Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

amplifon

AMPLIFON TACD01 promocja CD

Recommended Posts

Amplifon znany jest głównie z produkcji wzmacniaczy lampowych od pewnego czasu jednak jest w seryjnej produkcji również odtawarzacz CD z lampowym układem wyjściowym. Chcę go nieco szerzej wam przedstawić. Odtwarzacz ten jest pierwszym CD wyprodukowanym w firmie. Pierwowzór powstał już 2004 roku a ostateczna wersja jest wytwarzana od ponad roku. Odtwarzacz oparty jest o transport PHILIPS`a model PRO2 który pracuje ze sterownikiem będącym własnym opracowaniem firmy Amplifon. Transport jest zamocowany elastycznie do bardzo sztywnej konstrukcji nośnej stanowiącej jednocześnie element układu elektrycznego podnoszenia i opuszczania osłony płyty CD.

Serce toru audio odtwarzacza stanowi wysokiej klasy symetryczny przetwornik firmy BURR_BROWN o rozdzielczości 24 bitów i wyjściami prądowymi. Zastosowanie tego przetwornika pozwoliło na budowę w pełni symetrycznej konstrukcji. Układy analogowe przetwornika prąd/napięcie jak również układy filtrów zostały wykonane w postaci pasywnych symetrycznych układów RLC bez jakichkolwiek sprzężeń zwrotnych. Wzmacniacz napięciowy wykorzystuje triodowy wzmacniacz różnicowy współpracujący z triodowymi wtórnikami zapewniającymi niska impedancję wyjściową. Odtwarzacz wyposażony jest pilot zdalnego sterowania wykonany w aluminium.

 

Podstawowe dane techniczne

 

Wyjścia analogowe: 1 XLR i 1 RCA

Wyjście cyfrowe: RCA 75 Ω

Napięcie wyjściowe: 3,2 V (XLR two phase) 1.6 V (each phase)

Stosunek S/N: 100 dB

Pasmo przenoszenia: 10 Hz to 20 kHz ±0.5 dB

Zastosowane lampy: 4x ECC88

Pobór mocy: 70 VA maximum

Wymiary (W x H x D): 43cm x 17cm x 42cm

Masa: 13 kg

 

 

 

Promocyjna cena do końca sierpnia 6500 zł.

Dostępna ilość odtwarzaczy 3 sztuki.

post-342-100009077 1170296338_thumb.jpg

post-342-100009078 1170296337_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładny:) chętnie bym przesłuchał. Jak zamierzacie go dystrybuować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzw dizajn super. Szkoda ,że nie mogę go posłuchać.


InsomniaLab.pl Studio Stolarki Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do dystrybucji to sprawa ma się następująco. Nie współpracuję w chwili obecnej z żadnym salonem w kraju a praktycznie całość wyprodukowanego sprzętu trafia na rynki zagraniczne. Pisałem już o tym wielokrotnie na forum. Odsłuch wzmacniaczy i CD możliwy jest praktycznie tylko w siedzibie firmy. Możliwa jest również wysyłka urządzeń na odsłuch po wpłaceniu kałcji. Są to na tą chwilę jedyne sposoby odsłuchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jeszcze zdjęcia ze szczegółami wykończenia? Te są takiej sobie jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są zdjęcia artystyczne dlatego są nie doświetlone.

Tak sobie myśle ten złoty panel kojarzy mi się z Sonic Frontiers, ale ogólnie wygląda dosyć oryginalnie.


InsomniaLab.pl Studio Stolarki Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdjęcia w większej rozdzielczości mogę przesłać na e-maile

przepraszam za błąd dotyczący kaucji mam to do siebie że jak piszę na komputerze to robię straszne błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest discomaniac71

ciekawe bo wzmaki sygnowane marka Amplifon widzialem w krakowskim Nautilusie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda,że nie wcześniej..... a może..... Nie. Dość tego hajendu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sprzedałem żadnego urządzenia do krajowego salonu od ponad 2 lat tak że nie wiem co mają aktualnie w Nautilusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie w Nautiliusie mają wzm. Amplifon i chyba to była nówka. Nie było czasu na pogawędke bo straszny był tam charmidel przez remont. Pewnie to działa tak Amplifon sprzedaje za granice ,a Nautilius sprowadza z zagranicy w tym kraju wszystko jest możliwe.


