Skocz do zawartości
IGNORED

Platformy antywibracyjne i inne akcesoria audio


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.10.2021 o 16:03, xajas napisał:

podpiac swoje kolumny pod wzmocnienie" bez zabudowanych w srodku zwrotnic -> cisza, zero sygnalu

to niestety bzdura , głośnik bez zwrotnicy wytworzy falę akustyczną

podłącz sobie jakikolwiek bez zwrotki pod wzmacniacz i zobacz czy jest cisza czy jednak gra 🙂

Godzinę temu, xajas napisał:


Poniewaz akurat na nowo namierzylem/nastawilem moj inny system, w ktorym mam mozliwosc „podpiac swoje kolumny tylko pod wzmocnienie“, pomyslalem ze wynik nadaje sie do zobrazowania efektu takiego pdlaczenia i rownoczesnie odpowiada (przynajmniej po czesci) na te inne pytania odnosnie co zrobic jak masz dudnienie i czy slysze dziury w basie.

Aby lepiej pojac o co chodzi, najpierw zalacze zdjecie setupu. Mowa o prostym systemie do odtwarzania muzyki, kiedy siedze przed komputerem, czyli Komputer->Integra->Pasywne Glosniki.

IMG_8435.thumb.jpg.b9f1b9338d6b552ea9cbbdf04c76e27d.jpg

W tym systemie moge „podpiac kolumny pod wzmocnienie“ pomijajac wszelkie korekcje, czyli bez jakichkolwiek manipulacji, gdyz tym razem jest to w pelni pasywny, konwencjonalny zestaw. Ta opcja jest widoczne w playerze jako B&W_NEUTRAL.
Ale moge tez zaaplikowac poprawki korygujace caly system zgodnie z moimi preferencjami. Stworzylem sobie 4 takie rozne setupy B&W_1 - B&W_4.

Na ponizszym zalaczniku widac jak wyglada pomiar bez jakichkolwiek poprawek B&W_NEUTRAL (u gory) i jak wyglada pomiar po zaplikowaniu korekcji setupu B&W_4


emoji3.png1004995170_BW_4.thumb.jpg.421aba55434fa6c5a4318794e28cd7e8.jpg

W playerze mam mozliwac poprzez klikniecie mysza przelanczac miedzy tymi setupami i porywnywac jak brzmia w porownaniu z „podpieciem kolumn tylko pod wzmocnienie“.

1417309217_BW_Neutral.thumb.jpg.7582cb388c9db5a54d2a94c0f6681fac.jpg

A teraz do efektu porownania.

Skupie sie tylko na glownej roznicy -> Bas

Neutralny setup brzmi ANEMICZNIE
Korygowane setupy brzmia „very punchy“, pelne energii.
Latwo to wytlumaczyc powracajac do twoje dalszego pytania co zrobic z dudnieniem.

Ponizej widac takie „dudnienie“ czyli peaki zaznaczone na zolto.
Ale jeszcze wieksza zmora sa dipy zaznaczone na czerwono , ktore powoduja brak basu i anemiczne brzmienie


IMG_8438.thumb.png.d94784c5bafad9ed7b18a3f025a055c0.png 

Long speach short.

Kazdy, kto jest gotow zainwestowac kilka Euro w mikrofon, moze samemu sprawdzic, jak wyglada systuacja w jego pomieszczeniu i ewentualnie sprawdzic samemu, czy slyszy roznice takich korekcji i czy jest mu to „warte zachodu“.
Do tego wystarcza darmowo dostepne programy i troche „zaangazowania“

chciałbym mieć tyle entuzjazmu do ciągłego promowania dsp

w tym jesteś dla mnie debeściak... od marketingu 🙂

wypisujesz bzdury. czytaj o co chodzi. jak wybudujesz zwrotice i ich nie zmostkujesz bedzie cisza. Zanim sie zaczniesz ponownie przypiendralac, przeczytaj jeszcze raz calosc



