Skocz do zawartości
IGNORED

PayPal - banda oszustów


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie pisałem już o ludziach poszkodowanych przez PayPal. W sieci są nawet całe strony poświęcone temu zagadnieniu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niemniej jednak, ostatnio sam korzystałem z ich usług i ... zostałem zrobiony w balona.

 

Poszło o podrobiony kabel kupiony na ebay.

 

Po tym jak odkryłem, że kabel jest podrobiony, wniosłem spór przez odpowiedni formularz ze strony PayPal, celem zwrotu wysłąnych pieniędzy. PayPal szczyci się tym, że dzięki ich polityce "$2000 buyer protection" możemy odzyskać stracone pienądze (o tym, że można tak zrobić tylko jeżeli sprzedawca wcześniej nie wycofał pieniędzy z konta PayPal, piszą już małym drukiem - ale tak daleko nawet nie doszedłem).

 

Tak więc wypełniłem formularz, zaznaczyłem tysiąc opcji, m.in. taką że towar jest podrobiony, załaczyłem maila z Cardasa i rozpocząłem spór.

 

Od tego momentu mamy 20 dni, aby spór przekształcić w roszczenie, o ile oczywiście w przeciągu tego czasu sprzedawca nie zwróci nam pieniędzy dobrowolnie. Mój sprzedawca przyjął argumentację, że kabel jest podrobiony, przesłał nawet swój adres zwrotny do odesłania produktu, ale nigdy nie odesłał pieniędzy. Po 2-tygodniach zabawy w kotka i myszkę ze sprzedawcą, straciłem cierpliwość i spór przekształciłem w roszczenie.

 

I zgadnijcie co. W 10s potem dostałem komunikat od PayPal, że roszczenie zostało przyjete i ... odrzucone. Dlaczego ? Ponieważ ich gwarancje nie obejmują towarów podrobionych ! I to mimo, że sprzedawca ten fakt potwierdził !

 

"Podjęto decyzję o przekształceniu tego sporu w roszczenie w systemie

PayPal. Kończąc komunikację ze sprzedającym, zwracasz się do firmy PayPal o

zbadanie sprawy i podjęcie decyzji o jej rozstrzygnięciu. W ramach

dochodzenia serwis PayPal zbadał całą korespondencję w Centrum

rozstrzygania.

 

Zakończyliśmy badanie sprawy w związku ze złożonym roszczeniem. Zgodnie z

postanowieniami Umowy z użytkownikiem zgłaszane roszczenia mogą dotyczyć

wyłącznie przesyłki towarów. Nie mogą one dotyczyć cech lub jakości

otrzymanych przedmiotów. W związku z tym nie możemy cofnąć tej transakcji

ani dokonać zwrotu pieniędzy. "

 

A więc wygląda na to, że można wysłać kupującemu nawet cegłę, i jeżeli dojdzie i będzie na to stosowne potwierdzenie odbioru, to jesteśmy w przysłowiowej dupie !

 

Fuck you PayPal i wasze buyer's protection !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak paypal działa, wiadomo. Nasza rodzima wysyłka za pobraniem funkcjonuje na podobnej zasadzie. Kurier nie pozwoli otworzyć paczki dopóki mu nie zapłacimy, no a gdy w środku znajdziemy wspomniane cegły czy płyty wiórowe z głosnikami z saturna pieniędzy bynajmniej nie odda, może co najwyżej poświadczyć co zobaczył. Dochodzenia roszczeń od sprzedającego i tak się nie uniknie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak PayPal jest dobry tylko w pobieraniu prowizji. Miałem kiedyś przypadek z podrobionymi Shurami SM57. Udało mi się odzyskać kasę po krótkiej, acz treściwej wymianie zdań z kupującym - obeszło się bez pomocy PayPala.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wiedzieć. Z tym to tak samo jak ze wszystkim. Jak jest problem i wypadałoby wypłacić pieniądze to się zaczyna problem i "walenie klienta po rogach". A wcześniej reklamy pisane przez krawaciarzy "skorzystaj - TO WSZYSTKO DLA CIEBIE "DROGI" KLIENCIE";).

