Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  268 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


slaaawek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Na stronie ATC SCMy 7 i 11 juz "wyszly", dostepne tylko te nowe z maskownicami z drutu kolczastego ;).

 

Z tego wszystkiego najbardziej mnie interesuje jak sie w nich sprawuje nowy wysokotonowiec (to chyba byl jedyny element ktory odstawal in minus od reszty w poprzednich wersjach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie do uzytkownikow ATC SCM 7. Czy te monitory wystarcza do naglosnienia pomieszczenia o powierzchni 15 m2 ? Pokoj ma wymiary 5 x 3 metry. Sprzet ustawiony na dluzszej scianie. Czy nie bedzie brakowalo basu?

znajomy miał w 16m2 i dla niego było z basem idealnie, ale są różne gusta i dla kogoś innego może być że powie iż basu tu nie ma wcale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opad charakterystyki na 60 Hz w obudowie zamkniętej o 6 dB, czyli pewnie zaczyna zanikać ponizej 100 Hz. Cudów się nie spodziewaj. To kolumny dobre jako surroundy do kina domowego lub do muzyki wokalnej i jazzu. Z drugiej strony pociesz się, że będzie mniej problemów z modami pomieszczenia, tzn. mniej podbicia i dudnienia ;)

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wlasnie o to chodzi zeby kolumny byly latwe do ustawienia w pokoju. W tej chwili mam problem wlasnie z dudunieniem i podbiciem. U siebie moge glosniki odsunac tylko na 30 cm od tylnej sciany, a w tej chwili mam glosniki z tylnym BR z tad moje zainteresowanie konstrukcja zamknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie modele ATC mają podobne brzmienie. Różnią się kubaturą i zastosowanymi przetwornikami niskotonowymi, co przekłada się na ilośc basów. Większa skrzynka, więcej basu. Mniesza skrzynka, mniej basu, łatwiejsze ustawienie. To logiczne.

 

W SCM7 jest SB45-125 (45mm średnicy, 125mm niskotonowego), w SCM 11 jest SB45-150 (45 mm średnicy i 150mm niskich), a w SCM19 jest SB75-150SL (75mm średnicy i 150mm niskiego w technologii Super Linear). W SCM19 jak widać jest większa kopułka średniotonowa, co przekłada się na lepsze przetwarzanie tych częstotliwości, co często zauważane jest przez słuchaczy.

 

SCM40 to już inna konstrukcja i bardziej ją trzeba przyrównywać do studyjnych SCM50, ale nie za bardzo. SCM50 mają bass refleks i niższe zejście basu, ale są trudniejsze w ustawieniu. Mają lepszy przetwornik basowy (SB75-234SL), tez w technologii Super Linear, w przeciwieństwie do SCM40 (SB50-164). Mają też mniejszy magnes w średnicy (SM75-150).

 

W kazdej z tych kolumn ułomne sa wysokie tony. Dlatego ATC zdecydował się na nowe kopułki, które własnie są wdrażane. Nic na temat ich jakości jeszcze nie wiem.

 

Acha, na koniec uwaga. Każda kolumna ATC ma słabą efektywność i wymaga dużej amplifikacji. Każdy kto chce w pełni wykorzystac ich potencjał nie powinien schodzić poniżej 200W, albo wejść w biamping, czyli 2 mniejsze wzmaki stereo na system. W lampach nie schodziłbym poniżej 100W.

 

Do SCM40 wykorzystalbym 6-kanałowy wzmacniacz do kina domowego w tri-ampingu. Mam taką konfigurację u siebie, tyle że aktywną na Cinepro 2k6. Dla zainteresowanych mam ciekawy wzmak do pozbycia się. Info na priva.

Edytowane przez dziemian

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, na koniec uwaga. Każda kolumna ATC ma słabą efektywność i wymaga dużej amplifikacji. Każdy kto chce w pełni wykorzystac ich potencjał nie powinien schodzić poniżej 200W, albo wejść w biamping, czyli 2 mniejsze wzmaki stereo na system. W lampach nie schodziłbym poniżej 100W

 

Mowimy tutaj o takiaj mocy na jeden kanal??? Czyli ja ze swoimi 2x90W nie mam z czym do nich startowac? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze strony ATC. Wymagana moc dla SCM7

 

Recommended Power Amplifier: 50 to 300 Watts

 

Pewnie, że pociągnie, ale jak pisałem pełne wykorzystanie możliwości to raczej górna półka niż minimum.

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zainteresowanych zakupem ATC w bardzo dobrej cenie mogę zaproponować od Polskiego dystrybutora na gwarancji Decibel kilkumiesięczne ATC SCM19 kolor cherry w stanie idealnym za 55% ceny sklepowej. Zaineresowanych zapraszam wyłącznie na priv.

