Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem buty Shimano SH-XC51 .

Pedały SHIMANO SPD PD-M530

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mogę zamienić u kumpla na takie " mniejsze " lżejsze tej samej klasy . Te mają " taką szerszą " podstawę " .Lepiej trafić i wpiąć but .

Co radzicie zamienić na te " mniejsze " ? Dodam że nie startuję w maratonach .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30

Po co te pedały "zapinane"? Od 20 lat jeżdżę rowerem często długie dystanse (do 100 km jednego dnia) i nigdy nie miałem parcia na coś takiego.

To jest wynalazek dla profesjonalistów, którzy ścigają się na prostym odcinku.

Nam, amatorom, to jest niepotrzebne. Chyba że jedziemy odcinek, w którym nie zsiadamy z roweru.

Jeszce nie mam dużego doświadczenia , spróbuje , klamka zapadła , dokonałem zakupu . Jeżdżę z pięć lat . Pierwsze trzy lata jeździłem na bardzo miękkich butach do biegania . Gdy przeszedłem na twardsze rowerowe , była duża różnica na plus .

 

Nawiasem mówiąc o doborze butów SPD to ludzie nie rozumieją , że musi być " ciasny " , lecz nie może uciskać . Gdy pieta jest luźna , to nie ma sensu . Z stąd takie pewnie opinie na forach , że o numer większy . Zresztą to też zależy od budowy stopy . Ja mam wąską i chyba niskie podbicie , więc z rozmiarami podawanymi przez producenta nie powinienem mieć problemu .

Na forach wszyscy zgodnie piszą , że po przejściu na SPD nie wracają do platform . Coś czytałem , iż niby SPD zapobiegają urazom .

Edytowane przez czester15.30

Jeżeli ktoś nie jeździł w zatrzaskach, to nie wie, co to jest i jak ważne jest, zwłaszcza w terenie. Ja akurat lubię ubijaki, ale mają spory luz, stąd ich niewielka popularność (no, i trwałość taka se).

Jak ktoś nie wie, co z kasą zrobić, to polecam:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Waży to 24 kilo, ale na podjazdach miecie wszystko, nawet ironmenowców ;) I można się zmęczyć, walnąłem nim wczoraj dwie przełącze (z Przysłupu przez Wetlinę do Ustrzyk) i na podjazdach 22km/h, nogi mi do wieczora drżały, na swoim bym jechał 3x wolniej, ale bez takiego zmęczenia...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

  • Moderatorzy

Ja na pokazach w Arturówku też jeżdziłem kilkoma elektrykami i jako drugi tower chciałbym jakiś mieć.

Szczególnie do gustu przypadła mi crosowa damka :)

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Po co te pedały "zapinane"?

Cwierc wieku temu zastanawialem sie po co noski. Ale wszyscy mieli wiec zalozylem i ja. Odczuwalnej roznicy brak. Ale jak po jakims czasie jechalem rowerem bez noskow, to nogi spadaly mi z pedalow, a na jednej hopce rower polecial w inna strone niz ja, co zakonczylo zlamaniem sztycy jajami. Mysle, ze dzieki SPD twoje cialo staje sie jednoscia z rowerem. No i przy pedalowaniu mozna druga noga podciagac w gore.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy

Kupiłem buty Shimano SH-XC51 .

Pedały SHIMANO SPD PD-M530

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mogę zamienić u kumpla na takie " mniejsze " lżejsze tej samej klasy . Te mają " taką szerszą " podstawę " .Lepiej trafić i wpiąć but .

Co radzicie zamienić na te " mniejsze " ? Dodam że nie startuję w maratonach .

 

Ten wynalazek to ni pies ni wydra, w normalnych butach i tak nie pojeździsz bo wystające elementy bloku będą przeszkadzać, a kontakt buta też nie będzie większy , bo but styka się wyłącznie z tymi wystającymi elementami.

Kup bloki model 540.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

520 i 540 mają takie same mechanizmy zatrzaskujące (łącznie ze wszystkimi wyższymi grupami), ale 540 ma lepiej rozwiązany mechanizm uszczelniania osi i kontrowania (taki sam jak w wyższych grupach).

Dopłać trochę do 540.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Sie mi podoba...jak nigdy kupie gotowca...https://www.facebook.com/sylwekrowerowy/

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ja jednak wróciłem do kony :)

kupiłem go w zasadzie dla samej ramy

kona unit 2017

rama stalowa chromo reynoldsa

 

dla ciekawości w tej konfiguracji rower na stalowej ramie waży lekko ponad 13 kilo a ma bardzo ciężkie koła gdzie same opony waża po kilo!

czyli jak to się uważa że rama stalowa jest z założenia ciężka - jest odwrotnie zaskakuje lekkością sztywnością, lepszym tłumieniem drgań niż alu

oraz ma pięknie wykonane spawy , a nie jak w alu prawie 1-2cm szerokości się zdarzają co wg mnie w drogich rowerach nie dodaje ogólnego uroku a go zabiera

