Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  171 członków

JBL Klub
IGNORED

Klub zwolenników JBL


Joku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy zbieg okoliczności, bo akurat dzisiaj z ciekawości mierzyłem napięcie na baterii. Włożyłem nową Varta Industrial półtora roku temu, dzisiaj miała 9.4V. Nowa ma 9.6V. Biorąc pod uwagę że do kondensatorów jest podłączona przez opornik rzędu kllku megaohmów, to pewnie prędzej wyleje ze starości niż się zużyje. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ciekawy zbieg okoliczności, bo akurat dzisiaj z ciekawości mierzyłem napięcie na baterii. Włożyłem nową Varta Industrial półtora roku temu, dzisiaj miała 9.4V. Nowa ma 9.6V. Biorąc pod uwagę że do kondensatorów jest podłączona przez opornik rzędu kllku megaohmów, to pewnie prędzej wyleje ze starości niż się zużyje.

Tym bardziej że te baterie mają tylko spolaryzować kondy więc dużo to nie trzeba ale ja do moich od 2.5 roku nie zaglądałem . Chyba nie ma po co.

Z ciekawości ile x 9v dałeś ? Tj jakie łącznie napięcie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny fabrycznie są na 1 x 9V więc na razie jest tylko tak. Nie ukrywam że jako lurker na wielu forach widziałem co tu kiedyś Sovereign pisał i rozważałem zwiększenie napięcia.

Ale najpierw policzyłem sobie parę rzeczy, tzn żeby cały sygnał wejściowy zmieścił się w tym offsecie napięcia i w całości pracował w nazwijmy to klasie A, to napięcie szczytowe nie może przekraczać 9V. A 9V szczytowego to 6.36V RMS. Zakładając 8 ohmową kolumnę przelicza się to na około 5W mocy.

Zauważyłem że rzadko mam okazję przekraczać ten próg, szczególnie że słucham głównie wieczorem, a 89db skuteczności kolumny (co wcale nie jest tak cicho) jest mierzone przecież przy 1 wacie. A z kolei jak jest impreza to się nie robi odsłuchów krytycznych. Więc tak to sobie tłumacząc machnąłem ostatecznie ręką na zwiększanie napięcia baterii. I tak nawet przy ostrym graniu powinno być lepiej niż w klasycznej zwrotnicy bez charge-coupling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie laika (jeśli chodzi zwrotnice CC):

Jak to się dokłada te baterie do kolumn, które ich fabrycznie nie mają?

Czy trzeba przerabiać zwrotnicę czy wystarczy kabelkami wpiąć baterię, w którym miejscu i jaką?

Chodzi o kolumny Studio Monitor 4429.

Ogólnie czy w przypadku tego konretnego modelu jest to w ogóle możliwe i czy warte zachodu?

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego, że najsensowniej  byloby zrobić nowe zwrotnice, a fabryczne zachować i w razie czego zamienić z powrotem. Biorąc jeszcze pod uwagę, że zwrotka jest dwuczęściowa:

image.thumb.jpeg.80ecbffc1ec8b6d8f8b3c19cda1ed891.jpeg

to raczej odpuszczam  temat😏

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wniosek z tego, że najsensowniej  byloby zrobić nowe zwrotnice, a fabryczne zachować i w razie czego zamienić z powrotem. Biorąc jeszcze pod uwagę, że zwrotka jest dwuczęściowa:
image.thumb.jpeg.80ecbffc1ec8b6d8f8b3c19cda1ed891.jpeg
to raczej odpuszczam  temat

Ja dokładnie tak zrobiłem. Stare nietykalne leżą na półce a w środku wg projektu Nelsona Passa jak pisałem ale w wersji CC. To było 3 lata temu więc jeszcze ceny kompaktow nie zwariowały więc oceniam że warto było


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:


Ja dokładnie tak zrobiłem. Stare nietykalne leżą na półce a w środku wg projektu Nelsona Passa jak pisałem ale w wersji CC. To było 3 lata temu więc jeszcze ceny kompaktow nie zwariowały więc oceniam że warto było


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sam je wykonałeś, czy ktoś to inny zrobił? Skąd wziąć projekt dla 4429?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Sam je wykonałeś, czy ktoś to inny zrobił? Skąd wziąć projekt dla 4429?

Projekt Nelsona Passa jest dostępny w necie ale on jest modyfikacja fabryki i stricte pod moje L300. Wykonał je dla mnie Sonus Oliwa Pan Andrzej Witek ale nie musisz zmieniać zwrotki. Trzeba ją zbudować na nowo wg schematu producenta i zdublować szeregowo kondesatory oraz podać napięcie polaryzujące z baterii.
Myślę że każda firma audio od kolumn ktora robi zwrotki to wykona . Jedynie musisz zdecydować jakie dać cewki , kondesatory itp. Jakość / cena oraz ile podać volt . Tu są rozne szkoły ale generalnie im wieksze napięcie tym ponoć lepiej . Ja u siebie dałem baterie w plastikowych pojemnikach na wszelki wypadek jakby wylały bo te baterie są na lata więc kup najlepsze jak możesz żeby nie grzebać co jakiś czas. Żeby kondy spolaryzować trzeba minimalny prąd.

nakazałem ten artykuł. Jeśli znasz angielski to jest tu wyjaśniona zasada

https://www.enjoythemusic.com/diy/0911/charge_coupled_crossovers.htm

Oraz tu masz do poczytania sporo ale zasada jest opisana w linku powyżej i chyba na forum nie ma takiego co by powiedział że to nic nie daje.

https://theartofsound.net/forum/showthread.php?9700-Charge-Coupled-Crossovers

Gdzieś jeszcze czytałem naukowe wyjaśnienie dlaczego jest lepiej tj że kondensator jest ciągle spolaryzowany i nie musi przechodzić przez tzw punk zero.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
3 godziny temu, DJ LUCAS napisał:

Panowie,

Poszukuję kolumn z dużym wooferem. Mam na oku model 4349. Czy na forum jest ktoś z Warszawy i posiada takowy model. Powiem szczerze, że dystrybutor może jedynie je sprowadzić na zamówienie co wiąże się z zakupem. 

Pozdrawiam

Czemu nie chcesz moich? Za 1/3 ceny 4349 masz poprzednika, który w przeciwieństwie do nowej dwudrożnej wersji jest 3-drożny, a woofer, na którym Ci zależy ma ten sam. Kłopot w tym, że mam już chetnych i na razie zarezerwowane. Wyjaśni się w poniedziałek.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, audiofan01 napisał:

Czemu nie chcesz moich? Za 1/3 ceny 4349 masz poprzednika, który w przeciwieństwie do nowej dwudrożnej wersji jest 3-drożny, a woofer, na którym Ci zależy ma ten sam. Kłopot w tym, że mam już chetnych i na razie zarezerwowane. Wyjaśni się w poniedziałek.

