Jump to content
IGNORED

Kolumny do NAD c356. KEF, B&W, a może coś innego?


Recommended Posts

Witam,

Obecnie posiadam wzmacniacz NAD c356 wraz ze zmodyfikowanymi kolumnami Chario Syntar 200T. (dwa poprzednie moje tematy). Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego połączenia ale chciałbym zakupić drugą parę kolumn. Takich  które będą grały w podobny stylu co Chario ale o klasę lub kilka lepiej 🙂 Takich które bardzo dobrze będą się zgrywać z NADem. Muzyka, to głównie rock, klasyka, pop, muzyka filmowa, akustyka. Pomieszczenie to 35 mkw. Opisane szczegółowo w moim poprzednim temacie. Ostatnio miałem okazję słuchać kolumn B&W w połączeniu z Yamaha rn803d po kalibracji ypao. Powiem szczerze, że to zestawienie/kolumny zrobiły na mnie dobre wrażenie. Dźwięk był potężny, dociążony, detaliczny i zarazem przyjemny w odsłuchu. Pewnie dużo w tym zasługi YPAO bo miałem kiedyś wzmacniacz Yamaha AS 701 i jego granie zapamiętałem całkiem inaczej. Zresztą szwagier powiedział, ze po kalibracji dźwięk się znacznie zmienił/poprawił. Więcej basu, dźwięk przyjemniejszy i ogólnie tak jakby cały czas grał na loudness. To był dźwięk porównywalny do mojej obecnej konfiguracji.  Miał jednak więcej szczegółów i lepszy bas. Jedynie wokale brzmiały gorzej. W ostatnim czasie słuchałem również TANNOY XT6F , STX fx300 oraz KEF q750 z moim nad c356. Z Kefami jak do tej pory było chyba nAjlepiej. Dźwięk dosyć łagodny, nie męczący, detaliczny. Ładnie odgrywana klasyka i instrumenty smyczkowe. Dorze zbudowana scena i ładnie odseparowane instrumenty, nawet w szybszych otworach rockowych. Wydaje mi się jednak, ze dźwięk był mniej dociążony niż w Chario Syntar 200T. Trochę brakowało potęgi w utworach rockowych. Szczególnie brak dociążenia gitar elektrycznych i  jakoś tak tak za lekko było. Może to kwestia akustyki pomieszczenia, w którym słuchałem ale ogólnie bas wydawał mi się słaby z i gorzej kontrolowany tych q750. Zdziwiłem się bo to właśnie bas ponoć jest jedną z największych zalet tych kolumn. Liczyłem na więcej ale cały czas zastanawiam się jakby to zagrało w moim pokoju. Wokale przyjemne, bez sybilantów ale też bez szaleństwa, mało wciągające. STX fx300 grały z moim NADem poprawnie. Nie męczyły, bas był ale ogólnie bez jakichś większych, szczególnych zalet. Pogubiły się w szybszych utworach rockowych. Pojawił się mały bałagan na scenie. Jakiś czas temu kupiłem Tannoy XT6F i bezpośrednio porównywałem je z Chario, napędzane moim NADEM c356. Dźwięk z Tannoy był w mojej konfiguracji najbardziej męczący. Suchy, szorstki i z zadziwiająco kiepskim basem. Odsprzedałem je po tygodniu nie rozumiejąc ogólnego zachwytu nad tymi kolumnami w magazynach audio. Jedyną ich zaletą była zdolność budowania znakomitej przestrzeni i wiernie odtwarzane instrumenty smyczkowe. W mojej okolicy ktoś sprzedaje B&W CM9 s2, niestety bez możliwości odsłuchu :/. Te kolumny to już chyba taki tańszy high-end? Myślicie, że te B&W i NAD dobre połączenie? Wiem, że mój NAD to nie hi-end ale podoba mi się jego brzmienie i chcę go zostawić na dłuższy czas jako, że kupiłem nowego kilka miesięcy temu 🙂 W przyszłości chcę dokonać modyfikacji u Mudy. Ogólnie myślałem, że moje poszukiwania zakończą się na Chario ale chyba już tak mam, że zawsze będę się zastanawiał czy nie da się lepiej 😄 Budżet to 5000 zł. Mogą być kolumny używane. Fajnie jakbym mógł ich posłuchać z moim NADem. Mieszkam w okolicach Wrocławia. 

