Skocz do zawartości
IGNORED

Używany CD do 20.000 PLN: Gryphon Scorpio, Marantz SA-10, czy Esoteric K-05XS?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.08.2022 o 18:03, tomek7776 napisał:

zapewniam cie ze sa jeszcze bardzo doswiadczeni audiofile co sluchaja winylu.

pewnie ich okreslisz jako jaskiniowców.

producencik kolumn to amator w porownaniu z doswiadczonym stolarzem .np od schodzow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sory ale takim starym jaskiniowcem słuchającym winyli to ja jestem, nie widzę sprzeczności. W końcu w najnowszych technologiach np. DSD512 chodzi tylko i wyłącznie o to, by doścignąć jakość płyt winylowych w domenie cyfrowej, czego nigdy nie udało się osiągnąć z płyt CD.

 

W dniu 26.11.2022 o 18:04, Franek Dolas napisał:

And The Winner is... LUXMAN D-08u

LUXMAN D-08u.jpg

LUXMAN D-08u 2.jpg

LUXMAN D-08u 3.jpg

Ja wybierałem między Luzem, Accu i Yamaha. Wygrała Yamaha bo jedyna oferowała tor w pełni zbalansowany.  Oczywiście inni producenci też to robią ale trzeba dopłacać drugie tyle. Do tego budowa, skoro już zamieściłeś zdjęcia, Yamaha chyba nie do pobicia.

PS Uwaga- Yamaha odtwarza wyższe prędkosci DSD, choć nie ma tego w specyfikacji. Pewnie musieliby płacić za logo itp. 

Ja puszczam przez Yamahę w locie wszystko na DSD128 i jest super miękki i przyjemny dźwięk, inna klasa niż PCM. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
53 minuty temu, Audroc napisał:

 

Ja puszczam przez Yamahę w locie wszystko na DSD128 i jest super miękki i przyjemny dźwięk, inna klasa niż PCM. 

Czy taki dźwiek jest lepszy?

 

Muszę przewietrzyć mój system…

59 minut temu, Audroc napisał:

Sory ale takim starym jaskiniowcem słuchającym winyli to ja jestem, nie widzę sprzeczności. W końcu w najnowszych technologiach np. DSD512 chodzi tylko i wyłącznie o to, by doścignąć jakość płyt winylowych w domenie cyfrowej, czego nigdy nie udało się osiągnąć z płyt CD.

 

Ja wybierałem między Luzem, Accu i Yamaha. Wygrała Yamaha bo jedyna oferowała tor w pełni zbalansowany.  Oczywiście inni producenci też to robią ale trzeba dopłacać drugie tyle. Do tego budowa, skoro już zamieściłeś zdjęcia, Yamaha chyba nie do pobicia.

PS Uwaga- Yamaha odtwarza wyższe prędkosci DSD, choć nie ma tego w specyfikacji. Pewnie musieliby płacić za logo itp. 

Ja puszczam przez Yamahę w locie wszystko na DSD128 i jest super miękki i przyjemny dźwięk, inna klasa niż PCM. 

Yamaha wygrała z tym Luxem ?

18 godzin temu, pmcomp napisał:

Czy taki dźwiek jest lepszy?

 

Jest lepszy od 16 bitowej cyfry z TV lub CD. Oczywiście jest wiele odtwarzaczy które zamieniają w locie na gęsty PCM lub na DSD, także DACi. Dźwięk zyskuje na analogowosci, inaczej płynnosci. Nie jest taki szorstki i ostry jak z 48kHz TV lub natywny CD. 

18 godzin temu, kacpero_1 napisał:

Yamaha wygrała z tym Luxem ?

Nie, po prostu mam to samo w wersji w pełni zbalansowane za niższą cenę. W tej chwili jest w TopHiFi piękny Lux ale ponad 45kzł... (Wzmacniacz, nie pamiętam ceny odtwarzacza).

8 minut temu, Audroc napisał:

Jest lepszy od 16 bitowej cyfry z TV lub CD. Oczywiście jest wiele odtwarzaczy które zamieniają w locie na gęsty PCM lub na DSD, także DACi. Dźwięk zyskuje na analogowosci, inaczej płynnosci. Nie jest taki szorstki i ostry jak z 48kHz TV lub natywny CD. 

