Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt.

Dzisiaj bardziej opłaca się kupić jakieś zadbane np. BMW E34 czy Mercedesa W124, nawet jeśli kosztuje tyle co nowe kia czy hyundai, ale dość że Masz lepiej wykonane auto które wytrzyma dłużej jak nowe z salonu, a do tego jego wartość tylko rośnie. 

Oczywiście znaleźć takie auto to sztuka, jednak kiedy już trafisz, to w garażu pojawia się perełka :). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Slaviola napisał:

ale dość że Masz lepiej wykonane auto które wytrzyma dłużej jak nowe z salonu, a do tego jego wartość tylko rośnie. 

owszem ale jesli dalej stoi w garazu i nie kręci kilometrów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

Volvo: produkcja auta na prąd powoduje o 70% wyższą emisję CO2 niż spalinowego

 

10 godzin temu, Slaviola napisał:

Dzisiaj bardziej opłaca się kupić jakieś zadbane np. BMW E34 czy Mercedesa W124, nawet jeśli kosztuje tyle co nowe kia czy hyundai, ale dość że Masz lepiej wykonane auto które wytrzyma dłużej jak nowe z salonu, a do tego jego wartość tylko rośnie. 

dla mnie za stare a trzymanie takich perek nie ma sensu bo dojadą Ciebie opłatami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, cir napisał:

owszem ale jesli dalej stoi w garazu i nie kręci kilometrów

Dlatego najlepszy nowy Duster w dieselku 1.5 albo z podtlenkiem LGBT. Jest tanio, może nie tak solidnie jak w starych Merolach, ale to jest auto tak proste, że tam właściwie nie ma się co zepsuć. A jak już się popsuje to jest gwarancja. A jak jest po gwarancji to części i serwis są tanie jak barszcz. Byle się nie pchać w automat EDC od Renault bo tenże jest nierozbieralny a nowa skrzynia to 20 tys cebulionów. Ten problem z automatem EDC dotyczy wszystkich modeli Renault z tą dwusprzęgłową skrzynią która jest bardzo dobra, póki się nie spieprzy. A jak się się spieprzy to nie ma mądrych - trzeba wymieniać. Nawet jak skrzynia dobra a walnie sterownik to jest 5000 cebulionów za nowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster to Rydwan Prestiżu! 🙂 Tak, jak pisało na opakowaniu mojego konwertera USB/SPDiF od Musical Fidelity: "Hi-End Myślącego Człowieka". 🙂 Więc Duster to jest GLC Myślącego Człowieka. 🙂

dacia_duster_02.jpg?scale=down

W wersji 4x4 z tyłu jest wielowahacz! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.11.2021 o 08:50, il Dottore napisał:

Nie sprzedawaj Sharana - to też wymierający gatunek.

Tak, wiem. Sharan to być może ostatni na rynku 7-seater, szczytowe osiągnięcie w kwestii wykorzystania przestrzeni i komfortu. Wystarczy zerknąć na Zafirę: B tak narawdę w niczym nie była lepsza od A, za to C urosła i w wersji full wypas aspirowała do klasy premium, za co zapłaciła pewnymi ustępstwami w kwestiach praktycznych. Lepiej niż A po prostu już się nie dało. To takie dziwne auta, których nikt nie chce mieć, a chętnych żeby pożyczyć kolejka.

Z Sharanem się nie polubiłem, ale to kwestia TDI pod maską, skrzyni DSG, i typowego dla VW udawania lepszego auta niż jest w rzeczywistości. Ale pozbyć się go nie chcę, bo zamienić nie ma już na co... chyba, że na Zafirę C 1.8 w manualu, ale to raczej skok w bok niż do przodu i szukanie igły w stogu siana. Na dodatek Zafira jak wino, z wiekiem zyskuje na wartości i Sharana ceną przeskoczyła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz córka szuka auta, a że jest rozwojowa, to będą ją namawiał na Tourana w TDI. To jest wóz solidny jak Brama Brandenburska. Ostatni taki VW. No i konstrukcja sprawdzona. Żeby tylko trzymać się z daleka od benzynowych TSI to pojeździ bez problemu latami. Minivany to IMO niedoceniona grupa aut. Nie każdy potrzebuje SUV.  Chyba że córka zechce Dustera ale to auto dla Janusza a nie dla studentki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf Plus jest ładny, wymiarami dogonił poprzedniego Tourana, ale chyba nie ma 7 miejsc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Golf Plus jest ładny, wymiarami dogonił poprzedniego Tourana, ale chyba nie ma 7 miejsc.

Racja! Ona nie potrzebuje 7 miejsc i długo jeszcze nie będzie potrzebować. Za to duży bagażnik mile widziany! Więc także Scenic, Grand Scenic... Ale oczywiście Golf+ w TDI dużo bardziej sensowny.

