Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, marcinmarcin napisał:

Patrząc po potędze i dynamice odwróciłbym tabelkę

Dokładnie to potwierdziłem w wątku kilka postów temu. Kiedyś napisano że w klasie A nie ma albo przynajmniej nie powinno być żadnego oszczędzania na jakości i wydajności zasilania , może to jest kluczem? Niby tylko te 30W ale jakie te waty są tłuste i energetyczne....

 

Mimo to chętnie bym poznał techniczne wyjaśnienie tego fenomenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, baran napisał:

Dla zainteresowanych złotouchych polecam:

https://www.klippel.de/listeningtest/

Ja zawsze ustawiam DUT: 6 inch driver, Music T. Chapman"(pierwszy od góry). Na moim Anthemie z Emit 10 udaje mi się spójnie dojść do -45dB. Co jest nienajgorszym wynikiem zwłaszcza jak na low-end dynaudio. (Emity to naprawdę dobre kolumny). 

Zabawa ciekawa, melduję, że wykonałem test. I co z niego wynika? Mnie osobiście trudno odpowiedzieć na to pytanie 🙂

(dodam, że mam trochę zatoki przytkane i katarek)

 

Stary Pioneer, stary Bluetooth -12dB.

Średnio nowe Onkyo, stary Bluetooth -15dB

Stary Pioneer, nowy amp Marantz jako Bluetooth -30dB

Średnio nowe Onkyo, nowy amp Marantz jako Bluetooth -21dB

nowy amp Marantz -18dB

Macbook Air -36dB

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, AutoPirat napisał:

Zabawa ciekawa, melduję, że wykonałem test. I co z niego wynika? Mnie osobiście trudno odpowiedzieć na to pytanie 🙂

 

 

Stary Pioneer, stary Bluetooth -12dB.

Średnio nowe Onkyo, stary Bluetooth -15dB

Stary Pioneer, nowy amp Marantz jako Bluetooth -30dB

Średnio nowe Onkyo, nowy amp Marantz jako Bluetooth -21dB

nowy amp Marantz -18dB

Macbook Air -36dB

Całkiem sporo z niego wynika. Np. Że słyszalność zniekształceń jest mocno zależna od materiału (czyli jak odetniemy bas i górę, to będzie wysoka). A co najważniejsze - jeśli nie słyszymy IMD na poziomie -50dB, to o czym w ogóle rozmawiamy porównując wzmacniacze? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mcemsi napisał:

Kiedyś napisano że w klasie A nie ma albo przynajmniej nie powinno być żadnego oszczędzania na jakości i wydajności zasilania

Czy ktoś się orientuje, czy jest jakiś wzmacniacz klasy A, z możliwością pracy też jako końcówka mocy (z wejściem MAIN IN/PRE IN)?

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poszukiwaniu czegoś co napędzi Evoke 50....

Z braku znajomości rynku, zniechęcony sklepami i odsłuchach oraz w końcu z braku cierpliwości,...

chwilę temu przygarnąłem "jakąś" używkę - ???UNIKAT??? w stanie igła. Nie ma tego w ogóle na rynku wtórnym. Jak zwykle na słuch, niby na chwilę, niby ot tak tylko....

Przeglądam od wczoraj sieć i opinii jak na lekarstwo. Coś tam na japońskich forach.  A tu jakiś zdawkowy opis, że analogowy, gdzie indziej, że cyfrowy. Że w bezpośrednim porównaniu dobrze wypada z innymi droższymi. I to PWM, które bardzo mnie martwi (bo świecie video źle to odbieram) Ktoś coś może więcej napisać?

 

"Onkyo A-1VL to wysokowydajny analogowy wzmacniacz zintegrowany, który zapewnia wyjątkową jakość dźwięku. Zawiera najnowsze obwody analogowe Onkyo z aktualnym sprzężeniem zwrotnym, znane jako CR-MOS, które zapewniają imponującą szczegółowość dźwięku, czystość i niskie zniekształcenia"

"Cyfrowy wzmacniacz PWM realizuje o 90% wyższą wydajność energetyczną niż wzmacniacz analogowy o maksymalnej sprawności około 70%."

