Skocz do zawartości
IGNORED

Nasze adaptacje akustyczne - galeria


romekjagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, xajas napisał:

Popatrz sobie na rekomendacje: 200-400ms i ich odchylki.
A potem spojrzyj rzeczywistosci w oczy i przeanalizuj wiekszosc cytowanych tutaj pomiarow wartosci i ich przebiegow (jesli ktos wogole ma takie pomiary i ma odwage je pokazac).
Ja sie w tym zalecanym zakresie mieszcze, ale tez wiem jakim nakladem i z jakim efektem (takze na poprawna reprodukcje przestrzeni), wiec nie rozumiem tego propagowania wydluzonego poglosu i stylizowania go jako srodka wspomagajacego „naturalnej“ niehamowanej reprodukcji i optymalizujacego kreowanie sceny

Ty zupełnie nie rozumiesz że mierzony pogłos przy elementach pochłaniających nie obrazuje takiego przy elementach rozpraszających dźwięk i tu nic z tym w ramach technik pomiarów za bardzo nic nie zrobiono bo normy dotyczą pochłaniania poszczególnych ustrojów a nie ma nic o rozpraszaniu

 

Kolejna sprawa za BBC pogłos rzędu 0,2-0,4s jest zalecany tylko do małych pomieszczeń nagraniowych przeznaczonych dla spikerow radiowych!!! gdzie nagranie transmitowane z radia i jego treść musi być zrozumiałe dla słuchających

W domach do słuchania  pogłos ze względu na zrozumiałość i naturalność powinien mieścić się w przedziale 0,5-0,6s

5 minut temu, Bartek Chojnacki napisał:

ale żeby wyłapać 1 z 30 to musisz być dyrygentem raczej

Oraz być w orkiestrze a nie 5 ,15 i więcej metrów dalej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, ASURA napisał:

Ty zupełnie nie rozumiesz że mierzony pogłos przy elementach pochłaniających nie obrazuje takiego przy elementach rozpraszających dźwięk i tu nic z tym w ramach technik pomiarów za bardzo nic nie zrobiono bo normy dotyczą pochłaniania poszczególnych ustrojów a nie ma nic o rozpraszaniu

 

Kolejna sprawa za BBC pogłos rzędu 0,2-0,4s jest zalecany tylko do małych pomieszczeń nagraniowych przeznaczonych dla spikerow radiowych!!! gdzie nagranie transmitowane z radia i jego treść musi być zrozumiałe dla słuchających

W domach do słuchania  pogłos ze względu na zrozumiałość i naturalność powinien mieścić się w przedziale 0,5-0,6s

jak już podajesz takie wartości 0.5-0.6 s to powinieneś się powołać na jakieś mądre publikacje, chyba że jest to tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Taki pogłos to może być w pomieszczeniu + 40m2 a takie mało kto w domu ma i jednak te wartości 0.2-0.4s są opracowane po to, żeby był "nie zaburzony odsłuch stereo". Bo to o to chodzi, żeby akustyka była neutralna, a nie dodawać swoją akustykę do akustyki nagrania

A to czy rozpraszaczy potrzeba czy nie i czy pole jest odpowiednio rozproszone to można zmierzyć innymi parametrami, jest sporo innych parametrów w akustyce wnętrz niż czas pogłosu i jeśli ograniczasz się tylko do tego jednego to rzeczywiście pomiary i analizy nie mają sensu. Nie wchodząc w moje własne wynalazki to jest np. coś takiego jak IACC, współczynnik korelacji skośnej międzyusznej, to też Ci sporo powie o jakości przestrzeni i sceny w pomieszczeniu. Tylko trzeba zmierzyć nieco inaczej i wiedzieć sporo więcej na ten temat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Bartek Chojnacki napisał:

nie ma złotej recepty na adaptacje, a choćbyś miął sprzęt za 5 mln zł i pomieszczenie za drugie tyle, to nie dasz rady oddać tego co w filharmonii