Na co przesiadka pod Accu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Pany szybki temat, kolumny L52, znajomy sie na nie uparl nie sluchajac ich, chce miec i już, dalej nie ma co wnikac, ale pytam was z doswiadczenia z jakimi wzmakami JBL najlepiej łączyć? Moze byc wzmak z drugiej ręki hmmmm (pominmy fakt akustyki preferencji itp, to bedzie pierwsze stereo.)

Wiec może szybkie pytanie, z jakim wzmakiem najlepiej połączyć te kolumny?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

mam

W dniu 21.09.2023 o 07:29, bujalone napisał:

Pany szybki temat, kolumny L52, znajomy sie na nie uparl nie sluchajac ich, chce miec i już, dalej nie ma co wnikac, ale pytam was z doswiadczenia z jakimi wzmakami JBL najlepiej łączyć? Moze byc wzmak z drugiej ręki hmmmm (pominmy fakt akustyki preferencji itp, to bedzie pierwsze stereo.)

Wiec może szybkie pytanie, z jakim wzmakiem najlepiej połączyć te kolumny?

 

Pozdrawiam

mam na sprzedaż nowy  Sugden A21 SE Signature (najmocniejsza wersja) , w UK często  sprzedawany w pakiecie z JBL

https://www.audioaffair.co.uk/hifi-package-16-sugden-a21se-jbl-classic-l100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś jak się ma K2 S4800 do S4700 ? To co znalazłem o głośniach:

S4800: 1'' 045Ti + 3''435AL + 15''1500FE
S4700: 3/4"138Nd + 2"175Nd-3 + 15"2216Nd

(są jeszcze 4338, a więc wersja S4800 w wydaniu pro, też brzmi nieco inaczej choć podejrzewam powinna być na tych samych głośnikach).

Gdzieś mi również mignęła opinia że S4700 choć niby model z półki niżej to jako że nowszy technologicznie brzmi lepiej.

@Sovereign Jakby kolega był obecny, to rzuć proszę troszkę światła w tym temacie 😉

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
On 10/7/2023 at 4:45 PM, Micke 13 said:

Orientuje się ktoś jak się ma K2 S4800 do S4700 ? To co znalazłem o głośniach:

S4800: 1'' 045Ti + 3''435AL + 15''1500FE
S4700: 3/4"138Nd + 2"175Nd-3 + 15"2216Nd

(są jeszcze 4338, a więc wersja S4800 w wydaniu pro, też brzmi nieco inaczej choć podejrzewam powinna być na tych samych głośnikach).

Gdzieś mi również mignęła opinia że S4700 choć niby model z półki niżej to jako że nowszy technologicznie brzmi lepiej.

@Sovereign Jakby kolega był obecny, to rzuć proszę troszkę światła w tym temacie 😉

Nie znam dobrze tych modeli, ale oznaczenia w 1 chwili mnie zmylily, bo myslalem ze s4800 bedzie mial wlasnie przetworniki z lepszymi (mocniejszymi magnesami) (oznaczenie Nd - neodymowy, vs. FE (Ferrytowy), a tu na odwrot... wiec mozliwa jest teoria ze s4700 moga byc lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, GT napisał:

Nie znam sprzedawcy itd. Ale akurat może ktoś czegoś takiego szuka? Zawsze jakaś alternatywa do starszych modeli no i niebieski front 🙂

https://allegrolokalnie.pl/oferta/jbl-4367-studio-monitor

A pomyśleć tylko, pół roku temu mogłem je kupić za 40k i to razem ze standami, teraz byłbym 9k do przodu 😜

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2023 o 23:41, Marcin Wielgus napisał:

Nirvana

Skandynawskie światło z Norge przy głównym systemie.

1BF8E72E-1834-49A4-A847-4CA8F6A8ADAE.jpeg

https://www.instagram.com/gratefulandersen/ Obrazy i Figurki takie pasowałyby do wystroju i u Ciebie.

Były No 33H, później te co widać, następnie dzielone Jadisy, a teraz kilka wzmacniaczy mocy Accuphase'a.

To te z pierwszej dekady XXI wieku.

https://highfidelity.pl/@main-1485&lang=

MG_9663.jpgpost-28079-0-41251000-1353579935_thumb.jpegpost-28079-0-43535800-1353579866_thumb.jpeg

EVERESTy DD66000 jeszcze z CC 9V DC. Jedna w sekcji driverów, druga w sekcji wyżej grającego woofera. Zawsze można trochę podkręcić woltażu :) i wyśrubować jak się chce w zależności od woltażu i pojemności ogniw. A także w zależności od samego wysterowania, czyli amplifikacji i okablowania. Wszystko musi być jak najlepsze.

Do systemów vintage nawet jak się więcej dorzuci to nie zagrają jak te z 9V DC. Najstarszym (szczególnie Alnico V) trzeba więcej do rozbujania całego brzmienia/pasma, tak że większość nowych innych kolumn z tradycyjnymi/konwencjonalnymi przetwornikami, staje się przy nich jak uśrednione budżetowe vintage.

Przy vintage Alnico V z CC 9V DC, to w barwę najbardziej, ale do tego też naturalność, detal, rozdzielczość, dynamika, scena i wszystko inne. Ale jak się podkręci woltaż i pojemność ogniw, to dopiero jest jazda :), że 9V DC (nowe ok. 9.6VDC) w vintage przy topowych driverach, to jak na rozgrzewkę, w porównaniu do CC z wysokimi woltażami (CC 77VDC || 77VDC) i większymi pojemnościami. Scena, otwartość, detaliczność, rozdzielczość, dynamika, moc i do tego jeszcze lepszy balans tonalny, bo CC śrubuje wszystko po całości, od basu samą górę, tak że zarazem maksymalna scena, otwartość, świetlistość, detal, mikro-detal, dynamika, rozdzielczość, naturalność, neutralność, i jeszcze lepszy balans tonalny, i bas ze stalową kontrolą. Tobie choćby 9V DC może by wystarczyło do delikatniejszego, kolorowego i spokojniejszego grania. Ale dla mnie więcej do grania wszystkiego, od spokojniejszego po wyczynowe - i tak na zmianę, wszystko i na różnych poziomach. Bo non stop na wyczynowych nie wytrzymasz, przez mnogość i szybkość detalu, który co jakiś czas przeszyłby Ci słuch, aż by zaszumiało i zapiszczało w uszach. Głowę urywa MF, HF i UHF, bardziej niż LF tył. Wysterowanie, że trzyma w ryzach nawet w 20m2. Granie lifelike i poziomy SPL jak na 60m2.

