Skocz do zawartości
IGNORED

Rozdzielczosc systemu a sybilanty


Marek.S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, xajas napisał:

Podzial sredniotonowego z wysokim 11kHz?
Jaki sredniotonowy?

to akurat podział z ST ale jak widzisz zakres już od 4 khz oba głośniki odtwarzają razem(w różnym stopniu idąc po częstotliwości)

jednak ma to ogromny wpływ na wypadkowy dźwięk

poza tym nie ma znaczenia co to za głośniki bo pokazuję tylko ogólne zjawisko współgrania głośników zarówno poniżej jak powyżej podziału

wniosek jest taki , że za wynikowy dźwięk odpowiada układ i współgranie , charakter przetworników ma równe znaczenie co inne aspekty np obniżanie czy podwyższanie charakterystyki przy danej częstotliwości ,które to przykłady pokazywałeś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podział podziałem ale jest wiele innych zależności
Zasilanie, akustyka, elektronika
Kazdy przetwornik ma własny zakres, ale można wpływać na jego charakterystykę, tak samo na ZG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wielu Audiofilów krzywi mordę na DSP czy korekcje, ale filtry tłumienia zagęszczenia to jest dla nich okay.


Jeżeli ma się ZG i trafne warunki akustyczne i ustawienie to liniowa bez podbarwień czy niedobarwień elektronika  i zasilanie jest jak "Grał-Audio", takie moje zdanie

 

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, xajas napisał:

Odpowiedni, zrownowazony przebieg charakterystyki czestotliwosciowej w tym zakresie (bez podbic i dziur jak powyzej) tez nalezy do „wysokiej jakosci“, ale niestety wiele systemow uznanych tutaj za „wysokiej jakosci“ nie spelnia tego warunku. Ale jest to tutaj ignorowane, bo przeciez kazdy wie ze „pomiary nie graja

Bo to się kurła ma fajnie sprzedawać a nie być wzorcem metra w Sevres
 

Towar robi się pod klienta a że czekolada gorzka ma 46 procent cukru a tylko pozostała część to aromaty, konserwanty (mimo cukru) dodatki i trochę kakao to właśnie taki przykład rynkowy mamy

 

Czego nie rozumiesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
to akurat podział z ST ale jak widzisz zakres już od 4 khz oba głośniki odtwarzają razem(w różnym stopniu idąc po częstotliwości)
jednak ma to ogromny wpływ na wypadkowy dźwięk
poza tym nie ma znaczenia co to za głośniki bo pokazuję tylko ogólne zjawisko współgrania głośników zarówno poniżej jak powyżej podziału
wniosek jest taki , że za wynikowy dźwięk odpowiada układ i współgranie , charakter przetworników ma równe znaczenie co inne aspekty np obniżanie czy podwyższanie charakterystyki przy danej częstotliwości ,które to przykłady pokazywałeś

Tak, czy to ST czy Sredniak nie odgrywa roli, ale ile jest takich zestawow, w ktorych jest COS (obojetnie co) w tym zakresie dzielone

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Tutaj wielu Audiofilów krzywi mordę na DSP czy korekcje, ale filtry tłumienia zagęszczenia to jest dla nich okay.


Jeżeli ma się ZG i trafne warunki akustyczne i ustawienie to liniowa bez podbarwień czy niedobarwień elektronika  i zasilanie jest jak "Grał-Audio", takie moje zdanie

 

 

 

 

 

 

Ja tam wiem że czym mniej gmerane w mleczarni mleko tym smaczniejsze ale może czegoś nie wiem poza tym że bańki z mlekiem powinny być czyste

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Piopio napisał:

Fala dźwiękowa z tweetera dochodzi szybciej do słuchacza niż fala generowana przez głośnik średniotonowy.

Aby zniwelować wpływ tych różnić producenci robią pochylone głośniki. 

to też nie jest tak jak piszesz

wyobrazasz sobie co by było w punkcie podziału pasma pomiędzy średniotonowym a tweeterem gdyby np w punkcie zwrotnicy 2khz kiedy oba przetworniki odtwarzają dokładnie ten sam zakres pasma oba w róznym czasie generowały 2khz?