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dołożona tylna przerzutka deore

w planie wymiana opon raczej na schwalbe super moto x ,

jestem po wymianie siodła na klasyczne brooksa - czuć że sprężyny dodatkowo odciążają kręgosłup

 

rower "płynie" tzn dobrze pochłania małe nierówności na oponach 2.8 nie tracąc poczucia kontroli choć nie ukrywam że opory toczenia są wyczuwalnie większe czyli taki lekki cruiser mtb ale ogólnie jest zwrotny dobrze się na nim balansuje w boki czyli rodowód geometrii mtb, wygodny i dynamiczny jak potrzeba można podbić koło i wskoczyć1080789d1467963286-any-kona-2017-rumors-13581994_1148221541896116_4982601909152658765_o.jpg.

post-21279-0-23265800-1528703231_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mikson

Focal + Naim

dla ciekawości w tej konfiguracji rower na stalowej ramie waży lekko ponad 13 kilo a ma bardzo ciężkie koła gdzie same opony waża po kilo!

czyli jak to się uważa że rama stalowa jest z założenia ciężka - jest odwrotnie zaskakuje lekkością sztywnością, lepszym tłumieniem drgań niż alu

oraz ma pięknie wykonane spawy

Z ta sztywnoscia to bym nie przesadzal bo zalezy od wielu czynnikow nie tylko od materialow. Singlespeed wazy 13.6kg wiec lekko nie jest (bez widelca czy przerzutek, itp). Dodasz przedni widelec, 2x11 czy zawieszenie i od razu widac dlaczego nikt juz nie robi stalowych ram na duza skale. Niemniej gratuluje roweru!

Jasne ze moze i sa. Sam zaczynalem od ramy ze stali (Genius) tylko ze to bylo ponad 20 lat temu. I choc do dzisiaj mam ten rower to obecnie wylacznie uzywam do trenarzera. Poza tym dzisiaj to jest wylacznie dla pasjonatow sprzedaz szczatkowa.

Buty w moim rozmiarze dotarły . Według pomiaru mojej stopy 25,2 cm. co daje wkładkę 25,8 cm. nr.41 but jest przyspawany do stopy , palcami mogę swobodnie ruszać . Sądzę , iż mam dobrany dobrze rozmiar .

Jeszcze jedno pytanko . Jak ustawić bloki ? Tak żeby stopa była pod prostym kątem do pedała i równolegle do ramy , czy tak jak chodzi się , pięta trochę do wewnątrz ?

  • Moderatorzy

Jeszcze jedno pytanko . Jak ustawić bloki ? Tak żeby stopa była pod prostym kątem do pedała i równolegle do ramy , czy tak jak chodzi się , pięta trochę do wewnątrz ?

 

Ogólnie to ustaw tak by baza nóg nóg była szersza (przesunięcie suwaka w bloku w bucie).

Jeśli boli Cie kolano od jazdy w blokach i jeśli tak to z której strony - daj znać to powien o kącie.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Ogólnie to ustaw tak by baza nóg nóg była szersza (przesunięcie suwaka w bloku w bucie).

Nie rozumiem . Mam przesunąć nieznacznie prawą stopę w prawo , a lewą w lewą ?

Edytowane przez czester15.30

ja jednak wróciłem do kony :)

kupiłem go w zasadzie dla samej ramy

kona unit 2017

rama stalowa chromo reynoldsa

 

dla ciekawości w tej konfiguracji rower na stalowej ramie waży lekko ponad 13 kilo a ma bardzo ciężkie koła gdzie same opony waża po kilo!

czyli jak to się uważa że rama stalowa jest z założenia ciężka - jest odwrotnie zaskakuje lekkością sztywnością, lepszym tłumieniem drgań niż alu

oraz ma pięknie wykonane spawy , a nie jak w alu prawie 1-2cm szerokości się zdarzają co wg mnie w drogich rowerach nie dodaje ogólnego uroku a go zabiera

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dołożona tylna przerzutka deore

w planie wymiana opon raczej na schwalbe super moto x ,

jestem po wymianie siodła na klasyczne brooksa - czuć że sprężyny dodatkowo odciążają kręgosłup

 

rower "płynie" tzn dobrze pochłania małe nierówności na oponach 2.8 nie tracąc poczucia kontroli choć nie ukrywam że opory toczenia są wyczuwalnie większe czyli taki lekki cruiser mtb ale ogólnie jest zwrotny dobrze się na nim balansuje w boki czyli rodowód geometrii mtb, wygodny i dynamiczny jak potrzeba można podbić koło i wskoczyć1080789d1467963286-any-kona-2017-rumors-13581994_1148221541896116_4982601909152658765_o.jpg.

A ja sobie kiedys zaloze piaste rolhoffa do tego roweru/rowera ( : znaczy marina...no wlasnie pekl mi wzdluz hajendowy wspornik tomsona elita z ofsetem...po 70 kilometrach w lajtowym terenie...hehe rok na niego czekalem...takie gowno tera robiom...a gawiedz jezdzi na rowerach z marketa...wszyscy na takich samych...z marketa zgadnij jakiego ?i sie cieszom ze tanio...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

Nie rozumiem . Mam przesunąć nieznacznie prawą stopę w prawo , a lewą w lewą ?

