Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Takim Audience 50 z przed 20 lat warto przywrócić też ich fabryczną świetność

Sztywne, utlenione gumy zawieszeń, zzieleniałe kable w środku..

 

Nie oszukujmy się, że one po 20 latach eksploatacji, grają jak w dniu wyprodukowania.

 

Nie mniej, witamy w klubie Dyniowym :)

Pytanie za 100pkt, Dynie Audience 52SE vs Emit M20, jak dwie krople wodki czy brzmieniowo sa wyrazne roznice? Jezeli tak to jakie? Jest ktos kto zna dobrze jedne i drugie?

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Ponoć te 52 se to Contour 1.3 w oprawie audience, choć zwrotnica to na rozbudowaną nie wygląda. W każdym razie cewek rdzeniowych tam nie ma jak w tańszych modelach (excite, dm i im podobne) a po lekturze można się dowiedzieć że grają starą szkołą dociążonej średnicy, więc bardzo możliwe żeby Ci się wstrzeliły skoro tak spodobały się wcześniej emity. http://www.audiostereo.pl/dynaudio_audience-52-se_kolumny-podstawkowe-9-4292-19.html

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Audiece 52se to nie Contour 1.3 w obudowie Audience

 

Contour są większe, niżej strojone, grają pełniej niż Audience. Same głośniki bardzo możliwe że są dokładnie takie same, ale to już wiele razy pisaliśmy że esencja to zwrotnica a ta w Contur jest inna (lepsza)

 

Odpowiadając na samo pytanie o A52SE i Emit 20 to bez odsłuchu w twoim systemie, i pomieszczeniu to wróżenie z fusów.

Obie pare kolumn dobre i ciekawe.

30 watt z el84 ? Daje radę z basem ?

basu nie ma za mało. czasem wręcz za dużo ale to raczej wina akustyki pomieszczenia. z focalami miałem gruz, z x38 tak samo. focus 260 wpisały mi się ślicznie. a ładne one takie że hej! były faworytem żony także :)

mają taka miłą lekkość grania.

Wlasnie, ja czesto pisze jak to duzo i ladnie rozciagnietych niskich tonow udalo sie wyciagnac z monitorkow DM czy Excite ale ile tam faktycznie basu a ile wykorzystania bass reflexu slychac od pierwszych sekund odsluchu. Bas basowi nie rowny hah i pewnie potwierdza to posiadacze 3 - droznych kolumn. Czasem mam wrazenie , ze Dynaudio w swoich monitorach, az do przesady wykorzystuje BR.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Te trzy i wiecej drozne sa inaczej strojone. W skrzyniach z głośnikami basowymi nie pcha Dynaudio waty tłumiacej średnicę, która spowalnia bas. Stąd ogólnie bas zawsze będzie lepszy niż sztucznie napompowany z małej skrzynki ze średniej wielkosci głośnikiem niskośredniotonowym typu 17cm jak to Dynaudio. Ja jednak mimo że duży może wiecej, odnajduje jakis czar w monitorach :)

Tak, te najmniejsze monitorki Dynaudio mają jakiś swój trudny do opisania urok w brzmieniu, tylko powiedzcie

mi czemu obecnie tylko w najniższych seriach Dynaudio ma w ofercie małe monitorki (Emit M 10 i Excite X14) a w wyższych seriach już takich maluszków nie ma chyba że czegoś nie zauważyłem, to mnie poprawcie. Kiedyś były Contour 1.1 i do dziś o brzmieniu tych monitorków krążą "legendy", że to absolutne debeściaki były. A gdzie ich następcy?

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Kiedyś były Contour 1.1 i do dziś o brzmieniu tych monitorków krążą "legendy", że to absolutne debeściaki były.

 

Za sprawą głośnika 15w38. Do dziś stosowanego nawet w najdroższych modela po 300 000zł

Okazał się on wyraźnie lepszy niż poprzednie midwoofery tj 15w75 i 17w75.

Kiedyś były Contour 1.1 i do dziś o brzmieniu tych monitorków krążą "legendy", że to absolutne debeściaki były. A gdzie ich następcy?

 

To prawda ,świetne były. Miałem je dość długo i z Dynaudio które użytkowałem to właśnie C 1.1 najbardziej cenie. Co ciekawe jak na standardy Dynaudio całkiem łatwe do ustawienia ... grały też blisko tylnej ściany. Jedyny minus , potrzebowały bardzo wydajnego wzmacniacza.

Edytowane przez Luk77

To czemu Dynaudio nie wznowi produkcji swoich kultowych małych monitorków? Przecież w każdej chwili mogą wyprodukować lub cały czas produkują siedzące w C 1.1 głośniczki. Macie jakiś pomysł co stoi na przeszkodzie?

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Macie jakiś pomysł co stoi na przeszkodzie?

 

Może jest za mały popyt na nieduże monitory ? Nie mam innych pomysłów :)

Edytowane przez Silver_85

Tylko taki Harbeth swoje P3ESR klepie w najlepsze cały czas i nawet jakoś ostatnio jubileuszową wersję wypuścił, oczywiście odpowiednio "do - cenioną"...

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Jaki wzmacniacz je zadowolił u Ciebie ?