Tytanowe membrany w driverach z aluminiowymi grubymi hornami + lensy i bardzo szybkie, żwawe, detaliczne bullet-tweetery. Aluminiowe membrany odłożone. Tytanowe, uncolored sound, wyraziste, mocne, detaliczne, otwarte, dynamiczne, żwawe i żywe. Można delikatnie i wyczynowo - jak się chce i co się chce. 4'' tytan jest np. w K2 S9500 i M9500. A 1-3/4'' tytan w mniejszych K2 S5500.

+9V DC z lepszym wysterowaniem, jak +27V DC ze słabszym wysterowaniem. A +54V DC jeszcze lepsze, tym bardziej przy lepszym wysterowaniu.

Firmowo, DD66000 grały z Halcro. A później w miejsce Halcro, lepsze bardziej wyczynowe No 53 Reference na zmianę z No 532.

No 33H wolne, gęste, delikatne, nie-neutralne podobnie jak No 33. Halcro lepiej prowadzi/szarpie bas niż No 33H. Halcro kontrola basu, impuls. Ale nie-neutralne wyżej, gdyż stonowane i wygładzone, jakby naśladowały 2A3 itp. popierdółki.

Jubileuszowe monobloki Mark Levinson ML-50 Limited Edition (100 par na cały świat) grają bogato (barwa to naturalna prawdziwa gęsta tkanka, nie cukier-lukier) naturalnie, rozdzielczo, czysto, pełne/bogate, trójwymiarowe, detaliczne, i dużo z głębi wyciągają. I ładny zróżnicowany bas na jakość.

ML-50 Limted Edition do driverów, Mark Levinson No 53 Reference (które w latach produkcji także kosztowały $50,000.00/pair) do wooferów, i wymiatasz w Bi-Ampingu.

Przy No 53 Reference i ML-50 Limited Edition. Mułowate staruchy No 33 i No 33H nadają się, ale tylko jako standy pod kwiatki i do ogrzewania domu.

Mark Levinson ML-50 Limited Edition ($50,000.00/pair) już się rozeszły na cały świat tzn. te 100 par. 

425W RMS, 20W RMS a klasie A (także z zapasem).

Chciałbym jedną z tych 100-u par ML-50 Limited Edition :) i No 53 Reference.

I do tego wszystkie K2 i EVERESTy :) w tym DD67000 British Racing Green Metallic od 578 000,00 zł do 599 980,00 zł (PLN). $99,000.00 w USA.

4348, 4349, 4350 (wczesną wersję z białym aquaplasem na membranach wooferów 2230A), 4355, 4365, 4367 i wszystkie pro i domowe topy vintage ;)

https://highfidelity.pl/@main-4331&lang=

https://hi-fi.com.pl/artykuły/sprzęt/news/6098-audio-show-2022.html

avs_Hifi_11_2022-009.jpgavs_Hifi_11_2022-011.jpg13.jpgMark_Levinson_ML50_review_matej_isak_mon

Najnowsze DD65000 i DD67000 z nowymi wooferami (w każdym inne) i z nowymi crossoverami w których do CC użyto diod prostowniczych, zamiast baterii.

Z różną amplifikacją z 6-7 razy słuchałem. Jak wysterujesz tak masz. JBL Project EVEREST DD67000 ekstremalnie neutralne i niepodbarwione brzmienie lifelike. Bardzo precyzyjne, neutralne, wysokie, kontrolowane, rozdzielcze, szybkie, pełne i niełamiące się pasmo dźwięków o świetnej rozpiętości. Kapitalne transjenty i tonalność lifelike! Kontrolowany zróżnicowany bas na jakość. Świetna naturalnej wielkości scena i tzw. "pinpoint imaging" z rewelacyjną lokalizacją poszczególnych dźwięków i instrumentów! 

Tak, że możesz palcem wskazywać każdą lokalizację i mówić co w którym miejscu się znajduje w scenie.

Do tak grającego systemu głośnikowego, dorzucasz cechy amplifikacji i pozostałych komponentów + kable i jest finalne brzmienie, inne z ML-50 + No 53 Reference (Bi-Amp mode) i inne z No 585/585.5.

Brzmienie i całe pasmo, przy wyczynowym wysterowaniu, jak do śrubowania rekordów! Gdy zajdzie potrzeba, z EVERESTów ponad 125dB SPL. K2 S9900 124dB SPL.

Najwięcej dźwięku w najszerszym spektrum usłyszałem z EVERESTów z XXI wieku. Najlepsze najnowsze DD67000 i DD65000, i poprzednie DD66000.

Z żadnych innych JBL-i, i z żadnych Westlake Audio, TAD, Living Voice Vox Olympian, Klipsch, Maxonic, Altec, Western Electric, Klangfilm, Cessaro Horn Acoustic, Avantgarde Acoustic, Zingali, hORNS, Destination Audio itd., itp. - nie było słychać tak wiele i tak realistycznie/rzetelnie! jak z EVERESTów z XXI wieku.

Wszelkie ATC itp. przy EVEREST jak skompresowane. Wilson Audio Chronosonic XVX wypruty z barw i ze szczupłym basikiem. Wilson nie ma tonalności lifelike EVEREST. Blumenhofer Gioia XXL na basie w efektywność idzie, wyżej średnie i wysokie gorsze z Gioia XXL, średnie odchudzone, a skraj z tweeterem Fostexa jak z wychudzonym i przejaskrawionym kabelkiem. Blumenhofer Gioia XXL także bez tonalności lifelike EVEREST. Focal Grande Utopia EVO z tych wszystkich najjaśniejszy szczególnie na skraju wysokich (najjaśniejszy, nie najbardziej detaliczny), i z wolniejszym, obfitym basem.

Te systemy były poza zasięgiem innych. Najlepszy Show w Historii AVS! Aż konstrukcja stadionu się poluzowała :) i zaplanowany mecz (Polska - Chile) przenieśli na inny stadion.

