Skocz do zawartości
IGNORED

Kable cyfrowe - sygnatura brzmienia.


palton

Rekomendowane odpowiedzi

Brak domówienia się Szanownych Kolegów co do jakości i możliwości produktów Tary, bierze się prawdopodobnie stąd, że używana przez tą firmę miedź 8N, posiada cechy, których nie sposób dostrzec w materiałach o mniejszej czystości teoretycznej.

 

Stąd propozycje, aby posłuchać całościowego okablowania 8N, gdyż incydentalny kabel Tary nie znajdzie swojego pola pracy w pozostałych kablach systemu, powodując dysharmonię, co jest oczywiste i zrozumiałe.

 

 

Kable mogą pracować razem jeśli mają podobne cechy podstawowe, a różnią się tylko finalnym przygotowaniem, izolacją lub geometrią.

Jeśli różnią się czystością przewodnika sprawa współpracy się komplikuje.

 

Głębokie plany 8N nie przebiją się przez 7 czy 6N.

Powstaną też problemy czasowe.

Powstaną sygnały wypadkowe, co usłyszymy jako nienaturalność.

 

Używanie kabli jednorodnych w decydujących cechach jest bardzo ważne, odsłuchy to potwierdzają, bardzo często systemy dobrze się czują przy okablowaniu jednego producenta.

 

Wiedza o preferencjach producentów, pozwala oczywiście mieszać wyroby z różnych wytwórni, ale nic nigdy nie jest z góry przesądzone, konieczne są indywidualne próby, ponieważ jest jeszcze wpływ podzespołów w urządzeniach, na charakterystyki pożądanych przewodników.

Niezwykle istotne są jakości drutów w zasilaczach urządzeń, kiedy nie są dobre, stosowanie 8N może przynieść rozczarowanie, gdyż taka sytuacja będzie owocować prześwietleniem urządzenia przez kabel i właśnie dzięki niemu wykazaniem że zasilacz jest niewystarczająco dobry.

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Testowalem u siebie już kilka kabli cyfrowych jak Siltech HF8, Harmonic Tech.Platinum Cyberlink i Harmonic Tech.Magic Digital 2.

Teraz od kilku godzin wygrzewam topową cyfrowkę Tary Labs poza ich kablami z próżnią, czyli Tara Labs The 0.8 Digital.

Wiecej napiszę za tydzień jak się wygrzeje ale już słychać że to wyśmienity kabel najwyższych lotów i jednak są różnice miedzy cyfrówkami.

 

Pozdrawiam

Sly

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem u siebie już kilka kabli cyfrowych jak Siltech HF8, Harmonic Tech.Platinum Cyberlink i Harmonic Tech.Magic Digital 2.

Teraz od kilku godzin wygrzewam topową cyfrowkę Tary Labs poza ich kablami z próżnią, czyli Tara Labs The 0.8 Digital.

Wiecej napiszę za tydzień jak się wygrzeje ale już słychać że to wyśmienity kabel najwyższych lotów i jednak są różnice miedzy cyfrówkami.

 

Pozdrawiam

Sly

Sly,posłuchaj koniecznie Kimber D 60 Illuminati,niestety tylko rca.Jeśli musi być xlr

to Kimber AGDL lub model wyzej TGDL do wymagających systemów.

Z tych wymienionych przez Ciebie znam Siltech'a HF8.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly,posłuchaj koniecznie Kimber D 60 Illuminati,niestety tylko rca.Jeśli musi być xlr

to Kimber AGDL lub model wyzej TGDL do wymagających systemów.

Z tych wymienionych przez Ciebie znam Siltech'a HF8.

 

Używam właśnie RCA. Znam analogowe Kimbery ale cyfrówki nie.

Nie wiem jak to jest bo w końcu kabel cyfrowy to tylko kabel cyfrowy.

Lecą sobie pakiety cyfr i powinno przy każdym takim kablu dobrej jakości

grać tak samo. Ale tak nie jest. Różnice są spore.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam właśnie RCA. Znam analogowe Kimbery ale cyfrówki nie.

Nie wiem jak to jest bo w końcu kabel cyfrowy to tylko kabel cyfrowy.

