Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Musical Fidelity


Rekomendowane odpowiedzi

Jarek,fajnie że napisaleś wpis,zresztą mówiłeś ze tak zrobisz,wielu napewno da to do myślenia ,wielu pewnie nie ale tak ma byc ważne aby każdy miał swój punkt widzeia i słyszenia...Ja od siebie mogę tylko dodac ze kazdy sprzet moze zagrac inaczej w innym systremie co zresztą nie jest niczym nowym,ale moze przed podjeciem decyzji o zmianie pomyslec o fajnej adaptacji akustycznej pomieszcenia?Ja pomału właśnie dojrzewam własnie do tego.

Ja mialem caspiana i mf ale dzielony A300 . Nie wiem jak sie ma to do integry ale mi bardziej przypadl roksan. Wszystko zalezy z czym to bedzie gralo. Mozna zle trafic i lepszy wzmak nie pokaze swoich mozliwosci:-)

 

Pozdrawiam

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Dobrze prawicie Panowie

Caspian i A300 mają nieco zbliżoną sygnaturę brzmienia. Temperatura, nasycenie i "ciężar" dźwięku zbliżone. Caspian wyraźnie ustępuje górą pasma, gładkością brzmienia, głębia sceny, gradacją i lokalizacją źródeł. Musical także lepiej różnicuje i w bardziej wyrafinowany i gładki sposób prezentuje całość brzmienia. Inaczej jest prezentowany bas. Caspian ma mniej zaznaczony wyższy podzakres ale fajnie sprężyście odbija się na samym dole. Musical ma bas nieco obszerniejszy i zaznaczony od samej góry ale nie tak sprężysty na dole. Średnica obu wciągająca i nasycona. W caspianie lekko do przodu w A300 więcej powietrza i gładkości. Nie było to biczowanie, ale jednak ogólna prezentacja Musicala jest bardziej wyrafinowana, swobodna i realistyczna. Przyjemność odbioru muzyki w obu wzmacniaczach jest wybitna i nadal podtrzymuję swoją opinię o Caspianie jako jednym z lepszych w swojej cenie.

Pozostaje jednak z Musicalem, który dzięki świetnej prezentacji harmonicznych obronił się ostatnio również przy lampie Antique Sound Lab na diabłach. Wybaczcie nieco lakoniczny opis, ale nie mam weny twórczej.

Polecam jednak oba wzmacniacze, bo wiadomo...truizmy są zbędne.

Pzdr

 

Ja mialem caspiana i mf ale dzielony A300 . Nie wiem jak sie ma to do integry ale mi bardziej przypadl roksan. Wszystko zalezy z czym to bedzie gralo. Mozna zle trafic i lepszy wzmak nie pokaze swoich mozliwosci:-)

 

Pozdrawiam

Dokładnie jest tak jak mówisz Artur, preferencje i system mogą wyłonić różnych zwycięzców.

Jaroslaw wie co pisze...

zastanawia mnie tylko dlaczego Musical juz nie robi takich wzmacniaczy jak ten A300- bardzo mnie to ciekawi bo majac kiedys MF M6i szybko wrocilem do Caspiana...

ale zdaje sobie sprawe, ze nie gra sam wzmacniacz ale caly system i wine nie mozna zwalac na jeden element toru- po prostu niedopasowanie .........

Cześć Jarek

Niestety nowsze serie musicali grają inaczej i ja np.jesli chodzi o przyjemność i relaks wybrał bym Caspiana a nie A 5.5 bo tego słuchałem u siebie. Te nowe serie wymagają więcej zaangażowania jesli chodzi o wpasowanie w system, Caspian jest praktycznie bezproblemowy jeśli chodzi o współpracę, podłączamy i jest fajnie.

Próbowałem z Caspianem, tak jak polecałeś ;-) a że nie wyszło, to nie znaczy że nie cenie i zapomnę, to zawsze będzie pierwsza audiomiłość :-)

Pzdr

qman chyba ciagle szuka, więc MF 300 tez jeszcze nie to,tym bardziej,ze nie szuka wsród wyższej półki cenowej, a MF A300 tez wisiał w ogłoszeniach. Kiedys strasznie zachwalałeś Krella 300,czy on z tej trójki najgorszy dla Ciebie?

A sluchal ktos wzmaka Nu-Vista M3 . To hybryda bodajze tak? Wyglada zacnie ale ciekawe czy faktycznie lepiej od modeli ''A'' ?

 

Pozdrawiam

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Krell KAV 300 faktycznie zrobił niezłe wrażenie. Był plastyczny bez rozjaśnienia czy odchudzenia i z imponującym basem, jednak po czasie nie wciągał,eufemistycznie mówiąc. To było według mnie następstwem zbytniej kontroli. Wybrzmienia były zbyt szybko ucinane, brakowało swobody. Jak włączyłem po Krellu Musicala, to zrozumiałem czego brakuje temu pierwszemu.

  • 1 miesiąc później...