 

Po wykonaniu konwersji AD z tego samego materiału analogowego na PCM i na DSD nie zauważyłem tego.

Nie miałem okazji porównywać natywnego, tego samego natywnie cyfrowego materiału w PCM i w DSD. Zapewne dla normalnego śmiertelnika nie jest on dostępny.

A porównując komercyjne PCMy i DSD nigdy nie masz pewności, że porównujesz ten sam materiał wejściowy. I nie wiesz czy ktoś w nim nie grzebał 🙂 . Przy konwersji PCM do DSD w locie masz wpływ układu, który to dokonuje. I tez nie wiesz jakie są algorytmy konwersji i jaki one mają wpływ na wyjściowy dźwięk. Czyli coś porównujesz i coś na wyjściu ci się bardziej podoba. Tylko nie wiadomo co to jest 🙂 .

 

Dlatego do porównań nalezy sobie taki materiał SAMEMY WYKONAĆ, wtedy masz pewność 🙂 .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 11.12.2022 o 18:09, Audroc napisał:

Sory ale takim starym jaskiniowcem słuchającym winyli to ja jestem, nie widzę sprzeczności. W końcu w najnowszych technologiach np. DSD512 chodzi tylko i wyłącznie o to, by doścignąć jakość płyt winylowych w domenie cyfrowej, czego nigdy nie udało się osiągnąć z płyt CD.

 

Ja wybierałem między Luzem, Accu i Yamaha. Wygrała Yamaha bo jedyna oferowała tor w pełni zbalansowany.  Oczywiście inni producenci też to robią ale trzeba dopłacać drugie tyle. Do tego budowa, skoro już zamieściłeś zdjęcia, Yamaha chyba nie do pobicia.

PS Uwaga- Yamaha odtwarza wyższe prędkosci DSD, choć nie ma tego w specyfikacji. Pewnie musieliby płacić za logo itp. 

Ja puszczam przez Yamahę w locie wszystko na DSD128 i jest super miękki i przyjemny dźwięk, inna klasa niż PCM. 

Jaki model Yamahy kupiłeś?

W dniu 12.12.2022 o 13:51, Audroc napisał:

 

Nie, po prostu mam to samo w wersji w pełni zbalansowane za niższą cenę. W tej chwili jest w TopHiFi piękny Lux ale ponad 45kzł... (Wzmacniacz, nie pamiętam ceny odtwarzacza).

Ale że jak to samo ? Którą Yamahę kupiłeś , że ma to samo za niższą cenę niż Lux ze zdjęcia ?

 

W dniu 13.12.2022 o 18:58, kacpero_1 napisał:

 

Yamaha CDS2100 jest w pełni zbalansowana. Do tego dekoduje wyższe predkości DSD.

W dniu 12.12.2022 o 13:59, pmcomp napisał:

Po wykonaniu konwersji AD z tego samego materiału analogowego na PCM i na DSD nie zauważyłem tego.

Nie miałem okazji porównywać natywnego, tego samego natywnie cyfrowego materiału w PCM i w DSD. Zapewne dla normalnego śmiertelnika nie jest on dostępny.

A porównując komercyjne PCMy i DSD nigdy nie masz pewności, że porównujesz ten sam materiał wejściowy. I nie wiesz czy ktoś w nim nie grzebał 🙂 . Przy konwersji PCM do DSD w locie masz wpływ układu, który to dokonuje. I tez nie wiesz jakie są algorytmy konwersji i jaki one mają wpływ na wyjściowy dźwięk. Czyli coś porównujesz i coś na wyjściu ci się bardziej podoba. Tylko nie wiadomo co to jest 🙂 .

 

Dlatego do porównań nalezy sobie taki materiał SAMEMY WYKONAĆ, wtedy masz pewność 🙂 .

Tak tylko że Ty zabrnąłeś w jakieś dywagacje, wyliczenia, opisy płyt itp.