Tak sie nie da. To tak jak bys chcial "podpiac swoje kolumny pod wzmocnienie" bez zabudowanych w srodku zwrotnic -> cisza, zero sygnalu. A jak zmostkujesz te brakujace zwrotnice (porownywalne z wylaczeniem wszystkich nastawien DSP), to spalisz przetworniki, bo zasilisz srednio i wysokotonowy przetwornik sygnalem pelnopasmowym


czy znasz bezprzewodowa metode laczenia przetwornikow z terminalem zestawu?
ja nie znam
19 minut temu, slawek.xm napisał:

podłącz sobie jakikolwiek bez zwrotki pod wzmacniacz i zobacz czy jest cisza czy jednak gra 🙂

jak się podłączy 3 drogi bez zwrotki i głośniki 4 omy będą wszystkie to i tak długo nie pogra,bo coś się sfajczy....😁obstawiam głośniki

......albo impedancja spadnie do 05 oma i spalą się tranzystory...

26 minut temu, szpotek73 napisał:

jak się podłączy 3 drogi bez zwrotki i głośniki 4 omy będą wszystkie to i tak długo nie pogra,bo coś się sfajczy....😁obstawiam głośniki

......albo impedancja spadnie do 05 oma i spalą się tranzystory...

do takich zabaw trzeba mieć odpowiedni wzmacniacz 🙂

obraz.thumb.png.b0529342c86c2f8a1abb35a3df658ffc.png

 

mam taki ,po whisky lutowałem zwrotkę i popiertentegowałem trochę 😁 impedancja spadła poniżej 0,5 oma i wyłączyło mi wzmacniacz,przełączyłem na końcówkę mocy i grało normalnie,znaczy dzwięk był🤣

teraz jak coś robię -to robię na trzeźwo

3 hours ago, xajas said:


Poniewaz akurat na nowo namierzylem/nastawilem moj inny system, w ktorym mam mozliwosc „podpiac swoje kolumny tylko pod wzmocnienie“, pomyslalem ze wynik nadaje sie do zobrazowania efektu takiego pdlaczenia i rownoczesnie odpowiada (przynajmniej po czesci) na te inne pytania odnosnie co zrobic jak masz dudnienie i czy slysze dziury w basie.

Aby lepiej pojac o co chodzi, najpierw zalacze zdjecie setupu. Mowa o prostym systemie do odtwarzania muzyki, kiedy siedze przed komputerem, czyli Komputer->Integra->Pasywne Glosniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W tym systemie moge „podpiac kolumny pod wzmocnienie“ pomijajac wszelkie korekcje, czyli bez jakichkolwiek manipulacji, gdyz tym razem jest to w pelni pasywny, konwencjonalny zestaw. Ta opcja jest widoczne w playerze jako B&W_NEUTRAL.
Ale moge tez zaaplikowac poprawki korygujace caly system zgodnie z moimi preferencjami. Stworzylem sobie 4 takie rozne setupy B&W_1 - B&W_4.

Na ponizszym zalaczniku widac jak wyglada pomiar bez jakichkolwiek poprawek B&W_NEUTRAL (u gory) i jak wyglada pomiar po zaplikowaniu korekcji setupu B&W_4


emoji3.png1004995170_BW_4.thumb.jpg.421aba55434fa6c5a4318794e28cd7e8.jpg

W playerze mam mozliwac poprzez klikniecie mysza przelanczac miedzy tymi setupami i porywnywac jak brzmia w porownaniu z „podpieciem kolumn tylko pod wzmocnienie“.

1417309217_BW_Neutral.thumb.jpg.7582cb388c9db5a54d2a94c0f6681fac.jpg

A teraz do efektu porownania.

Skupie sie tylko na glownej roznicy -> Bas

Neutralny setup brzmi ANEMICZNIE
Korygowane setupy brzmia „very punchy“, pelne energii.
Latwo to wytlumaczyc powracajac do twoje dalszego pytania co zrobic z dudnieniem.

Ponizej widac takie „dudnienie“ czyli peaki zaznaczone na zolto.
Ale jeszcze wieksza zmora sa dipy zaznaczone na czerwono , ktore powoduja brak basu i anemiczne brzmienie


IMG_8438.thumb.png.d94784c5bafad9ed7b18a3f025a055c0.png 

Long speach short.