 

Zrzutekranu2024-02-12o10_08_31.thumb.png.311bba33d852e1b72f4b7684aef8af35.png

Wydajność scenowa: 100W+100W (8Ω, 20Hz do 20kHz, 2% THD) 150W+150W (4Ω, 1kHz, 2% THD)

Praktyczna maksymalna wydajność 200W+200W (4Ω, JEITA)

Moc dynamiczna 310W+310W(3Ω) 240W+240W(4Ω) 130W+130W(8Ω)

Signal to noise ratio: 70dB (MM), 100dB (line)

Pasmo przenoszenia: od 10Hz do 60kHz

Zniekształcenia: 0,08%

Współczynnik tłumienia: 25

 

 

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.02.2024 o 10:48, AutoPirat napisał:

W poszukiwaniu czegoś co napędzi Evoke 50....

Z braku znajomości rynku, zniechęcony sklepami i odsłuchach oraz w końcu z braku cierpliwości,...

chwilę temu przygarnąłem "jakąś" używkę - ???UNIKAT??? w stanie igła. Nie ma tego w ogóle na rynku wtórnym. Jak zwykle na słuch, niby na chwilę, niby ot tak tylko....

Przeglądam od wczoraj sieć i opinii jak na lekarstwo. Coś tam na japońskich forach.  A tu jakiś zdawkowy opis, że analogowy, gdzie indziej, że cyfrowy. Że w bezpośrednim porównaniu dobrze wypada z innymi droższymi. I to PWM, które bardzo mnie martwi (bo świecie video źle to odbieram) Ktoś coś może więcej napisać?

 

"Onkyo A-1VL to wysokowydajny analogowy wzmacniacz zintegrowany, który zapewnia wyjątkową jakość dźwięku. Zawiera najnowsze obwody analogowe Onkyo z aktualnym sprzężeniem zwrotnym, znane jako CR-MOS, które zapewniają imponującą szczegółowość dźwięku, czystość i niskie zniekształcenia"

"Cyfrowy wzmacniacz PWM realizuje o 90% wyższą wydajność energetyczną niż wzmacniacz analogowy o maksymalnej sprawności około 70%."

 

Zrzutekranu2024-02-12o10_08_31.thumb.png.311bba33d852e1b72f4b7684aef8af35.png

Wydajność scenowa: 100W+100W (8Ω, 20Hz do 20kHz, 2% THD) 150W+150W (4Ω, 1kHz, 2% THD)

Praktyczna maksymalna wydajność 200W+200W (4Ω, JEITA)

Moc dynamiczna 310W+310W(3Ω) 240W+240W(4Ω) 130W+130W(8Ω)

Signal to noise ratio: 70dB (MM), 100dB (line)

Pasmo przenoszenia: od 10Hz do 60kHz

Zniekształcenia: 0,08%

Współczynnik tłumienia: 25

 

 

Współczynnik tłumienia nienajwyższy. Co sugeruje,  że może grać inaczej w zależności od kolumn (wpływ impedancji).

 

PWM to nic innego jak nasze poczciwe class D. Robi się to tak, że wychodzi że wzmacniacza PWM, który potem idzie na filtr 'rekonstrukcyjny' (tak to się nazywa? No o filtr dolnoprzepustowy chodzi). Ten filtr często jest powodem słyszalnych problemów. (Bo filtracja mocno zależy od impedancji kolumny)

 

Zależnie od zasobów monetarnych polecałbym co następuje:

1. Używana Yamaha 803d (albo nowy R-N1000/800). Grałem na Contour 30 porównywałem z moim anthemem. Bardzo dobry wzmacniacz w trybie analogowym 

2. Arcam A25 - kosmiczne parametry jak na tę cenę i bardzo odporna końcówka mocy

3. Tipping LA90. Świetny wzmacniacz, ale trochę mało mocy i dziwne kolektory:-)

4. Końcówka mocy Anthem MC225 gen2 + preamp topping

5. Używany Anthem STR.integrated. kupa mocy,  dobre parametry, a na rynku wtórnym nie trzyma ceny i można kupić poniżej 15K.

