Skocz do zawartości
IGNORED

Magnepan, Martin Logan, Dipole + McIntosh


ecamel

Rekomendowane odpowiedzi

Masz spore wymagania bo ma być mocny piec do elektrostatów i jeszcze wysokiej klasy, kultura ma być, potencjał, kontrola itd.

Za 5tys to nie widziałem takich wzmacniaczy. Emotiva to chińszczyzna. Do kina domowego być może się nada ale do wymagających

kolumn w stereo to wątpię ale próbuj.

Jak przychodzę do ludzi i słucham pierwszych taktów systemu za 100-200kzł i nie ma ani sceny, ani wybrzmień ani powietrza to co mam powiedzieć?

Zdarza się to niestety.

Stąd właśnie bardzo różne opinie na o tych samych klockach. Abstrahując od upodobań.

 

Czasem to wina ustawień, czasem dziwnych oszczędności w niektórych miejscach (najczęściej na zasilaniu), a czasem wręcz przeciwnie, przekombinowania toru. To jednak nie jest taka prosta sprawa żeby osiągnąć realistyczny dźwięk - kupić chwalone, przynieść do domu, podłączyć i tyle.

 

Akustyka jest brutalna i nie da się jej przekupić i przerzucić kasą na sprzęt i kable.

No tak. Zasada najsłabszego ogniwa.

 

A sprzedawcy i marketing to jeszcze inny temat i jest tak jak piszesz.Liczy się zysk, zysk, kasa i kasa więc wszystkie chwyty dozwolone.Świat jest brutalny a ludzie to tylko ludzie...sprzedawcy również.

 

Nie zawsze tak jest. Bez przesady.

Dlaczego u nas "sprzedawca" to niemalże synonim złodzieja?...

Jak w każdym biznesie są naciągacze, są uczciwi. Są fachowcy i są ci, którzy "pracują w zawodzie".

 

Moim zdaniem to pewnie wiele razy wynika z niewiedzy, a nie ze ślepej chęci zysku.

Inna sprawa, że zdarzają się osoby, którym się nie da doradzić, bo z góry wiedzą lepiej, a sprzedawca chce im ... a później winni są wszyscy.

A co z takim np ASR Emitter? W tym budzecie można już znaleźć. Zagra to to z elektrostatem?

ASR Emitter I dobrze gra z ML. Obawiam się jednak że za 5 tys zł to znajdziesz ale 20 letni egzemplarz lub jeszcze starszy.

ASR I od roku 2002 jest godny zainteresowania ale koszt takiego urządzenia to kwota w granicach 15 tys.zł wzwyż.

Co powiecie na Marantza PM 14 - jest dość mocny kiedyś słyszałem z głośnikami Cabasse Iroise 500 - grało fajnie, za granicą pare osób łaczy marantza z Loganami i dźwięk sie podoba.

Accuphase E211 - mocowo słabszy ale ma takie fajne wskaźniki wychyłowe... :) nie wiem jak gra...

Myslałem jeszcze o NAD S300 i Krell KAV300i

 

 

Co powiecie o tych wzmakach - przerabialiście któryś z nich z elektrostatami? Wiem że to nie to co Mac ale narazie musze obracać sie w tym przedziale cenowym. Apropos Maców Ma6300 zagra już z Loganami czy koniecznie musi to byc 7000?

Wątek sie troszke przytkał, a wydawało mi sie że to popularne wzmaki... Nie mieliście z nimi do czynienia?

Z 3 wzmacniaczy które wymieniasz NAD S300 będzie najbardziej pasujący do MG lub ML.Krella sprawdz osobiście.

  • 2 tygodnie później...

 

Z 3 wzmacniaczy które wymieniasz NAD S300 będzie najbardziej pasujący do MG lub ML.Krella sprawdz osobiście.

 

Dzięki za info - przy najbliższej okazji posłucham. Ten NAD wygląda bojowo chociaż ma "tylko" 100W 8Ohm.

  • 2 tygodnie później...

