Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, m4tech napisał:

Adam jest logika i to bardzo duża, ponieważ akustyka odgrywa większą rolę tylko przy głośniejszym słuchaniu, które to chcąc nie chcąc otępia bardziej nasz słuch. Wraz z przekręcaniem gałki w lewo rola akustyki pomieszczenia spada.
Ale to sobie tylko gdybam, bo gdybym tam odsłuchiwał to może i co innego bym zrobił, wolnoć Tomku w swoim domku

Ile ludzi tyle zawsze będzie opinii, nie chcą koledzy, (wiele osób omija to forum z daleka, ale po części to i nie dziwne), bo bym wkleił tutaj dwa pomieszczenia u różnych ludzi na innych systemach i jeden bodajże tak jak pisałem na 14 m , a  drugi coś około 16 m. w obydwu przypadkach za duże pieniądze.. w obydwu przypadkach to wszystko gra i nikt z nich nie żałuje wydanych pieniędzy, pomio, że żaden z nich nie jest prezesem ? i cieszą się dźwiękiem , który mają, a i ja byłem słyszałem i również na ich miejscu bym nie żałował.  U mnie jest około 25 m z wysokim sufitem plus otwarta przestrzeń na jadalnię, kuchnie, korytarz itp jak  to w domu. Mam do tego dwa absorbery plus parawan akustyczny, może coś jeszcze się kupi. W drugą stronę mam znajomego co ma Aidy na około 75 m - Aidy ? a np liliumy ludzie ustawiają na 50-60  m  i na takowym metrażu też miałem okazję posłuchać i było świetnie, pomimo , że kolumiska duże.. na 32 m  słuchałem  SF Amatii Tradytion na 22 jkach... na 22m B&W 802 na 20 ach., u pewnego lekarza  poprzedni model SF Amatii na 22, gdzie to są olbrzymie kolumny i grały one gdzieś powiedzmy na 35 m więc wszystkie dość duże kolumny  a i niektóre bardzo duże i wszędzie to grało aczkolwiek zawsze znajdą się tacy co powiedzą po polskiemu, aby poprawić sobie humor .. nie mam ja to  u innych musi być do bani. Jak ktoś chce kolumny na 18 stkach ustawiac na 40 czy 50 m kady ma do tego prawo, dla mnie byłoby to za mało.. Do tego dochodzi fakt, że ludzie w większości przypadków słuchają na normalnych poziomach, więc nie mają problemów z dudnieniem itp.. pomio,że mieszkają w blokach.. U mnie na confidensach również nie było dudnienia  i to przy nawet większych poziomach volume ( nie licząc kilku utworów, gdzie volume było bardzo odkręcone)  gdzie bardzo, bardzo rzadko się tak słucha, tylko ilość tego basu jest przy duża na tych głośniejszych poziomach i to deko mi przeszkadza i gdyby to był salon tylko dla audio to wstawiłbym  trzy absorbery na tylnej ścianie i basu byłoby znacząco mniej (testowane było przy dwóch postawionych) i efekt był słyszalny... ale wiadomo nie zrobię tego na stałe. Ale być może są ludzie, którym taka ilość basu nie przeszkadza, kwestia co sie lubi.. 

Natomiast u mnie monitory odpadają, bo ja w tym systemie również będę miał kino domowe tak jak mam w tej chwili, więc muszą kolumny sprawdzić się i w tej roli.. Pozdrawiam i spokojnej niedzieli życzę. 

Edytowane przez lolek126

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, lolek126 napisał:

zawsze znajdą się tacy co powiedzą po polskiemu, aby poprawić sobie humor .. nie mam ja to  u innych musi być do bani.

i to jest ta niestety typowo polska logika, przykro pisać.

ktoś tu pochwali się nowym zakupem.... to zaraz znajdzie się ktoś kto musi mu wbić szpilę, najlepiej taką między wierszami,
a tak, dla zasady, żeby się nie cieszył zbyt długo...

