Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Toyota Corolla Cross: nie wiem, czy będzie w Europie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, il Dottore napisał:

Ależ ja zaliczam się do tej grupy i oczywiście sportowe osiągnięcia Kubicy szanuję, jak i samego Kubicę.

Tyle, że Orlen mógł go wykorzystać po prostu w reklamach, niekoniecznie kompromitując kierowcę i swoja firmę w DTM.

To różnie działa. Był taki skoczek narciarski Eddy „Eagle” Edwards, był najgorszy ale bardzo znany i wykorzystywany w reklamach. To nie jest ten przypadek bo Kubica jest świetnym kierowcą, a jego walka o powrót do sportu jest spektakularna i to się w świecie ceni, a o marce Orlen mało kto poza Polską słyszał dopóki nie pojawiła się w globalnym sporcie. Podobnie jak INEOS teraz rozpoznawalny bo kupił team SKY i wg Ciebie to wyrzucili w błoto pieniądze bo przegrali z kretesem TdF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
11 godzin temu, il Dottore napisał:

Tyle, że Orlen mógł go wykorzystać po prostu w reklamach,

Przeczytaj jeszcze raz wpisy i artykuł o skuteczności reklamy tradycyjnej vs udział w zmaganiach sportowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, audiofan01 napisał:

...Kubica jest świetnym kierowcą, a jego walka o powrót do sportu jest spektakularna i to się w świecie ceni...

Ale Polacy to taki tępy naród, w którym każdy matoł może się dowartościować chwaleniem cudzego i napier.laniem na swoje. Rzecz w Europie niespotykana... tzn ja nie spotkałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, il Dottore napisał:

Toyota Corolla Cross: nie wiem, czy będzie w Europie.

 

Z tego co piszą to to jest model na Azję, ale nigdy nie wiadomo.  Wygląda dużo sensowniej od C-HR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Arkana 4x4. To jest SUV coupe na podwoziu Dustera. W Rosji dostępny już od tego roku i Renault postanowił wypuścić ten model także na rynki europejskie.

Na filmiku jazdy terenowe tym modelem oraz Dusterami. Całkiem fajnie sobie radzą.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, il Dottore napisał:

Renault Arkana 4x4. To jest SUV coupe na podwoziu Dustera.

Czyli nieco tańszy konkurent dla BMW X6.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, il Dottore napisał:

W Rosji dostępny już od tego roku

Produkują Arkanę w fabryce Renault w Moskwie od maja 2019 r. (zlokalizowana jest na 60%; trwa budowa fabryki silników TCe i skrzyń CVT, które obecnie są dostarczane z Hiszpanii i Meksyku). Niedawno zaczęli montować Arkanę na Ukrainie (z gotowych podzespołów dostarczanych z Rosji).

Cena Arkany w Rosji od €13.000 (1.6 wolnossący, manuał, 2WD) do €20.000 (1.3 TCe, CVT, 4WD). Ciekawe jaka cena będzie w Polsce - całkiem nieźle auto wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na Europę produkcja będzie szła z rumuńskiej Dacii.

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Czyli nieco tańszy konkurent dla BMW X6.

Raczej X4. I dużo tańszy. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, audiofan01 napisał:

Kawał samochodu z silnikiem 1.6?

230 kunia. Chciałbym taki silnik w swoim aucie. Zresztą diesel będzie 2.2litra. I też ponad 200 kunia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, il Dottore napisał:

Ponad 200 kunia. Chciałbym taki silnik w swoim aucie.

Kunie kuniom nierówne, to tak jak w audio, co wolałbyś mieć 1000W w klasie D, czy rzetelne 150/50W w AB/A z pojemną sekcją zasilania albo 20W w lampie?

 

Obejrzyj ten filmik co wkleiłeś od 7 min.

Poza tym Sorento traci z każdą generacją swój pierwotny charakter, pierwsza Sorento była na ramie i była tańszą alternatywą dla np. toyoty Land Cruiser, a teraz stała się ogromnym SUV-em pozbawionym prawdziwych właściwości terenowych w dodatku już nie tanim.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mk2 był fajny, taki normalny. Urodę zawdzięczał klasycznym proporcjom a nie bzdetom.

used-kia-sorento-1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, audiofan01 napisał:

Kunie kuniom nierówne, to tak jak w audio, co wolałbyś mieć 1000W w klasie D, czy rzetelne 150/50W w AB/A z pojemną sekcją zasilania albo 20W w lampie?