Lecą sobie pakiety cyfr i powinno przy każdym takim kablu dobrej jakości

grać tak samo. Ale tak nie jest. Różnice są spore.

Niby tak jest jak mówisz ale różnice w brzmieniu są znaczne.Szczególnie przy nagrywaniu CDR'ów jest powalająca wręcz.Najlepsze efekty soniczne miałem właśnie z D-60 Illuminati /300 euro,Sun Audio/Sun Wire Reference/licencja Madrigala/-niedrogi 250 euro i z Siltecha różne

modele.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly,posłuchaj koniecznie Kimber D 60 Illuminati,niestety tylko rca.

 

Zamulacz jakich mało chyba jedynie do systemów na "żyletkach" totalny zjadacz informacji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamulacz jakich mało chyba jedynie do systemów na "żyletkach" totalny zjadacz informacji

 

Rafaell'o jeśli Illumiati D-60 jest mulącym kablem cyfrowym,to wypada abyś

doradził pierwszą trójkę najlepszych cyfrówek rca/xlr Twoim zdaniem.Z góry dziękuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaell'o jeśli Illumiati D-60 jest mulącym kablem cyfrowym,to wypada abyś

doradził pierwszą trójkę najlepszych cyfrówek rca/xlr Twoim zdaniem.Z góry dziękuję.

 

 

Mogę tu wtrącić że z tego co wielokrotnie czytałem tu i tam to najlepsze kable cyfrowe to MIT Oracle MA-X Digital, Tara Labs The 0.8 Digital, Acrolink 7N-DA6300, Synergistic Research Tesla D3 Digital + Galileo MPC ale tu mówimy o kablach w cenie od 12000zł w górę przy 1.5m bo kabel cyfrowy powinien mieć 1.5m, nie mniej.

Z tańszych wysoko oceniany jest Harmonic Tech Magic Two Digital.

Teraz testuję Tare a za 4 tyg mam mieć Synergistic Research D3 i zobaczymy o co tu biega.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę tu wtrącić że z tego co wielokrotnie czytałem tu i tam to najlepsze kable cyfrowe to MIT Oracle MA-X Digital, Tara Labs The 0.8 Digital, Acrolink 7N-DA6300, Synergistic Research Tesla D3 Digital + Galileo MPC ale tu mówimy o kablach w cenie od 12000zł w górę przy 1.5m bo kabel cyfrowy powinien mieć 1.5m, nie mniej.

Z tańszych wysoko oceniany jest Harmonic Tech Magic Two Digital.

Teraz testuję Tare a za 4 tyg mam mieć Synergistic Research D3 i zobaczymy o co tu biega.

Sly, świadomie poprosiłem Rafaello o podanie jego'najlepszych'typów.

W swoich zasobach mam jeszcze cyfrową Kubalę 'Emotion' xlr ale przez przypadek.Jeszcze jej nie testowałem bo mieszkam na walizkach/wkrótce przeprowadzka/.Przyznam,że maksymalnie warto

przeznaczyć na cyfrówkę do 1000 euro,ale jest to TYLKO moje zdanie.

Z cyfrówek o których piszesz ciekawi mnie Tara i Stealth /ale to mój typ/bo to aktualnie

najbardziej 'hot'kablowa manufaktura za oceanem.Konekty INDRA uchodzą za jedne z lepszych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaell'o jeśli Illumiati D-60 jest mulącym kablem cyfrowym,to wypada abyś

doradził pierwszą trójkę najlepszych cyfrówek rca/xlr Twoim zdaniem.Z góry dziękuję.

Doradzę Ci zrobić z ogólnie dostępnego kabla profesjonalnego o zalecanych parametrach (oporność falowa i takie tam) i takowych wtyczek żadnych wodotrysków-czyli wszystko zgodnie ze sztuką i to będzie spokojnie deklasować Illumiati D-60.

Taki ordynarny kabelek z wtykami niklowanymi! mogę Ci podesłać; do 1000zł nie ma co przepłacać a koszt nawet z audiofilską marżą to może 180 złotych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Użytkownicy+

Opiszcie testowane przez Was kable, w jakim kierunku idą zmiany. Osobą które nie testowały kabli cyfrowych, lub nie słyszały ich wpływu, dziękuję za wypowiedzi.

