Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  238 członków

Vincent Klub
IGNORED

Klub miłośników marki VINCENT


mikel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 12AX7 PSVANE ART oraz 6N1P Orel NOS jakies ruskie.

Co do Kabla głosnikowego na Kimber jest minimalnie lepszy dół bas schodzi niżej na Chordzie było go mniej i delikatnie płynął rozmywał się.

Edytowane przez Jack Lodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Problem z kablami głośnikowymi rozwiązałem zakupując Tellurium Q Ultra Blue II. Ogólnie kabel pokazuje więcej szczegółów względem Kimber 4 PR.

Teraz potrzebuję pomocy w doborze kabelka łączącego DAC ze wzmacniaczem 2x RCA.

Do połączenia Streamera z DACem wykorzystałem Neotech NEI-3003 MK3 i jest w sumie wystarczający . Teraz szukam właśnie coś czym mógł bym połączyć DAC z Vincentaem i rozważam taki kabelek RCA Neotech NEMOI 3220 miedź OCC 7N. Co sądzicie o tym kabelku? Ewentualnie jakieś sugestie co do jakiegoś dobrego kabla do 800 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, Tydzień temu kupiłem SV237, stan oryginalny. Do wymiany kwalifikowały się kondensatory główne Rubycon 10.000uf były spuchnięte dość znacznie. Po demontażu okazało się że "grzechoczą" pojemność spadła we wszystkich do około 8600uf. Kupiłem nowe KEMET, parametry lepsze od Rubycon i Nichicon w tym samym wymiarze. Niestety wieksza średnica kondensatora nie zmieści się... Po wymianie zauważyłem znaczną różnicę temperatur między L i R radiatorem. Trzeba ustawić prąd spoczynkowy. Pytanie, czy posiada ktoś "service manual" lub ma wiedzę jaki powinien być prąd spoczynkowy w tym modelu ? Nie chcę ustawiać na oko. Przekopałem google ale niczego nie znalazłem w tym temacie. Będę wdzięczny za pomoc. W przyszłości planuje też wymianę lamp 🙂

Edytowane przez tommax5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, tommax5 napisał:

Witam serdecznie, Tydzień temu kupiłem SV237, stan oryginalny. Do wymiany kwalifikowały się kondensatory główne Rubycon 10.000uf były spuchnięte dość znacznie. Po demontażu okazało się że "grzechoczą" pojemność spadła we wszystkich do około 8600uf. Kupiłem nowe KEMET, parametry lepsze od Rubycon i Nichicon w tym samym wymiarze. Niestety wieksza średnica kondensatora nie zmieści się... Po wymianie zauważyłem znaczną różnicę temperatur między L i R radiatorem. Trzeba ustawić prąd spoczynkowy. Pytanie, czy posiada ktoś "service manual" lub ma wiedzę jaki powinien być prąd spoczynkowy w tym modelu ? Nie chcę ustawiać na oko. Przekopałem google ale niczego nie znalazłem w tym temacie. Będę wdzięczny za pomoc. W przyszłości planuje też wymianę lamp 🙂

Cześć,

Ciężki temat z service manualem tego urządzenia. Swojego czasu też poszukiwałem i poległem. Rozmawiałem nawet w tym temacie z ich oficjalnym serwisem (Audio System) w Polsce i prawie, prawie mi się udało przekonać ale ostatecznie mi odmówili. Centrala firmy w Niemczech nawet nie chce rozmawiać, tylko kieruje do dystrybutora. Jakby się Ci udało to chętnie również przyjmę tą instrukcję. 🙂 Co do lamp to szczególnie 6N1P-EV trzeba dobrze trafić, bo potrafią "siadać" po 3 miesiącach.

