Skocz do zawartości
IGNORED

Klub REL subwoofer


anxion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wow to masz chyba czule ucho, albo ja jestem gluchy :) mam R528 SE w salce 18m2 i jak dla mnie to w kinie mam lekki niedosyt

 

Nie jesteś sam, ja mam 12" Velodyne w 21m2 i też bym już coś na 15" głośniku wypróbował.

T5 do muzyki może wystarczać, ale do trzęsienia ziemi w kinie trochę mało.

 

Ten Monolith w ciekawej cenie, na polskie wychodzi jakieś 2,5 tyś zł. Pytanie czy lepiej dwa takie czy jeden 15".

Brałbyś ten z głośnikiem od frontu czy w podłogę ? Jak miałem RELa R-328 z membraną bierną skierowaną w podłogę to zauważyłem, że mocniej trzęsie podłogą niż suby tylko z głośnikami na bocznej ściance.

 

BK wysyła do Polski ? Jakie koszty przesyłki ? Ta ich strona strasznie biedna.

 

Ten na allegro to Twój ?

http://allegro.pl/rel-r-528se-subwoofer-i5240313775.html

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś sam, ja mam 12" Velodyne w 21m2 i też bym już coś na 15" głośniku wypróbował.

T5 do muzyki może wystarczać, ale do trzęsienia ziemi w kinie trochę mało.

 

Ten Monolith w ciekawej cenie, na polskie wychodzi jakieś 2,5 tyś zł. Pytanie czy lepiej dwa takie czy jeden 15".

Brałbyś ten z głośnikiem od frontu czy w podłogę ? Jak miałem RELa R-328 z membraną bierną skierowaną w podłogę to zauważyłem, że mocniej trzęsie podłogą niż suby tylko z głośnikami na bocznej ściance.

 

BK wysyła do Polski ? Jakie koszty przesyłki ? Ta ich strona strasznie biedna.

 

Ten na allegro to Twój ?

http://allegro.pl/rel-r-528se-subwoofer-i5240313775.html

Użytkownik omen edytował ten post dziś, 10:54

 

Jesli chodzi o tego Monolitha to napewno jest to sub sprawdzony temat jest od lat walkowany na angielskim AV forums gdzie sam bralem czynny udzial. W efekcie kiedys kupilem xxls400 i gral tak jak go opisywano. Ten Monolith Plus jest troche glosniejszy a ten tanszy minimalnie nizej schodzi. Sam wybor skierowania glosnika nie ma wiekszego wplywu na efektywnosc suba. Pod uwage jednak trzeba wziasc dwa zasadnicze czynniki : jaka mamy podloge ? jak drewniana to lepiej driver FF, ktory bije do przodu, (do tego jak ktos chce za stopki placi sie extra) jak jest beton i wykladzina to juz obojetnie. Drugi to czy bedziemy mieli kolo suba biegajace dzieci :) sprawa jasna. Teraz tak dwa suby 12" nie beda wcale glosniejsze jak jedna porzadna 15" Dwie 12" np. beda miec ta zalete, ze LFE bedzie mozna lepiej rozplanowac w pokoju gdzie akustyka nie jest najlepsza.

W tej cenie (nowego) nie ma absolutnie nic co podchodzi choc troche do tego suba ba nawet do 5k nic mu nie podskoczy.

Suby robia na zamowienia czeka sie roznie, ale przewaznie jest to okolo miesiaca. Wysylka do PL droga kiedys jak pytalem to bylo 72 funty.

 

Ten na allegro to nie moj . W tej chwili mam wystawiony tu i na hifi gielda. Moj kupilem u polskiego dystrybutora a ten jest z angli co jest no problem, tylko ciekawe gdzie byl kupiony, bo jest sklep co sprzedaje na ebay takie dziabniete odrzuty w tym tez maja rela.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak, podstawowa zaleta dwóch subów to, ze można pomieszczenie bardziej równomiernie basem wypełnić, z drugiej strony sub z większym głośnikiem powinien niżej zejść.

 

Jeśli chodzi o umieszczenie głośnika tj. front czy spód, a rodzaj podłogi to nie pomyślałem o tym.

 

Jeśli BK robi suby tylko na zamówienie to chyba musi być jakaś mała firma. Natomiast jeśli ten Monolith faktycznie schodzi do 15hz ze spadkiem 3db bo ciekawa propozycja, ciekawe tylko jakiej jakości jest ten bas prezentowany przez niego.

U nas na takie suby to już trzeba liczyć powyżej 10 tyś,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BK jest mala firma, ktora robi suby bezposrednio do klienta, wiec omijaja inne niepotrzebne koszty. Jest tez napisane, ze amp w tym subie zaczynal zycie od REL studio i od tamtego czasu byl stopniowo modyfikowany.