 

Powyżej cytuję pierwszy mój wpis z tego wątku. Jako autor tematu, będę usuwał wpisy inne, niż opisy sygnatury dźwiękowej poszczególnych kabli cyfrowych.

Przypominam również, że autorowi, przysługuje prawo banowania we własnych tematach, a także zamknięcie go.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas napisać kilka słów choć być może to co napiszę tylko mnie ośmieszy bo sam nie do końca wierzę w to co słyszę.

Założyłem ten wątek bo byłem ciekaw czy kable cyfrowe mogą się różnić i czy ma sens wpinania lepszych kabli.

W przypadku interkonektów analogowych sprawa dla mnie jest oczywista i kable różnią się nawet znacznie.

Nie mniej jednak mówimy tu o kablach cyfrowych gdzie jest przesyłany strumień czy też pakiety cyfr i na wyjściu musi być

to samo co na końcu kabla.

Na chłopski rozum różnić być nie powinno jeśli mówimy o kablach przyzwoitej jakości z dobrą izolacją i porządnymi wtykami.

Sam miałem kilka różnych cyfrówek i różnice były bardzo małe.

Kiedyś miałem dobrze oceniany kabel Siltech HF8. Myślę że kabel bardzo dobry ale porównywałem go z markowym optykiem i ja

różnic nie słyszałem.

 

Po czasie kupiłem jeszcze lepsze kable, również bardzo uznane Harmonic Technology Cyberlink Platiunum z monokrystalicznego

srebra.Bardzo porządne kabelki i nie aż tak drogie.W polskiej dystrybucji cena za 1m była ok 1600zł.

Grały niewiele ale jednak lepiej niż ten Siltech. Jeszcze większa rozdzielczość i przejrzystość.

Byłem zadowolony więc kolejnym etapem był najwyższy model firmy Harmonic Technology(poza kablami fotonowymi) model Harmonic Tech Digital Magic 2.

Kabel już trochę droższy ale nie przesadnie.Gdyby był w naszej dystrybucji kosztowałby ok 3000zł za 1m.

 

Poza monokrystalicznym srebrem użyto też żyłę z monokrystalicznej miedzi.

Tym razem różnica choć nadal nie gigantyczna to znów była na plus i była słyszalna.Muza dostała więcej ciepła, więcej ciała, lepszy bas i wypełnienie.

 

To był ostatni mój kabel z którego do dziś jestem bardzo zadowolony.

Poryłem trochę w sieci i znalazłem informacje że w wyniku badań elektrycznych określono że kabel cyfrowy musi mieć min 1.5m a nie 1m jak w przypadku kabli

analogowych. Ponoć ma to duże znaczenie.

 

Od wczoraj testuje najwyższy model cyfrowej Tary Labs poza kablami próżniowymi, czyli Tara Labs The 0.8 Digital właśnie o długości 150cm, wersja RCA.

Cena kabla oficjalnie ponad 11000zł za 150cm.

 

Wpiąłem go w DAC-a i sam nie wierzę co słyszę. Brzmienie całego systemu zmieniło się diametralnie i tym razem jest to różnica zasadnicza.

Wydaje się to nieprawdopodobne ale tak jest chyba że mam omamy słuchowe.

 

Byłoby fajnie gdyby ktoś też u siebie spróbował i potwierdził lub zaprzeczył zmianom jakie wprowadza ten cyfrowy kabel.

 

Nadal jest szybkość, szeroka i głęboka scena, nie ma utraty szczegółów ani wybrzmiewań ale góra jest podawana bardziej pastelowo i przyjemnie, mocno zwiększyła się

jakby pojemność średnicy, dźwięk ma większą masę, więcej mięcha a bas jest tak potężny i głęboki jakby grał inny sprzęt.

Nawet przy cichym słuchaniu bas schodzi nisko i sprzęt wydaje masywne pomruki których wcześniej przy tak cichym słuchaniu nie było.

 

Po wpięciu tego kabla system gra jakby był inny DAC lub inny wzmacniacz.To brzmienie jest trochę podobne do dzielonego Burmestera.

