Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
6 godzin temu, Rafał.M napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

NAPRAWDĘ , taka bida że trzeba na forum szukać pomocy. 

Pewnie gdyby Martyniuk zadzwonił z propozycją obsługi jego imprezy to  ,simple-events by to przyjął ,bez obawy cofnięcia się w rozwoju.

Co do Enigmy, malutki człowieczek nie może oceniać co ma wpływ na rozwój intelektualny.

Uraczyłeś mnie punktami karnymi ?, kolega h3_xLukasz poprosił o usunięcie mojego wpisu ? . Toż to była najprawdziwsza prawda!!! . Samo skasowanie postu nie przysłoni prawdy o danym człowieku, ktoś go przeczytał przecież, więc po co taka żenada.

Jeszcze raz grzecznie proszę o odstosunkowanie się od mojej osoby.

Ps. Założyciela wątku serdecznie przepraszam za syf który spowodowany został przez tropiących mnie  zawistnych userów.

Pozdrawiam Piotrze.

 

 

 

 

 

Na rozwój intelektualny: Polecam.

U mnie brzmi to przepysznie Piotrze.

 

NxW1zZh.png

Rafał, co Ty tak nerwowo…? 
Sorry, za mojego linka z stopki, nie sądziłem, że aż tak Ci przeszkadza 😞

 Zdziwiłeś mnie tą Enigma, bo przecież masz najlepszy system w Europie, a marnujesz na jakieś popowe szmiry…
 

Co do Zenka Martyniuka, to chyba nawet kiedyś coś robiliśmy dla Niego. Ja bym Go nie lekceważył, bo poznałem Go osobiście i wbrew pozorom, to całkiem sympatyczny gość. Ponoć słucha w domu na Amplifon set140 - tak mi powiedział. Ten jego akordeon brzmi na tym pysznie - ponoć. Ale On ma super akustykę zrobioną, mówił że najlepszą w Polsce, więc pewnie dlatego. 
 

Jakby na zapisy odsłuchów z bloga się chciał do Ciebie zapisać, to ja bym polecał Go przyjąć i nakarmić ucztą muzyczną i kotletem. Gość w dom, bóg w dom, mociumpanie…

Wiem, że nasze stosunki uległy lekkiemu ochłodzeniu, ale jakby Zenon potrzebował jakiejś rekomendacji by zawitać na odsłuch u Ciebie, to moje poparcie ma. 
 

Rafał, pozdrowienia i spokojnych świąt życzę. 
 

PS. Wpadnij kiedyś na odsłuch do Krakowa. Obiecuje, że z pustym brzuchem nie wyjedziesz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-----------------

No dobra, trochę przepychanek było, pora to zakończyć.Co za dużo to nie zdrowo. 

Rafał dziękuję za życzenia i zaproszenie . 

Tobie jak i wszystkim tu zgromadzonym życzę Zdrowych, radosnych Świąt Wielkiej Nocy. 

Ps.

Odnośnie tego pustego brzucha,

proszę przygotować, maczankę krakowską, a na deser kremówkę papieską. 

 

 

 

W dniu 4.04.2023 o 17:28, 747 napisał:

Pickup.

Ktoś z lokalnych w USA już wcześniej zabrał te stare Klipschorny, i może nawet na pickupie.

Z różnego tworzywa były tworzone horny K-5 w vintage Klipschorn. Ze sklejki. Z włóknem szklanym. Najstarsze beżowe z plastiku wypaczały się i mogły wydawać dźwięki stukania przy głośnym słuchaniu - jak ktoś wspomniał na forum Klipscha 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Może i były z Masonite.

Najważniejszy największy górny i dolny płat Radialnego horna i one przeważnie przechodziły zmiany. A boki zostawały z jakiejś sklejki, czy ze świerku jak u tamtego i pewnie z czegoś jeszcze. Ogólnie drewno i drewnopodobne boki.

-----

Andrew Everard z Hi-Fi News, właśnie przetestował współczesnego Klipschorn-a AK6. Laboratorium: Paul Miller.

