Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory podłączamy do mocnego wzmacniacza, a podłogówki do słabego


Violet

Rekomendowane odpowiedzi

Monitory podłączamy do mocnego wzmacniacza, a podłogówki do słabego?

 

Tytuł jest, być może, z pozoru nieco prowokacyjny, ale jestem właśnie w trakcie lektury ostatniego, marcowego wydania Hi-Fi i Muzyka, a w nim opublikowany jest wywiad z konstruktorem firmy Yamaha odpowiedzialnym m. in. za budowę monitorów Yamaha Soavo 2 – panem Koji Okazaki. A pan ten ma dość kontrowersyjne (z pozoru) poglądy – bo np. zapytany - cytuję:

 

„Co by Pan radził audiofilom chcącym dobrze dobrać kolumny do pomieszczenia? Co będzie pasować do dużych, a co do małych pokoi? (Jacek Kłos)

- Do małych pokoi sugerowałbym duże kolumny. Do dużych – monitory podstawkowe. To może się wydawać zaskakujące, ale proszę zauważyć, że małe głośniki wymagają zazwyczaj dostarczenia wysokiej mocy. Tylko wtedy grają pełnym potencjałem. Słuchane cicho, ze wzmacniaczem o niewielkiej mocy, brzmią mało dynamicznie i brakuje im basu. Kiedy jednak odkręcimy potencjometr, ożywiają się i dostarczają dźwięk, na który czekaliśmy.

Kolumny podłogowe zachowują się inaczej. Zazwyczaj są wyposażone w głośniki niskotonowe o dużej średnicy, które nawet przy stosunkowo niewielkim poziomie wysterowania zapewniają odpowiednie nasycenie i zejście basu. Można słuchać cicho i uzyskać pełnozakresowy dźwięk. Z małymi monitorami zwykle to się nie udaje. Dopiero w ogromnych pomieszczeniach potrzebujemy zarówno dużych kolumn, jak i mocnych wzmacniaczy (Koji Okazaki)”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W wywiadzie jest więcej takich zaskakujących „smaczków” jak powyższy – np. opinia pana Koji o wzmacniaczach lampowych lub o sensowności stosowania bi-wiringu czy różnicach w percepcji dźwięku pomiędzy Japończykami a Europejczykami.

 

Osobiste doświadczenia mam takie, że monitory Usher S-520 zagrały dopiero całym i pełnozakresowym dźwiękiem o soczystym, pięknym basie oraz wspaniałej scenie kiedy podłączyłem je do zestawu Rotela składającego się z przedwzmacniacza RC-03 i dwóch końcówek mocy (mostkowanych) o mocy 2x170W przy obciążeniu 8 Ohm. A podłączone wcześniej do zestawu Yamaha PianoCraft E-810 grały niemrawo, niewyraźnie i bez polotu. Niepełnie – cherlawo wręcz i bez radości.

Moje wrażenia są więc bardzo zbieżne z powyższymi, ale jako „początkujący audiofil” nie mam jeszcze zbyt wiele doświadczenia i mogę się mylić. Dlatego zakładam nowy wątek, aby ten temat wyeksplikować/wysublimować.

 

Poza tym arcy-ciekawą w wywiadzie jest teza: „Do małych pokoi sugerowałbym duże kolumny. Do dużych – monitory podstawkowe”.

 

Jakie są Wasze obserwacje/wrażenia/opinie? Myślę, że warto o tym trochę podyskutować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie nadużyłem praw wydawcy Hi-Fi i Muzyka? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy gra w takim układzie:monitory(10,5l;13cm)+mocny wzmak na 30m2.Dźwięk dla mnie od lat referencyjny.Tak,że coś w tym jest;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

l'enfant sauvage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nowego...

Wielokrotnie pisałem o dwóch "antagonistycznych" systemach znajomych:

Pierwszy - z B&W 801 (15 cali na basie i BR do podłogi) w 27 metrach, drugi - Sonus Faber Minima Amator w 35 metrach (14 cm nisko-średniotonowy). W obu przypadkach GRA i trąbi:)

 

Niezmiennie polecam duże kolumny do stosunkowo niewielkich pomieszczeń. Przy odpowiedniej adaptacji - można spokojnie wycisnąć audiofilski dźwięk. Tylko, w przeciwieństwie do japońskiego guru - wolę mocne wzmacniacze (również można słuchać cicho:).