W tej sytuacji zastanawiam się po co uciekać od rozdzielczych, szybkich DAC-ów w stronę analogowych, lampowych które grają cieplej, milej ale tracą rozdzielczość jeśli można

wpiąć taki kabel i pozostanie rozdzielczość, szybkość ale dojdzie ciepło, mięcho, potężny bas, pastelowa góra itd.

Teraz mój system ma zalety które miał ale stał się cieplejszy, bardziej analogowy, z lepszą średnicą, jeszcze lepszym basem i miękką górą jakby z super lamp, bez ich wad.

 

Być może mam omamy słuchowe.

Jeśli jest tak jak słyszę to zastanawiam się jak to możliwe i o co tu chodzi? Czy poprzednie, tańsze ale jednak bardzo dobre kable gubiły jakieś dane? Czy może Tara coś podkręca w tych kablach

i podaje on wszystkie dane ale podkręca co nie co jakby na sterydach?

Z drugiej strony jeśli ktoś ma system ciepły z bardzo mocnym basem to ten kabel może się nie wpasować i sprzęt zagra dźwiękiem przebasowionym, za cieżkim, za mocnym.

A może chodzi o tą krytyczną długość 150cm. Ponoć wtedy gra znacznie lepiej niż długość 100cm. Sam już nie wiem!

 

Pytanie czy można jeszcze lepiej? Wygląda na to że pewnie tak.

Za 4 tyg mam mieć najlepszy cyfrowy kabel Synergistic Research Tesla D3 LE z zasilaczem Galileo MPC do aktywnego ekranowania.

To może być ciekawe starcie gigantów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Użytkownicy+

sly30, dokładnie tak bym opisał Tarę ISM, którą miałem. Był to model, zdaje się o oczko niżej, niż przez Ciebie testowany. Dźwięk przyjemny, bez oznak szorstkości, wypełniony, a jednocześnie szczegółowy.

 

 

 

PS. Ten temat założyłem ja, po tym, jak "niesłyszący",7 rozwalili, wątek założony prze Ciebie.

PS2. To zakładka Hi-End, kto nie słyszy takich różnic, powinien zmienić zakładkę ... albo sprzęt.

Proszę się nie odnosić, do PS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly - teorię tych 1.5m pierwszy przedstawił chyba Chris Sommovigo z Illuminati. Potem widziałem ją powtarzaną przez kilka osób. Idea była taka, że jest to na tyle długi kabel, że powstające w nim odbicia wracają na tyle późno (ze względu na długość kabla) że są łatwo odróżniane przez odbiornik od sygnału pierwotnego i ignorowane.

 

Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.

 

Mam u siebie pożyczoną z Audio Systemu Tarę 0.8 Digital RCA, tyle że 1m, i gra dokładnie tak jak opisujesz - dźwiękiem naturalnym, wypełnionym, a przy tym bardzo gładkim i szczegółowym. Fajny kabel, tylko niestety drogi :(

 

Jeżeli chcesz spróbować coś z kategorii cost-no-object, to proponuję sprawdzić kabel Stealh Varidig Sextet:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dla wielu to jest the best of the best.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas napisać kilka słów choć być może to co napiszę tylko mnie ośmieszy bo sam nie do końca wierzę w to co słyszę.

Założyłem ten wątek bo byłem ciekaw czy kable cyfrowe mogą się różnić i czy ma sens wpinania lepszych kabli.

W przypadku interkonektów analogowych sprawa dla mnie jest oczywista i kable różnią się nawet znacznie.

Nie mniej jednak mówimy tu o kablach cyfrowych gdzie jest przesyłany strumień czy też pakiety cyfr i na wyjściu musi być

to samo co na końcu kabla.

Na chłopski rozum różnić być nie powinno jeśli mówimy o kablach przyzwoitej jakości z dobrą izolacją i porządnymi wtykami.

Sam miałem kilka różnych cyfrówek i różnice były bardzo małe.

Kiedyś miałem dobrze oceniany kabel Siltech HF8. Myślę że kabel bardzo dobry ale porównywałem go z markowym optykiem i ja

różnic nie słyszałem.

 

Po czasie kupiłem jeszcze lepsze kable, również bardzo uznane Harmonic Technology Cyberlink Platiunum z monokrystalicznego

srebra.Bardzo porządne kabelki i nie aż tak drogie.W polskiej dystrybucji cena za 1m była ok 1600zł.