 

jak widać czasami nawet przed zakupem.... ehhh

Edytowane przez m4tech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jeden stawia Contour 20 z dupami przyklejonymi do ściany i pisze, że gra to świetnie i OK że jemu to gra świetnie ale dla mnie facet  gada "gupości". Ktoś pisze, że wystarczy słuchać cicho w 12 m2 i można pominąć wpływ akustyki pomieszczenia i OK jak tak uważa ale dla mnie pisze bzdury. Ktoś moje zapytanie o logikę testowania celem zakupu wielu bardzo drogich i z pewnością bardzo dobrych zabawek w fatalnych akustycznie pomieszczeniach uznaje za polskie wbijanie szpili jeszcze przed zakupem - OK wyraził swoje zdanie a ja uważam takie testy za zupełnie nic nie dające dla testującego tak samo jak jego opisy dźwięku, które zamieszcza na forum. Jeden user stara się myśleć trzeźwo i chociaż pogadać z tymi testującymi co pcha ich do takich pozbawionych logiki decyzji a drugi user  popiera wydawanie ogromnych pieniędzy na zabawki, które będą cieszyły tylko  oczy i OK. Jeden sprzedawca audio widząc pokoik swojego klienta delikatnie podpowie aby nie zaczynać od dupy strony bo klient będzie przewalał klamoty do końca swojego żywota i nigdy nie uzyska dobrego brzmienia a drugi będzie tylko zacierał ręce i mówił, że trzeba spełniać swoje marzenia i na jednej nodze przyniesie i zaproponuje najdroższe klamoty jakie ma u siebie w salonie. Jeden powie, że akustyka ma znikome znaczenie ale za to dobre (w jego rozumieniu - bardzo drogie) kable to właściwy kierunek w celu poprawy brzmienia i wpływ takich kabli u siebie słyszy bardzo wyraźnie a wpływu gołych ścian, szyb z okien, telewizora czy przyklejonych do ścian kolumn nie słyszy.

Pytanie brzmi - czy ogromna większość audiofilów "słucha oczami" i ilością wydanej gotówki, nie interesuje ich trzeźwe spojrzenie na temat? Moim zdaniem, tak. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje jedno.

Bez przygotowywania pokoju to se można. 10m2 do Contour 60? Też ok. W takich małych pokojach mody są tak wysoko, że nawet minimonitory je pobudzą. Adaptacja trudniejsza, bo zwyczajnie mniej miejsca, ale dalej możliwa.

 

Pamiętam jak dzwoniłem do takiego jednego sklepu i chciałem kupić SVS 3000 to gość mi polecił 2000, bo mniejszy a ja mam pokój 11m2... Szkoda, że ludzie nie zdają sobie sprawy, że w małych i dużych pomieszczeniach są te same zjawiska, tylko w innych miejscach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, m4tech napisał:

i to jest ta niestety typowo polska logika, przykro pisać

Jak jesteś w temacie to poczytaj co piszą o płytach z Japonii itp., to jest dopiero czad jak ludzie  piszą i co, gdzie w 99 procentach takie osoby nawet na oczy nie widziało takich płyt. ?Szkoda kolego czasu i zdrowia. A ja tam kolejne zamawiam i będę się cieszył tym jak grają, choć raz miałem zonk i było bardzo słabo i raz powiedzmy średnio, ale patrząc ile się kupiło to i tak jestem zadowolony z zakupów takich płyt.

Edytowane przez lolek126

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, baran napisał:

Bez przygotowywania pokoju to se można. 10m2 do Contour 60? Też ok. W takich małych pokojach mody są tak wysoko, że nawet minimonitory je pobudzą. Adaptacja trudniejsza, bo zwyczajnie mniej miejsca, ale dalej możliwa.


Nie zauważyłeś, że wielkość kolumn ma znikome znaczenie na położenie i wielkość modów pomieszczenia.
Oczywiście mówimy tu o pomiarach w takim samym ustawieniem odsłuchu. czyli porównujemy jabłko do jabłka.

Inaczej mówiąc C60 będą sprawiały +/- taki sam "problem" akustyczny w każdym pomieszczeniu co C20, inny problem z C60 jest tylko taki, że słuchanie ich z odległości ok. 2m jest krótko mówiąc bezsensem.

