Skocz do zawartości
IGNORED

wzmacnacz ktory przy cichym słuchaniu jest w pełni dynamiczny i nie lampowy i nie klasa A


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, sly30 napisał:

To co wkładka czyta powyżej 20khz, to zniekształcenia drgań igły w rowku. To nie są dźwięki muzyczne, ani harmoniczne z muzyki. 

A powyżej 5 kHz to jak te tony instrumentów muzycznych się nazywają?

A ile jest harmonicznych dźwieku o częstotliwości 5 kHz i jaka te harmoniczne maja częstotliwość ???

 

9 minut temu, sly30 napisał:

Nigdzie nie było mowy o 5khz. Ten baran nie umie czytać. Była mowa o 5hz….od dołu!!!!

Oczywiście że nie było bo ja pisze o 5000 Hz (5kHz). Wyżej są już harmoniczne, które tobie jak czytam są zupełnie niepotrzebne 🙂 🙂 🙂 .

Zapytam ponownie .... co odpowiada za barwe dzwięku, jakie tony?

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy
6 minut temu, pmcomp napisał:

A co jest po tonach podstawowych?

To podstawowe informacje z muzykologii - bez problemu znajdziesz w internecie i doczytasz. 

4 minuty temu, sly30 napisał:

Nigdzie nie było mowy o 5khz

Już nieraz widziałem tabele zakresów tonów podstawowych interpretowanych jako zakres częstotliwości generowanych przez instrumenty. Dlatego sprostowałem.

Edytowane przez Seyv

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

8 minut temu, sly30 napisał:

Nigdzie nie było mowy o 5khz. Ten baran nie umie czytać. Była mowa o 5hz….od dołu!!!! Teraz wpadł w panikę bo zdał sobie sprawę w kolejnej swojej wtopy i będzie rozmywał wpadkę innymi wpisami, żeby zakryć swoją kompromitacje!

Bardzo proszę, to ty: "To co wkładka czyta powyżej 20khz, to zniekształcenia drgań igły w rowku. To nie są dźwięki muzyczne, ani harmoniczne z muzyki. "

 

Nie powyżej 20 kHz tylko nawet powyżej 5 kHz.

4 minuty temu, Seyv napisał:

To podstawowe informacje z muzykologii - bez problemu znajdziesz w internecie i doczytasz. 

 

Ponownie: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy
4 minuty temu, pmcomp napisał:

Nie powyżej 20 kHz tylko nawet powyżej 5 kHz.

Nie do końca rozumiem o co chodzi w tym zdaniu i w jakim kontekście zostało ono zapisane.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

11 godzin temu, Seyv napisał:

Nie do końca rozumiem o co chodzi w tym zdaniu i w jakim kontekście zostało ono zapisane.

Sly napisał, że powyżej 20 kHz są jedynie zniekształcenia drgań igły w rowku, a nie harmoniczne.

Prawda to czy fałsz ???

 

 

Ponownie zacytuję żeby nie było złudzeń:

14 godzin temu, sly30 napisał:

To co wkładka czyta powyżej 20khz, to zniekształcenia drgań igły w rowku. To nie są dźwięki muzyczne, ani harmoniczne z muzyki. 

 

Znaczy wg. Sly'a w winylu harmoniczne sa wycinane powyżej 20 kHz 🙂 . I tam są już tylko zniekształcenia. Magia. Znowu jakis filtr dolnoprzepustowy na harmoniczne przy 20 kHz. Ja p.....

PS. wcześniej twierdził że już od 14-15 kHz.

😉

 

 

 

 

Edytowane przez Marcinus

Muszę przewietrzyć mój system…

10 minut temu, Seyv napisał:

Nie do końca rozumiem o co chodzi w tym zdaniu i w jakim kontekście zostało ono zapisane.