Edytowane przez krzysiekol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam opinię, że nie ważne jaki wzmacniacz, byle był mocny i miał dobre parametry S/N i THD. Graja głównie kolumny i pokój w którym stoją. Miałem rózne dobre wzmacniacze i zmiany były subtelne. Wystarczy przesunąc kolumny o 30 cm w lewo, prawo lub do tyłu i mamy o niebo bardziej słyszalne różnice. Wystarczy zmienić punkt cięcia na zwrotnicy lub nachylenie zboczy i to samo. Ogromne zmiany. Zmiany kabelków w zmacniaczy to nie dla mnie, ale jak ktoś ma pieniadze i lubi to prosze bardzo. Ja wzmacniacze zamieniałem tylko na mocniejsze. Teraz mam 6 x 400W (8 Ohm) do tri-ampingu, co z kolei jest przegięciem w drugą stronę. Ale zostawiam na kino domowe w przyszłości. Myślę, że takie optimum to 6 x 200W. Do ATC raczej bym kupował nawet tańszą, ale wielokanałową końcówkę mocy. Takie np. 4 x 100 W w zupełności wystarczy, a 1-2 dodatkowe kanały będą w odwodzie np. na pasywne subwoofery. Tym bardziej że dobre wielokanałowe końcówki sa tanie, bo wszyscy ganiają za stereo.

 

Na przykład z szybkiego zerknięcia na allegro:

http://allegro.pl/koncowka-5-kanalow-primare-a30-5-27kg-i3469154944.html

 

Rozdzielnik sygnału na wyjściu z przedwzacniacza lub CD na 4 kanały i mamy bi-amping o łącznej mocy 2x200W (4x100W), co w zupełnosci wystarczy dla monitorów ATC.

 

Acha, przypomniało mi się. W studyjnych SCM50 są trzy wzmacniacze o łacznej mocy 350W na kanał (50 na wysokie, 100 na średnie i 200 na niskie. A właściwie to 50 na wysokie i 2 x 200W na średnie i niskie, bo niskie to 8 Ohm woofery i 16 Ohmowe średnie). I to są aktywne kolumny bez strat na pasywnej zwrotnicy. Dlatego uważam, że należy się trzymac bardziej górnej sugerowanej granicy niż nizszej przy wyborze wzmacniacza.

Edytowane przez dziemian

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziemian, tak sobie myślę od dłuższego czasu nad ATC SCM-40.

Wzmacniacz mam Yamaha AS 2000, czyli nie da rady napędzić

tych kolumn.Mam takie pytanko, jak by z Yamaha napędzić ton

wysoki, i średni, a na bass dokupić dwu kanałową końcówkę

mocy??Tylko jaką, żeby zgrała się, i można było nią sterować

podłączając do Yamahy????Może masz jakiś sprawdzony

pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.Pozdrawiam.

 

P.S. A jak Twoim zdaniem z basem w 40 stkach, chodzi mi

o obfitość, zejście.

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wspomniał wcześniej mała moc nie oznacza że kolumny nie zagrają. Po prostu przy muzyce z dużą dynamiką (skoki pomiędzy cichymi i głośnymi partiami utworu) i większą głośnością mogą pojawić się problemy z kompresją dźwięku, bo wzmacniacz nie dostarczy wystarczająco dużo mocy. Jak będiesz słuchał jazzu i małych składów wokalnych, albo w małym pomieszczeniu nie powinno być problemu.

 

Z mieszaniem wzmacniaczy jest taki problem, że mają różne impedancje wejściowe i głośności nie będą dopasowane. Musiałbyś mieć jakiś miernik poziomu dźwięku SPL i dopasować głośności. Na ucho zapomnij. Człowiek wyczuwa różnice w dźwięku na poziomie powyżej 0,1db. Poza tym tak czy siak trzeba na wejściu dać jakieś sterowanie głośnością (przedwzmacniacz pasywny, aktywny, sterowanie głośnoscią w CD, czy streamerze) wspólne dla wszystkich kanałów.

