Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Svawo napisał:

wystarczy postawić metr od ściany i jest spoko

Przepraszam ale nie mogę się zgodzić. 

 

8 minut temu, Svawo napisał:

A poza tym ideału nie osiągniesz choćby przez realizację

Mając Caspiana M2 jest łatwiej.

12 minut temu, Svawo napisał:

Adam jadę do Ciebie posłuchać tych Twoich kolumn i zapraszam do mnie xd

Powiesz, że nie ma basu 🙂

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

W dniu 24.04.2024 o 17:40, Guzeppe napisał:

Rozumiem i szanuję opinie i takie jak ta @shiver07- kolumny nie odpowiadają osobistym upodobaniom, sprawa jasna. Napisz może z czym parowałeś, to może pomożesz innym w doborze sprzętu w przyszłości.

Pozwolę sobie napisać, że z moich doświadczeń wynika, że choć są mniej odważne na górze niż np. Sonus Faber Olympica czy cokolwiek ze stajni Focal od Arii w górę, to jednak dźwięk Evoke może ciąć jak żyletki przy dobraniu odpowiedniej elektroniki- przedw wszystkim wzmak Luxman L-505UX II lub nieco mniej zdecydowanie niż Luxman streamer Cambridge Audio CXN V2, oraz okablowania, np. głośnikowe Dali SC230ST i interkonekt QED Performance Audio 40i lub Synergistic Research UEF Level 1. Ja w pewnym momencie wręcz szukałem sposobu, by wysoką średnicę i górę uspokoić. Czytałem kilka wypowiedzi starych miłośników Dynaudio twierdzących, że Evoke wręcz odchodzi od znanej z przeszłości szkoły firmowego grania, które było ogólnie ciemniejsze (z czym mogę się zgodzić po tym, jak słuchałem Dynaudio Confidence C2 Signature).

Nie rozumiem za to skąd powtarzane przez @Adam 38 stwierdzenie, że seria Evoke jest jakoś powszechnie nielubiana albo jest wręcz rozczarowaniem. Posiadam te kolumny (50) i z ciekawości czytałem nie tylko recenzje ale również opinie innych użytkowników na forach (również zagranicznych) i nie spotkałem się z jakimś ogólnym złym odbiorem. Kojarzę jedną kategorycznie niepochlebną recenzję użytkownika tutaj albo na sąsiednim forum, ale była ona na temat Evoke 10 (a jest to najmniejsza z kolumn w serii i jestem w stanie uwierzyć, że producent poszedł na jakieś kompromisy- zresztą rozpatrywałbym 10 jako monitor tylny do kina domowego). @Adam 38 możesz coś więcej napisać? Nie jest to zaczepka, żeby wywołać jakąś forumową wojenkę, a po prostu jestem ciekaw, bo od 2020 r., kiedy kupiłem Evoke 50, słuchałem niejednych kolumn w zbliżonej oraz wyższej cenie i na palcach jednej ręki wymienię te wg mnie lepsze (a czasami po prostu inaczej rozkładające akcenty między pasmami). Jednoznacznie lepsze były Sonus Faber Olympica Nova V. W stratosferze: Focal Scala Utopia Evo i Borresen M3. Bardzo zbliżone charakterem ale nieco bardziej dziarsko grające (i nie wiem, czy nie zmęczyłbym się tym charakterem po jakimś czasie, ale np. @shiver07 mógłbyś być zachwycony): Sonus Faber Olympica II (ale posiadające drobne ograniczenia w dolnych obszarach częstotliwości, szczególnie w reprodukcji wibracji i rezonansu fortepianu, a poza tym to jeszcze nie ta swoboda co seria Nova V).

