Jump to content
KrzysztofPL

Kolumny Akkus + Bladelius Embla + Thor MK2+

Recommended Posts

Witam forumowiczów , zgodnie z obietnicą przedstawiam krótką recenzję nowych kolumn . A skoro mam je już w domu od jakiegoś czasu pora coś skrobnąć na ich temat . 

Jak zapewne kilku forumowiczów wie, przez 2 lata borykałem się z dopieszczeniem swojego zestawu audio poprzez zakup odpowiednich kolumn . W ciągu 2 lat przeszło przez moje ręce kilka modeli kolumn , wiele kolumn przesłuchałem w salonach w przedziale 5-40 tys zł . Można powiedzieć, że to high end dla ubogich  🙂 . Przesłuchałem w domu  również wiele przetworników o membranach z różnych materiałów - były jedwabne kopułki SB Acoustic  jednak zbyt dużo "maskowały"  były beryle SB Acoustic Satori  ,  jedwabne Duelendy Tweeter ( najlepsza   jedwabna kopułka  jaką słyszałem) , beryle Bliesma T34B i aluminiowomagnezowy Bliesma T34A . Najlepszym brzmieniowo dla mnie i mojej żony okazał się  aluminiowomagnezowy 34mm Bliesma T34A . Miałem 3 podejścia do berylowych tweeterów różnych firm , ale dla mnie i mojej żony w berylu było coś czego nie mogłem zaakceptować ( a słuchałem beryli nietylko u mnie w domu ale również i poza nim i nigdzie mi nie pasował)  . Natomiast jeśli komuś mógłbym polecić koniecznie berylowy tweeter to z 3 modeli z którymi miałem do czynienia  tj SB Acoustic , Scan Speak oraz Bliesma  najlepszym berylem jest Bliesma T34B . Ale wróćmy do kolumn . 

Moje poprzednie kolumny oparte były na przetwornikach SB Acoustic , bylem z nich zadowolony zwłaszcza po upgreadzie tweetera i dokonaniu pomiarów przez Pana Witolda Albeckiego z firmy  Akkus.

Jednak przez remont domu  powód przeniesienia kolumn do innego pokoju musiałem poszukać trochę mniejszych gabarytowo  kolumn . Poza tym chciałem  trochę bardziej ożywić dźwięk wydobywający się z mojego zestawu . Powodem tego był wybrany wcześniej tweeter firmy Bliesma . Z racji szybszego i bardziej szczegółowego tweetera Bliesma należało znaleźć szybsze przetworniki i głośniejsze od poprzednich . Wybór padł na włókno węglowe i kevlar . Membrany z tych materiałów są bardzo lekkie i sztywne . Po wstępnym przesłuchaniu samych przetworników byłem już pewny , ze znalazłem złoty środek .  Z racji iż poprzedni upgrade kolumn wykonał Pan Witold Albecki  postanowiłem iż zamówię u niego gotowy produkt od A do Z . I tak się też stało . 

Kolumny przywędrowały do mnie całkiem niedawno , przyszły zapakowane bardzo starannie i bezpiecznie . Ponad 80 kg "żywej" wagi . Zdjęcia tego nie oddadzą , ale wygląd zewnętrzny , dopasowanie detali , przetworników, ofornirowanie, maskownice na magnesach , wszystko to wygląda po prostu świetnie , w salonach widziałem już kolumny za 30 tys zł , które nie były tak wykończone wizualnie jak te. Dobrze to świadczy o możliwościach stolarskich . Ale nie wygląd jest najważniejszy . Nie za wygląd zapłaciłem  kilkanaście tysięcy złotych .  Współpraca z Witoldem Albeckim to czysta przyjemność i profesjonalizm . Bardzo życzliwa osoba , potrafiąca szczerze doradzić , mówiąca konkrety bez żadnych ochów i achów o swoich produktach .  

Kolumny posiadają obudowę o konstrukcji pochylonej  , zwrotnica zbudowana z highendowych elementów    , terminale WBT Plasma Protect  okablowanie z miedzi monokrystalicznej . 

Jak grają ? 

