Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Problemem sa pasy, które mogą sie nagle skończyć, w każdej chwili mogą położyć krotki odcinek asfaltu bez pasów i auto leci na bok

Nie... 

Tesla np widzi kraweznik czy pobocze.  Trzyma sie wtedy prawego pasa. 

Nawet zobaczy jak masz asfalt na lewym pasie i prawym pasie, a na srodku jest taka jakby nakladka. To tez kamera potrafi wychwycic. 

 

No i jezeli tesla nie wie gdzie jest to sie zatrzyma. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten prąd do Tesli też trzeba gdzieś wyprodukować, samochod spalin nie emituje ale elektrownie juz tak ,no i brak infrastruktury pod to,jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim elektryki wypra spalinowe .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Lolo2 napisał:

Nie... 

Tesla np widzi kraweznik czy pobocze.  Trzyma sie wtedy prawego pasa. 

Nawet zobaczy jak masz asfalt na lewym pasie i prawym pasie, a na srodku jest taka jakby nakladka. To tez kamera potrafi wychwycic. 

 

No i jezeli tesla nie wie gdzie jest to sie zatrzyma. 

To cwana bestia, testowali Audi e-tron to się pogubił 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, caleb66 napisał:

Ten prąd do Tesli też trzeba gdzieś wyprodukować, samochod spalin nie emituje ale elektrownie juz tak ,no i brak infrastruktury pod to,jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie zanim elektryki wypra spalinowe .

Tak ale latwiej wyprodukowac prad spalacajac paliwo czy nawet wegiel w specjalnych turbinach ktorych spraw osc wynosi 90%. A wszystkie emisje gazow sa pod kontrola. 

 

Aniezeli spalic paliwo w silniku zwyklym o sprawnosci okolo 30% w aucie z wycietym katalizatorze. 

 

W dodatku nikt nie wybuduje elektrowni w centrum warszawy czy krakowa.

O OZE juz nie wspomne. 

 

Duzo wody w wislie przeplynie zanim elektryki wypra spalinowki? 

Powiedz to norwega, chinczyka, dunczyka czy anglika. Bo w norwegi juz za 5 czy 10 lat auta spalinowego nie kupisz.... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tak ale latwiej wyprodukowac prad spalacajac paliwo czy nawet wegiel w specjalnych turbinach ktorych spraw osc wynosi 90%. A wszystkie emisje gazow sa pod kontrola. 
 
Aniezeli spalic paliwo w silniku zwyklym o sprawnosci okolo 30% w aucie z wycietym katalizatorze. 
 
W dodatku nikt nie wybuduje elektrowni w centrum warszawy czy krakowa.
O OZE juz nie wspomne. 
 
Duzo wody w wislie przeplynie zanim elektryki wypra spalinowki? 
Powiedz to norwega, chinczyka, dunczyka czy anglika. Bo w norwegi juz za 5 czy 10 lat auta spalinowego nie kupisz.... 
Masa ludzi z tego żyje, nie wiem zobaczymy ci będzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb66 napisał:

Możliwe jak będziesz olej wymieniał co 7 tys..

Zdaniem fabryki co 20 tys, ja bym wymieniał co 10kkm lub raz na rok w takim silniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wiem ,wiem ,czasami jeżdżę tramwajem do roboty (na gape) to tez wrażenia nieziemskie .

To jest dobre
Twoje komentarze (te nie polityczne) sa mi coraz bardziej sympatyczne

BTW.
Ja tez sie przesiadlem na „elektryka“... na e-bike. To jest dopiero nieziemskie!
Od marca, czyli od wprowadzenia Home Office (corona) jezdzilem swoja „spalinowka“ moze z 10 razy i wcale mi jej nie brakuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lolo2 napisał:

Duzo wody w wislie przeplynie zanim elektryki wypra spalinowki? 