@shiver07 odezwij się do salonydenon, bo mają SF Olympica II teraz w fajnej promocji (egzemplarz ekspozycyjny, ale nie widziałem na nich żadnych uszkodzeń). Słuchałem ich w poniedziałek na swoim sprzęcie (McIntosh MA252, Qutest) i grało to niesamowicie dobrze: IMO świetny balans między szczegółowością niepopadającą w jaskrawość, a nasyceniem. Więcej pazura miały z Naim Uniti Star (choć z nim słuchałem kilka dni wcześniej w innej salce) i dla mnie traciło detal na wysokich kosztem kontrastowości (trochę takie efekciarskie granie). Podobnie pod kątem wysokich częstotliwości jak z Naim grały z Denon PMA-A110 w parze z Qutest- dodatkowo bardzo dobra scena, nasycenie, separacja, ale jednak za ostro na górze (nienaturalne blachy perkusyjne) w porównaniu do Maka (za to Mak w tym konkretnym pomieszczeniu miał delikatnie gorszy kontur basu i minimalnie gorszą artykulację uderzeń w werbel lub naciśnięć w klawisze fortepianu, za to dawał lepsze brzmienie lewej części klawiatury tegoż). Ogólnie jednak pod względem realizmu MA252 rządził (ale mogę po prostu lubić to brzmienie, bo w końcu nie bez powodu go kupiłem, a ktoś inny stwierdzi, że woli właśnie taki kontrastowy i bezpardonowy styl jaki prezentuje Naim i Denon).

Ile ludzi tyle opinii. Ja np. SF Olympica I (te stare, super jasne) i Nova III nie polubiłem do tego stopnia, że Emitów 10 bym na nie nie wymienił 😄

zastanawiam się jak mocno inaczej 5 grają. W  Nova 3 słyszałem coś na średnicy, tzn. zabarwienie. Potem doczytałem i okazało się, że nie tylko ja i na pomiarach też widać.

Say 'hello' to four new members of the Dynaudio family

You've heard them whispering on Facebook, Instagram and Twitter. They’ve been dropping hints, enticing you with clues… daring you to guess what they are. Now all is revealed: say hello to the four newest members of the Dynaudio family.

Contour Legacy is the latest member of the Heritage Collection. It’s full of references to some of our most iconic Contour models of the 1980s and 90s – brought right up to date with our latest materials, techniques and technologies… plus a huge amount of heart. Modern. Classic.

Confidence 20A is a next-level flagship. It pairs the already world-beating Confidence 20 with the same kind of built-in amplifier and DSP we use in our Core professional speakers. The result: a minimalist super-system that needs only a streamer or any other source with a volume control. Reference-level tech for uncompromising ears.

Contour 20 Black Edition. It is the ultimate audiophile form of the award-winning Contour 20i. Its tweeter has been upgraded from the already-stellar Esotar 2i to a full-on Esotar 3. It has improved motor and spider designs. And its crossover has been uprated with exclusive components from our friends at Mundorf.

The Bookshelf is a fascinating high-end collaboration between Dynaudio, Keiji Ashizawa Design and Karimoku of Japan. A true, East-meets-West exploration of honest materials, innovative construction techniques and soft-minimalist design.

Mark your calendars for May 11-12, 2024, as we are showcasing these new innovations at booth K3, Foyer 4 at the HIGH END show in Munich.

 

Can't make it to Munich? Stay in the loop by following our Facebook event via the button below. We'll be sharing all the details about our exciting new products and you won't want to miss out!

HIGH END event

image.thumb.png.8d5475d993138f4c9e006400bb5d73c9.png

image.thumb.png.8c2ddd2e035df5e76917bbcf5dccc44f.png

image.thumb.png.89c0891a993c59ed82fd6fa53163371b.png

image.thumb.png.2a48e7b596ff39010efb370ebe2d9ae4.png

image.thumb.png.ebdd2fa3cc5683eb96ca25c07d062e26.png

18 godzin temu, shiver07 napisał:

Miałem emity 10 nie dało się tego słuchać. Nie ma to jak kręcić się do okoła komina. 

Miałem to samo. Przysiadłem, trochę equalizacji, ustawiania i efekty bardziej mi się podobają niż Contour 30. Tak z 'pudełka' to rzeczywiście ciężko. 

17 godzin temu, mcemsi napisał:

I to zdanie często wyczerpuje dyskusje

Zgadza się. Stąd ja bym polecał wybierać sprzęt możliwie najlepszy technicznie i robić fine Tuning do własnych preferencji. Ale to może tylko ja.

