Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


Rekomendowane odpowiedzi

W modelu IA-30TMk2 zdalne sterowanie poziomu głośności nie będzie możliwe bez znacznych zmian w wyglądzie (inne rozmieszczenie gałek na panelu przednim np. jak w modelu IA-45Mk2) oraz w wewnętrznym ułożeniu elementów.

Takie wstępne wnioski otrzymałem od mojego guru oraz jakie można wyciągnąć po obejrzeniu zdjęcia przedstawiające położenie potencjometru: http://highfidelity.pl/foto_testy/1304/LAR/12.jpg

Poprostu brakuje miejsca na instalację w tym samym miejscu potencjometru z silniczkiem, który ma większe gabaryty: http://www.meditronik.com.pl/doc/old/oldusb46788.jpg, chodź wolne miejsce jest tuż obok.

Oczywiście, ostatnie zdanie będzie mieć Pan Eugeniusz, lecz jeśli na początku projektu nie było założenia zastosowania potencjometru o większym gabarycie, to pojawia się problem nie do przeskoczenia bez poważnych zmian w konstrukcji.

Swoją drogą szkoda, że Pan Eugeniusz zrezygnował ze stylizacji jaką zastosował w poprzednich konstrukcjach:

ai45_mk2.jpg

Edytowane przez katalonczyk

 

Oczywiście, że nie. Mi chodziło bardziej o to, że wg mnie mądrzej wybrać dobry wzmacniacz bez pilota, niż słabowity wątły z pilotem.

 

Jasne, to jest oczywista oczywistość :).

Swoją drogą szkoda, że Pan Eugeniusz zrezygnował ze stylizacji jaką zastosował w poprzednich konstrukcjach:

 

To akurat kwestia gustu użytkownika końcowego. Mi osobiście bardziej podoba się obecny projekt.

Zastanawiam się nad zakupem wzmacniacz LAR do Harbethów SHL5. Czy ktoś z Was słuchał może takiego zestawienia?

Zastanawiam się czy wzmak mocniejszy (120) to już przesada co do mocy na SHL5 i czy wystarczy p[o prostu lampka (IA-30)? a dźwiekowo co byście bardziej polecali? ;)

Ja mam takie zestawienie dokładnie HL5 bardzo dobrze to gra o czym wcześniej pisałem ale ! Ale jeśli szukasz potęgi przekazu mocy np przy organach czy muzyce klasycznej to zapomnij. Przy słabo nagranych realizacjach szczególnie w muzyce poważnej jakby brakowało mocy. Tak trochę właśnie pod tym kontem sobie wczoraj czytałem jeszcze recenzje LARa i cytat "Potwierdziło się to, o czym pisałem wcześniej, że właściwie jedyną rzeczą jaką ewentualnie można temu wzmacniaczowi wytknąć, jest absolutnie najniższy bas, który właściwie pojawiać się może jedynie w nagraniach organowych tudzież muzyce elektronicznej, gdzie można wygenerować dowolnie niski dźwięk. W każdej innej muzyce delikatne wycofania w najniższym zakresie jest właściwie niezauważalne, bo nie ma w niej aż tak niskich tonów."

jeszcze przeczytałem sobie recenzje Harbethów HL5 "Także najniższy bas jest krótszy i nieco suchszy niż w Dobermannach"

Jak miałem LARa podłączanego pod końcówkę tranzystorową AUDIO REASERCH D-100A i Kolumny Vandersteen 2Ce to tego braku "mocy" nie odczuwałem. I doszedłem do tego że chyba należy zacząć poszukiwania suba do stereo.

 

Ja mam takie zestawienie dokładnie HL5 bardzo dobrze to gra o czym wcześniej pisałem ale ! Ale jeśli szukasz potęgi przekazu mocy np przy organach czy muzyce klasycznej to zapomnij. Przy słabo nagranych realizacjach szczególnie w muzyce poważnej jakby brakowało mocy. Tak trochę właśnie pod tym kontem sobie wczoraj czytałem jeszcze recenzje LARa i cytat "Potwierdziło się to, o czym pisałem wcześniej, że właściwie jedyną rzeczą jaką ewentualnie można temu wzmacniaczowi wytknąć, jest absolutnie najniższy bas, który właściwie pojawiać się może jedynie w nagraniach organowych tudzież muzyce elektronicznej, gdzie można wygenerować dowolnie niski dźwięk. W każdej innej muzyce delikatne wycofania w najniższym zakresie jest właściwie niezauważalne, bo nie ma w niej aż tak niskich tonów."

jeszcze przeczytałem sobie recenzje Harbethów HL5 "Także najniższy bas jest krótszy i nieco suchszy niż w Dobermannach"

Jak miałem LARa podłączanego pod końcówkę tranzystorową AUDIO REASERCH D-100A i Kolumny Vandersteen 2Ce to tego braku "mocy" nie odczuwałem. I doszedłem do tego że chyba należy zacząć poszukiwania suba do stereo.