Hehehe….on źle odczytał i pomylił 5hz z 5khz i teraz miesza, wymyśla bzdury żeby to ukryć. Nigdzie w żadnym kontekście nie było mowy o 5khz! Nie ma honoru żeby się przyznać i przeprosić za wylew obelg. Żeby ratować swoją kompromitacje napisał nawet taki idiotyzm, że instrumenty grają tylko do 5khz, a powyżej są już tylko harmoniczne. Wiadomo, że instrumenty czy nawet wokale mogą dochodzić nawet do 10khz, a harmoniczne sa jeszcze wyżej i dlatego dobrze jest gdy kolumny grają chociaż do 40khz. 

Edytowane przez sly30
6 minut temu, sly30 napisał:

Hehehe….on źle odczytał i pomylił 5hz z 5khz i teraz miesza, wymyśla bzdury żeby to ukryć. Nigdzie w żadnym kontekście nie było mowy o 5khz! Nie ma honoru żeby się przyznać i przeprosić za wylew obelg. 

Bardzo dobrze odczytałem ... popatrz na wykres tonów instrumentów który zamieściłem.

To się nazywa technika odwracania kota ogonem i zejścia na inny temat, o czym chyba dzisiaj @iro III wcześniej wspominał. Nagminnie przez ciebie stosowana.

Podobnie jak wcześniej z czego się robi DSD.

 

Dawaj więcej takich kwiatków ... laurke sobie wystawiasz antytechniku. Troche wiedzy technicznej i technologicznej ci potrzeba. Ucz się na starość, może kiedyś zabłysniesz przed wnukami bo tu nie ma żadnych szans.

 

To co, digityzuje się dzisiaj stare 50-o letnie analogowe tasmy matki czy nie? @przemak ci nie wyjaśnił? Było o tym. Nie zrozumiałes?

 

12 minut temu, Seyv napisał:

Nie do końca rozumiem o co chodzi w tym zdaniu i w jakim kontekście zostało ono zapisane.

Teraz juz zrozumiałeś ?

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Redaktorzy

I piszmy poprawnie jednostki z układu SI.

Hz, nie hz

kHz, nie khz

KM (koń mechaniczny) to nie km (kilometr)!

I "tyś", to prawie ptyś, a nie tysiąc!

😄 😉

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

3 minuty temu, kangie napisał:

I piszmy poprawnie jednostki z układu SI.

Hz, nie hz

kHz, nie khz

KM (koń mechaniczny) to nie km (kilometr)!

I "tyś", to prawie ptyś, a nie tysiąc!

😄 😉

Przecież znafca nie ma pojęcia o czym ty piszesz !!!

SI? Pomysli że masz na mysli układ sztucznej inteligencji. Jak to było w tym znanym serialu? Sztuczne to jest to czym pana zrobiono. W tym przypadku jest chyba identycznie.

 

Znalazłem, to było tak: Panie Osuch, ja nie chcę pana obrażać, ale to czym pana zrobiono, to mogło być sztuczne - Ryszard Popiołek (serial Dom).

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy
4 minuty temu, pmcomp napisał:

Prawda to czy fałsz ???

Jakby to mądrze napisać i prawda i fałsz 😁

Oczywiście instrumenty mogą generować częstotliwości powyżej 20 kHz natomiast mam duże wątpliwości czy ma to jakieś znaczenie dla słuchacza. Większość np. mikrofonów ma pasmo określane do 20 kHz. Oczywiście niektóre są w stanie zbierać informacje z wyższych częstotliwości ale raczej wątpię by na płycie winylowej zostały zapisane w sposób taki jaki faktycznie zabrzmiały (tym bardziej, że ten który je zagrał i tak ich raczej nie słyszał ).

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

11 godzin temu, sly30 napisał:

Żeby ratować swoją kompromitacje napisał nawet taki idiotyzm, że instrumenty grają tylko do 5khz, a powyżej są już tylko harmoniczne. Wiadomo, że instrumenty czy nawet wokale mogą dochodzić nawet do 10khz, a harmoniczne sa jeszcze wyżej i dlatego dobrze jest gdy kolumny grają chociaż do 40khz. 