6. Lyngdorf TDAI-1120- też klasa D, ale dużo dobrych opcji i kompaktowa obudowa. Parametry mogłyby być lepsze, ale nie powinno to być słyszalne, a room perfect jest większym benefitem.

 

Ale to tylko moje zdanie. Można też iść w nowe marantze w klasie D (np. 30n /60n). Też kozacki sprzęt.

 

Ja do contour 30 zdecydowałem się na STR Integrated i nigdy wzmacniacza nie żałowałem, ale Anthem to mało popularna marka w Polandii.

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Krótki raport, gdyż wn końcu,  chyba po pół roku miałem okazję na poważnie usiąść do tematu ustawiania kolumn. 

 

Aktualnie gram na Dynaudio Emit 10 i mówiłem,  że wydają mi się jazgotliwe. Otóż po zmianie ustawienia już nie 😀

40cm od tylnej ściany i bardzo blisko ściany bocznej (żeby zredukować SBIR) i charakterystyka się ładnie wyprostowała. Wprawdzie zafalowanie na górze dalej jest i odznacza się w odsłuchu, ale ze względu na wypełnienie średnicy już aż tak bardzo nie przeszkadza a dodaję swojego rodzaju klimatu.

 

Podsumowując - w końcu jestem z nich w 100% zadowolony. Grają gładko, z dobrym detalem (w teście Klippel regularnie-45dB na nich uzyskuję). Bardzo 'romantyczny' i 'emocjonalny' dźwięk. Gdybym miał je teraz porównać do tego, co udało mi się uzyskać z Contorur 30, to szczerze mówiąc emity mi się bardziej spodobały (nie mówię, że są lepsze, tylko przyjemniejsze). Są cieplejsze, żywsza góra (no jest jej więcej). Średnica choć chudsza (i żadnym equalizerem nie mogę jej zmusić do podgrubienia) to bardziej gładka i angażująca. Dźwięk wydaje się mniej płaski (głównie za sprawą góry).

Wada jest taka, że jednak postrzegana dynamika jest niska no i w porównaniu do contour jednak bardziej podbarwiają dźwięk i jak się stawia obie kolumny obok siebie to słychać, że z Emit coś jest nie tak. Niemniej, dużo przyjemniejsze w odbiorze.

 

Podsumowując, po wstępnym braku szału jestem wręcz zachwycony tym, co udało się uzyskać z Emit 10. Do tego stopnia, że zacząłem być bardzo zainteresowany Evoke 20 i Emit 20, bo to są już kolumny z dobrą dynamiką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, baran napisał:

Krótki raport, gdyż wn końcu,  chyba po pół roku miałem okazję na poważnie usiąść do tematu ustawiania kolumn. 

Jak widać na Twoich doświadczeniach, poza głośnikami, kabelkami, systemem kluczowa w tej zabawie jest akustyka, co bardzo często, przez wielu jest wręcz pomijane i dlatego oferta używek jest tak duża. Swoje poprzednie Focusy 160 miałem okazję słuchać w 4 różnych pomieszczeniach i efekty były od takich sobie do wow. W ostatnim miejscu grały tak dobrze, że przez wiele lat nie czułem potrzeby ich zmiany 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, baran napisał:

Aktualnie gram na Dynaudio Emit 10

8 godzin temu, baran napisał:

zacząłem być bardzo zainteresowany Evoke 20 i Emit 20

To co na odsłuchu, to na pewno więcej dźwięków słychać  było w dolnym paśmie. Dokładnie tak jak w specyfikacji 47Hz vs 40Hz. Czy dzięki temu są bardziej dynamiczne? ...hm, grają może "pełniej i więcej".

Osobiście jakbym miał mniejszy pokój, to z całej gamy Evoke, zdecydowanie wybrałbym 20.