Albo biamping z hybrydą. Myślałeś o tym?

Albo biamping z hybrydą. Myślałeś o tym?

To by trzeba było dołożyć 8900zł jakby była sama końcówka z regulacją głośności za mniejszą kasę to by trzeba było wypróbować.

 

 

Albo z czystym tranzystorem. W instrukcji do lampy było takie zestawienie przedstawione.

podłączyłem AUDIO REASERCH D-100A i do kolumn na bas a na górę LARa i to była tragedia bo bas zdominował przekaz by musiała być jakaś regulacja nie wiem może jakaś pasywka teraz tego nie sprawdzę bo D-100a sprzedałem za śmieszne 1500zł. :(

 

Wrzuciłem sampler testowy HI-FI i muzyka tylko nie wiem jakie z tego do końca wnioski wyciągnąć i tak dopiero coś słyszę od sciezki

3-20HZ-bardzo cicho ledwo słyszalne

4-25Hz-bardzo cicho

5-28hz-bardzo cicho +

6-31Hz- bardzo cicho++

7-35Hz- słychać głosniej

8-40Hz- słychać głośno

9-44Hz- słychać bardzo głośno

10-50Hz- słychać mniej więcej jak scieżka 7

11-60Hz bardzo głośno

Regulacja głośności była na godzinie 9 powtarzałem ten sam odsłuch z zatkanymi basreflexami i różnicy nie zauważyłem może by trzeba było próbować na większym wzmocnieniu(jak nikogo nie ma w domu i w okolicy;). wnioski jakie mi się nasuwają że coś zaczyna grać od 40 atak naprawdę 44Hz potem dziura na 50Hz i od 60 gra.

Miałem na myśli tranzystor LAR, jest to zapewne sprawdzone połączenie przez Pana Czyżewskiego.

Jeśli masz na myśli LAR IA-120H to moim zdaniem jest to hybryda przedwzmacniacz lampowy końcówki tranzystorowe pracujące w klasie A-B

Jeśli mówimy o bi-ampingu to w HL5 głośni niskotonowy jest również średnio tonowym, więc na mój chłopski rozum zwrotnica na niego puszcza niskie i średnie tony(to jest dolny zaczep) na drugi(górny zaczep) idą wysokie tony. Więc dając na dół tranzystor nie tylko bym zmienił bas ale i średnice a tego bym nie chciał bo to jest najpiękniejszy dźwięk w moim systemie a dawanie z lampy tylko sygnał na wysokie jakoś mi nie pasuje(przede wszystkim finansowo). Takie rozwiązanie mogło by się sprawdzić w starych harbeth 40 one miały 3 zaciski i tam można było próbować nawet z 3 końcówkami ale czy to miało sens jeśli Harbeth w 40.1 wprowadził tylko jedną parę gniazd i uznał że tak jest dobrze. Jedynie ja może powinienem jeszcze wypróbować LAR IA-120H z HL5 może dał by on więcej kopa harbetom tylko nie wiadomo bo basu ponoć jest obficie ale generalnie czytając recenzje to już nie było tylu zachwytów jak nad IA-30TMk2. No ale powinno się odsłuchać w własnym systemie.

Jeśli masz na myśli LAR IA-120H to moim zdaniem jest to hybryda przedwzmacniacz lampowy końcówki tranzystorowe pracujące w klasie A-B

 

Nie, miałem na myśli czysty tranzystor IA-120 Mk2.

 

Jedynie ja może powinienem jeszcze wypróbować LAR IA-120H z HL5 może dał by on więcej kopa harbetom tylko nie wiadomo bo basu ponoć jest obficie ale generalnie czytając recenzje to już nie było tylu zachwytów jak nad IA-30TMk2. No ale powinno się odsłuchać w własnym systemie.

