Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, szymon1977 napisał:

Jeżdżenie dieslem mnie irytuje

Jak turbo to spoko jest. Mają dobry dół. W automacie naprawdę nie ma na co narzekać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, il Dottore napisał:

W automacie...

Diesel w automacie irytuje do kwadratu... tzn 99% jest spoko, a w 1% irytacja. Tego 99% się nie zauwża, a 1% ryje beret. Oczywiście nic w tym racjonalnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, szymon1977 napisał:

C6 to wspaniałe auto... poza mulastą skrzynią.

mam bezpośrednie porównanie do Audi A8 quatro

moja skrzynia to Aisin 6 biegowa AM6 , w trybie "sport" przy manualnej zmianie dynamika jest porównywalna, nie napiszę ,że lepsza bo audicy nie cisnałem na maksa ?

lekki tuning by obnizyć prędkość obrotową maksymalnego momentu i na horyzoncie nie widzę rywali których masa własna jest porownywalna z C6 czyli ok 2 ton

kick down działa tak ,że klękajcie narody , ja tam nie narzekam, wyszalałem sie  już w życiu, teraz komforcik cisza w środku ,że mozna szeptem rozmawiać i dobra muza

10 godzin temu, fetek napisał:

Po za tym nie powiesz mi że ręczny na przód czy patent z zawieszaniem w C6 to nie jest wynalazek...

C6 ma awaryjny na tył i do tego elektryczny

zawieszenie Amwar i rozstaw osi oraz charakterystyki tłumienia sa zupełnie inne od C5 X7, tu nie ma co porownywać nawet ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test nowej Kugi plug-in. Auto fajne ale idea i cena - niedorzeczne.

Lepiej zaczekać na pełną hybrydę ale tanio też nie będzie.

Zatem czy warto czekać skoro jest Lexus NX?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
12 godzin temu, szymon1977 napisał:

Powiedz mi taką rzecz: VW benzynowy silnik do 2.0, sprzed 7-10lat. Osiągi nie mają żadnego znaczenia. Który najlepszy pod względem kosztów napraw i serwisu?

Z silnikami VW to jak z grzybami. Musisz się znać , poczytać i mieć ze sobą atlas inaczej wtopa.

Starsze dramat z pierścieniami, olejem i pompą paliwa.

Potem chwilę OK a potem po wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku zaczęły zapychać się kanały dolotowe więc prowadzono po 2 wtryskiwacze komplikując budowę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tego czy jesteś w stanie zaakceptować spalanie w mieście 11-13 litrów, na wolnych trasach 8 i na autostradach znów powyżej 10 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, stench napisał:

Z silnikami VW to jak z grzybami.

Przy okazji się podliżę Moderacji: wszystkiego najlepszego z okazji 80-tych urodzin! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, il Dottore napisał:

Dla własnego bezpieczeństwa i spokoju ducha: należy omijać szerokim łukiem wszystkie pojazdy z koncernu VW, które nie mają napisu TDI na tylnej klapie.

Jak większość uogólnień to też jest g.no warte. Mieli wpadkę ekologiczną z "cienkimi" pierścieniami w 1.8/2.0 ale od 12-13 roku silniki są już poprawione. Trzeba tylko uważać na konkretną markę/model samochodu - koncern VAG w niektórych modelach i po 2013 montował silniki pijące olej.

Późniejsze 1.4 (EA211) oraz 1.5 (EA211 evo) też są raczej bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, JuG napisał:

są raczej bezawaryjne.

Raczej czyni wielką różnicę. Po co się pchać w kłopoty jak można kupić gnojówkożłopa i mieć spokój? 2.0TDI to jedyne godne zaufania silniki VW.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
40 minut temu, il Dottore napisał:

2.0TDI to jedyne godne zaufania silniki VW.

Ale chyba od 2012 jak uporali się z zabierakiem pompy oleju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zdecyduję się na 1.4T... ale Opla. Tylko Cascada mi jakoś nie leży.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, slawek.xm napisał:

C6 ma awaryjny na tył i do tego elektryczny

zawieszenie Amwar i rozstaw osi oraz charakterystyki tłumienia sa zupełnie inne od C5 X7, tu nie ma co porownywać nawet ?

nie pisałem o ręcznym w C6, nie pisałem o charakterystyce zawszenia.

6 godzin temu, stench napisał:

Z silnikami VW to jak z grzybami. Musisz się znać , poczytać i mieć ze sobą atlas inaczej wtopa.

Starsze dramat z pierścieniami, olejem i pompą paliwa.

Potem chwilę OK a potem po wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku zaczęły zapychać się kanały dolotowe więc prowadzono po 2 wtryskiwacze komplikując budowę.

kolejny filozof.. wtrysk bezpośredni jest od 25 lat !