Tak to już jest niestety.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam wodke kazdemu kto sie do nich dodzwoni na podamy przez Paypal numer infolinii, i nie mam tu na mysli zostawienia wiadomosci na automacie, tylko rozmowe z zywym czlowiekiem od obslugi klienta. Probowalem kiedys przez tydzien, o wszelkich mozliwych porach i zawsze komputer grzmial w sluchawie, ze chwilowo linia zajeta w wyniku duzej liczby dzwoniacych. Bzdura, tam zwyczajnie nikt nie siedzi :D

Na szczescie byla to raczej blahostka, ale mocno zastanawiajace, jesli chodzi o podejscie do korzystajacych z uslug PayPala, kontakt wrecz uciety, bo komu sie chce wypelniac godzinami kolejne formularze (pomijajac nieskonczona liste zasad ichniego regulaminu),kiedy chce zadac jedno,krotkie pytanko ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Elberoth

 

Co do współcześnie funkcjonujących eufemizmów dzisiaj nie mówi się "oszust" tylko "przedsiębiorczy", "zaradny", "biznesmen" itp. (oczywiście nie piszę o wszystkich, tylko o różnych "kanciarzach w krawatach")

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JarlBjorn, 3 Mar 2008, 12:33

 

>Nasza rodzima wysyłka za pobraniem funkcjonuje na podobnej zasadzie.

>Kurier nie pozwoli otworzyć paczki dopóki mu nie zapłacimy, no a gdy w środku znajdziemy wspomniane

>cegły czy płyty wiórowe z głosnikami z saturna pieniędzy bynajmniej nie odda, może co najwyżej

>poświadczyć co zobaczył. Dochodzenia roszczeń od sprzedającego i tak się nie uniknie.

 

Tylko że nasza rodzima wysyłka nie opowiada banialuk o buyer's protection.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może poruszymy jeszcze sprawę "wirtualnych ubezpieczeń" kart kredytowych opłaty są spore ale jak co do czego przyjdzie to okazuje się że niema punktu zaczepienia żeby można było cokolwiek wyegzekwować. Ze swojego punktu widzenia widzę że nie warto płacić tego typu dodatkowego haraczu,lepiej poszukać sobie bardziej sensowne i obejmujące szersze odcienie przypadków mogących nastąpić w życiu.

Co do Pay Pala to też jest możliwość zawarcia poza nim konkretnych ubezpieczeń obejmujących nie tylko przesyłki od drzwi do drzwi ale nawet dalej do samego biurka i o dziwo może to być znacznie tańsze niżubezpieczenie przesyłki u kuriera obejmujący mniejszy zakres ochrony.

Trochę szczęścia też trzeba mieć zaryzykowałem ostatnio przelew pieniężny Western Union i okazało się że transakcja przebiegła pomyślnie-fakt osoba sprzedająca miała duży staż i dosyć przyzwoite notowania, mimo że przed swoim fiskusem nieźle kręci takie przelewy nie zostawiają śladu co do pochodzenia pieniedzy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem : paypal działa w oparciu o karty kredytowe, rejestrując się podajemy wszystkie dane dotyczące karty ,które są potem przez nich sprawdzane, w tym zapewne =przede wszystkim i limit kredytu na karcie.

 

Wyobrażałem sobie do tej pory,że w razie reklamacji paypal niejako blokuje na karcie kwotę w max wysokości gwarancji jakiej udzielił i w zależności od wyniku trybu rekalamacyjnego np. wypłaca kupującemu ( ofc pomniejszając o swoją prowizję ). Za co więc paypal liczy sobie k**wa prowizję ? Raz tylko wszcząłem tryb reklamacyjny, ale po tym jak dowiedział się o tym dostawaca, natychmiast dostarczył towar. Co prawda, nie chodziło o jego jakość czy original versus fake ale o ciągłe przeginanie z terminem. Inna sprawa ,że była to dość znana firma, która mnóstwo goni na e-bayu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobno nie mogą ci wejśc na konto bez twojej zgody. Jak nie ma środków to nic sami nie wybiorą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze w ten sposób moglibyśmy się któregoś pięknego dnia zdziwić że kupowany towar kosztuje zamiast 1K$ 10kżł i wtedy dupa i ciągania po sądach i arbitrazach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,tak. Ale tego nie wiesz w odniesieniu do sprzedawcy. Faktem jest ,że paypal odmówił współpracy dlatego że towar jest podrobiony ,na co nb masz potwierdzenie producenta. Ogłośmy bojkot paypala jak niedawno Angole i Szkopy !!! Miast pieprzyć o prawach autorskich odnośnie wpisów na Forum, zainteresujmy sprawą prawnika, Elbie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth, 3 Mar 2008, 13:26

 

>No właśnie podobno nie mogą ci wejśc na konto bez twojej zgody

 

To po kiego ch... dla nabywcy ten paypal ? Myślę o bezpieczeństwie obrotu.