Od pierwszych sekund zaskoczyły mnie hektolitry przestrzeni  ,   każdy utwór brzmi inaczej , słychać , że nagrywany był w innym pomieszczeniu niż poprzedni , dźwięk dochodzi do uszu z każdej strony  , można zamknąć oczy  i zapomnieć w którym miejscu stoją kolumny .  Tweeter Bliesma idealnie wykańcza wokal , pięknie sięga do okolic 30 khz  powodując że najwyższa góra słyszana przez ucho ludzkie brzmi swobodnie . Mało tego , tweeter z racji wychylenia ( w obie strony) rzędu 3mm !  potrafi wytworzyć bardzo szybki i mocny impuls dźwiękowy , perkusja potrafi przyatakować ale i nie zamęczyć  a z racji metalowego materiału  membrany w żadnym wypadku nie brzmi zimno i klinicznie .  Pozostałe przetworniki z włókna węglowego  produkują bardzo szybki i dynamiczny dźwięk . Sadziłem , że woofer nie zagra  tak głośno jak mój poprzedni większy głośnik WO24 od SB Acoustic , ale z racji mniejszej średnicy ale za to dużo wyższej efektywności potrafi zagrać głośniej  i przede wszystkim szybciej , bas kopie , schodzi bardzo nisko , jest szybki dynamiczny i bardziej zróżnicowany  - czuję to na sobie i widzę po gałce wzmacniacza .  

Wzmacniacz Bladelius Thor MK2+ z racji swojej dużej mocy ( konstrukcja w pełni zbalansowana , 4 końcówki mocy , 16 tranzystorów ,  moc 2x340W przy 4 ohm w piku ok 2x750W  , preamp w klasie A  i potężnego transformatora ( 1800VA)  pięknie prowadzi te kolumny  , odtwarzacz Bladelius Embla  świetnie zgrywa się z kolumnami  . Słucham obecnie FLACów z pendrive aplikacji Deezer HIFI i jestem oczarowany . Kolumny czarują dźwiękiem do tego stopnia , że odkrywam swoje utwory na nowo ,  chce się słuchać utwory do końca a następne słucha się z ciekawością jak zagrają  - takiej magii jeszcze nie miałem .  Muzyka tak wpada w ucho , że przestałem się wsłuchiwać w poszczególne dźwięki  a zaczęła się przyjemność z samego słuchania - muzyka dosłownie sama płynie po pokoju i człowiek tylko słucha muzyki kiwając głową i przytupując nogą od czasu do czasu . Jednak największą zaletą jest tak jak wcześniej wspominałem przestrzeń , mój mały pokój staje się ( w zależności od utworu) albo małym pokojem w studio albo ogromną salą koncertową - wiernie oddaje i emuluje to co autor miał na myśli . 

Reasumując jestem oczarowany dźwiękiem jaki prezentują te kolumny . Po raz drugi zaufałem firmie Akkus i nie zawiodłem się  , mogę z całą pewnością polecić Pana Witolda Albeckiego z firmy Akkus - zna się na rzeczy i wie co w trawie piszczy . Byłem w zeszłym roku osobiście ze swoją rodziną  w Wejcherowie nad morzem u Pana Witolda ( mimo iż mieszkam na drugim końcu Polski tj,. na podkarpaciu) , posłuchałem kolumn Akkus i wiedziałem, że  zakup nowych gotowych kolumn  to będzie dobry ruch  - i jest  w 100 % 🙂 .

Pozostało jeszcze wkręcić kolce i wybrać kable głośnikowe gdyż moje stare są za krótkie . 

Bardzo chętnie zaprosiłbym do siebie na odsłuchy , ale z racji epidemii zapewne szybko to nie nastąpi . 

Poniżej kilka fotek . Mimo, że fotki nie oddadzą tego jak one wyglądają w realu  . 

 

1.thumb.jpg.4f1097ae7f9b0b97dcc162b0969eda3d.jpg

2.thumb.jpg.a60377a6fa833941af88528d780d31b4.jpg

3.thumb.jpg.f844fcb94fc40f3b56f2b99052067266.jpg

4.thumb.jpg.87d9c3ac9e4ae8a95a4d6a6b732f19ae.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje.

Czyli to zamówienie indywidualne w firmie Akkus?

Czy możesz opisać jakie są pozostałe głośniki poza wysokotonowym?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, zamówienie było indywidualne , zanim wybrałem przetworniki odsłuchiwałem wiele innych "highendowych" . 

