Jump to content
IGNORED

McIntosh vs Accuphase


.:Gerard:.
 Share

Recommended Posts

Accuphase -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
McIntosh -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Accuphase -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
McIntosh -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Accuphase -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
McIntosh -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Accuphase -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
McIntosh -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wstawiłem filmiki, ale nie zwracajcie uwagi na rezonansy, to nagrania z telefonu i w realu tak nie było
ogólnie z akustyką było dobrze, ponad przeciętną

Opisze własnymi słowami aby zobrazować różnice

Accuphase zagrał jaśniej, jakby całym pasmem przesunięty do góry
McIntosh jakby całym pasmem do dołu

Pierwsze odczucia
Accuphase jakby grał w normalnym mało ustrojonym pomieszczeniu z ustrojami tylko dla niskich zakresów
McIntosh jakby przenieść ten system do kina, po włączeniu nagle zapadła cisza i spokój

Accuphase brzmiał lekko wyczynowo, podkreślał wyższą średnice i smaczki, czasami przesadnie,
bas był bardziej konturowy i czasami pukający w pewnych zakresach a najniższym (sub-bas) słyszalny ale trochę przyciszony, średnica mniej dociążona, źródła pozorne lekko od mini chaosu poruszone (chodzi o wyrazistość kontur źródeł jako obrazów)
Gubiła się spójność zakresów niskiego z resztą średnio -wysokim, przez tą efektowność wyższych zakresów które chciały ciągle dominować

McIntosh pokazał zrównoważenie, spokój, harmonie, lepszą wyrazistość źródeł pozornych (jako obrazy) detal czy super detal pokazał się wtedy kiedy musiał, bas o większej strukturze, dociążenie średnicy i spójność całego pasma
W tym połączeniu B&W 800D3 przy muzyce klasycznej pokazały klasę na średnio-wysokim zakresie, można zapomnieć ze to gra z przetworników, powtarzałem kilkukrotnie jeden utwór bo mnie wciągało i chciałem zapamiętać ten moment, niski zakres mimo ze lepiej w Mc-iem jednak przydałoby się więcej naturalności w oddaniu np. pudel rezonansowych, bas grał jakby z oddzielnych konstrukcji z lekko narzuconym własnym charakterem, który był podobny przy różnych wykonaniach, gatunkach muzyki

Ogólnie w większe szczegóły nie ma sensu się zagłębiać, słuchałem ponad godzinne w pomieszczeniu zamknięty
nie za wszystko zwracałem szczególną uwagę, takie rzeczy jak głębia, panorama, wybrzmienia itd. pozostawiam bez komentarza

 

Podsumowanie:
Moim zdaniem nie można wyznaczyć zwycięzcy, różne systemy które różnie brzmią
Systemy które pasują do przeciwnych charakterystyką zestawów kolumn
Konfiguracja według gustu

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Moim zdaniem, np z kolumnami jak The Gryphon Pantheon, SPENDOR CLASSIC 200 itp. Accu stworzy lepszy balans niz Mak


ale McIntosha słyszałem z dynaudio i ten słynny (dla mnie podbity) ich tweeter w końcu zagrał nienachalnie ,
z Canton Reference 1 K bylo spójnie ale bez euforii, chyba taki typ kolumn albo Mak nie potrafił lepszej prezencji wydobyć
np. McIntosh z audiophysic nie dal rady uspokoić góry i zespoić w basem, ciągle było podbicie - bum cyk

Mam Maki i łatwo można z nich zrobić mula albo analityczne bezbarwne żyletki, chociaż żyletki to za wysoko, bardziej twardo a wiec brzytwy ;), przy każdym systemie trzeba czasu na konfiguracje

 

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Mgrzybek napisał:

Czy te różnice w graniu z B&W to właśnie nie efekt różnych mocy tych  wzmacniaczy i ich zdolności do napędzenia kolumn? Szczególnie chodzi o kwestie basu i dociążenie. Fajnie byłoby rzeczywiście porównać na mniej wymagających kolumnach. 

Moim skromnym zdaniem, ciężko o elektronikę która zagra kompletny zakres liniowo z równowagą tonalną
Jedne systemy graja V-ką, inne ciemno, jeszcze w kierunku analitycznym albo z podkreślonymi smaczkami itd.
to są właśnie "szkoły grania" charakterystyczne dla każdej marki

Z braku mocy mogą być różne słabości, bas może być lekko przyciszony i nie pełny, a może tez być misiowaty mało rozdzielczy bez kontroli

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Z braku mocy mogą być różne słabości, bas może być lekko przyciszony i nie pełny, a może tez być misiowaty mało rozdzielczy bez kontroli

Właśnie o ten aspekt mi chodzi. Czy to nie wynik różnicy w mocy obu wzmacniaczy w korelacji do tych konkretnych kolumn.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Moim skromnym zdaniem, ciężko o elektronikę która zagra kompletny zakres liniowo z równowagą tonalną
Jedne systemy graja V-ką,

Pasmo przenoszenia wzmacniacza jest to zakres częstotliwości, w którym charakterystyka przenoszenia jest płaska (przyjęło się, że tłumienie sygnału nie jest większe niż 3 dB, względem ustalonej wcześniej wartości referencyjnej, dla danego obciążenia).