Zależności fazy akustycznej czasu i filtracji są se sobą praktycznie zespolone

każdy stopień filtracji kręci fazę akustyczną o konkretny kąt a to wpływa na przyspieszenia lub opóżnienia dżwięku

aby połączyc dwa głosniki nalezy tak dostroić filtry by w załozonym punkcie podziału (2khz) oba głosniki działały w tym samym czasie (wtedy wypadkowa charakterystyka współdziałających głosników w punkcie podziału osiąga maksimum( jakie ono jest zalezy od sposobu filtracji ale najczęściej jest to 6 db)

np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i teraz , bez względu czy front jest pionowy , czy pochylony , czy stopniowany , czy jest wycinkiem koła

to od zastosowanej filtracji zalezy właśnie to właściwe połaczenie głosników

np na froncie pionowym podział zazwyczaj jest  filtr 12db średniak/ 18 db tweeter

pochyla się front lub stopniuje by mechanicznie wyrównać centra akustyczne głosników co może znacznie uprościć filtrację

lub/i zastępuje się elektryczną korekcję czasową(filtracja), lub upraszcza, mechaniczną

to ogólne wyjaśnienia , szczegółowe analizy są bardzo skomplikowane

w przypadku DSP każde z tych zagadnień robione są programowo ale też istnieje między nimi ścisła korelacja

 

 

 

w przypadku pokazanego pomiaru front jest stopniowany tweeter cofnięty w stosunku do średniaka co pozwoliło na filtry 12db/12db

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z życia:

Wymieniłem dywan na grubszy, dźwięk się zmienił, wyższa średnica zaczęła dominować, wiec akustyka,
rozstawiłem bardziej kolumny o ca. 10cm, dodatkowo  wpłynąłem akustycznymi elementami na odbicia miedzy ZG
Nie tylko udało się wrócić do spójności ale także na basie zrobiło sie czyściej

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
to też nie jest tak jak piszesz
wyobrazasz sobie co by było w punkcie podziału pasma pomiędzy średniotonowym a tweeterem gdyby np w punkcie zwrotnicy 2khz kiedy oba przetworniki odtwarzają dokładnie ten sam zakres pasma oba w róznym czasie generowały 2khz?
Zależności fazy akustycznej czasu i filtracji są se sobą praktycznie zespolone
każdy stopień filtracji kręci fazę akustyczną o konkretny kąt a to wpływa na przyspieszenia lub opóżnienia dżwięku
aby połączyc dwa głosniki nalezy tak dostroić filtry by w załozonym punkcie podziału (2khz) oba głosniki działały w tym samym czasie (wtedy wypadkowa charakterystyka współdziałających głosników w punkcie podziału osiąga maksimum( jakie ono jest zalezy od sposobu filtracji ale najczęściej jest to 6 db)


No to popatrzmy co sie stanie, jesli obydwa przetworniki odtwarzaja 2kHz (lambda=17cm) i sa filtrowane 6dB(przesuniecie fazy 90°)

Patrz gorna polowa.

Tweeter wyprzedza midrange o 90° czyli o 1/4 x 17cm = 4,25cm

A potem przesun tweeter do tylu o te 4,25cm

Patrz dolna polowa

Przez cofniecie tweetera obydwa sygnaly sa w fazie

Pytanie: czy przez pochylenie zestawu moge osiagnac przesuniecie 4,25cm?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co sie stanie, jesli podzial nastepuje przy 200Hz? Wtedy potrzebuje przesuniecie midrange w stosunku do woofera o 42,5cm!

Tak to jest z tym „pochylaniem“ zestawow w celu skompensowania/zgrania fazy

Dla mnie to pochylanie i wmawianie, ze przez to osiagamy zgodnosc fazowa/koherencje zestawu to „mydlenie oczu“

BTW. To opowiadanie o tym, ze tak trzeba dostroic filtry by sie to czasowo zgadzalo to tez jest bezsens. Jesli zdecydujesz sie na filtrowanie np. 1. rzedu / 6dB, to automatecznie dostaniesz okreslone przesuniecie czasowe, ktorego nie mozesz w codotworczy sposob „dostroc“ (analogowo). Jesli uzyjesz cyfrowych zwrotnic, to mozesz uzyc delay.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

🙂

jak Piopio napisał czekałem aż skomentujesz jego wpis

byłem też pewny , że po moim komentarzu nie powstrzymasz się od wypisywania głupot do kwadratu bo już nie raz dałeś przykład , że za cholerę nie jesteś wstanie zrozumieć zależności fazowych czasowych , tym bardziej , że nigdy nie skonstruowałeś zespołu głośnikowego inaczej niż przez klikanie myszką komputera z dsp