5 godzin temu, JuG napisał:

Późniejsze 1.4 (EA211) oraz 1.5 (EA211 evo) też są raczej bezawaryjne.

nie są, osprzęt konstrukcyjnie niczym się nie różni a to on stwarza najwięcej problemów, dla przykładu WG między wersja A a E konstrukcyjnie niczym się nie różni i nadal jest montowany w 1.5

3 godziny temu, stench napisał:

Ale chyba od 2012 jak uporali się z zabierakiem pompy oleju.

to nie jest i nigdy nie było problemem.

4 godziny temu, il Dottore napisał:

Raczej czyni wielką różnicę. Po co się pchać w kłopoty jak można kupić gnojówkożłopa i mieć spokój? 2.0TDI to jedyne godne zaufania silniki VW.

Jak już mówimy ogólnikami.. to benzyna zawsze miała i mieć będzie różnego rodzaju bolączki, niestety w czasach WLTP większość diesli jest masakrycznie zduszona i jeździ się nimi tragicznie. Mimo wszystko ja jestem za TFSI, ale od gen3.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, il Dottore napisał:

Test nowej Kugi plug-in. Auto fajne ale idea i cena - niedorzeczne.

Lepiej zaczekać na pełną hybrydę ale tanio też nie będzie.

Plug-in jest wymyślony abyś mógł nim wjechać do strefy tylko dla elektryków a jednocześnie mógł jeździć po trasach bez ograniczeń typowych dla obecnych  BEV.  Czyli generalnie zgniły kompromis ale ta Kuga jest nieźle pomyślana i nie ma zaporowej ceny. 3gen jest wyraźnie większa, ma spory bagażnik i przyzwoitą ładowność. Pytanie o ile tańsza będzie zwykła hybryda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, szymon1977 napisał:

Jeżdżenie dieslem mnie irytuje... no chyba, że jest 6-cyl i gruuubo ponad 200KM, to jakoś przejdzie. Ale to nie mój segment.

z Twojego obecnego auta spokojnie robisz 230-250

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, fetek napisał:

z Twojego obecnego auta spokojnie robisz 230-250

Fabryczne 140 wystarczy, żeby lecieć bokiem z prędkością trzycyfrową, a na trasie i tak nie jedzie się szybciej, niż możliwości 3-cyl 1.0. Dla mnie bez sensu, ale co kto lubi.

3 godziny temu, fetek napisał:

Mimo wszystko ja jestem za TFSI, ale od gen3.

A co powiesz o:

- 1.4 tfsi, 

- 1.6 fsi

- 2.0 fsi, 

- 1.9tdi (ale nie tym legendarnym, tylko zvkońca produkcji), 

- no i 1.6 tdi.

Tak po krótce jakie wady mają, bo analizę osiągów sam sobie mogę zrobić. Interesuje mnie EOS, A3cabrio, golf7cabrio, więc wszystkie te silniki są dostępne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, szymon1977 napisał:

Fabryczne 140 wystarczy, żeby lecieć bokiem z prędkością trzycyfrową, a na trasie i tak nie jedzie się szybciej, niż możliwości 3-cyl 1.0. Dla mnie bez sensu, ale co kto lubi.

no to po co chciałeś 200 ?

52 minuty temu, szymon1977 napisał:

A co powiesz o:

- 1.4 tfsi, 

- 1.6 fsi

- 2.0 fsi, 

- 1.9tdi (ale nie tym legendarnym, tylko zvkońca produkcji), 

- no i 1.6 tdi.

a żeś pojechał...

- 1.4 tsi zależnie od wersji, niektóre są warte rozważenia. Najbezpieczniejsze są wersje na pasku ale nawet tutaj są problemy typu pompa wody, wtryski, samonapinacz czy zawór upustowy spalin. Wszystko jest do zrobienia. Te na pojedynczym wtrysku będą się syfić ale mniej niż 2.0 niestety ich czyszczenie jest znacznie trudniejsze (głęboko osadzone zawory, ułożenie silnika)

- 1.6 FSI szkoda gadać, za słabe, będziesz się wkurzał i to czasy golfa 5 nie 7

- 2.0 fsi podobnie mk5, standardowe problemy związane z wtryskiem bezpośrednim czyli syf, więcej nie napiszę bo mój kontakt z tym motorem był praktycznie zerowy.

- 1.9 tdi, najważniejsze to zweryfikować panewki i to z grubsza tyle... w serii będzie jeździł słabo, chipem wiele nie ugrasz i będzie to okupione spalaniem. 2mas 288 więc zdechnie dość szybko. Ogólnie bardzo słaba jednostka.

- 1.6 tdi. tu też zależy od wersji, pierwsze miały problemy z EGR i w następstwie dpf,  Ogólnie silnik bardzo fajny, niektóre wersje na seryjnych gratach wypluwają 160km.

Osobiście obstawiam 1.4 tsi i 1.6 tdi z czego ten pierwszy może jeździć lepiej, niestety oba silniki w najsłabszych wersjach są pchane z DQ200

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Zbig napisał:

ta Kuga jest nieźle pomyślana i nie ma zaporowej ceny.