 

@Adam 38 w audio nie ma jednej logiki dla wszystkich, rzadko ludzie robią akustykę przed sprzętem, ale to nie powód żeby podważać sens wymarzonego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, m4tech napisał:


Nie zauważyłeś, że wielkość kolumn ma znikome znaczenie na położenie i wielkość modów pomieszczenia.
Oczywiście mówimy tu o pomiarach w takim samym ustawieniem odsłuchu. czyli porównujemy jabłko do jabłka.

Inaczej mówiąc C60 będą sprawiały +/- taki sam "problem" akustyczny w każdym pomieszczeniu co C20, inny problem z C60 jest tylko taki, że słuchanie ich z odległości ok. 2m jest krótko mówiąc bezsensem.

 

@Adam 38 w audio nie ma jednej logiki dla wszystkich, rzadko ludzie robią akustykę przed sprzętem, ale to nie powód żeby podważać sens wymarzonego zakupu.

Dlaczego słuchanie w odległości 2m jest bez sensu? Centra akustyczne średnich i wysokich są bliżej niż w Contour 20 i 30...

Jedyny problem jaki bym widział, to kąt pomiędzy uchem a osią tweetera/średniotonowca. Łatwo to naprawić wyższym siedzeniem. Nawet Dynaudio podaje, że kolumny powinny być rozstawione na 2-4m a odległości od kolumn powinna być większa bądź równa odległości między nimi.

Możesz podać powód dla którego słuchanie C60 z 2m jest bez sensu, a C20 już ok? Albo Evoke 10/20?

Dużym minusem małego pokoju są... Jego rozmiary. Tzn. Dźwięk odbity (np. 2kHz) wędruje dość krótko nim trafi w ucho. Bardzo ciężko uzyskać "iluzję" siedzenia w dużym pokoju. Dźwięk zaczyna przypominać trochę słuchawki. Niektórzy lubią, inni nie ?

Edit do ostatniego komentarza:

Podważanie zakupu? Ja bym powiedział, że to raczej podważanie kryteriów i późniejszych wniosków.

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, baran napisał:

Podważanie zakupu? Ja bym powiedział, że to raczej podważanie kryteriów i późniejszych wniosków.

Edytowane 1 minutę temu przez baran

Niestety wygląda na to, że jak już ktoś połknął haczyk to tylko jakiś przypadkowy, przymusowy audiofilski detox jaki sam obecnie przechodzę ? może pozwolić rozróżnić te dwa zagadnienia o których piszemy. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, baran napisał:

Dlaczego słuchanie w odległości 2m jest bez sensu? Centra akustyczne średnich i wysokich są bliżej niż w Contour 20 i 30...

 

chyba czegoś nie rozumiem....bliżej czego?
image.thumb.png.f699509a31f3fdcff265a8928f5e9ca5.png

 

zauważmy do tego że C20 na standzie już jest bardzo wysokie jak na monitor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość nie jest problemem. Można siedzieć wyżej. Ja np. Najwygodniej mam jak ucho jest na 1.1-1.2 m wysokości.

Centra akustyczne wysokotonówki i średniotonówki w c60 są bliżej siebie niż w C20 i C30. Z prostego powodu... Średniotonówki są mniejsze w C60.

Jedyny powód jaki bym widział, to fakt, że wraz z odległością tracimy ciśnienie akustyczne na górze, ale nie wiem, czy to dlatego C60 są "chudziej" zestrojone. Wątpię, bo efekt aż taki silny nie jest i nie sięga tak nisko jak 200-300Hz w pokoju.

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli sobie już tak bajdurzymy, bo żaden z nas nie słuchał C60 z 2 metrów, to źródło dźwięku i uszy bliżej sufitu to więcej niechcianego pogłosu od najbardziej odbijającej (zazwyczaj) płaszczyzny pomieszczenia. ?  Duże płaskie  fronty kolumn odbijają także więcej, siedząc bliżej udział tych odbić w całym przekazie jest zwiększony, prawdopodobnie przez to odbiera się taki przekaz z bliska przy dużych kolumnach jako powiedzmy mało intymny, kolumny nie chcą zniknąć. ? 