 

Wtedy mialem starą dzieloną serie Rotel Michi. Taki też cały zestaw ( C1.1 + Michi) sprzedałem ku uciesze nowego własciciela.

Edytowane przez Luk77

a to ciekawe, jakaś specjalna powłoka ?

https://www.youtube.com/watch?v=qRE5x_Wp04A

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Ktoś sprawdzi i potwierdzi u siebie? heh Chociaż co za różnica, i tak jak przeglądam oferty używek Dynek na alle to chyba lekko licząc w 90 % sprzedawanych egzemplarzy o których osoby je sprzedające "uczciwie" piszą, iż są w 100 % sprawne i stan głośników jak nowy niestety są bardzo wyraźnie widoczne ślady powgniatania i potem "wyciągania" kopułki wysokotonowej, taki standard u nas z używanymi Dyniami - stan jak nowe....

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Witam,

Czy uważacie x38 za godne polecenia jako partner do hybrydowego Magnata?

Poszukuje czegoś w dobrej cenie i ponadprzeciętnej jakości dźwięku.

Szukam w uzywkach albo nowki w okazyjnej cenie.

jaxcek pisz do S4Home, oni bez problemu wypożyczają każdy sprzęcik jaki mają na stanie a te magnaty akurat mają, z mojego doświadczenia do excite nie dawałabym niczego ocieplonego, z niską rozdzielczością, miękkim i wolnym basem bo będzie ciepła kluska, chociaż wszystko kwestia gustu. Kierunek salon S4Home, wypożyczysz i będziesz wiedział.

Chyba, że nie zrozumiałem pytania i masz już piec Magnata a szukasz Dynaudio to wtedy ja bym Dynie odpuścił.... Plumkać jakoś będzie ale nie wykorzystasz potencjału kolumn

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

W jednym z niemieckich sklepów jest wyprzedaż Dynaudio.

Jak to jest z gwarancją?

Znalazłem np taki zapis:

 

Przed zakupem DYNAUDIO:

 

Drogi Kliencie jeśli już zdecydowałeś po odsłuchu że ostatnim kluczowym elementem dla brzmienia twojego systemu będą głośniki Dynaudio zwróć uwagę na kilka bardzo istotnych dla ciebie faktów :

 

Od 2011 roku firma Dynaudio prowadzi selektywną produkcję to znaczy że każda para kolumn posiada numery seryjne przeznaczone dla określonego kraju (dystrybutora)

Sklep w którym chcesz dokonać zakupu powinien posiadać autoryzację producenta oraz gwarancję dystrybutora na terenie Polski firmę ETER AUDIO pełna lista sklepów jest umieszczona na tutejszej na stronie

Głośniki sprowadzone do Polski z innego kraju tracą wszelkie prawa gwarancyjne ,koszty napraw ponosi klient.

Zwracamy szczególną uwagę na oferty sklepów internetowych:

ART SAT - Kraków

RTV MAX - Łódź

Audio Plaza - Poznań

Koris - Poznań

Elektromedia - Bydgoszcz

Zakup w wyżej wymienionych punktach skutkuje utratą praw gwarancyjnych producenta ponieważ głośniki pochodzą z innego kraju , gwarancje które udzielają w.w punkty nie są uznawane przez producenta oraz dystrybutora marki DYNAUDIO na terenie Polski.

Jeśli Sklep przestanie istnieć klient pozostaje sam z produktem bez żadnej gwarancji

 

Macie jakieś doświadczenia?

Eter podkablowal bo RTV MAX sprzedaje czesto duuuuzo taniej od Panow od nadetej i groznej miny przy ostrzeniu siekiery " tuba - koszmarna reklama S40...). Podstawowa sprawa, Dynie prawidlowo ekploatowane spokojnie 15 lat przegraja wiec niech nie strasza tak ta gwarancja... O ile brzmienie Dynaudio moze sie komus nie podobac to wykonanie i jakosc uzytych glosniczkow to absolutny top i nie podlega to zadnej dyskusji i zwyczajnie sie nie psuje.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

U kuzyna audience 10 z początku lat 90 ładnie nadal grają a to już przeszło ćwierć wieku, nie widać by zawieszenie parciało itp. Jak na kolumny pada światło słoneczne to bardzo szybko choćby blednie kolor okleiny, na zawieszenie być może też spory wpływ ma światło a takim przypadku od nasłonecznienia różnie by się materiały starzały.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Ja do swojego Vincenta wrzuciłem 12ax7 PSVANE. Kapitalna lampa za rozsądne pieniądze. Naprawdę złego słowa nie powiem. Dół niziutki, delikatna i subtelna góra ze świetnymi planami. Piekna ciepła barwa.

 

Tylko piekielnie awaryjna. Jak po roku jedna nie padnie to będzie cud. A nawet jak przeżyje ten rok to raczej nie będzie już tak grała jak na początku więc w sumie to droższe NOSy po dłuższym czasie mogą okazać się nawet tańsze

A mnie od jakiegoś czasu denerwowała niestabilność moich modowanych DM3/7.

Postanowiłem je trochę po swojemu ustabilizować.

Oto efekty...

post-62455-0-07815400-1517392726_thumb.jpg

post-62455-0-23871300-1517392742_thumb.jpg

post-62455-0-93669400-1517392820_thumb.jpg

post-62455-0-33091400-1517392861_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.