Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


konrad79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W modelu IA-30TMk2 zdalne sterowanie poziomu głośności nie będzie możliwe bez znacznych zmian w wyglądzie (inne rozmieszczenie gałek na panelu przednim np. jak w modelu IA-45Mk2) oraz w wewnętrznym ułożeniu elementów.

Takie wstępne wnioski otrzymałem od mojego guru oraz jakie można wyciągnąć po obejrzeniu zdjęcia przedstawiające położenie potencjometru: http://highfidelity.pl/foto_testy/1304/LAR/12.jpg

Poprostu brakuje miejsca na instalację w tym samym miejscu potencjometru z silniczkiem, który ma większe gabaryty: http://www.meditronik.com.pl/doc/old/oldusb46788.jpg, chodź wolne miejsce jest tuż obok.

Oczywiście, ostatnie zdanie będzie mieć Pan Eugeniusz, lecz jeśli na początku projektu nie było założenia zastosowania potencjometru o większym gabarycie, to pojawia się problem nie do przeskoczenia bez poważnych zmian w konstrukcji.

Swoją drogą szkoda, że Pan Eugeniusz zrezygnował ze stylizacji jaką zastosował w poprzednich konstrukcjach:

ai45_mk2.jpg

Edytowane przez katalonczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem wzmacniacz LAR do Harbethów SHL5. Czy ktoś z Was słuchał może takiego zestawienia?

Zastanawiam się czy wzmak mocniejszy (120) to już przesada co do mocy na SHL5 i czy wystarczy p[o prostu lampka (IA-30)? a dźwiekowo co byście bardziej polecali? ;)

Ja mam takie zestawienie dokładnie HL5 bardzo dobrze to gra o czym wcześniej pisałem ale ! Ale jeśli szukasz potęgi przekazu mocy np przy organach czy muzyce klasycznej to zapomnij. Przy słabo nagranych realizacjach szczególnie w muzyce poważnej jakby brakowało mocy. Tak trochę właśnie pod tym kontem sobie wczoraj czytałem jeszcze recenzje LARa i cytat "Potwierdziło się to, o czym pisałem wcześniej, że właściwie jedyną rzeczą jaką ewentualnie można temu wzmacniaczowi wytknąć, jest absolutnie najniższy bas, który właściwie pojawiać się może jedynie w nagraniach organowych tudzież muzyce elektronicznej, gdzie można wygenerować dowolnie niski dźwięk. W każdej innej muzyce delikatne wycofania w najniższym zakresie jest właściwie niezauważalne, bo nie ma w niej aż tak niskich tonów."

jeszcze przeczytałem sobie recenzje Harbethów HL5 "Także najniższy bas jest krótszy i nieco suchszy niż w Dobermannach"

Jak miałem LARa podłączanego pod końcówkę tranzystorową AUDIO REASERCH D-100A i Kolumny Vandersteen 2Ce to tego braku "mocy" nie odczuwałem. I doszedłem do tego że chyba należy zacząć poszukiwania suba do stereo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam takie zestawienie dokładnie HL5 bardzo dobrze to gra o czym wcześniej pisałem ale ! Ale jeśli szukasz potęgi przekazu mocy np przy organach czy muzyce klasycznej to zapomnij. Przy słabo nagranych realizacjach szczególnie w muzyce poważnej jakby brakowało mocy. Tak trochę właśnie pod tym kontem sobie wczoraj czytałem jeszcze recenzje LARa i cytat "Potwierdziło się to, o czym pisałem wcześniej, że właściwie jedyną rzeczą jaką ewentualnie można temu wzmacniaczowi wytknąć, jest absolutnie najniższy bas, który właściwie pojawiać się może jedynie w nagraniach organowych tudzież muzyce elektronicznej, gdzie można wygenerować dowolnie niski dźwięk. W każdej innej muzyce delikatne wycofania w najniższym zakresie jest właściwie niezauważalne, bo nie ma w niej aż tak niskich tonów."

jeszcze przeczytałem sobie recenzje Harbethów HL5 "Także najniższy bas jest krótszy i nieco suchszy niż w Dobermannach"

Jak miałem LARa podłączanego pod końcówkę tranzystorową AUDIO REASERCH D-100A i Kolumny Vandersteen 2Ce to tego braku "mocy" nie odczuwałem. I doszedłem do tego że chyba należy zacząć poszukiwania suba do stereo.