Klipschhorn-AK6-Hi-Fi-News-May-2023.pngHi-Fi-News-No-May-2023.png

To ten sam pan, który testował podstawkowe monitory JBL 4309 Studio Monitor

JBL-4309-Studio-Monitor-Hi-Fi-News-Janua

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Klipsch (1959) K-5-J Mid Horn mated to JBL LE-175

Klipschorn Upgrade from University SA-HF to JBL LE-175 Horn-driver for better sonics. I chat about wave guides, horn materials and rough principles of sonics.

Jonathan Glynn, 10 mar 2023

Western Electric 555 vs. JBL 2420F - i po Western Electric, nawet w ich własnych zakręconych (jak baranie rogi) hornach Western Electric 22A.

Altec Lansing 288F vs. JBL 2420F - i po Altecu.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
5 godzin temu, Sovereign napisał:

i po Western Electric

Te różnice w dźwięku korespondują z tym co potrafią kable, nie chcę przereklamowywać ich znaczenia, ale najlepszy przewód może bardzo wiele.

To co słychać z JBL wskazuje na mniejsze zniekształcenia od prądów wirowych, w uproszczeniu, starczy czystrze żelazo w obwodzie magnetycznym i lepszy przewodnik dla cewki drgającej.

 

Klein+Hummel OX

Chyba  ładne. Może ktoś się skusi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
34 minuty temu, jaszcze1 napisał:

Klein+Hummel OX

Chyba  ładne. Może ktoś się skusi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obawiam się, że tu chodzi o jedną sztukę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz, pmcomp napisał:

Obawiam się, że tu chodzi o jedną sztukę.

to słabo

Szukam Telefunken TL800 jak byś coś wiedział. 🙂  albo jakiegoś Tandberga TL5020 podobno też fajny. Do Sansui AU 999. To nie jest prowokacja i nie chcę zadymy. Po prostu urządzam sobie drugi kącik w domu.

 

7 minut temu, Marek.S napisał:

Takie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Właściwie to nie wiem. Może. NIe znam tych kolumn i raczej kieruję się rekomendacjami. Coś z lat 70 jak Jensen model 4  mam i mi pasuje, tylko chcę numer większe. Musi być piękna średnica. Sansui au 999 to nie jest wzmacniacz do rocka ale małe składy jazzowe są świetne. Może BOSE 601 SERIES II. Z wyglądu ciekawe ale nie wiem jak to gra.

 

Tandbergi takie np. widzę ale nie wiem jak grają

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1
4 minuty temu, Marek.S napisał:

To w takim razie lepiej polować na Tannoy Eaton/Devon/Cheviot ale to już trochę inna kategoria cenowa.
SRM/LRM nie, to żylety.

Mam Chevioty. Teraz pociąga mnie raczej coś jak pisałem wyżej.

 

Takie wyglądają intrygująco

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mają być do salonu ale jako 2 system bardziej w kącie i niesymetrycznie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1

Osobiscie w kolumny Bose bym nie wchodzil oprocz modelu 901. Reszta jest bardzo srednia (delikatnie ujmujac).

Moze cos z Acoustic Research albo IMF ALS / TLS czy Super Compact II?

Edytowane przez Marek.S
1 godzinę temu, Marek.S napisał:

Osobiscie w kolumny Bose bym nie wchodzil oprocz modelu 901. Reszta jest bardzo srednia (delikatnie ujmujac).

Moze cos z Acoustic Research albo IMF ALS / TLS czy Super Compact II?

Polecam IMFy,świetne kolumny.Supercompact ll, TLS80,a RSPM Mk lV to najwyższa półka.Co do ALS40 mk2 zdania są różne,natomiast pierwsza wersja świetna.Jeszcze mamy model TLS50,osobiście bardziej odpowiadają mi 80 oraz supercompact ll i (te sobie zostawiłem) w porównaniu do wyżej wymienionych pięćdziesiątek.

Edytowane przez Shabranido
W dniu 24.10.2022 o 12:40, pmcomp napisał:

A jak juz ponownie jesteśmy w temacie Jensen Model 4.