Dlatego jak wyżej słuchanie C60 z 2 metrów jest bezsensem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, m4tech napisał:

To jeśli sobie już tak bajdurzymy, bo żaden z nas nie słuchał C60 z 2 metrów, to źródło dźwięku i uszy bliżej sufitu to więcej niechcianego pogłosu od najbardziej odbijającej (zazwyczaj) płaszczyzny pomieszczenia. ?  Duże płaskie  fronty kolumn odbijają także więcej, siedząc bliżej udział tych odbić w całym przekazie jest zwiększony, prawdopodobnie przez to odbiera się taki przekaz z bliska przy dużych kolumnach jako powiedzmy mało intymny, kolumny nie chcą zniknąć. ? 

Dlatego jak wyżej słuchanie C60 z 2 metrów jest bezsensem ? 

Hm... Nie wiem, czemu zakładasz, że nie słuchałem ich z 2m (a dokładnie 2.4m ? ).

Moje uwagi:

1. Kształt i powierzchnia przedniej ścianki wpływa przede wszystkim na charakterystykę (baffle step) i "rozpraszanie", czyli kierunkowość (szerokie kolumny będą miały słabszą kierunkowość dla częstotliwości, gdzie szerokość przedniej ścianki jest większa od długości fali. Na bas nie ma to w zasadzie wpływu przez potężną długość fali). W zasadzie, o ile nie zbliżymy się do jakiegoś ekstremum (czyli głowa przy głośniku) to kolumnę poniżej pewnych częstotliwości (tak, związanych m.in. z szerokością ścianki) możemy w zasadzie traktować jak punktowe źródło dźwięku (C60 mają 30cm szerokości co odpowiada fali z tego co pamiętam ~1Khz, w zależności od wilgotności powietrza i takie tam ? ). 

2. Bliżej sufitu - bliżej odbić od sufitu. Niby prawda, ale dalej od podłogi ? 

Większy problem bym widział, że podnosząc się zbliżamy się do geometrycznego środka wysokości pokoju (co może dać nieciekawe efekty basowe), ale też nie przeceniałbym tego efektu. Głównie dlatego, że 0.9m, a 1.1m to nie taka duża różnica ? Dodatkowo każdy ma inny pokój, niektórzy mają sufit trochę wyżej inni niżej etc...

3. Zgodnie z logiką "dużych płaskich frontów"... z jakiej odległości słuchać Harbeth 40.2? A z jakiej odległości słuchać głośników wbudowanych w ścianę? I dlaczego ani Dynaudio, ani Harbeth nie piszą wyraźnie, że ich duże kolumny powinny być słuchane z dużej odległości? Bo to oczywiste? A to, że kolumny nie powinny stać w kącie już nie jest oczywiste? ? Obydwie firmy wspominają w swoich guidelinesach o tym. Dynaudio nawet wspomina kiedy trzeba zdecydować się na C60:

Cytat

If you have a bigger listening room – or if you just like to play it loud – the Contour 60i, with its unique midrange driver, is your new best friend

4. Mówiąc, że słuchanie z 2m jest bez sensu podważamy manuala, do Contour 60, gdzie Dynaudio zamieściło nawet poglądowy obrazek, na którym pokazuje zależność:

Cytat

The majority of cases, stereo speakers should be between 2 m and 4 m (6 ft and 13 ft) apart. If the speakers are too close together, the stereo image will lack scale; if they’re too far apart, the image might have a weak central focus. The distance from the loudspeakers to the listening area should be similar to, or slightly more than, their distance apart. The closer the listening area is to the loudspeakers, the closer the speakers can be to each other.

 

 

Moje doświadczenia (nie mylić z "tak jest i koniec") są takie, że na "obrazowanie" wpływa przede wszystkim:

1. Równomierność pokoju, tzn. fale powinny być tak rozproszone, że w każdym miejscu wszystko brzmi podobnie

2. Symetria warunków lewej i prawej

3. Symetria warunków w miejscu odsłuchowym

4. (NAJWAŻNIEJSZE): Oczy i świadomość.