Studiuj  (widze że tobie trzeba dwa razy powtarzać, a pomiędzy lać rózgą i patrzeć czy równo puchnie):

63422mgyd6a4cmc4i8fco13uy15pvbh.png

Edytowane przez Marcinus

Muszę przewietrzyć mój system…

4 godziny temu, Audroc napisał:

Pisałem tu na naszym Forum kilkukrotnie na ten temat, ale jak trzeba to proszę jeszcze raz

Nie. Wystarczy tych bzdur. Piszesz bzdury, nieprawdę, podajesz zmyślone informacje i tworzysz nieprawdziwe fakty. Twoje posty są nic nie warte i szkodliwe, wprowadzasz w błąd. Dość. 

W dniu 9.01.2023 o 20:00, przemak napisał:

Wklejajcie sobie co chcecie, a pasmo nagrywania od lat '50 wygląda mniej więcej tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i już od początku jest filtr - albo w samej końcówce mocy albo w przedwzmacniaczu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nagrywanie liniowego pasma powyżej 20kHz jest niemożliwe, bo wymaga zbyt dużego wzmocnienia wzmacniacza zapisującego. Dlatego się to ogranicza. Tak więc sygnału użytecznego na płycie nie ma, a że coś się odtwarza...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

4 minuty temu, Seyv napisał:

raczej wątpię by na płycie winylowej zostały zapisane w sposób taki jaki faktycznie zabrzmiały

Jak wyżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

6 minut temu, Seyv napisał:

Jakby to mądrze napisać i prawda i fałsz 😁

Oczywiście instrumenty mogą generować częstotliwości powyżej 20 kHz natomiast mam duże wątpliwości czy ma to jakieś znaczenie dla słuchacza. Większość np. mikrofonów ma pasmo określane do 20 kHz. Oczywiście niektóre są w stanie zbierać informacje z wyższych częstotliwości ale raczej wątpię by na płycie winylowej zostały zapisane w sposób taki jaki faktycznie zabrzmiały (tym bardziej, że ten który je zagrał i tak ich raczej nie słyszał ).

I tego się proszę trzymajmy bo reszta jest twoim przypuszczeniem.

Przypuszczenie i wątpienie to nie jest wiedza. Coś @kangie wczoraj pisał w tym temacie a @przemak powyżej. Wykres, a nie przypuszczenie, pokazuje wszystko.

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

23 minuty temu, pmcomp napisał:

Sly napisał, że powyżej 20 kHz są jedynie zniekształcenia drgań igły w rowku, a nie harmoniczne.

Prawda to czy fałsz ???

Prawda. 

nagrywamy.com

4 minuty temu, przemak napisał:

Prawda. 

Tak?

A dlaczego z twojego wykresu wynika że nie? Są harmoniczne pewnych instrumentów z harmonicznymi powyżej 20 kHz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Spadek -1,5dB masz dla ok. 30kHz.

 

A jak dla płyty quadro?

To jest "muzyka" powyżej 20 kHz czy nie ma?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Redaktorzy

Ja jestem załamany tym, co tutaj czytam.

Skąd tyle w ludziach nienawiści, jadu...?

Dzisiaj odwiedził mnie kumpel - inżynier, muzyk, meloman i odrobinę audiofil. Posłuchaliśmy standardowo: CD, winyl. Pierwszy raz słyszał Denona 103R na ciężkim ramieniu Audiotechnica ATP-16T i 15g headshellu Audiotechniki na mojej plincie DIY z silnikiem EDS1000 i talerzem z Duala CS 701, do tego pre MaCabRIAA wykonawstwa ręcznego Ahaji. Olać co grało lepiej. Grało lepiej to, co zostało lepiej zrealizowane i płyty winylowe nadal grają tak, że ludzie mnie odwiedzający chcą ich słuchać. Ale ile narobiłem się żeby złożyć swój zestaw.