Właśnie dojechały do mnie kolejne dwie sztuki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać górne zawieszenia głośników niskotonowych są do wymiany. Same głośniki działają, cewka i dolne zawieszenie są sprawne. Reparaturki są dostepne. Średniotonowe i gwizdki również sprawne. Obudowy w stanie bardzo dobrym jak na wiek, trzeba je przeciągnąć olejem. Maskownice w super stanie. Mam sprawne niskotonowce więc wystarczy wymienić 1:1 i ponownie wymienić kondensatory w zwrotnicy.

I co najciekawsze i najważniejsze ... kolumny mają kolejne numery seryjne, co jest rzadkością w vintage 🙂 .

Cena? ... prawie "za grosze".

Pozdro

 

Używasz tych Jensenów model 4? Jak masz przykręcone głośniki? Fabrycznie? Wkrętami? Jeśli tak i są u Ciebie w użyciu, to sugeruję zastosować nitonakręti. Do niskotonowego dałem M4, a do średniego M3. Wydaje mi się, że jest poprawa gładkości i w końcu bas jest taki, że słucha się go przyjemnie, bo wcześniej miałem jakiś taki nijaki. Teraz jest głębszy i lepiej zarysowany, sprężysty. No i można sobie do woli rozkręcać, grzebać i się obudowa nie dewastuje. Śrubki m4 dałem z poszerzonym łbem, torx, nierdzewki, a do średniego musi być moralny łeb, bo nie wejdą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
11 godzin temu, jaszcze1 napisał:

Używasz tych Jensenów model 4? Jak masz przykręcone głośniki? Fabrycznie? Wkrętami? Jeśli tak i są u Ciebie w użyciu, to sugeruję zastosować nitonakręti. Do niskotonowego dałem M4, a do średniego M3. 

Jak rozumiem tą część "nakrętkową" nita dałeś od spodu przez paździerz, potem koszt głośnika i śruba?

Tam jest jakaś konkretna długość tych nitów potrzebna?

 

Dałeś takie?:

nitonakretki-ze-stali-nierdzewnej0.jpg

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Redaktorzy

Nitonakrętki zwane "tubtarami" są znormalizowane. Różnią się kształtem kołnierza. Dla gwintu M4 część gwintowana wynosi 11mm.

Tutaj filmik jak to robić bez użycia narzędzia do zaciskania nitonakrętek. Wystarczy śruba, nakrętka, podkładka i klucz płaski.

A w załączniku typy i wymiary nitonakrętek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

8 godzin temu, pmcomp napisał:

Jak rozumiem tą część "nakrętkową" nita dałeś od spodu przez paździerz, potem koszt głośnika i śruba?

Tam jest jakaś konkretna długość tych nitów potrzebna?

 

Dałeś takie?:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Jak będę miał chwilę, to dam Ci instrukcję. Ale tak, takie coś. 

2 godziny temu, kangie napisał:

Nitonakrętki zwane "tubtarami" są znormalizowane. Różnią się kształtem kołnierza. Dla gwintu M4 część gwintowana wynosi 11mm.

Tutaj filmik jak to robić bez użycia narzędzia do zaciskania nitonakrętek. Wystarczy śruba, nakrętka, podkładka i klucz płaski.

A w załączniku typy i wymiary nitonakrętek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tego nie wiedziałem ale w glosnikach się tak nie da. Napiszę z komputera, bo za dużo do pisania ze smartfona. 

Tzn. Jeśli zdążę zanim moderacja się budzi i skasuje konto. 🤣🤣

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1
  • Redaktorzy

@jaszcze1 czekamy na jakieś fotki/info. W przetwornikach głośnikowych ściana odlewanego kosza jest grubsza i tam jakiś patent pewnie zastosowałeś.

Może się przydać taka wiedza majsterkowiczom/DIY wszelakiej maści.

No i ta tubtarka M3 - maleństwo! 😉

Dla przypomnienia gwint M2,5 to standard dla śrubek do mocowania wkładek gramofonowych do koszyków (headshelli).

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

9 godzin temu, pmcomp napisał:

Jak rozumiem tą część "nakrętkową" nita dałeś od spodu przez paździerz, potem koszt głośnika i śruba?

Tam jest jakaś konkretna długość tych nitów potrzebna?