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Nurek napisał:

Cześć,

Ciężki temat z service manualem tego urządzenia. Swojego czasu też poszukiwałem i poległem. Rozmawiałem nawet w tym temacie z ich oficjalnym serwisem (Audio System) w Polsce i prawie, prawie mi się udało przekonać ale ostatecznie mi odmówili. Centrala firmy w Niemczech nawet nie chce rozmawiać, tylko kieruje do dystrybutora. Jakby się Ci udało to chętnie również przyjmę tą instrukcję. 🙂 Co do lamp to szczególnie 6N1P-EV trzeba dobrze trafić, bo potrafią "siadać" po 3 miesiącach.

Niektóre egzemparze  SV-237 zamiast 6N1P-EV mają wstawione JAN-6BQ7A  General Electric. Takie nabyłem i do swojego SV-237 wstawiłem. Słucham 3 rok i jest dużo lepiej niż na tych lampach co były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, rombalbina napisał:

Niektóre egzemparze  SV-237 zamiast 6N1P-EV mają wstawione JAN-6BQ7A  General Electric. Takie nabyłem i do swojego SV-237 wstawiłem. Słucham 3 rok i jest dużo lepiej niż na tych lampach co były.

Tak, sam konstruktor mówił, że tak robią: "Consequently the 6N1P was also approved for transient applications with maximum burst currents of 2 amperes. In the SV-237 we typically use the long-life versions 6N1P-EW or 6N1P-WI.
Instead of the 6N1P, we will use the American 6BQ7A in a special series of the SV-237 as a JAN (qualified for Joint Army Navy) valve, which is a heavy-duty military-grade valve with a lifetime of over 10,000 hours – at no extra charge. The JAN 6BQ7A and the 6N1P can be used on par with no modification in the SV-237. The JAN 6BQ7A are original »made in U.S.A.« valves
."

Ja u siebie mam 6N1P-EV, które siedzą mi już trzy lata i jest Ok, ale była to czwarta para lamp, reszta siadała po kilku tygodniach lub miesiącach. Tych JAN 6BQ7A nie udało mi się trafić niestety.....

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nie macie problemu z kondensatorami i nie ruszaliscie jeszcze ustawień prądów spoczynkowych 🤔. Jeżeli macie to w oryginale to mam pewien pomysł... Myślę że jeżeli 2-3 osoby zmierzą w swoich wzmacniaczach ten punkt pracy to będziemy mogli uśrednić wyniki i przyjąć je za "wzorcowe". U mnie po 10 minutach od włączenia wzmacniacza spadek napięcia na rezystorach emiterowych wynosi 45mV w kanale prawym i 18mV w lewym. Do pomiaru wystarczy najprostszy multimetr. Co Wy na to ? 🙂 Jeżeli nie wiecie jak to zrobić to wrzucę zdjęcie z punktami pomiaru i ustawienia miernika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2017 o 17:35, grzega2 napisał:

Witam przetestowałem w swoim vicku kilkanaście różnych lamp, ostatecznie zostały amperex, większość sprzedałem ale została jedna na środek Raytheon 12ax7 kupiona jako nos grała u mnie około 70h tyle co się wygrzała i zaczęła grać właściwym dla siebie dźwiękiem, http://allegro.pl/12ax7-ecc83-raytheon-6x-i6952332595.html, na innej aukcji komplet kondensatorów nippon, zmiany o których piszecie wyżej zależą od tego co zostawicie w torze, największy efekt to wymiana kondów wima sygnałowych, mostki, kondy w zasilaczu anodowym, kable sygnałowe,lampy, kondy w filtracji również ale to tylko 20% zmiany jak się pobawicie i przetestujecie różne opcje. Warto to zrobić bo efekt powalający, u mnie wróciłem do nipponów na filtracji ale zwiększyłem pojemność. Jak ktoś zostawi suche wimy w pre to nichicony gold tune dają fajny efekt pod warunkiem że zgra się to z reszta toru, jak się ruszy więcej to wyjdą ich wady. U mnie modyfikacja zajęła prawie 3 lata. każdy dobry kond potrzebuje min 300h na wygrzanie zanim zacznie grać właściwym dla siebie charakterem brzmienia.