 

 

Jak nie ma środków to nic sami nie

>wybiorą.

 

Więc w jaki sposób gwarantują ? Pół świata mogłoby ich puścić z trobami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zildjian, 3 Mar 2008, 13:35

 

>zainteresujmy sprawą prawnika, Elbie.

 

Zostawiam ten temat hobbystom ... szkoda mi czasu i nerwów aby się kłócić o 700zł. I niestety PayPal na takich ludziach jak ja żeruje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>zildjian

>Więc w jaki sposób gwarantują ? Pół świata mogłoby ich puścić z trobami.

 

A kto powiedział, że coś w REALNY sposób gwarantują? Bo w reklamach to oczywiście gwarantują wszystko i wszystkim: "tylko skorzystaj i śpij "spokojnie"".

 

Ale może można się czegoś czepić. Elberoth musi dobrze przestudiować cały regulamin. Potem zorientować się ile zachodu kosztowałoby go wejście w spór (pewnie tyle, że mu się odechce).

Mnie kiedyś ubezpieczyciel zwodził. Czekałem cierpliwie prawie pół roku i w końcu postanowiłem się zapytać czy o mnie nie zapomnieli. Akurat mniej więcej w tym czasie przyszedł list który mnie wprawił w zdumienie. Treść sprowadzała się do tego, że oddalają sprawę z powodu nieposiadania jakiegoś papierku, do którego zdobycia akurat oni sami byli ZOBOWIĄZANI". Wkurzylem się po "wyjaśniającej" rozmowie telefonicznej z ubezpieczycielem, napisałem pismo które wysłałem faxem na drugi dzień po rozmowie - o sądzie i takie tam. Jeszcze tego samego dnia pan z ubezpieczalni zaprosił mnie na wizytę w kasie celem odbioru pieniędzy. Dziwna i szybka zmiana stanowiska;). Po tym wnioskowałem, że wszystko mieli, tylko wzięli klienta "na próbę": jak się "pogodzi" to niech spada, jak zacznie "brykać" to najwyżej wypłacimy". Tak to jest Panowie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PP został wprowadzony by dać możliwość zapłacenia kartą kupującemu w przypadku kiedy osoba bądź firma sprzedająca nie ma terminala by należność pobrać kartą lub gdy terminal sprzedającego nie obsługuje danej karty. Przykładem jest brak możliwości płacenia kartami wydanymi przez banki polskie np. w USA. PP gwarantuje bezpieczeństwo transakcji finansowej, ale chyba nie może odpowiadać za towar jesli okaże sie on podróbką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wiele oczekujecie Panowie?

W regulaminie Paypalu są jasno opisane zasady ochrony.

Wielokrotnie korzystałem z Paypalu i jestem bardzo zadowolony. Zdarzył mi się dwukrotnie przypadek sporny z pozytywnym roztrzygnięciem dla mnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kmicic, 3 Mar 2008, 13:53

>PP został wprowadzony by dać możliwość zapłacenia kartą kupującemu w przypadku kiedy osoba bądź

>firma sprzedająca nie ma terminala by należność pobrać kartą lub gdy terminal sprzedającego nie

>obsługuje danej karty

 

he,he.... PP został wprowadzony po to,by paypal zarabiał kasę, sądzę,przede wszystkim.

 

 

Przykładem jest brak możliwości płacenia kartami wydanymi przez banki polskie

>np. w USA.

 

Nie miałem z tym problemu, ani z zakupami przez telefon jak i płacąc za browary i szlugi na stacji benzynowej w "in the middle of nowhere"

 

PP gwarantuje bezpieczeństwo transakcji finansowej, ale chyba nie może odpowiadać za

>towar jesli okaże sie on podróbką.

 

A w jaki sposób paypal gwarantuje płatność,jeśli Elbie np nie dostałby towaru w ogóle?

 

Co do podróbki,faxtycznie, sprzedajaćy może dowieść/oświadczyć,że nie wiedział ,iż to podróba.Ale czyż w policy paypala nie ma mowy o walce z podróbami ? Na miejscu paypala,posłałbym policję o 6-tej rano w kominiarkach do sprzedawcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Nie za wiele oczekujecie Panowie?

>W regulaminie Paypalu są jasno opisane zasady ochrony.

 

Może nie potrafię czytać, ale jak wół w regulaminie stoi:

 

13.11 Significantly Not As Described. To the extent that we provide reimbursement for losses for items that are Significantly Not as Described when received by the buyer (which we may do under all programs except the Buyer Complaint Policy), an item is Significantly Not as Described if the seller clearly misrepresented the details of the item in a way that affects its value or usability. This does not include cases where the buyer is merely disappointed with the item or where the item did not meet the buyer's expectations. Here are some of the reasons that an item may be considered Significantly Not as Described:

 

(...)