Na górze Bliesma , na środku i dole Aurum Cantus , znacznie tańsze od Bliesma ale świetnie zgrały się ze sobą . Resztę dopieścił Witold Albecki .  Słychać jego szkołę dźwięku , przyjemność ze słuchania gwarantowana .  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Ładnie sie prezentują. Nie myślałeś o ustrojach akustycznych ? TV tez pewnie w tym miejscu nie pomaga, ale niech mądrzejsi sie wypowiedzą 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro już zostałem wywołany 🤓

TV pomaga przy oglądaniu /słuchaniu koncertów 

  • Like 2

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panele akustyczne i pułapki basowe mam  w sypialni gdzie wcześniej stał  mój zestaw . W obecnym pokoju  wkrótce coś pomyślę nad poprawą akustyki .  Oglądać filmów nie da się bez tv chyba , że z projektorem 🙂 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, morawka napisał:

Skoro już zostałem wywołany 🤓

TV pomaga przy oglądaniu /słuchaniu koncertów 

Podpisuję się pod tym wszystkimi członkami  🙂 

16 godzin temu, quatross napisał:

GRATULUJĘ, grają więc tak ładnie jak wyglądają... (?)

Grają lepiej niż wyglądają    🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne kolumny przy ścianie. Były specjalnie tak projektowane?

Edited by ira
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

A liczymy przednią ściankę kolumny od ściny czy tylną 😉......????

  • Like 1

Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ira napisał:

Kolejne kolumny przy ścianie. Były specjalnie tak projektowane?

Głębia sceny spektakularna na 200%. Ciekawe co się dzieje na dole pasma 🙂 Ale ważne, że właściciel wniebowzięty a o to przecież chodzi, więc gratki i zostaje słuchanie muzyki. 

Edited by Adam 38

A&K Norma SR25 + OPPO PM3/// ATCscm7v3 FOREVER

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.05.2020 o 20:00, KrzysztofPL napisał:

Witam forumowiczów , zgodnie z obietnicą przedstawiam krótką recenzję nowych kolumn . A skoro mam je już w domu od jakiegoś czasu pora coś skrobnąć na ich temat . 

Jak zapewne kilku forumowiczów wie, przez 2 lata borykałem się z dopieszczeniem swojego zestawu audio poprzez zakup odpowiednich kolumn . W ciągu 2 lat przeszło przez moje ręce kilka modeli kolumn , wiele kolumn przesłuchałem w salonach w przedziale 5-40 tys zł . Można powiedzieć, że to high end dla ubogich  🙂 . Przesłuchałem w domu  również wiele przetworników o membranach z różnych materiałów - były jedwabne kopułki SB Acoustic  jednak zbyt dużo "maskowały"  były beryle SB Acoustic Satori  ,  jedwabne Duelendy Tweeter ( najlepsza   jedwabna kopułka  jaką słyszałem) , beryle Bliesma T34B i aluminiowomagnezowy Bliesma T34A . Najlepszym brzmieniowo dla mnie i mojej żony okazał się  aluminiowomagnezowy 34mm Bliesma T34A . Miałem 3 podejścia do berylowych tweeterów różnych firm , ale dla mnie i mojej żony w berylu było coś czego nie mogłem zaakceptować ( a słuchałem beryli nietylko u mnie w domu ale również i poza nim i nigdzie mi nie pasował)  . Natomiast jeśli komuś mógłbym polecić koniecznie berylowy tweeter to z 3 modeli z którymi miałem do czynienia  tj SB Acoustic , Scan Speak oraz Bliesma  najlepszym berylem jest Bliesma T34B . Ale wróćmy do kolumn . 

Moje poprzednie kolumny oparte były na przetwornikach SB Acoustic , bylem z nich zadowolony zwłaszcza po upgreadzie tweetera i dokonaniu pomiarów przez Pana Witolda Albeckiego z firmy  Akkus.

Jednak przez remont domu  powód przeniesienia kolumn do innego pokoju musiałem poszukać trochę mniejszych gabarytowo  kolumn . Poza tym chciałem  trochę bardziej ożywić dźwięk wydobywający się z mojego zestawu . Powodem tego był wybrany wcześniej tweeter firmy Bliesma . Z racji szybszego i bardziej szczegółowego tweetera Bliesma należało znaleźć szybsze przetworniki i głośniejsze od poprzednich . Wybór padł na włókno węglowe i kevlar . Membrany z tych materiałów są bardzo lekkie i sztywne . Po wstępnym przesłuchaniu samych przetworników byłem już pewny , ze znalazłem złoty środek .  Z racji iż poprzedni upgrade kolumn wykonał Pan Witold Albecki  postanowiłem iż zamówię u niego gotowy produkt od A do Z . I tak się też stało . 