InsomniaLab.pl Studio Stolarki Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może udałoby się uzgodnić zasady odsłuchu przez godnego zaufania forumowicza (chodzi o zaufanie do jego opinii), dla przykładu józwy maryna czy Elberotha, który później podzieliłby się wrażeniami z resztą gawiedzi?


zwolennik łagodności

Share this post


Link to post
Share on other sites

lenam, 11 Lip 2006, 21:01

 

>Może udałoby się uzgodnić zasady odsłuchu przez godnego zaufania forumowicza (chodzi o zaufanie do

>jego opinii), dla przykładu józwy maryna czy Elberotha, który później podzieliłby się wrażeniami z

>resztą gawiedzi?

 

Tia i tyrbun ludowy wskaże czy aby się nadaje do hajendu ten CD czy nie:))))

Człowieku zaufaj włanym zmysłom nie kieruj sie gustami innych na forum.Posłuchaj sam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jeszcze zdjęcia ze szczegółami wykończenia? Te są takiej sobie jakości

 

Q, ty zartujesz? jesli kiedykolwiek miales do czynienia z wzmacniaczami ampfilona, nie zadawalbys takich idiotycznych pytan. ale - rozumiem - ty jestes od pytan idiotycznych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

>pp

 

Człowieku, spokojnie, skąd tyle emocji?

Ufam własnym zmysłom, jednak wielkość wspólczesnej oferty nie pozwala odsłuchać wszystkiego. Dlatego niekiedy pozwalam sobie zaufać też zmysłom innych. To dość normalne.

Oczywiście pp też mógłby wystąpić w roli recenzenta, jeśli o to chodziło :-)


zwolennik łagodności

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Amplifon

Gratuluję zakończenia projektu. Powstała kolejna polska konstrukcja CD i kolejna z zastosowaniem lamp. Świetny napęd, podobnie jak w Lektorze, a lepszy niż w Sarah. Design ulokowałbym pomiędzy Lektorem (w moich oczach najpiękniejszym) a Sarah (ciężka solidna konstrukcja podporządkowana funkcji, ale brak finezji). A cena (promocyjna) absolutnie bezkonkurencyjna. To może być hit. A jak gra? Pewnie gorzej niż winyl i w dużym stopniu zależy to od sieciówki ;))) To żart oczywiście i to zupełnie niezłośliwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz jeszcze 'czysty' transport do uzupełnienia oferty ;-)). Na rynku jest mnóstwo rozmaitych przetworników, a dobrych transportów z wyjściem przynajmniej AES/EBU jak na lekarstwo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

->lenam

 

>Ufam własnym zmysłom, jednak wielkość wspólczesnej oferty nie pozwala odsłuchać wszystkiego. Dlatego

>niekiedy pozwalam sobie zaufać też zmysłom innych. To dość normalne.

 

A ja ufam niestety tylko i wyłacznie swoim zmysłom, a nie podpowiedziom innych audiofili.

Kazdy słyszy inaczej i każdy z nas ma inny system tak więc uważam że zdawanie się na zmysły innych jest nonsensem

 

pozdrawiam i przepraszam jeśli poczułeś sie urażony moim postem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Marek zastanawia mnie twoje stwierdzenie, że na rynku jest dużo przetworników a mało transportów z wyjściem 110ohm. W cenie do 10000 zł można już wybierać prawdziwe transporty. Nie wiem też, czy w ślepym teście rozpoznałbyś kabel SPDiF AES/EBU.

Ja robiłem tego typu testy razem z kolegą z kompletem (transport Iris i Processor) Sonic Frontiers 3, używaliśmy nawet firmowego połączenia I2SE i różnice pomiędzy tymi 3 formatami były na granicy percepcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

wyraziłem się nieprecyzyjnie łącząc dwie myśli w jednym zdaniu (to chyba przez ten upał ;-)].