Kazdy, kto jest gotow zainwestowac kilka Euro w mikrofon, moze samemu sprawdzic, jak wyglada systuacja w jego pomieszczeniu i ewentualnie sprawdzic samemu, czy slyszy roznice takich korekcji i czy jest mu to „warte zachodu“.
Do tego wystarcza darmowo dostepne programy i troche „zaangazowania“

Ok ale czy jesteś w stanie wyłapać te (dipy,górki ,pagórki itd)na własne uszy???Podejrzewam że w ślepym tescie idzie wyłapać który system gra w danym momencie  ,tylko że  jeden z nich  jest w 100% sobą a drugi  wspomagqny  przez program??

Jeżeli wypisuje głupoty to sorry

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Na ucho“ jestes w stanie stwierdzic ze „czegos brakuje“, ale nie jestes w stanie precyzyjnie okreslic, czy to dip przy 35Hz czy przy 50Hz. Ale w oparciu o „cechy charakterystyczne“ pewnych instrumentow i sluchajac dobrze ci znane kawalki mozna przynajmniej okreslic, ktory zakres (dolny bas, gorny bas,,dolna srednica… ) jest problematyczny.

Oczywiscie, o wiele latwiej jest wychwycic takie roznice, majac mozliwosc szybkiego przelanczania miedzy takimi roznymi konfiguracjami, co jest zadkoscia.

Long speech short.
Jak bylo slychac ta wspomniana „anemiczna“ roznice?

Nie lubie „akrobatyki wokalnej“ w opisywaniu brzmienia, ale nie mam wyboru

Puscilem miedzy innymi kawalek Matt Lange „Ephemera“.
Nie korygowany system brzmi „buczaco“ a bas jak uderzenia w papierowy karton. Skorygowany brzmi very punchy, „miesisto“ i dynamicznie.

Inny typowy kawalek to pelnia brzmienia saksofonu i wibrujace brzmienie (podejrzewam) Epiano wchodzace w polowie kawalka „liberty“ Anette Askvik.

Kazdy ma swoje takie „referencje“, ktore slyszal juz tysiac razy i wie na co zwracac uwage

Co jest w tym pomocne, to opisy zakresow czestotliwosc i ich percepcja. Niestety znam je tylko po Niemiecku z zlym Polskim tlumaczeniem

Przyklady





Ludzki zasięg słuchu jest w przybliżeniu w zakresie od 20 Hz do 20 000 Hz (chociaż w wyższych okresach górna granica może spaść znacznie poniżej 10 000 Hz), co stanowi około 10 oktaw w obwodzie. Dla porównania zasięg widzenia jest tylko o oktawę.

Problem z opisami dźwięków jest czasem taki, że nie ma jednolitej definicji ani nazywania poszczególnych zakresów częstotliwości.

Oczywiście, poniższego przeglądu nie należy rozumieć jako "oficjalnej" definicji, a powiązane opisy nie mogą być po prostu sztywno sklasyfikowane w ustalonym zakresie częstotliwości lub wyraźnie rozgraniczone - jednak taki system zapewnia dobre wskazówki do obszarów częstotliwości tematycznych żywe i zrozumiałe:

20-40 Hz: niski bas
Nie za dużo instrumentów wnika w dół: na przykład bas elektroniczny i akustyczny, skrzydła, organy, harfy.

40-100 Hz: średni bas
W tym zakresie często spotyka się częstotliwość rezonansową (częstotliwość strojenia) systemów bassreflexu głośników. Wiele instrumentów akustycznych ma tutaj swój najgłębszy ton podstawowy: najniższa nuta root (pusty struna E) "normalnej" strojonej gitary ma około 82 Hz, a także puzon, czyli wiolonczelę o częstotliwości 65 Hz.

100-150 Hz: górny bas
Podstawowa częstotliwość głosu męskiego głosu jest w przybliżeniu w tym zakresie. Podobnie najgłębsze podstawowe tony saksofonu altowego i tenorowego.

150-400 Hz: dolny srednie tony
Szczególnie w przypadku górnego basu jest to decydujące dla odczuwalnego ciepła i pełni obrazu dźwiękowego. Poniżej znajduje się dolna korzeń skrzypiec (200 Hz) oraz częstotliwość żeńska głosu.

400-1 000 Hz: średnie średnie tony
Sygnał telefoniczny w Niemczech wynosi około 425 Hz. Podstawowe nachylenie wielu instrumentów akustycznych dotyka tego obszaru. Nadmierne podkreślanie środkowej i górnej połowy może sugerować bardzo bezpośrednie, wrażenie dźwiękowe.