dlatego baw się sam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piopio dobrze wyjaśnił to do czego sie odniosłem, a analizy ch-ki częstotliwościowej w punkcie podziału zwrotnicy jak dla mnie nie dotykają sedna tematu, który jest prostszy. Ucho ludzkie dość słabo słyszy równość ch-ki częstotliwościowej, natomiast jest bardzo wyczulone na dziedzinę czasu. Odpowiednim narzędziem tu jest odp. impulsowa lub step 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mając charakterystykę częstotliwościową (amplitudową i fazową) można otrzymać odpowiedź impulsową - a więc zachowanie w domenie czasu, licząc odwrotną dyskretną transformatę Fouriera. Jeżeli mamy tylko charakterystykę amplitudową to dla przetwornika minimalnofazowego (pojedynczy głośnik) możemy odtworzyć fazę przy pomocy transformaty Hilberta i następnie  poprzez IDFT otrzymać charakterystyke impulsową. Na tym bazują zresztą narzędza do wyciągania użytecznych symulacyjnie danych z kart katalogowych głośników."

najprostsze wytłumaczenie zależności charki częstotliwościowo fazowej i odpowiedzi impulsowej by misiomor

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PawelP napisał:

Piopio dobrze wyjaśnił to do czego sie odniosłem, a analizy ch-ki częstotliwościowej w punkcie podziału zwrotnicy jak dla mnie nie dotykają sedna tematu, który jest prostszy. Ucho ludzkie dość słabo słyszy równość ch-ki częstotliwościowej, natomiast jest bardzo wyczulone na dziedzinę czasu. Odpowiednim narzędziem tu jest odp. impulsowa lub step 

on jest w jednym matrixie .....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Piopio napisał czekałem aż skomentujesz jego wpis
byłem też pewny , że po moim komentarzu nie powstrzymasz się od wypisywania głupot do kwadratu bo już nie raz dałeś przykład , że za cholerę nie jesteś wstanie zrozumieć zależności fazowych czasowych , tym bardziej , że nigdy nie skonstruowałeś zespołu głośnikowego inaczej niż przez klikanie myszką komputera z dsp
dlatego baw się sam


Jak opubllikowalem powyzsza odpowiedz, też pewny, ze nie powstrzymasz się od wypisywania wlasnie takiej odpowiedzi, bo już nie raz dałeś przykład, że za cholerę nie jesteś wstanie odpowiedziec na powyzsze pytania (zadawalem je juz wiele razy). Zamiast odniesc sie do nich merytorycznie, jak zwykle odnosisz sie do mojego braku doswiadczenia. Czyli Jak zwykle, wszystkie niewygodne pytania koncza sie proba zdyskredytowania mojej osoby.

Ale to nie jest wazne, przywyklem do tego.
Ale moze odpowiedz na te pytania jest interesujaca takze dla innych -> nie bawie sie w to sam i nie wszyscy maja mozliwosc klikniecia myszka w komputerze z DSP. Dlatego powtorze dwa zasadnicze pytania interesujace dla kazdego, kto sie zajmuje konstrukcja zespolu glosnikowego:

1. na jakiej zasadzie obliczasz konstrukcyjne przesuniecie dwoch przetwornikow, ktore jest stosowane w celu zgrania czasowego w zakresie czestotliwosci podzialu?

2. jakie srodki/sposoby masz do dyspozycji w strojeniu pasywnej zwrotnic (patrz ponizej tak dostroic filtry) aby skorygowac rozne przesuniecie czasowe/fazowe przetwornikow, wynikajace z typu uzytej zwrotnicy? 


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawek.xm
Dość kluczowe w definicji, którą podałeś jest, że dotyczy pojedynczego głośnika. Wtedy przyjmuje się minimalnofazowość. Przy dwóch głośnikach powiązanie między amplitudą i fazą nie jest zachowane i pojawia się generalnie excess phase. 