 

Skądinąd doszły mnie wieści, że u jednego z kolegów, JMLab Mezzo Utopia GRA jak cholera w...

13 metrach:). Sprawdzę przy okazji...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zakładałem temat o tym nieco kontrowersyjnym wywiadzie z projektantem z firmy HAMAHA :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No cóż ,czyli wychodzi na to że wyśmiewani za ponoć idiotyczny dobór kolumn do wielkości pomieszczenia posiadacze altusów ,altonów z podłączonymi do nich wzmakami o umiarkowanej mocy ,nie byli do końca pozbawieni racji ;) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krak_oN, 16 Mar 2010, 00:20

 

No cóż w małych pomieszczeniach na małych głośnościach poza tym ze mało słychać są także małe zniekształcenia :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kwestii kolumn o dużych membranach dla niskich częstotliwości i wzmaka o umiarkowanej mocy :

 

>dla dużej membrany w niewielkim pomieszczeniu dla uzyskania wystarczającego natężenia basu wystarczy już niewielki wychył membrany na rzecz dużej powierzchni .

 

>im wzmak mocniejszy tym większego odkręcenia potencjometru będzie wymagał dla osiągnięcia optymalnej jakości przy tej samej głośności mierzonej w SPL w małym pomieszczeniu ,i przy wysokoskutecznych głośnikach może być już zbyt głośny przy optymalnej minimalnej głośności przy której mocny wzmak będzie brzmiał optymalnie .

 

>im wyższa impedancja kolumn tym wzmak może być mniej wydajny prądowo ,wtedy rolę bardziej gra wydolność napięciowa .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka miało być tak :

 

>im wzmak mocniejszy tym większego odkręcenia potencjometru będzie wymagał dla osiągnięcia optymalnej jakości w małym pomieszczeniu ,i przy wysokoskutecznych głośnikach może być już zbyt głośny przy optymalnej minimalnej głośności przy której mocny wzmak będzie brzmiał optymalnie i przy takiej samej umiarkowanej głośności mierzonej w SPL w małym pokoju jakość może być na korzyść słabszego wzmaka .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Użytkownicy+

Krak_oN

Czy to jakiś PRZEŁOM ? Wcześniej twierdziłeś że wszystkie wzmacniacze o ile są w stanie wysterować kolumny, grają tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palton, 16 Mar 2010, 01:48

>Krak_oN

>Czy to jakiś PRZEŁOM ? Wcześniej twierdziłeś że wszystkie wzmacniacze o ile są w stanie wysterować

>kolumny, grają tak samo.

 

Nie znajdziesz w moich postach takiego jednoznacznego stwierdzenia ,po prostu uważam że ABX pokazuje różnicę między porównywanymi urządzeniami w sposób najbardziej pozbawiony czynników autosugestii itp ,a co do tego że im mocniejszy wzmak tym gorzej brzmi przy cichym słuchaniu przy tej samej głośności ,to jest to dość często potwierdzana opinia alo być może jest to zbyt duże uogólnienie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Violet

 

"Moje wrażenia są więc bardzo zbieżne z powyższymi, ale jako "początkujący audiofil" nie mam jeszcze zbyt wiele doświadczenia i mogę się mylić".

 

Ja Ciebie nie rozumiem, Violet. Jak mozesz mowic, ze mozesz sie mylic. Ty sie nie mylisz. To co slyszysz to twoje i juz. Dzwiek wpada do ucha, umysl to interpretuje i juz. Tu nie ma zadnej pomylki. wszystko co slyszysz i twoje przemyslenia na ten temat sa OK. Bo sa twoje i juz. Nigdy nie mysl inaczej.

 