1000-2 000 Hz: górne średnie tony
W tym obszarze kończy się zakres podstawowy (nie widmo nadtonu, patrz także słowa kluczowe dźwięk, dźwięk, nadton) instrumentów takich jak skrzypce lub trąbka. Nadmierny nacisk na górną środkową / dolną górę zwykle wywołuje obecny, nosowy, jasny dźwięk.

2000-3,500 Hz: dolne wysokie tony
Od około 2000-5000 Hz poszerza się zakres najwyższej czułości słuchu - słabe punkty łańcucha hi-fi są szczególnie widoczne w tym obszarze. W tym samym czasie region ten jest bardzo ważny dla reprodukcji głosu ludzkiego. Podteksty decydują o brzmieniu głosu (jak i oczywiście instrumentów) i mają fundamentalne znaczenie dla naszej zdolności do jednoznacznego identyfikowania konkretnego instrumentu / głosu.

3.500-6.000Hz: średnie wysokie tony
Na przykład w średnich i wyższych wysokościach sybilanty (sybilanty lub sybilanty głosu) są coraz częściej używane - reprezentacja overpronowana jest zwykle postrzegana jako bardzo nieprzyjemna. Ogólnie rzecz biorąc, z tych zakresów częstotliwości, jak również z niższych wysokości, twarde, szkliste, metaliczne wrażenie dźwiękowe lub odwrotnie - stęchły, nieprzejrzysty obraz muzyczny. Piccolo osiąga najwyższą wysokość w środkowych wysokościach, podobnie jak fortepian (około 4 200 Hz).

6000-10 000 Hz: górne wysokie tony
Ponownie pojawiają się podteksty ludzkiego głosu. Na tym obszarze organy wciąż mogą wydawać podstawowe dźwięki.

10 000-20 000 Hz: super wysoki
Do wyższych wysokości, ale również w zakresie wysokich częstotliwości, górne harmoniczne wielu instrumentów (w większym stopniu np. Skrzypce, piccolo, obój, ...) są postrzegane w coraz mniejszych odstępach czasu, percepcja delikatnej przewiewności w obrazie dźwiękowym powietrza, jak W świecie anglojęzycznym w dużej mierze pośredniczą najwyższe pozycje częstotliwości, co w tym samym czasie prowadzi do wrażenia, że ​​powstaje prawie nieograniczony otwarty głośnik wysokotonowy. Związany niedobór często prowadzi do tego, że postrzegane wrażenie przestrzeni, wysokość sceny niezwykle niskie.



Zakres 20-40 Hz na dole ludzkiego słuchu. Często jest całkowicie usuwany z filtrami w produkcjach muzycznych.

40-80 Hz - sub-bas, filc bass Tutaj jest low-kick, zbyt mocno przytłoczony miksem. Nie będzie grać na małych głośnikach.

80-250 Hz - Basy pomiędzy 100-200 Hz, można zwiększyć pełnię basu lub cofnąć się nieco z głośnymi dźwiękami.

250-600 Hz - Lower Middle Fullness, wokale, perkusja / Dźwięk basowy bębna basowego ma zwykle wartość od 300 do 400 Hz.

600-4000 Hz - W środku W tym obszarze można szybko wyprodukować dużo owsianki. Przy częstotliwości 800 Hz można zmniejszyć dźwięk nosa i tanie. Atak większości instrumentów perkusyjnych (i kilku innych) wynosi 2-4 kHz. Prezencja 4-6 kHz W tej sekcji możesz przywołać wokal do przodu. Zbyt dużo tego sprawia jednak, że wokal jest ostry.

7 kHz - Sibilance / Hiss Ten obszar zawiera niechciane sybilanty, takie jak "s" lub "sch".

8-20 kHz - Treble W tym zakresie więcej powietrza i blasku można przekazać na instrumenty. Wiele rymów amatorskich przesadza, ale dokładnie ten efekt, ostrożność jest wymagana.