 

Z tym basem to nie przesadzaj. Wszyscy szukają kolumn z niskim basem, a nie potrafią zapanować nad modami i potem ten niski bas dudni w pokoju i więcej przeszkadza niż pomaga. Musisz albo zmieniać miejsce odsłuchowe albo miejsce ustawienia kolumn, żeby wpasować się w miejsce gdzie nie ma modów. Jak chcesz mieć dobry bas musisz zainwestowac i trochę się postarać. Wspólczesne podejście mówi o tym, że trzeba umieścić w pokoju kilka subwooferów w różnych miejscach. każdy z nich ma mody (dziury i podbicia), ale dlatego że są umieszczone w różnych miejscach mają rózne mody, które wzajemnie się niwelują. Tzn. dziury się wypełniają, a górki zdejmujemy za pomocą equalizera. Oczywiście wszytsko musi byc oparte na pomiarach, a nie na "złotym audiofilskim uchu". Ale tutaj jest masa roboty bo trzeba jeszcze ustawiać opóźnienia i głosnosci dla każdego suba. Niełatwa sprawa.

 

Odpowiadając na pytanie, w SCM40 ilość basu bedzie ok. Jego jakość i wpływ na odsłuch będzie zależał od pomieszczenia, tego gdzie siedzisz i gdzie stoją kolumny.

Edytowane przez dziemian

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wspomniał wcześniej mała moc nie oznacza że kolumny nie zagrają. Po prostu przy muzyce z dużą dynamiką (skoki pomiędzy cichymi i głośnymi partiami utworu) i większą głośnością mogą pojawić się problemy z kompresją dźwięku, bo wzmacniacz nie dostarczy wystarczająco dużo mocy. Jak będiesz słuchał jazzu i małych składów wokalnych, albo w małym pomieszczeniu nie powinno być problemu.

 

Z mieszaniem wzmacniaczy jest taki problem, że mają różne impedancje wejściowe i głośności nie będą dopasowane. Musiałbyś mieć jakiś miernik poziomu dźwięku SPL i dopasować głośności. Na ucho zapomnij. Człowiek wyczuwa różnice w dźwięku na poziomie powyżej 0,1db. Poza tym tak czy siak trzeba na wejściu dać jakieś sterowanie głośnością (przedwzmacniacz pasywny, aktywny, sterowanie głośnoscią w CD, czy streamerze) wspólne dla wszystkich kanałów.

 

Z tym basem to nie przesadzaj. Wszyscy szukają kolumn z niskim basem, a nie potrafią zapanować nad modami i potem ten niski bas dudni w pokoju i więcej przeszkadza niż pomaga. Musisz albo zmieniać miejsce odsłuchowe albo miejsce ustawienia kolumn, żeby wpasować się w miejsce gdzie nie ma modów. Jak chcesz mieć dobry bas musisz zainwestowac i trochę się postarać. Wspólczesne podejście mówi o tym, że trzeba umieścić w pokoju kilka subwooferów w różnych miejscach. każdy z nich ma mody (dziury i podbicia), ale dlatego że są umieszczone w różnych miejscach mają rózne mody, które wzajemnie się niwelują. Tzn. dziury się wypełniają, a górki zdejmujemy za pomocą equalizera. Oczywiście wszytsko musi byc oparte na pomiarach, a nie na "złotym audiofilskim uchu". Ale tutaj jest masa roboty bo trzeba jeszcze ustawiać opóźnienia i głosnosci dla każdego suba. Niełatwa sprawa.

 

Odpowiadając na pytanie, w SCM40 ilość basu bedzie ok. Jego jakość i wpływ na odsłuch będzie zależał od pomieszczenia, tego gdzie siedzisz i gdzie stoją kolumny.

Dzięki za wykład, te scm-40 w moim przypadku to przyszłość, ale nie zaszkodzi się już teraz zorientować co w trawie piszczy.Słuchałem te 40stki, na swoich gratach (Yamaha), i wydawało mi się że jest o.k., ale po Twoim poście zastanawiam się czy do dobrze, to tylko pozory, i dlatego że nie miałem możności posłuchać ich na czymś mocniejszym, dlatego moje pytanie o końcówkę która by zagrała (została wysterowana przez Yamahę, ale widzę że to nie takie łatwe).

Wielkie dzięki Kolego. Pozdrawiam.

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się wypowiedziałem w kwestii wzmacniaczy. NIe wierzę w cudowne zestawienia określonych klocków. NIc innego nie dodam. Może inni forumowicze mają swoje sugestie. Pozdrowienia znad morza.

Edytowane przez dziemian

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos jakiekolwiek doswiadczenie z ampami od atc? jest na ebayu w dobrej cenie wydaje mi sie ATC SIA2-150,ludzie mowia ze idealny do kolumn a poki co to moje 11stki kreca mnie wciaz jak w pierwszym miesiacu wiec zmieniac nie zamierzam....

Edytowane przez hydrogen

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wlasnie urok ATC , z nimi sie slucha muzyki a nie sprzetu :) dlatego te kolumny sa na lata :).