Po pierwsze muszę powiedzieć, że mam dość specyficzne warunki akustyczne (jak niejeden zapewne) - pokój ok. 30 m2, ale wysoki (3m) i otwarty na inne pomieszczenie, więc się robi spora kubatura. U mnie działa to tak, że zawsze brakowało mi basu.

Moja droga do ML było dość długa (ProAc, Usher Dancer, Focal Utopia, ML), a po drodze jeszcze testy różnych kolumn (B&W 802D, Vandersteen, AudioPhysic, WLM, Harbeth 40.1, Wilson Benesch, Wilson Audio Sasha2 i pewnie jeszcze parę, których już nie pamiętam... :-)

Zawsze efekt ten sam - mało basu. Przy czym większość tej ścieżki przechodziłem już z elektroniką ARC REF110 i REF5.

 

Dopiero ML Summit z lekko podkręconymi gałkami mnie oczarował. Słucham z nimi muzyki już z 5 lat i dalej jestem zachwycony, choć daleko im do neutralności:

- średnica fantastycznie nasycona (na głosach i smyczkach efekt piorunujący) i to jest pierwsza najmocniejsza cecha tych

kolumn.

- przestrzeń świetna - szeroko, głęboko - to druga mocna cecha

- trzeba mieć świadomość, że ML mają bardzo wąski "sweet spot" - w zasadzie nawet pochylanie głowy na boki przestawia całkowicie usytuowanie sceny

- wysokie tony są lekko wycofane i do tego trzeba przywyknąć, choć .... po 4 latach zaczęły się marszczyć folie w panelach i trzeba było je wymienić, bo brzęczały. Tutaj muszę przyznać, fabryka ML w Stanach zachowała się bardzo w porządku - przysłali nowe panele pobierając tylko opłatę za transport (!!!). Jak się później okazało były to już panele SummitX i to był bardzo szczęśliwy fakt - otóż po ich wymianie, góra się otworzyła, zróżnicowała i wreszcie zacząłem słyszeć poprawnie blachy i inne przeszkadzajki.

 

W tym miejscu zaczyna się nowy rozdział - mianowicie niedawno złapało mnie myślenie co jest głównym ograniczeniem w moim systemie i co muszę ruszyć, żeby móc pójść dalej. Dla weryfikacji wziąłem do testu Krell 302 i .... oniemiałem. Teza o tym, że do ML potrzeba wydajnej elektrowni jest absolutnie uzasadniona!

Z Krellem dźwięk nabrał nasycenia, zróżnicował barwy, poszerzył scenę, bas stał się fenomenalnie kontrolowany i bogaty (a regulatory wróciły na pozycję "0").

Ujawniły się inne efekty - mianowicie zszycie panelu z głośnikami niskotonowymi nie jest idealne i z Krellem tę przerwę słychać nieco. Co więcej daje się teraz odczuć, że bas ML nie jest przesadnie zróżnicowany.

Aczkolwiek generalnie dźwięk jest kapitalny i nie wiem czy na Krella, ale wiem, że końcówka mocy będzie musiała się zmienić w moim systemie.

 

Uczciwie trzeba też przyznać, że ML chyba nie jest głośnikiem uniwersalnym i nie z każdą muzyką zagrają dobrze. Ja głównie słucham jazzu i klasyki i to jest ich świat, ale wyobrażam sobie, że z dynamicznym rockiem może już nie być tak bosko.

 

Na początek chyba tyle, jakby Was jeszcze coś konkretnego interesowało to zadawajcie pytania.

Dzisiaj odłączyłem Krella (koniec pożyczonego słuchania :-( ) i podpiąłem ref110 i... niespodzianka!

Nie boli, a nawet bym powiedział, że dźwięk mniej techniczny, bardziej analogowy, a bas wprawdzie trochę popuścił, ale "poweru" mu nie ubyło, a zróżnicowanie ciekawsze.

 

I teraz pytanie czemu? - otóż zgodnie z instrukcją Krell, był podłączony bezpośrednio do gniazda prądowego w ścianie, a nie do PowerCell. Ref110 też został wpięty w ścianę i takie efekty.

 

Ciekawe...