Szkoda Panowie, bo zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. A przecież mamy wspólną pasję: MUZYKĘ i sprzęt do jej odtwarzania.

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Teraz, pmcomp napisał:

Tak?

A dlaczego z twojego wykresu wynika że nie? Są harmoniczne pewnych instrumentów z harmonicznymi powyżej 20 kHz?

Oczywiście, że są. Ale na winylu nie ma sygnału użytecznego powyżej 20kHz, Neumann tak zdecydował już w latach '50.

"The result is that the boost is "running out of steam" at 20kHz and this does in fact introduce something like a Neumann-pole but, instead of being at 3.18µS (50 kHz), it is around 5.7µS (28 kHz). We've plotted the equaliser response (C27+C26 = 170p) against the "classic Neumann pole" response (see graph).

However, we urge caution deriving too much from this analysis of this sixty year-old equalisation circuit in isolation. The equaliser circuit is circumscribed by two transformers — one on the input and the other on the output. Audio transformers cannot be relied upon to provide an entirely flat frequency-response. So, there would have been more to the eventual response than just the equalisation circuit: the overall transfer function being due to a combination of the equalisation circuit and the wound components.


Making a few quesses as to the likely transformer parameters, we have simulated the frequency-response. It appears that the input transformer and its termination (Ü1, R1) provide a slightly falling response which is corrected in the capacitive "tweak" across the phase-splitter transformer (Ü2, C7). By this clever means, the response is maintained in the pass-band and a very sharp low-pass filter is formed to keep any anomalous, high-frequency energy away from the cutter.

The output transformer may well have had an impact too, but note that the driver pentode and the output valves are in a negative-feedback loop (via R33/R36 to the cathodes of Rö3/Rö4).

In practice, the capacitor C7 was adjusted to give the correct response level at 15kHz relative to 1kHz - this being determined with test cuts and measurement using Buchmann Meyer patterns in the cut groove. The overall transfer characteristic would therefore have been adjusted to include the H(ω) of the output-transformer and cutter-head as well."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

2 minuty temu, kangie napisał:

... wykonawstwa ręcznego Ahaji. Olać co grało lepiej. Grało lepiej to, co zostało lepiej zrealizowane i płyty winylowe nadal grają tak, że ludzie mnie odwiedzający chcą ich słuchać. Ale ile narobiłem się żeby złożyć swój zestaw.

 

 

zawsze to powtarzam.

Muszę przewietrzyć mój system…

4 minuty temu, przemak napisał:

Oczywiście, że są. Ale na winylu nie ma sygnału użytecznego powyżej 20kHz, Neumann tak zdecydował już w latach '50.

"The result is that the boost is "running out of steam" at 20kHz and this does in fact introduce something like a Neumann-pole but, instead of being at 3.18µS (50 kHz), it is around 5.7µS (28 kHz). We've plotted the equaliser response (C27+C26 = 170p) against the "classic Neumann pole" response (see graph).

However, we urge caution deriving too much from this analysis of this sixty year-old equalisation circuit in isolation. The equaliser circuit is circumscribed by two transformers — one on the input and the other on the output. Audio transformers cannot be relied upon to provide an entirely flat frequency-response. So, there would have been more to the eventual response than just the equalisation circuit: the overall transfer function being due to a combination of the equalisation circuit and the wound components.


Making a few quesses as to the likely transformer parameters, we have simulated the frequency-response. It appears that the input transformer and its termination (Ü1, R1) provide a slightly falling response which is corrected in the capacitive "tweak" across the phase-splitter transformer (Ü2, C7). By this clever means, the response is maintained in the pass-band and a very sharp low-pass filter is formed to keep any anomalous, high-frequency energy away from the cutter.

The output transformer may well have had an impact too, but note that the driver pentode and the output valves are in a negative-feedback loop (via R33/R36 to the cathodes of Rö3/Rö4).