O jakosci basu z tego modelu nie bede sie wypowiadal, bo go jeszcze nie mam. Moge natomiast napisac o xxls400 i obecnym r528se te mialem razem obok siebie. XXLS400 obudowa zamknieta 400W ciaglej nie byl o wiele slabszy od rela, ale jednak wyraznie dalo sie wyczuc zalete membrany biernej rela. Z jakoscia basu juz bylo gorzej dla BK po prostu polegl na polu walki :) REL szybszy, twardszy mocniejszy. Moim zdaniem w subach z reflexem ta jakosc czesciowo mozna wybaczyc kosztem mocnego pierd...:) zreszta takich subow nie kupuje sie do stereo. Mozliwe, ze pierw zakupie jeden i zobacze jak sie sprawdzi w mojej salce.

Gdybym nie mial innych wydatkow na audio wtedy postawilbym

http://www.redcoon.pl/B452843-SVS-PB-13-Ultra_Aktywne-subwoofery

http://www.svsound.com/subwoofers/ported-box/pb13-ultra

 

i po sprawie ten kiler przychodzi na palecie :)

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba żartujesz.Co ty chcesz tymi subami robić?ściany bużyć?

Mi T5 do komfortowego słuchania w zupełności wystarczy.

Do kina T5 się nie nadaje. Miałem bardzo podobnego suba Rel Stampede (niemal identycznego).

Tak jak napisałeś - T5 jest w porządku do komfortowego słuchania - dodam że muzyki. W kinie się suba nie słucha, tylko ma być czuć efekty, np jak idzie Godzilla :)

 

Ten Monolith w ciekawej cenie, na polskie wychodzi jakieś 2,5 tyś zł. Pytanie czy lepiej dwa takie czy jeden 15".

Brałbyś ten z głośnikiem od frontu czy w podłogę ? Jak miałem RELa R-328 z membraną bierną skierowaną w podłogę to zauważyłem, że mocniej trzęsie podłogą niż suby tylko z głośnikami na bocznej ściance.

BK wysyła do Polski ? Jakie koszty przesyłki ? Ta ich strona strasznie biedna.

Najtańszy Monolith wyjdzie ok 2900 z przesyłką, funt niestety poszedł ostro do góry. Jak swojego BK XXLS400 brałem to chyba był poniżej 5zł.

Jeśli sub tylko do kina to lepiej jeden większy. Mam teraz dwa Rel Q200 i tego BK XXLS400 i nie ma co porównywać, który daje lepszy efekt w kinie. Ja mam wersję DF z głośnikiem skierowanym w dół, wydaje mi się że lekki efekt oddziaływania na podłogę jest (parkiet), ale to raczej delikatna różnica jeśli już, porównać nie mam jak. W tym tygodniu jeszcze powinienem mieć do sprawdzenia u siebie Rel T1 (to samo co T9 praktycznie). Ogólnie to powoli myślę nad sprzedażą suba BK, ostatnio nie mam czasu na filmy a do muzyki nie używam. Do samych filmów myślałem nad jakimś nawet tańszym subem DIY, na głośniku 15" w obudowie zamkniętej. Nie do końca się zgadzam z tezą że do kina byle jaki sub z bas refleksem wystarczy, jakość też musi być zachowana. Słuchałem ostatnio Paradigma PS1000 u siebie i to nie bas tylko dudnienie i buczenie w porównaniu do BK. Zejście nieporównywalnie niższe i przyjemniejsze. Na tym Paradigmie nawet filmów nie chciałbym oglądać.

 

W sumie tak, podstawowa zaleta dwóch subów to, ze można pomieszczenie bardziej równomiernie basem wypełnić, z drugiej strony sub z większym głośnikiem powinien niżej zejść.

 

Jeśli BK robi suby tylko na zamówienie to chyba musi być jakaś mała firma. Natomiast jeśli ten Monolith faktycznie schodzi do 15hz ze spadkiem 3db bo ciekawa propozycja, ciekawe tylko jakiej jakości jest ten bas prezentowany przez niego.

U nas na takie suby to już trzeba liczyć powyżej 10 tyś,

2 suby - mogę potwierdzić że jest to dużo lepsze rozwiązanie do stereo, no chyba że masz możliwość postawienia suba na środku pokoju, między kolumnami (w podobnych odległościach od ścian bocznych).

1 sub - jak pisałem wyżej - do kina lepiej niż dwa mniejsze.