Link to post
Share on other sites

Może wycieczka do Krakowa i sprawdzić

16Hertz Aries

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Akustyk RD12

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

wzmacniacz chyba powinien dać rady, bo widziałem w teście że w pomiarach ma 120W na kanał, może @McGyver coś podpowiesz, czy NAD uciągnie te kolumny🙂

Sprawdź może jeszcze Pylon Diamond 25/28

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Edited by Prewwit

Nostromo 5H(LME49990)/Xonar ST(2xOPA2134 1xAD8022) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy H20A🙂(kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź @Prewwit. Obserwuję wszystkie ogłoszenia, które mi zaproponowałeś. Diamondy mam zamiar pojechać posłuchać w tym tygodniu bo mam blisko. Zastanawiam się tylko czy takie Aries i rd12 nie będą miały braków w basie? Martwi mnie trochę przedni bass reflex. Wydaje mi się, ze akustycznie najlepiej sprawdzi się u mnie tylny otwór chociaż takiego jeszcze nie próbowałem u mnie. Miałem kiedyś kolumny z przednim br i bas jakoś się gubił. Z dolnym jest lepiej. W Chario wystarczająco, w sam raz. 

Link to post
Share on other sites
xavian

Trochę daleko, z basem, ale mocno tu niedoceniane i z gwarancją:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

albo jeszcze inne - też z BR z tyłu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to post
Share on other sites

Jak dobre przetworniki i wszystko dobrze zestrojone, to czy przód, tył nie ma znaczenia. Co do ilości niskich to na pewno nie będzie go tyle co z dwóch wooferów. Teraz doczytałem że szukasz czegoś o potężniejszym brzmieniu, to rzeczywiście z jednego woofera będzie ciężko to osiągnąć w 35m2.

To może sprawdź AA Hyperion IV 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Edited by Prewwit

Nostromo 5H(LME49990)/Xonar ST(2xOPA2134 1xAD8022) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy H20A🙂(kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites

Znam każde z ogłoszeń, które mi pokazujecie 🙂 to chyba dobry znak, ze szukam we właściwym kierunku. Hyperiony są w miarę blisko i zdaje się, ze dobrze grają z moim NADem. Hyperiony kuszą mnie od dłuższego czasu. B&W, które słuchałem u szwagra to nowe 603. Tak z ciekawości zapytam. Jaki poziom prezentują one na tle takich hyperionow czy diamondow? Na sąsiednim forum Kraft testował je i nie wydały jakoś nadzwyczajnie super pomimo, ze są o wiele droższe od diamond 25 i kef q750.

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
Godzinę temu, Prewwit napisał:

@McGyver coś podpowiesz, czy NAD uciągnie te kolumny🙂

Robi się. 
 

Godzinę temu, Prewwit napisał:

Może wycieczka do Krakowa i sprawdzić

16Hertz Aries

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Bez Krella, Sphinxa albo Marka Levinsona nie podchodź. Z NADem - zapomnij. Kolumny świetne, ale nienada do NADa. 

 

Godzinę temu, Prewwit napisał:

Akustyk RD12

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

NAD je uciągnie bez problemu. Bardzo ładne obudowy, chętnie kupiłbym takie puste skrzynie.

 

Godzinę temu, Prewwit napisał:

jeszcze Pylon Diamond 25/28

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Powinien uciągnąć, ale...

Jestem zdania że NAD nawet po modyfikacji jest za cienki (jakościowo) do takich kolumn. Takie kolumny będą się z NADem w dużym stopniu marnować. Ja w takiej sytuacji przekierowałbym część budżetu na wymianę wzmacniacza. 

Godzinę temu, Szymek_47295 napisał:

Zastanawiam się tylko czy takie Aries i rd12 nie będą miały braków w basie?