Bartku chodzi o kierunek w którym ma iść odtwarzanie muzyki, to że w domu tak nie będzie to oczywista oczywistość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w ogóle nie porównywał sal koncertowych do domowego pomieszczenia odsłuchowego
koncerty trzeba nagłośnić i refleksami rozmieścić a w domu wyciszyć i ukierunkować do jedno miejsca
 

W domu nie potrzebuje 130dB aby przebić sie przez hałas otoczenia
a pamiętajmy ze dla człowieka czym głośniej tym większe zniekształcenia

dlatego tez w nocy lepiej sie słucha muzyki

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Bartek Chojnacki napisał:

jak już podajesz takie wartości 0.5-0.6 s to powinieneś się powołać na jakieś mądre publikacje, chyba że jest to tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Taki pogłos to może być w pomieszczeniu + 40m2 a takie mało kto w domu ma i jednak te wartości 0.2-0.4s są opracowane po to, żeby był "nie zaburzony odsłuch stereo". Bo to o to chodzi, żeby akustyka była neutralna, a nie dodawać swoją akustykę do akustyki nagrania

A to czy rozpraszaczy potrzeba czy nie i czy pole jest odpowiednio rozproszone to można zmierzyć innymi parametrami, jest sporo innych parametrów w akustyce wnętrz niż czas pogłosu i jeśli ograniczasz się tylko do tego jednego to rzeczywiście pomiary i analizy nie mają sensu. Nie wchodząc w moje własne wynalazki to jest np. coś takiego jak IACC, współczynnik korelacji skośnej międzyusznej, to też Ci sporo powie o jakości przestrzeni i sceny w pomieszczeniu. Tylko trzeba zmierzyć nieco inaczej i wiedzieć sporo więcej na ten temat

Profesor Bolesław Urbański  Technika zapisywania i odtwarzania dźwięku

Profesor Bolesław Urbański Elektroakustyka w pytaniach i odpowiedziach

F. Alton Everest Master Handbook of Acoustics

 

Jesteś z Krakowa, po AGH? co możesz powiedzieć o adaptacji akustycznej robionej przez fachowców w Operetce Krakowskiej przy Rondzie Mogilskim 

 

Oraz o innym nowym budynku Filharmonii Śląskiej

 

Robili to fachowcy ale jak widać ich wizja akustyki budynku była zupełnie odmienna jak pewnie miałeś okazję posłuchać

 

Ten sam problem przenosimy do domu i spór polega na innej wizji którą ja mam jak powinien być dźwięk słyszany w domu a tym co podaje kolega xajas.

 

Jak dźwięk brzmi u mnie w domu możesz sobie posłuchać w zakładce o mnie z podanego linku. Napisz co o nim sądzisz bez owijania w bawełnę, jest to salon 55m2 nie tylko do słuchania muzyki

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Everest nie podaje takich wartości. Wykres, gdzie te wartości są, jest poprzedzony paragrafem gdzie jest napisane że to jest to co zostało zmierzone i że jest za wysoko, bo pokój powinien być bardziej wytłumiony niż te 0.5 lub 0.6. Aż musiałem sprawdzić, bo byłem zaskoczony że w tej książce coś takiego by było... a te dwie pozostałe to nie są książki od akustyki wnętrz i nimi bym się nie kierował na razie, są w dodatku bardzo stare... moglibyśmy się równie dobrze powołać na Leo Beranka z lat 60

a co do pytań o operę krakowską to wiem na temat prowadzonych tam prac bardzo dużo, tylko że Twoje pytania zaczynają być formatowane nie po polsku z ja zawsze się wystrzegam przed odpowiadaniem na takie bo potem można je dowolnie odwrócić. Ostatnie prace w operze krakowskiej obejmowały modyfikację orkiestronu i barierki oddzielającej fosę od widowni, o to Ci chodzi?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ale wartości ogólnie przyjęte sa inne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
Szanuje jak ktos buduje system na bazie estrady, ale wpieranie ze to jest naj.... a inni sa ...., to juz mnie ...
.....
W studio nawet pracują na monitorach, da sie ?
 