Co do tego parametru -3db przy 15hz to nie jest to realny parametr mierzony profesjonalnie w komorze bezdechowej, to zbliżony spadek dodając do tego akustykę (podbicie) w typowym pokoju. A to już duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka mysl odnosnie BK pozycji drivera ff lub df jak by ktos nie umial sie zdecydowac to mozna zrobic taki myk zamowic wersje df, tego suba mozna obrocic na bok i wtedy driver z nogami w nas celuje :) takie rozwiazanie mozna zastosowac np. na czas filmu lub odkrecic nogi calkowicie i mamy ff bez oslony :) takze byc moze dla kogos df bedzie bardziej uniwersalnym rozwiazaniem.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Klubik cos bez zycia...nikt nie wychaczyl jakiegos rela ?

Moj od jakiegos czasu bije juz w nowym pomieszczeniu i powiem, ze na betonie i wykladzinie jest duza roznica, oczywiscie na lepsze.

Podlaczony przez hi-level i 1./LFE robi wrazenie, ale samym 1.LFE moim zdaniem efekt slaby jak na pomieszczenie ponizej 20m2.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może jak dam coś pod swojego REL-a to też różnica na plus będzie?Jak myślisz.Teraz stoi na gołym parkiecie.

 

Ja wczesniej mialem na pietrze gdzie cala podloga drewno takze az chodzila pod tym subem mimio, iz stal na granicie.

Przytargaj jakis kamien nic nie zaszkodzi wyprobowac, jak dla mnie to i dla samej estetyki warto postawic suba na plycie kamiennej.

 

 

Ostatnio przy ustawianiu tak sobie pomyslalem , ze zakres crossover mogli jakos dokladniej oznaczyc niz min 30Hz i max 120Hz

Ktos mnie sprawdzi: jest na galce 39 klikow ? to jeden wyjdzie cos 2,2Hz czy tak ??

...aha no i nie sprzedalem swojego rela, bo jakos nie bylo powaznego klienta ,a za pol darmo to sorry mikolajem nie jestem :)

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skok jest 40 sprawdzilem jeszcze raz. Wartosci Hz kolumn podejzewam, ze zalezy od producenta w jednych sa blizej prawdy w innych dalej.

Rel podaje w manualu, ze na poczatku jest tedencja do podkrecania wartosci crossover za wysoko a volume za nisko i po testach musze powiedziec, ze to by sie zgadzalo.

Ja teraz ustawiam crossover tak gdzies na godz 9 i volume na 12 lub wiecej wszystko +/- pare klikow zalezy od materialu i poziomu volume na ampli( tam tez jest podbicie db suba/YAPO itp) , 1./LFE godz 12

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok wychodzi coś koło tego co podałeś, tylko ja sie doliczyłem 40.

A jak ustawić crosa jak moje MA BX2 schodzą do 42hz(na papierze)?

Jeśli jako uzupełnienie najniższego pasma to wychodzi ok. 5 klikó od dolnej granicy.

Jak to jest u was?

 

Musisz poeksperymentować sam, żeby dobrze zgrać suba z kolumnami. Myślę, że odcięcie dobrze by było ustawić około 50hz i dopasować głośność.

 

Oczywiście pisze tu o stereo. Kino domowe rządzi się innymi prawami.

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pisze tu o stereo. Kino domowe rządzi się innymi prawami.

 

jesli dobrze odczytalem Twojego posta to

nie w przypadku sub-bas systemu RELa, te sa zaprojektowane tak aby korzystac z obu podlaczen jednoczesnie.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można korzystać z obu połączeń jednocześnie, a nawet trzeba :) Sam z tego rozwiązania korzystałem za min nie sprzedałem amplitunera kd. Bardziej chodziło mi o odcięcie. W stereo suba odcina się znacznie niżej niż w przypadku kina domowego. Odcięciem do kina (LFE) już steruje amplituner i ustawia się je w okolicach 120hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można korzystać z obu połączeń jednocześnie, a nawet trzeba :) Sam z tego rozwiązania korzystałem za min nie sprzedałem amplitunera kd. Bardziej chodziło mi o odcięcie. W stereo suba odcina się znacznie niżej niż w przypadku kina domowego. Odcięciem do kina (LFE) już steruje amplituner i ustawia się je w okolicach 120hz.

 

ale piszesz tak, ze mozna sie zamotac.... ja pisze o korzystaniu z RELa z uzyciem obydwu podlaczen na raz np. jak ogladam film, nie chodzi mi o sluchanie muzyki w stereo.

To daj przyklad jak Ty bys to ustawil ?