 

d. The item was advertised as authentic but is not authentic. For example, a fake or knock-off item that was advertised as authentic or a completely different or inferior brand of a similar product.

 

Przedmiot znacżąco odbiegał od opisu ? Odbiegał. Spełnia definicję zawartą w pkt. d jako fałszywka ? Spełnia.

 

Oszuści i tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elbie

 

I o to chodzi, i o to chodzi !!! Od razu literacką acz stanowczą angielszczyzną opisz sytuację zakreślając przy tym termin rekompensaty,po którym wszczynąć będziesz legal action. Powodzenia !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth,

 

Przykro, ze dolaczyles do grona pokrzywdzonych przez PayPal. Nie wiem jakich funduszy uzyles. Jesli, karty kredytowej to czasami jest szansa by przez karte odzyskac pieniadze. To jednak zalezy od tego kto karte wydal, jedni sa bardziej po stronie klienta, a inni nie.

 

Prosze podaj jesli uwazasz , ze nie ujmie to twojej prywatnosci nick goscia sprzedajacego te falszywe Cardasy, by ostrzec innych.

 

Pozdrawim,

Parsec

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth, 3 Mar 2008, 12:06

 

>Po tym jak odkryłem, że kabel jest podrobiony, wniosłem spór przez odpowiedni formularz ze strony

>PayPal, celem zwrotu wysłąnych pieniędzy. PayPal szczyci się tym, że dzięki ich polityce "$2000

>buyer protection" możemy odzyskać stracone pienądze (o tym, że można tak zrobić tylko jeżeli

>sprzedawca wcześniej nie wycofał pieniędzy z konta PayPal, piszą już małym drukiem - ale tak daleko

>nawet nie doszedłem).

 

Mysle, ze za wiele oczekujesz od PayPal.

Prosze, wstaw sie na chwile w sytuacje wlasciciela PayPal - jestes wlascicielem. Masz firme PayPal a 2 spryciarzy (nazwijmy ich A i B) chce zrobic na Tobie interes. Jak? Bardzo prosto. A wysyla do B falszywke a B to 'odkrywa' i wystepuje z roszczeniem. By uniknac takich przypadkow musisz albo:

- sprawdzac kazda przesylke pod wzgledem autentycznosci towaru (nierealne)

- odrzucac tego typu roszczenia (co ma sens moim zdaniem)

 

Takze ma sens deklaracja PP, ze poki pieniadze sa w ich rekach mozna tranzakcje cofnac no bo tyle to oni moga, ale jezeli A ucieka z forsa to jednak juz Twoj problem by go lapac, czyz nie?

 

pzdrw

 

soso

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to znaczy za wiele oczekujesz ?

 

Oczekuje tylko spełnienia obietnicy z ich regulaminu. Przecież nie ja go pisałem. Jeżeli nie chcą mieć takich sytuacji, to niech nie wychodzą z taka inicjatywą. Proste.

 

A tak jak z ubezpieczycielem, który by ogłaszał że ubezpiecza samochody, tylko jak ukradną to odszkodowania nie wypłacał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth-> to Pay Pal sprzedał Ci podrobiony kabelek czy jakiś użytkownik internetowy któremu zapłaciłeś za pośrednictwem Pay Pal'a ?

Dokonałeś zakupu czyli czynności za którą wystawiłeś pozytywną ocenę. Marne masz więc szanse. Dobry prawnik zrobi jeszcze że chcesz posiadajac podróbkę pomówić kogoś.

 

A swoją drogą nie ma super okazji za 200$ nabywając coś co musi kosztować................. .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobną sytuację, z tym, że towar nigdy nie doszedł. Termin doręczenia był długi (8 tygodni, rzecz miała być zrobiona na zamówienie). W paypal procedurę sporu można wszcząć tylko do 45 dni po dokonaniu transakcji. Po upływie terminu dostawy skontaktowałem się ze sprzedawcą, który zaczął kręcić. Paypal odmówił interwencji, bo minęło więcej niż 45 dni od daty płatności. Zwróciłem się do wystawcy karty kredytowej i w ciągu 24 godzin kwota została zwrócona w ramach reklamacji. Po jakimś czasie dostałem info, że sprawa została definitywnie załatwiona. Najwidoczniej Citibank ma lepszych prawników niż paypal.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.