 


Rozumiem, ze o estradzie i o studiach nie masz pojecia, ale znasz niemiecki, wiec powinienes rozumiec co znaczy Heimwiedergabe i co to znaczy Hörspielstudio (wstyd)

IMG_6359.thumb.png.c11c7541557add6d9bf194a1ddcc3cf3.png

BTW.

I ja nie mieszkam i nie slucham w Hörspielstudio

Wartosci studyjne, to ta kolumna obok. Jak mi podasz kubature tego Hörspielstudio, to ci te zalecane poglosy wylicze
Czeba tylko czytac, wzor jest podany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Bartek Chojnacki napisał:

a co do pytań o operę krakowską

Widzę szacunek dla akustyki w tym budynku ;D

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, ASURA napisał:

Widzę szacunek dla akustyki w tym budynku ;D

 

budynek sam w sobie nie jest fenomenalny, ale projektował to Loegler który jest architektem, jakiegoś pro akustyka tam nie było no to trzeba czasem poprawić, a poprawić się nie zawsze da... ale ja bardzo lubię samą operę krakowską za obsadę i repertuar. W skali kraju się z nich śmieją, że jest bardzo konserwatywna, a ja chyba właśnie za to ją lubię... klasyka w klasyce, zawsze na wysokim poziomie, a jak słyszę nowoczesne interpretacje TWON to mi się niedobrze robi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Bartek Chojnacki napisał:

a te dwie pozostałe to nie są książki od akustyki wnętrz i nimi bym się nie kierował na razie

Pewnie, nowe czasy nowe normy; ludziom zmieniła się perspektywa słyszenia na przemysłowo kinową. A ściany w budynkach przeszły na betonowe i stąd konieczność skracania czasu pogłosu bo na cegle i materiałach "klasycznych" odbiór akustyki jest a raczej był bardziej łaskawy co do słuchania muzyki

 

4 minuty temu, Bartek Chojnacki napisał:

 

budynek sam w sobie nie jest fenomenalny, ale projektował to Loegler który jest architektem, jakiegoś pro akustyka tam nie było no to trzeba czasem poprawić, a poprawić się nie zawsze da... ale ja bardzo lubię samą operę krakowską za obsadę i repertuar. W skali kraju się z nich śmieją, że jest bardzo konserwatywna, a ja chyba właśnie za to ją lubię... klasyka w klasyce, zawsze na wysokim poziomie, a jak słyszę nowoczesne interpretacje TWON to mi się niedobrze robi

Mnie się też podoba artystyczna strona co do muzyki a tego Mitoraja przed nią to którejś nocy gwizdnę ?

Po różnych przymiarkach w różnych rzędach wiem gdzie usiąść ale nie powiem, chciał bym następnym razem dostać tam miejscówkę. Smutne jest to że spektakle muszą być dogłaśniane i to do końca nie jest to za co się płaci 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, xajas napisał:

 


Rozumiem, ze o estradzie i o studiach nie masz pojecia, ale znasz niemiecki, wiec powinienes rozumiec co znaczy Heimwiedergabe i co to znaczy Hörspielstudio (wstyd)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BTW.

I ja nie mieszkam i nie slucham w Hörspielstudio

Wartosci studyjne, to ta kolumna obok. Jak mi podasz kubature tego Hörspielstudio, to ci te zalecane poglosy wylicze
Czeba tylko czytac, wzor jest podany.

 

W tabeli której ja wstawiałem nie ma "Heimwiedergabe"

a to nie ty sie ciągle powołujesz na studio ?

Materiał który wstawiłeś tez czytałem
 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, xajas napisał:

 


Rozumiem, ze o estradzie i o studiach nie masz pojecia, ....................
 

 

Za to widzę ze ty sie bardzo znasz, az przytargałeś do domu system estradowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, .:Gerard:. napisał:

W tabeli której ja wstawiałem nie ma "Heimwiedergabe"

a to nie ty sie ciągle powołujesz na studio ?

Materiał który wstawiłeś tez czytałem
 

 

Jak tam nie ma Heimwiedergabe to nie cytuj byle czego ?

I nie, nie powolywalem sie na Studio, podalem dane dla warunków domowych 200-400ms (i to po polsku)

A gdybys to czytał, to bys z powyższymi uwagami nie wyjeżdzał ? 