160 tysięcy? No sorry!  za 171 tys jest Lexus NX! Kurła, Lexus!  I jestem pewien, że jak w Lexusie pogadasz ze sprzedawcą to spuszczą poniżej ceny tej Kugi. Cena obecnej generacji Kugi jest niedorzeczna.

Lubię Forda ale firma pcha się w rejony cenowe obiektywnie lepszych marek. A Ford powinien być tani. Dla ludzi.

Nowy czołg Misiubisi.

Wątpię, czy będzie w Europie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Toyota Venza. Też nie ma info czy będzie w Europie.

ciekaw jestem który producent jako pierwszy przestanie się szczypać i właduje do auta pełnowymiarowy ekran 50 cali. 

 

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, fetek napisał:

no to po co chciałeś 200 ?

Ja chciałem 200?

46 minut temu, fetek napisał:

Osobiście obstawiam 1.4 tsi i 1.6 tdi...

A gdyby nie zależało Ci kompletnie na osiągach i możliwości tuningu, a sprawa ograniczała się do kosztów serwisu? Jakoś 1.4tsi mi nie leży, a fsi są po prostu nie na czasie, więc chyba pozostaje 1.6tdi, 1.9tdi lub 2.0tdi w podstawowej wersji mocy. 

46 minut temu, fetek napisał:

...niestety oba silniki w najsłabszych wersjach są pchane z DQ200

Albo ręczna ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, szymon1977 napisał:

A gdyby nie zależało Ci kompletnie na osiągach i możliwości tuningu, a sprawa ograniczała się do kosztów serwisu?

to chyba 2.0 fsi ale to dość stara konstrukcja.

2 minuty temu, szymon1977 napisał:

Albo ręczna ?

niestety 5 biegów...

 

21 minut temu, il Dottore napisał:

ciekaw jestem który producent jako pierwszy przestanie się szczypać i właduje do auta pełnowymiarowy ekran 50 cali. 

w telefonie grzebać nie możesz, ale w aucie już tak... ciekawe kiedy zmądrzeją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, fetek napisał:

niestety 5 biegów...

...a w UK dopuszczalna to 112km/h.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, szymon1977 napisał:

...a w UK dopuszczalna to 112km/h.

ale masz inny 2mas, większy i bardziej wytrzymały, do tego niższe spalanie itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, fetek napisał:

2.0 fsi

Z interesujących mnie aut to chyba tylko eos przed liftem, a brzydki jest.

8 minut temu, fetek napisał:

ale masz inny 2mas, większy i bardziej wytrzymały,

Hmmm...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Zbig napisał:

. 3gen jest wyraźnie większa, ma spory bagażnik

390 litrów to nie jest spory bagażnik. To rozczarowująco mało. Focus Kombi ma 600l i normalną cenę.

2 minuty temu, 747 napisał:

Nie zauważył nikt ?

Boziu... Długo i Przez Wszystkich Wyczekiwany Polski Samochód Elektryczny oraz Zachar z Kazachstanu.

Bardziej zjebanego comba niż wysryw Morawieckiego i ten "niezależny dziennikarz motoryzacyjny", który mnie zbanował, gdy zapytałem go o źródła jego miłości do Skody, to już nie można sobie wyobrazić.

Widać że klient łapie okazję do zarobku gdzie się da...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elekstryczny Mustang Mach-E. Maowiecki mówi a Ford robi.

 

Co po Golfie? VW ID.3

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, il Dottore napisał:

390 litrów to nie jest spory bagażnik. To rozczarowująco mało. Focus Kombi ma 600l i normalną cenę.

To już pisałem że SUVy tylko wyglądają na takie duże.  Focus kombi te 608 l ma z zestawem naprawczym.  Kuga Hybrid ma z zestawem naprawczym od 441 do 581 l, w zależności od ustawienia tylnej kanapy która jest przesuwna. Trzeba obejrzeć, nawet dziś podjechałem do salonu rano ale o 8:00 tylko serwis był otwarty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Zbig napisał:

Focus kombi te 608 l ma z zestawem naprawczym.

Doradzam  mimo wszystko koło zapasowe, choćby dojazdówkę. Naprawdę się przydaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, il Dottore napisał:

160 tysięcy? No sorry!  za 171 tys jest Lexus NX! Kurła, Lexus!  I jestem pewien, że jak w Lexusie pogadasz ze sprzedawcą to spuszczą poniżej ceny tej Kugi. Cena obecnej generacji Kugi jest niedorzeczna.

Lex NX 300h 2020 katalogowo zaczyna się od 183 900 zł i jest to zwykła hybryda a nie plug-in więc z uwzględnieniem kosztów paliwa za 5 lat użytkowania różnica wyniesie nie mniej niż 45 tys zł na korzyść Forda. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.