JBL Project EVEREST DD67000 z Mark Levinson ML-50 i Cardas Audio (P.C., XLR, S.C.) oprócz zasilających monobloki. Bez kolorowania/słodkości/lukrowatości. A z prawdziwą naturalną tkanką/barwą. Bogate, pełne brzmienie lifelike. Detalicznie i bez wychudzenia. Rozpiętość pasma, detal, rozdzielczość, kontrola, moc, tonalność lifelike. Bas także pełny, ładny i zróżnicowany, kontrolowany, wyżej szybszy, niżej jak trzeba to i rozciągnięty. Referencja na stopach basowych, perkusji, fortepianie i organach piszczałkowych! Średnie i wysokie świetne - szokująco realistyczna barwa, tonalność i transjent atak instrumentów! Nie miał tego Blumenhofer Gioia XXL, nie miał tego Focal Grande Utopia Evo i nie miał tego Wilson Chronosonic XVX.

Po EVERESTach, podłogowe B&W pogrywały jak skompresowane monitorki. Podłogowe hORNS, sama średniczka. Jakieś duże ATC czy i im podobne duże, chociaż też z ciałem i gęsto, ale w całym pasmie z 2/3 jak nie 3/4 wszystkiego mniej.

Blumenhofer Acoustics Gran Gioia 2x16'' (czy tam Gioia XXL) z Ypsilon Aelius II. Z tych czterech temperaturą barwy najbardziej do XVX, ale nie zagęszczeniem jak i brzmieniem. Bardzo efektywne są. Ponoć mają 105 dB skuteczności. Ich brzmienie idzie w wyczyn. Bas rąbał przednio, wysokie poziomy SPL, dużo dynamiki, wygaru, konturu, pier...nięcia. Szybkie, rozdzielcze, detaliczne i konturowe. Średnie i wysokie nawet sporo detalu miały w tym drobnego, ale chudszego, jak z chudziutkimi i trochę jaskrawymi kabelkami głośnikowymi, które odchudzają brzmienie i podkreślą kontur detalu. Na pewno tam nie było grubiutkich Cardasków.

Wilson Audio Chronosonic XVX z Gryphon Apex. Pasmo bez koloryzacji. Niższy bas oszczędny/poskromiony, jak z balansem przesuniętym w górę, sporo drobnego detalu w górze. Średnica jak i całe brzmienie bez kolorowania. Ci którzy lubą Dynaudio z Accuphase itp. narzekali (user Meloman), że średnica wypruta z barw i bez emocji, namacalności i obecności brzmienia. Tak czy siak, były lepsze niż wszystkie tańsze dotychczasowe Wilsony z Dan D'Agostino. Sam w sobie ten XVX taki może być (ale nie musi), i inny od tańszych, bo gdzie indziej z topowymi Telosami Goldmunda, podobnie grały komuś (panu plastik1989, który lubi McIntoshe i Ayony z delikatnie grającymi kolumnami).

Focal Grande Utopia Evo z Naim Statement. Obszerniejszy potężniejszy bas niż w XVX i niektórym bardziej kinowy. Powyżej nie tyle co detalicznej, a jaśniej. Tu też nie kolorowało.

To były rasowe/wyczynowe systemy głośnikowe i amplifikacje.

Najbardziej zgodnie ze mną, czyli z tym co rzeczywiście było z EVEREST DD67000 + ML-50, usłyszał i opisał pan Wojtek @Wuelem

Jemu wymiatały Focale Grande Utopia Evo i JBL Project EVEREST DD67000.

A tragedią były Wilson Audio Chronosonic XVX i Wilson Sasha.

Cytat

W dniu 1.11.2022 o 22:18, Wuelem napisał:

JBL EVEREST DD67000
Zaskoczenie wielkie - wysokie tony. Czyściuteńkie, delikatne, dźwięczne, barwne, nośne. Z tych niepozornych tubek. No sama przyjemność. Ale nie sama, bo reszta też nieprzeciętnie dobra. Uderzenie na niskich tonach z tych, które można zapamiętać na długo. Bez dołożenia zamaszystości, ale samym kontrolowanym kopnięciem też można zrobić w muzyce robotę. Ale i tak uważam - w sumie co logiczne - że tutaj JBL z największym sukcesem wspiął się na (wysokotonowy - high) szczyt.

https://www.audiostereo.pl/topic/159856-audio-video-show-28-30102022-impreza-wraca-na-pełnej-petardzie/?do=findComment&comment=5712495

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2023 o 11:44, GT napisał:

(Ferrytowy)

post-28079-0-22700400-1364313453_thumb.jpgattachment.php?attachmentid=37641&stc=1&

Który bardziej lifelike!, uncolored sound! - to lepszy. Uncolored sound is natural sound.

150-4H bazują na E145-8. Most natural, uncolored sound that JBL has ever created in a bass instruments loudspeaker (w tamtych latach). Power Capacity (continuous program): 300W.

4355.JPG

4355 Studio Monitor również trudne do zastania i kosztowne. Poza dużymi driverami 2441, wszystkie pozostałe przetworniki z magnesami ferrytowymi.

4350 z 18 lat temu także ktoś w PL miał z 2-ie pary. Odtwarzacz i pre Gryphona tuningowany. Wzmacniacze mocy Krell, Levinson i inne. Co nieco brało się tam :) tzn. w audioclassic.eu we Wrocławiu.

Były tam m.in. 4350, 4435, 4430, 4333, 4343 w tym wersja po jego zmianie na duże drivery 2440 jak w 4350. Hartsfieldy i wiele innych. Woofery, tweetery, drivery w tym największego formatu i przeróżne duże horny :)

W kolumnach Destination Audio grają 2404H. W innych kolumnach u producenta wzmacniaczy P.W.L. (pracownia wzmacniaczy lampowych) grają któreś z 2405/2405H.

============

Liczy się Project! Więc uśrednione i podkolorowane TADy się nie nadają.

2346-1 topowy/najlepszy horn pod 1''. Zagrają bardzo dobrze z każdym z tych driverów: 275Nd, 2426H, 2425H, 2421A, LE85 8 Ohms.

275Nd na tytanie z diamond surround + aquaplas.

2425H/J i 2426H/J. Power Capacity¹: 70 watts continuous program at 800 Hz. 100 W continuous program above 1.2 kHz.

2421A i 2421B. Power Capacity¹: 60W continuous program at 800Hz, 12dB/octave slope. 100W continuous program at 1.6kHz or higher, 18dB/octave slope.

2420. Power Capacity¹: 30 Watts continuous program.

TAD TD-2001. Max Input: 30W (800 Hz, 12dB/oct.)

TAD TD-2002. Max Input: 40W (800 Hz, 12dB/oct.)