Witam. Może ktoryś z Szanownych wielbicieli MF słyszał jak gra MF M6 PRE/M6 PRX. Bardzo mało info o tej parce w necie. Na Polskich stronach całkiem brak informacji. Jedyny opis -test w prasie UK. Bardzo jestem ciekaw opinii zwłaszcza w odniesieniu do integry M6i której jestem użytkownikiem. Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...

Witam !

 

Znów zapisuję się do klubu !

 

Tym razem z MF kW500. Poprzednio miałem kW250S.

 

Kawał pieca. Dźwięk powala. To jest dokładnie to czego się spodziewałem. Polecam. To jeden z najlepszych wzmaków jaki słyszałem, oprócz ekstremalnego High-Endu oczywiście ...

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Witamy ponownie Piopio

Gratulacje i czekamy na kilka zdań n/t brzmienia.

Słyszałem wielokrotnie kW250 i ciekaw jestem takiej elektrowni jak kW500.

Ja też wciąż z niepokonanym A300 i coraz częściej myślę o wyższej półce musicala takiej jak NuVista czy kW500.

pzdr

p.s.

Fotki mile widziane.

Edytowane przez qman

Czy ktoś może miał jakiekolwiek doświadczenia odsłuchowe z parą monobloków A50 lub A200?

Zestroiłem pełen system A5 z końcówką NAD C272. Poda mi się, aczkolwiek MF zatracił swoje najcenniejsze cechy w zamian za bardzo energiczny przekaz.

Też marzę o KW - no cóż, jeszcze nie dzisiaj :)

Nie samym audio człowiek żyje ... ;-)

Fotek póki co nie zrobię bo mój drogocenny MF jest ustawiony tymczasowo ;-) Niedługo wsadzę go do szafki to będzie się lepiej prezentował.

A dźwięk jest boski ... ale o tym napiszę wkrótce. Co najciekawsze kW też ma wady ;-) Na szczęście nie w brzmieniu ;-)

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Musical Fidelity kW500

 

To jeden z najlepszych tworów Antoniego Michaelsona. Zresztą cała seria kW jest udana. Oprócz nieszczęsnego SACD, który ma kłopoty z transportem.

Szkoda, że cała seria była limitowana do 500 sztuk. Przynajmniej ma się świadomość, że ma się coś wyjątkowego.

MF kW500 składa się z dwóch komponentów - jedno pudełko to zasilanie a drugie wzmacniacz. kW500 ma oddzielne zasilanie do każdej końcówki i lampowego preampu. Całość waży ponad 40 kg i zajmuje sporo miejsca. Sam wzmacniacz jest bardzo duży - ledwo mieści się w standardowej półce audio.

Wygląd ma dość ascetyczny z centralnie umieszczonym pokrętłem głośności. Jak na mój gust jest za duże ...

 

Brzmienie

 

To jeden z najlepszych wzmacniaczy w rozsądnych pieniądzach jakie słyszałem. Brutalna moc 500W łączy się piękną barwą i niezwykłą transparentnością. Uderzenia kotła czy stopy w perkusji robi wrażenie. Brzmienie instrumentów jest bardzo naturalne. Wokale to poezja. Nie ma żadnych nienaturalnych sybilantów. Wzmacniacz sprawia, że poczucie realizmu odtwarzanej muzyki jest bardzo wysokie. Fortepian jest znakomicie odtwarzany. Możdżer ze swoim instrumentem wręcz wskakuje do pokoju ! Dynamika w skali makro i mikro jest na najwyższym poziomie. Brzmienie jest energetyczne i rytmiczne. Symfonika brzmi spektakularnie - słychać poszczególne sekcje instrumentów a jednocześnie odbieramy przekaz jako całość. Scena jest szeroka i głęboka. Kolumny znikają z pokoju.

Do brzmienia nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Jest może delikatnie ocieplone. Ale nie jest to przysłowiowy czar lamp pomimo lampki w seksji przedwzmacniacza. Zachowana jest równowaga tonalna bez faworyzowania jakiegoś zakresu. Bas schodzi niezwykle nisko. Przy odpowiednich kolumnach można odczuć go całym ciałem - jak na koncercie. np. płyta Lunatic Soul.

Jedną z moich ulubionych płyt jest muzyka z Hair. kW500 gra tą płytę w sposób zachwycający. Brzmienie na innym sprzęcie momentami może być matowe. kW500 dodaje jej energii i blasku. Dźwięk jest wypełniony co jest trudne do osiągnięcia z innymi wzmacniaczami.

Podsumowując - po prostu High-End.