Ja natomiast opieram sie na słuchu. Jak gra prawdziwa płyta nagrana w DSD to wystarczy Stockfischa posłuchać choś i inne daja radę. Kiedy słucham czegoś w PCM jest super- dynamika, mięcho itp. tylko że jest zbyt technicznie. Owszem znika twardość płyty CD, ale dopiero DSD ociepla dźwięk o czym od dawna na Forum ludzie piszą i dlatego producenci zarówno odtwarzaczy SACD jak i  DAC- ow dają mozliwość przerabiania wszystkiego w locie właśnie na DSD. Jest tu na Forum wiele wpisów kolegów którzy już od lat sie tak bawią.

Kiedyś w czasach analogu też tak robilismy zgrywając płyty CD na kasety, jakość była bez porównania lepsza od natywnego brzmienia CD.

PS- co do tych wszystkich remasterów, japońskich wydań itp. to wszyscy o tym wiemy. Każdy z nas szuka swojej ulubionej płyty w mozliwie najlepszym wydaniu, ale nigdy nie jest to zwykłe CD. Kupujemy albo XRCD, albo HDCD, albo SHMCD, albo po prostu japońskie wydanie, albo SACD, albo winyl, albo gesty plik.

Dlatego właśnie kupując odtwarzacz CD za 20kzł najważniejsze żeby nie ograniczał nas do podstawowych płyt, tylko dał mozliwość odtwarzania tych lepszych wydań plus pliki PCM i DSD.

W dniu 17.12.2022 o 12:26, Audroc napisał:

 

Tak tylko że Ty zabrnąłeś w jakieś dywagacje, wyliczenia, opisy płyt itp.

Ja natomiast opieram sie na słuchu. Jak gra prawdziwa płyta nagrana w DSD to wystarczy Stockfischa posłuchać choś i inne daja radę. Kiedy słucham czegoś w PCM jest super- dynamika, mięcho itp. tylko że jest zbyt technicznie. Owszem znika twardość płyty CD, ale dopiero DSD ociepla dźwięk o czym od dawna na Forum ludzie piszą i dlatego producenci zarówno odtwarzaczy SACD jak i  DAC- ow dają mozliwość przerabiania wszystkiego w locie właśnie na DSD. Jest tu na Forum wiele wpisów kolegów którzy już od lat sie tak bawią.

Kiedyś w czasach analogu też tak robilismy zgrywając płyty CD na kasety, jakość była bez porównania lepsza od natywnego brzmienia CD.

PS- co do tych wszystkich remasterów, japońskich wydań itp. to wszyscy o tym wiemy. Każdy z nas szuka swojej ulubionej płyty w mozliwie najlepszym wydaniu, ale nigdy nie jest to zwykłe CD. Kupujemy albo XRCD, albo HDCD, albo SHMCD, albo po prostu japońskie wydanie, albo SACD, albo winyl, albo gesty plik.

Dlatego właśnie kupując odtwarzacz CD za 20kzł najważniejsze żeby nie ograniczał nas do podstawowych płyt, tylko dał mozliwość odtwarzania tych lepszych wydań plus pliki PCM i DSD.

Czytam i wnioskuje, że kompletnie nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Szkoda.

Muszę przewietrzyć mój system…

W dniu 12.12.2022 o 13:59, pmcomp napisał:

Po wykonaniu konwersji AD z tego samego materiału analogowego na PCM i na DSD nie zauważyłem tego.

Nie miałem okazji porównywać natywnego, tego samego natywnie cyfrowego materiału w PCM i w DSD. Zapewne dla normalnego śmiertelnika nie jest on dostępny.

A porównując komercyjne PCMy i DSD nigdy nie masz pewności, że porównujesz ten sam materiał wejściowy. I nie wiesz czy ktoś w nim nie grzebał 🙂 . Przy konwersji PCM do DSD w locie masz wpływ układu, który to dokonuje. I tez nie wiesz jakie są algorytmy konwersji i jaki one mają wpływ na wyjściowy dźwięk. Czyli coś porównujesz i coś na wyjściu ci się bardziej podoba. Tylko nie wiadomo co to jest 🙂 .

 

Dlatego do porównań nalezy sobie taki materiał SAMEMY WYKONAĆ, wtedy masz pewność 🙂 .

Dobra to jeszcze raz, może od końca. 