10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Za to widzę ze ty sie bardzo znasz, az przytargałeś do domu system estradowy

nie przytargałem, tylko zbudowalem. To trzeba umieć!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
jak już podajesz takie wartości 0.5-0.6 s to powinieneś się powołać na jakieś mądre publikacje, chyba że jest to tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Taki pogłos to może być w pomieszczeniu + 40m2 a takie mało kto w domu ma i jednak te wartości 0.2-0.4s są opracowane po to, żeby był "nie zaburzony odsłuch stereo". Bo to o to chodzi, żeby akustyka była neutralna, a nie dodawać swoją akustykę do akustyki nagrania
....
Nie wchodząc w moje własne wynalazki to jest np. coś takiego jak IACC, współczynnik korelacji skośnej międzyusznej, to też Ci sporo powie o jakości przestrzeni i sceny w pomieszczeniu. Tylko trzeba zmierzyć nieco inaczej i wiedzieć sporo więcej na ten temat



Brawo, dzieki!

Po tym., jak ustalilismy, potwierdzilismy sensowne wartosci poglosu w warunkach domowych i (bez)sens korygowania akustyki nagrania akustyka wlasnego pomieszczenia, podchwyce ten nastepny aspekt i parametr IACC, bedacy indykatorem wlasciwych warunkow do poprawnej reprodukcji sceny/przestrzeni/pozornych zrodel.
Domyslam sie ze malo kto z tutejszych „ekspertow“ slyszal o tym parametrze juz nie mowiac o tym ze byl w stanie sprawdzic, na ile jego pomieszczenie spelnia jego wymogi.
Ja akurat naleze do tych szczesliwych, ktorym ten parametr jest nie tylko znany, ale mam takze mozliwosc mierzenia tego parametru. Uzywam go od lat w celu kontroli efektu poszczegolnych krokow optymalizowania zarowno mojego systemu (tak, moich estradowek) jak i akustyki pomieszczenia.

Dla nieobeznanych:
- teoretycznie idealna perfekcyjna wartosc parametru IACC to 100%
- dobra wartosc dla realnych pomieszczen to podobno 80%

Moje niepoprawnie skonstruowane estradowki, i moje pomieszczenie zapewniaja wartosci w okolicach 95%


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Bylbym bardzo ciekaw jakie wartosci osiagaja ci eksperci od „naturalnego odtwarzania sceny“ nie uzywajacy estradowek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie przyjmujesz informacji ze niektórzy preferują inny rodzaj prezentacji a nie estradowy

Bywałem na koncertach gdzie nagłaśniali ci co umieją, wspominam niektóre pozytywnie, super przeżycie ale dla mnie z jakością przekazu to nie ma nic wspólnego
Zresztą poczytaj dokładnie materiały które linkowałeś albo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Sam u siebie wygłuszyłeś pomieszczenie, przywaliłeś suby korygujące za plecami, wymuszasz korekcją charakterystykę i tłumisz dynamikę a jak ktoś pisze o "swobodzie dynamiki" i "żywej akustyce" to starasz się przegadać ze takie rzeczy nie istnieją albo są złe, ze tylko to co sobie sztucznie wymusiłeś według źródeł informacji jest dobre

Nie dla mnie, pozwolisz ze będę szedł własną droga ja na twoja nie wchodzę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro juz jestesmy przy temacie „poprawiania“ szerokosci sceny i optymalizowaniu „naturalnej przestrzennosci“ pchwale sie jeszcze jednym patentem, ktory uzywam w swoich estradowkach: rear tweeter
Domyslam sie ze niewielu z tego forum cos takiego slyszalo, a tych ktorzy cos takiego uzywaja mozna na jednej rece odliczyc.
Co to jest, po co to jest i dlaczego go wspominam.
Bo to jest ustrojstwo, ktore de facto nie robi nic innego jak dodaje do bezposredniego sygnalu przedniego tweetera odbity od tylnej, bocznej i gornej sciany, ale opozniony i rozproszony sygnal -> czyli dokladnie to co wczesniej dyskutowalismy w postaci naturalnych rozproszonych odpic pomieszczenia.
A po co go zabudowalem?
Wlasnie by wyprobowac sztuczne rozszezenie / wielkosc sceny!