Ja sluchalem kiedys klocek ze stajni ATC , barwa bardzo neutralna , ale w tej cenie to juz jest bardzo duzo zestawow do wyboru.

JVC x5500 | Screen 120' Duronic | AVR Marantz 7012 | Media Players - Apple TV 4K - Zidoo Box z10 + HP 24TB server RAID 10 | Monitor Audio RX 7.1.2 | Sub REL 328 - Stereo - Naim XS + Arcam rPlay +Usher Dancer Mini.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam opinię, że nie ważne jaki wzmacniacz, byle był mocny i miał dobre parametry S/N i THD. Graja głównie kolumny i pokój w którym stoją. Miałem rózne dobre wzmacniacze i zmiany były subtelne. Wystarczy przesunąc kolumny o 30 cm w lewo, prawo lub do tyłu i mamy o niebo bardziej słyszalne różnice. Wystarczy zmienić punkt cięcia na zwrotnicy lub nachylenie zboczy i to samo. Ogromne zmiany. Zmiany kabelków w zmacniaczy to nie dla mnie, ale jak ktoś ma pieniadze i lubi to prosze bardzo. Ja wzmacniacze zamieniałem tylko na mocniejsze. Teraz mam 6 x 400W (8 Ohm) do tri-ampingu, co z kolei jest przegięciem w drugą stronę. Ale zostawiam na kino domowe w przyszłości. Myślę, że takie optimum to 6 x 200W. Do ATC raczej bym kupował nawet tańszą, ale wielokanałową końcówkę mocy. Takie np. 4 x 100 W w zupełności wystarczy, a 1-2 dodatkowe kanały będą w odwodzie np. na pasywne subwoofery. Tym bardziej że dobre wielokanałowe końcówki sa tanie, bo wszyscy ganiają za stereo.

 

Na przykład z szybkiego zerknięcia na allegro:

http://allegro.pl/koncowka-5-kanalow-primare-a30-5-27kg-i3469154944.html

 

Rozdzielnik sygnału na wyjściu z przedwzacniacza lub CD na 4 kanały i mamy bi-amping o łącznej mocy 2x200W (4x100W), co w zupełnosci wystarczy dla monitorów ATC.

 

Acha, przypomniało mi się. W studyjnych SCM50 są trzy wzmacniacze o łacznej mocy 350W na kanał (50 na wysokie, 100 na średnie i 200 na niskie. A właściwie to 50 na wysokie i 2 x 200W na średnie i niskie, bo niskie to 8 Ohm woofery i 16 Ohmowe średnie). I to są aktywne kolumny bez strat na pasywnej zwrotnicy. Dlatego uważam, że należy się trzymac bardziej górnej sugerowanej granicy niż nizszej przy wyborze wzmacniacza.

 

Witam

Witam wszystkich miłośników kolumn ATC, ja mam kolumny ATC SCM40 podłączone do końcówki mocy Linn C6100 (6x100W) i wzmacniacza zintegrowanego Linn Majik-I, każdy kanał mam zasilany osobno z końcówki mocy. Według mnie koncówka daje radę. Jeśli ktoś jest zainteresowany mogę udostępnić zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przyjemność obcować z Atc scm 19. Zacne to monitory. Fantastyczna kontrola basu i "drive" noga sama skacze. Gęsta fajna średnica, w stylu który lubię. Może troszkę brakować powietrza między instrumentami i przestrzeni ale tu wychodzi studyjny rodowód firmy. Góra bez szczególnych zastrzeżeń, jest jej tyle co potrzeba nie jestem fanem zbytniego szaleństwa na górze. Na razie najlepsze monitory jakie u mnie gościły......Zobaczymy czy polubią się z Roksanem bo na razie towarzystwo mają toporne (Rotel R-06, Yamaha AX1 - oba trochę za mało finezyjne)

Obudowy zamknięte to jest to!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchałem z kandy k2, moje i nie tylko moje wrażenie to zbyt detaliczna góra, nie wiem może to kwestia akustyki pomieszczenia odsłuchowego...z naimem xs było już zdecydowanie lepiej, choć wiem że to inna klasa cenowa.Słuchałem z nadem 356 ale to chyba nie ta półka jakościowa, różnymi xindakami, m.in. P-AM który jednak nie zdołał napędzić ATC 11 niestety...Dużo dobrego słyszałem o ich dobrej współpracy z Heglem, m.in H100 i H200, dlatego chciałem spróbować z H70 , no ale skoro w przedbiegach już odpada....Interesuje mnie naturalne brzmienie co by to nie miało to znaczyć, z łagodną górą pasma, z dobrą kontrolą niskich częstotliwości, może jeszcze coś innego spróbować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.