A prądy spoczynkowe na ile masz ustawione ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tommax5 napisał:

Rozumiem że nie macie problemu z kondensatorami i nie ruszaliscie jeszcze ustawień prądów spoczynkowych 🤔. Jeżeli macie to w oryginale to mam pewien pomysł... Myślę że jeżeli 2-3 osoby zmierzą w swoich wzmacniaczach ten punkt pracy to będziemy mogli uśrednić wyniki i przyjąć je za "wzorcowe". U mnie po 10 minutach od włączenia wzmacniacza spadek napięcia na rezystorach emiterowych wynosi 45mV w kanale prawym i 18mV w lewym. Do pomiaru wystarczy najprostszy multimetr. Co Wy na to ? 🙂 Jeżeli nie wiecie jak to zrobić to wrzucę zdjęcie z punktami pomiaru i ustawienia miernika. 

A to wrzuć zdjęcie z punktami pomiarów 🙂

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pomiarem odłączyć głośniki i źródła. Włączyć wzmacniacz i odczekać 5-10 minut. Żółtymi strzałkami oznaczyłem nogi rezystorów R611(L) i R711(R). Pomiar wykonujemy między nogami poszczególnych rezystorów, R611 (kanał lewy) i R711 (kanał prawy) Miernik ustawić na V DC.(pomiar napięcia stałego)Do ewentualnej regulacji służą potencjometry wieloobrotowe R601(L) i R701 (R) oznaczone czerwoną strzałką.(na razie nie ruszać) Czekam na Wasze wyniki. 🙂

IMG_20231203_183908.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozregulowany prąd spoczynkowy ma wpływ na pracę wzmacniacza, punkt przejścia z klasy A do AB, zniekształcenia skrośne, żywotność elementów wzmacniacza, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do poważnych awarii. Dlatego warto sprawdzić i ewentualnie skorygować te ustawienia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Forumowiczów.

Posiadam odtwarzacz CD S 6 MK. Jak dla mnie gra przyzwoicie. Nie będę się tutaj rozpisywał. Jedyne do czego mogę się po czasie przyczepić to trochę mulący bas.

Mała szczegółowość. Czytałem że można go przerobić omijając wzmacniacze operacyjne. Tu link do przeróbki :http://www.lampizator.eu/lampizator/references/Vincent/Vincent CD-S6 CD player upgrade.html

Podobno dostaje się wtedy urządzenie o klasę lepsze. Niestety nie jestem elektronikiem i sam sobie z tym nie poradzę. W związku z tym mam kilka pytań, może ktoś mógłby pomóc.

1. Czy ktoś już robił takie upgrade

2. Jeśli tak to czy przyniosły zamierzony efekt, bas się poprawił, dźwięk jest bardziej detaliczny.

3. Kto mógłby dokonać takiej przeróbki, firma lub osoba prywatna

4. Czy ktoś jest w posiadaniu schematu do tego CD. Niestety moje poszukiwania spełzły na niczym

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

Adam

Edytowane przez ZidooMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.12.2023 o 19:00, tommax5 napisał:

Przed pomiarem odłączyć głośniki i źródła. Włączyć wzmacniacz i odczekać 5-10 minut. Żółtymi strzałkami oznaczyłem nogi rezystorów R611(L) i R711(R). Pomiar wykonujemy między nogami poszczególnych rezystorów, R611 (kanał lewy) i R711 (kanał prawy) Miernik ustawić na V DC.(pomiar napięcia stałego)Do ewentualnej regulacji służą potencjometry wieloobrotowe R601(L) i R701 (R) oznaczone czerwoną strzałką.(na razie nie ruszać) Czekam na Wasze wyniki. 🙂

IMG_20231203_183908.jpg

Cześć,

U mnie w kanale prawym 43mV a kanał lewy 42mV pomiar po 10 minutach od włączenia, a po rozgrzaniu się radiatorów (ok 25 minut) kanał Prawy 36,7mV a kanał Lewy 34,8mV, zakres na 200mVDC, wszystkie kable wypięte.

A jakie u Was jest?