Powiedz to norwega, chinczyka, dunczyka czy anglika. Bo w norwegi juz za 5 czy 10 lat auta spalinowego nie kupisz.... 

Tak się zastanawiam, skąd się bierze ten tępy opór przed zmianami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Zbig napisał:

Tak się zastanawiam, skąd się bierze ten tępy opór przed zmianami?

Bo samochodziki elektryczne są dobre dla dzieci. ? Te prawdziwe nie mają sensu, bo ładowanie trwa Bóg wie ile, zasięg jest słaby w porównaniu z dieslem i wyjazd takim autem w trasę nie ma sensu. Gdyby ładowanie trwało 10 minut to nikt by się nie przejmował. Albo podjeżdżasz i szybko wymieniasz znormalizowaną baterię. Ale jak niby to wymienić skoro bateria waży 150kg?

Ja nie mam nic przeciwko motoryzacji zeroemisyjnej. Jak był lockdown, to jak dziecko się cieszyłem ze wspaniałego powietrza! ? Ale niech to ma ręce i nogi. Jeśli zero emission to tylko samochody wodorowe. Napełnianie wodorem trwa tyle co zwykłe tankowanie. I wtedy to ma sens. Albo wrócić do idei silnika parowego. Woda jest wszędzie. ? A generator pary - mikroreaktor jądrowy. Paliwa starczy na długość życia samochodu. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, il Dottore napisał:

Bo samochodziki elektryczne są dobre dla dzieci. ? Te prawdziwe nie mają sensu, bo ładowanie trwa Bóg wie ile, zasięg jest słaby w porównaniu z dieslem i wyjazd takim autem w trasę nie ma sensu. Gdyby ładowanie trwało 10 minut to nikt by się nie przejmował.

Już powoli osiągają granicę zasięgu na jednym ładowaniu, która zadowoli 99% użytkowników.  A potencjał rozwoju jest ogromny i władowano w to w ostatnich latach naprawdę spore pieniądze.  Ja bym w każdym razie nowego diesla już nie kupował...  Przeciętne auto jeździ 2-3 godziny dziennie a potem można je ładować, a prąd jest wszędzie.  Rozwiązania pozwalające na szybkie ładowanie już są, to nie kwestia czy tylko kiedy uda się je wdrożyć do produkcji.  Ceny też spadną zgodnie z efektem skali.  Będzie jak z LCD gdzie prognozowano że wyprą CRT 10 lat później niż to faktycznie miało miejsce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Zbig napisał:

Przeciętne auto jeździ 2-3 godziny dziennie a potem można je ładować, a prąd jest wszędzie.

Mój kolega z Irlandii jeździ jeździ swoim Audikiem TDI na narty w Alpy. Samochodem, nie samolotem, bo takie ma kaprycho. Spróbuj tej sztuki elektrycznym. Naprawdę - ludzie czasem opuszczają swoje miasto. Wsiadaj w elektryka i zrób trasę Gdynia - Zakopane na 1 ładowaniu. Powodzenia! Przecież to bez sensu. Mam mieć 2 auta? Jedno do miasta a drugie na trasy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Zbig napisał:

Będzie jak z LCD gdzie prognozowano że wyprą CRT 10 lat później niż to faktycznie miało miejsce.

A OLED wyparłby LCD o wiele szybciej, gdyby nie to że nakłady na fabryki paneli LCD muszą się zwrócić.

Inna sprawa, że do kompa tylko LCD bo OLED nie lubi obrazu z elementami statycznymi.

Teraz, caleb66 napisał:

Ruska gospodarka padnie jak wejdą elektryki ,już teraz jak spadły ceny to panika na Kremlu.

No bilans płatniczy im się nie domyka. To kolejny argument za elektromobilnością. ? Zostawilibyśmy Putina na lodzie. ?

