Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, szymon1977 napisał:

Problem jest urojony, bo w rzeczywistości nie ma tak, że zimówka nie nadaje się powyżej 10'C, a letnia poniżej 10'C.

Dokladnie, dlatego ja zmieniam zimowe i letnie, i to co roku!

Jeden rok zimowe, a potem jeden rok letnie. A potem znowu rok zimowe,..

Dzieki temu sie rownomiernie zuzywaja 🙂

A jak jade do Polski (przez Czechy) to zawsze na zimowych, bo sa lepsze na dziurawych ulicach 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, xajas napisał:

 

Dzieki temu sie rownomiernie zuzywaja 🙂

To jeszcze raz na 4 lata 29 lutego powinieneś korzystać z komunikacji miejskiej 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn miał dzisiaj przegląd Fiesty i musiałem go odebrać z ASO a po paru godzinach dostarczyć tam po odbiór auta po przeglądzie. ASO Forda leży w Dublinie w takim zagłębiu samochodowym. Na terenie małego miasteczka są tylko salony różnych marek. Wystarczy zaparkować w jednym miejscu i chodzić sobie już tylko piechotką i zwiedzać, zwiedzać... 🙂

Ale nie miałem dziś czasu, więc wstąpiłem tylko do Renault przyjrzeć się z bliska Arkanie. Auto z bliska robi fenomenalne wrażenie. Szczególnie spodobała mi się najwyższa wersja w tym pomarańczowym metaliku, z tapicerką skóra (zapewne z plastikowej krowy)/alcantara i czerwonym przeszyciem na kierownicy oraz z imitacją karbonu na kokpicie. No miodzio! Bagażnik też ma słuszny rozmiar. Fotele bardzo wygodne, łatwo znaleźć odpowiednia pozycję za kółkiem. Bardzo duży zakres regulacji kierownicy.  Rozczarowuje natomiast ilość miejsca z tyłu. Mimo ogromniastego rozstawu osi nie zmieściłem się sam za sobą.

W tym samym salonie oczywiście jest i Daćka. Obejrzałem sobie w końcu Dustera polifta. Oczywiście: bida, twarde plastiki, fotele nie tak fajne jak w Arkanie, ale bagażnik równie pojemny i sensowniejszy bo w Arkanie długi i płytki a w Dusterze krótszy, za to wyższy. Zdziwiło mnie, że pozycję za kółkiem znajduję też bez problemu, bo w Arkanie łatwiej o to, gdyż jest w automacie. A Duster w manualu, więc i do wajchy człowiek musi się dopasować, do tego zakres regulacji kierownicy dużo mniejszy. A jednak szybciutko bez problemu wygodnie tam się ustawiłem. Miejsca z tyłu sam za sobą miałem równie mało jak w Arkanie, ale jednak było lepiej, bo dach wyżej i fotel kierowcy ma miękki tył więcpo prostu wcisnąłem tam kolana. Tył fotela w Arkanie jest twardy i taka sztuczka nie wypali.

Co więc brać? Arkana oczywiście piękniejsza, wykonana z lepszych materiałów i nowocześniejsza, ale: nie ma 4x4, nie ma manualnej skrzyni, dużo droższa. Duster - materiały wewnątrz oczywiście gorsze, nie taki luksusowy (prawdę mówiąc wcale nie luksusowy) ale ma dużo większy wybór silników ( w tym DIESLA!!!), możliwość fabrycznej instalacji podtlenku LGBT, do wyboru manual lub automat, możliwość 4x4. Bagażnik porównywalny, łatwiej dużej osobie zająć miejsce z tyłu.

Gdybym był na budżecie lub szukał diesla czy 4x4, bo często opuszczam asfalt - zdecydowanie Duster. Gdybym chciał zadawać szyku w mieście- bez dwóch zdań Arkana. W pomarańczowym lakierze i najwyższej wersji wyposażenia. To są samochody dla zupełnie różnych odbiorców.

W sumie jednak wcale nie taki prosty wybór i Duster ze swoim podejściem no-nonsense i doskonałą ceną nie daje spać spokojnie konkurencji - nawet tej wewnętrznej.