Albo biamping z hybrydą. Myślałeś o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo biamping z hybrydą. Myślałeś o tym?

To by trzeba było dołożyć 8900zł jakby była sama końcówka z regulacją głośności za mniejszą kasę to by trzeba było wypróbować.

 

 

Albo z czystym tranzystorem. W instrukcji do lampy było takie zestawienie przedstawione.

podłączyłem AUDIO REASERCH D-100A i do kolumn na bas a na górę LARa i to była tragedia bo bas zdominował przekaz by musiała być jakaś regulacja nie wiem może jakaś pasywka teraz tego nie sprawdzę bo D-100a sprzedałem za śmieszne 1500zł. :(

 

Wrzuciłem sampler testowy HI-FI i muzyka tylko nie wiem jakie z tego do końca wnioski wyciągnąć i tak dopiero coś słyszę od sciezki

3-20HZ-bardzo cicho ledwo słyszalne

4-25Hz-bardzo cicho

5-28hz-bardzo cicho +

6-31Hz- bardzo cicho++

7-35Hz- słychać głosniej

8-40Hz- słychać głośno

9-44Hz- słychać bardzo głośno

10-50Hz- słychać mniej więcej jak scieżka 7

11-60Hz bardzo głośno

Regulacja głośności była na godzinie 9 powtarzałem ten sam odsłuch z zatkanymi basreflexami i różnicy nie zauważyłem może by trzeba było próbować na większym wzmocnieniu(jak nikogo nie ma w domu i w okolicy;). wnioski jakie mi się nasuwają że coś zaczyna grać od 40 atak naprawdę 44Hz potem dziura na 50Hz i od 60 gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli tranzystor LAR, jest to zapewne sprawdzone połączenie przez Pana Czyżewskiego.

Jeśli masz na myśli LAR IA-120H to moim zdaniem jest to hybryda przedwzmacniacz lampowy końcówki tranzystorowe pracujące w klasie A-B

Jeśli mówimy o bi-ampingu to w HL5 głośni niskotonowy jest również średnio tonowym, więc na mój chłopski rozum zwrotnica na niego puszcza niskie i średnie tony(to jest dolny zaczep) na drugi(górny zaczep) idą wysokie tony. Więc dając na dół tranzystor nie tylko bym zmienił bas ale i średnice a tego bym nie chciał bo to jest najpiękniejszy dźwięk w moim systemie a dawanie z lampy tylko sygnał na wysokie jakoś mi nie pasuje(przede wszystkim finansowo). Takie rozwiązanie mogło by się sprawdzić w starych harbeth 40 one miały 3 zaciski i tam można było próbować nawet z 3 końcówkami ale czy to miało sens jeśli Harbeth w 40.1 wprowadził tylko jedną parę gniazd i uznał że tak jest dobrze. Jedynie ja może powinienem jeszcze wypróbować LAR IA-120H z HL5 może dał by on więcej kopa harbetom tylko nie wiadomo bo basu ponoć jest obficie ale generalnie czytając recenzje to już nie było tylu zachwytów jak nad IA-30TMk2. No ale powinno się odsłuchać w własnym systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli LAR IA-120H to moim zdaniem jest to hybryda przedwzmacniacz lampowy końcówki tranzystorowe pracujące w klasie A-B

 

Nie, miałem na myśli czysty tranzystor IA-120 Mk2.