Ale mówię: ładowanie na każdym CPN w 10 minut i wtedy elektryk ma sens. W żadnym innym przypadku. Tak to tylko egzotyka i dodatek do sojowego latte ze Starbunia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tak się zastanawiam, skąd się bierze ten tępy opór przed zmianami?
Te zmiany już by nastąpiły tylko niemiecki przemysł motoryzacyjny nie jest jeszcze na to gotowy ,jak bedzie to nikt o zdanie nas pytać nie będzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, caleb66 napisał:
52 minuty temu, Zbig napisał:
Tak się zastanawiam, skąd się bierze ten tępy opór przed zmianami?

Te zmiany już by nastąpiły tylko niemiecki przemysł motoryzacyjny nie jest jeszcze na to gotowy ,jak bedzie to nikt o zdanie nas pytać nie będzie.

No technologicznie Niemcy zaczynają wlec się w ogonie. Nagle się okazało że tylko luksusowe marki niemieckie trzymają jeszcze jakiś poziom i szczególnie Koreańczycy codziennie dają dowody że projektowanie udanych samochodów "dla ludzi" to nie jest nic mistycznego. Żadna tam rocket science. Dziś na drodze mijałem najnowszą generację Golfa. Gdyby nie drobne szczegóły to bym przysiągł że to poprzednia generacja. Dopiero rzut oka do środka i te ekrany... aha! Ale ludzie już nie chcą Golfa, nie chcą Pastucha, czasy się zmieniają.  ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, il Dottore napisał:

Mój kolega z Irlandii jeździ jeździ swoim Audikiem TDI na narty w Alpy. Samochodem, nie samolotem, bo takie ma kaprycho. Spróbuj tej sztuki elektrycznym. Naprawdę - ludzie czasem opuszczają swoje miasto. Wsiadaj w elektryka i zrób trasę Gdynia - Zakopane na 1 ładowaniu. Powodzenia! Przecież to bez sensu. Mam mieć 2 auta? Jedno do miasta a drugie na trasy?

Taa, nie mam nic lepszego do roboty niż jeździć z jednego końca Polski na drugi...  Jak ostatnio byłem w Portugalii, to nawet z ciekawości policzyłem, same koszty paliwa były by wyższe niż komfortowy przelot 767 dla dwóch osób, a to przecież 3 dni w jedną stronę czyli dodatkowy tydzień urlopu w plecy, plus koszty noclegów i wyżywienia po drodze... całkiem bez sensu. Na miejscu auto podstawiają pod terminal, zwiedzanie okolicy to maks. 300 km dziennie więc elektryk spokojnie by wystarczył. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Zbig napisał:

Taa, nie mam nic lepszego do roboty niż jeździć z jednego końca Polski na drugi...  Jak ostatnio byłem w Portugalii, to nawet z ciekawości policzyłem, same koszty paliwa były by wyższe niż komfortowy przelot 767 dla dwóch osób, a to przecież 3 dni w jedną stronę czyli dodatkowy tydzień urlopu w plecy, plus koszty noclegów i wyżywienia po drodze... całkiem bez sensu. Na miejscu auto podstawiają pod terminal, zwiedzanie okolicy to maks. 300 km dziennie więc elektryk spokojnie by wystarczył. 

Ale kto bogatemu zabroni? ? Ja też nie pcham się samochodem w takie trasy, bo to zwyczajnie nie ma sensu. Raz tylko na 14 lat byłem autem w Polsce i z powrotem, ale to po psa jechałem i inaczej się nie dało. Jednak nie widzę powodu by komukolwiek tego zabraniać. I tu elektryk nie ma racji bytu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, caleb66 napisał:

Spalinowe z norma emisji euro 6 czy tam 7 sam już nie wiem ,jest czystszy od roweru .

Ale przecież to nie o to chodzi... Rzecz w cywilizacyjnym zduszeniu Europy, nie wiem dlaczego lewackim władcom UE tak na tym zależy. My będziemy odchodzić od przemysłu bo straszne CO2 a reszta świata z nas się śmieje. A przecież zysk jest z produkcji. Inaczej się nie da. JAk może funkcjonować gospodarka która nic nie produkuje?