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przystosowanego sufitu? Moim zdaniem to dużo zmienia, bo sufit jest ogromną powierzchnią. Polecam coś z tym zrobić, mówię serio. I nie polecam od razu uderzać w pochłaniacze. Lepiej to zmierzyć. Pewnie i tak skończy się pochłaniaczami, ale np. podwieszany sufit może być też niezłą pułapką basową ? 

 

Dlaczego C20 miałyby nie zagrać poprawnie w rozstawieniu 4m? Co to znaczy "poprawnie"? Mógłbyś rozwinąć? Bo ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Mógłbyś podać powód dlaczego tak sądzisz?

Jeśli zastosujesz się do wytycznych Dynaudio myślę, że nie powinno być problemu z tym. No może po za głośnością, bo w takim układzie od kolumny jesteśmy daleko i w związku z tym trzeba grać głośniej, a co za tym idzie rosną amplitudy, co pociąga za sobą wyższe zniekształcenia itd. itp. Dopóki nie słuchamy zbyt głośno - powinno być ok. Jeśli ktoś chce głośno? To jak Dynaduio pisze - Contour 60 ? 

Co rozumiesz przez "swój rozum"? Kupiłem kolumny od firmy, w której kompetencje ufam i potem mam podważać ich instrukcje? Szczerze mówiąc, nie czuję się wystarczająco kompetentny, żeby to robić. 

Edytowane przez baran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był edit o manualu, po ciężkim treningu wróciłem, ?  i wydawało mi się że dla C20 też 4m było podane a tak nie jest.

Sufit... oczywiście wiem, wszystko warto, ale sufit zostawia się jako wisienkę na torcie, co konkretnie  u siebie zrobiłeś?


Czyli suma summarum przedstawiając tak szeroką argumentację polecasz żeby słuchać tak duże kolumny jak C60 z odległości 2 metry???,
czy ja dobrze rozumiem bo już się zakręciłem, tym bardziej że trening był wyczerpujący ? 

ps. Dźwięk w przeciętnym pomieszczeniu w porównaniu do wolnej przestrzeni nie traci tak szybko energii wraz z odległością.
To taki jeden z mitów, że strata ta w pomieszczeniach jest istotna.

Edytowane przez m4tech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sufit... oczywiście wiem, wszystko warto, ale sufit zostawia się jako wisienkę na torcie, co konkretnie  u siebie zrobiłeś?

Teraz nie mam nic, bo mam podłogę wyłożoną tak, że nie da się chodzić po niej (dosłownie)... I wynajmuję :)

Po przenosinach polecany przez akustyka: https://www.ecophon.com/pl/produkty/Sufity-modu-owe/Focus/Focus--Ds/ + ich pułapki basowe, które wkłada się na płyty od strony sufitu. Jak tylko się przeprowadzę i zaadaptuję pomieszczenie to oczywiście porobię fotki i poproszę akustyka o podzielenie się pomiarami :) 

Aktualnie moja adaptacja wygląda tak:

0. Podłoga zastawiona całkowicie - małe meble + jakieś "pochłaniające" siedziska etc.

1. Rozpraszacze po lewej i prawej

2. Pochłaniacze między kolumnami (Apama) i za głową w pozycji odsłuchowej (niestety muszę siedzieć na ścianie ? )

3. Pochłaniacze na wysokości uszu w narożnikach (żeby mi fala nie biegała między ścianami).

Dzięki temu mam pewne echo, ale nie za długie. Wszystkie produkty mam Apama Professional o grubości 5-9cm. Nie brudzą się, nie blakną pod słońcem, nie pylą i naprawdę atakują te częstotliwości, które mnei wkurzały.

 

Cytat

Czyli suma summarum przedstawiając tak szeroką argumentację polecasz żeby słuchać tak duże kolumny jak C60 z odległości 2 metry???,
czy ja dobrze rozumiem bo już się zakręciłem, tym bardziej że trening był wyczerpujący ? 

Nie. Dla mnie konkluzja jest jedna: Jeśli spełniamy wymagania postawione przez Dynaudio w manualu (minimalne odległości od ścian) to, jeśli słuchamy głośno, lepiej kupić Contour 60 niż Contour 20. Nawet jeśli mamy 10m2 pomieszczenia.