@Forum 😉
To dość zaawansowane zagadnienia DSP, natomiast z praktycznego punktu widzenia audiofila dużo większe ma znaczenie po prostu czy impulsy od głośnika TWT i MID "strzelają" w tym samym czasie. Np. Stereophile próbuje to pokazywać choć jak dla mnie wyciąga z tego mało wniosków, no ale też te wnioski sa dużo trudniejsze, szczególnie w porównaniu do ch-ki amplitudowej, o której zdanie może mieć ... każdy :)
ASR też się lubuje w dzieleniu każdego włosa ch-ki częstotliwościowej na czworo. No ale cóż, jak się ma w ręku tylko młotek to wszystko dookoła wydaje się gwoździem :)
Jeszcze inna sprawa, że bardziej się ufa i kocha młotek za 100k USD, jak w przypadku ASR :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez PawelP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>1. na jakiej zasadzie obliczasz konstrukcyjne przesuniecie dwoch przetwornikow, ktore jest stosowane w celu zgrania >czasowego w zakresie czestotliwosci podzialu?
Ciekawe pytanie, sam też jestem ciekaw odpowiedzi :)
>2. jakie srodki/sposoby masz do dyspozycji w strojeniu pasywnej zwrotnic (patrz ponizej tak dostroic filtry) aby >skorygowac rozne przesuniecie czasowe/fazowe przetwornikow, wynikajace z typu uzytej zwrotnicy? 
Elektrycznie  w wersji pasywnej niestety w zasadzie żadne żeby sensownie praktycznie zastosować.
Więc jak nie ma wersji aktywnej kolumn to pozostaje mechanika:
- pochylanie obudowy (najczęstsze, ale mało precyzyjne)
- przesuwanie do tyłu (zagłebianie) tweetera (np. Audio Physic) lub sterowanie położeniem (Wilson Audio). Te metody wg mnie dają szanse na dużo lepsze efekty, ale kosztem mniej równej ch-ki amplitudowej (czego specjalnie nie słychać bo jest mocno na górze), więc producenci ich unikają.
No bo rynkiem parametrów audio rządzi ch-ka amplitudowa
To nic, że ma słaba wartość prognostyczną odsłuchowo :)
No ale może właśnie w tym jest urok i piękno tego hobby, łatwo nie daje sobie wydrzeć swoich sekretów
:)  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez PawelP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PawelP napisał:

Ciekawe pytanie, sam też jestem ciekaw odpowiedzi 🙂

obliczanie nie ma sensu dla mnie , dopasowuję mechaniczne przesunięcie głośników do założonej filtracji , pod bezpośredni pomiar na żywym organizmie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, PawelP napisał:

Dość kluczowe w definicji, którą podałeś jest, że dotyczy pojedynczego głośnika.

programy pomiarowe po przemiataniu sygnałem zapisują odpowiedź impulsową

która jest następnie transformowana na charakterystykę amplitudowo fazową

zależności są pełne oczywiste i transformowalne

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, xajas napisał:

Mysle ze ta korelacja jest stosunkowo prosta i zauwazalna

W jakim zakresie czestotliwosci wystepuja te sybilanty?
Najbardziej upierdliwe w okolicach 5-7kHz, ale siegaja jeszcze
wyzej

Jesteśmy w zakładce HiEnd więc zakładam, że HiEndowe kolumny są wykonane prawidłowo i żadnych istotnych nierówności ch-ki nie mają.

Napisałem ,że nie znam dobrej korelacji w odtworzeniu sybilantów z parametrami technicznymi , bo na tych samych wysokiej klasy kolumnach różne wysokiej klasy wzmacniacze mogą inaczej odtwarzać sybilanty.

TUX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, slawek.xm napisał:

obliczanie nie ma sensu dla mnie , dopasowuję mechaniczne przesunięcie głośników do założonej filtracji , pod bezpośredni pomiar na żywym organizmie

 

Od dłuższego czasu to robię fantastyczna sprawa

6 minut temu, TUX napisał:

Jesteśmy w zakładce HiEnd więc zakładam, że HiEndowe kolumny są wykonane prawidłowo i żadnych istotnych nierówności ch-ki nie mają.

Napisałem ,że nie znam dobrej korelacji w odtworzeniu sybilantów z parametrami technicznymi , bo na tych samych wysokiej klasy kolumnach różne wysokiej klasy wzmacniacze mogą inaczej odtwarzać sybilanty.

TUX

Mnie za to interesują wykresy Waterfall bo jakiej jakości wzmacniacz do kolumn podepniemy to takiej jakości będziemy mieli wynik-szczególnie ale nie do końca od 1kHz w dół pasma

 

Ten Waterfall szczególnie nie daje mi żyć

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Piopio napisał:

Fala dźwiękowa z tweetera dochodzi szybciej do słuchacza niż fala generowana przez głośnik średniotonowy.

NIE!

Dźwięk w każdej częstotliwości (w danym ośrodku - tu powietrzu) rozchodzi się z TĄ SAMĄ prędkością.

Dlatego wyrównuje się odległości głośników od słuchacza - audio domowe lub opóźnia całe kolumny - koncerty).

             --->  Zatem walczysz z czymś, co NIE WYSTĘPUJE.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.03.2023 o 15:32, ASURA napisał:

Który konkretnie utwór z tej płyty tak wyciąga wysoko?

No większość. Znasz to w ogóle? Chodzi o specyficzną technikę śpiewu, intonację...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Meloman napisał:

No większość. Znasz to w ogóle? Chodzi o specyficzną technikę śpiewu, intonację...