O ile nie będą musiały nagłaśniać hangaru lotniczego, to nie będą miały braków w basie. Problem jest inneh natury. C356 nie da rady wykorzystać ich potencjału, a Ariesów to nawet nie da rady poprawnie napędzić. 

 

Godzinę temu, Szymek_47295 napisał:

Martwi mnie trochę przedni bass reflex.

To nie jest powód do zmartwienia nawet w najmniejszym stopniu.

  • Like 2

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites

@McGyver Dzięki za odpowiedź. Powiedz mi tylko dlaczego uważasz, że NAD nie uciągnie takich kolumn? To, że brakuje mu jakości to rozumiem. Ale, że brakuje mu mocy nie do końca rozumiem. Tam jest przecież po jednym małym basie 18cm... Ile trzeba wpakować mocy w taki głośnik żeby go napędzić? I tak zazwyczaj słucham muzyki z potencjometrem na godzinie 9 więc czy będzie miał 120w na kanał czy 200 nie ma to większego znaczenia. Pewnie chodzi o kontrolę basu, tak? Wydaje mi się, że NAD ma akurat dosyć dobry bas. Miałem kiedyś Kenwood BASIC M2A. Czy coś takiego powinienem zakupić aby wysterować Ariesy? 😄 To była potęga mocy - 2x220 wat przy 8 ohm. Jestem początkujący więc wybacz, że pytam o takie rzeczy. PA Diamond to chyba dobre kolumny sądząc po testach ale czy aż na tyle, że będą się mocno marnować przy NADzie? Jest też całkiem sporo mało pochlebnych opinii o Diamondach. Co powiesz w takim razie o AA Hyperion IV? Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
11 minut temu, Szymek_47295 napisał:

dlaczego uważasz, że NAD nie uciągnie takich kolumn?

Konkretnie, to uciągnie "takie" kolumny z wyjątkiem Ariesów. 

12 minut temu, Szymek_47295 napisał:

Tam jest przecież po jednym małym basie 18cm...

Ale te basowce są różne. Revelator "słoneczko" jest łatwy do napędzenia, natomiast Illuminator "koniczynka" jest wyjątkowo wredny. Choć dobrze napędzony potrafi grać bajecznie. Sam chciałem zamówić Ariesy, ale moje wzmacniacze im nie dały rady. Musiałem w S16H zamówić kolumny customowe. Obudowy jak w Ariesach, tweetery jak w Ariesach, woofery jak w Wilson Benesch Act One.

19 minut temu, Szymek_47295 napisał:

Ile trzeba wpakować mocy w taki głośnik żeby go napędzić?

Tu nie o moc nominalną chodzi, tylko o inne właściwości wzmacniacza. Liczy się jakość i wydajność zasilania, damping factor itepe itede. Zwykle po samych parametrach nie da się określić czy wzmacniacz da radę napędzić Illuminatora czy nie da. Na przykład pięćdziesięciowatowy lampowiec na KT88 lepiej go napędzi niż 120W NAD. 

22 minuty temu, Szymek_47295 napisał:

I tak zazwyczaj słucham muzyki z potencjometrem na godzinie 9 więc czy będzie miał 120w na kanał czy 200 nie ma to większego znaczenia.

Głośność nie ma tu nic do rzeczy. Ponadto wiele budżetowych tranzystorowców lepiej (jakościowo) spisuje się przy głośnym graniu niż przy cichym. Lampowce z reguły mają inaczej, grają dobrze przy każdej (w granicach rozsądku) głośności.

26 minut temu, Szymek_47295 napisał:

Miałem kiedyś Kenwood BASIC M2A. Czy coś takiego powinienem zakupić aby wysterować Ariesy?

Zakup geriatrii odradzam. 
Gdzieś widziałem Dussuna V6i za sensowne pieniądze. To jest Kitajec, ale zaprojektowany przez Marka Levinsona i bardzo porządnie wykonany. 

 

34 minuty temu, Szymek_47295 napisał:

PA Diamond to chyba dobre kolumny sądząc po testach ale czy aż na tyle, że będą się mocno marnować przy NADzie? Jest też całkiem sporo mało pochlebnych opinii o Diamondach.