 

Jedynie ja może powinienem jeszcze wypróbować LAR IA-120H z HL5 może dał by on więcej kopa harbetom tylko nie wiadomo bo basu ponoć jest obficie ale generalnie czytając recenzje to już nie było tylu zachwytów jak nad IA-30TMk2. No ale powinno się odsłuchać w własnym systemie.

 

Recenzjami bym się nie sugerował. Słuchałem obu wzmacniaczy, lampę mam i nie mam zamiaru jej zamieniać na inny wzmacniacz. Przepaści pomiędzy tymi modelami nie ma, o czym już wspominałem. Przez chwilę zastanawiałem się nawet nad tym, czy aby nie zamienić lampy na hybrydę ze względu na teoretycznie lepsze wysterowanie moich kolumn. Właśnie bezpośrednie odsłuchy pokazały, że z tym wysterowaniem to trochę jak z "miejską legendą", bo okazało się, że lampa wysterowuje je bardzo dobrze:)

 

Jeśli masz możliwość to posłuchaj hybrydy, nawet po to aby się przekonać, że to jednak nie to czego szukasz:)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównywałem z lampą Pana Czyżewskiego. Kilka lampowców innych firm miałem okazję słyszeć u znajomych. Cóż, tej hybrydzie zdecydowania bliżej do lampy niż do tranzystora (co dla mnie jest wielkim plusem). W skrócie: piękno lampy i moc tranzystora. Generalnie z Canto Grand dogadał się świetnie. Jest energia, bardzo "mięsisty" dźwięk ale i piękna przestrzeń. Góra detaliczna ale nie męcząca (z topazami potrafiło syknąć czasami) no i bas nareszcie się pojawił taki jakiego potrzebowałem :) Najważniejsze jednak jest to, że wszystkie zakresy są pięknie pozszywane. Jest po prostu pięknie. Słuchałem dziś koncertu King Crimson "Live at the Orpheum" na winylu i trzy perkusje zagrały na tym zestawie wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czytając na forum o LARach Hybryda i Lampa, postanowiłem spróbować. Mam kolumny akkusy redwine 717(4ohm, 89db). Poprosiłem o podłączenie równie wymagających kolumn w sklepie krakowskim, Dynaudio contour 3.4le, na torze analogowym(preamp LAR dla gramofonu). Siadłem do odsłuchu, popłyneła muzyka, no i przekonałem się że LAR(hybryda) nie zdoła napędzić moich akkusów, wysokie i średnica grały, ale im niżej tym gorzej, nie starczało mocy, wielce żałuję, już myślałem że temat wzmacniacza będę miał za sobą w moim systemie. Dopiero w/w Dynaudio z Leben CS-1000P zagrały, dodatkowo wczoraj słuchałem Ayon spirit III na KT120, tym razem podłączonym do Sonus Faber Olympica, i podobna historia Ayon nie dawał rady, dopiero Tri TRV 845 SE zagrał napełnił muzyką salkę odsłuchową.

Szukam więc dalej, mam zamiar spróbować z czystym tranzystorem w klasie A, Baltlabem Endo 2, ale to już temat nie na to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako sterujące Psvane, jako mocy Shunguang Treasure, lampa wzmacniająca bez zmian. Poprawa dźwięku od lamp "fabrycznych" zauważalna:)

Cześć, a jakie rodzaje lamp masz w IA80 i na jakie konkretne wymieniłeś?

A jakichś NOSów Telefunkenów, Mullardów, Philipsów itp. nie próbowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem:

12BH7 Electro-Harmonix

12AT7 Tung Sol

6CA7 Electro-Harmonix

 

Mam:

12BH7 Electro-Harmonix

12AT7 Psvane

6CA7 Shunguang Treasure Gold

 

Lamp NOS nie sprawdzałem. Sprawdzałem jeszcze Gold Lion Genalexa. Były lepsze od EH ale słabsze od Psvane.

 

Docelowo ma być:

12BH7 Electro-Harmonix Gold - ewentualnie coś z NOS

12AT7TII PSVANE Gold

6CA7-T II PSVANE Gold

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.