Fizycznie nie ma takiej możliwości żeby samemu w domu wykonać, jak napisałeś materiał w DSD, PCM czy czymkolwiek. Żeby tego dokonać artyści wysyłają studyjne taśmy matki do wielu producentów płyt na świecie , by potem zamówić np. milion sztuk u tego, któremu się to uda. Firma JVC też tak kiedyś zrobiła, tyle że nikomu na świecie się nie udało i tak powstała płyta XRCD. Mam takie płyty w domu i z przysłowiowrgo przedpokoju słychac różnicę.

Tymczasem Ty chcesz to zrobić sam w pieleszach domowych, no ok.

Właśnie słucham płyty SACD Stockfischa i tu dopiero słychac różnicę. A ta różnica jest dokładnie taka sama jak między zwykła płyta winylowa, a właśnie taką Stockfischa. Format nie ma tu znaczenia, nawet ich płyta CD brzmi o niebo lepiej od klasycznej CD. 

Pamiętaj że w studio niczego nie nagrywa się na płytach, tylko na analogowej taśmie matce lub gęstym pliku. Dlatego potem te wszystkie różnicę w jakości wynikają już tylko z możliwości i ograniczeń nośnika i formatu. Ograniczeniem np. płyt SACD jest nośnik w postaci DVD. Pisałem już kilkukrotnie że przydałoby się zapowiadane kiedyś SACD 2 generacji na nośniku BluRay, ale tona chwilę obecną marzenia, podobnie jak pliki DSD drugiej prędkości chowane skrzętnie w studiach nagraniowych na świecie. Pamiętajmy że poza nagraniami na tze. Setkę na sprzęcie SONY, nagrań dokonuje się w natywnym formacie DSD128, dopiero potem "pogarsza" się ich jakość do pierwszej prędkości z powodu problemów ze sprzętem domowym i przyjętym standardem.

 

 

Po 1- od ponad 30 lat nie nagrywa się w studiach na żadne taśmy magnetyczne, tylko na pliki cyfrowe. 
Po 2- nie nagrywa się też na format DSD, gdyż ten format uniemożliwia dalszą obróbkę konieczną pod różne nośniki i różne potrzeby.

Po 3- wszystko nagrywa się w formacie PCM, coraz częściej w DXD, który jest takim lepszym PCM.

Po 4- dopiero później na potrzeby określonych firm, klientów, dystrybutorów itd z plików DXD tworzy się np pliki DSD, albo po lekkim okrojeniu płyty CD lub po dużo większym okrojeniu, robi się winyle. Tak czy inaczej, na początku jest zawsze cyfrowy plik PCM.

3 godziny temu, Audroc napisał:

tylko na analogowej taśmie matce lub gęstym pliku.

Co do pliku to się zgodzę.... ale analogowej taśmy to w studiach nie znają, przynajmniej ci, którzy jeszcz nie są na wózkach;-)

4 godziny temu, Audroc napisał:

Stockfischa

dla mnie ich nagrania są niedobre - strasznie podrasowane, mogą się wydawać efektowne, ale na dłuższą metę okazują się nieprawdziwe i męczące....

13 godzin temu, sly30 napisał:

Po 1- od ponad 30 lat nie nagrywa się w studiach na żadne taśmy magnetyczne, tylko na pliki cyfrowe. 
 

To nie jest prawda. Są studia ktore dalej nagrywają w domenie analogowej.

 

A DXD to jest PCM 24/352,8 albo 24/384. Ma tylko marketingową nazwę upodabniającą go z nazwy do DSD jako coś lepszego i nowocześniejszego.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Żadne poważne studio nie używa analogu już od dawna. Żadne poważne tytuły, poważni muzycy, poważne zespoły, nie nagrywają nic analogowo. Cała muzyka poważna, jazz, pop, rock itd, wszystko nagrywa się cyfrowo. Generalnie wszystko co można sprzedać, nagrywa się w cyfrze. Analogowo nagrywa się ułamek oferty, tematy niesprzedawalne np Czeski metal w odrestaurowanym studiu Suprafonu. Ale kto słucha czeskiego metalu?… 🙂

14 godzin temu, sly30 napisał:

wszystko nagrywa się w formacie PCM, coraz częściej w DXD, który jest takim lepszym PCM.

 No przecież to samo napisałem. 