Frequenzbereiche und ihr Sound

40-60 Hz dröhnend. Hier wird viel Luft bewegt. Kleine Lautsprecher haben in diesem Bereich Probleme. Daher muss man hier vorsichtig sein.
60-150 Hz fetter Sound. Eine Oktave über dem dröhnenden Sound. Hier kann man Fülle im Bassbereich erzeugen, ohne dass die Wände wackeln.
125-250 Hz hört sich an, als ob eine Decke drüber liegt. Wird durch die tieferen Bassbereiche maskiert. Ist meistens ein Problembereich.
250-500 Hz fast wie der obige Bereich. Als ob eine Wolke den Klang dämpft. Allerdings nicht mehr so schlimm.
500-1kHz tiefe Mitten. EQ Erhöhungen in diesem Bereich sorgen für den "kleinen Raum" Effekt. Badezimmer-Sound ohne die damit verbundenen Reverbs.
500-5kHz Mitten. Enthalten die 1. und 2. Harmonischen der meisten Instrumente.
3-6 kHz Presence oder obere Mitten. Macht den Sound präsent.
7-10 kHz Zisch-Sounds des Silben.
10-12 kHz beißende aber durchaus angenehme Höhen .
12-20 kHz funkelnde brilliante transparente Höhen. Sehr hohe Harmonische der Instrumente bzw. die Becken des Drummers.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Zakresy częstotliwości i ich brzmienie

40-60 Hz Dudnienie. Tutaj porusza się dużo powietrza. Małe głośniki mają problemy w tym obszarze. Dlatego musisz być ostrożny tutaj.

60-150 Hz Tłuste brzmienie. Oktawa nad dudniacym Basem. Tutaj możesz stworzyć obfitość basu bez drżących ścian.

125-250 Hz brzmi jak pokryte/stlumione kocem. Zakres ten jest maskowany przez nizsze zakresy basów. Jest to w większości problematyczny obszar.

250-500 Hz prawie jak powyższy zakres. Jakby chmura tłumiła dźwięk, ale w mniejszym stopniu.

500-1kHz Dolne srednie tony. Korekcja EQ w tym zakresie zapewnia efekt "małej przestrzeni". Dźwięk w łazience bez zwiekszania pogłosu.

500-5 kHz Srednie tony. Zawiera pierwszą i drugą harmoniczną większości instrumentów.

3-6 kHz Presence i wyższe średnie tony. Sprawiaja aby dźwięk był „obecny“.

7-10 kHz Sybilanty

10-12 kHz Gryzace, ale całkiem przyjemne wysokie tony

12-20 kHz Jasne, przezroczyste blyszczace wysokie tony . Bardzo wysokie harmoniczne instrumentów lub talerzy perkusisty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze raz przejzalem powyzsze opisy zakresow czestotliwosci i znalazlem przypadkowo ciekawy fragment, ktory znakomicie obrazuje/dokumentuje korelacje miedzy tym, co slyszalem, co powinienem slyszec i co zmierzylem

W powyzszym opisie znajdziemy

100-150 Hz: górny bas
Podstawowa częstotliwość głosu męskiego głosu jest w przybliżeniu w tym zakresie. Podobnie najgłębsze podstawowe tony saksofonu altowego i tenorowego.

Pisalem tez, ze saksofon w kawalku „Liberty“ Anette Askvik brzmial anemicznie i mi sie nie podobal.

A teraz spojrzyjmy na pomiar nieskorygowanego zestawu -> dip miedzy 80-150 Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No to teraz juz jest jasne, skad sie ta „anemia“ bierze i dlaczego ten saksofon mi sie nie podobal

Na takiej zasadzie mozna rozpoznac i zdiagnozowac wiele problemow, ktore mozna wyeliminowac, ale najpierw TRZEBA UZNAC JE ZA PROBLEM I CHCIEC JE WYELIMINOWAC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BTW.

To jest ten kawalek Matt Lange, ktory wspominalem.

Jesli przy sluchaniu odczuwasz nieodparte parcie do przekreacania galki glosnosci coraz bardziej na prawo, bez granic, to sa szanse, ze wszystko jest OK

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
8 minut temu, xajas napisał:

BTW.

To jest ten kawalek Matt Lange, ktory wspominalem.

