Jump to content
IGNORED

Co to oznacza-prawdziwszy wzmacniacz?


zwisu123

Recommended Posts

Tak bez atakujących zaczepek, wojen itp

Może mi ktoś wytłumaczyć co to znaczy że wzmacniacz X jest neutralny/prawdziwszy niż wzmacniacz Y który oszukuje gdyż ociepla.

Nie rozumiem dlaczego ten neutralny (często odchudzony)wzmacniacz jest według niektórych bardziej prawdziwy niż nieneutralny (często ciepły,nasycony)?

Kto mi powie jak powinna brzmieć gitara elektryczna? Przecież to też zależy pod jakim gra piecem, na jakim kablu itd.

Gitara podpięta pod Marshalla na lampach zagra z ciepłym zabarwieniem.

Chyba że odniesieniem są instrumenty "klasyczne" - skrzypce, klarnet.

Nie mówimy tu oczywiście o osobistym preferencjach.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

taki przykład - jesli nagrasz sobie na gitarze kawałek, który ci sie bardzo podoba - ze względu na wyjątkowe brzmienie kombinacji marshalla z jakimiś tam kablami, a potem będziesz chciał odtwarzać je sobie żeby brzmiało TAK samo wyjątkowo jak wtedy kiedy nagrywałes, to wzmacniacz który nie jest neutralny jakoś zniekształci ową wyjątkowość - może nawet dociepli i nasyci, ale już ci sie nie będzie tak podobało, bo będzie za ciepło i za syto :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

O ile sobie "nagrasz na gitarze" a nie na płycie lub innym nośniku :-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Link to comment
Share on other sites

==>gelson

co się qrwa czepiasz, zrobiłeś drugiemu krzywdę(przeczytałem o tobie w " o mnie"). Twój dowcip jest żenujący.

Grałeś kiedykolwiek na gitarze ? A słuchałeś jak brzmi na różnych wzmacniaczach ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Chodzi po prostu o to, że wzmacniacz powinien być przezroczysty dla dźwięku tzn. nie wprowadzać żadnych zniekształceń jakiś harmonicznych i szumów. Wzmacniacz który "ociepla" zwykle wprowadza do sygnału zniekształcenia harmoniczne parzyste (2,4,6 itd - ale głównie 2 [drugą parzysta harmoniczną]) tanie lampy tak maja (dużo właśnie tej 2 i mało albo wcale reszty). A tranzystory maja bardzo małe te zniekształcenia ale ciągną się one w nieskończoność tzn. 2,4,6,8,10 i n-ta harmoniczna. Wzmacniacze, te które graja ostro i aż można powiedzieć, że kłują w uszy NAJPRAWDOPODOBNIEJ mają więcej nieparzystych harmonicznych, których podobno ludzkie ucho nie lubi. Generalnie im mniejsze zniekształcenia (jakiekolwiek) tym wzmacniacz jest bardziej naturalny. No ale z drugiej strony te owe zniekształcenia wprowadzane przez wzmacniacz przekładają się na jego brzmienie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ja się nie czepiam - lubię język polski - that's all :-)))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Link to comment
Share on other sites

A nie jest krzywdą (chyba) pisać i mówić poprawnie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Link to comment
Share on other sites

frytu

 

parzyste -nieparzyste ,niestety nijak sie ma to do brzmienia ,niektóry tanie wzmaki i ampiltunery mają lepsze parametry techniczne''parzyste'' od bardzo drogich a graja jak?..kazdy wie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?

Link to comment
Share on other sites

jeśli o mnie chodzi to nie czuje się jakoś specjalnie skrzywdzony :)

 

nie wiem co prawda, czy moj przykład podany powyżej zasługuje na kolejnego posta, ale żeby rozwiać wątpliwości - chodziło mi o nagranie >jakiegoś wyjątkowego dźwięku< gitary na nośnik, np. płytę cd, a następnie odtworzenie go przy pomocy systemu stereo.

 

jeśli ktoś źle zrozumiał moj poprzedni post i uszkodził sobie gitarę usiłując włozyc ja do nagrywarki cd - strasznie mi przykro ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

----->Desant

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Link to comment
Share on other sites

==> gelson

czy słowo "sp***dalaj" jest napisane poprawnie i po polsku ?

Człowiek chce coś napisać, podzielić się swoimi odczuciami, jest wrażliwy na muzykę, etc., a tu jakiś "lingwista" zaczyna pisać trzy po trzy

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jesteś cham - nawet swady można prowadzić trochę kulturalniej.

Jeśli nie potrafisz inaczej to "sp***dalaj" to jest wykładnikiem Twojego poziomu wychowania.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Link to comment
Share on other sites

Panowie l u z i k

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Kit z harmonicznymi itd.

 

Im mniejszy wpływ wzmacniacza na sygnał i im wierniejsze odwzorowanie sygnału wejściowego we wzmacniaczu na wyjściu tym lepiej. Jak wzmacniacz "ociepla dźwięk" tzn, że wprowadza jakieś zmiany co jak wiadomo nie jest pożądane. (Chociaż ja tam lubię jak sprzęt czasem doda coś od siebie) ;]

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No właśnie, "sp***dalaj" brzmi naturalnie...:-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest czubsi

(Konto usunięte)

Panowie ! Człowiek na samym początku prosił o brak wojen ... Żart na forum czasem się przyda a jak ktoś się czuje nim dotkniety to niech pisze na priva a nie wykazuje się na forum ... traktującym o czym innym ... Później się dziwić , że dzieci w szkole piszą nie na temat ... Co do neutralności wzmacniaczy to powiem tylko tyle, ze wśród tysięcy znajdzie się zaledwie nikły procent naprawdę neutralnych urządzeń ... Najczęściej chcemy by takie były ale nie są ...

