Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  518 członków

Yamaha Klub
IGNORED

Klub miłośników Yamahy


slaw123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio ciągnie mnie do sprzętów z niskim Współczynnikiem Akceptacji Żony:) Kupiłem PC2002!

 

Jedna z lepszych końcówek tej firmy, jest to studyjna/profesjonalna wersja wzmacniacza M2. Bardzo zbliżona do dostępnej tylko w Japonii końcówce B5 ( http://audio-heritage.jp/YAMAHA/amp/b-5.html ).

 

Po zmianie kolumn miałem lekki niedosyt (gram na takich: http://www.audiostereo.pl/klub-fanow-firmy-technics_61173.html/page__st__1290#entry4073684 ), nie chodziło o brak mocy, bo kolumny mam łatwe do wysterowania, ale trochę przymulony był ten dźwięk. Na początek specyfikacja:

 

Specifications

Power output: 240 watts per channel into 8Ω (stereo), 700W into 8Ω (mono)

 

Frequency response: 10Hz to 50kHz

 

Total harmonic distortion: 0.05%

 

Damping factor: 200

 

Input sensitivity: 0.775V

 

Signal to noise ratio: 115dB

 

Dimensions: 480 x 413 x 183mm

 

Weight: 20kg

 

Year: 1982

 

Była wersja PC2002M z VU Meters, mi trafiła się bez, po za tym nie ma żadnych różnic. Zbudowane to jest jak czołg, czuć jakość w każdym elemencie. Potencjometry są na drabince, działają bardzo dobrze, terminale bardzo solidne. Zabezpieczenia termalne, clipping, protection na oba kanały osobno. Transformator jest wielkości garnka...

Moc jest absurdalna na domowe potrzeby, ale chciałem sprawdzić jak to wpłynie na dźwięk. Zależało mi na wysokim współczynniku Damping Factor. W instrukcji jest też sporo testów i wykresów.

Ceny są różne, niektóre egzemplarze są skatowane okrutnie. Mi trafiło się za 1500zł, z reguły bliżej 2000-2500 na ebay. Wersja 2002M nawet więcej. Oryginalnie kosztowała pewnie koło 300 000 yenów, czyli pólka górnego hi-fi tamtych lat.

 

Póki co mam problem - z tyłu są tylko gniazda XLR, w związku z tym dokupiłem jakieś najtańsze przejściówki. No i odpalamy!

 

Słucham sobie dopiero godzinkę z hakiem. Potencjometr ustawiony na najniższym stopniu, a i tak jest głośno jak cholera.

 

Na plus:

-separacja kanałów

-kontrola basu

-góra i barwa instrumentów

-precyzja

 

Do poprawy na moje ucho:

-zbyt precyzyjnie, trochę za płaska barwa

-akustyka pokoju...

 

Natomiast konkluzja zawsze jest taka, że sprzęt zagra tak jak najsłabsze ogniwo. Jako przedwzmacniacz służy Yamaha C-65, ogólnie dość fajny model, oczywiście ustawiony na tryb direct, ale jest jeden feler. Filtr Loudness, który znajduje się za potencjometrem głośności jest "zapięty" na stałe. Ludzie twierdzą, że cała ta seria trochę muli przez to.

 

Ogólnie dźwięk jest imponujący jak diabli, kolumny nabrały więcej życia, bardzo fajny balans pomiędzy rejestrami, wszystko jest spójne. Natomiast zrobiła się lekko za duża "żyleta", w związku z tym pewnie będę szukał prędzej lub później innego pre. Na pewno akustyka u mnie leży, ale pomieszczenia nie zmienię.

 

Muszę się osłuchać porządnie, zawsze trzeba przyzwyczaić ucho. Na pewno nowa Yamaszka zostaje, piecyk jest zaje****!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nowa Yamaszka zostaje, piecyk jest zaje****!:)

Gratuluję, piękna maszyna, typowy klasyk.

Potencjometr ustawiony na najniższym stopniu, a i tak jest głośno jak cholera.

Musisz przywyknąć , ja po przesiadce z Vincenta SP-331 na MX-1000 do dzisiaj nie mogę przywyknąć , że słucham max. na 9-tej , a na co dzień wystarczy 7-ma.

Jako przedwzmacniacz służy Yamaha C-65, ogólnie dość fajny model

Przed zakupem obecnego przedwzmacniacza miałem podpiętą C-70 i było ok.

http://www.hifi-review.com/153695-yamaha-c-70.html

Jeszcze raz gratulacje.