 

Recenzjami bym się nie sugerował. Słuchałem obu wzmacniaczy, lampę mam i nie mam zamiaru jej zamieniać na inny wzmacniacz. Przepaści pomiędzy tymi modelami nie ma, o czym już wspominałem. Przez chwilę zastanawiałem się nawet nad tym, czy aby nie zamienić lampy na hybrydę ze względu na teoretycznie lepsze wysterowanie moich kolumn. Właśnie bezpośrednie odsłuchy pokazały, że z tym wysterowaniem to trochę jak z "miejską legendą", bo okazało się, że lampa wysterowuje je bardzo dobrze:)

 

Jeśli masz możliwość to posłuchaj hybrydy, nawet po to aby się przekonać, że to jednak nie to czego szukasz:)

 

Pozdrawiam.

Nie, miałem na myśli czysty tranzystor IA-120 Mk2

A to sory nie wiedziałem że jest taka wersja.

Jeśli masz możliwość to posłuchaj hybrydy, nawet po to aby się przekonać, że to jednak nie to czego szukasz:)

I tak będę musiał zrobić tylko jak będą możliwości.

Nie porównywałem z lampą Pana Czyżewskiego. Kilka lampowców innych firm miałem okazję słyszeć u znajomych. Cóż, tej hybrydzie zdecydowania bliżej do lampy niż do tranzystora (co dla mnie jest wielkim plusem). W skrócie: piękno lampy i moc tranzystora. Generalnie z Canto Grand dogadał się świetnie. Jest energia, bardzo "mięsisty" dźwięk ale i piękna przestrzeń. Góra detaliczna ale nie męcząca (z topazami potrafiło syknąć czasami) no i bas nareszcie się pojawił taki jakiego potrzebowałem :) Najważniejsze jednak jest to, że wszystkie zakresy są pięknie pozszywane. Jest po prostu pięknie. Słuchałem dziś koncertu King Crimson "Live at the Orpheum" na winylu i trzy perkusje zagrały na tym zestawie wyśmienicie.

Czy ktoś rozważał wymianę lamp w IA-30mk2 na jakieś inne, NOS itd.? jakieś typy, propozycje, doświadczenia?

 

Jako sterujące Psvane, jako mocy Shunguang Treasure, lampa wzmacniająca bez zmian. Poprawa dźwięku od lamp "fabrycznych" zauważalna:)

Witam

czytając na forum o LARach Hybryda i Lampa, postanowiłem spróbować. Mam kolumny akkusy redwine 717(4ohm, 89db). Poprosiłem o podłączenie równie wymagających kolumn w sklepie krakowskim, Dynaudio contour 3.4le, na torze analogowym(preamp LAR dla gramofonu). Siadłem do odsłuchu, popłyneła muzyka, no i przekonałem się że LAR(hybryda) nie zdoła napędzić moich akkusów, wysokie i średnica grały, ale im niżej tym gorzej, nie starczało mocy, wielce żałuję, już myślałem że temat wzmacniacza będę miał za sobą w moim systemie. Dopiero w/w Dynaudio z Leben CS-1000P zagrały, dodatkowo wczoraj słuchałem Ayon spirit III na KT120, tym razem podłączonym do Sonus Faber Olympica, i podobna historia Ayon nie dawał rady, dopiero Tri TRV 845 SE zagrał napełnił muzyką salkę odsłuchową.

Szukam więc dalej, mam zamiar spróbować z czystym tranzystorem w klasie A, Baltlabem Endo 2, ale to już temat nie na to forum.

Dziwne, mój LAR czysta lampa napędza właśnie Dynaudio Contour i co tu dużo mówić, srednica i wysokie piękne o dole nie wspominając. Może po prostu ten rodzaj dźwięku nie jest dla Ciebie.

Jako sterujące Psvane, jako mocy Shunguang Treasure, lampa wzmacniająca bez zmian. Poprawa dźwięku od lamp "fabrycznych" zauważalna:)

Cześć, a jakie rodzaje lamp masz w IA80 i na jakie konkretne wymieniłeś?

A jakichś NOSów Telefunkenów, Mullardów, Philipsów itp. nie próbowałeś?

Miałem:

12BH7 Electro-Harmonix

12AT7 Tung Sol

6CA7 Electro-Harmonix

 

Mam:

12BH7 Electro-Harmonix

12AT7 Psvane

6CA7 Shunguang Treasure Gold

 

Lamp NOS nie sprawdzałem. Sprawdzałem jeszcze Gold Lion Genalexa. Były lepsze od EH ale słabsze od Psvane.

 

Docelowo ma być:

12BH7 Electro-Harmonix Gold - ewentualnie coś z NOS

12AT7TII PSVANE Gold

6CA7-T II PSVANE Gold

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.