Radian 475Be-8/16. Power handling¹: 50W. Continuous program power²: 100W. Recommended min. XO frequency 1.2 kHz.

W niższym zakresie Radiana 475Be-8/16 możliwy spadek pasma i wzrost zniekształceń. Radian może się męczyć gdy będzie cięty na 850Hz w DD55000.

24dB/oct. dla Radiana 475BePB-8 z 1″ wyjściem i 1.75” berylową membraną na mylarowym zawieszeniu.

W ostateczności z TADa tylko driver TD-2001 / TAD TD-2002 z biedy może by uszedł. Ale spośród innych brandów wolałbym Radiana 475BePB-8, o ile by sobie poradził od 850Hz. Niż TADa TD-2001 / TD-2002.

W dniu 22.11.2023 o 11:44, GT napisał:

(Ferrytowy)

Ferrytowy Radian 475BePB-8

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Pomiary i porównania: Radian 475BePB-8 vs. JBL 2426H vs. JBL 2426H + Radian 1225-8, ale z innym mniejszym Hornem JBL 2342 jak w L200t3 i mniejszych 4425 Studio Monitor.

https://docplayer.org/77180002-Radian-audio-475bepb-vs-jbl-2426h-vs-jbl-2426h-radian.html

Guido z Radianami 1225-8 z behringer-electric.de się nie nadaje. A nie Tytany, które są dużo lepsze od tych Radianów 1225-8. Aluminiowe JBL z diamond-surround i tangential-surround, także lepsze od Radianów 1225-8 (na mylarowym zawieszeniu) z których to najmniej słychać.

Tak jak Blumenhofer, wolę Tytany, niż Alu.

Tytany grają w droższych i lepszych: EVEREST DD55000, K2 S9500, M9500, K2 S7500, K2 S5500, S3100 MkII, ULTIMA Salon2, Studio2 i Gem2.

Aluminiowe jak już, to przy średnich mogą być. Alu z tangential-surround bliżej średnich. Alu z diamond-surround nawet i wyżej. Radian 1225-8 z mylarowym zawieszeniem - do najtańszych w ostateczności.

Z tytanami można grać naturalnie, jak i neutralnie i ekstremalnie wyczynowo lifelike. Jak trzeba przyłożą w parze z grubymi metalowymi hornami tak, że metal jak metal. Można stworzyć uncolored, lifelike sound.

08.2015 roku, Radian 475BePB-8 kosztował 550€ / szt. JBL 2426H (z tytanem diamond-surround) w tym samym czasie kosztował 549€ / szt.

Na stronie Radian Audio https://radianaudio.com/collections/hf-ferrite/products/475pb-1-dia-1-exit-compression-driver?variant=20538599440446 475BePB-8 z berylem, aktualnie sold out.

$649.95 w US Speaker https://usspeaker.com/radian 475bEpb-1.htm

 

W trzech opcjach, Dividing Network NDD 55000 z CC (77V DC) do EVEREST DD55000:

Poniżej 3-ej najtańszej/najskromniejszej opcji, nie schodzę.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.11.2023 o 23:02, Sovereign napisał:

(user Meloman)

user TUX od Dynaudio z Accuphase. Nie Meloman.

Cytat

To delikatnie powiedziane. To był najdroższy zestaw na wystawie, podobno za 4 miliony złotych, a jakość średnicy i ogólne wrażenie namacalności i obecności brzmienia jak w zwykłym HiFi.

Po takiej prezentacji można dojść do wniosku , że dla firm Wilson i Gryphon  "docelowym targetem" już nie są audiofile .

TUX

Opublikowano 2 Listopada 2022

XVX z Apexem, a różne Dynaudio, to w ogóle co innego.

 

Na żadne największe Wilsony i Dynaudio (razem wzięte), nie warto zamieniać topowych monitorów Westlake Audio SM-1, jak w Westlake Recording Studios w Californii. A tym bardziej Tower'ów SM-1.

No chyba, że największe Wilsony i Dynaudio jak za darmo i tylko po to, aby je sprzedać i kupić wielki (5-way) system głośnikowy typu Horn.

WestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)1.thumb.jpg.101da31f337af41fa8737a7b5e2167f0.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)2.thumb.jpg.0b5e2d494b68743f41c74fd7d4dc1ce2.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)3.thumb.jpg.30d38fb8f4b4ff0cabdc7ce9349647fe.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)4.thumb.jpg.9b98a184b7e62d1e64acd21f826364b3.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)5.thumb.jpg.2f6d1c8d4673c8a5924e151202908495.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)6.thumb.jpg.572693e13e1dadf6241d69c1604eb65c.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)7.thumb.jpg.af3a159c7b56b35cbfe5ab4fa4a24875.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)8.thumb.jpg.d4e308d2f91dffa9a16a14d83383a775.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)9.thumb.jpg.ec34c4feacd09325786391bbc0f8d641.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)10.thumb.jpg.4456d02de5cc68a248b02d5b4cf8b5d2.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)11.thumb.jpg.cc821e0f9b73f2fb0afadac12ef9b027.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)12.thumb.jpg.ccb37378de2967947e8244efaa675c1d.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)13.thumb.jpg.bb2d2fcc446d6ead3abefe302be6a077.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)14.thumb.jpg.cb00a6f02ffdb0c124ef43ddf05fc2b9.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)15.thumb.jpg.d90830af1dda0b9bdd81227c093bfe87.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)16.thumb.jpg.ca3dfabb923a495501c18bc988ac9a59.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)17.thumb.jpg.4614b25d201dbc28cf2cfd956d8d5dfe.jpgWestlakeRecordingStudios(StudioDisWestlakesflagshipstudio)18.thumb.jpg.1997fb85a5e600b9363de50d1b1aceb7.jpgWestlake_Recording_Studios.jpgWestlakeAudioINTHESTUDIO-ORINTHEHOME....thumb.jpg.1e5027f1ee8721591a1666adb5de0441.jpgpost-28079-0-15559100-1482378674_thumb.jpgpost-28079-0-40606900-1482378596_thumb.jpgpost-28079-0-20893900-1482378629_thumb.pngpost-28079-0-49858500-1482378607_thumb.pngpost-28079-0-73850600-1482378783_thumb.jpgpost-28079-0-33246300-1482378642_thumb.jpgpost-28079-0-21676700-1342951643_thumb.jpg

W dniu 7.10.2023 o 16:45, Micke 13 napisał:

Orientuje się ktoś jak się ma K2 S4800 do S4700 ? To co znalazłem o głośniach:

S4800: 1'' 045Ti + 3''435AL + 15''1500FE
S4700: 3/4"138Nd + 2"175Nd-3 + 15"2216Nd

(są jeszcze 4338, a więc wersja S4800 w wydaniu pro, też brzmi nieco inaczej choć podejrzewam powinna być na tych samych głośnikach).