 

Dałeś takie?:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Moje nitonakrętki M4 mają 6mm śr. zwn. więc najpierw nawierciłem płytę wiertłem 5.5mm, żeby szczypcami weszły na wcisk i tak się trzymały. Ale albo frez w głośniku jest niecentryczny, albo opaska głośnika. Więc 2 otwory były bliżej krawędzi niż inne, co skutkowało wypchnięciem krawędzi płyty wiórowej i osadzeniem nitonakrętki niecentrycznie, z otworami w głośniku. No i musiałem wiercić drugi komplet otworów. Teraz mam jeden nadliczbowy.

Trzeba zrobić tak:

Kładziemy głośnik w otworze kolumny. Ustawiamy otwory tak, żeby może trafiały w stare otwory po śrubach, jeśli nie są zbyt rozwalone i da się je skasować wiertłem. Można też obrócić trochę głośnik i wiercić nowych miejscach. Jeśli wszystkie rozmiary są takie jak w moich egzemplarzach, to głośnik dobrze się centruje złamanymi na pół wykałaczkami. Wchodzą na lekki wcisk w szparę i porozkładane po obwodzie fajnie centrują. Wiercimy przez głośnik wiertłem 6mm, wtedy nitonakrętki wciska się palcem i  nie rozpychają paździerza (u mnie beznadziejnego). Wiertło 6mm prawdopodobnie porobi wyrwy w płycie od spodu (przetestowane)  i kołnierze nitonakrętek będą w nie wpadać, więc wierciłem najpierw 3mmm, potem 5mm i dopiero potem 6mmm. Wklejamy je na klej. Ja kleiłem na epoksydowy - szybko wiąże. Trzeba uważać żeby nie dostał się do gwintu - smarowałem tylko dolną część bruzdowaną. Trzeba przypilnować żeby kołnierz przylegał od dołu do paździerza. Kiedy klej związał wstępnie, ale jeszcze był elastyczny, przykręciłem lekko głośnik, żeby kołnierze nitonakrętek na 100% przylegały do płyty, od wewnątrz. Nie za mocno, żeby nie zerwać kleju, bo się zaczną obracać. W jednym głośniku grubość płyty była idealna, a w drugim, pewnie przez głębsze frezowanie, była za cienka i musiałem wszystkie nitonakrętki zaszlifować z 1mm. Dobrze jest to sprawdzić przed rozrobieniem kleju 😉

Następnego dnia przykręcamy kluczem dynamometrycznym. Ja  nie mam więc kręcę śrubokrętem, regulując moment stopniem zaciśnięcia dłoni na wkrętaku tak, żeby rączka zaczęła się obracać w dłoni przy wybranej sile dokręcenia. Wydaje mi się, że to jest dość precyzyjna metoda.

W średniotonowym zrobiłem tak samo tylko M3. W dużym głośniku wkręty z łbem poszerzonym, żeby śruby nie przeleciały przez otwory. W średnitonowym normalny łeb, bo duży  nie wejdzie.

Nitonakrętki i wkręty są pakowane w ilości się większej niż potrzeba, więc jeśli załatwisz paczkomat i podasz mi kod, to wyślę ci komplet bo mi zostały. Nie mam tylko śrub M3.

Wysokotonowych nie ruszałem.

28 minut temu, kangie napisał:

@jaszcze1 czekamy na jakieś fotki/info. W przetwornikach głośnikowych ściana odlewanego kosza jest grubsza i tam jakiś patent pewnie zastosowałeś.

Może się przydać taka wiedza majsterkowiczom/DIY wszelakiej maści.

No i ta tubtarka M3 - maleństwo! 😉

Dla przypomnienia gwint M2,5 to standard dla śrubek do mocowania wkładek gramofonowych do koszyków (headshelli).

Tylko tu nie ma co pokazywać. nie zrobiłem dokumentacji w trakcie, a teraz to po prostu widać inne łby. Można może do średniego też dać m4, ale nie wiem czy łby się zmieszczą. Może tak - nie sprawdzałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To co widać z zewnątrz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Compress_20230410_124152_2327.jpg

Mam przetworniki w bardzo ładnym stanie ale obudowy skatowane, więc nie miałem oporów żeby dłubać.

Jakby ktoś miał ładne obudowy do sprzedania, to bym może wziął.