Kolumny przywędrowały do mnie całkiem niedawno , przyszły zapakowane bardzo starannie i bezpiecznie . Ponad 80 kg "żywej" wagi . Zdjęcia tego nie oddadzą , ale wygląd zewnętrzny , dopasowanie detali , przetworników, ofornirowanie, maskownice na magnesach , wszystko to wygląda po prostu świetnie , w salonach widziałem już kolumny za 30 tys zł , które nie były tak wykończone wizualnie jak te. Dobrze to świadczy o możliwościach stolarskich . Ale nie wygląd jest najważniejszy . Nie za wygląd zapłaciłem  kilkanaście tysięcy złotych .  Współpraca z Witoldem Albeckim to czysta przyjemność i profesjonalizm . Bardzo życzliwa osoba , potrafiąca szczerze doradzić , mówiąca konkrety bez żadnych ochów i achów o swoich produktach .  

Kolumny posiadają obudowę o konstrukcji pochylonej  , zwrotnica zbudowana z highendowych elementów    , terminale WBT Plasma Protect  okablowanie z miedzi monokrystalicznej . 

Jak grają ? 

Od pierwszych sekund zaskoczyły mnie hektolitry przestrzeni  ,   każdy utwór brzmi inaczej , słychać , że nagrywany był w innym pomieszczeniu niż poprzedni , dźwięk dochodzi do uszu z każdej strony  , można zamknąć oczy  i zapomnieć w którym miejscu stoją kolumny .  Tweeter Bliesma idealnie wykańcza wokal , pięknie sięga do okolic 30 khz  powodując że najwyższa góra słyszana przez ucho ludzkie brzmi swobodnie . Mało tego , tweeter z racji wychylenia ( w obie strony) rzędu 3mm !  potrafi wytworzyć bardzo szybki i mocny impuls dźwiękowy , perkusja potrafi przyatakować ale i nie zamęczyć  a z racji metalowego materiału  membrany w żadnym wypadku nie brzmi zimno i klinicznie .  Pozostałe przetworniki z włókna węglowego  produkują bardzo szybki i dynamiczny dźwięk . Sadziłem , że woofer nie zagra  tak głośno jak mój poprzedni większy głośnik WO24 od SB Acoustic , ale z racji mniejszej średnicy ale za to dużo wyższej efektywności potrafi zagrać głośniej  i przede wszystkim szybciej , bas kopie , schodzi bardzo nisko , jest szybki dynamiczny i bardziej zróżnicowany  - czuję to na sobie i widzę po gałce wzmacniacza .  

Wzmacniacz Bladelius Thor MK2+ z racji swojej dużej mocy ( konstrukcja w pełni zbalansowana , 4 końcówki mocy , 16 tranzystorów ,  moc 2x340W przy 4 ohm w piku ok 2x750W  , preamp w klasie A  i potężnego transformatora ( 1800VA)  pięknie prowadzi te kolumny  , odtwarzacz Bladelius Embla  świetnie zgrywa się z kolumnami  . Słucham obecnie FLACów z pendrive aplikacji Deezer HIFI i jestem oczarowany . Kolumny czarują dźwiękiem do tego stopnia , że odkrywam swoje utwory na nowo ,  chce się słuchać utwory do końca a następne słucha się z ciekawością jak zagrają  - takiej magii jeszcze nie miałem .  Muzyka tak wpada w ucho , że przestałem się wsłuchiwać w poszczególne dźwięki  a zaczęła się przyjemność z samego słuchania - muzyka dosłownie sama płynie po pokoju i człowiek tylko słucha muzyki kiwając głową i przytupując nogą od czasu do czasu . Jednak największą zaletą jest tak jak wcześniej wspominałem przestrzeń , mój mały pokój staje się ( w zależności od utworu) albo małym pokojem w studio albo ogromną salą koncertową - wiernie oddaje i emuluje to co autor miał na myśli . 

Reasumując jestem oczarowany dźwiękiem jaki prezentują te kolumny . Po raz drugi zaufałem firmie Akkus i nie zawiodłem się  , mogę z całą pewnością polecić Pana Witolda Albeckiego z firmy Akkus - zna się na rzeczy i wie co w trawie piszczy . Byłem w zeszłym roku osobiście ze swoją rodziną  w Wejcherowie nad morzem u Pana Witolda ( mimo iż mieszkam na drugim końcu Polski tj,. na podkarpaciu) , posłuchałem kolumn Akkus i wiedziałem, że  zakup nowych gotowych kolumn  to będzie dobry ruch  - i jest  w 100 % 🙂 .

Pozostało jeszcze wkręcić kolce i wybrać kable głośnikowe gdyż moje stare są za krótkie . 