Podobno masz blisko. W takim razie szable w dłoń! 😜
Znaczy telefon w dłoń, umówić się na odsłuch, i NADa pod pachę. Nawet jak nie kupisz, to nabyte doświadczenia bezcenne. 

27 minut temu, Szymek_47295 napisał:

Co powiesz w takim razie o AA Hyperion IV

Nie przepadam za konstrukcjami tej marki, ale mają one swoich zwolenników.
NAD da sobie z nimi radę z palcem w ... nosie, tam są łatwe do napędzenia Visatony po kilkadziesiąt zł. sztuka. 

32 minuty temu, Szymek_47295 napisał:

 Jestem początkujący więc wybacz, że pytam o takie rzeczy.

Luzik, po to jest forum.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites

Witaj.

Ciężko się nie zgodzić z McGyverem 🙂 

Ja postaram się dorzucić moje trzy groszę w wziązku z tym że planujesz pozostawić sobie Nada c356 a ja takowego posiadam (co prawda po modyfikacji) to w moim przypadku idealnie się on zgrywa z Monitor Audio gs20. Biorąc pod uwagę Twój metraż można zainteresować się Monitor Audio gs60.

Ciekawą propozycją są też wspomniane wcześniej Pylony. 

Można również poszukac używek od YB Audio.

Edited by Kejup
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Szymek_47295 napisał:

Witam,

Obecnie posiadam wzmacniacz NAD c356 wraz ze zmodyfikowanymi kolumnami Chario Syntar 200T. (dwa poprzednie moje tematy). Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego połączenia ale chciałbym zakupić drugą parę kolumn. Takich  które będą grały w podobny stylu co Chario ale o klasę lub kilka lepiej 🙂 Takich które bardzo dobrze będą się zgrywać z NADem. Muzyka, to głównie rock, klasyka, pop, muzyka filmowa, akustyka. Pomieszczenie to 35 mkw. Opisane szczegółowo w moim poprzednim temacie. Ostatnio miałem okazję słuchać kolumn B&W w połączeniu z Yamaha rn803d po kalibracji ypao. Powiem szczerze, że to zestawienie/kolumny zrobiły na mnie dobre wrażenie. Dźwięk był potężny, dociążony, detaliczny i zarazem przyjemny w odsłuchu. Pewnie dużo w tym zasługi YPAO bo miałem kiedyś wzmacniacz Yamaha AS 701 i jego granie zapamiętałem całkiem inaczej. Zresztą szwagier powiedział, ze po kalibracji dźwięk się znacznie zmienił/poprawił. Więcej basu, dźwięk przyjemniejszy i ogólnie tak jakby cały czas grał na loudness. To był dźwięk porównywalny do mojej obecnej konfiguracji.  Miał jednak więcej szczegółów i lepszy bas. Jedynie wokale brzmiały gorzej. W ostatnim czasie słuchałem również TANNOY XT6F , STX fx300 oraz KEF q750 z moim nad c356. Z Kefami jak do tej pory było chyba nAjlepiej. Dźwięk dosyć łagodny, nie męczący, detaliczny. Ładnie odgrywana klasyka i instrumenty smyczkowe. Dorze zbudowana scena i ładnie odseparowane instrumenty, nawet w szybszych otworach rockowych. Wydaje mi się jednak, ze dźwięk był mniej dociążony niż w Chario Syntar 200T. Trochę brakowało potęgi w utworach rockowych. Szczególnie brak dociążenia gitar elektrycznych i  jakoś tak tak za lekko było. Może to kwestia akustyki pomieszczenia, w którym słuchałem ale ogólnie bas wydawał mi się słaby z i gorzej kontrolowany tych q750. Zdziwiłem się bo to właśnie bas ponoć jest jedną z największych zalet tych kolumn. Liczyłem na więcej ale cały czas zastanawiam się jakby to zagrało w moim pokoju. Wokale przyjemne, bez sybilantów ale też bez szaleństwa, mało wciągające. STX fx300 grały z moim NADem poprawnie. Nie męczyły, bas był ale ogólnie bez jakichś większych, szczególnych zalet. Pogubiły się w szybszych utworach rockowych. Pojawił się mały bałagan na scenie. Jakiś czas temu kupiłem Tannoy XT6F i bezpośrednio porównywałem je z Chario, napędzane moim NADEM c356. Dźwięk z Tannoy był w mojej konfiguracji najbardziej męczący. Suchy, szorstki i z zadziwiająco kiepskim basem. Odsprzedałem je po tygodniu nie rozumiejąc ogólnego zachwytu nad tymi kolumnami w magazynach audio. Jedyną ich zaletą była zdolność budowania znakomitej przestrzeni i wiernie odtwarzane instrumenty smyczkowe. W mojej okolicy ktoś sprzedaje B&W CM9 s2, niestety bez możliwości odsłuchu :/. Te kolumny to już chyba taki tańszy high-end? Myślicie, że te B&W i NAD dobre połączenie? Wiem, że mój NAD to nie hi-end ale podoba mi się jego brzmienie i chcę go zostawić na dłuższy czas jako, że kupiłem nowego kilka miesięcy temu 🙂 W przyszłości chcę dokonać modyfikacji u Mudy. Ogólnie myślałem, że moje poszukiwania zakończą się na Chario ale chyba już tak mam, że zawsze będę się zastanawiał czy nie da się lepiej 😄 Budżet to 5000 zł. Mogą być kolumny używane. Fajnie jakbym mógł ich posłuchać z moim NADem. Mieszkam w okolicach Wrocławia. 