Może jeszcze będę musiał grzebnąć przy potencjometrach, bo przerywają. Może jakąś starą drabinkę z ebaya. Z Sansui bym podpasował . 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1
On 3/31/2023 at 10:24 PM, pmcomp said:

Jak pisalem wczesniej ja tez napedzam je monosami IDHOS 50W PP w klasie A na diabełkach. Sterowane tranzystorowym pre Studera, musze kidys sprobowac mojego lampowego Technicsa 30A.

Ciesze sie, ze sprawiaja ci radosc, to sa znakomite paczki … za grosze. Pisz prosze dalej o swoich kolejnych doswiadczeniach, trzymam kciuki.

Dalsze postępy w Telefunken TL800. Teraz otworzyłem zupełnie nowy świat realizmu z tymi głośnikami przy użyciu bardzo taniego przedwzmacniacza DHT. Wszystko, co kochamy w tych głośnikach, zostało zwielokrotnione dzięki zastosowaniu tego przedwzmacniacza. DOUK E6, nie jestem pewien, czy to naprawdę oryginalny projekt, prawdopodobnie nie? Jest szorstki na brzegach i wymaga więcej eksperymentów, ale za grosze jest to najbardziej żywo brzmiący przedwzmacniacz, jaki kiedykolwiek posiadałem, z dużym marginesem. Przenosi TL800 na zupełnie nowy poziom. Zdolność głośników do dawania ci coraz lepszego wglądu w wydarzenie muzyczne wydaje się być ograniczona tylko przez urządzenia pomocnicze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@747

Coś specjalnego dla Ciebie

YAMAHA High Frequency Wood Horn - Model H3220

YAMAHA-High-Frequency-Wood-Horn-Model-H3YAMAHA-High-Frequency-Wood-Horn-Model-H3YAMAHA-High-Frequency-Horn-Model-H3220-1YAMAHA-High-Frequency-Wood-Horn-Model-H3

YAMAHA High Frequency Aluminum Horn - Model H1230

h-1230(1).JPGYAMAHA-High-Frequency-Aluminum-Horn-Modej.jpgYAMAHA-High-Frequency-Horn-Model-H1230.j

YAMAHA Adapter - Model AD3500

YAMAHA-Adapter-Model-AD3500.jpg

YAMAHA Beryllium High Frequency Driver - Model JA6670

Rated input: 7W

Max Input: 14W

ja-6670(1).JPGja-6670(3).JPGYAMAHA-High-Frequency-Wood-Horn-Model-H3YAMAHA-Beryllium-High-Frequency-Driver-M

YAMAHA Professional Series High Frequency Driver - Model JA6681 / JA6681B

Rated input: 20W

Max Input: 40W

ja-6681(1).JPGja-6681(3).JPG2_b6b6a102-004c-47fa-a6fc-8cd6abcfd8d1.j1_b797d280-467f-40e8-a09c-2fd2170d686a_44_74e5af1e-c0b7-4bbf-832f-a1de99f0877f_49_b63e90d2-6bd9-471c-b0cf-fa2ecdf9ece2.j

=====

ja-6670(2).JPGja-6681(2).JPG1.jpg.a163089191f9bbfa4302bb05bfe30a75.j

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

YAMAHA-Beryllium-High-Frequency-Driver-M

Cytat

Professional series mid-range horn driver unit with high input resistance and high cost performance with the same basic design as JA-6670.

The diaphragm is made of 66 mm special aluminum alloys, and the edge is etched with 0.15 mm copper-beryllium alloy to prevent failure due to fatigue.

The difference between JA 6681 and JA 6681 b is the impedance, JA 6681 is 8 Ω and JA 6681 b is 16 Ω.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

A horn driver unit for mid-range use that adopts high-purity beryllium diaphragm.