 

W dniu 30.04.2024 o 10:35, izapat napisał:

Say 'hello' to four new members of the Dynaudio family

You've heard them whispering on Facebook, Instagram and Twitter. They’ve been dropping hints, enticing you with clues… daring you to guess what they are. Now all is revealed: say hello to the four newest members of the Dynaudio family.

Contour Legacy is the latest member of the Heritage Collection. It’s full of references to some of our most iconic Contour models of the 1980s and 90s – brought right up to date with our latest materials, techniques and technologies… plus a huge amount of heart. Modern. Classic.

Confidence 20A is a next-level flagship. It pairs the already world-beating Confidence 20 with the same kind of built-in amplifier and DSP we use in our Core professional speakers. The result: a minimalist super-system that needs only a streamer or any other source with a volume control. Reference-level tech for uncompromising ears.

Contour 20 Black Edition. It is the ultimate audiophile form of the award-winning Contour 20i. Its tweeter has been upgraded from the already-stellar Esotar 2i to a full-on Esotar 3. It has improved motor and spider designs. And its crossover has been uprated with exclusive components from our friends at Mundorf.

The Bookshelf is a fascinating high-end collaboration between Dynaudio, Keiji Ashizawa Design and Karimoku of Japan. A true, East-meets-West exploration of honest materials, innovative construction techniques and soft-minimalist design.

Mark your calendars for May 11-12, 2024, as we are showcasing these new innovations at booth K3, Foyer 4 at the HIGH END show in Munich.

 

Can't make it to Munich? Stay in the loop by following our Facebook event via the button below. We'll be sharing all the details about our exciting new products and you won't want to miss out!

HIGH END event

image.thumb.png.8d5475d993138f4c9e006400bb5d73c9.png

image.thumb.png.8c2ddd2e035df5e76917bbcf5dccc44f.png

image.thumb.png.89c0891a993c59ed82fd6fa53163371b.png

image.thumb.png.2a48e7b596ff39010efb370ebe2d9ae4.png

image.thumb.png.ebdd2fa3cc5683eb96ca25c07d062e26.png

Confidence 20A to w zasadzie game changer... jestem niezwykle ciekaw wyceny. Jeśli dobrze zrozumiałem to jest w nich tylko końcówka mocy, nie ma przedwzmacniacza, co daje ciekawe opcje typu Arc Genesis, MiniDSP, Dirac, RoomPerfect lub surowo. Świetny produkt będzie. 

48 minut temu, baran napisał:

Miałem to samo. Przysiadłem, trochę equalizacji, ustawiania i efekty bardziej mi się podobają niż Contour 30. Tak z 'pudełka' to rzeczywiście ciężko. 

Zgadza się. Stąd ja bym polecał wybierać sprzęt możliwie najlepszy technicznie i robić fine Tuning do własnych preferencji. Ale to może tylko ja.

 

Confidence 20A to w zasadzie game changer... jestem niezwykle ciekaw wyceny. Jeśli dobrze zrozumiałem to jest w nich tylko końcówka mocy, nie ma przedwzmacniacza, co daje ciekawe opcje typu Arc Genesis, MiniDSP, Dirac, RoomPerfect lub surowo. Świetny produkt będzie. 

Będzie potrzebny przedwzmacniacz lub źródło z regulacją.  Cena? Stawiam na 80 tyś 

Confidence 20A - tanio nie bedzie, a szkoda bo zapowiada się ciekawy produkt😄

Ciekawe czy sa jakieś zmiany w przetwornikach czy tylko dodany wznacniacz z aktywnym dsp

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

1 godzinę temu, baran napisał:

Świetny produkt będzie. 

No, marzenia trzeba mieć a się okaże co będzie. Trzymam kciuki.

Ja fantazjuję w temacie tych małych, jak im tam, Karimoku ? Pewnie kiedyś się posłucha... byle cena nie była ponad 20kzł. bo się podziękuje. 

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.05.2024 o 12:16, izapat napisał:

Będzie potrzebny przedwzmacniacz lub źródło z regulacją.  Cena? Stawiam na 80 tyś 

Podali cenę, 20 tys. euro...