W dniu 22.12.2022 o 10:38, sly30 napisał:

Żadne poważne studio nie używa analogu już od dawna. Żadne poważne tytuły, poważni muzycy, poważne zespoły, nie nagrywają nic analogowo. Cała muzyka poważna, jazz, pop, rock itd, wszystko nagrywa się cyfrowo. Generalnie wszystko co można sprzedać, nagrywa się w cyfrze. Analogowo nagrywa się ułamek oferty, tematy niesprzedawalne np Czeski metal w odrestaurowanym studiu Suprafonu. Ale kto słucha czeskiego metalu?… 🙂

 No przecież to samo napisałem. 

Czy poważne studio to twoim zdaniem wielki moloch nagrywający materiał komercyjny? A może niszowe studio nagrywające muzykę inną?

Napisałeś, jak zwykle zresztą: "od ponad 30 lat nie nagrywa się w studiach na żadne taśmy magnetyczne, tylko na pliki cyfrowe", a nie nie nagrywa się w poważnych studiach.

 

 

Teraz czy napisałeś to samo a'propos DXD i PCM: "coraz częściej w DXD, który jest takim lepszym PCM." Ja nie wiem co autor miał na myśli używając przymiotnika lepszy.

Cytuję za wiki:

PCM (ang. Pulse-Code Modulation) – metoda reprezentacji sygnału analogowego w systemach cyfrowych, używana w telekomunikacji, w cyfrowej obróbce sygnału (np. w procesorach dźwięku), do przetwarzania obrazu[1], do zapisu muzyki na płytach CD (CD-Audio) i w wielu zastosowaniach przemysłowych. 

LPCM (ang. Linear Pulse-Code Modulation) – specyficzny typ kodowania PCM, w którym poziomy kwantyzacji są równomierne liniowo[2]. Jest on przeciwieństwem tych odmian metody PCM, w których poziomy kwantyzacji zmieniają się w funkcji amplitudy. Choć PCM jest bardziej ogólnym pojęciem, to często jest właśnie stosowany do opisywania danych zakodowanych jako LPCM.

 

Nie ma lepszy gorszy, może mić tylko inne parametry (rozdzielczość, częstotliwośc próbkowania). Jak widać jest PCM specyficzny (dlaczego napisano), zwany LPCM, który też może mieć różne parametry.

 

Następnym razem trzymaj się realiów techniki, tak wiem, wiem ..., u ciebie z tym ciężko.

 

 

Czyli podsumowując ...bądź precyzyjny. Stare przysłowie mawia w takich przypadkach: wiesz że dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele.

 

Wesołych Świąt 🙂 .

 

 

W dniu 22.12.2022 o 10:38, sly30 napisał:

Cała muzyka poważna, jazz, pop, rock itd, wszystko nagrywa się cyfrowo. Generalnie wszystko co można sprzedać, nagrywa się w cyfrze.

I znowu używasz wielkich słów i piszesz nieprawdę ... cała, wszystko. Nie uczysz się na swoich błędach pomimo, że są one tobie wytykane.

Znam co najmniej jedno studio, które wciąż nagrywa muzykę analogowo i zleca tłoczenie vinyli pod swoją markę w Czechach. Winyli z analogowego źródła, nie z cyfrowego. Bo muza nagrana i zmasterowana jest w analogu.

Gdybyś odwiedził w tym roku Audio Show to może dostąpił byś zaszczytu poznania człowieka i zrewidowania swoich błędnych poglądów i nabyłbyś nową wiedzę, która widzę jest ci kompletnie obca. Mógłbyś posłuchać tamże na żywo muzyków biorących udział w takiej analogowej sesji nagraniowej oraz wynikowej taśmy dwuśladowej będącej wynikiem takiej sesji.I może wreszcie kopara by ci opadła. Po Audio show miałem okazje posłuchać te taśmy w kontrolowanych warunkach u jednego z warszawskich audiofili, do których dzwonisz na ploteczki i spytki. Ta taśma wymiotła jakością wszystkie znane mi komercyjne wydania taśm R2R od Analogue Production (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ) czy Horch House ( 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ).

Sam osobiście uczestniczyłem z pięć lat temu w analogowej sesji nagraniowej płyty, która została wydana komecyjnie na winylu i mam ją w swoich zbiorach. Nie jest to oczywiście Lady Gaga czy Zenek 😉  czyli te poważne studia, o których wspominasz.