High-purity beryllium is used for the diaphragm, and the magnetic circuit and other overalls are made with all the luxury of the Yamaha style to realize an excellent low distortion rate and high transient in the whole area.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Komuś coś takiego się trafiło, ale może to nieliczny przypadek. U innych producentów tego nie widziałem. Z czego wtyczka fazy z trzema szczelinami, wykonana u Yamahy w modelu JA6670, że takie pęknięcia w stylu spieczonej powierzchni. Może jakaś korozja się dobrała. Ktoś wody do środka przez gardło nalał ;)

YAMAHA-Beryllium-High-Frequency-Driver-J

Jakość jest. Ale są mocno delikatne i wrażliwe na warunki atmosferyczne. Membrany delikatne, a w szczególności ich drobniutkie zawieszenia! Dookoła membran (D-6681/D-6681B) 15-e płaskich połączeń (jak cieniutkie wąskie blaszki) z miedzi berylowej o grubości 0.15 mm.

66 mm aluminiowa membrana D-6681/D-6681B. Zawieszenie z miedzi berylowej pęka przy brzegu od strony obręczy, a nawet z obu krańców. W przeszłości sprzedawano wiele driverów JA6681 z uszkodzonymi zawieszeniami membran, i nadal są sprzedawane, często i gęsto z uszkodzonymi. W systemach PA padały jak muchy, przez bardzo delikatne i kruche zawieszenie z miedzi berylowej. Na Audio Asylum, ktoś wspominał, że miał 6-ść uszkodzonych JA6681, i już membran do nich nie znalazł.

yamaha-6681b-broken-fingers-jpg.365617

JA6681B z naturalnego środowiska na Florydzie.

yamaha-6681b-phaseplug-salt-jpg.364311yamaha-6681b-salted-jpg.364312

Wszystkie ww. komponenty, to są ''perełki'' Yamahy. Musisz je wszystkie mieć! Oczywiście sprawne.

Złożysz z nich konkretny system głośnikowy.

Cytat

I found a guy that extensively compared Altec 288, Yamaha JA6681, TAD 4001, TAD 2001 and he said the JA6681 sounds the best of all. He uses only 6db crossovers between 400 and 500hz and tube amps.
Here is a brief translation on what he communicated to me about the JA6681 in two mails:

"The Yamahas are less bright, more even and smooth sounding than the 288.
It goes to 12khz straight and then down. I do not miss a super-tweeter but with some material they can help. If one should have the desire to add a tweet no JBL like 2405 as they don't harmonize with it but the EV T350 and the Coral 104 work ok as they have more of the signature of the Yamaha.
The TAD2001 has more sparkle on the hights but can not keep up with the the lower registers of the Yam.
The TAD4001 is in comparison to the Yam. more direct sounding and for me to aggressive."

I contacted two other guys that confirmed the Yamaha's superiority over the TAD 4001 and that settled the matter to me.

KlausF 07:35:32 07/29/08 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
12 godzin temu, Sovereign napisał:

Coś specjalnego dla Ciebie

Dziękuję za pamięć.

12 godzin temu, Sovereign napisał:

Membrany delikatne, a w szczególności ich drobniutkie zawieszenia!

Japończycy tak mają, wszystko poprawiają, muszą mieć wszystko najlepsze, inaczej szef od inżynierów zażąda by pootwierali sobie ..brzuchy.. - takie rzeczy należy wiedzieć, tam jest taka kultura, to są inni ludzie niż my.

W dniu 4.04.2023 o 17:28, 747 napisał:

Amerykanie patentują wszystko co tylko się da, gdybym tam się urodzil ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Myślisz, że John Meyer mógł podebrać Japończykom drivery Yamaha JA6681B, które zapewne były już w drugiej połowie lat 70-ych, bo z dnia na dzień tak od razu nie pojawiły się w 1980 r. Przywiózł je z Japonii, dorzucił oprzyrządowanie i w 1978 r. złożył wniosek o patent. Takie posunięcie Meyera. Musiało się dziać. Amerykański biznes w wydaniu John-a Meyer-a.

John Meyer (1978-01-23) złożył wniosek i (1979-05-01) otrzymał patent 4,152,552 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Horn speaker and method for producing low distortion sound

Japończycy (Mitsuhiko Yamaguchi i Masayuki Uchiyama z Nippon Gakki Seizo Co., Ltd.) zobaczyli i na to samo (1980-07-10) złożyli wniosek, otrzymując (1983-01-04) patent 4,367,377 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pod te patenty pasuje wiele wcześniej zaprojektowanych i zbudowanych driverów z odpowiednimi im hornami.