Zakładają nam tu skansen. Pora wymiksować się z Eurokołchozu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, il Dottore napisał:

Ale kto bogatemu zabroni? ? Ja też nie pcham się samochodem w takie trasy, bo to zwyczajnie nie ma sensu. Raz tylko na 14 lat byłem autem w Polsce i z powrotem, ale to po psa jechałem i inaczej się nie dało. Jednak nie widzę powodu by komukolwiek tego zabraniać. I tu elektryk nie ma racji bytu.

 

Aha czyli ty nie jezdzisz w duze trasyc, @Zbig tez nie pojedzie...

Aleeeee....  Twoj znajomy raz na rok pojedzie w alby i dlatego elektryki nie maja sensu xD  Swietny argument. 

 

90% ludziom elektryk w zupelnosci wystarczy na dzien dzisiejszy. Wiec uwazam ze problem zasiegu jest juz powolo marginalny. 

Zreszta dopiero teraz ludzie zaczeli rozwijac nowe baterie. Jakby nie patrzac to co 3 miesiace dostanemy jakies informacje o nowych typach baterii....

 

masz, dwunletnie auto elektryczne i 100 000km. Da sie? Da sie... 

Robisz wiecej km niz 50k rocznie? 

Jak czesto zdaza ci sie robic dziennie wiecej niz 350km?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

4 godziny temu, il Dottore napisał:

Ale przecież to nie o to chodzi... Rzecz w cywilizacyjnym zduszeniu Europy, nie wiem dlaczego lewackim władcom UE tak na tym zależy. My będziemy odchodzić od przemysłu bo straszne CO2 a reszta świata z nas się śmieje. A przecież zysk jest z produkcji. Inaczej się nie da. JAk może funkcjonować gospodarka która nic nie produkuje?

Zakładają nam tu skansen. Pora wymiksować się z Eurokołchozu.

Jak odchodzic od przemyslu? 

Przemysl zawsze bedzie. Ktos te elektryki produkowac musi. Kazda firma musi byc eko. 

Pozniej wprowadza cla i podatki na tych co wytwarzaja CO2 w nadmiernej ilosci ze im sie poprostu przestanie oplacac produkowac. Wymra smiercia naturalna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Lolo2 napisał:

Pozniej wprowadza cla i podatki na tych co wytwarzaja CO2 w nadmiernej ilosci ze im sie poprostu przestanie oplacac produkowac. Wymra smiercia naturalna. 

No przecież właśnie to robią. I tak umrze wszelka produkcja w Europie. Za wyjątkiem Niemiec oczywiście, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi.

28 minut temu, Lolo2 napisał:

Jak czesto zdaza ci sie robic dziennie wiecej niz 350km?

Rzadko - obecnie może 4x do roku. I co? Mam na taką okazję drugi samochód kupować? Przecież to idiotyzm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mam mieć 2 auta? Jedno do miasta a drugie na trasy?


De facto, to jest rozwiazanie, ktore przynajmniej w fazie przejsciowej jest godne uwagi.

Poza singlami i zaawansowanymi emerytami nie znam w okolicy NIKOGO, kto by mial tylko jedno auto.
Jednym autem, wiekszym jezdzi sie na urlopy/dluzsze trasy i do pracy, a drugim autem druga osoba do pracy albo po okolicy. I to w 99% bez pasazerow i nigdy dalej niz 200-300km. To przeciez jest optymalny przypadek na takiego elektryka.

I taki use case trafia niemalze na wszystkich wspomnianych posiadaczy kilku aut.

W moim przypadku, gdyby nie to, ze to drugie auto najchetniej zachowal bym przez nastepne 30 lat, to najsensowniej bylko by zastapic je od razu odpowiednim elektrykiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, xajas napisał:

 


De facto, to jest rozwiazanie, ktore przynajmniej w fazie przejsciowej jest godne uwagi.