10m2 to ok (jeśli ktoś ma pecha ? ) 3.33m x 3.33x i najczęściej sufit ok. 3m... Tutaj powstaną ultra-silne mody, ale takie, które będą pobudzane nawet przez Evoke 10. Powiem więcej, jest duża szansa, że Cntour 60 będą miały mniej basu niż Evoke 10, bo mają inaczej wyprofilowaną charakterystykę (są równiejsze) a i głośniki basowe będą w innym miejscu.

 

Cytat

ps. Dźwięk w przeciętnym pomieszczeniu w porównaniu do wolnej przestrzeni nie traci tak szybko energii wraz z odległością.
To taki jeden z mitów, że strata ta w pomieszczeniach jest istotna.

Dokładnie tak jak pisałem, nie przeceniałbym tego efektu. Nie znam literatury na ten temat, ale nie bez powodu żaden producent tego nie podnosi. A nawet jeśli jest to kilka dB na 20kHz, to i tak nie zauważymy tego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może ktoś chętny na x44 od pierwszego właściciela ?  Kolumny posiadają dwie pary zwrotnic. Całkowicie niemodyfikowaną fabryczną oraz nowe wykonane przez ulubioną aktualnie na forum firmę Studio 16 Hertz pana Grzegorza Rogali. Już sam ten fakt powoduje, że są wyjątkowe ?   Efekt te modyfikacji jest bardzo satysfakcjonujący. Czas na zmianę na jakieś kolumny z bardziej świecącą obudową, co by mi basowały do EC bardziej. Raczej również jakieś Dynki, tak więc prośba do moderacji o nie usuwanie posta ? 

Kolumny są mniej wymagające ponoć niż Focusy, tak przynajmniej twierdzą recenzenci. Wersja fabryczna zwrotnic 100% niemodyfikowana. Kolumny po modyfikacji to jest całkiem inna liga. Nowa zwrotnica wykonana jest z wysokiej jakości komponentów.

Stan oczywiście idealny, kartony itd. Jak nowe. Akurat miałem jakiś "stary" filmik to można posłuchać trochę jak grają z EC i MAC ? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Adam 38 napisał:

Roxi a co Ty tu audiofilską pornografię upubliczniasz ?

Tzn co, bo nie wiem jaka pornografia znowu? YouTube? Nic tu prywatnego specjalnie nie ma na tym filmie. Robiłem dziś pierwszy test z ciekawości jak się tam film dodaje i jest to prosta operacja. Wystarczy pare kliknięć i jest, a zawsze coś ciekawego lubie zobaczyć. Wstawiaj Panie ? Potraktuj to jako film z dedykacja dla Ciebie hehe ?

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, Roxi napisał:

Panowie, może ktoś chętny na x44 od pierwszego właściciela ?  Kolumny posiadają dwie pary zwrotnic. Całkowicie niemodyfikowaną fabryczną oraz nowe wykonane przez ulubioną aktualnie na forum firmę Studio 16 Hertz pana Grzegorza Rogali. Już sam ten fakt powoduje, że są wyjątkowe ?   Efekt te modyfikacji jest bardzo satysfakcjonujący. Czas na zmianę na jakieś kolumny z bardziej świecącą obudową, co by mi basowały do EC bardziej. Raczej również jakieś Dynki, tak więc prośba do moderacji o nie usuwanie posta ? 

Kolumny są mniej wymagające ponoć niż Focusy, tak przynajmniej twierdzą recenzenci. Wersja fabryczna zwrotnic 100% niemodyfikowana. Kolumny po modyfikacji to jest całkiem inna liga. Nowa zwrotnica wykonana jest z wysokiej jakości komponentów.

Stan oczywiście idealny, kartony itd. Jak nowe. Akurat miałem jakiś "stary" filmik to można posłuchać trochę jak grają z EC i MAC ? 

 

 

 

 

Roxi może złóż ofertę sprzedaży samej firmie Dynaudio- przy okazji chłopacy z inżynierki się czegoś nauczą.