Zadzwoń, zapytaj, przyjedź, posłuchaj ... potem pisz ale ... PRAWDĘ.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Nie ośmieszaj się dalej. Poważne studia, to firmy wydające światowych wykonawców muzyki poważnej, jazzu, popu, rocka itd, a nie disco polo. Każdy poważny muzyk czy zespół, chce docelowo sprzedać swój materiał, a żeby móc to zrobić, musi nagrać go cyfrowo, by później móc obrobić go z przeznaczeniem na poszczególne nośniki. 

A to, że gdzieś ktoś nagrał na analogu jakiś materiał i wydał płytę, to nie ma znaczenia dla rynku muzycznego. 

50 minut temu, pmcomp napisał:

Znam co najmniej jedno studio,

Conajmniej jedno? A to drugie w czterdziestomilionowym kraju to...? 😉

nagrywamy.com

Pozostane przy swoim zdaniu dopóki nie nauczysz sie nie naduzywać slow ZAWSZE, WSZYSTKO, CALY i podobnych. Bo … uzywajac ich … klamczuszkasz 🙂 .

Uuuuuu … Zenek Pana uwiera? A to dlaczego? To, ze tobie nie lezy?

W swoim wywodzie pominąles wiele gatunków muzycznych. A disco polo to taki sam gatunek muzyczny jak inny.

BTW w dzisiejszych czasach nie uzywa sie okreslenia muzyka powazna tylko muzyka klasyczna..

 

 

11 minut temu, przemak napisał:

Conajmniej jedno? A to drugie w czterdziestomilionowym kraju to...? 😉

A czemu w czterdziestomilionowym kraju?

A to znać należy tylko w czterdziestomilionowym?

A nie co najmniej jedno?

A to Panu nie pasuje 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ?

Bo w tym  czterdziestomilionowym chyba wskazywać nie muszę?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

11 minut temu, pmcomp napisał:

czemu w czterdziestomilionowym kraju?

Ok. Czyli u nas jedno. Czyli, że ten... 😉

nagrywamy.com

8 minut temu, przemak napisał:

Ok. Czyli u nas jedno. Czyli, że ten... 😉

A czy ja napisalem ze u nas? Pokaż gdzie.

A czy co najmniej jedno oznacza logicznie ze musza byc dwa lub więcej?

Jak widać sa conajmniej dwa 🙂 . Wymieniać dalej czy sobie sam poszukasz? Blisko granicy w kierunku poludniowym proponuję.

Poza tym pewnie gdyby Zenek sobie bardzo zażyczył to by mu w studio koncertowym PR im. Lutosławskiego cos tam w analogu nagrali, sprzety ciagle mają, trochę odkurzyć, skonfigurować, skalibrować i jazda. Na setke i na dwa ślady.

Nawet gdyby @Sly30 zrobił Reytana.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

czy ja napisalem ze u nas?

Nie. Ja pytałem, czy nas w kraju poza znanym przykładem jest jeszcze coś w tym stylu na sensownym poziomie. No i nie ma. 

4 minuty temu, pmcomp napisał:

sa conajmniej dwa

W tym jedno w czterdziestomilionowej Anglii 😉

"vintage twist, combining the ease of recording in the digital age with the inimitable sound of analogue audio" 

nagrywamy.com

52 minuty temu, sly30 napisał:

Nie ośmieszaj się dalej. Poważne studia, to firmy wydające światowych wykonawców muzyki poważnej, jazzu, popu, rocka itd, a nie disco polo. 

A jak wykonawca nie jest swiatowy to już nie jest powazny i nagrywajace go studio nie jest powazne? A ty jestes powazny? Raczej śmieszny. Klapki na oczach. 

9 minut temu, przemak napisał:

Nie. Ja pytałem, czy nas w kraju poza znanym przykładem jest jeszcze coś w tym stylu na sensownym poziomie. No i nie ma. 

 

Nie, pytałeś czy w czterdziestomilionowym kraju, a nie czy u nas w kraju. Widzę, ze brakiem precyzji Sly zaraża. Ile ludnosci ma nasz kraj powinienes wiedzieć. Do 40-ki troche nam brakuje i zawsze brakowało i raczej sie nie zanosi.