I smiec twierdzic, ze dzieki moim aktywnym, wielokanalowym estradowkom jestem jedynym, ktory efekt poszerzenia przestrzeni moze wyprobowac i POROWNAC.
Dlaczego? Bo przez aktywne sterowanie/DSP moge
1. dowolnie wybierac/zmieniac zakres czestotliwosci, w ktorym go uzywam
2. dowolnie wybierac/zmieniac poziom glosnosci w relacji do przedniego tweetera
3. dowonie zmienac opoznienie tego tweetera majace najwiekszy wplyw na powiekszenie sceny,

I co najwazniejsze -> mam mozliwosc porownania tych roznych setupow przez jedno klikniecie myszy!!!

A czy uzywam tego i czy mi sie podoba?

Tak, uzywam, mimo ze to FALSZUJE i ROZMYWA ta prawdziwa, zawarta w nagraniu przestrzen.

No to dlaczego tego uzywam?

Bo w niektorych wybranych gatunkach muzyki jak np. muzyka chóralna, lubie ta olbrzymia przestrzen.

Ale do nagran z ultraprecyzyjnymi efektami stereo a‘la YELLO albo male akustyczne sklady, cos takiego sie nie nadaje!

Tyle na temat moich estradowek i tego, kto realnie slucha takich efektow a kto sie nimi teoretycznie onanizuje


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )




Nie przyjmujesz informacji ze niektórzy preferują inny rodzaj prezentacji a nie estradowy
Bywałem na koncertach gdzie nagłaśniali ci co umieją, wspominam niektóre pozytywnie, super przeżycie ale dla mnie z jakością przekazu to nie ma nic wspólnego
Zresztą poczytaj dokładnie materiały które linkowałeś albo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
Sam u siebie wygłuszyłeś pomieszczenie, przywaliłeś suby korygujące za plecami, wymuszasz korekcją charakterystykę i tłumisz dynamikę a jak ktoś pisze o "swobodzie dynamiki" i "żywej akustyce" to starasz się przegadać ze takie rzeczy nie istnieją albo są złe, ze tylko to co sobie sztucznie wymusiłeś według źródeł informacji jest dobre
Nie dla mnie, pozwolisz ze będę szedł własną droga ja na twoja nie wchodzę

Gerhard, jak bys sie nie obrocil, dupa zawsze zostanie z tylu.
Jedyne co potrafisz, to przypiendralac sie do „estradowek“ i powtarzac jak mantra: tlumienie swobody i dynamiki

NIE MASZ ZIELONEGO POJECIA O TYM, jak te estradowki brzmia.

A mnie to G obchodzi, jaka ty droga chodzisz. Co mnie obchodzi, to objektywne, racjonalne, udokumentowane i uznane parametry bedace indykatorami jakosci. A jak one wygladaja, wyjasnilismy powyzej.

PS.

Nie przypominam sobie, bym sie na kazdym kroku przypiendralal do brzmienia twoich nie-estradowek.
Jest dokladnie NA OPAK

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w innym wątku aby zając się czasem pogłosu to się przyczepiłeś teraz sam ciągniesz temat, przecież wiadomo ze nikt nie chce mieć sztucznego echa w muzyce

Ostatni raz sie "przypier... " do zestawów estradowych

Czas pogłosu akustyki to jedno a wybrzmień z systemu to drugie,
ze masz super wyniki to nie zaprzeczam, ale przypuszczam ze duża zasługa to przez impulsy generowane z systemu, zaleta dla estrady wada do warunków domowych to ze takie systemy przycinają naturalność wybrzmień
przyznam ze nie tylko estradowe, nie bebe wymieniał marek ale niektóre przetworniki albo urządzenia tez maja taka manierę, dlatego w pomiarze akustyki jest w standardzie ale w prezentacji brak swobody i naturalnych długości wybrzmień

To tak jak bezpośrednie liniowe granie 1m nie da przyjemności słuchania ale z pomiarów wyjdzie lepiej niz w miejscu odsłuchu 
 

Ja ciągle pisze ze taki system nie dla mnie a nie ze sie nie znasz

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Jak pisałem w innym wątku aby zając się czasem pogłosu to się przyczepiłeś

 

Nie, nie tego sie przczepialem. Przyczepiale sie tego ze ignorujesz odbicia a chcesz zwalczać pogłos.