Link to comment
Share on other sites

Guest czubsi

(Konto usunięte)

Druga sprawa, ze neutralny wcale nie musi oznaczać naturalny ... Wyobraźmy sobie, że neutralny wzmacniacz podepniemy pod nieneutralne CD i ... Ale też istnieją kombinacje urzadzeń nieneutralnych, które razem dadzą efekt do złudzenia przypominający dźwięk w naturze ...

Link to comment
Share on other sites

>zwisu123

 

Nie miej złudzeń, króliczka nie dogonisz. ;) Co oznacza neutralny - wzmacniacz z którego dźwięk jest najbardziej zblizony do oryginalnego wykonania na żywo.

 

Do pewnego pułapu warto wydawać pieniądze i szukać. Pożyej pewnej granicy mija się to z celem. Warto kupić coś co trafia po prostu w Twój gust, a jak już coś takiego trafisz cieszyć się obcowaniem z muzyką i jednocześnie nie przejmować opiniami innych. W przeciwnym wypadku całe swoje życie stracisz na poszukiwania, a na Twoim nagrobku będzie widniał napis:

 

Tu leży ten, który do samego końca niezłomnie poszukiwał neutralnego zestawu. ;)

 

Krótko mówiąc dystans do audio też jest wskazany.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie podejrzewam żeby słowo sp***dalaj wyrządziło komukolwiek krzywdę, co innego klaps dla niegrzecznego robiącego coś innego niż mama mówiła bachora

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mrok,

>Nie miej złudzeń, króliczka nie dogonisz. ;)

 

Ja absolutnie nie gonię "tego" króliczka... Nie znoszę neutralnych maszyn, kolumn...

Słucham muzyki dla przyjemności, nie jestem, realizatorem dźwięku. Dlatego też moje brzmienie to nieco ocieplony, nasycony charakter.

Piszesz że neutralny to taki który przekaże muzykę bez kłamstw, zbliżoną do oryginału - i właśnie o to chodzi. Neutralny wzmacniacz więc powinien zagrać ciepło podczas pokazywania brzmienia np. gitary elektrycznej podpiętej do lampowego Marshalla. A ja niestety te neutralne wzmacniacze kojarzę właśnie z odchudzeniem, "zerową" barwą. Podobnie było z Eposami M5 - nie mogłem ich słuchać. Po Dynaudio 42 to była katorga, ale wiem że są wielbiciele takiego przekazu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

kto z was jest wstanie dokładnie określić "jak ma być"?tzn co było w studiu, w pomieszczeniu nagraniowym? i przez to który wzmacniacz jest neutralny?

a skoro tak dużo liczba ludzi dąży do niby naturalnego dźwięku, po co przebierać w setkach modeli. wystarczy kupić jedną, porządną , studyjną końcówkę mocy i po sprawie, podłączyć bezpośrednio źródło i koniec. do tego monitory studyjne, kable studyjne, ot co.

ja osobiście nie zniósł bym 100% neutralności ponieważ jakby się nad tym zastanowić naturalne brzmienie trąbki w sali jakiej jak klub jazzowy w dużym natężeniu powoduje klucie w uszach. tak samo jak uderzenie w talerz zestawu perkusyjnego. a jeśli to wszystko zostanie nagrane, odfiltrowane to już nie ma mowy o naturalności, tym bardziej neutralność wzmocnienia nie ma znaczenia:)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Link to comment
Share on other sites

Kopczas

>kto z was jest wstanie dokładnie określić "jak ma być"

 

Dokładnie! Gdzie jest ten pierwiastek który gwarantuje że to jest dokładnie takie brzmienie jakie wyszło z instrumentu?

 

Kopczas

>ja osobiście nie zniósł bym 100% neutralności ponieważ jakby się nad tym zastanowić naturalne

>brzmienie trąbki w sali jakiej jak klub jazzowy w dużym natężeniu powoduje klucie w uszach. tak samo

>jak uderzenie w talerz zestawu perkusyjnego

 

Również się zgadzam - ktoś kto miał do czynienia z żywymi instrumentami raczej nie chciał by "neutralnego" brzmienia sprzętu, którego odsłuchuje się dla przyjemności... Niektórzy chyba gdzieś po drodze się pogubili...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze jeden bardzo ważny element w ocenie tej "neutralności". Chodzi o konkretnny model danej marki i cenę. Jest to podstawowa informacja jaka jest potrzebna recenzentowi do wydania opini. Neutralny, nie neutralnny, gra dobrze, przebarwia, ukazuje średnicę z przodu, przesuniętą do tyłu w tą lub tamtą stronę.

Natomiast jeżeli jest t.z. test ślepy i nie wiadomo co gra z jakiej stajenki, przez jakie kolumny, kabelki to naprawdę jest bardzo trudno takiemu melomanowi się wypowiedzieć jednoznacznie. Lub jeszcze trudniej zdefiniować co tam gra za kotarką.

Dlatego tak trudno zastąpić elektroniką koncerty na żywo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

To jest swoją drogą ciekawy problem. Przy ocenie sprzętu odtwarzającego sprzęt akustyczny miernikiem jakości (wierności, etc.) jest ów sprzęt akustyczny. Jak sprzęt gra podobnie, to dobry, jak nie, to niedobry. A co będzie miernikiem, wzorcem, dla sprzętu odtwarzającego muzykę elektroniczną? To samo odnosi się do głosu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.