Genialne reklamy na Citroen Polska! 🙂

citro.jpg?quality=80&f=auto

254964982_4958306754193396_3327690157308

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Citroen miał tak dobre auta jak reklamy to rwałbym jak Reksio szynkę! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, il Dottore napisał:

Racja! Ona nie potrzebuje 7 miejsc i długo jeszcze nie będzie potrzebować. Za to duży bagażnik mile widziany! Więc także Scenic, Grand Scenic... Ale oczywiście Golf+ w TDI dużo bardziej sensowny.

Dokładnie to Golf SV/Sportvan i 500L bagażnika (jak przesuniesz kanapę do przodu 590L)

800px-VW_Golf_Sportsvan_1.4_TSI_BlueMoti

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tak, wiem. Sharan to być może ostatni na rynku 7-seater, szczytowe osiągnięcie w kwestii wykorzystania przestrzeni i komfortu. Wystarczy zerknąć na Zafirę: B tak narawdę w niczym nie była lepsza od A, za to C urosła i w wersji full wypas aspirowała do klasy premium, za co zapłaciła pewnymi ustępstwami w kwestiach praktycznych. Lepiej niż A po prostu już się nie dało. To takie dziwne auta, których nikt nie chce mieć, a chętnych żeby pożyczyć kolejka.
Z Sharanem się nie polubiłem, ale to kwestia TDI pod maską, skrzyni DSG, i typowego dla VW udawania lepszego auta niż jest w rzeczywistości. Ale pozbyć się go nie chcę, bo zamienić nie ma już na co... chyba, że na Zafirę C 1.8 w manualu, ale to raczej skok w bok niż do przodu i szukanie igły w stogu siana. Na dodatek Zafira jak wino, z wiekiem zyskuje na wartości i Sharana ceną przeskoczyła.

Ford S-Max ciekawą alternatywą. I jest 7- seater

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, TomekL3 napisał:


Ford S-Max ciekawą alternatywą. I jest 7- seater

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dokładnie tak! Siostra ma i chwali sobie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

26 minut temu, TomekL3 napisał:


Ford S-Max ciekawą alternatywą. I jest 7- seateremoji6.png

Ford? Nie! W każdym, z którym miałem do czynienia była jakaś poważna wpadka (deska rozdzielcza odbijająca się w szybie, wycieraczki na postoju chlapiące na lusterka, itd, itp).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kto woli. Np. z tych, nad którymi rozmyślasz wybrałbym właśnie S-Maxa.
Przestrzenny i świetnie się prowadzi. Dobre silniki. Może coś z francuza, Citroen C4 Grand Picasso.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, TomekL3 napisał:

Citroen C4 Grand Picasso.

Wsiadłem, zobaczyłem tablet zamiast trzech gałek wentylacji i wysiadłem. Koniec tematu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, il Dottore napisał:

Żeby tylko trzymać się z daleka od benzynowych TSI to pojeździ bez problemu latami.

Obecny 1.5 TSI jest już chyba pozbawiony wad występujących w 1.4 i 1.8

2.0 TDI jest w Polsce droższy o 18 tys zł, raczej bez sensu przy typowych przebiegach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zbig napisał:

Obecny 1.5 TSI jest już chyba pozbawiony wad występujących w 1.4

Chyba rozrząd mu się już nie rozpada. Ale wciąż pozostaje kwestia zużycia oleju niemal w tej samej ilości co benzyny... 😉 1 litr na 1000 km to wg producenta NORMA i żadna podstawa do roszczeń gwarancyjnych. No panieeeeeeee...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?jwtsig=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1

Widzicie, jak ładnie? 🙂

Zamiast mówić "śmietnik Europy" mówimy: "champion innowacji"! 🙂

?jwtsig=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, il Dottore napisał:

Dlatego najlepszy nowy Duster w dieselku

ok ale dla emeryta

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, cir napisał:

ok ale dla emeryta

Tak! To jest Januszowóz wręcz - jak mawia Makłowicz - emblematyczny! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko nachodźcy potrzebują powerbanków. 🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evos jest na rynek chiński ale nowy Mondeo ma być podobny.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bojkot COP 26, mimo że mamy do czynienia z konferencją ONZ, stanowi bowiem wyraźny sygnałem dla Komisji Europejskiej, że narzucany przez nią harmonogram działań w zakresie elektryfikacji transportu budzi zdecydowanie większy sprzeciw, niż mogło się to wydawać do tej pory. Mówiąc wprost - jeśli zamiast z ekologią, elektryczne samochody kojarzyć zaczną się wkrótce z masową utratą miejsc pracy, kruche poparcie społeczne dla tej inicjatywy może zacząć pękać. Wówczas nawet ci najbardziej zagorzali zwolennicy elektryfikacji wśród polityków zmuszeni będą do zmiany narracji w obawie o własne miejsca pracy...