Renault-Arkana-R.S.-Line-ETECH-Orange-Va

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomek6 napisał:

kompromisem z tej samej stajni jest toto tylko jakoś ten przód taki  dziwaczny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kokpit trochę lepszy niż w II gen, gdzie wszędzie było pełno aluminium świecącego się jak psu j.. , ale nadal jedzie konserwatyzmem, osobna budka na zegarki, sterczący tablecik, jakby nie można było tego skomponować płynnie, połączyć, wbudować...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Zbig napisał:

jedzie konserwatyzmem

No i super!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza generacja Kaszkuja odrzucała mnie swoja brzydotą, proporcjami i przeznaczeniem. Była wszystkim, czym wg mnie nie powinien być samochód.

Druga (szczególnie polift) już w miarę spoko. Byłem w szoku, że było mi tam wygodniej niż w Tucsonie. Na pewno lepszy fotel i pozycja oraz widoczność. Nissan wie więcej o ergonomii niż Hyundai.

Trzecia (obecna) - bardzo ciekawa i niewątpliwie konkurencyjna - ale droga. Mając wybór: Kaszkaj/Kuga/Compass/Sportage 2022 w tej samej cenie, wątpię, bym wybrał Nissana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, il Dottore napisał:

Pierwsza generacja Kaszkuja...

Druga (szczególnie polift)...

Trzecia...

... a wszystkie trzy takie same. Tylko koneser rozróżni.

-----

A wracając do tematu fajnych aut: dziś jechałem taką Merivą

drzwi-flexdoors-d.jpg

I to jest auto, które po bliższym poznaniu robi dobre wrażenie! Ale po kolei:

1. Ładne z zewnątrz, ale bez modnych gadżetów.

2. Drzwi wydają się być dziwne, ale jak się wozi dzieciaki do szkoły, to podobno robią robotę.

3. Pozycja za kierownicą dość wysoka, dzięki temu zaskakująco wygodna.

4. Obsługa ergonomiczna, z akceptowalną ilością sensownie rozmieszczonych dedykowanych przycisków.

5. Zaskakująco wysoka jakość wykonania (auto wielkości Corsy, a wnętrze jak z Insigni).

6. Ogólnie duża ilość miejsca.

7. Regulowana wzdłuż kanapa. I tu jedyny warty odnotowania bajer...

8. Gdy z tyłu siedzi dwójka dorosłych i przesuniemy kanapę do tyłu, to możemy złożyć podłokietnik, a powstałe fotele zbliżyć do siebie. Dzięki temu pasażerowie nie siedzą na drzwiach i mają sporą ilość miejsca na łokcie po obu stronach. Rewelacja!

9. Bagażnik całkiem spory.

10. Osiągów nie oceniam, bo w przypadku 1.4 16V nie wypada, ale silnik, skrzynia i zawieszenie, choć dziadkowe, to robią tyle ile potrzeba. Za tę cenę nie można więcej wymagać.

Kolejny gwóźdź do trumny Opla. Auto pod każdym względem dobre, pod pewnymi ciekawe, ale pod żadnym atrakcyjne marketingowo. Wielka szkoda patrząc na dzisiejsze modne i przepełnione pozbawionymi sensu gadżetami wynalazki. A szklany dach w bezchmurną noc? Rewelacja!

Ps.

Ten kolor i ta wersja wyposażenia

7619c6eb0d42639d97abd8237f057cfb.jpg

Psps.

Piszę to mając kontakt z takimi kozakami, jak w miarę aktualne A6 czy S-klasa.

Pspsps.

Wystawię Sharana za jakąś dziwną kwotę, a jak się łoś trafi, to sobie taką Merivę kupię. Spieszmy się kochać Ople, tak szybko odchodzą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, szymon1977 napisał:

ystawię Sharana za jakąś dziwną kwotę, a jak się łoś trafi,

Nie sprzedawaj Sharana - to też wymierający gatunek. Bliźniaczy Ford Galaxy też wypada z produkcji w 2022. Nie wiem czy Alhambra jeszcze jest w ofercie.

Ja dziś jadę do Toyoty obmacać Yarisa Cross - już 2 razy mijałem na ulicy! 🙂 Tak macam te SUV-y bo córce muszę samochód kupić a ona rozwojowa, więc trzeba coś większego, niż Fiesta. Na razie Duster prowadzi w rankingu ale wątpię by się zgodziła na siermiężnego Dustera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - mamy premierę, której żodyn się nie spodziewał (żodyn) i  o którą żodyn nie prosił.