Tak i robisz to elementem przykręcanym do buta, tam gdzie są 2 imbusy.

Mnie to pomogło przy dłuższych i dość szybkich przejazdach np koło 100 , wcześniej przy 70, 80 zaczynało odzywać się kolano.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Z ta sztywnoscia to bym nie przesadzal bo zalezy od wielu czynnikow nie tylko od materialow. Singlespeed wazy 13.6kg wiec lekko nie jest (bez widelca czy przerzutek, itp). Dodasz przedni widelec, 2x11 czy zawieszenie i od razu widac dlaczego nikt juz nie robi stalowych ram na duza skale. Niemniej gratuluje roweru!

tak dodasz przerzutkę więc wskoczy kilo

zmienisz opony bo te waża po kilo sztuka na np continental race king 2.2 po 500g i masz w sumie kilo mniej

więc nie jest źle z tą wagą :)

 

Jasne ze moze i sa. Sam zaczynalem od ramy ze stali (Genius) tylko ze to bylo ponad 20 lat temu. I choc do dzisiaj mam ten rower to obecnie wylacznie uzywam do trenarzera. Poza tym dzisiaj to jest wylacznie dla pasjonatow sprzedaz szczatkowa.

 

nie zgodzę się że stal jest dla pasjonatów

wraca powoli do łask jak winyl :)

 

nawet kross wypuścił swoje modele na stali

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

nie zgodzę się że stal jest dla pasjonatów

wraca powoli do łask jak winyl :)

Bo nie ma to jak stalowa rama i sztywny widelec.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Dziś przejechałem 68 km. asfaltem , 44 km . szutrowymi drogami . Na wstępnie powiem, iż jestem niesymetryczny , mam skrzywienie kręgosłupa . Przed jazdą w SPD robiłem próbę na rowerze którym poruszam się po mieście . Stawiałem na próbę prosto stopy i niekomfortowo było z lewą stopą i nogą .

 

1. Przed wycieczką ustawiłem bloki tak że stopy na boki i do przodu .

2. Po 20 -stu kilometrach mocno bolała mnie stopa lewa , prawa mniej w miejscach zaznaczonych na zdjęciu . Cofnąłem stopą do tyłu o dwa ząbki . Blok tym razem ustawiony został na równo , w prawą i lewą . Ból zniknął , lecz czuję obciążenie na zewnętrzną stronę śródstopia . Blok ustawiony po środku , wcześniej było lepiej .

3. Po 36 km. ustawiam blok maksymalnie do góry , czyli stopa do tyłu . Nogi tym razem na boki .

 

Podsumowanie .

Po ostatecznej korekcie wysokości siodełka , siedzę w jednym miejscu . Kolana nie bolą , mięśnie też nie . Jedynie to okazało się , że ja stary dureń zatrybiłem , iż mam większą lewą stopę . Ile razy kupywałem buty i mierzyłem to zawsze myślałem , że prawy but rozbity od mierzenia przez klientów . Nie stanowi to problemu , bo but zaczyna się już rozchodzić na boki . Nie wracam do platform , jedynie kupię nakładki na pedały jakby w razie czego odkręcił się blok . Będą w sakwie na wszelki wypadek .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Edytuję : Zaliczyłem zwałkę . Na trybie w PB minąłem się chyba z jenotem , jakiś chory był mały , zajęczał . Chciałem go nagrać wyhamowałem do końca . Wcześniej nie wypiąłem nogi i położyłem się na pompkę , rękoma zamortyzowałem upadek . Facjata 20 cm od gleby . Stopy automatycznie wypięły się w czasie upadku , nawet nie myślałem o wypięciu .

 

W trakcie wycieczki wypiłem pięć Kosych Mostów i dwa Wilcze Szlaki ( Browar Markowy ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30

W Białowieży z nalewaka wypiłem jednak trzy Wilcze Szlaki , a nie dwa . Bardzo dobre piwo , rowerem większa ilość za mocne . To fotka po upadku , daleko od miejsca zwałki i nie jest robiona z poziomu gleby .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ostatnio z kumplem jeździmy bo lesie kabackim w nocy po zmroku , sporo dzików z małymi było , wczoraj wracałem po drugiej w nocy ze spotkania piwnego na polanie w kabatach i lisa z upolowanym czymś widziałem , sarny to i w dzień tam widać ,

zmieniłem opony na continental race king 27,5 2,2 drutowe i zupełnie inna jazda jest w porównaniu do wtb trail blazer 2,8 czyli 1kg opona vs 700g race king

opory toczenia, szybkość, przyśpieszenie, trzymanie boczne , dynamika skrętu ogólnie na duży plus, jedynie ciśnienie musi być sporo wyższe i amortyzacja z opony mniejsza co jest zrozumiałe, ale zupełnie inaczej rower się spisuje , tego potrzebowałem - lżejsze koło :)

Focal + Naim

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.