Czytaj więcej na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, tomek7776 napisał:

elektryczne samochody kojarzyć zaczną się wkrótce z masową utratą miejsc pracy

Straszny bullshit, niby o ile auto elektryczne jest mniej pracochłonne w produkcji?

Sektor motoryzacyjny w EU to 2,6 mln miejsc pracy - 8,6% całej sfery produkcyjnej.  To co może zniknąć, bo jest związane z napędem spalinowym to pewnie nie więcej niż 10% całości czyli jakiś ułamek procenta, a przecież w to miejsce wchodzi proces związany z produkcją baterii, przetwornic wysokiego napięcia i silników elektrycznych.

Problem leży całkiem gdzie indziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moj drogi kolego

 

 

Cytuje: "Dla porównania, w pierwszej połowie bieżącego roku, w samej tylko Polsce popyt na benzynę do samochodów wyniósł 3,04 mln m3 benzyn". (pomijam fakt że autor nie ma pojęcia o jednostkach objętości ponieważ m3 to nie to samo co m^3). Przyjmując że z 1l benzyny można wyprodukować ok 3kWh energii elektrycznej oznacz to że w ciągu 1 półrocza w Polsce potrzebujemy ok 9 TWh energii . Roczna produkcja energii elektrycznej w Polsce za rok 2020 to ok. 12,5 TWh. W skrócie na samo zapotrzebowanie komunikacji sam ochami osobowymi z silnikami benzynowym potrzebujemy podwojenia produkcji energii nie licząc samochodów z silnikami za zapłonem samoczynnym. Szacunkowo można założyć że dla potrzeb komunikacji potrzebny jest ponad 4 -krotny wzrost produkowanej energii przy założeniu że odchodzimy od taniej energii produkowanej z paliw kopalnych. Obecnie sieć energetyczna w Polsce jest przeciążona, a powyższe szacunki dowodzą że musimy 4-krotnie zwiększyć możliwości przesyłowe. Oczywiście wszystkie te założenia są niewykonalne, a dla nas oznacza to tylko gigantyczne koszty których jako kraj i obywatele nie udźwigniemy. Nasz przyszłość rysuje się w czarnych barwach... w skrócie bieda i przyzwyczajacie się do: rowerów, chodzenia na piechotę albo pojazdów z zaprzęgiem konnym. No ale bogaci będą mieli fajnie będą mogli się cieszyć swoim bogactwem i luksusami (bo ich stać) w kosztem szarej masy, którą sprowadzili do totalnego ubóstwa

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, tomek7776 napisał:

Czytaj więcej na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolejny miszczu technologii i matematyki alternatywnej

"Zdaniem specjalistów z Wolfsburga w przypadku auta stricte bateryjnego straty energii w czasie przesyłu wynoszą około 8 procent, zanim energia trafi do samochodowego akumulatora, a w czasie przemiany energii elektrycznej w silniku (na ruch) traci się kolejne 18 procent. Oznacza to, że efektywność auta z akumulatorem wynosi, w zależności od modelu, między 70 a 80 procent.

Dla porównania - jak wylicza sam Volkswagen - w samochodach napędzanych wodorem straty są znacznie większe: 45 procent energii zostaje utraconej w czasie samego pozyskiwania wodoru w procesie elektrolizy. Z pozostałych 55 procent pierwotnej energii, kolejne 55 procent znika w czasie zamiany wodoru na energię elektryczną w samochodzie. Efektywność układu napędowego w pojeździe zasilanym wodorem wynosi więc, w zależności od modelu, od 25 do 35 procent."

Przecież prąd do elektrolizy też musi zostać przesłany z tej samej sieci generującej straty przesyłu a koła w pojazdach FCEV napędza taki sam silnik elektryczny jak w BEV czyli znowu takie same straty.

Łatwo policzyć, że sprawność FCEV to wg ww. danych nie 25-35 tylko 18% a jeszcze trzeba przecież uwzględnić straty na całym systemie składowania, transportu i dystrybucji wodoru, czyli w praktyce pewnie okaże się że aby przejechać 100 km na wodorze potrzeba z 5 razy tyle energii pierwotnej niż w przypadku elektryka.

11 minut temu, tomek7776 napisał:

Roczna produkcja energii elektrycznej w Polsce za rok 2020 to ok. 12,5 TWh

LOL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I nagle cudem w samym wrześniu 2021 wyprodukowaliśmy 14,8 TWh

Weź kolego wróć do szkoły i poćwicz tabliczkę mnożenia...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.