I taki to biznes - dla John'a Meyer'a biznes na życie. Patent przyznany w tym samym roku, w którym powstał Meyer Sound; kilka tygodni po rozpoczęciu działalności 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1969_john_and_helen_get_married.jpg1979_meyer_sound_established.jpg

Patent-Horn-speaker-and-method-for-produpatent-png.1669866681b-jpg.167403

Z góry oryginalna membrana D-6681B. Obok driver Yamaha z naklejoną etykietką Meyer Sound MS-1401A, pod którą została ukryta etykieta Yamaha JA6681B.

Inne modyfikacje przeprowadzone przez Meyera, to jakiś klej, coś epoksydowego, silikonowego, lub podobnego na obramowaniu zawieszenia, a może i na S-kach, albo i na całym zawieszeniu w którychś SN. Ferrofluid bywał, nie zawsze, tak że może zrezygnowali, albo pousuwali. Wciśnięte przez niego białe pianki pod wyprowadzenia z voice-coil, między membranę a przyłącza, dla wyższego Fs i Q.

Ponoć moc wejściowa wzrosła z 20W do 40W, a maksymalna z 40W do 80W.

Wersja modyfikowana, czyli Meyer Sound MS-1401A. Tu z membraną stłuczoną jak bombka. Może ktoś chciał przycisnąć trochę bardziej koncertowo :), że membrana nie wytrzymała. Albo fizyczna/mechaniczna usterka z czyjeś winy. Na wtyczce fazy, małe ślady korozji solnej. Driver przebywał w nieodpowiednich dla siebie warunkach atmosferycznych. Zapewne nie w takich samych jak tamta Yamaha JA6681B z Florydy.

yamaha-6681b-too-loud-jpg.365535

Wcześniej aluminiowe D-6681B do połowy pokrywał/impregnował czymś białym, ale zrezygnował. Na początku testowo w oryginalnych Yamahach JA6681B. O ile to jego robota, a nie kogoś z Yamahy.

Ktoś po jakimś czasie zajrzał do swoich driverów, a tam niespodzianka. Mimo, że SN dość zbliżone; na przewodach i na jednej z membran do połowy guma lateksowa, którą właściciel usunął. Ta guma, to ponoć robota Meyera.

5317427969_0b0dd0950d_b.jpg5317428643_343768fde9_b.jpg

John Meyer (dla tych Yamah JA6681B pod nazwą Meyer Sound MS-1401A) poprawił m.in. wytrzymałość, moc i zwiększał ich niezawodność dla różnych systemów głośnikowych w tym PA. Meyer Sound MS-1401A grają gorzej od oryginalnych driverów Yamaha JA6681B z oryginalnymi nietkniętymi membranami D-6681B, czyli bez żadnych modyfikacji John'a Meyer'a. Jednym po usunięciu pianek przy aluminiowych membranach w MS-1401A - w egzemplarzach bez ferrofluidu - drivery/membrany grają tak samo dobrze jak oryginalne bez modyfikacji, a dla innych jeszcze ''kleik Meyera'' trzeba byłoby usunąć, żeby było tak dobrze jak z oryginalnymi Yamahami JA6681B.

Zwiększył także, odporność na warunki atmosferyczne.

Cytat

Meyer Sound stated Febr. 15th, 1999:

All Meyer Sound driver components are exclusively manufactured by Meyer Sound. Most of these are, in all aspects, proprietary designs. Other driver components are remanufactured from units originally built by outside vendors. All components are carefully designed, manufactured and rigorously tested.
The grading process routes the drivers into the enclosures where they will provide optimal performance. For example, the MS-15 (fifteen-inch LF driver) is used in both the MSL-2A and USW-1 systems. The MS-15 for MSL-2A requires a high degree of linearity from 40 Hz through the midband, whereas the USW-1 only needs to reach 100 Hz. The MS-15 for the MSL-2A is graded "Silver."
Every component of every loudspeaker manufactured by Meyer Sound is analyzed to verify that its frequency response, phase response and distortion characteristics fall within our specifications. There are no exceptions.