Solterra. Pierwszy elektryk Subaru - owoc kooperacji z Toyotą.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widać można zrobić jak należy. Po prostu wymienić baterie w aucie. Przetestować, zakonserwować i z powrotem do auta...przy okazji można pomyśleć o standardach akumulatorów elektryków analogicznie do baterii AA, AAA itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, J.Jerry napisał:

I widać można zrobić jak należy. Po prostu wymienić baterie w aucie. Przetestować, zakonserwować i z powrotem do auta...przy okazji można pomyśleć o standardach akumulatorów elektryków analogicznie do baterii AA, AAA itd.

To jest JEDYNA sensowna metoda na utrzymywanie w ruchu aut elektrycznych. Przy okazji te akumulatory mogłyby być mniejsze i lżejsze - powiedzmy na 200km. To w zupełności styka, skro wymiana to tylko kilka minut.

Ale w sumie i tak o wiele łatwiej napełnić bak wodorem. Przyszłością aut zeroemisyjnych jest IMO wodór.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, il Dottore napisał:

Solterra. Pierwszy elektryk Subaru - owoc kooperacji z Toyotą.

Ze Strony Subaru kooperacja chyba ogranicza się do naklejenia logo bo to się przecież niczym istotnym nie różni od Toyoty bZ4X.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Zbig napisał:

Ze Strony Subaru kooperacja chyba ogranicza się do naklejenia logo bo to się przecież niczym istotnym nie różni od Toyoty bZ4X.

Dokładnie! To się nazywa Badge Engeneering. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu... bym chyba zabił. Po co pozwalać babie hodować szpony jak ghul? Czy może facet jej nie wpuszcza a ona drapie jak pies w klamkę?

FD0HgF7WEAAMpXD?format=png&name=900x900

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ślepa jest i trzeba jej namalować  fluoryzujący oczojebny pas naprowadzający na klamkę 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Zbig napisał:

Ze Strony Subaru kooperacja chyba ogranicza się do naklejenia logo bo to się przecież niczym istotnym nie różni od Toyoty bZ4X.

czyli kolejna marka zostanie przejeta przez toyote pod hasłem wymiany technologii 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie, że od strony pasażera kobiety porysowana klamka jest? To ostrożniej jej drzwi otwierajcie po prostu 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Zbig napisał:

Obecnie modne lakiery, perłowe i półmaty są bardzo miękkie, plus jest taki, że w razie czego znakomicie dają się spolerować.

Gorzej, trzeba bardzo ostrożnie z myjką ciśnieniową. Najlepiej od razu dać folię zabezpieczającą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, cir napisał:

czyli kolejna marka zostanie przejeta przez toyote pod hasłem wymiany technologii 🙂

 

Toyota ma akcje Subaru od 2006 roku, 2 lata temu zwiększyła udział do 20% co w praktyce oznacza pakiet kontrolny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Zbig napisał:

Toyota ma akcje Subaru od 2006 roku, 2 lata temu zwiększyła udział do 20% co w praktyce oznacza pakiet kontrolny.

daihatsu , suzuki , subaru 🙂 logiczny ciąg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, cir napisał:

daihatsu , suzuki , subaru 🙂 logiczny ciąg

Taki trynd

VW, Audi, Skoda, Seat

Peugeot, Citroen, Opel

Renault, Nissan, Dacia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Zbig napisał:

Peugeot, Citroen, Opel

Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Jeep... Stellantis to gigant!

I ani jednego naprawdę fajnego auta dla ludzi, którego nie bałbym się kupić. Ot - taki paradoks.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Zbig napisał:

Obecnie modne lakiery, perłowe i półmaty są bardzo miękkie, plus jest taki, że w razie czego znakomicie dają się spolerować.

z lakierami ogólnie jest problem, tzn ich trwałością... czytaj ekologia

9 godzin temu, il Dottore napisał:

I ani jednego naprawdę fajnego auta dla ludzi, którego nie bałbym się kupić. Ot - taki paradoks.

to akurat żadne zaskoczenie, mnie bardziej martwi że audi, vw, bmw, merc i wiele innych jakościowo stały się właśnie jakimś oplem czy renówką. Kiedyś głupia A4 to już było solidne auto dzisiaj kawał jeżdżącego gówna z recyklingu. Kupujesz BMW za 500 tyś a tam skóra twarda i głucha, jak pomalowany plastik.

O japońcach nie wspominam bo one zawsze były gówniane.

Mnie się to wszystko już znudziło, fakt RS/M/AMG na drogach coraz więcej i się trochę człowiek za tym ogląda ale ekonomicznie to strzał w kolano. Mimo możliwości nawet nie jeździłem nowszymi modelami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.