Bardzo chętnie zaprosiłbym do siebie na odsłuchy , ale z racji epidemii zapewne szybko to nie nastąpi . 

Poniżej kilka fotek . Mimo, że fotki nie oddadzą tego jak one wyglądają w realu  . 

 

1.thumb.jpg.4f1097ae7f9b0b97dcc162b0969eda3d.jpg

2.thumb.jpg.a60377a6fa833941af88528d780d31b4.jpg

3.thumb.jpg.f844fcb94fc40f3b56f2b99052067266.jpg

4.thumb.jpg.87d9c3ac9e4ae8a95a4d6a6b732f19ae.jpg

"pięknie sięga do okolic 30 khz  " -  serio? piękna pieśn pochwalna, no ale..

  • Like 1

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą to że kolumny są blisko ściny to w pewnym stopniu psuje głębokość sceny, natomiast samo ustawienie nie ma wpływu na to czy jest to konstrukcja udana czy nie. Osobiście kibicuję firmie Akkus i liczę na to że oferta będzie pełniejsza i pojawią się nowe konstrukcje 2, 3-drożne w normalnych kwotach...

Jest podstawowa seria Monolith S, a potem już FIDELIA, Redwine -> brakuje czegoś pośrodku... 🙂


Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, p0is0n napisał:

"pięknie sięga do okolic 30 khz  " -  serio? piękna pieśn pochwalna, no ale..

Sięga mimo pierwszego rezonansu w okolicach 27 khz . Nie da sie ukryc oba przetworniki 34mm Bliesma sa wybitne pod tym wzgledem , mialem wczesniej w domu oba i wiele innych wybierając obecny , nie kazdy miał taką możliwość .🙂

8 godzin temu, Adam 38 napisał:

Głębia sceny spektakularna na 200%. Ciekawe co się dzieje na dole pasma 🙂 Ale ważne, że właściciel wniebowzięty a o to przecież chodzi, więc gratki i zostaje słuchanie muzyki. 

A dziękuję , na dole sceny dzieje się bardzo dobrze , gdyby bas reflex był z tyłu zapewne nie dałoby sie tego słuchać , z racji bas reflexu z przodu sadze ze mierzy sie przednia scianke kolumny od sciany , obecnie jest to tylko 60cm , ale ustawialem rowniez ponad 1,5 metra  za wiele  to nie zmienialo , bas jest w porządku w obu wariantach , nie podbity , nie wycofany , cala reszta bardzo dobrze ze sobą wspólgra .

Z czystej ciekawosci wynioslem kolumny na chwile do sypialni gdzie znajduja sie panele akustyczne . Było jeszcze lepiej , ale to akurat bylo przewidywalne . Dlatego w obecnym pokoju bedzie trzeba cos zakupic , na szczescie ten pokoj jest lepszy akustycznie od poprzedniego i nie bedzie trzeba tego zbyt dużo. Przetłumionego dzwieku rowniez nie lubie . 

5 minut temu, GrzesiekP napisał:

Swoją drogą to że kolumny są blisko ściny to w pewnym stopniu psuje głębokość sceny, natomiast samo ustawienie nie ma wpływu na to czy jest to konstrukcja udana czy nie. Osobiście kibicuję firmie Akkus i liczę na to że oferta będzie pełniejsza i pojawią się nowe konstrukcje 2, 3-drożne w normalnych kwotach...

Jest podstawowa seria Monolith S, a potem już FIDELIA, Redwine -> brakuje czegoś pośrodku... 🙂

Zgadza sie ze psuje glebokosc sceny , ale gdy od pierwszych sekund uslyszalem taka glebie jaka produkują te kolumny mimo ze stoja te marne 60cm od sciany tylko dobrze o nich swiadczy. 

Zgadza sie , w ofercie brakuje czegoś pośrodku , ale wiem ze Pan Witold Albecki potrafi sie dostosować pod wymagania klienta wiec powstanie kolumn w konkretnym  przedziale cenowym nie bedzie stanowiło dla niego żadnego problemu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale się Krzyś napisał - czytałem jednych tchem jak to wybitnie i cudownie brzmi system oparty na kolumnach Akkusa - aż doszedłem do fotek - a tam wielka ściana z wielkim tv pośrodku , kolumny odsunięte od "gołej" ściany na 10cm. 

W wszystko w zakładce "Hi-End"..........

  • Like 1

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko ja mam na myśli produkcję seryjną .... Tak aby można było posłuchać gdzieś w salonie lub we własnym systemie.