An important note regarding remanufactured components: Meyer Sound remanufactures HF driver components originally manufactured by Yamaha (MS-1401A) and JBL (MS-2001A). If you examine these drivers you will plainly see the identification marks of these companies. Do not be confused. The end product is not compatible with these original parts and can not be substituted. These units are customized by Meyer Sound to achieve greatly improved performance and reliability.

Component testing includes:

• Overnight burn-in.

• Flux density analysis.

• Driver polarity verification.

• Frequency response analysis.

• Phase response analysis.

• Distortion analysis.

• Free air resonance verification.

Component modifications include:

• Ferrofluid injection to prevent coil overheating.

• Adhesive overhaul to improve immunity to heat and acceleration.

• Compliance modification to decrease distortion and extend mechanical life.

• Weather resistance to improve immunity to moisture.

I co na to wszystko Japoński Boss wtedy mógł powiedzieć swoimi pracownikom Japończykom 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

17 godzin temu, 747 napisał:

Japończycy tak mają, wszystko poprawiają, muszą mieć wszystko najlepsze, inaczej szef od inżynierów zażąda by pootwierali sobie ..brzuchy.. - takie rzeczy należy wiedzieć, tam jest taka kultura, to są inni ludzie niż my.

Przez ogrom lat, Meyer Sound nie miał swoich driverów i podbierał od innych. Np. drivery dużego formatu, JBL 2441, dopóki były produkowane. Są tacy, którzy je posiadają i na nich słuchają, gdyż natrafili na drivery 2441 z silikonem na zawieszeniu i ferrofluidem w szczelinie magnetycznej.

A później, jak już nie było 2441, to brał membrany D16R2441, do którychś z kolejnych/nowszych modeli np. JBL 2450J i 2450J-1. Z góry oryginalna nazwa, a z dołu jego doklejona etykietka Meyer Sound MS-2001A.

Np. te z SN 31699 i 12767

m.jpgd.jpg

W jednym z nich, D16R2441 od strony membrany czymś pomazana przez J.M. i to nie równo.

I do tych ferrofluid wpuszczał.

n.jpg

A w drugim, całe zawieszenie zalane ''kleikiem Meyera'' - i to grubo nawalił, wchodząc aż na membranę i obramowanie - grubo chlapał.

John Meyer pogarszał właściwości soniczne.

o.jpg

Na oryginalnej nietykanej, elegancko cieniutka równiutka warstwa do połowy diamond surround.

attachment.php?attachmentid=81169&d=1526

2450J oryginalnie z tytanową membraną, z którą mają lepsze pasmo aż do 20~21kHz i lepszy waterfall, niż z berylowym truextentem na gorszym zawieszeniu z polimeru PEEK.

JBL 2450J.jpgattachment.php?attachmentid=54802&stc=1&

Z XX wieku najlepsze są 475Nd.

post-28079-0-04681400-1484652763_thumb.jpgpost-28079-0-10662900-1484652798_thumb.jpgpost-28079-0-23732300-1484652896_thumb.jpg

Tu masz aktualny TOP, ale to poza zasięgiem wszelkich komponentów i systemów głośnikowych z XX wieku.

post-28079-0-67924900-1363629055_thumb.jpgProject-EVEREST-DD66000.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
24 minuty temu, Sovereign napisał:

I co na to wszystko Japoński Boss wtedy mógł powiedzieć swoimi pracownikom Japończykom

Nie wiem co odpowiedzieć.

Na niemal każdej, - na pewno na większości foto, z naszych krajowych aukcji vinitage, gdzieś tam w tle widać CDX 10000..

 

Jak rozumiem tą część "nakrętkową" nita dałeś od spodu przez paździerz, potem koszt głośnika i śruba?
Tam jest jakaś konkretna długość tych nitów potrzebna?
 
Dałeś takie?:
nitonakretki-ze-stali-nierdzewnej0.jpg
 
 
Do drewna polecam takie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) c736a9d1f204b5ffde483cd583751892.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
51 minut temu, _mucha_ napisał:

Do drewna polecam takie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) c736a9d1f204b5ffde483cd583751892.jpg

One mogą rozepchnąć wąską krawędź płyty. Zbyt blisko krawędzi trzeba je osadzić. A te powyżej kupuje się w castoramie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.