Gdzieś mi również mignęła opinia że S4700 choć niby model z półki niżej to jako że nowszy technologicznie brzmi lepiej.

@Sovereign Jakby kolega był obecny, to rzuć proszę troszkę światła w tym temacie 😉

W S4700 i zbliżonych im 4367 Studio Monitor.

S4700 (od 4367) może z lepszym konturem, wyrazistością góry z (1-3/4") tytanu z aquaplasem i (3/4") tytanu.

S4700 bardzo udany i najlepszy system głośnikowy spośród wszystkich z tymi samymi driverami.

Jeszcze lepszy byłby z CC :)

4367 z jeszcze większym hornem (HDI) i największym driverem (D2430K D2) z pierścieniowymi polimerowymi membranami.

4367 Studio Monitor + Mark Levinson No 534 = Dźwięk bogaty, pełny, zrelaksowany, a jednocześnie mocny, dynamiczny, precyzyjny z holografią i sceną. Live'owy Sound dający frajdę ze słuchania. Duży dźwięk z bardzo dobrą skalą i sporą dynamiką. Średnie i wysokie były w stylu Wilsonów z Dan D'Agostino. Do tego bardziej dynamiczny i kontrolowany bas z 2216Nd-1 w 4367, niż z Wilsonów.

ML No 534 to fajny piecunio :)

Do wyłonienia zwycięzcy lub ew. remisu (S4700 vs. 4367) musiałby być odsłuchiwane w tym samym czasie i obok siebie. 4367 przestronne z jeszcze większym hornem i driverem.

4367 powinny pokonać uśrednione i podkolorowane (2-way) monitory TAD TSM-2 / Exclusive 2402.

EVEREST DD67000 to Focal Grande Utopia Evo wśród systemów głośnikowych typu Horn. Z Everest bardziej rozciągnięta/wyższa, gładsza i pełniejsza góra i szybszy bas niż z Grande Utopia Evo i ogólnie całościowo szybsze Everesty, do tego mogą być bardziej ciepłe i naturalne, jak i ekstremalnie neutralne i wyczynowe! Są jak kameleon :). Mogą upodabniać się do różnych systemów głośnikowych (Focal, TAD, Wilson, Rockport Technologies etc) i łączyć ich różne cechy w jedność, gdyż same DD67000 mają najwięcej spośród tych czterech. I mają najniższy THD.

THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): <0.1%* / 0.1% / 0.1%

* - bass distortion was extremely low at 0.02% for 90dB SPL at 1m at 100Hz – amazing! KH, Hi-Fi News & Record Review, August 2014

JBLProjectEVERESTDD67000SpeakerSystemoftheYear2013-2014(1).thumb.jpg.2ae39d590f99975628adffed54085cc9.jpgJBLProjectEVERESTDD67000SpeakerSystemoftheYear2013-2014.thumb.JPG.56b9e369ce1fea16e20d2b73f85fa781.JPG

I wiem czego nie mają 4367 w porównaniu do K2 i Everestów. M.in. tego wykończenia w górze. Przy Everestach z XXI w., 4367 całościowo leżą. K2 też lepsze.

4367 mogą grać ciepło i bez ciepełka, w zależności od wysterowania i okablowania. Ale m.in. rozpiętość, detal i wysokość, to nie to co z metalowych membran w topowych neodymowych driverach.

4367 nasycone z pełną średnicą i taką samą górą z dużego drivera i horna. Średnica i góra jak to z membran pierścieniowych polimerowych. Ostre i konturowe, to nie jest.

Jak ktoś słucha na konwencjonalnych przetwornikach z papierowymi membranami na średnicy i górze, albo z tekstylnymi na wysokich, to takie jak 4367 mogą się podobać.

Czasami (w zależności od amplifikacji [No 585] i źródła [No 512] w zestawie z Cardasami) słuchając 2-way 4367 Studio Monitor (w porównaniu do topów domowych, którym nic w tym zestawie nie brakowało, tym bardziej przy muzyce z plików) najbardziej w 4367 brakowało rozpiętości wysokich, które podporządkowane były średnim tonom w monitorach 2-way, tak że wtedy od razu na żywo wyobrażałem sobie te kolumny jako 3-way z jakąś topową wstęgą na UHF-e, ustawioną nad hornem HDI na kolumnie.

Stały nisko na podłodze. Powinny stać na standach i odchylone do tyłu.

Przy 4367 w parze ze wzmacniaczem mocy ML No 534, przedwzmacniaczem ML No 526/523 i źródłem ML No 519 - to dużo lepsze granie, niż w tańszym i starszym zestawie przy tych samych 4367.

System głośnikowy 4367 z pierścieniowymi polimerowymi membranami, połączyć z hornem HDI jak w oryginale, ale stalowym grubym HDI, to może być jeszcze lepiej.

S4800 bardziej z lat K2 S9800 Special Edition :

W Grecji, inny właściciel, K2 S9800 SE rozbujał Bryston'ami 28B3, czy którymiś starszymi, ale na pewno najmocniejszymi topowymi monoblokami z 28B w nazwie.

Cytat

http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/jbl/k2-s9800se.html

[May 15, 2011]

hwirt

Audio Enthusiast

Summary:

The K2 S9800SE's have been connected to my system for about two months now. Overall the sound is well balanced, the mid and high frequencies are brightly lit but extremely smooth and detailed. Imaging is exceptional, percussion instruments sound very lifelike and dynamic. The bass if full and detailed with each note delineated in a way I have never experienced before, and when required gut wrenching in its power. The speakers are very easy to drive and can play cleanly at levels ranging from background to live rock concert without strain. Even after long high sound level listening sessions my amplifier (MC 352) runs cool showing no signs of strain. These speakers could easily fill a large room using a good 60 watt tube amp.

Strengths:

Dynamics, detail from the lowest frequencies through the mid range extending through the highest harmonics. Easy to drive and beautiful to look at.

Weaknesses:

Extremely detailed presentation, requires the best source components. Price is out of the range of most audiophiles. In my setup required addition of acoustic treatments to my room to get the best balance.

