Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czasem zaglądam do tego wątku, bo jestem "rowerowy" od wielu, wielu lat...cały sezon. Mam górski rower czeskiej firmy Superior - model z 2002 roku w całości na osprzęcie Deore LX. Jeżdżę nim cały czas oprócz zimy. Na tę porę roku kupiłem sobie okazyjnie za 500 zł stary aluminiowy rowerek w całości na dawnym osprzęcie Deore XT.

Superiorem przejechałem prawie 50.000 km, bo rocznie robię ponad 3.000 km. Nie mam absolutnie żadnych problemów...tylko regularne wymiany części, które się zużywają: łańcuch, klocki hamulcowe, zębatki przednie (oprócz małej, która jest od początku) i tylna kaseta co jakiś czas. Oryginalne piasty mam do dziś, bez żadnej konserwacji. Dwa razy wymieniałem linki hamulcowe, poza tym nic. Takie kiedyś rowery były.

Ciekaw jestem czy teraz też można kupić rower za ok. 4.000 PLN (tyle kosztował Superior), który byłby tak niezawodny i bezawaryjny.

Pytam, bo zdaję sobie sprawę, że może kiedyś mój zacznie się sypać i nie wiem czy iść w kierunku wymiany części i konserwacji, czy raczej kupić inny, nawet używany, ale podobnej klasy co ten. Ponieważ wiem jaki jest trend w kwestii jakości materiałów do produkcji części to poważnie zastanawiam się nad tym, który wariant wybrać. Czy teraz też robią rowery, w których piasty wytrzymują bez żadnej konserwacji 50.000 km, a przerzutki nie wymagają regulacji? Łańcuchy, zębatki które wymieniam co pewien czas, czy kółeczka przerzutki tylnej zużywają się szybciej niż 15 lat temu, ale nie mam na to wpływu. Boję się co będzie gdy wymienię cały ten stary, zasłużony rower na jakiś współczesny. Skarbonka pęknie i będę musiał co chwila dokładać?

Dodam że nie jeżdżę ekstremalnie...codziennie do pracy w mieście, a po pracy od czasu do czasu dłuższe wycieczki po równym terenie, czasem las, jakieś małe górki w plenerze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty lx 50 tys bez serwisu? napewno konusy i bieznie zjechane na amen, a 50 tys na przerzutki bez regulacji to juz wogole nie mozliwe, a co do roweru jezdzij jak dlugo chcesz, zadna skarbonka nie peknie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Za 4 kpln nie kupisz roweru na tak trwałych elementach.

Amortyzator padnie na pewno.

Trwały napęd skończył się na 9, ale na wysokich grupach.

Jak kupisz dzisiejszą 9 to będzie to dół oferty więc i trwałość gorsza.

Natomiast z takim budżetem można kupić fajne używki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty lx 50 tys bez serwisu? napewno konusy i bieznie zjechane na amen

 

Być może, ale jazda nadal bez żadnego uszczerbku na komforcie, a jestem na to wyczulony.

 

a 50 tys na przerzutki bez regulacji to juz wogole nie mozliwe

 

Po wymianie zębatek jedynie serwis planowo robi regulację.

Poza tym nic sam nie muszę robić, chociaż jakby co, to wiem które pokrętła w odpowiednią stronę przekręcić. ;-)

 

Za 4 kpln nie kupisz roweru na tak trwałych elementach.

Amortyzator padnie na pewno.

Trwały napęd skończył się na 9, ale na wysokich grupach.

Jak kupisz dzisiejszą 9 to będzie to dół oferty więc i trwałość gorsza.

Natomiast z takim budżetem można kupić fajne używki.

 

Mój napęd to właśnie 9. Amortyzatorów nigdy nie używam.

A jakie używki masz na myśli, które będą jakością dorównywały mojemu rowerowi za podobną cenę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu stałem się posiadaczem "rekreacyjnego" Giant'a coś za c.a. 3000 złotych (około 11 lat temu).

Po około 2 sezonach jazdy bez dbania o rower oddałem go znajomemu za przysłowiowe "pół ceny". Rower nigdy nie widział serwisu, ma z tego co wiem na 100% "przelatane" na liczniku (założony od 1 dnia) 90k z kawałkiem i...nic.

Wszystko sprawne w 100%. By było jasne, jedyna czynność jaką rower przeszedł u nowego użytkownika to czyszczenie łańcucha i jego smarowanie+regulacja przerzutek.

Amortyzator żaden cud-miód - działa do dziś.

A teren jest różny, rzecz jasna żadnych ekstremalnych warunków i zero jazdy w ulewnym deszczu czy zimie + trzymany w ciepłym w okresie zimowym.

 

Z innej "beczki", mojej znajomej zakładano nowy łańcuch w Specu z grupy SLX i...zerwał się po kilkuset km! Kobietka drobna około 50kg.