Coś w tym jest. Bo dziś choć kunie som, to w tak wąskim zakresie obrotów, że potrzeba 8-9 biegów, żeby nimi furę popędzić. Summa summarum, jak redukcje biegów przed wyprzedzaniem w 2.0 16V sprzed 20 lat były czystą przyjemnością, tak nieustanne mieszanie biegami w 1.6ecoTurbo żeby móc wogóle jechać to po prostu udręka. Jedyne wyjście z sytuacji to automat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, szymon1977 napisał:

Jedyne wyjście z sytuacji to automat.

No nie wyobrażam sobie jazdy czymś takim na manualu. Widziałeś cenę tego samochodu? Kto to kupuje z ręczną skrzynią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mk2 był fajny, taki normalny. Urodę zawdzięczał klasycznym proporcjom a nie bzdetom.
used-kia-sorento-1.jpg
To i tusiek to pancerne auta .
No nie wyobrażam sobie jazdy czymś takim na manualu. Widziałeś cenę tego samochodu? Kto to kupuje z ręczną skrzynią.
Jak dobry manual to wielkość nie ma znaczenia .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, caleb66 napisał:

Jak dobry manual...

Jeszcze raz:

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Bo dziś choć kunie som, to w tak wąskim zakresie obrotów, że potrzeba 8-9 biegów, żeby nimi furę popędzić. Summa summarum, jak redukcje biegów przed wyprzedzaniem w 2.0 16V sprzed 20 lat były czystą przyjemnością, tak nieustanne mieszanie biegami w 1.6ecoTurbo żeby móc wogóle jechać to po prostu udręka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Coś w tym jest. Bo dziś choć kunie som, to w tak wąskim zakresie obrotów, że potrzeba 8-9 biegów, żeby nimi furę popędzić. Summa summarum, jak redukcje biegów przed wyprzedzaniem w 2.0 16V sprzed 20 lat były czystą przyjemnością, tak nieustanne mieszanie biegami w 1.6ecoTurbo żeby móc wogóle jechać to po prostu udręka. Jedyne wyjście z sytuacji to automat.

9 biegów - to jeszcze nie widziałem.

Najwięcej w volvo S90 lub audi Q7 8 przełożeń

W audi jadąc 50km/h, automat sam potrafi wbić 8 przy tej prędkości.

Silnik ma wtedy równo 1000 obrotów - taka ciekawostka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, szymon1977 napisał:
 

Tak wiem dużo biegow jest lepsze niż mało biegow .


Mi chodziło raczej o to ze te samochody są jak czołgi ,trwale i niezawodne .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez caleb66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Masakov napisał:

tylko to skrzynia CVT - czyli trochę inaczej to działa niż typowy automat.

V8, 5l ma klasyczny 10-biegowy automat, eCVT ma wersja hybrydowa V6 3.5 l

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Masakov napisał:

W audi jadąc 50km/h, automat sam potrafi wbić 8 przy tej prędkości.

Silnik ma wtedy równo 1000 obrotów - taka ciekawostka ?

A jak tylko dotkniesz gazu, to redukcja o 3-4 biegi, bo inaczej to byś Malucha nie dogonił.

-----

3 godziny temu, caleb66 napisał:

Tak wiem dużo biegow jest lepsze niż mało biegow .

Nie, lepszy to jest silnik o dużym zakresie użytecznych obrotów, dużo biegów to tylko kompensowanie niedostatków "gorszego" silnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nie, lepszy to jest silnik o dużym zakresie użytecznych obrotów, dużo biegów to tylko kompensowanie niedostatków "gorszego" silnika.

Ale te "gorsze" silniki to zazwyczaj doładowanie jednostki z maksymalnym momentem obrotowym dużo niżej niż wolnossące jednostki. 

Dlatego wg ciebie trzeba do nich większej ilości biegów?

Chyba coś ta teoria kupy się nie trzyma. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
3 godziny temu, audiofan01 napisał:

klasyczny 10-biegowy automat,

A mnie ciekawi wpływ ilości biegów na trwałość skrzyni, tzn statystycznie 10 biegowy miesza dużo więcej niż 6 czy 7.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Pytanie w typie "być albo nie być" : mój tdci od ostatniej wymiany (prawie rok, jest dpf off) zrobił 6 tys km. Wymieniać olej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez stench

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, stench napisał:

A mnie ciekawi wpływ ilości biegów na trwałość skrzyni, tzn statystycznie 10 biegowy miesza dużo więcej niż 6 czy 7.

I statystycznie kazdy zab jest mniej uzywany i kazdy mniej sie zetrze. 

 

Na czym polega zuzycie sie skrzyni? Co ulega zuzyciu? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Masakov napisał:

tylko to skrzynia CVT - czyli trochę inaczej to działa niż typowy automat.

Lexus LC500 ma 10-biegowy automat dwusprzęgłowy.  Lexus LC500h ma kombinację układu eCVT z 4-biegowym automatem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.