Pewnie nie ma, analog to dosć hermetyczny swiatek, choć ja bym na to nie postawił bo się mozna przejechać. A moze Zenek ciagle gdzies ma w jakims garazu analogowe graty z lat 80-ych, wystarczy wlozyc wtyczke do gniazdka, kto wie?

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

32 minuty temu, pmcomp napisał:

Nie, pytałeś czy w czterdziestomilionowym kraju, a nie czy u nas w kraju. Widzę, ze brakiem precyzji Sly zaraża. Ile ludnosci ma nasz kraj powinienes wiedzieć. Do 40-ki troche nam brakuje i zawsze brakowało i raczej sie nie zanosi.

Wydaje mi się, że dość jasno pisałem. Oczywiście zawsze można się przyczepić - zwłaszcza, gdy argumentów brak. 

33 minuty temu, pmcomp napisał:

Pewnie nie ma, analog to dosć hermetyczny swiatek, choć ja bym na to nie postawił bo się mozna przejechać

Żeby dowieść że są, wystarczy podać przykłady. To, że przykładów nie ma ale "wydaje się, że by mogły być" jest niestety brakiem argumentów. 

PS

Piszemy z komórek, ja się przyzwyczaiłem, że poprawiają. Niestety czasem się mylą. Mam się czepiać dosćmozna

nagrywamy.com

7 godzin temu, przemak napisał:

Wydaje mi się, że dość jasno pisałem. Oczywiście zawsze można się przyczepić - zwłaszcza, gdy argumentów brak. 

Żeby dowieść że są, wystarczy podać przykłady. To, że przykładów nie ma ale "wydaje się, że by mogły być" jest niestety brakiem argumentów. 

PS

Piszemy z komórek, ja się przyzwyczaiłem, że poprawiają. Niestety czasem się mylą. Mam się czepiać dosćmozna

Czyt ty też czytasz bez zrozumienia?

Podałem ci jeden przykład z zagranicy, polski znasz, studio Wojcka ... to dwa? Mało? Dodałem studio na sali Lutosławskiego, to razem trzy. Jest więcej niż jeden czy się dalej czepiasz?

Chcesz więcej to sobie sam poszukaj. Są. Masz w tym temacie więcej doświadczenia niż ja. A jak się nie chce szukać to wystarczy popytać.

 

A co do twoich nieprecyzyjnych komentarzy czy zapytań ... odpisałem bardzo wyraźnie. To że ty myślisz o Polsce, a ja nie ... sorry, czytaj ze zrozumieniem.

 

EOT.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

57 minut temu, pmcomp napisał:

Czyt ty też czytasz bez zrozumienia?

Podałem ci jeden przykład z zagranicy, polski znasz, studio Wojcka ... to dwa? Mało? Dodałem studio na sali Lutosławskiego, to razem trzy. Jest więcej niż jeden czy się dalej czepiasz?

Chcesz więcej to sobie sam poszukaj. Są. Masz w tym temacie więcej doświadczenia niż ja. A jak się nie chce szukać to wystarczy popytać.

 

A co do twoich nieprecyzyjnych komentarzy czy zapytań ... odpisałem bardzo wyraźnie. To że ty myślisz o Polsce, a ja nie ... sorry, czytaj ze zrozumieniem.

 

EOT.

Proponuję skończyć, bo się śmiesznie nadymasz. Piszesz o czytaniu ze zrozumieniem a sam nie rozumiesz albo raczej (co gorsza) nie chcesz zrozumieć, o czym ja pisałem, poza tym sam się pogrążasz, jakby czytać Ciebie dosłownie. Słabe.

nagrywamy.com

  • 3 miesiące później...
W dniu 22.12.2022 o 10:38, sly30 napisał:

Żadne poważne studio nie używa analogu już od dawna. Żadne poważne tytuły, poważni muzycy, poważne zespoły, nie nagrywają nic analogowo. Cała muzyka poważna, jazz, pop, rock itd, wszystko nagrywa się cyfrowo. Generalnie wszystko co można sprzedać, nagrywa się w cyfrze. Analogowo nagrywa się ułamek oferty, tematy niesprzedawalne np Czeski metal w odrestaurowanym studiu Suprafonu. Ale kto słucha czeskiego metalu?… 🙂

 No przecież to samo napisałem. 