 

a reszta z ta swoboda naturalnych długości wybrzmiewan to wokalna akrobatyka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, .:Gerard:. napisał:

...

Ostatni raz sie "przypier... " do zestawów estradowych

Czas pogłosu akustyki to jedno a wybrzmień z systemu to drugie,
ze masz super wyniki to nie zaprzeczam, ale przypuszczam ze duża zasługa to przez impulsy generowane z systemu, zaleta dla estrady wada do warunków domowych to ze takie systemy przycinają naturalność wybrzmień
przyznam ze nie tylko estradowe, nie bebe wymieniał marek ale niektóre przetworniki albo urządzenia tez maja taka manierę, dlatego w pomiarze akustyki jest w standardzie ale w prezentacji brak swobody i naturalnych długości wybrzmień

..

 

Gerard, mi też się wydaje że się przypier... i nie wiadomo o co ci chodzi. Wrzucasz do jednej wypowiedzi jakieś zbitki słów, które chyba tylko ty używasz i które tylko ty rozumiesz np. „Impulsy generowane z systemu”, „wybrzmień z systemu” czy „naturalność wybrzmień”. 

Nie widziałeś systemu Xajasa a się wypowiadasz jakbyś znał wszystkie istniejące kolumny estradowe i w dodatku zakładasz co i jak on ma rozwiązane. Ja zresztą też nie widziałem jego systemu. Ale patrząc na opis wygląda on co najmniej interesująco. 
 

@xajas napisałeś że IACC masz na poziomie 95% a na screenie widać IACC overall na poziomie 75%. Czy to była pomyłka czy tylko odnosiłeś się do jednej z cząstkowych wartości tego parametru?

Ja przyznam się szczerze, że nie używałem tego parametru, ale chętnie się douczę. Możesz powiedzieć jak go mierzysz? I jak go rozumiesz i interpretujesz?

No chyba że Bartek zechce nas troszkę (za darmochę) oświecić w tym temacie? A może poda jakiś dobry artykuł? Bartku - dasz się namówić i coś podsunąć?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na screenie widać kilka wartości mierzonych w różnych (nie znam polskiego fachowego określenia) oknach czasowych.

mowa jest o pierwszych 10ms

 Pomiar IACC to podstawowa funkcja programu, którego używam do pomiarów i jako DSP/DRC -> Acourate 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW.

jeśli robie pomiary z włączonym tylnym tweeterem  (czyli symuluje te przez was postulowane podwyższone pogłosy), wartości IACC spadają na 88%, co świadczy o pogorszeniu poprawnej reprodukcji sceny  

 

niemals zapomniane -> jak go używam?

Np. do takiego dopasowanie stopnia wzmocnienia wszystkich kanałów wszystkich końcówek mocy, ze przebiegi pasma wszystkich przetworników L pokrywają sie z R (dzięki temu redukuje poziom poprawek EQ/DSP

Albo tak rozstawiam książki i inne duperele w regalach, ze symetria odbić/RT dla L/R jest optymalna

Albo wszystkie elementy w moim pomieszczeniu (poza drzwiami i obrazami na ścianie) sa na milimetry dokładnie symetrycznie rozmieszczone,

  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, avilla napisał:

Gerard, mi też się wydaje że się przypier... i nie wiadomo o co ci chodzi. Wrzucasz do jednej wypowiedzi jakieś zbitki słów, które chyba tylko ty używasz i które tylko ty rozumiesz np. „Impulsy generowane z systemu”, „wybrzmień z systemu” czy „naturalność wybrzmień”. 