OVERALL RATING 5 ★★★★★ OUT OF 5

VALUE RATING 4 ★★★★ OUT OF 5

Mimo tych samych przetworników, dźwięk systemu głośnikowego S4800, znacznie różni się od 4338 Studio Monitor. 4338 na średnich i wysokich najbardziej podobne do Array 1400, do tego 4338 Studio Monitor z lepszym i szybszym basem z 15'' woofera. 1400 Array słabsze (głównie przez najsłabszy jakościowo bas), ale przynajmniej lepsze od 250 Ti Jubilee. 4338 Studio Monitor i 1400 Array w zakresie średnich i wysokich to topowe przyjemniaczki naturalne z gładkim zakresem średnio-wysokotonowym i delikatnymi detalami. 1400 Array z LF w deep bass, a nie jakość - mają najgłębszy bas spośród wszystkich kolumn z różnymi wersjami tych 14'' wooferów LE14H, jeszcze głębszy niż we wszelkich 250-ach. Array 1400 efektywność 89dB i 14''-ka LE14H-3 na basie. 4338 Studio Monitor efektywność 93dB, i 15''-ka 1500FE na basie - co nie pozostaje bez wpływu na wyższy zakres.

S4800 z innym i mniejszym hornem inaczej zestrojone, bardziej skupione, jaśniejsze, szybsze i detaliczne.

W S4700 na pewno więcej niższego basu, i może bardziej łagodny zakres średnio-wysokotonowy i delikatne wokale.

Spośród 14''-ek najbardziej w jakość zestrojone są najnowsze LE14H-4 w S4600. A wyżej drivery jak w S4700, ale z hornami jak w 4429 Studio Monitor.

4348 Studio Monitor grają jeszcze inaczej (niż 4338 Studio Monitor i 1400 Array). Jedne z najbardziej nie-dogrzewających Studio Monitorów, a może nawet najbardziej. W konfiguracji 4-way z mid-bassem 2251J-1.

4338 Studio Monitor, to bardzo dobra opcja.

TOPSpeakerSystem.JBLProjectK2S9800SpecialEditionJBL4338StudioMonitorJBLProjectK2S5800.thumb.jpg.8162063d6bf04a598e6b9f407d20dbf0.jpgTOPSpeakerSystems.JBLProjectK2S9800.thumb.jpg.0d532e04a87ec489e37dbdf39efca3b3.jpgpost-28079-0-94765600-1350311780_thumb.jpg

Ktoś w PL sprzedaje JBL S4800 za 39 900,00 zł (PLN), które wtedy jeszcze grały w parze z Line Magnetic LM-219 IA i Audio Research CD8. Stolik Finite Elemente Pagode (podstawa + 4 półki), Kable Furutech Speaker Reference III 2x4m i wzmacniacz Line Magnetic LM-219 IA - też sprzedaje. Teraz ma wzmacniacze mocy MOON.

JBL S4800 z dowodem zakupu i oryginalnymi opakowaniami :

Cytat

Muzyka z płyty The Aristocrats - 2011 - Aristocrats, utwór nr 5 - Furtive Jack. Recorded using only a OnePlus Nord 2 smartphone, so don't expect miracles :)

Muzyka z płyty Marillion - 1984 (rem. 1998) - Fugazi, utwór nr 5 - She Cameleon. Recorded using only a Xiaomi 12 smartphone, so don't expect miracles :)

Muzyka z płyty Blues Quest by Audioquest, utwór nr 4 - Mighty Sam McClain - Too Proud. Recorded using only a Xiaomi 12 smartphone, so don't expect miracles :)

Muzyka z płyty Roxette - Pearls of Passion, utwór nr 5 - Surrender. Recorded using only a Samsung S20 FE smartphone, so don't expect miracles :)

JBL S4800

Cena: 39900 zł  https://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/40/498327.php

Stan bliski ideałowi, oryginalne opakowania. Dowód zakupu z Sun Audio w 2009r. Przywiozłem je osobiście od pierwszego właściciela z Monachium w 2019r.

Typ ogłoszeniodawcy: Prywatny
Województwo: Zachodniopomorskie
Telefon: 790 *** 910

Zamieszczono: 2023-10-05
Ogłoszenie korygowano: 2023-11-24
Koniec emisji: 2024-01-02

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Ktoś w PL sprzedaje JBL S4800 za 39 900,00 zł (PLN), które wtedy jeszcze grały w parze z Line Magnetic LM-219 IA i Audio Research CD8. Stolik Finite Elemente Pagode (podstawa + 4 półki), Kable Furutech Speaker Reference III 2x4m i wzmacniacz Line Magnetic LM-219 IA - też sprzedaje. Teraz ma wzmacniacze mocy MOON.

JBL S4800 z dowodem zakupu i oryginalnymi opakowaniami :

Tak, właśnie się nad tą parą zastanawiałem 😉 Sprzedający bardzo pomocny, można pogadać, dla mnie jednak ciut za drogo.

Też myślałem nad troszkę inną koncepcją, mianowicie są na olxise za 30k Legacy Signature SE (zdwojone 25cm, a na górze wstęgi, system czterodrożny w oz). Ciężko teraz upolować w miarę nowsze modele JBLa na 15 calach. Chyba w końcu pójdę w najtańszą opcję i postaram się gdzieś upolować Klipsche Cornwall IV. Najwyżej od razu je wyślę do Sonus Oliva na upgrejd 😜

I love the sound of crashing guitars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.07.2023 o 23:34, Marcin Wielgus napisał:

Charge-Coupled

@Marcin Wielgus opierdalasz się na basie w L300, jak i ten który Ci to robił.

Zatrzymałeś się w XX wieku, czy co, że bez CC na basie. Tym bardziej, że tylko 2-a kondensatory po 20uF w sekcji LF bez CC. Daj CC po całości do L300 (jak chcesz mieć jeszcze lepszy dźwięk i bas) i wyprowadź ogniwa na zewnątrz systemu głośnikowego, byś miał łatwy dostęp.

Dalsze ulepszenie, to odrębne przyłącza/terminale głośnikowe dla każdej sekcji, aby umożliwić podpięcie 3-ech par kabli głośnikowych do L300. Odrębne kable głośnikowe dla każdej sekcji - JBL-e bardzo mocno lubią :). A CC uwielbiają :)

Nawet @GT po całości (od basu po samą górę) z firmowym CC w swoich K2 S9800 w pierwszej wersji :

Technical Manual. K2 S9800 - K2 S9800SE.pdf

Special Edition z ulepszonym crossoverem, także po całości z CC.