- wysokie tony są lekko wycofane i do tego trzeba przywyknąć, choć .... po 4 latach zaczęły się marszczyć folie w panelach i trzeba było je wymienić, bo brzęczały. Tutaj muszę przyznać, fabryka ML w Stanach zachowała się bardzo w porządku - przysłali nowe panele pobierając tylko opłatę za transport (!!!)

To że zaczęły się marszczyć folie w panelach po 4 latach użytkowania to nie świadczy dobrze o ML Summit ale na razie ten

problem został chwilowo rozwiązany więc.... Natomiast brak 'zszycia' jak to nazwałeś pasma śodka/góry z dołem wystepuje

prawie zawsze w konstrukcjach hybrydowych gdzie skrzynka z basem wyróżnia charakter brzmienia od pozostałego pasma

elektrostatów. Dla porównania Magnepany są bardzo spójne w całym zakresie pasma i stąd ich przewaga nad konstrukcjami hybrydowymi ML.

Przy

Natomiast brak 'zszycia' jak to nazwałeś pasma śodka/góry z dołem wystepuje

prawie zawsze w konstrukcjach hybrydowych gdzie skrzynka z basem wyróżnia charakter brzmienia od pozostałego pasma

elektrostatów. Dla porównania Magnepany są bardzo spójne w całym zakresie pasma i stąd ich przewaga nad konstrukcjami hybrydowymi ML

 

Przy czym po powrocie do REF110 problem "zszycia" zniknął...

Natomiast bas Magnepanów moim zdaniem niema porównania z ML, a w moim pomieszczeniu to konkretnie nie było go wcale :-), co oczywiście więcej mówi o moim pokoju niż Magnepanie.

 

To że zaczęły się marszczyć folie w panelach po 4 latach użytkowania to nie świadczy dobrze o ML Summit

 

To natomiast chyba nie bardzo można uogólniać wydaje mi się, bo z informacji od serwisu ML wiem, że to dość niespotykane "zajście" i pewnie dlatego nie mieli problemu z przysłaniem nowych paneli bez opłat.

Witajcie!

Gdzie, u kogo mógłbym posłuchać dobrze grających muzykę ML, MG?

Chętnie się wproszę, jeśli tylko będzie to w moim zasięgu dojazdu...

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Zapraszam w październiku na Śląsk !

 

Wtedy to będę miał system z Magnepanami 1.7 i chyba Leema Acoustic Tukana II. Nad CD/DAC się jeszcze zastanawiam

 

Pozdrawiam !

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Nareszcie ktoś w PL docenił dżwięk Magnepanów - warto przeczytać recenzję MG 1.7 Filipa Kulpy w najnowszym Audio Video z marca 2013. To co napisał pogrubioną czcionką jest największym atutem Magnepanów i za to je cenię szczególnie, posłuchajcie :

Tym co wyróżnia Magnepany, jest niespotykana w klasycznych 'pudełkowych ' kolumnach swoboda dżwięków w

zakresie basu i srednich tonów.

Oportuniści i prześmiewcy paneli na kolana i odszczekać to co pisaliście o MG że brak sceny, przestrzeni i innych bzdur......odsyłam do recenzji i laryngologa. I co ciekawe ze p.Kulpa napędzał MG wzmacniaczami Bel Canto C5i oraz Calyx CTI - czyli niczym szczególnym.

Witaj Piano, rozumiem że czasami mamy gorsze dni i nasz słuch też zawodzi ale pisanie że w MG miałeś braki dżwięku w przestrzeni

oraz scenie to już był samonokaut .Pozdrawiam.

Megan,

Oddałem Ci pokłon.Mam Ci jeszcze laskę zrobić?

:)

Piano, pokłon i inne głupoty są zbyteczne. To co mógłbyś zrobić dla SIEBIE DOBREGO to wziąć jeszcze raz na odsłuch MG 1.7; 3.7 [ na tydzień albo dwa ] i utwierdzić się że są to jedne z lepszych kolumn na rynku i swoim naturalnym, przyjemnym dżwiękiem przebjają dżwięk z kolumny skrzyniowej za 5,6,7,8 krotną wartość swojej ceny. Jeśli wielkość i kształt MG nie przeszkadzają Twojej żonce i rodzinie to przestań kaleczyć swoich uszu słuchaniem AP.

