Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny z najwyższej półki - czy ktoś słuchał?


Genesis

Rekomendowane odpowiedzi

 

1. Są systemy, na których słychać CAŁE PASMO przy głośności nie przekraczającej tykającego zegara.,

2. Masz okazję sprawdzić moją drugą tezę, że prezentacja (choćby) klasyki tegoż systemu jest bardzo bliska temu co słychać na koncertach. Czy to w barwie, czy to w budowaniu przestrzeni, wzajemnym współbrzmieniu, współzależności instrumentów (jeśli jeszcze nie wiesz co to "korelacja").

W każdym razie - jest to COŚ:)

 

 

ad.1 oczywiście-słuchawkowe :)

ad. 2 Dziękuje za objaśnienie jakaś korelacja w systemach nawet najlepszych jest ale jak dla mnie to za mało nawet żeby odtworzyć klimat wokalu i gitary gościa grającego nocą w przejściu podziemnym dworca kolejowego :)

Dla mnie to dalej "mechaniczna muzyka"

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

ad.1 oczywiście-słuchawkowe :)

ad. 2 Dziękuje za objaśnienie jakaś korelacja w systemach nawet najlepszych jest ale jak dla mnie to za mało nawet żeby odtworzyć klimat wokalu i gitary gościa grającego nocą w przejściu podziemnym dworca kolejowego :)

Dla mnie to dalej "mechaniczna muzyka"

 

Pytałem, czy masz ochotę sprawdzić?

ad. 1 W słuchawkach nawet jeśli jest cisza, tykania raczej nie usłyszysz. Tutaj - spokojnie słyszysz pełne brzmienie filharmonii,a przy okazji... jak chodzi zegarek:)

M.in. dlatego to tak CENNE...

ad. 2 tego też bym nie wykluczał:) Kolumny grają przestrzenią w głąb, do tyłu. Aż miło...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Mam ochotę ale nie mam aktualnie czasu na wyjazdy.

 

Dziwna sprawa ale w słuchawkach sporo słychać gdyż nie wszystkie są typu zamkniętego; to tak do Twojej informacji.

 

Stań sobie blisko przed kobietą, porozmawiaj z nią i zwróć uwagę jak słyszysz jej głos.; później posłuchaj podobnego głosu kobiecego z kolumn; może zrozumiesz czego brakuje :)

 

może za bardzo słyszysz go z tyłu a może się do kobiety obróć przodem ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Mam ochotę ale nie mam aktualnie czasu na wyjazdy.

 

Dziwna sprawa ale w słuchawkach sporo słychać gdyż nie wszystkie są typu zamkniętego; to tak do Twojej informacji.

 

Stań sobie blisko przed kobietą, porozmawiaj z nią i zwróć uwagę jak słyszysz jej głos.; później posłuchaj podobnego głosu kobiecego z kolumn; może zrozumiesz czego brakuje :)

 

może za bardzo słyszysz go z tyłu a może się do kobiety obróć przodem ;)

Np co Ty? Nie wiedziałem, że przy otwartych bez muzyki słychać tło...

 

Z Krakowa do Krakowa za daleko nie trzeba jechać.:)

 

Nie mam zamiaru słuchać głosów nagranych z odległości 50 cm z kolumn i porównywać z rzeczywistością. Nie o to chodzi w przekazie muzycznym. Nie można posłuchać w ten sposób kilkunastu instrumentów.

Chcę słuchać z pewnej, "operowej" odległości. I to nie z pierwszych rzędów... A z kilkunastu i więcej metrów da się dobrze udawać odgłosy. Sęk w tym, że mało które, nawet kosztujące $$$$$$ systemy to umieją.... A co dopiero grać pełnym, zrównoważonym pasmem po cichutku...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Z tego co pamiętam metraż u Ciebie trochę mały jak Ty to robisz te wszystkie dźwiękowe $$$$$$ Korekta zarówno elektroniczna jak i silna adaptacja akustyczna pomieszczenia? Czy może wzorem Azjatów wstawiasz 300 litrowe kolumny na 14m2 podłogi?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Pawle/Rafaello,

 

i po co to wszystko piszesz?