Sporo firm produkujących przetworniki nie ma w ofercie transportów ewentualnie pojawiają się znacznie później (np. Bel Canto, Perpetual Technologies, MSB Technology, Apogee; Nagra i Chord dodały firmowe transporty całkiem niedawno). Stąd mój pomysł, że dobry transport w cenie powiedzmy takiej jak odtwarzacz Amplifona w promocji mógłby cieszyć się zainteresowaniem. Jeśli chodzi o AES/EBU nie miałem okazji porównać i prawdę mówiąc równieź wątpię czy usłyszałbym róźnicę. Natomiast wielokrotnie czytałem w recenzjach, że przy XLR-ach jest lepiej, więc moze w niektórych konfiguracjach takie połączenie byłoby lepsze od RCA czy BNC. Na koniec jako ciekawostkę dodam, ze w moim zestawie CEC z CD Sony 50ES + LClock czy Philips 9000S (wyraźnie gorszy) najlepiej sprawdził się optyczny VdH Optocoupler mkII. Miałem też okazję posłuchać z Audiomecą Mephisto i mam wrażenie, że nie było wyraźnej poprawy.

Natomiast transporty typu SF T3 to chyba tylko z drugiej ręki i nie jestem pewien jak wygląda kwestia ewentualnego serwisu (części).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek,

Audiomeca Mephisto II to transport wybitny, żaden Sony nie zbliża się do niego pod jakimkolwiek względem.

Pewne konfiguracje sprzętu mogą dawać mylne wnioski, bo akurat tak to gra w tym zestawieniu.

W przypadku cyfrowego RCA ważne jest aby na wyjściu było prawdziwe 75 ohm. Kto to gwarantuje np. WBT ale za słoną dopłatą.

Napęd CDM Pro2 to żadna konkurencja dla Mephisto II. To nie ta klasa. Znam ludzi którzy Pro2 ciągle ulepszają a i tak do Audiomec'ki jest daleko.

W twoim przypadku takie efekty mogły być ponieważ sekcja cyfrowa w Sony ES jest oparta na bardzo słabych elementach. Masz tam przetwornik 1 bitowy dla którego jitter 200 czy 300ps wiele nie szkodzi, a gdybyś miał multibit to już jitter 100ps drastycznie pogarsza jakość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod adresem http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=35&iAd=118 widnieje:

TEKNISKE SPECIFIKATIONER:

...

Power consumption: 150 VA maximum

...

 

Czyżby te 3 sztuki były ze słabszym zasilaniem?


Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X14

Wcześniej były: Dynaudio X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, Arcam 23T, Cambridge Audio Stream Magic 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,6 V na wyjściu to trochę mało, qrde.


Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie słuchałem z Mephisto II tylko z I wersją. Przetwornik to CEC DX7. Sony jest po znacznych modyfikacjach - zegar LC Audio, kondensatory przy transporcie Sanyo OSCON i Black Gate - Brzmienie po tych przeróbkach nie ma nic wspólnego z seryjnym urządzeniem. Porównania robione m.in ze wzmacniaczem JRDG Concentra i Mini Utopiami, Kable cyfrowe to min. Kimber AGDL i firmowy kabelek 75R od Audiomeki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze ciekawostka: Audiomeca Mephisto II wykorzystuje zmodyfikowany laser Sanyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kilka transportow (ML31.5, ML37, CEC TL0) z wyjsciem AES/EBU i w kazdym przypadku wybieram SPDIF bo gra lepiej zarowno z DACiem Levinsona, BiDAT'em Meitnera i moim NOS. Kable cyfrowe to glownie Kimber Illuminations D-60 i Orchid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Peter Daniel,

aktualnie szukam jakiegoś transportu, wiem, że jesteś tam czy możesz jakoś pomóc. Oczywiście postaram się jakoś zrewanżować ci.

 

Potrzebuje coś dobrego np. Levinson 31.5

 

 

[email protected]

lub Skype

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modyfikowany ML37 jest lepszy od niemodyfikowanego ML31.5. Ten ostatni jest troche trudny w modyfikacjach ze wzgledu na trudny dostep do srodka. Biorac pod uwage ze ML37 mozna kupic za polowe ceny ML31.5, nie polecalbym tego ostatniego.

 

CEC TL0 jest znacznie lepszy od obu Levinsonow i nie wymaga zadnych modyfikacji (tuningu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.