In practice, the capacitor C7 was adjusted to give the correct response level at 15kHz relative to 1kHz - this being determined with test cuts and measurement using Buchmann Meyer patterns in the cut groove. The overall transfer characteristic would therefore have been adjusted to include the H(ω) of the output-transformer and cutter-head as well."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I pmcomp pozamiatany… :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście, że są. Ale na winylu nie ma sygnału użytecznego powyżej 20kHz,

Co przez to rozumiesz?

 

A co z systemen CD-4, o czym była mowa wczoraj? Nikt nie podjął tematu bo jest rzadki i trudny.

Tu coś o tym jest po polsku: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

1 minutę temu, sly30 napisał:

I pmcomp pozamiatany… :-))

A zrozumiałeś coś z tego ? He, he, he?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

11 minut temu, pmcomp napisał:

A jak dla płyty quadro?

Płyta CD4 ma pasmo do 15kHz, gorzej niż radiofonia FM. Pisałem wcześniej.

12 minut temu, pmcomp napisał:

To jest "muzyka" powyżej 20 kHz czy nie ma?

Nie ma. W szczególności na winylu.

W dniu 9.01.2023 o 22:10, przemak napisał:

Płyty cd4 mają pasmo do 15kHz, mniej niż radiofonia FM stereo... 

 

nagrywamy.com

7 minut temu, sly30 napisał:

I pmcomp pozamiatany… :-))

Pozamiatasz jak zrozumiesz to:

However, we urge caution deriving too much from this analysis of this sixty year-old equalisation circuit in isolation. The equaliser circuit is circumscribed by two transformers — one on the input and the other on the output. Audio transformers cannot be relied upon to provide an entirely flat frequency-response. So, there would have been more to the eventual response than just the equalisation circuit: the overall transfer function being due to a combination of the equalisation circuit and the wound components.

 

5 minut temu, przemak napisał:

Płyta CD4 ma pasmo do 15kHz, gorzej niż radiofonia FM. Pisałem wcześniej.

Nie ma. W szczególności na winylu.

Jakiś dowód?

 

Na CD-4 jaednak muzyka jest zapisana powyżej 20 kHz. Dla dodatkowych kanałów. Można było?

Cytat z podanego linku: 

System dyskretny CD-4 (Compatible Discrete 4) znany także pod hasłem marketingowym Quadradisc) wprowadziło na rynek JVC oraz powiązana z nim wytwórnia RCA Victor (stąd też labele należące do RCA wspierały system CD-4, a także m.in. Atlantic, Warner, Elektra, Arista czy A&M i ich podlabele  ).

Od strony technicznej był on najbardziej problematyczny, gdyż jak już Sindsoron wspomniał, ten system wymagał skorzystania z wkładki kompatybilnej z CD-4. Pokrótce sprowadzało się to do możliwości sczytywania przez wkładkę pasma przenoszenia aż do co najmniej 45kHz. Szlify Shibata szczególnie zasłynęły z takiej możliwości i kompatybilności.

Dlaczego aż tak wysokie pasmo, niesłyszalne przez człowieka? Bo właśnie system CD-4 przechowywał tam w paśmie ultradźwiękowym zapis danych różnicowych, wymaganych do odróżnienia sygnałów przednich od tylnich. W normalnym paśmie 20Hz-20kHz zapisany był sygnał sumacyjny, z którego dekoder CD-4, przy pomocy danych różnicowych sygnału, mógł wyróżnić 4 niezależne kanały dźwiękowe.
W przypadku braku dekodera, mamy do czynienia z zapisem stereo, tak więc normalnie płyty CD-4 były kompatybilne wstecz z techniką reprodukcji stereo i mono  Jednakże mieliśmy tu do czynienia z kwadrofonicznym mixem, więc w porównaniu płyty CD-4 vs. zwykłe wydanie stereo jednak byłyby słyszalne różnice.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz, pmcomp napisał:

Pozamiatasz jak zrozumiesz to:

However, we urge caution deriving too much from this analysis of this sixty year-old equalisation circuit in isolation. The equaliser circuit is circumscribed by two transformers — one on the input and the other on the output. Audio transformers cannot be relied upon to provide an entirely flat frequency-response. So, there would have been more to the eventual response than just the equalisation circuit: the overall transfer function being due to a combination of the equalisation circuit and the wound components.