Swego czasu miałem na odsłuch Monolith S le i mimo że to fajne kolumienki w swojej kategorii to szukałem czegoś ciekawszego ... wyższe serie niestety są poza moim zasięgiem finansowym.

Projektowanie kolumn na zamówienie to wielka niewiadoma, nigdy nie wiemy czy ostateczny wynik nas usatysfakcjonuje ...

1 minutę temu, babatular napisał:

Ale się Krzyś napisał - czytałem jednych tchem jak to wybitnie i cudownie brzmi system oparty na kolumnach Akkusa - aż doszedłem do fotek - a tam wielka ściana z wielkim tv pośrodku , kolumny odsunięte od "gołej" ściany na 10cm. 

W wszystko w zakładce "Hi-End"..........

babatular, powtórzę się ->  liczymy przednią czy tylną ściankę kolumny od ściany pokoju....? 


Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, GrzesiekP napisał:

Tylko ja mam na myśli produkcję seryjną .... Tak aby można było posłuchać gdzieś w salonie lub we własnym systemie.

Swego czasu miałem na odsłuch Monolith S le i mimo że to fajne kolumienki w swojej kategorii to szukałem czegoś ciekawszego ... wyższe serie niestety są poza moim zasięgiem finansowym.

Projektowanie kolumn na zamówienie to wielka niewiadoma, nigdy nie wiemy czy ostateczny wynik nas usatysfakcjonuje ...

babatular, powtórzę się ->  liczymy przednią czy tylną ściankę kolumny od ściany pokoju....? 

Zgadza się kolumny na zamówienie to wielka niewiadoma, ale podobna jak kolumn seryjnych, ponieważ kolumna na specjalne zamówienie jest projektowana dla gustu  i oczekiwań przyszłego właściciela , natomiast kolumny seryjne projektuje i stroi również człowiek  posiadający konkretny gust i wyobrażenie dżwięku  ( lub grupa osób  ) .W obu wariantach  nigdy nie wiadomo czy trafi się w gusta większej ilości słuchaczy .  Jednak jedno jest pewne - jeśli dany " słuchacz" szukajacy kolumn przesłuchał w swoim domu wiele przetworników ( zwłaszcza tweeterów z górnej półki) o różnych materiałach membrany jak i poza domem i wybrał swoje brzmienie to poskładanie tego w całość przez osobę znającą się na rzeczy ( a taką osobą jest Witold z Akkusa) gwarantuje same pozytywne rezultaty. Czy każdemu przypasuje aluminiowomagnezowa Bliesma - nie , mnie nie przypasowały beryle a miałem 2 rodzaje w domu i jedne sprzedałem , trzeciego beryla słuchałem w salonie i również nie podobało mi się , nie lubię tego materiału . Podobnie może być z pozostałymi przetwornikami , nie każdemu spodoba się dżwięk z włókna węglowego i kevlaru . Jest to normalne i oczywiste . Dlatego na rynku jest tyle rozwiązań aby każdemu cos przypasowało , nie ma lekarstwa na wszystkie " choroby" . 

Ja natomiast sam wybrałem te materiały gdyż idealnie wpasowały się w moje oczekiwania , lubię dżwiek szybki dynamiczny i szczegółowy , ale nie meczący tak , ze po godzinie głośnego słuchania ma się dość . Tutaj tego nie ma, można słuchać godzinami , chce się więcej . Reasumując znałem już wcześniej te przetworniki , ale nie sądziłem, że potrafią wyprodukować hektolitry przestrzeni i głębi , Akkus  ponownie pokazał swoje możliwości  .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca z tym się zgadzam, sam materiał membrany nie gwarantuje określonego brzmienia, ważny niemniej jak nie bardziej jest projekt zwrotnicy...
Gdyby projektowanie kolumn na zamówienie i trafianie w gust inwestora było tak łatwe to każdy poszedłby tą drogą aby idealnie wpasować się w pomieszczenie i pozostały tor systemu.
Nie przypuszczam aby Pan Witold stroił kolumnę u klienta w jego warunkach odsłuchowych... no chyba że się mylę.

Że tak powiem za dużo projektów DIY "professional" lądowało na ogłoszeniach sprzedaży po kilku miesiącach...


Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, KrzysztofPL napisał:

Ja natomiast sam wybrałem te materiały gdyż idealnie wpasowały się w moje oczekiwania , lubię dżwiek szybki dynamiczny i szczegółowy , ale nie meczący tak , ze po godzinie głośnego słuchania ma się dość . Tutaj tego nie ma, można słuchać godzinami , chce się więcej . Reasumując znałem już wcześniej te przetworniki , ale nie sądziłem, że potrafią wyprodukować hektolitry przestrzeni i głębi , Akkus  ponownie pokazał swoje możliwości  .  