Qpy się to nie 3ma...

 

Umówmy się na Odsłuch Twojego Systemu

a

później zróbmy porównania;)

 

pzdr

 

Wu

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Pawle/Rafaello,

 

i po co to wszystko piszesz?

Qpy się to nie 3ma...

 

Umówmy się na Odsłuch Twojego Systemu

a

później zróbmy porównania;)

 

pzdr

 

Wu

 

WOW!

Jak miło:)

Nareszcie jakaś poważniejsza konkurencja!

Nie od dziś wiadomo, że KRAKÓW stolicą jest!!!

 

Rafaell>>>

U mnie niestety jeszcze braknie (metrów też). Ale w Krakowie słyszałem RÓWNO grający podobny system...

Wiec jakby co, to wiesz...

 

Teraz masz już 2 wyzwania. A ja postaram się wpaść do Krakowa, jak tylko "moje uszy" potwierdzą klasę systemu Cytrusa (jeśli łaska).

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Zukzukzuk'u,

 

w latach 90-tych na RóbReagge w Warszawce będąc poznałem kilku Dobrych Ludzi z Leszna.

 

Pisz na pw - zapraszam - ino Rychlik;)

 

pzdr

 

Wu

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Ktoś z szanownych panów zna z autopsji te głośniki:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

7 drożne potwory

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , 150 kg każdy i 180 cm, 93 dB/ 4 ohm, kilka oddzielnych sekcji, obudowa typu matrix. Słowem kawał drania :). Myślę że niewielu miało go okazje posłuchać. Chario średnio u nas znane i dystrybutor chyba nigdy nie pokusił się o sprowadzenie tego modelu do kraju (chyba że się mylę). Pozostaje tylko zagranica. Swoją drogą piękny kawał głośnika, włoska szkoła. Pytanie tylko " jak gra" bo za wygląd jak dla mnie 5 + :)

post-16148-0-15845400-1344770447_thumb.jpg

post-16148-0-96525300-1344770460_thumb.jpg

post-16148-0-97846000-1344770470_thumb.jpg

post-16148-0-30235500-1344770483_thumb.jpg

post-16148-0-47233800-1344770493_thumb.jpg

post-16148-0-20250400-1344770507_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nigdzie nie znalazłem opisów sytemu gdzie Millenium Grand grały.

Zdaje się że nie są już produkowane od pewnego czasu.

Teraz najwyższe Chario to 5 drożne Serendipity i Ursa Major.

Wydaje się że tutaj raczej mocarne końcówki ss: Krell, Spectral, ML, Bryston, Vitus, Gryphon, Solution, Burmester, Musical Fidelity czy polski Marton. Jeszcze lepiej jak by pewnie zrobić zasilanie w bi a nawet tri ampingu.

7 drożne potwory

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , 150 kg każdy i 180 cm, 93 dB/ 4 ohm, kilka oddzielnych sekcji, obudowa typu matrix. Słowem kawał drania :)

 

No w końcu konstrukcja która mi sie podoba bo uwielbiam wyrównany i najmniej podbarwiony dźwięk z linii transmisyjnych a tu jest kilka linii jak w moich zestawach. Dobry kształt powoli zwężających się kanałów i duża ilość materiału tłumiącego. Niewiele jest fajnych obudów TL poza flagowym Nautilusem B&W czy Vivid Audio .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to niejest TL w klasycznym rozumieniu - ten tunel ma raczej za zadanie całkowite wytłumienie "fali z tyłu głośnika" ( wyleciało mi z głowy jak to się ptrawidłowo nazywa ) i zapewnienie pracy w środowisku zblizonym do OB - niemniej super rozwiąznie jeżeli działa ( lepsze niż cokolwiek innego teoretycznie )

te częściej stosowane obudowy TL np przez PMC to z zasady działania są de facto bardziej obudowami labiryntowymi z ich sporymi wadami w postaci zafalowania charakterystyki . Dodają więcej najniższego basu i wydają się atrakcyjne dla niektórych słuchaczy jednak pojawia się on z opóźnieniem a wyżej charakterystyka jest mniej lub bardziej nierównomierna bo za słabo wytłumiają kanały . Ta linia transmisyjna w Chario Grand Millenium jest rewelacyjna - to taka symulacja odgrodu akustycznej i jakościowo gra bardzo dobrze .