Grały niewiele ale jednak lepiej niż ten Siltech. Jeszcze większa rozdzielczość i przejrzystość.

Byłem zadowolony więc kolejnym etapem był najwyższy model firmy Harmonic Technology(poza kablami fotonowymi) model Harmonic Tech Digital Magic 2.

Kabel już trochę droższy ale nie przesadnie.Gdyby był w naszej dystrybucji kosztowałby ok 3000zł za 1m.

 

Poza monokrystalicznym srebrem użyto też żyłę z monokrystalicznej miedzi.

Tym razem różnica choć nadal nie gigantyczna to znów była na plus i była słyszalna.Muza dostała więcej ciepła, więcej ciała, lepszy bas i wypełnienie.

 

To był ostatni mój kabel z którego do dziś jestem bardzo zadowolony.

Poryłem trochę w sieci i znalazłem informacje że w wyniku badań elektrycznych określono że kabel cyfrowy musi mieć min 1.5m a nie 1m jak w przypadku kabli

analogowych. Ponoć ma to duże znaczenie.

 

Od wczoraj testuje najwyższy model cyfrowej Tary Labs poza kablami próżniowymi, czyli Tara Labs The 0.8 Digital właśnie o długości 150cm, wersja RCA.

Cena kabla oficjalnie ponad 11000zł za 150cm.

 

Wpiąłem go w DAC-a i sam nie wierzę co słyszę. Brzmienie całego systemu zmieniło się diametralnie i tym razem jest to różnica zasadnicza.

Wydaje się to nieprawdopodobne ale tak jest chyba że mam omamy słuchowe.

 

Byłoby fajnie gdyby ktoś też u siebie spróbował i potwierdził lub zaprzeczył zmianom jakie wprowadza ten cyfrowy kabel.

 

Nadal jest szybkość, szeroka i głęboka scena, nie ma utraty szczegółów ani wybrzmiewań ale góra jest podawana bardziej pastelowo i przyjemnie, mocno zwiększyła się

jakby pojemność średnicy, dźwięk ma większą masę, więcej mięcha a bas jest tak potężny i głęboki jakby grał inny sprzęt.

Nawet przy cichym słuchaniu bas schodzi nisko i sprzęt wydaje masywne pomruki których wcześniej przy tak cichym słuchaniu nie było.

 

Po wpięciu tego kabla system gra jakby był inny DAC lub inny wzmacniacz.To brzmienie jest trochę podobne do dzielonego Burmestera.

W tej sytuacji zastanawiam się po co uciekać od rozdzielczych, szybkich DAC-ów w stronę analogowych, lampowych które grają cieplej, milej ale tracą rozdzielczość jeśli można

wpiąć taki kabel i pozostanie rozdzielczość, szybkość ale dojdzie ciepło, mięcho, potężny bas, pastelowa góra itd.

Teraz mój system ma zalety które miał ale stał się cieplejszy, bardziej analogowy, z lepszą średnicą, jeszcze lepszym basem i miękką górą jakby z super lamp, bez ich wad.

 

Być może mam omamy słuchowe.

Jeśli jest tak jak słyszę to zastanawiam się jak to możliwe i o co tu chodzi? Czy poprzednie, tańsze ale jednak bardzo dobre kable gubiły jakieś dane? Czy może Tara coś podkręca w tych kablach

i podaje on wszystkie dane ale podkręca co nie co jakby na sterydach?

Z drugiej strony jeśli ktoś ma system ciepły z bardzo mocnym basem to ten kabel może się nie wpasować i sprzęt zagra dźwiękiem przebasowionym, za cieżkim, za mocnym.

A może chodzi o tą krytyczną długość 150cm. Ponoć wtedy gra znacznie lepiej niż długość 100cm. Sam już nie wiem!

 

Pytanie czy można jeszcze lepiej? Wygląda na to że pewnie tak.

Za 4 tyg mam mieć najlepszy cyfrowy kabel Synergistic Research Tesla D3 LE z zasilaczem Galileo MPC do aktywnego ekranowania.

To może być ciekawe starcie gigantów.

Sly,fajny opis.Poniżej przesyłam porównanie które może być pomocne dla Ciebie.