Nie ma złotej reguły na podzespoły. Ja poprzednio katowałem całą grupę XTR, teraz mam całą XT (poza manetkami biegów - SLX) i wszystko działa bez zająknięcia.

A nie oszczędzam go - potrafię w ciągu dnia robić na 29er w różnych warunkach dystans nawet po 60 km i więcej, a pod górę potrafię mocno "deptać" na korbę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29er? Rewelacyjnie.

 

Ok, fajny wykres potwierdza się, jak u mnie, że minimalna prędkość roweru, szczególnie pod ostrą górę to około 5,5 km/h :)

 

Ale jak się ten 29 na podjazdach ma do 26 a szczególnie do 27,5 - oto jest pytanie.

Intuicyjnie wydaje się, że na większych kołach i ogólnie większym rowerze będzie delikatnie mówiąc inaczej :)

No i zjazdy strome, takie techniczne, niepieczenie, wiem, że 29 dobrze po nich idzie można jechać bardziej na wprost.

 

Ale chodzi mi głównie o takie poczucie pewności, bezpieczeństwa, to, że koła są większe, ale głównie o to, że rower jest większy - główka ramy wyżej itd, itp.

Tak jak wspomniałem, technikę mam raczej średnią i stąd cały temat. Jeśli czasem się pękam przed jakimś fragmentem ale jadę, to nie chcę w tym samym miejscu schodzić z roweru 29 :)

 

A szczególnie na maratonie, czy xc nie ma czasu na myślenie, tylko trzeba napierać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

 

 

Mój napęd to właśnie 9. Amortyzatorów nigdy nie używam.

A jakie używki masz na myśli, które będą jakością dorównywały mojemu rowerowi za podobną cenę?

Takiego samego nie kupisz bo minęło sporo lat , ale jest fajna strona z używkami : szybkierowery.pl

i np fajna przełajówka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zaglądaj na ich stronę, rowery są z wielu kategorii

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, fajny wykres potwierdza się, jak u mnie, że minimalna prędkość roweru, szczególnie pod ostrą górę to około 5,5 km/h :)

 

Praktycznie ta sama trasa z dzisiaj (małe zmiany, praktycznie jedynie kosmetyczne zmiany techniczne), tylko powtórzona 2 krotnie. Dystans 80,1 km.

Jak widać można spokojnie wspinac się nawet szybciej na 29er. O zjazdach nie wspomnę ;)

 

P.s.

Na wykresie 1 to punkt startowy po rozgrzewce, kolejne punkty 2,3,4 etc. to powtórzenia. Nie są to kilometry.

 

Ale jak się ten 29 na podjazdach ma do 26 a szczególnie do 27,5 - oto jest pytanie.

 

 

Niestety tego nie jestem w stanie określić jednoznacznie.

W moich zasobach jest jeden 27,5...ale za mała rama, co pomimo chęci i tak wypaczyłoby wyniki końcowe.

A wypadałoby wykonać test na dopasowanej ramie mniejszymi kołami.

Osobiście preferuję 29er i na dziś nie wyobrażam sobie przesiadki na mniejsze.

Zapewne 27,5 będzie zwrotniejszy w pewnym stopniu (czy dużo zwrotniejszy hmmm), jednak przyzwyczajenie z 29er jest na tyle duże, że (u mnie) wyklucza mniejsze obręcze.

Zamiast 27,5 wolałbym dla uzyskania wiekszej zwrotności kupic jakiegos solidnego Full'a

 

Ale zaznaczam - to jedynie moja SUBIEKTYWNA opinia, wyrobiona po kilkudziesięciu latach jazdy na różnych rowerach. Każdy musi sam sprawdzić pod siebie, a tego nie da się wyczytać nawet z najlepszych podręczników ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-52523-0-70679900-1525986619_thumb.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-52523-0-70679900-1525986619_thumb.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki rower wybrać :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie używki masz na myśli, które będą jakością dorównywały mojemu rowerowi za podobną cenę?

Kup jeszcze jeden komplet zebatki/lancuch i nie kombinuj. Ja, mam taka perelke, Deore XT '93, Tange Ultimate Ultralight Prestige, sztywny widelec... nigdy na zlom nie pojdzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jeszcze jeden komplet zebatki/lancuch i nie kombinuj.

 

Tak właśnie robię od samego początku - tylko wymieniam zużywające się części.