Zrób sobie modyfikacje C356BEE a do niego Heco Aurora 1000. Takich zestawień w kraju gra wiele. 

Ciężko to będzie przebić za dużo większe kwoty. Kolumny łatwe do napędzenia, 93dB sprawności 

Z tym NADem dywany możesz na nich trzepać 😉

C356BEE ma dużo pary. Więcej niż np Accuphase 260 czy Luxman 505uX. 

Odradzam nacinane Scan Speaki. Grają matowo. 

Modyfikacje sprzętu AUDIO

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
2 godziny temu, muda44 napisał:

Odradzam nacinane Scan Speaki. Grają matowo. 

Coś w tym jest. Ja bym charakter średnicy z nich nazwał "suchym". 
Za to bas mają świetny, sprężysty i bardzo dynamiczny. Idealny basowiec do niewielkiej, łatwej do napędzenia konstrukcji trójdrożnej. 

Edited by McGyver
typo

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, McGyver napisał:

Coś w tym jest. Ja bym charakter średnicy z nich nazwał "suchym". 
Za to bas mają świetny, sprężysty ni bardzo dynamiczny. Idealny basowiec do niewielkiej, łatwej do napędzenia konstrukcji trójdrożnej. 

Dokładnie też tak uważam. Super bas ale średnica mocno odstaje od starych węglowych. 

Modyfikacje sprzętu AUDIO

Link to post
Share on other sites

Witaj @muda44. Czytałem, któryś z Twoich postów, w którym polecasz połączenie Aurora 1000 z NADem po modzie. Mam jednak obawy czy te kolumny się u mnie sprawdzą. Problem w tym, ze stoją rozstawione w trojkącie równobocznym o boku 2,5m. One są wysokie i gdy usiądę wygodnie na kanapie to tweeter i mid będą raczej powyżej moich uszu. Czy ta odległość nie będzie dla nich za mała? Załączam „profesjonalny rzut pomieszczenia” :).

62951963-C46C-40FE-AC5B-97D015A49BD0.jpeg

Edited by Szymek_47295
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Szymek_47295 napisał:

Witaj @muda44. Czytałem, któryś z Twoich postów, w którym polecasz połączenie Aurora 1000 z NADem po modzie. Mam jednak obawy czy te kolumny się u mnie sprawdzą. Problem w tym, ze stoją rozstawione w trojkącie równobocznym o boku 2,5m. One są wysokie i gdy usiądę wygodnie na kanapie to tweeter i mid będą raczej powyżej moich uszu. Czy ta odległość nie będzie dla nich za mała? Załączam „profesjonalny rzut pomieszczenia” :).

