Skocz do zawartości
IGNORED

Dom to nie studio. Charakterystka kolumn w domowym audio


jozefkania

Rekomendowane odpowiedzi

Apetyczny, 29 Gru 2009, 16:12

 

>Wszędzie stosowane są profesjonalne kompresory parametryczne (np. szlachetnej firmy Orban) i inne

>ekspandery dynamiki, które spłaszczając dźwięk i wycinając oraz podbijając pewne pasma sprawiają, że

>przekaz jest ...głośniejszy i jeszcze bardziej wyrównany. Co jeszcze bardziej ciekawe, same w sobie

>programy telewizyjne a i radiowe jeszcze przed emisją też są kompresowane i equalizowane. Więc -

>oczywiście w dobrej wierze - dźwięk jest ładowany i pakowany i jeszcze raz pakowany i ekspandowany

>dynamicznie oraz EQ, zanim usłyszymy go wreszcie w naszym odbiorniku.

 

Ten opis pasuje mi do rozgłośni prywatnych. Niektórzy łudzą się, że od Trójki, Dwójki czy od niektórych regionalnych rozgłośni można oczekiwać coś lepszego. Przynajmniej było można w ubiegłym tysiącleciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ Panowie Trójka trzyma formę nawet na słynnym ostatnio w muzyce Chrisem Bottim

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Było bardzo podobnie z radia jak z CD czyli nadawali poprawnie (mimo ze płyta wiadoma).

 

Dwójkę mam zaszumioną no ale to kara za nie słuchanie brzęczącej PIS-owej jedynki. Oni wszystko zrobią żeby słuchać programów misyjnych. Tak w ogóle to barbażyńcy nadchodzą; TVP Kultura jest zamykana :( jedyny sensowny program którego i tak od 7 lat nie oglądam bo wywaliłem telewizor z domu no ale co innym sensownego zostało z tej państwowej telewizji? Podobno znów straszył Kewin sam w NY.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Less, 29 Gru 2009, 19:32

 

>Ten opis pasuje mi do rozgłośni prywatnych. Niektórzy łudzą się, że od Trójki, Dwójki czy od

>niektórych regionalnych rozgłośni można oczekiwać coś lepszego. Przynajmniej było można w ubiegłym

>tysiącleciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgubiliście wątek. Ja już ze swoimi korekcjami walczę półtora roku. Nabrałem w tym trochę doświadczenia. Nie korzystam z mikrofonu, stroję pod wady swojego słuchu - czyli na ucho. Najpierw jeden kanał - 60 punktów (częstotliwości w wav). Potem sprawdzam jaka jest różnica w drugim kanale - też 60 tzw. bandów. Drugi kanał koryguję mniej więcej tylko o połowę potrzebnej wartości. Potem odpalam dwa kanały i słucham na raz. Tutaj już trzeba przesuwać trochę głowę żeby złapać jakąś wypadkową. Poniżej 500Hz już trzeba mocno się przesuwać, powyżej 2khz wystarczy już lekko machać głową w polu wysokotonówek :)

 

Sprawa jest ciężka, jest to trudniejsze niż nastrojenie fortepianu i wymaga odpoczynków, czasem dwóch dni. Można też dokonać nieumyślnie zagięcia charakterystyki w wymiarze globalnym. Jednak uzyskane efekty są moim zdaniem świetne. Co zyskujemy taką płaską wypadkową charakterystyką w stosunku do tradycyjnych klusek:

 

1. realizm dźwięku - jak ktoś wspomniał - czasem można się obejżeć za siebie lub zrobić wielkie gały

2. maksymalne zróżnicowanie nagrań (wszysko przestaje grać na jedno kopyto, a widać za to różnice i smaczki w realizacji)

3. szybkość, lepszy impuls

4. mniej zanieczyszczeń, większa selektywność - co za tym idzie możemy słuchać 3x głośniej bez bólu głowy, a nawet prowadzić z kimś w tym samym czasie rozmowę. Jedyny problem to potencjał wzmacniacza ;)

 

A teraz przykład z mojego aktualnego pokoju, który wczoraj pokazałem na focie w 'naszych ustrojach'. Hifi sprzęt jak by nie patrzeć... powinno być miarę płasko. A jak widać nie jest... Jest przaśnie ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze kilka zalet płaskiej charakterystyki:

-subtelność, polot, równowaga

-nie ważne czy słuchamy zdechłego starego mp3 czy czego - każde nagranie ma własny urok

-stwierdzamy że 80% nagrań jest spoko nagranych (przedtem twierdziliśmy że 80% nagrań nie da się słuchać) - podobnie jak na dobrych słuchawkach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

Wklejam ciekawy artykuł:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dokładnie o to samo mi chodzi. A czego chyba do końca nie udało mi się jasno przekazać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, ze plaska charakterystyka monitora studyjnego jest w zasadzie rzeczywiscie "plaska" w bliskim polu odsluchowym czyli mniej wiecej w takich warunkach w jakich pracuje sie w studiach.

Jesli postawimy monitor studyjny w zwyklym pomieszczeniu, to juz zaczyna sie zabawa z poglosami.

Ale jak wskazuje artykul z powyzszego linka to wlasnie kierunkowe glosniki stosowane w monitorach studyjnych maja ta lepsza charakterystyke zwiazana z charakterystyka mocy dzwieku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wydaje sie dosc oczywiste ze kolumny powinny miec plaska charakterystyke i powiny byc proporcjonalnie wyczulone na sile impulsu o kazdej czestotliwosci.

Jesli takie nie sa to po cholere ladowac kase w elektronike skoro uzyskany efekt i tak bedzie przypadkowy.

Jesli pomieszczenie jest zle to nalezy nad nim popracowac, jaki jest sens naprawy czegos zlego inna zla rzecza (kolumny) czyli dublowanie bledow. Wtedy tym bardziej nie warto wywalac kasy na droga elektronike.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum pojawiaja sie bardzo czesto dosc sprzeczne opinie o kolumnach z tej samej firmy a nawet o tym samym modelu. Oczywiscie nie ma w tym nic dziwnego. Zalezy to od konkretnej aplikacji zestawu i ustawienia w pomieszczeniu do odsluchu a uzyskane efekty beda bardzo rozne. Rzadziej wystepuje zachwyt nad slaba aplikacja osoby slabo osluchanej, ale tez sie zdarza.

Wracajac jeszcze do pomieszczen to bez zadnych dodatkowych zmian (specjalne wytlumienie) duzo mozna zdzialac juz samym ustawieniem kolumn. Moim zdaniem dobre jest wystawienie kolumn do przodu na srodek pomieszczenia, nie zbyt duza odleglosc od sluchacza, skierowanie kolumn pod odpowiednim katem (kat pionowy tez jest wazny) raczej bezposrednio na uszy sluchacza (nie chcemy sluchac dzwieku odbitego).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pseudoaudiofilskich kolumnach dosc czeste jest eksponowanie czesci zakresu niskich czestotliwosci, czym probuja sobie zaskarbic popyt u basolubnych audiofili. Jednak im dalej brniemy w naszej audiofilskiej drodze, tym lepiej widac jak wysoka cene trzeba za to zaplacic. Bas bez kontroli, nienaturalny, gubiacy sie w gestych aranzacjach, itp., itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.