Nigdzie nie znalazłem opisów sytemu gdzie Millenium Grand grały.

Zdaje się że nie są już produkowane od pewnego czasu.

Teraz najwyższe Chario to 5 drożne Serendipity i Ursa Major.

Wydaje się że tutaj raczej mocarne końcówki ss: Krell, Spectral, ML, Bryston, Vitus, Gryphon, Solution, Burmester, Musical Fidelity czy polski Marton. Jeszcze lepiej jak by pewnie zrobić zasilanie w bi a nawet tri ampingu.

Te konkretne z linku napędzane były elektroniką Audio Analogue. Też są wystawione przez tego samego człowieka na ebayu.

7 drożne potwory

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , 150 kg każdy i 180 cm, 93 dB/ 4 ohm, kilka oddzielnych sekcji, obudowa typu matrix. Słowem kawał drania :). Myślę że niewielu miało go okazje posłuchać. Chario średnio u nas znane i dystrybutor chyba nigdy nie pokusił się o sprowadzenie tego modelu do kraju (chyba że się mylę). Pozostaje tylko zagranica. Swoją drogą piękny kawał głośnika, włoska szkoła. Pytanie tylko " jak gra" bo za wygląd jak dla mnie 5 + :)

 

Ten głośnik poszedł jako zaliczka na Aktiv-Lautsprecher Backes & Müller Line 50. Tak wynika z aukcji na ebay.

Podejrzewam że grał cieńko patrząc na to co porobili z tymi siedmioma przetwornikami i pasywną zwrotnicą.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu opisują coś o instytucie Frauenhoffa i o charakterystyce z bezpośrednią falą skupioną i brakiem fal odbitych od sufitu itd. Coś na kształt dużych słuchawek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten głośnik poszedł jako zaliczka na Aktiv-Lautsprecher Backes & Müller Line 50. Tak wynika z aukcji na ebay.

Podejrzewam że grał cieńko patrząc na to co porobili z tymi siedmioma przetwornikami i pasywną zwrotnicą.

 

Słuchałeś kiedykolwiek głośników serii Academy np. Academy 3, Academy 3 Junior?

Właśnie m.in. bardzo niskie szumy tła pozwalają nawet na lepsze słyszenie w nocy - przy minimalnych poziomach głośności, niż w dzień - choć słuchamy wiele db głośniej. Tylko, że wiele systemów tego nie potrafi... Dlatego ludzie nie wierzą, albo wymyślają różne teorie.

Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale struktura brzmienia, wieczorem a dniem, jest inna, może to śmieszne, i śmiesznie o tym pisać, ale temperatura powietrza ogrzewanego zimą, a latem, mimo tej samej temperatury, też ma wpływ na dźwięk, dlaczego?

Co do wygrzania sprzętu rozumiem....

Może dlatego że latem jest duża wilgotność a zimą w ogóle jest sucho a jak jeszcze chodzi ogrzewanie

to osusza jeszcze bardziej powietrze.

Wtedy często wilgotność jest poniżej 20% co jest szkodliwe dla płuc ale i wszelkich drewnianych przedmiotów,a

znów latem przy tej samej temperaturze wilgotność jest ok 50-70% czyli dramatycznie więcej.

55% to próg rdzy czyli poniżej 55% metale nie powinny rdzewieć.

Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale struktura brzmienia, wieczorem a dniem, jest inna, może to śmieszne, i śmiesznie o tym pisać, ale temperatura powietrza ogrzewanego zimą, a latem, mimo tej samej temperatury, też ma wpływ na dźwięk, dlaczego?