62951963-C46C-40FE-AC5B-97D015A49BD0.jpeg

Mając już elektronikę wypożycz takie i sam oceń. 

Ja wolę np scenę za wysoko niż za nisko. 

Modyfikacje sprzętu AUDIO

Link to post
Share on other sites

@Bukaj Przed Chario posiadałem Polk s50e z Denonem pma800. Dźwięk był poprawny, niemęczący z niskim basem jednakże odwzorowanie instrumentów słabiutkie. Rozważałem nawet kiedyś zakup rtia7 ale obawiam się brzmienia podobnego do s50e. 

Edited by Szymek_47295
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Szymek_47295 napisał:

@Bukaj Przed Chario posiadałem Polk s50e z Denonem pma800. Dźwięk był poprawny, niemęczący z niskim basem jednakże odwzorowanie instrumentów słabiutkie. Rozważałem nawet kiedyś zakup rtia7 ale obawiam się brzmienia podobnego do s50e. 

Z dobrze dopasowana elektronika grają po prostu świetnie, miód malina. Mam RTI A3 wiem co potrafią. 

RTI A7 to praktycznie to samo ,ale z 2 głośnikami niskotonowymi, RTI A9 już jest trochę inny posiada dwa srednio-niskotonowe i 3 niskotonowe 

Dźwięk będzie zbliżony, z mocnym basem 

Odwzorowanie instrumentów jest genialne, to właśnie słychać świetnie 

Edited by Bukaj
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Bukaj napisał:

Z dobrze dopasowana elektronika grają po prostu świetnie, miód malina. Mam RTI A3 wiem co potrafią. 

RTI A7 to praktycznie to samo ,ale z 2 głośnikami niskotonowymi, RTI A9 już jest trochę inny posiada dwa srednio-niskotonowe i 3 niskotonowe 

Dźwięk będzie zbliżony, z mocnym basem 

Odwzorowanie instrumentów jest genialne, to właśnie słychać świetnie 

W takim razie kolejna pozycja do odsłuchania 🙂

Link to post
Share on other sites

Jestem po odsłuchach. Poniżej wymienię to co udało mi się posłuchać w kolejności od najlepszych do najgorszych według mojego ucha i z moim wzmacniaczem.

1. Elac carina fs247.4 (poza moim budżetem)

2. Pylon Diamond 28

3. B&W 603 s2 (prawie na równi z D28)

4. Focal Chora 826

5. PSB imagine x2t

6. Mission qx4

7. Mission qx5

Wieczorem postaram się pokrótce opisać wrażenia, które utkwiły mi w pamięci 🙂

 

