Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, fetek napisał:

Żadna mazda nie ma materiałów na wysokim poziomie, auta są po prostu spoko

Chyba żadnej współczesnej Mazdy nie widziałeś na "żywo"

Materiały z najwyższej półki, precyzja spasowania wyśmienita, fotele świetnie wyprofilowane, doskonała tapicerka

To auto lepiej wykończone niż niektóre "premium"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, frank1 napisał:

Chyba żadnej współczesnej Mazdy nie widziałeś na "żywo"

Materiały z najwyższej półki, precyzja spasowania wyśmienita, fotele świetnie wyprofilowane, doskonała tapicerka

To auto lepiej wykończone niż niektóre "premium"

bo większość aut 'premium' materiałami się zatrzymała 20 lat temu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, frank1 napisał:

Chyba żadnej współczesnej Mazdy nie widziałeś na "żywo"

widziałem, jechałem, nawet chwile miałem. Jest ok, może nawet dobrze jak na mazdę ale do topu to trochę brakuje więc nie przesadzaj.

2 godziny temu, whero napisał:

bo większość aut 'premium' materiałami się zatrzymała 20 lat temu

20 lat temu nie umieli zrobić 1mm natrysku w dotyku imitującego skórę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ulubiony samochód no-nonsense, czyli Duster, uległ kolejnym drobnym zmianom. Mamy z przodu nowe logo marki, wewnątrz duży napis DACIA na kierownicy i odejście od okrągłych nawiewów (moim zdaniem nie najlepszy pomysł, bo stare były i ładne i skuteczne i miały taki bojowy charakter). Teraz nawiewy jak z Sandero - wąskie, owalne, w srebrnym obramowaniu. Pokrętła od klimy chyba też ciemniejsze, bo były srebrne.

96eab91e54.webp

a600658fa4.webp

 

5754b6ce8a.webp

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj filmik z wnętrza najnowszego Dustera. Tylko kierownica inna bo to pod brandem Renault.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złomnik powiedział bardzo mądrą rzecz. Oglądał mianowicie wczesne samochody elektryczne (w początkach motoryzacji nie było wiadomo, która technologia wygra, w końcu klienci wybrali lepszy silnik spalinowy) i wspomniał, że auta elektryczne uwielbiały wówczas kobiety. Logiczne. Zero smrodu, brudu, kapiącego oleju, zero hałasu, łatwość użytkowania... I tak sobie myślę że i dzisiaj propozycja elektryków skierowana jest głównie do kobiet (również tych wyglądających jak mężczyźni).

Od 6:50...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA spodziewany jest wysyp ogromnej ilości samochodów używanych. Nadchodzi fala konfiskat związanych z sytuacja materialna kredytobiorców subprime, którzy nigdy kredytu nie powinni byli dostać. Dodatkowo, mocny dolar i nadchodząca recesja/depresja znakomicie ograniczy możliwości zakupu przez potencjalnych kupujących z całego świata. W USA w takim czasie, jak cena spada, to naprawdę spada. To będzie bardzo dobry czas na zakupy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

….be still and know….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę o środkach smarnych w samochodzie cd.

Jak już ustaliłem po dwóch wymianach oleju silnikowego zamiast używać dawanego w ASO oryginalnego oleju Hondy drugi już raz zalałem najlepszym Castrolem w bardzo fajnym punkcie (olej został spuszczony i na moją prośbę silnik został przepłukany 2 litrami nowego i solidnie wydmuchany z zalegających syfów a później zalany Castrolem)
Obecnie po 5000-godzinach hałas w kabinie przy 110 km/h dalej utrzymuje się na poziomie prawie 4dB niższym od oleju Hondowskiego czyli 73,5dB(A)

Przyszła pora po trzech latach na wymianę oleju fabrycznego Hondy zalanego w ASO na tym razem mz. fajnym do skrzyni Ravenolem kiedyś zalecanym przez Schumiego  

Jakie rezultaty na początku?

Andzia przy 110km/h ma hałas w kabinie na poziomie 69dB (A) no szok!

Idąc za ciosem sprawdziłem hałas przy 120km/h i totalne zdziwienie bo dalej 69dB (A) a pamiętam że na Hondowskich olejach już dostawałem po uszach i wolałem muzykę w kabinie wyłączać

Jeszcze taka uwaga o fachowości wymiany olejów w ASO Honda spuściłem z skrzyni biegów 2,5litra oleju ??? olej już się wylewał górą po odkręceniu korka wlewu!!!

Instrukcja Hondy podaje że fabryczne zalanie pustej skrzyni to zalecane 2 litry a kolejne zalania po spuszczeniu w ramach wymiany oleju to… 1,8litra !!!