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Contour Legacy – 12 000 euro (dostępne od października 2024 r.)
Confidence 20a – 20 000 euro (dostępne od listopada 2024 r.)
Contour 20 Black Edition – 7000 euro

Pomarz

16 godzin temu, janosikowy napisał:

Contour Legacy – 12 000 euro (dostępne od października 2024 r.)
Confidence 20a – 20 000 euro (dostępne od listopada 2024 r.)
Contour 20 Black Edition – 7000 euro

Pomarzyć można eeh...

W dniu 11.05.2024 o 12:27, shiver07 napisał:

Pomarz

Pomarzyć można eeh...

Spoko, już za 10 lat używki będą w zasięgu, jak samochody z Niemiec

7 minut temu, shiver07 napisał:

Do tej pory to już będą znacznie inne konstrukcje. 

Mam C1 Confidence ponad 10letnie, przez wielu uważane za jedne z topowych monitorów wszech czasów,  za 5-10 lat nic się nie zmieni  tylko ceny będą znowu znacznie wyższe.

Pakowanie się w monitor za 80k jest dla osób które nie liczą się z pieniędzmi. 

A ile lat mają już SF EA1 kolejne topowe monitory, 30 lat. (C1 grają lepiej sprawdziłem) 

SF Extrema to samo, top

9 minut temu, RCD napisał:

Mam C1 Confidence ponad 10letnie, przez wielu uważane za jedne z topowych monitorów wszech czasów,  za 5-10 lat nic się nie zmieni  tylko ceny będą znowu znacznie wyższe.

Pakowanie się w monitor za 80k jest dla osób które nie liczą się z pieniędzmi. 

A ile lat mają już SF EA1 kolejne topowe monitory, 30 lat. (C1 grają lepiej sprawdziłem) 

SF Extrema to samo, top

Zgadzam się kiedyś robili lepsze konstrukcje. Dziś to tylko ceny coraz wyższe zmienia się wygląd a dźwięk to takie kręcenie się wokół komina. 

To prawda.  Głośniki za 80tys powinny brzmieć obłednie, tak nie jest.  Najgorsze jest wsłuchiwanie się w taki monitor i szukanie czegoś co da nam zapomnieć o wydanych pieniądzach. Za 80tys jeszcze nie słuchałem,  ale po 30tys już tak i zauważyłem, że im taniej,  tym bardziej cieszę się z muzyki, bo kasy mniej wydane😀

2 godziny temu, asterix1 napisał:

U mnie od czwartku S40 na pokładzie...trwa "wygrzewanie"

Gratulacje,  u mnie s40 kolor czerwony u, a u Ciebie jaki?

24 minuty temu, art72 napisał:

Gratulacje,  u mnie s40 kolor czerwony u, a u Ciebie jaki?

Dzieki 

Kolor Ebony... na razie u mnie  grają że 30 godzin więcej wszystkiego w porównaniu do Xavian Perla

Panowie ile czasu trwa wygrzewanie ich?

 

10 godzin temu, asterix1 napisał:

U mnie od czwartku S40 na pokładzie...trwa "wygrzewanie"

U mnie od listopada, w kolorze black vine. Z trudem odrywam się od słuchania. Cóż więcej potrzeba? Życzę podobnych wrażeń😀 

Jak na razie jest....ok napisze jak sie to cacko się  dotrze 😉  jedno co trzeba uważać to ten wysoki połysk -na razie kurz zdmuchuje 😉 

I jeszcze jedno ...przed chwilą znalezione

https://www.audio-on.pl/uzywane/1788-focal-aria-906-oryginalne-standy-uzywane.html

 

3 godziny temu, Manic69 napisał:

U mnie od listopada, w kolorze black vine. Z trudem odrywam się od słuchania. Cóż więcej potrzeba? Życzę podobnych wrażeń😀 

Z czym u Ciebie grają? 

Trzeba by założyć nowy klub. S40🙂

2 godziny temu, asterix1 napisał:

Jak na razie jest....ok napisze jak sie to cacko się  dotrze 😉  jedno co trzeba uważać to ten wysoki połysk -na razie kurz zdmuchuje 😉 

I jeszcze jedno ...przed chwilą znalezione

https://www.audio-on.pl/uzywane/1788-focal-aria-906-oryginalne-standy-uzywane.html

 

Cena super.

Ja mam przykryte pokrowcami jak nie słucham.