Nie znam nikogo w okolicy, kto ma tylko jedno auto.
Jednym, wiekszym jezdzimy na urlop/dluzsze trasy, a drugim jezdze do pracy albo po okolicy. W 99% sam bez pasazerow i nigdy dalej niz 200-300km. To przeciez jest optymalny przypadek na takiego elektryka.
I gdyby nie to, ze to drugie najchetnoej zachowal bym przez nastepne 30 lat, to najsensowniej bylko by zastapic je odpowienim elektrykiem.

I taki use case trafia niemalze na wszystkich wspomnianych posiadaczy kilku aut.

 

Tak, jasne! W polskich realiach każdy sobie kupi elektryka i drugie auto na trasę. Błagam!

W IRL realiach w każdej rodzinie jest po kilka wozów, ale to tylko dlatego, że każdy członek rodziny potrzebuje swojego transportu. Ja miałem 3 auta w domu teraz mam 2 bo córka się wyprowadziła. Ale żeby jeszcze dodatkowo elektryk? Nawet w bogatej Irlandii nikt nie ma na to ani pieniędzy, ani miejsca pod domem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tak, jasne! W polskich realiach każdy sobie kupi elektryka i drugie auto na trasę. Błagam!
W IRL realiach w każdej rodzinie jest po kilka wozów, ale to tylko dlatego, że każdy członek rodziny potrzebuje swojego transportu. Ja miałem 3 auta w domu teraz mam 2 bo córka się wyprowadziła. Ale żeby jeszcze dodatkowo elektryk? Nawet w bogatej Irlandii nikt nie ma na to ani pieniędzy, ani miejsca pod domem.

Na Polsce swiat sie nie konczy, tak ze postep i rozpowszechnienie tej techniki na pewno nie bedzie zalezalo od schematu myslenia Polskiego Janusza.

Sam piszesz ze po wyprowadzce dzieci zostaly ci dwa auta. Potrzebujesz 2 benzynowki?
Nie.
Elektryk nie jest „dodatkowo“, elektryk jest „w zamian“

Ja tez nie chce sie pozbyc swoich „spalinowek“, z emocjonalnych wzgledow, ale patrzac na to racjonalnie, jest to bez sensu.

To jest tak jak z papierosami. Kazdy nawet najglupszy palacz wie o tym, ze palenie szkodzi, a mimo to pali dalej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, il Dottore napisał:

Ale ludzie już nie chcą Golfa

Pobożne życzenie ignoranta-germanofoba. ?

Najpopularniejsze modele w Europie w 2019 r.

  1. Volkswagen Golf: 410 330 sztuk
  2. Renault Clio: 319 136
  3. Volkswagen Polo: 256 259
  4. Ford Fiesta: 228 183
  5. Volkswagen Tiguan: 224 890
  6. Peugeot 208: 224 659
  7. Dacia Sandero: 224 655
  8. Renault Captur: 224 127
  9. Ford Focus: 224 065
  10. Skoda Octavia: 223 416
  11. Opel Corsa: 221 623
  12. Dacia Duster: 221 428
  13. Nissan Qashqai: 218 560
  14. Citroen C3: 212 833
  15. Toyota Yaris: 212 526
  16. Volkswagen T-Roc: 207 863
  17. Mercedes Klasy A: 199 713
  18. Peugeot 3008: 195 211
  19. Fiat Panda: 184 288
  20. Fiat 500: 176 414
  21. Peugeot 2008: 167 417
  22. Ford Kuga: 162 106
  23. Skoda Fabia: 157 853
  24. Mercedes Klasy A : 146 023
  25. Peugeot 308: 143 470

(Miałem kiedyś czerwonego Golfa 2. Obecnie VW nie mam).