 

Wady

 

1. Wzmacniacz grzeje się niemiłosiernie. Ma duże radiatory, które szybko robią się gorące.

2. W szczycie może pobierać prawie 2kW prądu ... co pewnie się nie zdarza ale trudno go nazwać ekologicznym ;-)

3. Przy starcie często wywala korek 16A. Musi być większy w instalacji.

4. Kabel sieciowy jest w wersji 20A. Nie pobawimy się więc kablami bo oferta rynkowa takich kabli jest skromna.

5. Kiepsko jest skalibrowany potencjometr głośności - wystarczy mały ruch w prawo i jest już głośno ... nie da się precyzyjnie ustawić głośności z pilota. Jest albo za cicho albo od razu za głośno ... Trzeba czasami ręcznie ustawić głośność.

6. Wzmacniacz źle współpracuje z wysokoefektywnymi kolumnami - od razu jest głośno ... Mamy małe pole manewru poziomem głośności.

7. Kiepski plastikowy pilot ...

 

Więcej grzechów nie pamiętam ...

 

Suma sumarum wady są nieistotne w porównaniu z zaletami ;-)

Ten wzmacniacz jest tak dobry, że można go kupić w ciemno bez odsłuchów. Naprawdę nie trzeba. Napędzi zdecydowaną większość kolumn na rynku. To wzmacniacz dedykowany dla miłośników realizmu w odtwarzanej muzyce. Niekoniecznie barwy ale obrazu muzycznego jako całości.

Wcześniej miałem kW250S i byłem bardzo zadowolony. kw500 jest lepszy. Odczuwalnie lepszy. Moja zdecydowana rekomendacja.

Niedługo wstawię fotki kW500 w akcji.

 

pozdrawiam

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanie czy ktoś próbował łączyć Ushery S-520 z Musical Fidelity A2/A3 ?.

Na dzień dzisiejszy mam Ushery S-520 połączone z Cyrusem One gra to dość fajnie ale często wysokie tony są zbyt natarczywe z tego co czytałem MF A2/A3 grają dość ciepło czyli teoretycznie powinny się ładnie zgrać z Usherami S-520.

Ps. akustycznie pokój mam zrobiony.

  • 2 tygodnie później...

nie wyminiaj bezpiecznika na wiekszy bo jeszcze spalisz dom tylko wstaw klasy c tzw zwloczny o takim samym amperazu i

powinno byc ok

Fakt. Elektryk wymienił na C20A ;-) i działa ;-)

Jednak 20A bo sam wzmak ma kabel zasilający C19 a to chyba coś znaczy ...

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

 

Fakt. Elektryk wymienił na C20A ;-) i działa ;-)

Jednak 20A bo sam wzmak ma kabel zasilający C19 a to chyba coś znaczy ...

 

tak naprawdę to c19 to tylko typ przewodu zasilającego a w rzeczywistości jest to przewód o przekroju dwóch i pół milimetra szesnasto amperowy, ale nie ważne to nie jest przecież forum elektryczne, ważne że działa i jest okey porozmawiajmy lepiej o wzmacniaczach musical fidelity, chciałbym się dowiedzieć jakie są istotne różnice pomiędzy końcówkami mocy a3cr a 3.2 przeczytalem wszystkie strony tego klubu i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi prócz tego, że wzmacniacz a3cr ma glebszy bas, czy ktoś może scharakteryzować te dwa wzmacniacze dodam, że dla mnie przede wszystkim liczy się jak najbardziej lampowe granie, z góry dzięki

Niedługo zapiszę się do klubu z A3...... Taką mam nadzieję

Chyba, że odradzicie- mając na uwadze resztę mojego sprzętu.

Czy będzie to znaczący krok na przód w moim przypadku?

Chciałbym się upewnić, gdyż odsłuch przed zakupem niemożliwy.

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

Niedługo zapiszę się do klubu z A3...... Taką mam nadzieję

Chyba, że odradzicie- mając na uwadze resztę mojego sprzętu.

Czy będzie to znaczący krok na przód w moim przypadku?

Chciałbym się upewnić, gdyż odsłuch przed zakupem niemożliwy.

 

Dojechał do mnie dziś MF A3.......Banan się pojawił....

 

Czym różni się wejście CD od SACD we wzmacniaczu MF A3 ?

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

I jak się zgrał z kolumnami?.

Klasa wyżej od HK980. Co najmniej. Na razie nie słyszę słabych punktów.

Dźwięk detaliczny, ale muzykalny. Pojawiła się piękna średnica. Super( takie nie-audiofilskie słowo) wokale.

Zaistniały bliższe i dalsze plany.

Obawiałem się trochę, żeby nie było zbyt ostrej góry....Ale nic z tych rzeczy.... Czuję się swobodę i lekkość w napędzaniu tych kolumn.

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

Byłem pewien że się spodoba a w innym poście od razu proponowano wymianę kolumn... :).

Tak naprawdę, to bardziej ufam własnej intuicji niż poradom forumowiczów.....

DAPHILE, Arcam irDac, Musical Fidelity A3, Paradigm studio 40.4 + REL T5,ibasso DX120,DX100, Iriver H140 eph100 HD650. 

Czym różni się wejście CD od SACD we wzmacniaczu MF A3 ?

 

Napisem ;)

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.