Swoja przygode z audio zaczynalem od... nie powiem, bo mi wstyd. Ale pozniej mialem juz (od zawsze i chyba na zawsze) normalne, audiofilskie monitory. Pozniej troche lepsze i lepsze. Zawsze tym kolumnom towarzyszyla elektronika z tej samej polki cenowej. Czyli mala moc, jakies tam 60W z tranzystora. Nic ciekawego chociaz na tamten czas to bylo cos. Pozniej doszedlem do punktu, gdzie stac mnie bylo na drogie, topowe monitory jakiegos tam producenta. Kupilem jedne, drugie itd. Znalazlem kolumny, ktorych szukalem cale zycie. I tu przyszla konkluzja, ze teraz moge tylko wydawac kase na elektronike. Wiec wydawalem. Doszedlem do tego, ze wartosc elektroniki znacznie przekraczala (kilkukrotnie) wartosc kolumn - tez przeciez nie tanich. I jakie wnioski mi sie nasunely przez ten czas? Jesli monitory to tylko z mocnym tranzystorem. Im wiecej watow tym lepsze granie. Ja korzystalem na tamten czas z koncowki, ktora produkowala okolo 500W/4Ohm na kazdy kanal. Roznica miedzy tymi 60W/kanal a 500W/kanal byla taka, ze 500W wydobylo z monitorow muzyke. Ze slabymi wzmacniaczami wszystko sie ciagnelo, zupelny brak zycia, takie tam dzwieki posklejane byle jak. Nic wciagajacego, naprawde. Teraz dla sparingu chce kupic jakiegos kt88/6550, ciekaw jestem jak tu lampa wypadnie. Bedzie ona produkowala pewnie gdzies tak okolo 60W/4Ohm ale podobno to sa mocniejsze waty wiec kto wie... Jak ktos ma propozycje jakiegos takiego wzmaka to prosze dac mi znac. Chce w szczegolnosci sprobowac cos chinskiego z tego wzgledu, ze wiekszosc ludzi sie smieje z tych wzmacniaczy a na zdjeciach wygladaja one naprawde solidnie.

 

Druga rzecz to duze kolumny w malym pomieszczeniu. Na tym forum i wielu innych nigdy nie rozumialem i nie zrozumiem zachowan wielu ludzi w tym temacie. Ja slyszalem takie zestawienia i nigdy nie bylo tam zadnego buczenia, podbijania niskich. Zawsze tam gralo jakos tak lekko, jakby bez zadnego wysilku. Tak zawsze odbieralem ten dzwiek. Sam zamierzam sprawdzic w mojej klitce AP Tempo 25. Nawet nie bede podawal mego metrazu bo zaraz bym otrzymal: "toz to gra od 25m2 w gore". A ja wiem, ze ja slysze inaczej i bede sie trzymal swego.

 

Pozdrawiam wszystkich milosnikow polaczenia monitora z mocnym wzmacniaczem.

 

PS. Osobiscie nie wierze w teze, ze maly monitor do duzego pomieszczenia to dobry pomysl. Slyszalem takie cos i dobrze to odtwarza tylko niewielki sklady, jakas tam kameralistyka, trio jazzowe to OK (chociaz bez basu wiec tez chyba nie do konca tak OK), moze blues. Ale w powaznej, rocku i ogolnie wiekszych skladach to nie oszukujmy sie - co moze zwojowac mala 17 w jakichs tam 30m2?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem postawionym w tytule tematu. Do pasywnych kolumn podłogowych wzmacniacz musi być bardzo wydajny by dostarczyć odpowiednią ilość prądu do wszystkich przetworników akustycznych przy ekstremalnym spadku impedancji. Często spadek może być poniżej 2 Ohm (kolumna trójdrożna z minimum 3-4 Ohm wyznaczanemu płynnym zwiększaniem częstotliwości ... ale kiedy mamy wiele częstotliwości naraz, pracują wszystkie głośniki równocześnie, a nie jeden po drugim i spadek impedancji jest po prostu większy).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Nie ma aż tak sztywnych reguł. Np. monitory. Owszem, współczesne małe monitory najczęściej są trudne do wysterowania, bo mają powiedzmy 93 dB przy 3 omach. Ale klasyczne monitory angielskie miały te 93 dB przy 8-16 omach, i to była zupełnie co innego. Z kolei duże kolumny podłogowe wcale nie muszą być łatwe do wysterowania, bo co z tego, że 91 dB, skoro impedancja też poniżej 4 omów i jeszcze pofalowana w funkcji częstotliwości. A wielki głośnik basowy trzeba czymś poruszyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jozwa maryn, 16 Mar 2010, 07:58

>klasyczne monitory angielskie

>miały te 93 dB przy 8-16 omach, i to była zupełnie co innego...