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Nurek napisał:

Cześć,

U mnie w kanale prawym 43mV a kanał lewy 42mV pomiar po 10 minutach od włączenia, a po rozgrzaniu się radiatorów (ok 25 minut) kanał Prawy 36,7mV a kanał Lewy 34,8mV, zakres na 200mVDC, wszystkie kable wypięte.

A jakie u Was jest?

i jeszcze zdjęcie wnętrza mojego SV 237

IMG20231210134131.jpg

W dniu 3.12.2023 o 14:22, rombalbina napisał:

Niektóre egzemparze  SV-237 zamiast 6N1P-EV mają wstawione JAN-6BQ7A  General Electric. Takie nabyłem i do swojego SV-237 wstawiłem. Słucham 3 rok i jest dużo lepiej niż na tych lampach co były.

Mam takie pytanie: Nabyłem lampy NOS Sylvania 6BQ7A ( rok 1965), czy tej także można wrzucić w miejsce 6N1P-EV? Nie są JAN oraz inny producent ( Sylvania zamiast General Electric)? 

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Nurek napisał:

i jeszcze zdjęcie wnętrza mojego SV 237

IMG20231210134131.jpg

Mam takie pytanie: Nabyłem lampy NOS Sylvania 6BQ7A ( rok 1965), czy tej także można wrzucić w miejsce 6N1P-EV? Nie są JAN oraz inny producent ( Sylvania zamiast General Electric)? 

Myślę, że tak. Szczególnie, że nabyłeś stary rocznik. Z tego co się naczytałem, to im starsze lampy tym lepsze (pod warunkiem, że trzymają parametry i sa jako tako sparowane)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Nurek napisał:

i jeszcze zdjęcie wnętrza mojego SV 237

IMG20231210134131.jpg

Mam takie pytanie: Nabyłem lampy NOS Sylvania 6BQ7A ( rok 1965), czy tej także można wrzucić w miejsce 6N1P-EV? Nie są JAN oraz inny producent ( Sylvania zamiast General Electric)? 

Oczywiście, że możesz. Brzmienie powinno być na nich dużo lepsze niż na 6N1P-EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z prądem spoczynkowym?

U mnie w kanale prawym 43mV a kanał lewy 42mV pomiar po 10 minutach od włączenia, a po rozgrzaniu się radiatorów (ok 25 minut) kanał Prawy 36,7mV a kanał Lewy 34,8mV, zakres na 200mVDC, wszystkie kable wypięte.

Mierzył ktoś? ma ktoś serwisówkę?

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomiar ! Wygląda na to że te 45mV po 10 minutach będzie OK.  Tak jak pisałem wcześniej w jednym kanale miałem 45mV a w drugim 18mV, rozrzut był duży. W oczekiwaniu na odpowiedź wyliczyłem przybliżony prąd i ustawiłem na 50mV, grzeje się dość mocno więc skręcę na te 45mV. Wymieniłem już lampy, trwa wygrzewanie... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, tommax5 napisał:

Dziękuję za pomiar ! Wygląda na to że te 45mV po 10 minutach będzie OK.  Tak jak pisałem wcześniej w jednym kanale miałem 45mV a w drugim 18mV, rozrzut był duży. W oczekiwaniu na odpowiedź wyliczyłem przybliżony prąd i ustawiłem na 50mV, grzeje się dość mocno więc skręcę na te 45mV. Wymieniłem już lampy, trwa wygrzewanie... 🙂

u mnie po rozgrzaniu były napięcia w granicach 34-36mV. 

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.11.2023 o 21:19, Jack Lodz napisał:

Witam wszystkich klubowiczów.

Właśnie zakupiłem Vincenta SV237MK. Gra to z AA Hyperion IV plus oraz maliną z Digione signature jako DAC Topping D50s. Wcześniej miałem Atolla IN 200 Signature i powiem szczerze, iż Vincent gra zdecydowanie lepiej z tymi kolumnami. Zastanawiam się nad zmiana kabli głośnikowych bo poprzednie miałem Chord Clearway X które polecił mi do  Atolla konstruktor kolumn. Obecnie podłączyłem do kolumn sprawdzone kable Kimber 4 PR i zdecydowanie gra to lepiej niż na Chordzie. Czy mogę liczyć na jakieś sugestie ze strony klubowiczów co do kabli głosnikowych?