Edited by Szymek_47295
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Po dotarciu do sklepu podłączyliśmy Pylon Diamond 28.  Pierwsze co rzuciło się w uszy to miękki, obfity, niski i dobrze kontrolowany bas. Następnie duża szczegółowość dźwięku bez żadnej agresji w wysokich tonach i średnicy. Ładna scena, ulokowanie i separacja instrumentów na scenie. Ogromne wrażenie zrobiły na mnie damskie wokale. Realistyczne, wciągające i przyjemne w odsłuchu. Kolumny świetnie grały klasykę i muzykę rockową. Nie było mowy o zlepku przypadkowych dźwięków. Instrumenty dęte i smyczkowe też jak na moje ucho odegrane wzorowo. Ogólnie kolumny według mnie uniwersalne i bardzo dobrze grające moje gatunki muzyczne. Można je określić jako nieco przyciemnione na górze ale nie powodowało to braku szczegółów. Piękna, bogata średnica, niemęczące wysokie tony i najprzyjemniejszy bas ze wszystkich testowanych kolumn. Następnie na odstrzał poszły Focale Chora 826. Jednakże odsłuch trwał krótko ponieważ od razu usłyszałem, że to nie to. Dźwięk ogólnie szczegółowy i trochę większy niż z Diamondów ale za jasny jak dla mnie. Za dużo wysokich tonów i za twardy bas. Średnica była OK. Kolejne kolumny to Elac Fs247.4 i moja szczęka na ziemi. Kolumny te pomimo dwóch małych przetworników średnio niskotonowych zagrały z największym dociążeniem na średnicy. Instrumenty dęte jak na żywo. Góra mega szczegółowa ale bez żadnych sykliowści i nieprzyjemnych dźwięków. Baaardzo duży porządek na scenie. Kolumny te nie zgubiły się w żadnej muzyce. Pylony, pomimo iż są bardzo dobre, mogą im pozazdrościć separacji, szczegółowości i spokoju w tym co prezentują. To co mnie również w nich zaskoczyło to bas. Był on bardzo osobliwy ponieważ na ogół było go mało w porównaniu do poprzedniej dwójki ale miał największą głębię i najniżej schodził. Idealnie pojawiał się tam gdzie był potrzebny i w sumie to tyle basu by mi chyba wystarczyło. O ile kiedyś chciałem jak najwięcej basu w pokoju to chyba dojrzałem i zacząłem cenić w muzyce coś innego 🙂 Elac fs247.4 to piękna sprawa ale niestety daleko poza moim planowanym budżetem. Po odsłuchaniu tych trzech modeli wytypowałem D28 jako faworyta ale póki co nie zamówiłem ich. Pan sprzedawca umożliwia skonfrontowanie ich z moimi Chario i jeśli miałbym je zamawiać to skorzystam. Następnie udałem się do innego salonu gdzie odsłuchałem resztę. Pierwsze zostały podłączone B&W 603 anniversary pomimo, że przekraczają budżet o jakieś 2500 zł. Pan sprzedawca twierdził, ze dobrze grają z moim NADem. Ogólnie nie byłem zaskoczony ich świetnym dźwiękiem ponieważ słyszałem je już wczesniej. Tutaj szczegółowość na jeszcze lepszym poziomie niż w Diamondach. Scena jednak jakby trochę gorzej poukładana. Bas zdecydowanie twardszy ale chyba też ogólnie więcej go względem reszty pasma niż w D28. Ciężko powiedzieć bo to było przecież inne pomieszczenie jednakże powierzchniowo bardzo zbliżone. Wokale wyraźniejsze i bardziej szczegółowe niż w D28. Tak jakby porównać jakość HD do Full HD :D.  Więcej blasku na górze ale bez syczenia i nieprzyjemności jednakże nie tak dobrze jak w FS 247.4 (te kolumny rozwaliły mi głowę :)). Saksofony pięknie, smyczki super i perkusja bdb. Ogólnie wydaje mi się, że instrumenty z tych Bowersów brzmią rozmiarowo tak jak w rzeczywistości. Zdecydowanie uważam że NAD c356 służy im bardziej niż Yamaha rn803d. Na tle powyższych jak najbardziej uważam, że są warte swojej ceny jednakże dla mnie niestety za drogo. Chyba byłbym w stanie przełknąć takie nadszarpnięcie założonego budżetu ale jednak całościowo Diamondy zagrały jak dla mnie przyjemniej z lepszym basem. B&W tak jakby chciały na maksa pokazać wszystko co jest w danym utworze, a czasem więcej nie znaczy lepiej. Myślę, że na dłuższą metę mogłyby być męczące. Jednakże w dalszym ciągu zastanawiam się, które bym wybrał 🙂 Za pylonami przemawia jeszcze piękna stolarka z możliwością zamówienia w podobającym się wybarwieniu. B&W w słabej okleinie pcv i w dodatku kolory, które nie bardzo mi się podobają. Co do PSB x2t to po prostu poprawnie grające kolumny. Jak dla mnie zbytnio przeładowane basem i trochę nienaturalnie odtwarzające instrumenty. Mniej szczegółowe niż D28. Wokale tylko OK. Następne były Mission qx5. Odsłuchałem na nich kilka utworów ale nie mogłem doszukać się zalet w tych kolumnach w mojej konfiguracji. Dźwięk ciemny, mało szczegółów, dudniący bas. WTF? Za tyle kasy takie coś? Być może lepiej by zagrały w innym pomieszczeniu i z innym wzmacniaczem. Myślę, że minimum 30 metrów dla nich i sporo kombinacji przy ustawieniu ze względu na 25 cm bas na bocznej ściance. QX4 o wiele lepiej. Nadal ciemno ale bas lepszy. Schodził niżej i nie przykrywał reszty pasma. Średnica w obydwu OK. Ogółem w miarę przyjemne w odsłuchu ale mało szczegółowe granie. To zdecydowanie nie było udane połączenie z moim NADem. Podsumowując, na chwilę obecną zwycięzcą jest 28. Uważam, że Dobrze zagrały z moim Nadem.  Mam jednak obawy, iż w moim ustawieniu trochę będą się dusiły. Czytałem i sprzedawca to potwierdził, że potrzebują dużo miejsca wokół siebie. Co prawda, prawa kolumna stoi od otwartej strony ale lewa będzie w rogu. Może lepszym wyborem byłyby D25? Zastanawiam się również czy nie zakupić tych używek B&W CM9 S2. Wyglądają bardzo ładnie w drewnianym fornirze i są porządnie zbudowane. Jedna sztuka waży 27 kg. Pytanie tylko jak brzmią? Podobnie do 603 czy inaczej? 🙂 Sprzedawca nie umożliwia odsłuchu niestety, a w ciemno nie chcę kupować. Na oku mam jeszcze Struss Polonez no.1, podstawkowe Rebel Sentiment oraz bardzo podobające mi się Wharfedale linton 85 (do odsłuchu będą dostępne w styczniu). Czy ktoś słuchał, którychś z tych kolumn? Proszę o opinie.