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są takie. że jak włączę, dioda przeleci po wejściach i zaczyna migać dioda przy wyłączniku głównym,

jak wyłączę i ponownie włączę jest dobrze.Zdarzyła się też w trakcie grania taka sytuacja jak opisałem

wcześniej,chociaż nie zawsze,teraz trzy razy włączałem i wyłączałem i wszystko dobrze.

Wzmacniacz pracuje teraz jako przedwzmacniacz i zastanawiam się jaki to ma wpływ na końcówkę mocy

i czy jej nie uszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się :(

 

Moja końcówka Mx-70 zaczęła szwankować. Lewy kanał gra ciszej, po podkręceniu regulatora głośności wraca do normy... ale przy większej głośności prawy kanał zaczyna charczeć. Do tego szwankuje wyświetlacz, przy podgłośnieniu prawy słupek się blokuje i cały czas świeci się do 2/3 wysokości (nawet jak już nic nie gra) - po odłączeniu głośników wraca do normy.

Czy ewentualne czyszczenie i odkurzanie wnętrza końcówki może dać pozytywny efekt, czy raczej potrzebny jest specjalistyczny serwis? Czy ktoś mógłby polecić fachowy serwis, do którego mógłbym wysłać sprzęt i który zajmie się moją Yamaszką z należytą uwagą?

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vampire - odkurzanie nic nie zmieni. Prawdopodobnie czeka Cię serwis, elektronika się zużywa i to jest normalne. Kondensatory wysychają,tranzystory padają, luty się kruszą.

 

Niestety nie znam serwisów godnych polecenia, ale na pewno nie warto oszczędzać na częściach. Nie wiem ile zapłaciłeś za końcówkę, ale prawdopodobnie drugie tyle wydasz na remont generalny. Pytanie czy trzeba wymieniać duże Kondensatory,bo największy koszt, minimum parę stówek za taką pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

Czy ewentualne czyszczenie i odkurzanie wnętrza końcówki może dać pozytywny efekt, czy raczej potrzebny jest specjalistyczny serwis? Czy ktoś mógłby polecić fachowy serwis, do którego mógłbym wysłać sprzęt i który zajmie się moją Yamaszką z należytą uwagą?

 

Mi polecano pana Kałużę z Milanówka. Podobno niezły fachowiec choć ma problem z terminowościa. Audioklan się zajmuje Yamaha ale czy vintage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wystarczy przeczyscić? Dobry środek to KontaktU, musisz rozkręcić obudowę i tyle.

Wyczyscic tylko na litośc nie żadnymi kontaktami, element trzeba rozebrac wyczyscic i zabezpieczyc, nastepnie zlozyc i dopiero taki zabieg mozna nazwac fachową naprawą.

 

No i stało się :(

 

Moja końcówka Mx-70 zaczęła szwankować. Lewy kanał gra ciszej, po podkręceniu regulatora głośności wraca do normy... ale przy większej głośności prawy kanał zaczyna charczeć. Do tego szwankuje wyświetlacz, przy podgłośnieniu prawy słupek się blokuje i cały czas świeci się do 2/3 wysokości (nawet jak już nic nie gra) - po odłączeniu głośników wraca do normy.

Czy ewentualne czyszczenie i odkurzanie wnętrza końcówki może dać pozytywny efekt, czy raczej potrzebny jest specjalistyczny serwis? Czy ktoś mógłby polecić fachowy serwis, do którego mógłbym wysłać sprzęt i który zajmie się moją Yamaszką z należytą uwagą?

Pisałem o tym stronę czy dwie wcześniej, jeśli wzmacniacz nie pali jeszcze bezpieczników to nie jest najgorzej, wyswietlacz nie szwankuje tylko koncowka sie wzbudza na czestotliwosci ponadakustycznej a wyswietlacz mierzac moc tylko to sygnalizuje, MX-70 jest mniejszym bratem MX-1000 ktorych mialem kilka sztuk i wspoldzieli z nim rozwiazania konstrukcyjne jak aktywny zasilacz stopnia koncowego.

 

Ciężko Ci będzie znależć serwis który to ogarnie, wszystkie MX-1000 które miałem na serwisie były właśnie po innych serwisach, ja niestety nie mam czasu, wiec sprobuj moze do Jacka Kawy z RetroAudio ale tam termin oczekiwania bedzie również długi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Wysłałem zapytanie do RetroAudio. Ta końcóweczka jest warta wszelkiego zachodu :)

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanko. Czy dalsze użytkowanie mojej Yamaszki grozi poważniejszymi uszkodzeniami, spaleniem końcówki itp? Na pewnym poziomie głośności jest ok, nie słychać zniekształceń, a bez muzyki na co dzień, to jak bez wody... rozumiecie :(

Yamaha CX-1000, Yamaha MX-1, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2, Helion 1750 XP, okablowanie: 2x AudioQuest Quartz, AudioQuest Topaz, AudioQuest Indigo Blue, Nordost Moonglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też odradzam używanie końcówki MX-70. MIałem podobne z truchłem. Po miesiącu został uszkodzony głośnik niskotonowy.