 

I dlatego na forumowych testach ABX przeprowadzanych na wysokoimpedancyjnych i wysokoskutecznych kolumnach nie można było w większości przypadków rozróżnić wzmaków ponieważ nie były one w żaden sposób przeciążone ,ponieważ w przypadku wysokiej impedancji kolumn ,kolumny nie potrzebują zasysać ze wzmaka dużego natężenia prądu .A największe straty w jakości wzmaków przynosi właśnie przeciążenie prądowe wzmaków przez niskoimpedancyjne kolumny które przy zadawalających głośnościach ssają ze wzmaków więcej prądu niż może on stabilnie zaoferować .W takim przypadku objawia się to zapadnięciem przenoszenia niskich częstotliwości ,wzrostem przesłuchów i mocno wzrastają amplitudy harmonicznych wysokich rzędów .Wniosek - po jaką cholerę producenci wciskają wszędzie gdzie się da niską impedancję głośników i to jeszcze przy niskich efektywnościach ? .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jozwa maryn, 16 Mar 2010, 07:58

 

>Nie ma aż tak sztywnych reguł. Np. monitory. Owszem, współczesne małe monitory najczęściej są

>trudne do wysterowania, bo mają powiedzmy 93 dB przy 3 omach. Ale klasyczne monitory angielskie

>miały te 93 dB przy 8-16 omach, i to była zupełnie co innego.

 

Jakiś przykład takich najczęstszych monitorów co mają 93 db skuteczności?

Ja nie przypominam sobie, żeby Audio i inne zachodnie gazety robiące pomiary stwierdziły skuteczność 90 db z monitora.

Typowe wartości to 84-87 db i ta górna wartość to już jest niezła.

A że producent podaje 90 db i 8 ohm a faktycznie jest 85 i 4 ohm to już inna historia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krak_oN, 16 Mar 2010, 11:07

 

>po jaką cholerę producenci wciskają wszędzie gdzie się da

>niską impedancję głośników i to jeszcze przy niskich efektywnościach ? .

 

Może tak jest taniej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja filozofia wprowadzona w życie to mocne 250W 4 Ohm monobloki napędzające wysoko efektywne 96dB 8 Ohm 70 litrowe kolumny o mocy 130W.

 

To jest zupełnie inny dźwięk niż napędzanie takich 90-81 dB kolumn które nie mogą się pozbierać przy starcie.Nie ma problemu z niskimi opornościami (wzmak ma duży zapas oporności wysteruje kolumny do 2 Ohm przy 8 Ohmach ma także niższe THD)Niskie masy membran i zamordyzm wzmacniacza (DF1000) to dobre rozwiązanie dla energetycznego dźwięku. No i zapas mocy kolumn ze względu na zniekształcenia kolumn nie jest przesadzony bo forte orkiestry to 40 Wat. Kolumny powinny równie dobrze pracować na niskich poziomach głośności-patrz lekkie membrany. Teoretycznie powinny wystarczyć kolumny o mocy 40 Wat no ale były by wtedy zbyt wyżyłowane patrząc na poziom zniekształceń które jak wiemy w kolumnach są największe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

whitesnake, 16 Mar 2010, 12:04

 

>mczaj, 16 Mar 2010, 11:40

>

>AN-E - 94dB

>choc to co prawda bardzo duzy monitor :).

 

A coś z mainstreamu? Bo mowa jest o typowych dla monitorów parametrach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mczaj, 16 Mar 2010, 12:15

 

Wydawało mi się, że mowa była o typowych brytyjskich monitorach.

Audio Note/E to jak najbardziej mainstream i jest typowo brytyjskim monitorem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jozwa maryn, 16 Mar 2010, 07:58

 

>współczesne małe monitory najczęściej są

>trudne do wysterowania, bo mają powiedzmy 93 dB przy 3 omach.

 

 

????

 

 

może mialo być 83 dB? a nie 93dB?

najczęsciej to mają 86 - 88 dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie wyników pomiarów publikowanych w prasie można bez ryzyka większego błędu założyć, że w grupie monitorów dostępnych na rynku:

- 30% ma skuteczność do 84 db włącznie

- 65% - 84-88 włącznie

- 4,9% - 89-90

- 1 promil - 91+

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mczaj, 16 Mar 2010, 12:26

 

Niewątpliwie masz rację. To jednak tylko statystyka, a statystycznie kazdy z nasz ma ciemno żółty odcień skóry... i nadal nic ciekawego z tego nie wynika. Szczególnie wobec stwierdzeń, które padły w tym wywiadzie.

 

Każdy postrzega świat przez pryzmat własnych zainteresowań. Ilościowo mierząc 98% procent sprzętu mnie nie interesuje.