Nie wymienię tego roweru na żaden współczesny...chyba że rama się rozleci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o klasykach mowa, to wpadł mi w ręce ostatnio HARO Comp ESCAPE z osprzętem Shimano Exage rama 18.5 cala, model chyba jeszcze z połowy lat 90. Jeździ aż miło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haro... masz tak smiesznie wygieta w dol gorna rure ramy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama prosta, tak wygląda:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Panowie. 'Buduje' MTB nie dla mnie ale dla mojego syna ktorego ogarnela pasja rowerowa (naprawde). Troche to potrwa ale mysle ze za tydzien i pol powinien byc zlozony. Rama Giant XTC Advanced + , Fox 32 sc (29) Kabolt, osprzet XTR/XT plus Mavic Crossmax Pro 29, inne drobiazgi to sztyca Bontrager XXX Lite, kiera X-Lite itp. Gumy jeszcze nie wiem Conti Speed King albo podobne. Zobaczymy co z tego wyniknie... Przez ostatni tydzien troche sie musialem doksztalcic w MTB bo jako szosowiec to mialem braki (powazne). CDN

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze raz do pytania .

Czy w butach i pedałach SPD da się jeździć po trudnym terenie ( gdzie drogi rozbite , drzewa są powalone i trzeba je omijać , często złazić z roweru . ?

Jak długo trzeba nauczyć się jazdy n SPD i ile to potrwa ? Dodam , że czasami potrafię wypić po drodze .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze raz do pytania .

Czy w butach i pedałach SPD da się jeździć po trudnym terenie ( gdzie drogi rozbite , drzewa są powalone i trzeba je omijać , często złazić z roweru . ?

Jak długo trzeba nauczyć się jazdy n SPD i ile to potrwa ? Dodam , że czasami potrafię wypić po drodze .

Skoro na trasie często schodzisz z roweru, to wpinanie się non stop w pedały jest bezsensowne. Dodatkowo jest niebezpieczne w skrajnie trudnym lub trudnym terenie (a mam wrażenie, że o takim piszesz w kontekście wielu przeszkód na drodze).

SPD jest czymś co ma pomagać, nie przeszkadzać. W tym przypadku będzie jedynie niepotrzebnym problemem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to w znacznej części jadę cywilizacyjnymi drogami szutrowymi . Ostatnio wjechałem w bardzo trudny teren i podpierałem się raz za razem , także sporo szedłem .

 

Spd jest bardzo pomocne choc na trudne partie sie wypinam, bym mogl sie szybciej podeppszec, zaliczysz pare gleb i będziesz umiał ;-)

To przed ciężkim terenem można wypiąć i jakoś jechać tak jak na platformach ?

 

Mój problem polega na tym , że nigdzie nie mogę zajść do sklepu i przymierzyć sztywnych butów rowerowych platformowych . W Dekatlonie jest taka możliwość , lecz moich platformowych kupionych w tej sieci , odpadła zaślepka gumowa ( kleiłem u szewca już ją raz ) , a podeszwa ogólnie jest już mocno zniszczona . Mógłbym wydać na buty platformowe i pedały do 500 PLN , lecz nie mam możliwości przymierzyć . But musi kochać człowieka .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze raz do pytania .

Czy w butach i pedałach SPD da się jeździć po trudnym terenie ( gdzie drogi rozbite , drzewa są powalone i trzeba je omijać , często złazić z roweru . ?

Jak długo trzeba nauczyć się jazdy n SPD i ile to potrwa ? Dodam , że czasami potrafię wypić po drodze .

 

IMO wyłącznie w zatrzaskach ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to w znacznej części jadę cywilizacyjnymi drogami szutrowymi

Tutaj jak najbardziej SPD się sprawdzi.

 

Ostatnio wjechałem w bardzo trudny teren i podpierałem się raz za razem , także sporo szedłem

Tutaj nie ma to sensu.

 

A na taki problem jest rada.

Kupujesz SPD, a następnie jak zmieniasz trasę - nakładka na pedały i zmiana butów dostosowanych do trasy (szeroka, wygodna podeszwa).

Nic nowego w tym temacie nie da się stworzyć.

A korzystanie z SPD jest proste, przyjemne, praktyczne i bardzo dużo wnosi w pracę nóg.

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie rowerowym u kumpla który startuje w maratonach kresowych i powiedział , żebym rozwijał się i przeszedł na SPD . Do końca miesiąca jeszcze pojeżdżę w podklejonym taśmą butem rowerowym , żeby nie ślizgał się .

Pedały do SPD zamówi mi odpowiednie. Wstępnie buty to :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek uczy się całe życie . To można w razie czego wypiąć i jechać kawałek jak na platformie . Z drugiej strony pedał jest płaski . Kolega wcześniej pisał , że na trudnych partiach wypina .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te co podlinkowales sa sliskie, jak jezdzil bedziesz tylko w spd to dwustronne, jak czesto po bulki w zwyklych butach to dwustronne, albo dodatkowe nakladki do dwustronnych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Czy to prawda że buty schimano kupuje się o jeden numer wyżej niż nosi się normalnie ?

Ja mam normalnie.

Mam 43 i dosyć niskie podbicie i jeszcze włożyłem cienką wkładkę, żeby but był lepiej przylegający, poza tym oryginalna wkładka to dziadostwo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.