Co do wygrzania sprzętu rozumiem....

 

Wilgotność powietrza w zimie jest niższa, bardzo proste fizyczne zjawisko ilość pary wodnej w powietrzu wraz ze wzrostem temperatury rośnie.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Może dlatego że latem jest duża wilgotność a zimą w ogóle jest sucho a jak jeszcze chodzi ogrzewanie

to osusza jeszcze bardziej powietrze.

Wtedy często wilgotność jest poniżej 20% co jest szkodliwe dla płuc ale i wszelkich drewnianych przedmiotów,a

znów latem przy tej samej temperaturze wilgotność jest ok 50-70% czyli dramatycznie więcej.

55% to próg rdzy czyli poniżej 55% metale nie powinny rdzewieć.

Robiłem dwa tygodnie temu właśnie eksperyment, akurat były w tedy chłody i włączyłem co, cieplutko miło i dźwięk jakby mniej ostry, zresztą już dawno wiedziałem że wilgotność ma wpływ na fale, tylko nie wiedziałem że w takim stopniu. I jak to ma się do odległości fal przy wilgotności, na pewno jest opracowany wzór na przełożenia na dźwięk,...

Wilgotność powietrza w zimie jest niższa, bardzo proste fizyczne zjawisko ilość pary wodnej w powietrzu wraz ze wzrostem temperatury rośnie.

rafaell to jest wiadome, ale w jaki sposób to się przekłada na dźwięk.(wilgoć)

Równanie Bernoulliego dla gazów omawia to jasno.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • 2 tygodnie później...

<p>

<br />

Mam ochotę ale nie mam aktualnie czasu na wyjazdy.<br />

<br />

Dziwna sprawa ale w słuchawkach sporo słychać gdyż nie wszystkie są typu zamkniętego; to tak do Twojej informacji.<br />

<br />

Stań sobie blisko przed kobietą, porozmawiaj z nią i zwróć uwagę jak słyszysz jej głos.; później posłuchaj podobnego głosu kobiecego z kolumn; może zrozumiesz czego brakuje :)<br />

<br />

może za bardzo słyszysz go z tyłu a może się do kobiety obróć przodem ;)<br />

</p>

<br />

Witam, tak przy okazji zajrzałem tutaj. Czytając kilka Twoich postów odnoszę wrażenie że chciałbyś mieć widownię w domu i móc usłyszeć swoich ulubionych artystów z pierwszych rzędów - ewentualnie gdzieś ze środka sali... To potrafią najlepsze klocki, ale czy aby na pewno ? Jestem zwolennikiem analogu, interesują mnie starsze wersje wzmacniaczy / amplitunerów także niektórych polskich.<br />

Nic nie było by w tym takiego dziwnego - wielu ma jakieś tam sentymentalne ustrojstwa. Jest jedno ale... Nie chcę mi się pisać poematów bo ich sporo napisałem, niektóre troszkę głupkowate :) Jedno jest pewne - każdy kto mnie odwiedza jest miło zaskakiwany przyjemnym brzmieniem i sporą namiastkę sali koncertowej - ambiofonia, co to takiego? Bi- amping do tego co mam na co dzień umywa się, inne sztuczne cyfrowe dosyć drogie ustrojstwa także tylko małpują to coś...  ( Mam namyśli głównie średnią półkę ) Jak do tej pory jestem jedyną osobą która pokazała jednego z najstarszych radmorów jaki został zbudowany w 1976 r. - moduły + plus ich testy i eksploatacja. Całość złożona do jednej ramy zgodnie z datą na chassis -u była w 1977. ( ponoć można było je tak zwyczajnie kupić w sklepie - co po zajrzeniu do środka i porównaniu z innymi radmorami - wątpię w to...) Konstruktorzy tego klocka powyjeżdżali ( chciało by się wręcz napisać - pouciekali z głupiego komunistycznego kraju ) na zachód i tam niektórzy z nich budowali wzmacniacze za które "TY" dziś musisz słono płacić. Niektórzy już nie żyją. Kolumny owszem są ważne jak i złote kabelki do nich - ale ja mam zwykłe miedziane i od bogatych po socjalnych moich gości, każdy miło zadziwia się pewnym bardzo starym wzmacniaczem z polski. Siadają grzecznie na kanapie i odpływają w świat muzyki. Kilku z nich chcę kupić coś takiego ... ale skromnie odpowiadam że to niemożliwe. Jak to? Odpowiadam że jak na razie od 36 lat nikt nigdy nie widział i nie słyszał tego co ty,  po za kilkunastoma wybranymi.<br />