Yesterday, one of my dear audiophile buddies asked if I would bring over my Stealth Sextet cable so he could compare its performance towards a TARA Labs digital reference cable that he had in for audtioning.

 

We were both shocked on how much better the Sextet was compared to the TARA Labs reference cable. Across the entire sonic spectrum ( timbres-layering in the sound stage-air around players-transparency-microdetails-decay trails-speed-natural musicality) the Sextet totally and completely out performed the TARA Labs reference cable.

 

The TARA Labs cable retails for $6900.00 vs $2700.00 for the Stealthy Sextet! Well, I guess you can figure out which cable my friend sent back and which he ordered later that day. I still have not heard a better digital cable then the Sextet and I have heard a bunch more since my original review. Without being nasty towards TARA Labs, this is a pretty rotten sounding cable for an awful lot of money.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elb pisał że Stealth Sextet jest super. I jesli gra jeszcze lepiej niż ta Tara to musi być rewelacja!

Nie twierdzę że ta Tara o której napisaem jest najlepsza. Napisałem że jest o klasę lesza od tego co słuchałem do tej pory!!

Ale napisałem też że skoro aż tak bardzo moźe być lepiej to pewnie moźe być jeszcze lepiej....hehehe

U nas niestety nie ma dystrybutora Stealth Audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elb pisał że Stealth Sextet jest super. I jesli gra jeszcze lepiej niż ta Tara to musi być rewelacja!

Nie twierdzę że ta Tara o której napisaem jest najlepsza. Napisałem że jest o klasę lesza od tego co słuchałem do tej pory!!

Ale napisałem też że skoro aż tak bardzo moźe być lepiej to pewnie moźe być jeszcze lepiej....hehehe

U nas niestety nie ma dystrybutora Stealth Audio.

Sly,skontaktuj się z Ultimate Audio z Portugalii.Ci sympatyczni panowie są w posiadaniu

sporej oferty Stealth'a w rozsądnej cenie.Osobiście załatwiałem interkonekt Metacarbon.

Podaję kontakt. Ultimate Audio High End Audio&Video

Website: www.ultimate-audio.eu

Email: [email protected]

Contacts: +351914928304/+351934945151

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly,skontaktuj się z Ultimate Audio z Portugalii.Ci sympatyczni panowie są w posiadaniu

sporej oferty Stealth'a w rozsądnej cenie.Osobiście załatwiałem interkonekt Metacarbon.

Podaję kontakt. Ultimate Audio High End Audio&Video

Website: www.ultimate-audio.eu

Email: [email protected]

Contacts: +351914928304/+351934945151

 

O, bardzo ci dziękuję za ten kontakt ale właśnie cisnę dealera z Holandii...MB Design Art&Audio....hehehe

Twój namiar będzie rezerwowy, ale dzięki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, bardzo ci dziękuję za ten kontakt ale właśnie cisnę dealera z Holandii...MB Design Art&Audio....hehehe

Ultimate Audio dysponuje kablami demo a wtedy cena jest o 45% niższa od detalicznej,

napisz to nic nie kosztuje.Powodzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultimate Audio dysponuje kablami demo a wtedy cena jest o 45% niższa od detalicznej,

napisz to nic nie kosztuje.Powodzenia.

 

Ty masz tego Metacarbona tak? Czy już nie masz?

A jak byś go opisał?

Nie miałem nigdy żadnego Stealth-a.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz tego Metacarbona tak? Czy już nie masz?

A jak byś go opisał?

Nie miałem nigdy żadnego Stealth-a.

Mam oczywiście.Metarabon jest championem- 90% brzmienia Indry/najlepsza/

i za ROZSĄDNE pieniądze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oczywiście.Metarabon jest championem- 90% brzmienia Indry/najlepsza/

i za ROZSĄDNE pieniądze.

 

teraz ich topowy to Sakra, ponoć jeszcze lepszy niż Indra.

A jakie brzmienie ma Metacarbon? Do czegoś podobne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ich topowy to Sakra, ponoć jeszcze lepszy niż Indra.

A jakie brzmienie ma Metacarbon? Do czegoś podobne?