Ja slucham i czeskiego metalu i czeskiego grindcoru 😉 jakkolwiek tam realizacje nie maja nic wspolnego z slowem jakosc 

TIdal Audio Contriva Diacera SE / Denafrips Terminator+ 12th / Denafrips arce / Monobloki Purifi 1et9040ba / Denafrips Athena / Velodyne Sc1250 +  Wilson Benesh Torus

  • 4 tygodnie później...
W dniu 21.12.2022 o 20:32, sly30 napisał:

Po 1- od ponad 30 lat nie nagrywa się w studiach na żadne taśmy magnetyczne, tylko na pliki cyfrowe. 
Po 2- nie nagrywa się też na format DSD, gdyż ten format uniemożliwia dalszą obróbkę konieczną pod różne nośniki i różne potrzeby.

Po 3- wszystko nagrywa się w formacie PCM, coraz częściej w DXD, który jest takim lepszym PCM.

Po 4- dopiero później na potrzeby określonych firm, klientów, dystrybutorów itd z plików DXD tworzy się np pliki DSD, albo po lekkim okrojeniu płyty CD lub po dużo większym okrojeniu, robi się winyle. Tak czy inaczej, na pocw studio zątku jest zawsze cyfrowy plik PCM.

Cieszę się że w końcu coś zrozumiałeś, jak pisałem nigdy w historii żaden artysta nie nagrał w studio płyty CD tylko gesty plik i tyle. Oczywiście były wyjątki, zarówno podejmowano próby nagrywania natywnie CD np. Kilka lat temu eksperyment w Polsce opisywany na kilku stronach w HiFi i muzyce, jak też nagrywano również u nas w kraju na tzw. Setkę wprost na DSD na znanym zestawie SONY. 

 

2 godziny temu, Audroc napisał:

Cieszę się że w końcu coś zrozumiałeś, jak pisałem nigdy w historii żaden artysta nie nagrał w studio płyty CD tylko gesty plik i tyle. Oczywiście były wyjątki, zarówno podejmowano próby nagrywania natywnie CD np. Kilka lat temu eksperyment w Polsce opisywany na kilku stronach w HiFi i muzyce, jak też nagrywano również u nas w kraju na tzw. Setkę wprost na DSD na znanym zestawie SONY. 

 

Ogarnij się ...

2 godziny temu, szpakowski napisał:

Ogarnij się ...

Dzieciaku masz jakiś problem ? 

Jak masz coś do powiedzenia merytorycznie to proszę, chamstwa nie będę tolerował!

W dniu 23.12.2022 o 11:01, sly30 napisał:

Nie ośmieszaj się dalej. Poważne studia, to firmy wydające światowych wykonawców muzyki poważnej, jazzu, popu, rocka itd, a nie disco polo. Każdy poważny muzyk czy zespół, chce docelowo sprzedać swój materiał, a żeby móc to zrobić, musi nagrać go cyfrowo, by później móc obrobić go z przeznaczeniem na poszczególne nośniki. 

A to, że gdzieś ktoś nagrał na analogu jakiś materiał i wydał płytę, to nie ma znaczenia dla rynku muzycznego. 

Ma ogromne znaczenie

 Najpierw słyszymy ze Jarre nagrał płytę na analogu z epoki, potem czytamy ze Black Sabbath nagrali 13 na sprzęcie na którym nagrywali swoją pierwszą płytę. 

Zaraz potem dowiadujemy się że rynek winyli przegania rynek CD. 

Można?

8 minut temu, Audroc napisał:

Dzieciaku masz jakiś problem ? 

Jak masz coś do powiedzenia merytorycznie to proszę, chamstwa nie będę tolerował!

Ma ogromne znaczenie

 Najpierw słyszymy ze Jarre nagrał płytę na analogu z epoki, potem czytamy ze Black Sabbath nagrali 13 na sprzęcie na którym nagrywali swoją pierwszą płytę. 

Zaraz potem dowiadujemy się że rynek winyli przegania rynek CD. 

Można?

Zobacz lepiej oznaczenie awatara SLY od dwóch dni.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.