Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  444 członków

Harbeth Klub
IGNORED

HARBETH Club


Gość wojtasjazz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, Miroslav1 napisał:

…..jakie miałeś kolumny ''między'' ? ….co przekonało Ciebie do Harbeth ? 

 …..z takim samym pytaniem jak wyżej....jakie miałeś i co przekonało Ciebie do m40.2 ? 

Diapason Adamentes 25th a potem Diapason Astera. M40.2 od zawsze byly dla mnie referencyjnym kolumnami odkad pierwszy raz je uslyszalem na pewnym audio show z elektronika CECa. 40ki w przeciwienstwie do pozostalych Harbethow maja znakomita przestrzen i holografie, tego zawsze mi brakowalo z SHL5 dlatego szybko sie z nimi pozegnalem i poszedlem w Diapasony. Jeszcze zanim kupilem DIapasony zrobilem sobie odsluch w sklepie audio porownujac wszystkie Harbethy na swojej elektronice, aby sie upewnic czy dobrze robie. Wiedzialem, ze jedyna opcja beda 40.2.

20160925_121900.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Patryks26 napisał:

Diapason Adamentes 25th a potem Diapason Astera. M40.2 od zawsze byly dla mnie referencyjnym kolumnami odkad pierwszy raz je uslyszalem na pewnym audio show z elektronika CECa. 40ki w przeciwienstwie do pozostalych Harbethow maja znakomita przestrzen i holografie, tego zawsze mi brakowalo z SHL5 dlatego szybko sie z nimi pozegnalem i poszedlem w Diapasony. Jeszcze zanim kupilem DIapasony zrobilem sobie odsluch w sklepie audio porownujac wszystkie Harbethy na swojej elektronice, aby sie upewnic czy dobrze robie. Wiedzialem, ze jedyna opcja beda 40.2.

20160925_121900.jpg

No tak, jest odpowiedni pokój ,jest impreza.Może w przyszłym życiu...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Patryks26 napisał:

Diapason Adamentes 25th a potem Diapason Astera. M40.2 od zawsze byly dla mnie referencyjnym kolumnami odkad pierwszy raz je uslyszalem na pewnym audio show z elektronika CECa. 40ki w przeciwienstwie do pozostalych Harbethow maja znakomita przestrzen i holografie, tego zawsze mi brakowalo z SHL5 dlatego szybko sie z nimi pozegnalem i poszedlem w Diapasony. Jeszcze zanim kupilem DIapasony zrobilem sobie odsluch w sklepie audio porownujac wszystkie Harbethy na swojej elektronice, aby sie upewnic czy dobrze robie. Wiedzialem, ze jedyna opcja beda 40.2.

20160925_121900.jpg

To że 40 mają wszystko referencyjne w rodzinie Harbeth, i pewnie nie tylko, to jasne. Pozazdrościć :)

Ale czy uważasz, że 5+ czy też 30.1 mają kiepską przestrzeń? W sumie to jeden z elementów, który kieruje mnie ku 5+, że uzyskam z nich większą przestrzeń niż z 30.1 czy P3. No i fakt, że zapewne po cichu zagrają pełniejszym dźwiękiem niż takie P3 czy 30.1, mniej dźwięku ucieknie po ściszeniu. A w bliższym polu, nawet po cichu, będę słyszał np. bas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć pytanie nie do mnie to odpiszę,bo wszystkie Harbethy za wyjątkiem 40.2 miałem w domu ?

Najlepszą stereofonię i holografię bez wątpienia mają P3,ale to właściwie oczywiste,natomiast co do reszty rodzeństwa to bywa różnie. SHL mają stereofonię taką sobie,dźwięk nie odrywa się z taką łatwością jak z trójek a nawet 30.1. W odpowiednich warunkach i z dobrą elektroniką jest ok,ale nic ponad to. Lepiej jest w przypadku 30./30.2 tam można już mówić o scenie,planach i tym podobnych audiosmaczkach. Natomiast paradoksalnie,najlepiej w tej dziedzinie(wyłączając P3 i 40.2) radzą sobie C7. Budują bardzo przekonującą scenę 3D i sporą przestrzeń. Tylko Harbeth to nie Audio Phisic,który ma zwrotnicę surround ? w tym graniu chodzi o coś innego,chodzi o spójny,homogeniczny i do bólu NATURALNY przekaz. Harbeth ma grać tak jak świat słyszany za oknem i mz robi to znakomicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Margol napisał:

Choć pytanie nie do mnie to odpiszę,bo wszystkie Harbethy za wyjątkiem 40.2 miałem w domu ?