Jeden z konstruktorów napisał mi że Amerykanie byli zachwyceni - czym ??? Zapewniam wszystkich czytających to, że na pewno nie polskimi Radmorami - ale pewne jest że to właśnie tam ( Gdynia ) zbudowano coś co każdy chciał mieć. Polacy dostali ochłapy ambiofonii, reszta wyfrunęła do normalnego świata i inni skorzystali... Poeksperymentuj z ambiofonią - w miarę możliwości na analogach. Im bardziej skomplikowany sprzęt,  im więcej procesorów, odszumiaczy i innych cudów na kiju potrzebnych jak pewnej pani od towarzystwa - majtki, :) Tym trudniej będzie Tobie usłyszeć prawdziwą ambiofonię NAWET NA NAJLEPSZYCH NA ŚWIECIE KOLUMNACH CZY ZŁOTYCH KABELKACH. Cała informacja także klimatu sali koncertowej albo studia nagrań jest zapisana w poprawnie zrobionym zapisie muzycznym. BARDZO OGÓLNIKOWO - nie jestem elektronikiem ...>>> Abyś mógł to usłyszeć co ja mam na co dzień, potrzebujesz co najmniej trzech głośników i wzmacniacza zbudowanego z przesunięciem sygnału w wzmacniaczu napięciowym + około 4 db. różnicą siły sygnału. ( Nie mam tu namyśli balansu) powszechnie stosowanego w wzmacniaczach. Może być także każdy inny wzmacniacz ze wspólną masą obu kanałów Li P. Absolutnie nie nadają się do tego monobloki ! Może się to skończyć uszkodzeniem wzmacniacza i wzbudzeniem całego układu. Jeżeli jest zrobione to idealnie - usłyszysz pierd słuchacza z 2 rzędu który został wychwycony przez mikrofon wokalisty. Takie wrażenia zazwyczaj są możliwe do usłyszenia tylko z sygnału wziętego z różnicy miedzy kanałowej. Jest to zawarte w zapisie muzycznym i nie jest to sztuczność. Kwadrofonia upadła bo była nienaturalna - ambiofonia natomiast oddaje odgłosy tylko i wyłącznie zapisane / zawarte w danej sali koncertowej czy studio - wszystkie odgłosy bez wyjątku i żadnych kompromisów.<br />

Więcej znajdziesz na moim profilu i bardziej kompetentnych informacji niż moje - np. z sieci... Myślę że jako audiofile powinniście przynajmniej spróbować, poeksperymentować - bo najdroższa kolumna na świecie nie odda Tobie szanowny czytelniku tego co ma do zaoferowania ukryty zapis z różnicy miedzy kanałowej. Warto użyć tych kolumn trochę więcej. Kiedyś także wystarczało mi zwykłe stereo, jednak raz na około 36 lat trafia się taka okazja i kupiłem. Nie łudźcie się... te inne " R " np. z allegro tego nie mają. Do mojego nawet nie istnieje wiarygodny schemat bo ten od modelu 5100 jest troszkę inny... :) Nawet gdyby ta wasza ambiofonia szumiała i skwierczała to przynajmniej sprubujcie - pomoże to tobie drogi czytelniku zrozumieć dlaczego wypisuje takie głupoty. U mnie nic nie szumi i w zasadzie brakuje tylko zapachu starej widowni, zapachu starych krzeseł...<br />

radmruś tu był :) i grzecznie pozdrawia audiofilską brać.<br />

Niech moc Winyli będzie z Wami! <br />

Przepraszam, ale naprawdę nie mogłem się powstrzymać.<br />

pozdrawiam

Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale struktura brzmienia, wieczorem a dniem, jest inna, może to śmieszne, i śmiesznie o tym pisać, ale temperatura powietrza ogrzewanego zimą, a latem, mimo tej samej temperatury, też ma wpływ na dźwięk, dlaczego?