Sam selektor wejść niby nie powinien nic uszkodzić jeżeli w dźwięku nie ma trzasków, ale oddałbym do naprawy bo będzie coraz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że warto. AS-1000 to nie taki tani sprzęt, a używanie go w obecnym stanie będzie coraz mniej przyjemne. Najbardziej optymalnie by było tak jak zostało wyżej powiedziane rozebrać na drobne i wyczyścić.

Miałem Denona PMA-2000R z podobnym objawem. Popryskałem bez rozbierania kontaktem to działało, ale jak wyschło to usterka powróciła.

Edytowane przez badi2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam tylko chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana

takiego selektora i czy warto.

selektor wymaga rozebrania i wyczyszczenia, nie wymaga zadnej wymiany, a ile bedzie kosztowalo? ciezko powiedziec, ja wzialbym za to 50-80zl a inne serwisy nie mam pojecia

 

Jeśli dasz rade wylutowac ten element to zrobie go za darmo po kosztach samej przesylki

Edytowane przez Bumpalump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety lutownica to nie jest moja mocna strona. Najpierw rozejrzę po okolicy ale dziękuję za chęci.

Wzmacniacz i tak jest do sprzedania to jest tylko kwestia czasu,wolałbym żeby ten czas był trochę dłuższy,

z drugiej strony wzmacniacz nie był jeszcze ruszany a dla potencjalnego nabywcy może to mieć znaczenie

i sam będzie chciał we własnym zakresie przeprowadzić czyszczenie selektora i ewentualnie coś wymienić

jak będzie miał odpowiednią wiedzę i chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

selektor wymaga rozebrania i wyczyszczenia, nie wymaga zadnej wymiany, a ile bedzie kosztowalo? ciezko powiedziec, ja wzialbym za to 50-80zl a inne serwisy nie mam pojecia

 

Jeśli dasz rade wylutowac ten element to zrobie go za darmo po kosztach samej przesylki

 

Dobrze, że to podkreślasz. Zauważyłem, że większość serwisów, czy sprzętów sprzedawanych jako "przeserwisowane" jedynie psika ten selektor kontaktami, tak jakby to był zwykły potencjometr - i to pomaga na góra miesiąc - o ile w ogóle pomorze, bo selektor jest tak zbudowany, że piskając na niego z zewnątrz, za wiele środka się do samych styków nie dostanie.

 

Zobaczcie jak to wygląda w środku:

post-11903-0-90672100-1522754364_thumb.jpg post-11903-0-74103000-1522754369_thumb.jpg

 

To jest akurat stary model - jest kilka talerzyków, na których są styki - i zarówno te styki jak i ścieżki po których chodzą musza być wyczyszczone mechanicznie (mi najwygodniej idzie patyczkiem do uszu i izopropylem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że to podkreślasz. Zauważyłem, że większość serwisów, czy sprzętów sprzedawanych jako "przeserwisowane" jedynie psika ten selektor kontaktami, tak jakby to był zwykły potencjometr - i to pomaga na góra miesiąc - o ile w ogóle pomorze, bo selektor jest tak zbudowany, że piskając na niego z zewnątrz, za wiele środka się do samych styków nie dostanie.

Dokładnie, rzetelny serwis to tylko i wylacznie rozebranie elementów na czesci pierwsze i ich wyczyszczenie i nastepnie zabezpieczenie.

W przypadku selektorów oprocz stykow sygnałowych jest zazwyczaj jeszcze jedna tarcza ze stykami które informuje uP o aktualnym polozeniu selektora, naturalnie czyscimy wszystkie tarcze i styki, czasem uP bierze informacje o polozeniu z wybieraka zrodeł, tak jest np w Onkyo A-8850, a serwisy tylko psikaja element wykonawczy ktory znajduje sie na plytce wejsciowej zapominajac o selektorze na front panelu.

 

a494ff1f494a.jpg

e436a6bd55a1.jpg

ff394aaf3485.jpg

7590a3b79c39.jpg

71f2e86fba87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.