Na końcach charakterystyka opada opada.

Nie jest to linia prosta ale na pewno nie V. Środek pasma jest łatwy do opanowania.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, Ma_ki napisał:

Pasmo przenoszenia wzmacniacza jest to zakres częstotliwości, w którym charakterystyka przenoszenia jest płaska (przyjęło się, że tłumienie sygnału nie jest większe niż 3 dB, względem ustalonej wcześniej wartości referencyjnej, dla danego obciążenia).

Na końcach charakterystyka opada opada.

Nie jest to linia prosta ale na pewno nie V. Środek pasma jest łatwy do opanowania.

Ja naprawdę potrafię odszukać wykresy i z nich wyczytac

w realu wydajność prądowa i obciążenie robią swoje, "V" to jest tylko dla zobrazowania myśli, weźmy dla przykładu PASSa który jest na tyle wydajny i bas jest na takich poziomach ze wydaje sie aż lekko podbity, następna sprawa to przesunięcia na skali zakresu które tez dają efekty różnicowe 

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

Niestety nie porównywałem

Ten 8-kanałowy DAC co siedzi w 600tce mam jako moduł w Preamp C49, wcześniej miałem C47 i prawdopodobnie w nim siedział ten 2-kanalowy co w 350, różnica w charakterystyce "z grubsza" podobnie, w nowszym DACu jest minimalnie lepsza rozdzielczość szczególnie wychwytywane w dolnym zakresie, automatycznie źródła pozorne tez są bardziej namacalne, ale stopień różnic zależny będzie dużo od kolumn, W C47 bylo bardziej analogowo chyba przez różnice w rozdzielczości wydaje sie jakby ciemniejszy, gęściej cały zakres

Słuchałem 350 tez w takim połączeniu z audio physic Codex ale nigdy łeb w łeb nie porównywałem z MCD600, poszukam może mają gdzieś na stanie te dwa modele to poslucham, Czy różnice miedzy CD będzie to tez mnie ciekawi
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.08.2021 o 21:32, .:Gerard:. napisał:

Ze skromnego doświadczenia wiem ze w układance z kablami nie ma pewnego systemu konfiguracji

 

Niestety to za skromy ostatnio to Ty nie jesteś. W innym wątku (o RME) aż kipi od tej Twojej "skromności". 

Ale do rzeczy - krótko i na temat... Nie przeszkadzało Ci w tym teście, że jedna kolumna była maskownicami a druga bez?

Toć chwalisz się, że kable słyszysz a tymczasem....

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, piorasz napisał:

Niestety to za skromy ostatnio to Ty nie jesteś. W innym wątku (o RME) aż kipi od tej Twojej "skromności". 

Ale do rzeczy - krótko i na temat... Nie przeszkadzało Ci w tym teście, że jedna kolumna była maskownicami a druga bez?

Toć chwalisz się, że kable słyszysz a tymczasem....

A moze tak w końcu zaczniesz oceniać swoje ciągle przypierdalane do ludzi ?

Na niewychwycenie różnic miedzy systemami panie dociekliwy nie miało to wpływu, równe szanse dla obu zestawów

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, piorasz napisał:

Będę robił to na co mam tylko ochotę. Zresztą Ty akurat powinieneś to zrozumieć, gdyż też tak robisz

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak tam w rozpiepr... wątków ? Moze jeszcze jakiś komentarz nie na temat ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jak tam w rozpiepr... wątków ? Moze jeszcze jakiś komentarz nie na temat ?
A co jest nie na temat? Spytałem o maskownice w jednej kolumnie i czy to jest profesjonalne podejście do testu. O pokoju to nawet nie wspomniałem póki co.
Wiesz Gerard. Ja naprawdę Cię bardzo szanowałem jeszcze rok temu ale coś Cię chyba w kadłubek uderzyło (?).
Ja chcę, a wręcz żądam Gerarda z przed roku, dwóch....

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Gerard, to co z tymi maskownicami ??? Jakos unikasz odpowiedzi. 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 minut temu, pmcomp napisał:

@Gerard, to co z tymi maskownicami ??? Jakos unikasz odpowiedzi. 

Jakiej odpowiedzi...., Facet w sklepie przygotował mi systemy takie jakie zażyczyłem do porównania, porównałem opisałem i tyle

Oba systemy grały na tych samych kolumnach, na tych samych warunkach
O co wam chodzi ?

Ja u siebie nie mam żadnych maskownic

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

Jezzzzzu ...

skoro jedna miała załozoną maskownicę, a druga nie to nie grały "na tych samych warunkach".

Jesli ty tego nie wiesz to jeszcze pół biedy, o twojej wiedzy mielismy okazję się już przekonać, gorzej że chyba nie wiedza także ci niemieccy specjalisci co konfigurowali ten system.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.