PS.Ustawienie MG jest bardzo ważną sprawą - tutaj potrzeba odrobinę cierpliwości i nie wymagają super akustycznego pomieszczenia, przeczytaj artykuł.

Do klasyki naprawdę ciężko znaleźć coś lepszego do 20kzł, wyżej nie szukałem - brak konkurencji. Ja bynajmniej nic lepszego nie słyszałem. Taka średnica to skarb. Zwlekałem z ich zakupem bo powiedzmy sobie szczerze takie parawany absorbują pomieszczenie - urbanistycznie oczywiście. Ale aby wydobyć z nich to co najlepsze to warto o lampie pomyśleć. Wtedy barwa wylewa się strumieniami. I tu znowu walczę z materią bo lampa nie uśmiecha mi się. Oby nie skończyło się jak z MG1.7 czyli nie chcem ale muszem!

Do klasyki naprawdę ciężko znaleźć coś lepszego do 20kzł, wyżej nie szukałem - brak konkurencji

Zn21 jestesmy z tej samej rodziny więc szacunek. Ja na swoich słucham głównie jazzu ,akustyki,ambientu i klasyki.

Mocny Electrocompaniet świetnie brzmi z Magnepanami - prawie jak lampa 90%.Okablowanie ma również duże znaczenie.Pozdr.

słuchałem MG1.7 na Electrocompaniet i jak wspominałeś jest te 90% ale te 10% które pozostało zadecydowało, że nie skusiłem się. W tych 10% jest magia i emocje a za to ceni się właśnie brzmienie lampy. A dla mnie nie ważne, że to nie prawda dźwiękowa. Muzyka do emocje i już, bez nich muza wiele traci. Dlatego też nie wszystkiego słuchamy. Jeżeli coś nie wzbudza w nas emocji (pozytywnych), nie sięgamy po taki gatunek muzyczny.

Wracając do recenzji w naszej prasie audio to jest ona fatalna. W Audio opisują w taki sposób, że w zasadzie nic z tego nie wynika - masło maślane. U konkurencji też niewiele lepiej. Najciekawsze opisy na których można się opierać i zrobić wstępną selekcje przy wyborze tworzy na swoim blogu p. Pacuła. Jego recenzje mają wszystko czego nie można znaleźć na papierze u konkurencji.

Zapraszam w październiku na Śląsk !

 

Wtedy to będę miał system z Magnepanami 1.7 i chyba Leema Acoustic Tukana II. Nad CD/DAC się jeszcze zastanawiam

 

Pozdrawiam !

 

Dzięki a odzew!!!

Jak już będzie bliżej terminu, pozwolę sobie skontaktować się...

 

A może ktoś ma JUŻ gotowy system i zaprosi? Może zn21?

Coś mi się obiło, że Kolega jest z Poznania?

 

Jedno, co mnie martwi, że piszesz:

"A dla mnie nie ważne, że to nie prawda dźwiękowa".

Szukam konkurencji w temacie uzyskania iluzji, w miarę wiernego odwzorowania sceny (głębi, wielowarstwowości, spójności a jednocześnie detalu) i dźwięku jaki dobywa się z koncertu, z instrumentów i śpiewu na żywo, bez prądu. To, że coś pięknie gra średnicą - nie jest bezwzględnym wyznacznikiem jakości. Naturalnie chciałbym. Jak to za oknem - raz jest słońce i ślicznie, a potem - szaro i brzydko...

 

W wielu recenzjach piszą, że coś jest lepsze i najlepsze... To mnie akurat nie bierz:) Słuchałem kilku "lepszych" rzeczy... Efektownie! To pewno robi wrażenie na ludziach...

W zasadzie - NIEWIELE poza tym:(

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

"A dla mnie nie ważne, że to nie prawda dźwiękowa" - To się odnosiło do wzmacniaczy lampowych nie głośników.

Ja też jestem ze Śląska i szukam fajnego wzmacniacza pod MG1.7

Mam trochę inne preferencje dźwiękowe od Piopio z tym, że wspólnym mianownikiem są magnepany.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.