Teraz się zastanawiam ile te 2,5 litra oleju w skrzyni biegów trzepnęło mnie na większym zużyciu paliwa, niepotrzebnym przegrzewaniu silnika i tego negatywnych skutkach dla samochodu np. szybszego zużycia od wyższej temperatury uszczelnień

Strach zaglądać do ASO, młodzi przeszkoleni w Hondzie mechanicy a starzy gdzieś pouciekali…

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ASURA napisał:

Strach zaglądać do ASO

To prawda. Mój Albańczyk na Mercedesach zęby zjadł. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, il Dottore napisał:

To prawda. Mój Albańczyk na Mercedesach zęby zjadł. 🙂

"Zaszalałem" jeszcze i wstawiłem sobie do korka spustowego takiego mocnego neodyma co by mi w jedno miejsce cząstki zużytego  metalu z oleju oczyszczał.

 

Kiedyś takie korki magnetyczne były w standardzie w wielu samochodach no ale obecnie lepiej jak taki metalowy ścier w oleju zarzyna dalej koła zębate... ASO muszą mieć co robić

 

 

Za jakieś 1000km będę ponownie olej zmieniał bo to zalanie traktuję jako płukankę po innym oleju no i po zanieczyszczeniach, może wstawię zdjęcie ile śmieci neodymek jeszcze dał rady ściągnąć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, ASURA napisał:

"Zaszalałem" jeszcze i wstawiłem sobie do korka spustowego takiego mocnego neodyma co by mi w jedno miejsce cząstki zużytego  metalu z oleju oczyszczał.

w skrzyniach chyba są dalej, w silniki nie mają sensu a wręcz przeciwnie mogą stanowić zagrożenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroena bym nawet kijem nie tknął ale nowy C4x zasługuje na uwagę, bo zrobili auto o naprawdę pięknej sylwetce. Będzie full electric, będzie benzyna, będzie diesel.

Dobrze, że Citroen stara się wciąż wyróżniać stylistyką. Miło teraz na te auta popatrzeć. Oczywiście - tylko popatrzeć, bo to jest przecież badziew Stellantis. W tym koncernie nie mają ani jednej marki godnej zaufania i gwarantującej bezproblemową jazdę. I 5 lat gwarancji na Alfę Romeo niczego nie zmienia, bo po co mi samochód który stoi na warsztacie, choćby i za darmo go tam naprawiali? Samochód ma stać na podjeździe, gotowy do jazdy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

w skrzyniach chyba są dalej, w silniki nie mają sensu a wręcz przeciwnie mogą stanowić zagrożenie.

Zasugerowałeś mnie tym zagrożeniem, mógłbyś rozwinąć temat co czemu i jak grozi?

 

W silniku jest filtr oleju w moim przypadku od Manna (miałem w łapkach dwa ich filtry i ten robiony w PL trochę słabszy celowo taka ich polityka do dawnych demoludów wciskać fajans )

Teoretycznie dobry markowo , dlatego  powinien dawać radę ale tak filtrowanego nim oleju nie dał bym do hydrauliki w maszynach....

 

Wracając do nowego oleju zalanego do skrzyni biegów to tak płynnie zmienianych biegów nie miałem od samego początku posiadania samochodu; no i zużycie paliwa mi autko pokazuje wręcz zadziwiająco małe

No ale tak to jest jak się ufa w ciemno i się nie chce samemu czegoś trochę droższego spróbować

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, ASURA napisał:

Zasugerowałeś mnie tym zagrożeniem, mógłbyś rozwinąć temat co czemu i jak grozi?

Korek z magnesem będzie ok, tam i tak jest syf ale wszelkiej maści wynalazki montowane w innych miejscach mogą ograniczyć przepływ, tak samo jak magnetyzery montowane na przewodach paliwowych.

18 minut temu, ASURA napisał:

Wracając do nowego oleju zalanego do skrzyni biegów to tak płynnie zmienianych biegów nie miałem od samego początku posiadania samochodu; no i zużycie paliwa mi autko pokazuje wręcz zadziwiająco małe

No ale tak to jest jak się ufa w ciemno i się nie chce samemu czegoś trochę droższego spróbować

olejem żadnego silnika nie wyleczysz, najważniejsza faza to jego docieranie potem to zwykłe marnowanie pieniędzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, fetek napisał:

olejem żadnego silnika nie wyleczysz, najważniejsza faza to jego docieranie potem to zwykłe marnowanie pieniędzy

Ciężko leczyć auta które 10 lat temu jeszcze robiły po 1,5miliona kilometrów a dziś te nowe chce się je tak po ludzku szybko zutylizować co by klienci kupowali nowe.

 Jest to zarówno mało etyczne jak i w cholerę nie ekologiczne takie przyspieszone zamienianie surowców naturalnych w...śmieci

p.s. recykling to ściema a młodzi łykają to jak pelikany. Produkcja trwałych produktów to jest właściwa ekologia!

 

Ponad dwadzieścia lat moja firma utrzymywała się poza wysoką jakością usług między innymi dlatego że wydając te 20-30% więcej na smary, oleje, chłodziwa potrafiłem wielokrotnie obniżyć koszty bez nakładu w nowszy park maszynowy.