Najlepszą stereofonię i holografię bez wątpienia mają P3,ale to właściwie oczywiste,natomiast co do reszty rodzeństwa to bywa różnie. SHL mają stereofonię taką sobie,dźwięk nie odrywa się z taką łatwością jak z trójek a nawet 30.1. W odpowiednich warunkach i z dobrą elektroniką jest ok,ale nic ponad to. Lepiej jest w przypadku 30./30.2 tam można już mówić o scenie,planach i tym podobnych audiosmaczkach. Natomiast paradoksalnie,najlepiej w tej dziedzinie(wyłączając P3 i 40.2) radzą sobie C7. Budują bardzo przekonującą scenę 3D i sporą przestrzeń. Tylko Harbeth to nie Audio Phisic,który ma zwrotnicę surround ? w tym graniu chodzi o coś innego,chodzi o spójny,homogeniczny i do bólu NATURALNY przekaz. Harbeth ma grać tak jak świat słyszany za oknem i mz robi to znakomicie.

Kurcze, a ja słuchając 7 przez chwilę, uznałem je z góry za zbyt pluszowe i gęste i założyłem, że z tego właśnie powodu, przez wycofaną górę, będą miały scenę najmniejszą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, hasos napisał:

To że 40 mają wszystko referencyjne w rodzinie Harbeth, i pewnie nie tylko, to jasne. Pozazdrościć ?

Ale czy uważasz, że 5+ czy też 30.1 mają kiepską przestrzeń? W sumie to jeden z elementów, który kieruje mnie ku 5+, że uzyskam z nich większą przestrzeń niż z 30.1 czy P3. No i fakt, że zapewne po cichu zagrają pełniejszym dźwiękiem niż takie P3 czy 30.1, mniej dźwięku ucieknie po ściszeniu. A w bliższym polu, nawet po cichu, będę słyszał np. bas. 

Moze kiepska to nie, ale mnie nie satysfakcjonuje. Dlatego po przesluchaniu prawie wszystkich modeli stwierdzilem, ze dla mnie to tylko 40.2, w innym wypadku wole Diapasony, ktore nie maja tak mega naturalnego dzwieku jak Harbethy ale holografia i namacalnosc znacznie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, izapat napisał:

O scenie ,to napisać za bardzo nie mogę .(12m)?pokój,ale w tym metrażu najlepiej ,jeśli chodzi o bas,zagrały 7es3.Dlatego trochę boje się trójek,że przy cichym odsłuchu bas nie będzie w ogóle odczuwalny.

P3 Anniwersary,albo XD ? 12 metrów to jest książkowy metraż dla tych paczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, izapat napisał:

O scenie ,to napisać za bardzo nie mogę .(12m)?pokój,ale w tym metrażu najlepiej ,jeśli chodzi o bas,zagrały 7es3.Dlatego trochę boje się trójek,że przy cichym odsłuchu bas nie będzie w ogóle odczuwalny.

A jak miałeś 7 i 30.1 próbowałeś innych wzmacniaczy? Bo może zmiana wzmacniacza zniwelowałaby to, co ci się nie podobało.

Podobnie boję się tego braku basu w P3. Chwile ich u siebie słuchałem i niestety - przy cichym odsłuchu było go słychać, ale nie był on mocno zaznaczony. Mówimy oczywiście o średnim basie. Jak bębny czy kontrabas były nagrane tak, że były bardziej wyeksponowane, to było całkiem ok. U ciebie, z Naimem, na pewno będzie lepiej, bo sam Naim gra obszernie, więc na pewno P3 na tym zyskają. Pytanie, czy Naim jest efektywny na niskich poziomach głośności. Ponoć w takiej roli najlepiej sprawdza się lampa/klasa A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym siebie kiedyś słyszał ? Basu P3 mają od 75hz,to jest fakt,ale w uczciwym metrażu ma się wrażenie,że wszystko gra!. Efektywność tych maluszków jest na poziomie 82 db i o tym należy pamiętać,poza tym wad nie mają. Ja w ogóle uważam,że Shaw zawarł swój talent w dwóch modelach,P3 i 40.1/40.2, reszta modeli to piękne odbicia jego umiejętności. No i kolejny raz napiszę,nie łączyłbym H z Naimem,to nie gra. Szkoda jednej i drugiej marce niszczyć reputację. Rega,Quad,Sonneteer,NAD,Luxman,to jest mz dobry kierunek.