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2024 o 11:24, baran napisał:

Wada jest taka, że jednak postrzegana dynamika jest niska

Nigdy nie będzie w 100% idealnie, pomijając fakt że realizacje są skopane i że akustyki nigdy w całości nie ogarniesz to.... każda kolumna ma swój urok, dynki chyba zawsze będą trochę takie miękkie , a inne kolumny natomiast "twarde" czasem za bardzo... człowiek się przyzwyczaja, osłucha i potem chce czegoś innego dla odmiany... jak nie inny wzmacniacz to inne źródło i tak bez końca 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2024 o 11:24, baran napisał:

Evoke 20 i Emit 20, bo to są już kolumny z dobrą dynamiką.

Chociaż  to też jest chyba tak że gorsze odczucie dynamiki może być spowodowane pływającym i snującym sie basem. Ja moje evoke 20 słucham od kiedy sie pojawiły na rynku, pewnie już ze 3 lata, może więcej, mineły i nadal jestem z nich zadowolony i całkiem całkeim sobie dają radę z szybszym rockiem jak teraz słucham gunsów czy innych takich, chociaż przyznam szczerze w moim pomieszczeniu 15m2 opanować niskie tony, górne pasmo i jednocześnie w miarę scenę żeby nie uciekała to było zabawy co nie mało. Myślę że byłoby lepiej tak na 20 metrach, i jeszcze z grubszymi ścianami niż te w bloku z tektury 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niska dynamika jest spowodowana kompresją (albo rosnącym THD/IMD? Who knows...). O bas zadbałem (mam podpięte 2 Subwoofery 13'', więc o to jestem spokojny 😉). Zresztą reszta sprzętu dokładnie taka jak przy Contour 30. Tylko kolumny zmieniłem.

Po prostu ograniczenia małego głośnika z takim sobie maksymalnym liniowym wychyleniem. O Emit 20 jestem spokojny bo erin zmierzył i świetnie sobie radzą te głośniki.

 

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.04.2024 o 19:34, Svawo napisał:

człowiek się przyzwyczaja, osłucha i potem chce czegoś innego dla odmiany... jak nie inny wzmacniacz to inne źródło i tak bez końca 😉

Coś w tym jest 🙂 Sam zatoczyłem ogromne koło w ciągu ostatnich miesięcy chcąc zmienić stary Dynki i wzmacniacz Pioneer na coś innego. Ogromną ilość informacji się nasłuchałem i naczytałem o wzmacniaczach. Często bardzo sprzecznych. Dynki wymieniłem na nowe. I do takiego stopnia ogarnęło mnie pozytywne szaleństwo, że obecnie mam 5 różnych końcówek mocy (perełki historyczne od 20 do 50letnich): Sansui, Luxman, Sony, Onkyo. A dzisiaj odpaliłem Pioneer M73 w klasie A, ...i chyba zostanie. Aczkolwiek te pozostałe, ...też zostawię, ...chyba, ...tak, ...nie, ...nie wiem 😄 

 

44 minuty temu, Svawo napisał:

Ja moje evoke 20 słucham od kiedy sie pojawiły na rynku, pewnie już ze 3 lata

A po jakim czasie "rozgrzały się" do przyzwoitego poziomu? ...bo u mnie po 1-2 tygodniach, zaczynają w końcu grać

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, AutoPirat napisał:

A po jakim czasie "rozgrzały się" do przyzwoitego poziomu? ...bo u mnie po 1-2 tygodniach, zaczynają w końcu grać

ja już tego dokładnie nie pamiętam, na przestrzeni tego czasu  tyle rzeczy z nimi zrobiłem (dokupienie standów, potem dosypanie piasku, potem odsuwanie od ściany po kawałku, potem cieńsze kable głośnikowe, potem znowu odsuwanie jeszcze bardziej od ściany) że na przestrzeni tylu lat cięzko mi jest teraz stwierdzić pewnie z miesiąc, maks 2 się rozkręcają, ale znalezienie najlepszej akustycznie pozycji w takim małym metrażu dla nich trwało tyle że dopiero teraz niedawno, jakoś 5 miesięcy temu odkryłem gdzie jest najlepsze dla nich miejsce i już ich stamtąd nie ruszam 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Svawo napisał:

potem cieńsze kable głośnikowe

Możesz coś więcej napisać, czemu tak?  Ostatnio właśnie testowałem hi-endowego Luxmana 5m21 (50 latka) i zaciski miał takie, że ledwo, ledwo wcisnąłem 2,5mm. A nie wyobrażam sobie dawać cieńszych.