Metacarbon jest prawie doskonały w każdym aspekcie brzmienia i każdego zakresu pasma

przenoszenia.Ma niebywałą scenę z doskonałą lokalizacją instrumentów i muzyków jako

jednej i pełnej wysmakowanej całości.Charakter brzmienia neutralny bez ocieplenia lub najmniejszej ostrości.

Przy tym dżwięk ma najwyższą jakość przekazu i dosłownie 'pieści' uszy słuchacza.

Trzeba Stealtha generalnie posłuchać aby wyrobić własną ocenę na jego temat.

Bądż ostroży z Nanofiberem gdyż ma trochę wycofaną/przygaszoną górę i delikatnie przypomina VDH 1,2 w brzmieniu/to też jest kabelek węglowy/

Spróbuj poczytać testy.Jeśli chcesz to podeślę coś do czytania ale jutro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Dzięki uprzejmości firmy Audiofast, dystrybutora Synergistic Research, trafił w moje ręce najwyższy model kabla cyfrowego Synergistic Research D3 LE, wersja RCA, 1.5m.

O cenach nie będę pisał żeby nie przyprawić o zawał kolegę Zyzia ale powiem, że czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

 

Kabel jest gruby jak grube kable zasilające!! Tak ze 3-4x grubszy niż większość kabli cyfrowych.Do tego sztywny więc lepiej żeby było 1.5m, no chyba że ktoś ma kocki blisko

siebie albo jeden na drugim.

Jak większość kabli Synergistic Research ten też ma aktywne ekranowanie, czyli z kabla wystaje wtyk do którego wpina się dołączany zasilacz i przez cały czas przez

kabel biegnie prąd o napięciu 30V który całkowicie izoluje kabel od wszelkich zakłóceń.

Do tego dochodzi wiele bajerów jak to że żyły kabla są oczywiście z monokrystalicznych metali, zaplecione w tzw Tricon żeby znosiły wzajemnie wszelkie promieniowania.

Tam jeszcze robią w czasie produkcji jakieś bajery jak trzymanie kabli w Cryo komorach i Quantum tunneling czyli przepuszczanie przez kabel prądu o napięciu 2 000 000 volt.

 

Co ciekawe z kabla wystają jeszcze 2 wtyczki w które wpina się tzw Bullets czyli takie jakby naboje z diodami.Są w zestawie 3 komplety Bulletów i każde dają nieco inne brzmienie,

tak że kabel można dostroić pod własny gust do swojego systemu.

 

Jak na razie kabel dopiero się wygrzewa więc z opisem wstrzymam się jeszcze kilka dni, może tydzień. Non stop 24h na dobę biegnie przez niego sygnał więc ma już ok 50h ale wg.producenta

musi mieć 300h i wtedy dopiero jest wygrzany.

Taki technologiczny kosmos bo trudno to coś nazwać tylko kablem cyfrowym. To raczej urządzenie łączące cyfrowo 2 klocki audio...hehehe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly - teorię tych 1.5m pierwszy przedstawił chyba Chris Sommovigo z Illuminati. Potem widziałem ją powtarzaną przez kilka osób. Idea była taka, że jest to na tyle długi kabel, że powstające w nim odbicia wracają na tyle późno (ze względu na długość kabla) że są łatwo odróżniane przez odbiornik od sygnału pierwotnego i ignorowane.

 

Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.

 

 

Chris chyba ostatnio zmienił zdanie co do długości kabli. Ostatni wypuszcza kable cyfrowe w jednej słusznej długości 1.23m (48.5").

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mam tego taniego black cat - rewelacyjna cyfrówka za bardzo małe pieniądze.Porównywałem go do droższego 3 x chord signature RCA (1 metr) i Kimber orchid AES/EBU(1,5 metra) i wg mnie ta tania cyfrówka jest sporo lepsza.

 

Ale w tym temacie to TRON-a trzeba by wystawić przeciwko proponowanym cyfrówkom za 10-20 tys. zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris chyba ostatnio zmienił zdanie co do długości kabli. Ostatni wypuszcza kable cyfrowe w jednej słusznej długości 1.23m (48.5").

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mam tego taniego black cat - rewelacyjna cyfrówka za bardzo małe pieniądze.Porównywałem go do droższego 3 x chord signature RCA (1 metr) i Kimber orchid AES/EBU(1,5 metra) i wg mnie ta tania cyfrówka jest sporo lepsza.