Jesli przy sluchania masz odczuwasz nieodparte parcie do przekreacania galki glosnosci coraz bardziej na prawo, bez granic, to sa szanse, ze wszystko jest OK

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_8454.jpg

Ale co jest ok? proste bity i trochę wokalu z basem schodzącym na 50Hz z lekkim jednym pikiem na40Hz 

 

Słucham ciszej bo SPL 62dB w peaku, oczywiście jak odkręcę volume to wiadomym jest że usłyszymy pełną dynamikę nagrania utworu znaczy cichsze fragmenty lepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Godzinę temu, xajas napisał:

Puscilem miedzy innymi kawalek Matt Lange „Ephemera“.

Heh, puscilem właśnie ta płytę i jest faktycznie wyjątkowo duża różnica między EQ off/on (wyłącznie korekta pików) ale akurat nie na tym właśnie kawałku 😉 the fever pięknie łomoce bez korekty

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Ale co jest ok? proste bity i trochę wokalu z basem schodzącym na 50Hz z lekkim jednym pikiem na40Hz 


Tak, to sie zgadza, ale pamietaj ze muzyka typu EDM nie nadaje sie do onanizowania 16 Hertzami. Do tego mam inne kawalki. Ale ciesz sie, ze ich nie podalem, bo twoje Altusy by tego nie przezyly

Tutaj chodzi o „punch“!
Heh, puscilem właśnie ta płytę i jest faktycznie wyjątkowo duża różnica między EQ off/on (wyłącznie korekta pików) ale akurat nie na tym właśnie kawałku the fever pięknie łomoce bez korekty


Piekny lomot to zaczyna sie bez dziur
W dniu 15.02.2020 o 16:23, rochu napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to Manta?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bukaj
8 minut temu, xajas napisał:

Zabieram sie za budowe, material juz mam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hahahahaha xd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 godziny temu, Bukaj napisał:

Co to Manta?

Może warto podciągnąć się w temacie sztuki współczesnej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Audiophiles are dying off and not being replaced."  - z pewnego wątku na hifikabin.me.uk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Do pełni szczęścia brakuje filtracji w domenie cyfrowej. Ja od jakiegoś czasu coś takiego u siebie stosuję z bardzo dobrymi wynikami. Ale nie chcę zaśmiecać..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
[mention=1239]xajas[/mention]
Do pełni szczęścia brakuje filtracji w domenie cyfrowej. Ja od jakiegoś czasu coś takiego u siebie stosuję z bardzo dobrymi wynikami. Ale nie chcę zaśmiecać..

Zasmiecaj!
Co masz na mysli piszac o filtracji w domenie cyfrowej?
Nie zrozumialem, do czego sie odniosles.

Zasmiecaj!
Co masz na mysli piszac o filtracji w domenie cyfrowe?
Poczytaj o filtrach FIR. To elementarz. Oczywiście trzeba mieć DAC, który umożliwia ich zastosowanie a właściwie zmiany tych filtrów. Potem można dorzucić filtry hardwarowe w postaci odpowinich kondensatorów w stopniu cyfry. Temat długi i skompilowany...

Nie musze czytac, przeciez wszystkie moje systemy bazuja na tych filtrach
Nie musisz miec DAC, by je zinterpretowac. Wystarczy odpowiedni Convolver. U mnie ten convolver jest zintegrowany w JRiver (na Macu albo Windowsie). Leci nawet na Malinie. Malina to „pelnowartosciowy“ DSP z convolverem filtrow FIR. Uzywam jej do roznych „experymentow“

Nie znam dokładnie możliwości Twoich zabawek. Jestem jednak przekonany, że nie masz możliwości wgrywać filtrów do modułu odpowiedzialnego za cyfrową obróbkę. Możesz to pewnie robić już na wyjściu a to nie to samo.
Ja mam DAC na bazie Soekris i mogę pójść nieco dalej niż Ty.
Wątek o filtrach do tej płytki masz tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Filtry się wgrywa do układu elektronicznego odpowiedzialnego za obróbkę cyfrową.
Wygląda to mniej więcej jak na poniższym zdjęciu:




c762f971a78c1f704f909dcbf3e8a77f.jpg

Nieskończone możliwości dostosowania tych filtrów do swojego systemu i co ważne do jakości nagrań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mylisz sie. U mnie modul tworzacy te filtry to software Acourate, a modul interpretujacy/przerabiajacy te filtry (pliki WAV) to tez software w postaci convolvera zintegrowanego w player JRiver.