1 godzinę temu, Svawo napisał:

teraz niedawno, jakoś 5 miesięcy temu

Może właśnie wygrzały się 🙂 Słyszałem, różne opinie, że potrzebują 200-600h grania.

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400 + Nvidia Shield PRO   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s + Stereo/końcówka mocy --> zbędna?   |   MUZYKA --> Gramofon: Technics SL-1500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, AutoPirat napisał:

Możesz coś więcej napisać, czemu tak?  Ostatnio właśnie testowałem hi-endowego Luxmana 5m21 (50 latka) i zaciski miał takie, że ledwo, ledwo wcisnąłem 2,5mm. A nie wyobrażam sobie dawać cieńszych

zawsze używałem melodika purple rain 4mm bo dla mnie zawsze wydawały się dość łagodne,  a nic takiego w miare spokojnego wyrównanego co nie dodaje za dużo charakteru nie mogłem przez długi czas znależć ... tellurium black jest dość drogi jak na moje 2x5mi wydaje się zbyt delikatnej budowy i jakby trochę utwardza basy,  cardas głośnikowy tak samo drogi chociaż od kilku lat stosuje parseca RCA i mi odpowiada choć nie jest najszybszy i ma specyficzny charakter grania raczej gęstego, chord nie bo to srebro a ja nie lubie srebra, tańsze nordosty i quedy to raczej takie szybsze i ostrzejsze granie takie ac-dc-owe, wireworld te lepsze tanie nie są i goólnie coś mi nie pasowało.... no ale bas z melodjka pływał niemiłosiernie  i przy takim zestawieniu nie dało się tego nie usłyszeć, więc musiałem coś z tym zrobić... pożyczyłem od na temat w audio czerwone ortofony, i to było odpowiednie dla mnie dość analogowe granie więc zamówiłem z wtykiem bananowym 2x5m i wyszło coś 700pln za wszystko zatą cenę stosunek jakości jest wysoki....ten najdroższy model brązowy już był za bardzo bezpośredni i pokazywał za dużo.... dla mnie jest teraz w porządku, mógłbym jeszcze pokombinować z kablami...posłuchać innych rca .... ale po prostu mi się nie chce, nie mam na to czasu, tym bardziej że niektóre sklepy już tak chętnie nie pożyczają, a większość z nich ma zazwyczaj to samo w ofercie......

Edytowane przez Svawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynaudio Evoke 20 teraz ze standami w prezencie w salonie Q21. Zapraszamy.

https://www.q21.pl/product/search?query=evoke20

 

dynaudio_evoke_20.png

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Adam 38 napisał:

Nowa linia od Dynaudio na horyzoncie. Ciekawe czy zastępuje Evoke (które raczej nie zapiszą się jako wyjątkowo lubiane) czy będzie istniała odrębnie. Stawiam na to pierwsze. Zwłaszcza, że zaczęły się wyprzedaże modeli Evoke.

 

FB_IMG_1713555895874.jpg

Nie prezentują się zbyt ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Night Wolf napisał:

Czy ktoś a Was miał  przyjemność porównać Dynaudio Emit 30 z Dynaudio X 38 i Focus 260. Chodzi oczywiście o różnice w dźwięku. Docelowo będzie grało z MF6si+ MF 6DAC

 

 

U mnie porównanie wyglądało tak: DM 3/7-X34-F260. Przy zachowaniu pięknej średnicy Focus daje najlepszą detaliczność i ładne poukładanie sceny. Według mnie seria X gra odmiennie od tych dwóch. Ponieważ ten typ grania mi nie odpowiadał, przeskoczyłem z DM 3/7 na F260. U mnie grają  w 20m2 z Octave v70se. Wzmacniacze choć odmienne mają podobną sygnaturę dźwięku, raczej ku środkowi. Według mnie jeśli słuchasz głównie jazzu jak ja,  to Emit lub Focus, jeśli rock lub elektronika to seria X. Ale...to moje osobiste odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.