8 minut temu, izapat napisał:

Z czym u Ciebie grają? 

Trzeba by założyć nowy klub. S40🙂

Cena super.

Copland CSA150 i kable Kryna spca7. Tak, te monitory są genialne. Czytałem, że spore kłopoty sprawia bas, ale niczego takiego u siebie nie stwierdziłem. Jeżeli miałbym kiedyś je zmienić to bym celował właśnie w C20 🙂

Dzień Chrobry, a raczej dobry wieczór.

Na wstępie chciałem się pochwalić Dynaudio X38

Marka Dynaudio, którą chciałem mieć od lat w końcu pojawiła się u mnie w domu. Na chwilę obecną jestem szczęśliwym i nieszczęśliwym nabywcą tych kolumn.  Ostatnio na odsłuchach kolumn byłem 15 lat temu jak kupowałem poprzednie głośniki. Obecnie słuchałem X38 przy zakupie i odbiorze osobistym. W skrócie nic mnie nie zachwyciło i nic nie wprawiło w zakłopotanie. Słuchaliśmy dość cicho i krótko. Następnego dnia u siebie w domu miałem ochotę je sprzedać. Grają zupełnie inaczej niż Dali 5005 które mam, a podobały mi się jak grały. Chciałem jednak  pójść krok dalej i spełnić swoje marzenie posiadania Dynaudio. Rozważałem zakup Emmit 30, Exile X34/38, Focus 220/260 Countur 1.8. Obowiązkowo kolumny musiały być białe - wymóg małżonki. Wybór padł na X38 , chociaż myślałem jeszcze o Focus 260 lub Emit 30. Ale do brzegu. 

Według mnie totalnego laika, który sprzęt zmienia raz na 15 lat kolumny te grają czysto, neutralnie, z otwartą górą, z bardzo dobrą sceną. Mamy tu sporo informacji, nie są jednak ostre. Czy są jasne ? - nie wiem ,może ? Nie wydaje mi się, ale być może na tle "starej szkoły" - są. Średnica jest taka sobie nijaka ? beznamiętna ? Nie wiem po prostu jest, gra, nic nie przeszkadza, ale też nic nie zachwyca.

Jeżeli chodzi o bas .... Tutaj niestety pies pogrzebany. Czasem wydaje mi się że basu jest za dużo i buczy/dudni. Nie wiem czy to wina pomieszczenia 6x4 i 3.5m wys. Kolumna odsudnięta od ściany  o 70 cm lewa i 50 cm prawa - za krótki kabel głośnikowy. A może to wina plików słabej jakości (muzyka ze Spotify), lub braku kontroli przez wzmacniacz ? Żeby było jeszcze śmieszniej to kontrola tego niższego basu zdaje się, że jest dobra, a buczy/dudni wyższy bas lub niższa średnica. Wydaje mi się, że gitara basowa jest zbyt basowa - pogrubiona i "buczy". Utwory gdzie basu mam po kokardę to np. "Hollywod" - Gigi D'Agostino lub "Lolipop" - Lil Wayne, czy nawet w muzyce chill "Long Road" - Remedeus. W tych utworach nic się nie ciągnie nie buczy, a bas rozpier..... ścianę na 12.  Wydawać by się zatem mogło, że to nie wina pomieszczenia ani nie wzmacniacza. Może słaba jakość nagrań ?

Dynaudio X 38 grają basem głębokim mocnym i twardym. Bardzo dobrze brzmi na tych głośnikach  elektronika, chill, pop i  rock(oprócz gitary basowej) Czyli generalnie to czego słucham.

Niestety nie mogę do końca zaakceptować  tego twardego charakteru basu, Chciałbym delikatnie zmiękczyć bas i spowodować żeby był trochę bardziej sprężysty, oraz ocieplić minimalnie brzmienie i dorzucić trochę barwy do środka pasma, ale tak delikatnie.

Jakieś rady ? 

A tak wyglądają kolumienki u mnie w salonie.