Edytowane przez Jamówię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jakbym siebie kiedyś słyszał  Basu P3 mają od 75hz,to jest fakt,ale w uczciwym metrażu ma się wrażenie,że wszystko gra!. Efektywność tych maluszków jest na poziomie 82 db i o tym należy pamiętać,poza tym wad nie mają. Ja w ogóle uważam,że Shaw zawarł swój talent w dwóch modelach,P3 i 40.1/40.2, reszta modeli to piękne odbicia jego umiejętności. No i kolejny raz napiszę,nie łączyłbym H z Naimem,to nie gra. Szkoda jednej i drugiej marce niszczyć reputację. Rega,Quad,Sonneteer,NAD,Luxman,to jest mz dobry kierunek.
Tu sie zgodze, ze P3ESR graja jak mniejsze wersje 40.2.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, hasos napisał:

A jak miałeś 7 i 30.1 próbowałeś innych wzmacniaczy? Bo może zmiana wzmacniacza zniwelowałaby to, co ci się nie podobało.

Podobnie boję się tego braku basu w P3. Chwile ich u siebie słuchałem i niestety - przy cichym odsłuchu było go słychać, ale nie był on mocno zaznaczony. Mówimy oczywiście o średnim basie. Jak bębny czy kontrabas były nagrane tak, że były bardziej wyeksponowane, to było całkiem ok. U ciebie, z Naimem, na pewno będzie lepiej, bo sam Naim gra obszernie, więc na pewno P3 na tym zyskają. Pytanie, czy Naim jest efektywny na niskich poziomach głośności. Ponoć w takiej roli najlepiej sprawdza się lampa/klasa A.

Naim przy cichych odsłuchach jest lepszy niż musical m6si. O niego się nie martwie.W 7es3 kontrabas był przecudowny,ten rezonans ,jak by grał u mnie w pokoju.A trójki mają mały głośniczek i właśnie się go obawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Margol napisał:

Do 15 metrów o P3 bym się nie martwił. Dalej nie ma sensu.

Już nie pierwszy raz rozwiałeś moje wątpliwości,za co dziękuję.

Jak już wcześniej pisałem kupię p3esr Anni. Myślę ,że to kwestia miesiąca,wtedy sam się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Patryks26 napisał:

Czy moze jednak P3ESR XD? ?

Tylko kiedy i czy w ogóle one będą w Polsce? Nasz dystrybutor potrafi zaskoczyć,no i pytanie,czy XD w porównaniu z Anni to progres? Alan jak to Alan,twierdzi,żeby do nowego projektu podejść bez spiny ?

Ma rację,każdy Harbeth jest świetny. I jeszcze mały suplement,jak ktoś ma możliwość porównać modele Anni i „zwykłe” to wybierze rocznicowe,są lepsze bez dwóch zdań. P3 40 Anni mają tak szokującą rozdzielczość bez utraty body,że w pale się nie mieści ile jeszcze z Radialu da się wyciągnąć.

30 minut temu, izapat napisał:

Już nie pierwszy raz rozwiałeś moje wątpliwości,za co dziękuję.

Jak już wcześniej pisałem kupię p3esr Anni. Myślę ,że to kwestia miesiąca,wtedy sam się przekonam.

Moim zdaniem będziesz zachwycony,ja jestem ?

Edytowane przez Jamówię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kurcze, a ja kupiłem ShL5 Anni i myślałem,że mam klasę wyżej od P3. Co prawda jestem zachwycony piątkami i w moim 30m pokoju - dodam salonie w domku,bez żadnych specjalnych adaptacji akustycznych - słyszę dzwięki z góry i nawet z tyłu. To chyba jest "holografia". Wokalistki śpiewają przede mną....., cholera co potrafią P3 , a co 40-tki. Aż nie mogę sobie wyobrazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Piotr_61036 napisał:

Witam

Kurcze, a ja kupiłem ShL5 Anni i myślałem,że mam klasę wyżej od P3. Co prawda jestem zachwycony piątkami i w moim 30m pokoju - dodam salonie w domku,bez żadnych specjalnych adaptacji akustycznych - słyszę dzwięki z góry i nawet z tyłu. To chyba jest "holografia". Wokalistki śpiewają przede mną....., cholera co potrafią P3 , a co 40-tki. Aż nie mogę sobie wyobrazić.

Kupiłeś fantastyczne kolumny. Wersja rocznicowa jest znacząco lepsza od stockowej. Jeśli grasz w pokoju powyżej 13-15 metrów to wybrałeś optymalnie,powyżej P3 polegną. O trójeczkach pisaliśmy w oderwaniu od metrażu.Niepotrzebnie się martwisz ?