 

..ale, żeby nie tworzyć off top'ów. Nie bez powodu nawiązałem do koloru skóry.

 

Wydaje mi się, że powodem dla którego ten japoniec może mieć rację to różna percepcja dzwieku przez azjatów. Azjaci mają tendencje do rozjaśniania systemów. Nie znam instrumentu np. chińskiego, który zakresem odpowiadałby naszemu kontrabasowi, a moge wiedzieć o czym mówię bo zdarzyło mi sie mieszkac w Azji ponad trzy lata. Wizyta w chinskim odpowiedniku naszego klubu, czy dyskoteki to dla nas koszmar. Chińska opera obejmuje takie rejestry, że przez pół roku trzeba się do tego przyzwyczajać.

 

Azjaci, głównie japończycy produkują sprzęt doskonały, ale wykorzytują go w nieco odmienny sposób. No i trudno tam szukać brzmieniowych odpowiedników McIntosha.

 

Dlatego bezpośrednie odnoszenie zalecen azjaty do naszej rzeczywistoći, traktowałbym podobnie co wizytę chińskiego dekoratora wnetrz. Nawet wybitnemu, raczej nie pozwoliłbym dobrać kolorystyki mojego mieszkania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

whitesnake, 16 Mar 2010, 14:12

>Azjaci mają tendencje do rozjaśniania systemów...

 

Azjatów absolutnie nie należy wrzucać do jednego worka ,czytałem gdzieś artykuł gdzie mowa była o tym ,że bardzo się od siebie różnią w gustach odnośnie kolorów (i w bardzo wielu innych kwestiach) i np płd koreańczycy mają skłonność (teraz już z tym lepiej) do strojenia telewizorów tak aby kolory były cukierkowe ,dziecinne a japończycy wolą np bardziej stonowane pastelowe .

 

whitesnake, 16 Mar 2010, 14:12

>Azjaci, głównie japończycy produkują sprzęt doskonały, ale wykorzytują go w nieco odmienny sposób...

 

W omawianym wywiadzie z hi fi z Japońskim projektantem ,jest mowa o tym że w Japońskim budownictwie standardowo stosowane są cieńsze ścianki działowe ,dlatego więc w kolumnach na tamten rynek częściej dobierają wyższe częstotliwości rezonansu ,tak aby nie robić masakry w innych pomieszczeniach .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krak_oN, 16 Mar 2010, 14:32

 

o zróżnicowaniu Azji miałem okazję przekonac się bardzo dokładnie i bezpośrednio. Od Sarawaku w Malezji (gdzi ezyje pelno Chińczyków) do Harbin (gdzie zyje masa Rosjan), nie pomijając obu Koreii i Japonii...

 

Tak sobie luźno łącze fakty. Nie musze absolutnie miec racji, to takie własne przemyslenia na bazie doświadczeń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś JPW-1010ML (dwa i półdrożne angielskie podłogówki na głośnikach Perless'a o skuteczności 92dB) podłączone pod wzmacniacz Rotel RA-01, który ma nominalnie 2x40W. Grało to zestawienie lekko, przyjemnie i bez wysiłku pojawiał się nawet najniższy bas. Ustawione to było 2 20m2.

Kupiłem monitory Usher S-520 do Yamahy PianoCraft E-810, mysląc, że poprawię dźwięk. Niestety, nic takiego się nie wydarzyło, bo dźwięk w moim przekonaniu ...pogorszył się. Dedykowane monitory do PianoCrafta grały o wiele lepiej.

W związku z tym monitory Usher S-520 eksperymentalnie podłączyłem do zestawu Rotel RC-03 i dwie końcówki mocy Rotel RB-03 (2x170W), który to zestaw skompletowałem pod Vienna Acoustics Mozart Grand i przeżyłem "objawianie" - tak nasyconego, pełnozakresowego i plastycznego dźwięku dawno nie słyszałem! Połączenie to (Rotel + Usher) do dziś kapitalnie mi służy.

Do Vienny kupiłem natomiast słabszy wzmacniacz (nominalnie) 2x90W Accuphase E-213 i myślę, że jest optymalnie.

 

Sądzę, że Pan Kodji ma wiele racji w tym co pisze (nie tylko o mocach wzmacniaczy).

Muszę kończyć. Potem postaram się dokończyć swoją myśl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.