JBL-Project-K2-S9800-SE-K2-S5800-S4800-1JBL-Project-K2-S9800-SE-K2-S5800-S4800-2JBL-Project-K2-S9800-SE-K2-S5800-S4800-5

JBL-Project-K2-S9800-SE-K2-S5800-S4800-4JBL-Project-K2-S9800-SE-K2-S5800-S4800-3

94dB efektywność K2 S9800 SE, a nie 92dB.

 

Model S4800 stworzony do pomieszczeń o małych i średnich metrażach.

And by popular demand, the S4800 brings revolutionary K2 sound and styling to small- to medium-sized rooms for superlative fidelity and musical realism.

 

+ (opcjonalnie) dwa aktywne Subwoofery JBL HB5000 z 15''-ą W1500H w obudowie zamkniętej https://audio-database.com/JBL/speaker/hb5000-e.html

JBLHB5000ActiveSubwoofer(1).thumb.jpg.7311503d270ac975d9d43d8a811baf3b.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(2).thumb.jpg.aa24e191ac4e47a510176be6a49261d0.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(3).thumb.jpg.e58ea7a294ebcbc5e44812d1ea0ea36c.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(4).thumb.jpg.86297a7ebe48cbc5d8c710dce8711d9b.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(5).thumb.jpg.b0150db92509965496123479766e661d.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(6).thumb.jpg.8f479985df57bc666a54e010e3b3518f.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(7).thumb.jpg.021b5f9636e7a285b8f00dacd1779704.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(8).thumb.jpg.068c7410d40f599ae8189c631a68a715.jpgJBLHB5000ActiveSubwoofer(9).thumb.jpg.5464d1a9c21f60df386d3d734dcfe9cf.jpgJBLW1500HSubwoofer(1).JPG.726b3dedeea2dd05c7c4f5866ec73310.JPGJBLW1500HSubwoofer(2).thumb.jpg.87b765d17e1fc4d6653f7b78b7e466d3.jpgJBLW1500HSubwoofer(3).thumb.jpg.89fb80c1f590a56c16b2d3a83bf68a12.jpg

W dniu 1.12.2023 o 17:31, Micke 13 napisał:

Tak, właśnie się nad tą parą zastanawiałem 😉 Sprzedający bardzo pomocny, można pogadać, dla mnie jednak ciut za drogo.

JBL S4800 z zaimplementowanym CC po całości :) i po całości jeszcze lepszy :) system głośnikowy S4800

S4800 LF Network

attachment.php?attachmentid=88251&d=1613

S4800 HF&UHF Network

attachment.php?attachmentid=88250&d=1613

LF i HF/UHF Networks z 12VDC (A23). Odrębna bateria A23 dla każdej ze zwrotnic LF i HF/UHF, aby umożliwić w przyszłości Bi-Amping

attachment.php?attachmentid=88249&d=1613

HF&UHF Network. Jeden (C6) z trzech (C4, C5, C6) kondensatorów w sekcji UHF bez CC tzn., że robota nie została zrobiona na 100% i jest potencjał do jeszcze lepszego brzmienia. Mimo tego...

attachment.php?attachmentid=88252&d=1613

Właściciel systemu głośnikowego S4800, maksymalnie zadowolony! :

Cytat

I have been building/tinkering with speakers for many years now and came across my first pair of serious JBL’s last year in the form of S4800’s. They provided me with a great listening experience over the last year and helped remove me from the troubles of the world.

I spent a significant time listening to them, and always wondered can they be better? I thought about upgrading to Be diaphragms, switching to active crossovers, etc. and figured I would first try to charge couple them as I have never experienced a CC’ed network.

My primary goals for the modifications were to:

 1. Minimally impact the external appearance/build quality of the speakers

 2. Dampen the cabinets better

 3. Charge couple/upgrade the networks without having to completely rebuild the boards/make new boards

 4. Make the speakers sound better for a reasonable cost

I used Solen fast caps in place of the OEM 100 VDC yellow cheese capacitors. I determined there was enough space to mount them vertically in all locations and re-use the existing PCB’s. Hot glue/zip ties were used to affix the capacitors and I find that this mounting is sufficient for home use without risk of damage to the networks. I wired the charging resistors point to point as if on a tube amp. I also used A23 12v batteries instead of the usual 9v because they are smaller, and provide a slightly higher biasing voltage. A separate battery is used for each network LF and HF/UHF to permit biamping in the future. The batteries are mounted with Velcro inside the speaker directly in front of the port tube, it is easy to reach in and change them.

While the speakers were apart I determined that one of the internal windowpane braces was not glued on the front baffle side from the factory (it rattled if you knocked on it). I had to implement a strategy to remedy this – I decided to cut small wood wedges and use them to pretension the brace.

Sonic barrier 3 layer damping was applied behind the woofer to the back and sides. The original 1” fiberglass was reused and the bottom chamber were damped with some 1” thick denim insulation.

My overall impression after the modifications is very positive. My original impression was always fantastic, the speakers handled many different genres and qualities of recordings without becoming too revealing, or fatiguing. After the modifications the bass is tighter, fast drum patters are more distinguishable. The charge coupling seems to have improved the transient response and individual musical notes are more strongly defined (cymbals have the most pronounced effect).

I am extremely pleased with the ~$200 in modifications, as they have elevated the performance of the speakers to a level that is much more enjoyable. I am convinced that charge coupling provides a positive benefit.

dustybottle 02-16-2021, 06:55 AM

The results speak for themselves in my application, this was a very worthwhile improvement. The frequency response curve has also been verified to be similar through measurement of the speakers in room at the same positions they were. The overall freq response curve is very similar, but music is more enjoyable. Cymbals/drums especially sound much more realistic than before the implementation.

dustybottle 03-09-2021, 10:23 AM

Lansing Heritage Forums https://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?42724-Charge-Coupled-Crossover-Upgrade-JBL-S4800&p=434790

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tym bardziej, że tylko 2-a kondensatory po 20uF w sekcji LF bez CC.

attachment.php?attachmentid=27108&stc=1&attachment.php?attachmentid=27107&stc=1&Figure1JBL-l300Mod.jpg

A w wersji Nelsona, tylko 2-a kondensatory po 22uF w sekcji LF.

Uproszczony i zmodyfikowany przez N.P. (N333 Schematic) do L300 https://audioxpress.com/article/JBL-L300-Modification i ew. do 4333. UHF okrojony z 18dB/okt., do najprostszego 6dB/okt.

Uproszczony i niedrogi crossover, nawet z CC po całości.

JBL%20l300%20Summit.jpgFigure5JBL-l300Mod.jpgFigure6JBL-l300Mod.jpg

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.