 

Kiedyś na chłodziwie do obróbki doszedłem do takiego punktu że jego koszt stał się pomijalny ale co przerzuciłem producentów i typów to moje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, ASURA napisał:

Jest to zarówno mało etyczne jak i w cholerę nie ekologiczne takie przyspieszone zamienianie surowców naturalnych w...śmieci

p.s. recykling to ściema a młodzi łykają to jak pelikany. Produkcja trwałych produktów to jest właściwa ekologia!

Bardziej lewactwo, Zbig i paczka.

21 minut temu, ASURA napisał:

Ciężko leczyć auta które 10 lat temu jeszcze robiły po 1,5miliona kilometrów a dziś te nowe chce się je tak po ludzku szybko zutylizować co by klienci kupowali nowe.

Do nowych aut nic nie mam, silniki są zarąbiste i wyrabiają naprawdę bardzo fajne moce ale driver c*pa, ASO nie umie diagnozować i wymienia jak leci to faktycznie auta są zarzynane. Dla mnie największym problemem jest ekologia, to pierwsza rzecz która niszczy silniki, benzyny z GPF sobie totalnie nie radzą, zwłaszcza też budżetowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, fetek napisał:

Bardziej lewactwo, Zbig i paczka.

Do nowych aut nic nie mam, silniki są zarąbiste i wyrabiają naprawdę bardzo fajne moce ale driver c*pa, ASO nie umie diagnozować i wymienia jak leci to faktycznie auta są zarzynane. Dla mnie największym problemem jest ekologia, to pierwsza rzecz która niszczy silniki, benzyny z GPF sobie totalnie nie radzą, zwłaszcza też budżetowe.

A ty się dziwisz że z tarciem walczę a GPF robi coś zupełnie odwrotnego ;(  kolejna sprawa nie wszystko można i nie każdy syf rakotwórczy z produktów ropopochodnych można spalić i sami sobie kopiemy ekologiczny grób i zachorowalność na coraz bardziej skomplikowane choroby

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, ASURA napisał:

A ty się dziwisz że z tarciem walczę a GPF robi coś zupełnie odwrotnego ;(  kolejna sprawa nie wszystko można i nie każdy syf rakotwórczy z produktów ropopochodnych można spalić i sami sobie kopiemy ekologiczny grób i zachorowalność na coraz bardziej skomplikowane choroby

tu nie chodzi o ciśnienie wsteczne ale o problemy z wypalaniem, głównie w mieiście, upalanie dysz, rozcieńczanie oleju itd.

Kolega robił testy laboratoryjne i opublikował na YT, mieli kilka takich samach aut na oleju fabrycznym i bardzo dobrym zalanym samodzielnie, oba po bardzo niskim przebiegu nawet nie przypominały oleju. Film był tydzień a sam skończyć w sądzie.

benzyn się zachciało....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

tu nie chodzi o ciśnienie wsteczne ale o problemy z wypalaniem, głównie w mieiście, upalanie dysz, rozcieńczanie oleju itd.

Kolega robił testy laboratoryjne i opublikował na YT, mieli kilka takich samach aut na oleju fabrycznym i bardzo dobrym zalanym samodzielnie, oba po bardzo niskim przebiegu nawet nie przypominały oleju. Film był tydzień a sam skończyć w sądzie.

benzyn się zachciało....

Kto powiedział że nowsze musi być lepsze, rozcieńczanie oleju nie fajna sprawa ale to skomplikowane technicznie zagadnienie związane z projektowaniem pierścieni tłokowych i takie ich skonstruowanie jak i gniazd pod nie oraz gładzi cylindrów żeby wilk był syty i owca cała. Ostatnie ponad 20 lat to czas nakładania super cienkich o specyficznych właściwościach zależnie od wymagań powłok, tu też jest pies pogrzebany czy z tego dobrodziejstwa należycie skorzystamy technologicznie

Na koniec dodam i już kiedyś o tym pisałem na forum że wyłączanie i włączanie silnika na sygnalizacji świetlnej z racji występowania zjawiska  slip stick to idiotyzm najwyższej wody patrząc od strony trybologicznej

No ale ja sobie tylko tak z boku wszystko obserwuję...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, ASURA napisał:

Na koniec dodam i już kiedyś o tym pisałem na forum że wyłączanie i włączanie silnika na sygnalizacji świetlnej z racji występowania zjawiska  slip stick to idiotyzm najwyższej wody patrząc od strony trybologicznej

oj tu jest zdecydowanie więcej wad. Na szczęście w wielu sensownych autach można to na stałe wyłączyć albo zmienić konfigurację tak by domyślnie było off.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, fetek napisał:

oj tu jest zdecydowanie więcej wad. Na szczęście w wielu sensownych autach można to na stałe wyłączyć albo zmienić konfigurację tak by domyślnie było off.

 

Mi się udało choć teoretycznie takiej opcji nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, szymon1977 napisał:

Mi się udało choć teoretycznie takiej opcji nie ma.

akurat w tych starych wystarczy włączyć pamięć pozycji. W nowszych się nie da, trzeba grzebać w sofcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szymon1977 - Ople to cenne auta!

FXeO6wtXoAA08mT?format=jpg&name=900x900

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.