Pisałeś o tym że przetestowałeś wiele różnych głośników,  w jaki sposób to robiłeś?

Słuchałeś gotowych aplikacji innych firm czy w prototypie docelowych kolumn?

Jaką średnicę ma niskotonowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, lorecci napisał:

Słuchałeś gotowych aplikacji innych firm czy w prototypie docelowych kolumn

Jedno i drugie .

Godzinę temu, lorecci napisał:

Jaką średnicę ma niskotonowy?

225 mm .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, KrzysztofPL napisał:

A dziękuję , na dole sceny dzieje się bardzo dobrze , gdyby bas reflex był z tyłu zapewne nie dałoby sie tego słuchać , z racji bas reflexu z przodu sadze ze mierzy sie przednia scianke kolumny od sciany , obecnie jest to tylko 60cm , ale ustawialem rowniez ponad 1,5 metra  za wiele  to nie zmienialo , bas jest w porządku w obu wariantach , nie podbity , nie wycofany , cala reszta bardzo dobrze ze sobą wspólgra .

Kłamiesz ,albo jesteś głuchy.

 

11 godzin temu, GrzesiekP napisał:

Swoją drogą to że kolumny są blisko ściny to w pewnym stopniu psuje głębokość sceny, natomiast samo ustawienie nie ma wpływu na to czy jest to konstrukcja udana czy nie.

W takim ustawieniu nie jesteś w stanie stwierdzić czy kolumny są udane czy nie...

  • Like 5
  • Confused 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że na zdjęciach stoją blisko ściany to nie oznacza że kolumny nie były testowane w lepszych warunkach, przy lepszym (prawidłowym) ustawieniu...

Sam mam kolumny które niestety na co dzień są ustawione dość blisko ściany i cierpi na tym głównie głębia sceny.... ale da się z tym żyć.

KrzysztofPL jaki metraż ma pomieszczenie? 


Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, GrzesiekP napisał:

To że na zdjęciach stoją blisko ściany to nie oznacza że kolumny nie były testowane w lepszych warunkach, przy lepszym (prawidłowym) ustawieniu...

Sam mam kolumny które niestety na co dzień są ustawione dość blisko ściany i cierpi na tym głównie głębia sceny.... ale da się z tym żyć.

KrzysztofPL jaki metraż ma pomieszczenie? 

Tylko ok 21m  , wysokość 2,70 , każdy bok posiada inną długość , nieregularny kształt pokoju , akustyka w nim jest lepsza niż w innym pokoju gdzie znajdują się panele akustyczne i pułapki basowe .  Ale mimo to gdy kupię nowe kable głośnikowe pomyślę nad dyfuzorami  powieszę je nad kolumnami i może coś jeszcze . Przyjdzie na to czas . Na pewno nie będę szalał gdyż nie jest to tylko pokój odsłuchowy. 

14 godzin temu, ira napisał:

Kłamiesz ,albo jesteś głuchy.

 

W takim ustawieniu nie jesteś w stanie stwierdzić czy kolumny są udane czy nie...

Gościu, wypraszam sobie wyzywać mnie od kłamcy lub osoby głuchej . Nie znasz mojego pokoju , nie widziałeś go , widziałeś tylko jedną ścianę .  Tak się składa, że w tym pokoju panują dobre warunki akustyczne znacznie lepsze niż w innym moim pokoju  gdzie musiałem zakupić wiele paneli akustycznych i pułapek . Miejsce odsłuchowe znajduje się w takim miejscu iż ustawienie kolumn ze zdjęcia lub odsunięte od ściany na odległość 1,5m  nie powodują większej różnicy co do jakości dźwięku , natomiast poza miejscem odsłuchowym przestawienie kolumn powodowało większe zmiany w głębi . Jest to zaleta i pokoju i samych kolumn , które produkują świetną głębię i przestrzeń . Proponuję zadzwonić do projektanta Witolda Albeckiego i zapytać o te kolumny . Wybierając przetworniki miałem nosa do tego, że świetnie się zgrają - TAK sam je wybrałem po przesłuchaniu wielu . Nie jestem laikiem od tej strony , to nie są pierwsze kolumny w domu , natomiast są pierwsze , które potrafią z niego zniknąć , nie sadziłem , że rezultat będzie aż taki . 