Kimber 4 PR to są bardzo dobre i niedrogie kable. Za lepsze trzena dać 2 - 3 razy więcej, Z tym, że nie wiem na czym ta lepszość mogłaby polegać. Mam w domu dwa systemy i oba na takich właśnie kimberach.

W dniu 15.11.2023 o 00:05, yamaha-mr napisał:

Cześć Wszystkim, 

Jako zainteresowany zakupem SV-237, mam jedno bardzo istotne pytanie do użytkowników: przyciemnianie okienka z lampą to jakoś płynnie działa czy skokowo -ileś tam stopni ? 

nie działa to płynnie, są chyba trzy skoki. Z pełnym podświetleniem wygląda dobrze. Zmiana tylko jak masz dostęp do tyłu wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.12.2023 o 22:50, tommax5 napisał:

Witam serdecznie, Tydzień temu kupiłem SV237, stan oryginalny. Do wymiany kwalifikowały się kondensatory główne Rubycon 10.000uf były spuchnięte dość znacznie. Po demontażu okazało się że "grzechoczą" pojemność spadła we wszystkich do około 8600uf. Kupiłem nowe KEMET, parametry lepsze od Rubycon i Nichicon w tym samym wymiarze. Niestety wieksza średnica kondensatora nie zmieści się... Po wymianie zauważyłem znaczną różnicę temperatur między L i R radiatorem. Trzeba ustawić prąd spoczynkowy. Pytanie, czy posiada ktoś "service manual" lub ma wiedzę jaki powinien być prąd spoczynkowy w tym modelu ? Nie chcę ustawiać na oko. Przekopałem google ale niczego nie znalazłem w tym temacie. Będę wdzięczny za pomoc. W przyszłości planuje też wymianę lamp 🙂

Wymieniałem w tym miejscu już kilka razy kondy i nigdy nie zauważyłem takiego problemu . Chyba wszystko już tam siedziało 🙂 . Jak nie pasował bo średnica za duża wystarczy jedna mała dziurka i już siedzi 😁 Sam szukałem w sieci schematów tam nic nie ma jak by ktoś miał ucieszył bym się bardzo . Jak wymienisz lampy wymień kondy sygnałowe a zyskasz jeszcze więcej . Uwieź mi dwie klasy wyżej  potrafi grać 😁

W dniu 3.04.2021 o 16:00, dominik082 napisał:

Witam. Czy ktoś z posiadaczy Vincenta 237MK posiada te 4 główne kondensatory firmy Elna oryginalnie zamiast rubiconów? 

W ogóle wychodziły 237MK z kondensatorami tej firmy? 

Przerobiłem trochę tych wzmacniaczy i Elny nigdy nie było choć w necie są foty właśnie z nimi . Sam kupiłem by sprawdzić chyba najgorszy kondensator który możesz tam wsadzić . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że wymienisz w V1 i się zdziwisz jak Vincent może grać . Jak wygrzejesz to dobierzesz do V2 w zależności od tego w który kierunek chcesz iść lub co byś chciał w dzięku zmienić . 
Vincent ma ukryty potencjał ! Zaraz wstawię fotki gdzie V1 a gdzie V2

Wymiany lamp też jest ok i gra to lepiej ale największą zmiana to kondy sygnałowe . Głuchy usłyszy różne 😂 Czytałem tu o pomiarach i takich różnych dlaczego nikt z was nie wpadł na pomysł wymienić kondy w końcówkach na 15000 uf zamiast 10000 uf ? 😁 zdziwicie się jak dociążysz dźwięk i podbijesz średnicę .😁Jest jeszcze parę innych trików 😁

A i jeszcze  coś masz gowniane źródło to i tak nic nie wyciągniesz obojętnie z jakiego wzmacniacza od tego się zaczyna cała przygoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.