Edytowane przez Jamówię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie martwię  się , tak jak pisałem jestem zachwycony, tylko tak czytam i myślę "trzeba było wypróbować te trójki". Może trochę grosza bym zaoszczędził ;-)  

Na serio to h5 anni warte każdej złotówki, nigdy nie słyszałem tak wciągającego dźwięku. Jak jest jakiś fanklub H to chcę tam wpłacać składki !!!! Tak się wpasowały w mój system, że dzisiaj o skokach narciarskich zapomniałem ( tu już jestem w fanklubie)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pierwszy raz poczytałem o serii Anniversary byłem zniesmaczony. Nowy fornir,terminale i kondensatory made in UK. Cena 40% up. Pomyślałem,że Alan przestał być ostatnim Mohikaninem i stał się niestety częścią biznesu. Utwierdzało mnie w tym demagogiczne gadanie o niedoszacowanych cenach. Zastanawiało mnie tylko,dlaczego na HUG,miejscu do bólu racjonalnym,nabywcy tej serii zaczęli zamieszczać entuzjastyczne wpisy o dużej różnicy 40Anni w odniesieniu do wersji bazowej. Fornir,terminale WBT,oraz fakt,że kondensatory wyprodukowano w UK,nie mają prawa robić takiej roboty. Pierwszą wersją rocznicową,której posłuchałem,były 30.2 i zgłupiałem,potem posłuchałem SHL i poziom dezorientacji tylko wzrósł. Po blisko trzech latach od premiery tej serii,Shaw nieśmiało zaczął przebąkiwać,że de facto przeprojektowane zostały zwrotnice,no i jesteśmy w domu. Dlaczego robił z tego tajemnicę?nie wiem,ale teraz przy okazji projektu XD,zastrzegł,że tak teraz,jak i w przyszłości,w ewentualnych nowych seriach,na temat crossover nie będzie się wypowiadać i nie należy ciągnąć go za język. Dopiero w tym roku udało mi się posłuchać P3 Anniversary,rocznicowe pchełki zwalają z nóg stopniem przejrzystości,naturalności i dynamiki,dla mnie bajka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zgłupiałem ... Niby Harbs są zawsze dobre, inwestycja bez pudła, kupuję p3 ze stocku, a tu wychodzi anni, no i okazuje się, że mam coś gorszego. Później xd, a za rok może dx:) i tak mimo, że Alan nie każe gonić króliczka, sam napędza ten pęd... koledzy, czy warto wymienić standardowe p3, z których jestem zadowolony na nowsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Cezarek71 napisał:

No to zgłupiałem ... Niby Harbs są zawsze dobre, inwestycja bez pudła, kupuję p3 ze stocku, a tu wychodzi anni, no i okazuje się, że mam coś gorszego. Później xd, a za rok może dx:) i tak mimo, że Alan nie każe gonić króliczka, sam napędza ten pęd... koledzy, czy warto wymienić standardowe p3, z których jestem zadowolony na nowsze?

Odpowiem tak,warto ale nie ma potrzeby ?

Alan połapał się,że konkurencja miota się z BBC Heritage i zarabia na tym kasę. Postanowił nie stać w miejscu,jak robił to wcześniej i to jest normalne. Na podkreślenie zasługuje fakt,że rocznicowe wypusty grają lepiej i podwyżka cen nie dotyczy tylko błyskotek. Racjonalnie,jeśli jesteś. P3 zadowolony,to ciesz się muzyką i nic nie kombinuj,to nadal jest paradygmat Harbetha. Masz świetne paczki. W przypadku stockowych też jest lekki zamęt,bo można kupić „normalne” P3 a można SE i konia z rzędem temu,kto usłyszy różnicę ?

Edytowane przez Jamówię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Kolegom, wytłumaczę się: "jestem zadowolony", bo uczucie to jest kategorią względną; byłem zadowolony z mojego pierwszego zestawu stereo z cd w latach 90. - nie szumiało, miało to pilota, itd.:) Chodzi mi tylko o to, czy różnica jest na tyle znacząca, bym doznał audiofilskiego objawienia. Historie o kondensatorach i kablach made in GB na mnie nie działają, bo to nie Japan (jestem fanem Accuphase i Lebena), nie muszą więc być lepsze i trwalsze (sam Alan w jednym z postów porusza ten problem i załącza link z opracowaniem). Co do wersji SE - miałem wypożyczoną, lecz poza naklejką (piękną, przyznaję) różnic nie zauważyłem. Dźwięków nie mierzę, tylko odczuwam, więc może dlatego? Z drugiej strony, gdyby o pomiary chodziło, to zabawa w audio byłaby łatwiejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.