 

20240508_234131.jpg

Edytowane przez Night Wolf
9 godzin temu, Manic69 napisał:

Copland CSA150 i kable Kryna spca7. Tak, te monitory są genialne. Czytałem, że spore kłopoty sprawia bas, ale niczego takiego u siebie nie stwierdziłem. Jeżeli miałbym kiedyś je zmienić to bym celował właśnie w C20 🙂

Nie wiem , może ze mną jest coś nie tak ,ale po c20i i heritage , s40 podobają mi się najbardziej. Heritage są lepsze , ale do nich trzeba mieć spory pokój.

Copland wydaje się być dobrym partnerem.

7 godzin temu, Night Wolf napisał:

Dzień Chrobry, a raczej dobry wieczór.

Na wstępie chciałem się pochwalić Dynaudio X38

Marka Dynaudio, którą chciałem mieć od lat w końcu pojawiła się u mnie w domu. Na chwilę obecną jestem szczęśliwym i nieszczęśliwym nabywcą tych kolumn.  Ostatnio na odsłuchach kolumn byłem 15 lat temu jak kupowałem poprzednie głośniki. Obecnie słuchałem X38 przy zakupie i odbiorze osobistym. W skrócie nic mnie nie zachwyciło i nic nie wprawiło w zakłopotanie. Słuchaliśmy dość cicho i krótko. Następnego dnia u siebie w domu miałem ochotę je sprzedać. Grają zupełnie inaczej niż Dali 5005 które mam, a podobały mi się jak grały. Chciałem jednak  pójść krok dalej i spełnić swoje marzenie posiadania Dynaudio. Rozważałem zakup Emmit 30, Exile X34/38, Focus 220/260 Countur 1.8. Obowiązkowo kolumny musiały być białe - wymóg małżonki. Wybór padł na X38 , chociaż myślałem jeszcze o Focus 260 lub Emit 30. Ale do brzegu. 

Według mnie totalnego laika, który sprzęt zmienia raz na 15 lat kolumny te grają czysto, neutralnie, z otwartą górą, z bardzo dobrą sceną. Mamy tu sporo informacji, nie są jednak ostre. Czy są jasne ? - nie wiem ,może ? Nie wydaje mi się, ale być może na tle "starej szkoły" - są. Średnica jest taka sobie nijaka ? beznamiętna ? Nie wiem po prostu jest, gra, nic nie przeszkadza, ale też nic nie zachwyca.

Jeżeli chodzi o bas .... Tutaj niestety pies pogrzebany. Czasem wydaje mi się że basu jest za dużo i buczy/dudni. Nie wiem czy to wina pomieszczenia 6x4 i 3.5m wys. Kolumna odsudnięta od ściany  o 70 cm lewa i 50 cm prawa - za krótki kabel głośnikowy. A może to wina plików słabej jakości (muzyka ze Spotify), lub braku kontroli przez wzmacniacz ? Żeby było jeszcze śmieszniej to kontrola tego niższego basu zdaje się, że jest dobra, a buczy/dudni wyższy bas lub niższa średnica. Wydaje mi się, że gitara basowa jest zbyt basowa - pogrubiona i "buczy". Utwory gdzie basu mam po kokardę to np. "Hollywod" - Gigi D'Agostino lub "Lolipop" - Lil Wayne, czy nawet w muzyce chill "Long Road" - Remedeus. W tych utworach nic się nie ciągnie nie buczy, a bas rozpier..... ścianę na 12.  Wydawać by się zatem mogło, że to nie wina pomieszczenia ani nie wzmacniacza. Może słaba jakość nagrań ?

Dynaudio X 38 grają basem głębokim mocnym i twardym. Bardzo dobrze brzmi na tych głośnikach  elektronika, chill, pop i  rock(oprócz gitary basowej) Czyli generalnie to czego słucham.

Niestety nie mogę do końca zaakceptować  tego twardego charakteru basu, Chciałbym delikatnie zmiękczyć bas i spowodować żeby był trochę bardziej sprężysty, oraz ocieplić minimalnie brzmienie i dorzucić trochę barwy do środka pasma, ale tak delikatnie.

Jakieś rady ? 

A tak wyglądają kolumienki u mnie w salonie.

 

20240508_234131.jpg

Nie ciekawe ustawienie kolumn. Druga sprawa to wysokość pokoju , 3,5m to sporo, podwieszany sufit mógłby pomóc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.