 

Przecież wiadomo - chodzi o to, że jest jeszcze gorzej niż byś chciał.

5 minut temu, pmcomp napisał:

A co z systemen CD-4, o czym była mowa wczoraj? Nikt nie podjął tematu bo jest rzadki i trudny.

Warto czytać, na co się odpowiada.

nagrywamy.com

4 godziny temu, sly30 napisał:

To co wkładka czyta powyżej 20khz, to zniekształcenia drgań igły w rowku. To nie są dźwięki muzyczne, ani harmoniczne z muzyki. 

Odpowiada się na to co powyżej.

Jak się coś pisze warto pisać precyzyjnie 🙂 . Tym bardziej po wczorajszej dyskusji ... uppps, przedwczorajszej.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Na CD-4 jaednak muzyka jest zapisana powyżej 20 kHz

A pasmo do 15kHz. Czary.

nagrywamy.com

1 minutę temu, przemak napisał:

A pasmo do 15kHz. Czary.

A o czym pisał Sly? Zacytowałem.

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

A o czym pisał Sly? Zacytowałem.

Prawdę pisał. Korekcja RIAA uniemożliwia (UNIEMOŻLIWIA) nagranie na winylu czegokolwiek powyżej tych 15-20kHz. Pasmo ponadakustyczne jest zabójcze na głowicy i robi się wszystko, żeby nic tam nie było - raz zupełnie świadomie w procesie masteringu, dwa jak widać sprzęt miał też swoje niezależne zabezpieczenia. To, że jeden bałwan pod kolejnymi pseudonimami od lat wypisuje na forum głupoty nie oznacza, że tak jest. Jak chcesz się czepiać, że nie 20k tylko 28k, proszę bardzo. 

21 minut temu, pmcomp napisał:

Jakiś dowód?

 

Na CD-4 jaednak muzyka jest zapisana powyżej 20 kHz. Dla dodatkowych kanałów. Można było?

Na co dowód? Na pasmo CD4? Jest na wikipedii, do 15kHz, od 18kHz już są kolejne sygnały.

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

 

Na co dowód? Na pasmo CD4? Jest na wikipedii, do 15kHz, od 18kHz już są kolejne sygnały.

A co to są te kolejne sygnały? Nie muzyka czasem?

Pierwsza tabelka z: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ,

 

tu tylko kawałek:

Quadraphonic channel    Sum channel (20 to 15 kHz)    Difference channel (18 to 45 kHz)

Left front                       =                  LF + LB                  +                       LF − LB

Along with this audio, a separate 30 kHz carrier[5] was recorded on each groove wall. The carrier on each side carried the difference signal for that side. This was the information that enabled a combined signal to be resolved into two separate signals. For the left carrier it would be left front minus left back, and for the right carrier it would be the right front minus the right back. These audio signals were modulated onto the carriers using a special FM-PM-SSBFM (frequency modulation-phase modulation-single sideband frequency modulation) technique. This created an extended carrier frequency range from 18 kHz to 45 kHz for the left and right channels.

 

Zaczynasz być wybiórczy jak @sly30?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy

Ja chciałbym się jeszcze dowiedzieć którego końca rowka płyty winylowej dotyczą te wszystkie kHz. Tego bliżej krawędzi zewnętrznej czy środka płyty?

6 minut temu, przemak napisał:

raz zupełnie świadomie w procesie masteringu

Ponoć gdy się robi mastering pod winyl to na początek płyty nagrywa się skrzypce na środek wiolonczelę a na koniec kontrabas bo na odwrót to nie można 😁

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.