Co do wygrzania sprzętu rozumiem....

Zakłady przemysłowe powinny wprowadzać zakłócenia do sieci energetycznej, pracujące na 1 lub 2 zmiany, to oczywiste.

W dzień pracuje więcej fabryk, świeci słoneczko i jeździ więcej aut. Każde z tych urządzeń i zjawisk ma jakiś tam wpływ na nasze ustrojstwa - szczególnie na transmisje radiowe. Inne zakłócenia łapane są "po drodze" szczególnie dokuczliwość tą odczuwają mieszkańcy małych miejscowości. Np. linie energetyczne wiszą nisko ... wilgoć, liście, drzewa i prawdziwe monstra prototypów takich jak ciągników i innych motorowych samorobnych wynalazków jeżdżących po polach... Można ratować się poprzez zbudowanie prywatnego bunkra przeciwzakłóceniowego. Prosta i niedroga sprawa. Masa i jeszcze raz masa. Jak nie wiadomo co jeszcze jest przyczyną skwierczenia i dziwnej "odczuwalnej ciężkości" - masa jest lekarstwem prawie na wszystko. Jeżeli ustrojstwo ma specyficzne prowadzenie mas ( raczej starsze konstrukcje ) jest specjalna śruba lub wtyk np. antenowy. Należny pod to podpiąć przewód i wykonać uziemienie. Jak? Wyprowadzam ten kabel na zewnątrz - wbija się gruby długi i płaski pręt w przydomowym ogródku w ziemie np. dł. od 1 do około 2 metrów. Lepiej nie podłączać się pod gotowe istniejące - piorunochron, w przypadku buzy może skończyć się taki numer tragicznie :) Dodatkowo można sobie rozprowadzić tą dodatkowa masę i poprzypinać wszystkie metalowe czy aluminiowe elementy pozostałych części zestawu jak gramofon, Cd, TV. Przedstawiciele społeczności BLKOWEJ czyt. z wielkiej płyty... mogą sobie poeksperymentować przytraczając tą masę do kranu lub rury - sposób czasem zawodny, bywa że poza naszym mieszkaniem zostały one wymienione na plastikowe - zamiast masowania mamy swoisty wzmacniacz zakłóceń. Mój sąsiad ze starszego budownictwa uratował się kablem przytroczonym do kaloryfera :) Przy okazji jego gramofon przestał bromić i buczeć... Nowe budownictwo już ma odpowiednio zaopatrzone gniazdka elektryczne i inne zabezpieczenia np. różnicowo-prądowe. Z reguły mniej narzekają na zakłócenia. Tak z mojego skromnego doświadczenia... może komuś to pomoże

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale struktura brzmienia, wieczorem a dniem, jest inna, może to śmieszne, i śmiesznie o tym pisać, ale temperatura powietrza ogrzewanego zimą, a latem, mimo tej samej temperatury, też ma wpływ na dźwięk, dlaczego?

Co do wygrzania sprzętu rozumiem....

Poruszyłeś ważny i ciekawy aspekt, tak rzeczywiście jest podczas odsłuchów w suchy /słoneczny / i deszczowy dzień lub wieczór.

W takie dni i wieczory nasz słuch odbiera dzwięki inaczej a ma na to wpływ ciśnienie atmosferyczne oraz wilgotność powietrza.

Kiedy słuchać najlepiej ? Najlepiej jest wtedy kiedy mamy w pomieszczeniu jonizator i nawilżacz powietrza i po 22 kiedy jest najlepsze

zasilanie z sieci.Pozdrawiam

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.