Wiele drog prowadzi do Rzymu

Jak rozgryziesz ponizszy schemat, to poznasz nowa

Zwroc uwage po lewej na dole na „Filter generation“ i Convolver

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Mylisz sie. U mnie modul tworzacy te filtry to software Acourate, a modul interpretujacy/przerabiajacy te filtry (pliki WAV) to tez software w postaci convolvera zintegrowanego w player JRiver.

Wiele drog prowadzi do Rzymu

Jak rozgryziesz ponizszy schemat, to poznasz nowa

Zwroc uwage po lewej na dole na „Filter generation“ i Convolver

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Z tego co widzę i rozumiem (?) To masz pewne możliwości ale tylko te co daje ten system. Nie ma mowy raczej o rozszerzenie dla własnych potrzeb - nie ma możliwości stworzenia dokładnie tego czego oczekujesz. U mnie mogę "napisać" wszystko. Ale i tak jestem pod wrażeniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak zajzysz na strone Acourate, to sie dowiesz co znaczy: „Nieskończone możliwości dostosowania tych filtrów do swojego systemu i co ważne do jakości nagrań“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To wlasne programowanie FIR bez ograniczen, to tylko jedna z wielu, wielu, wielu funkcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Jak zajzysz na strone Acourate, to sie dowiesz co znaczy: „Nieskończone możliwości dostosowania tych filtrów do swojego systemu i co ważne do jakości nagrań“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Nie muszę zaglądać. Żadne filtry na wyjściu nie zrobią tego co zaprogramowanie modułów. Chyba, że czegoś tu nie pojmuję w tej twojej układance.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moje prawdziwe forum audio to forum gdzie spotykaja sie ci prawdziwi eksperci (hard core freaks) od aktywnych systemow i tam jest twoj DAC tez znany

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Moje prawdziwe forum audio to forum gdzie spotykaja sie ci prawdziwi eksperci (hard core freaks) od aktywnych systemow i tam jest twoj DAC tez znany

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Wrzuć sam test to sobie przetłumaczę

P.S
Ok. Nie trzeba już znalazłem.
Soekris ma dużo możliwości nie tylko z odpowiednim software jak wskazałeś na powyższym forum. Ja ten DAC najczęściej używam z transportem CD, więc nie bardzo interesuje mnie powyższe. Mam go bardzo mocno rozbudowannego łącznie z wyjściem na lampach (alternatywnie).DAC ma grać bez względu co do niego podepniesz - bez ingerencji softu. Takie moje zdanie.




Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )



Jak zajzysz na strone Acourate, to sie dowiesz co znaczy: „Nieskończone możliwości dostosowania tych filtrów do swojego systemu i co ważne do jakości nagrań“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Ten link to bardziej korekcja pomieszczenia. Soekris od biedy może i to ogarnąć ale bardziej chodzi o rekonstrukcję sygnału analogowego i do tego potrzebne inne filtry niż do korekty pomieszczenia albo zwrotnicy cyfrowej. Mówimy o dwóch różnych rzeczach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie, nie mowimy o roznych rzeczach, bo filtry FIR „nie wiedza“ do czego sa uzywane, czy do modyfikowania sygnalu analogowegonczy do korekcji DRM. Po prostu modyfikuja sygnal. A co jest przyczyna tej modyfikacji nie odgrywa roli.

Malo tego, taki Soekris jest niewatpliwie ciekawym rozwiazaniem, ale kota ogonem i stwierdze zejest bardzo ograniczony.

Czy mozesz nim sterowiac woecej niz 2 kanaly jak w moim przypadku 2x5? Nie, nie mozesz, dalej jestes zdany na pasywne zestawy. Ja moge sterowac aktywny system z 64 ka kanalami!
Czy mozesz uzyc zewnetrze przetworniki DAC wyzszej klasy? Nie, nie mozesz. Jestes zdany na te, ktore sa zabudowane. Ja moge podlaczyc przetworniki DAC Accusa za setki tysiecy zlociszow.

Itd.

Wierz mi, na Soekrisie sie swiat nie konczy. Sa jeszcze bardziej zaawansowane rozwiazania

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.