 

No ale wokale to tak w porywach z harmonicznymi do 8kHz  z czego podstawa to 2-4kHz o tym rozmawiamy czy mam szukać czegoś ekstra w nagraniach chóru? bo coś czuję że te wysokie tony są tam gdzie opisałem a to zupełnie normalne dla mnie

Przyjaciel mojej babki śpiewał w chórze na Wawelu i coś tam się trochę co niedzielę nasłuchałem chór+organy live

Nagrania różne tego chóru ogólnie fajne z 3d i planami tak że ok ale trochę nagrań wydali tak że chciałbym szybciej zmierzyć do celu tej fajności i konkretnego utworu jest taka możliwość?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wuelem napisał:

NIE!

Dźwięk w każdej częstotliwości (w danym ośrodku - tu powietrzu) rozchodzi się z TĄ SAMĄ prędkością.

Dlatego wyrównuje się odległości głośników od słuchacza - audio domowe lub opóźnia całe kolumny - koncerty).

             --->  Zatem walczysz z czymś, co NIE WYSTĘPUJE.

To było uproszczenie z mojej strony 😉 Kolega @PawelP wyjaśnił to dokładnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale to dobry przyczynek, aby zauważyć, że jeśli producent kolumn udostępnia instrukcję użytkowania i nie podaje, na jakiej osi (ile od podłogi) jest optymalna charakterystyka i w jakiej odległości od słuchacza - to jest to grube zaniedbanie.

A potem ludzie podstawiają pod kolumny granity na kilka cm wysokie i im lepiej gra. Nie wiadomo tylko, czy z powodu odchylenia od osi czy rzeczywiście kawał kamulca coś zmienił.

Nawet w wyrobach z manufaktur czysto audiofilskich nigdzie nie ma takich wyjaśnień czy zaleceń. Jaki z tego wniosek? Wszystko dzieje się z przypadku. Albo taki, że wszystko jest trudno porównywalne. Albo jeszcze jeden...

Nie walcz o zgodność fazową, bo słuchacz i tak usiądzie w taki sposób, że wszystko na nic.

Rozdzielczość i sybilanty z tytułu tematu są małym piwem w porównaniu do spadku o kilka dB części pasma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, PawelP napisał:

przesuniecie dwoch przetwornikow

W najnowszym AUDIO (4/2023) test kolumn Wilson Audio jest zapowiedziany pod kątem zbadania zgodności czasowej.

Część pomiarowa wygląda na obszerną jak nigdy. Może tam będą odpowiedzi.

Jeden znający się zrobił, a drugi znający się komentuje. Chyba warto się zapoznać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Psinco prawda.
Dochodzi a rozchodzi to nie to samo.
A powody, dlaczego moze wczesniej „dochodzic“ mimo ze sie tak samo „rozchodzi“ moga byc dwojakie

1. Rozne odleglosci
2. Przesuniecie czasowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xajas napisał:

Psinco prawda.

Przeczytaj test w AUDIO. Co z tego, że prawda może być Twoja i nawet producenta, skoro wynika z niej, że wszystkie te starania o milimetrowe przesunięcia idą się potłuc o kant... wiadomo czego jeśli...

Ruszysz choć o milimetr głową.

Powinni do kolumn dodawać w gratisie stojak do unieruchomienia głowy. Wkładasz, zakręcasz jakąś śrubkę, w minutniku ustawiasz czas słuchania i... słuchasz. Po nastawionym czasie blokada się zwalnia i możesz iść... na siku albo coś przegryźć przed kolejną sesją.

Już zaczynam rozumieć, co znaczy pojęcie HI-END. Zbiór wszystkiego... BEZ POJĘCIA.

Bez odbioru, zanim nie przeczytasz testu A. Kisiela. Wystarczy kliknąć po PDF. Wtedy pisz o 1. i 2. - z pojęciem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest i pisałem o tym wiele razy tylko w osi konstrukcji kolumny jest pełnia zgrania głośników

i każdy producent powinien zaznaczać punktem tę oś by słuchacz wiedział jaką pozycję przyjąć by być w opitimum zgrania fazowego

.... jak czterech słucha w tym samym czasie to każdy może słyszeć co innego i to są cyrki nie z tej ziemi

dlatego tak ważne są charakterystyki kierunkowe poziome i pionowe .... im bliżej siebie przebiegają tym kolumna jest lepiej zestrojona i nie jest zbyt mocno kierunkowa

przykład dobrych charek kierunkowych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.