Ponownie przypominam, że kolumny był odsłuchiwane w innym pomieszczeniu gdzie wypadły jeszcze lepiej . Niestety moje obecne warunki nie pozwolą na więcej chyba, że mi zasponsorujesz większy dom to zburzę go i wybuduję nowy większy . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysiek,

Nowe kolumny masz na tych glosnikach? Jak je oceniasz na tle satori?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, EMiL napisał:

Krzysiek,

Nowe kolumny masz na tych glosnikach? Jak je oceniasz na tle satori?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podałeś złe głośniki .

Gra całość a nie pojedyńcze przetworniki . Aurum Cantus posiada membranę z kilku warstw włókna węglowego i kevlaru . Sztywna i lekka membrana z cewką o większej mocy niż poprzedni WO24 Satori. Obecne kolumny mocowo potrafią przyjąć więcej mocy od poprzednich ( nie jest to żadna nowość gdyż WO24 ma 90W a AC200 150W) . Z racji wyższej efektywności obecne kolumny są dużo głośniejsze od poprzednich. 5-6dB to spora różnica , widzę to po gałce wzmacniacza . Mocowo również grają głośniej od pozostałych.

Co do dźwięku woofera  , jest znacznie szybszy , dynamiczny , bas kopie , jest bardzo zróżnicowany , w porównaniu do WO24 nie ma takiej ilości najniższego basu ale jest znacznie lepiej kontrolowany. Brakowalo mi impulsu , szybkosci , zróżnicowania , ataku , lepszej kontroli , większej głośności  - AC200/50C2C mi to zapewnił . WO24 nie jest zły, kwestia co kto lubi . 

Średniotonowy jest wyraźniejszy i szybszy  aczkolwiek troche podobny do MR16 od Satori . Tweeter Bliesma to akurat poza zasięgiem wszystkich przetworników Satori z berylem na czele ( miałem jedwabne i berylowe Satori  , wszystkie sprzedałem). 

Celem był zakup gotowych kolumn o mniejszych gabarytach  z dźwiękiem szybszym dynamiczniejszym z ulubionymi przetwornikami wybranymi z pośród kilku . Cel został osiągnięty z nawiązką . Kolumny wyglądają świetnie, logo firmy zgrabne dobrze się komponuje z całością, terminale najnowszej serii WBT plasma protect wyglądają solidnie . Ma się wrażenie że kupiło sie kolumny z salonu .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz podać, który to sredniak? Sądziłem, że najlepszy jest ac130mk2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, EMiL napisał:

Możesz podać, który to sredniak? Sądziłem, że najlepszy jest ac130mk2.

Bo jest i tutaj trafiłeś. Natomiast podałeś zły woofer . Najlepszy jest AC200/50C2C . Ten sam , który kiedyś użył misiomor w swoich clockworkach . Dobrze się zgrał z AC130mk2  oraz Bliesmą . Aurum Cantus to  chińskie  przetworniki , ale z racji materiału jego europejskie odpowiedniki ( jeśli by istniały) byłyby dużo droższe .  Z resztą która firma nie produkuje głośników w Chinach lub czerpie z elementów do budowy przetworników  produkowanych w Azji a składa  już u siebie ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki pomysł stoi za łączeniem dużej bliesma z 5calowym midrange? Niski podział LR2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, EMiL napisał:

Jaki pomysł stoi za łączeniem dużej bliesma z 5calowym midrange? Niski podział LR2?

To pytanie do Witolda Albeckiego . Ja wybrałem tylko  przetworniki ( z pomocą i rekomendacją Akkusa )  , nic więcej nie wiem . Nie bawię się już w DIY , nie kombinuję , nie lutuję już  zwrotnic , mam te  zabawy już za sobą ...  Nie znam zwrotnicy , jej rzędności ,  nie rozkręcam kolumn , nie interesuje mnie to już , znam jego ( Akkusa)  szkołę grania i bardzo mi się podoba . Próbowałem już wcześniej przez kilka lat  wielu  kolumn DIY różnych konstruktorów znanych w naszym kraju z różnym  finalnym skutkiem  ( nie będę tutaj wymieniał aby nikogo nie obrazić ) , natomiast te kolumny są już drugim  moim produktem Akkusa ( pierwszy projekt nadal posiadam )  i  mogę tylko napisać, że jest w tym najlepszy .  

Edited by KrzysztofPL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz napisać kilka słów na temat bliesma alu/beryl vs satori beryl/jedwab?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.