Edited by Szymek_47295
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może ten temat trochę rozjaśni sprawę. Do tych pomiarów tam wrzuconych mam słabe zaufanie, jak przeglądam ich testy to zawsze wychodzą jakieś góry i doliny. Np. tutaj jaki wyszedł pomiar u nich AP Avantera, gdzie mój amatorski pomiar, moich o wiele tańszych AP Yara wyszedł o wiele prostszy😉

 

  • Like 1

Nostromo 5H(LME49990)/Xonar ST(2xOPA2134 1xAD8022) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy H20A🙂(kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites

Szymek_47295, na 35m2 to spokojnie możesz brać Diamondy 28, nie sądzę żeby miały być za duże.

Miałem je kiedyś u siebie i z opisu to stały podobnie jak u Ciebie - jedna w rogu pomieszczenia, druga na otwartą kuchnię. Stojąc dość blisko ściany (jakieś 30-40cm) i tak nie miałem żadnych problemów z - jak to napisałeś - duszącym się dźwiękiem. Ogólnie bardzo fajne kolumny. Z moim NAD-em 375 też dobrze się zgrywały.

  • Like 2

aktualnie: Yamaha CD-S700 / Thorens TD 190-2 / Yamaha WXAD-10 -->> NAD C 375BEE -->> Tannoy Revolution XT 8F (były m.in.: Audio Academy Hyperion IV, Yamaha A-S701)

Link to post
Share on other sites

Dzięki @memphissto. Diamondy 28 bardzo mnie kuszą. Chciałbym jednak jeszcze posłuchać Wharfedale libton 85th.  Czy ktoś z forumowiczów miał okazje porównywać D28 i Lintony? Ktoś gdzieś w internecie pisał, ze zamienił Delphinusy na nie, a ktoś inny nawet Pegassusy. Ciekawi mnie czy są aż tak dobre jak o nich piszą. Używki ze stanami można wyrwać za około 4000.

Link to post
Share on other sites

Witam, powalczyłem trochę z myślami i zakupiłem Diamond 28 🙂 podłączyłem i jestem pod mega wrażeniem dźwięku jaki wydobywa się z tych kolumn w moim miejscu odsłuchu. Dzięki za podpowiedzi. Mam nadzieje, że będę miał spokój z poszukiwaniami sprzętu na kilka lat. Jeszcze tylko źródło muszę dobre kupić i w przyszłości zmudowac wzmacniacz 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.