Chętnie bym te klocki Electro na dole przygarnął ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Kukawa napisał:

Roxi może złóż ofertę sprzedaży samej firmie Dynaudio- przy okazji chłopacy z inżynierki się czegoś nauczą.

Chętnie bym te klocki Electro na dole przygarnął ?

Tzn tak. Różnica po zmianie zwrotnicy jest bardzo duża. Fabrycznie na moje ucho są wykastrowane wysoki tony i średnica męcząca. Pisałem o tym wielokrotnie. Nowa zwrotka powoduje, że te kolumny podkreślam moim zdaniem grają z całym dobrodziejstwem Contour 3,4LE ale bez ograniczeń jakie mają kolumny 2 czy 2,5 way. 

Z tym, że aby nie było zbędnej dyskusji i zarzutów, to nie sądzę aby Dynaudio musiało się tego uczyć. Seria Excite jest tania jak na ofertę tej firmy. Głośniki bardzo dobre, bo prawie te same wszędzie, a jeśli chodzi o dźwięk, to zwrotnica jest wąskim gardłem. Z tym, że jest to efekt pewnie 100% świadomy, a nie wynikający z braku kompetencji. Mają takie zaplecze, że praktycznie mogą zrobić pewnie wszystko. Kwestia tylko za ile. Zwrotnice fabryczne mam zachowane bez najmniejszej modyfikacji. Jest to kwestia przepięcia kabli i można mieć wersję oryginała Dynaudio ? Nie muszę się ich pozbywać, ale jak kupie kolejne, to te będą mi zbędne, ale od biedy niech są. Grają świetnie, a pieniądz mały ? 

Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Adam 38 napisał:

Z pewnością początek nazwy nowych Dynek Daniela to Con... a na końcu albo "r" albo "e". Roxi, wyprzedzisz Lolka? ?

Ty mnie tu Panie nie ustawiaj co mam kupować ? Czekam teraz film z Twojego remontu. Sam nie wiem czemu go tam wstawiłem. Chyba jest to efekt tego, że przez trzy dni czytam książkę twórców wiki, a oni mieli taką obsesje "wszystkim" za wszystkimi się dzielić ? 

Godzinę temu, asterix1 napisał:

Panie Roxi następny film proszę dłuższy ??...ten Mac zek pięknie swiatelkami swieci

Mac jak Mac. Sprytny jest ten transporcik co gra po USB. Dlatego ten filmik jest tak zrobiony, bo chciałem komuś pokazać ten transport. Tani, dobry i obsługuje roona. CD wiele nie ustępuje. Możesz sobie do Accu podpiąć po USB opcjonalnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Adam 38 napisał:

Daniel, gdybym wpadł na pomysł ustawiania Twoich wyborów to od razu napisałbym o ATC scm 40 ?

Wyobraź sobie, że nigdy nie słuchałem nic z ATC. Ty masz za to dwie szkoły grania ?  Za mną też nadal chodzi jakiś papier na basie 15". Najlepiej było by mieć jakieś "świecące" dynie i coś dużego z szybkim papierzakiem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATC, to zupełnie inna stylistyka np. vs Dynaudio, zdecydowanie mi bliższa, ale wrażenia/ opinie zostawiam innym jako, że każdy inaczej to odbiera, inne składowe.., choć oczywiście jakiś wspólny mianownik ich szkoły da się wypracować. 

Jeśli '15, to polecam SCM 150 passive, choć zwolennicy active też są jak m. in. ja ?

Na ucho Ci powiem, ze tej 75s na średniaku, to mi ciągle brakuje. Proszę spojrzeć na cięcie średniaka. 

Z niższych modeli 40 - ka jak najbardziej warta rzetelnego zestawienia i posłuchania. Przy czym nie wykluczam i takiej możliwości, że to nie będzie miłość od pierwszego wejrzenia w sensie sonicznym. Zalecam dłuższy odsłuch, aż kurz opadnie. 

Dla mnie( z uwagi na soniczność) jedna z najciekawszych np. scm 150 propozycji z możliwie dostępnych w PL czy EU/ sh propozycji stanowiących ciekawą podstawę pod budowę systemu wysokiej próby. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.