Nie widziałeś systemu Xajasa a się wypowiadasz jakbyś znał wszystkie istniejące kolumny estradowe i w dodatku zakładasz co i jak on ma rozwiązane. Ja zresztą też nie widziałem jego systemu. Ale patrząc na opis wygląda on co najmniej interesująco. 
 


"Impulsy generowane z systemu” to Faza ataku, zaniku i wybrzmienia
Widziałem, bawiłem się takimi zabawkami i wnioskuje

Poczekamy, wyjdzie w praniu kto sie przyp....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie jakie sensowne hasła

jak sie bawiłeś i co to za zabawki

 

Trudno mi w to wierzyc. Gdybys sie tym bawił, to bys kapował jak to można mierzyć (patrz np. step response), i byl bys w stanie ocenić wyniki pomiarów moich estradowek ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie zabawki to tajemnica ?
kiedyś nawet zdjęcia wstawiałem na innym forum

Nie każdy musi się znać, "kapowac co mierzyć", mnie to tak nie interesuje jak odbiór zmysłów (test na ucho, emocje), dlatego w większości opisuje własnymi słowami i nie wszystko mierzyłem, gdyby mi zależało to bym przestudiował internet a tak podchodzę hobbystycznie
Wiele razy zdejmowałem ustroje bo przy pomiarach może i poprawa dla pewnych zakresów, ale na ucho mi nie pasowało bo psuło inne cechy, w końcu dla siebie dostrajam a nie dla wartości na wykresie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, xajas napisał:

jeśli robie pomiary z włączonym tylnym tweeterem  (czyli symuluje te przez was postulowane podwyższone pogłosy), wartości IACC spadają na 88%, co świadczy o pogorszeniu poprawnej reprodukcji sceny  

Dalej nic nie rozumiesz, te wynalazki z Regulowanym tweeterem do tyłu to już w latach 80 używał producent Infinity, kontynuuje np. Von Schweikert i to takie dosładzanie kawy cukrem sygnałem o którym nikt podczas nagrywania nie myślał. Za tym tylko czego się spodziewałeś?

Właściwa adaptacja akustyczna za kolumnami z tyłu robi w cholerę dobrej roboty, a te wszystkie "telewizory" pośrodku powinny być wywalone w kosmos. Po co z czymś walczyć aktywnym DSP jak można to zrobić po bożemu robiąc z ścian pasywnego przyjaciela który nie jest specjalnie szytym garniturem dla garbatego ale na nie garbatym nie leży...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Dalej nic nie rozumiesz,
Nazwe sprawę po imieniu -> to ty G rozumiesz
to widac po twoich pomiarach przetworników nisko, średnio i wysokotonowych.... laserowym miernikiem odległości, i to w metrach!!!
Super
BTW. Z tymi telewizorami po srodku cos ci sie popiendrolilo, stoja ladnie porozstawiane po bokach w tylnych katach. Symetrycznie, z dokladnoscia co do milimetra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_6370.thumb.png.526a42184eb3e3e72df247cd7955dff4.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xajas w przeciwieństwie do ciebie nie cierpię na fobię natręctw, dwa identyczne ekrany monitorów po obu stronach uwierz mi to jest chore. O szkodliwości odbić tak blisko do głośników dostawionych tak dużych płaszczyzn to chyba zapomniałeś...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mnie oświecić o jakim "IACC" Wy mówicie, jak go mierzycie,  czym i dlaczego @xajasma 95% a potem uważa że jak spadnie na 88% to jest gorzej? Wyczuwam duże nieporozumienie 

Edit: olaboga przeczytałem resztę postów wyżej.  @xajas czym Ty wykonujesz pomiary, jakim mikrofonem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bartek Chojnacki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jakie zabawki to tajemnica


Czyli zgodnie z oczekiwaniem -> zadnymi.

Ale to standard. Tutaj co drugi twierdzi, ze bawil sie w te klocki, juz przetabial ten temat, i stwierdzil ze DSP deprawuje dzwiek. A jak zapytaz go, co to przerabiali, to nagle nawet nie wiedza jak sie to ustrojstwo nazywalo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.