 

Ale w tym temacie to TRON-a trzeba by wystawić przeciwko proponowanym cyfrówkom za 10-20 tys. zł.

 

Tron? To aluzja do filmu czy model kabla? Nie znam.

Co do długości kabli to pewne jest że lepiej dłuższy niź 1m a czy to 1.23 czy 1.5m to już mniej ważne.

Nie wiem czy w ogóle można zamówić te topowe kable w tak nietypowej długości jak 1.23m.

Albo są 1m albo 1.5m i wiecej co 0.5m.

Zresztą te grube i sztywne lepiej dłuższe bo łatwiej je ułożyć.

 

Akurat np Tara Labs The 0.8 Digital gruba nie jest ale jest sztywna i wyginanie jej na siłę odpada.

Rewelacyjny kabel. Wprowadził tak duże zmiany na plus że wydaje się to nie prawdopodobne.

Ciekaw jestem jak w porównaniu z nią wypadnie ten Synergistic Research D3 LE, ale porównanie można zrobić za tydzień.

Teraz się wygrzewa.

Na koniec, pewnie za miesiąc do porównania stanie ponoć nr 1 czyli Stealth Audio - Virdig Sextet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Co do długości kabli to pewne jest że lepiej dłuższy niź 1m a czy to 1.23 czy 1.5m to już mniej ważne.

 

Absolutnie nie ma w tym nic pewnego. Wszystko zależy od stromości zbocza sygnału, konstrukcji kabla (a więc co za tym idzie szybkości propagacji sygnału w kablu), oraz częstotliwości sygnału (inna dla 44.1kHz, a inna dla 192kHz). Dla różnych kombinacji tych parametrów otrzymasz różne długości identycznego kabla ! A więc dla różnych przyjętych parametrów idealny kabel może mieć 0,5-0.7m, albo np. 1,5-2m ! Za długi też nie dobrze, bo jest też pewna długość przy której sygnał odbity będzie ci wracał idealnie 'w punkt', gdy odbiornik dokonuje zliczenia sygnału (i w ten sposób zakłóci jego pracę).

 

Przy ekstremalnie niskich czasach narastania sygnału nadajnika (czyli maksymalnej stromości zbocza sygnału) typu <1ns, jesteś w stanie nawet podłączyć gniazdo transportu bezpośrednio do gniazda DACa (a więc kabel = 0cm) a sygnał odbity i tak nie zdąży dostatecznie szybko wrócić aby zakłócić pracę odbiornika. Wiele też zależy od tego, ile % sygnału taki nadajnik ci odbije ... bo jak zaprojektujesz go jak czarną dziurę, to sygnał odbity od odbiornika w DACu, wróci do transportu i tam 'zniknie' :)

 

Generalnie ciekawy temat, i brak prostych rozwiązań :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację i takich badań my nie jesteśmy w stanie przeprowadzić ale jak sam piszesz różnie jest dla różnych częstotliwości a puszczamy przez kabel różne pliki cyfrowe a więc powinien być względnie uniwersalny.

Pamiętam że wiele lat tamu czytałem wywiad gościa z Nordosta i mówił że robili badania i np sygnał w analogowym interkonekcie po wyjściu ze źródła ulega załamaniu i powraca do pierwotnego poziomu po 94cm co oznacza że internokent nie powinien być krótszy niż 1m a wydawałoby się na ludzką logikę, że czym krótszy tym lepiej.

Tak samo z kablami zasilającymi.Okazuje się że większość firm w swoich topowych seriach kabli AC albo nawet we wszystkich seriach stosuje długość 2m np MIT, Agento a Shunyata 1.8m podczas gdy użytkowo często wystarczyłoby 1m, max 1.5m.

Ponoć czym dłuższy kabel AC tym lepiej, oczywiście jak sądzę jest jakaś granica rozsądku.

Tak więc nie dziwi mnie że pojawiły się głosy że cyfrówki jednak lepiej żeby miały ponad 1m ale nie za dużo.

Zważywszy że niektóre kable są grube i sztywne to 1.5 wydaje się rozsądną długością do większości systemów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.