Najpopularniejsze marki:

  1. Volkswagen: 1 768 286 sztuk
  2. Renault: 1 057 509
  3. Ford: 998 099
  4. Peugeot: 976 289
  5. Mercedes-Benz: 912 286
  6. BMW: 827 764
  7. Opel/Vauxhall: 813 870
  8. Skoda: 756 943
  9. Audi: 741 724
  10. Toyota: 734 942
  11. Citroen: 634 325
  12. Fiat: 612 527
  13. Dacia: 581 787
  14. Hyundai: 557 774
  15. Kia: 498 869
  16. Seat: 496 425
  17. Nissan: 390 947
  18. Volvo: 340 162
  19. Suzuki: 263 277
  20. Mazda: 253 993
  21. Mini: 216 853
  22. Jeep: 162 640
  23. Land Rover: 146 146
  24. Mitsubishi: 145 403
  25. Honda: 121 672
6 godzin temu, il Dottore napisał:

I tu elektryk nie ma racji bytu.

Ładowarka DC 50 kW ładuje za godzinę prądu wystarczającego na przejechanie 250 km, DC 350 kW - 1.750 km. Więc rozpowszechnienie odpowiednich elektryków i stacji szybkiego ładowania to tylko kwestia czasu i pieniędzy, nie technologii.

Edytowane przez JuG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Germanofob wielbiciel Mercedesa . U niektórych trudno o konsekwencję czy jakąś elementarną spójność poglądów .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, xajas napisał:

zostaly ci dwa auta. Potrzebujesz 2 benzynowki

druga jest syna.

10 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Germanofob wielbiciel Mercedesa . U niektórych trudno o konsekwencję czy jakąś elementarną spójność poglądów .

Pieprzysz jak potłuczony zomowiec. Mercedes to międzynarodowa spółka z akcjonariuszami na całym świecie.

Chcesz to sobie kup kilka akcji - każdemu wolno.

24 minuty temu, JuG napisał:

Pobożne życzenie ignoranta-germanofoba.

Morda, polonofobie.

Zobaczymy dane za 2020. VW jest na równi pochyłej. Tonie w długach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, JuG napisał:

Ładowarka DC 50 kW ładuje za godzinę prądu wystarczającego na przejechanie 250 km, DC 350 kW - 1.750 km. Więc rozpowszechnienie odpowiednich elektryków i stacji szybkiego ładowania to tylko kwestia czasu i pieniędzy, nie technologii.

To będzie dobre. Ale jeszcze nie jest.

Przypominam sobie gdy kupiłem pierwszego Malucha i cały Świat stanął przede mną otworem. Na tę chwilę zasięg elektryków jest mocno teoretyczny. Dlaczego? Zaplanujmy podróż do Londynu. Spalinowy? Wsiadam i jadę. Elektryk? Muszę zaplanować 12h ładowania (po pracy nie pojadę, muszę czekać do rana), w okolicy punktu docelowego znaleźć gniazdko, a przez całą trasę z każdym ruchem nogi na pedale gazu obserwować pozostały zasięg. A jak remont będzie, wyladek jakiś, albo drogę po prostu pomylę? Na razie Tesli daleko do Malucha. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, xajas napisał:

Kazdy nawet najglupszy palacz wie o tym, ze palenie szkodzi, a mimo to pali dalej...

Ja przestałem, kiedy naprawdę zaczęło mi szkodzić. Tyle lat minęło a palić wciąż się chce. Dobrze że teraz czuję ten smród i już bym nie był w stanie. ?

32 minuty temu, JuG napisał:

Ładowarka DC 50 kW ładuje za godzinę prądu wystarczającego na przejechanie 250 km

I co? Mam na trasie czekać godzinę żeby przejechać 150km? BUHAHAHAHAHAHHA! Może ruskie są tak głupie, my tu umiemy liczyć, nie lubimy czekać (bo czas to pieniądz) i znamy pojęcie średniej prędkości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.