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to od początku. Ja tak robiłem. Najpierw oczywiście autokalibracja amplitunera. Rel wtedy podłączony tylko po LFE. Volume na około godziny 11-12, crossover do kalibracji na max (120hz). Po kalibracji przestawiałem wszystkie kolumny (fronty, central, tylne) na small i odcięcie na 80hz. Crossover dla kanalu LFE 120hz. Dopiero po kalibracji podłączałem suba wysokopoziomowo (Neutrik Speakon - pod gniazda głośnikowe). A dlatego po kalibracji, ponieważ w przeciwnym przypadku sub również by się odzywał gdy amplituner kalibruje fronty. Odcięcie dla połączenia wysokopoziomowego miałem ustawione na 100hz. Pamiętaj, że odcięcie po kalibracji dla kanału lfe regulujesz tylko w amplitunerze bo pokrętło crossover na subie jest wtedy nieaktywne (tak jest w przypadku Rel-a T5). Działa ono tylko dla połączenia wysokopoziomowego. Jak dla mnie takie ustawienia dawały najlepsze rezultaty przy filmach.

Aha pozostaje jeszcze kwestia ustawienia fazy w subie. To już trzeba samemu sprawdzić jak lepiej gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee, ale cos nie teges z tym Twoim ustawianiem a moze po prostu ja mam ampli inne, albo moj model Rela- inaczej pracuje. Twoje fronty schodzily do 100Hz ??

Ja mam np yamahe/yapo system i rozumiem, ze do ustawienia suba daje sie crossover na max i glosniosc na 11-12godz. przy niskopoziomowym, ale z Rel-em pierw jedzie sie ustawienie fazy potem polozenia i orietacji drivera i potem ustawienie stereo przez hi-level dopiero potem kino gdzie ustawia sie, tylko volume na subie (pomijam juz dystas i podbicie db suba w ampli ) W ampli daj my na to yamahy jak chcesz korzystac z obu podlaczen Rel-a to trzeba ustawic kolumny przednie na LARGE wtedy sygnal sciezki (stereo) idzie taki sam do kolumn i do suba i jak masz zgranego suba z kolumnami frontowymi powiedzmy jest to na 40Hz, bo do tyle schodza jakies tam fronty to jak idzie sygnal LFE ponizej to wtedy sub to przejmuje, wiec przy takim podlaczeniu nie ma juz opcji w menu yamahy Hz odciecia na suba, bo kolumny masz ustawione na LARGE a nie SMALL. Jak ustawisz fronty, na small to wtedy w kinie bedziesz korzystac tylko z polaczenia niskopoziomowego i wtedy masz te odciecie do ustawiania na ampli.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Onkyo jest dokładnie tak jak pisze Silver_85

Gdzieś jeszcze słyszałem,żeby cross na subie ustawiać między 80-120Hz wysokopoziomowo w stereo.Wtedy mamy mocniejszy bas,ale za to dubluje się z frontami.Miałem takie ustwienie przez jakiś czas,gdyż MA BX2 basem nie grzeszą i chciałem je trochę podkręcić.Też jest fajnie.Bas mocniejszy i bardziej kontrolowany.W takim ustawieniu wychodzi szybkość REL-a.Przy ustawieniu crossa niżej,bas jest uzupełniany przez suba.Ale teraz rodzi się pytanie,czy przy takim ustawieniu potrzebny jest akuret REL?Przecież większość subów schodzi poniżej 30Hz,a sątańsze o połowę?

Nie wiem tak zacząłem rozmyślać i może idę w złym kierunku.

Co Wy na to?

Edytowane przez c-k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś jeszcze słyszałem,żeby cross na subie ustawiać między 80-120Hz wysokopoziomowo w stereo.

 

Ciekawe gdzie to slyszalesz ? bo napewno nie w manualu z rela. Konkretnie to pisza tam o tendencji podkrecania cross za duzo. Pomysl przy wysokopoziomowym trzeba suba zgrac z kolumnami tak aby je delikatnie wspieral dopelnial a nie przywalal basem i wychodzl na pierwszy plan toz to wyszloby z tego car audio. To jak kolumny schodza na np 40Hz to gdzie krecic gala crossa do konca ?!

Tu na forum ktos jest ( chyba tribul) co crossa pare klikow od dolu podkrecal i rel chodzil jak talala.

A co do Twojego rozmyslania to sa suby i jest REL to jest jak sie okreslaja sub-bas system czyli nie taki typowy subwoofer co napier... za wszelka cene jak najgosniej i jak najnizej. Tu bardziej chodzi o jakosc tego basu a, ze cena ich produktow jest o wiele za wysoka to juz inny temat.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pytałeś o ustawienie pod kino domowe, a nie pod stereo więc Ci napisałem jak u mnie najlepiej to grało przy filmach. Co do Twojego pytania czy moje fronty schodzą tylko do 100hz? Schodzą znacznie niżej, a mimo to odcinam je 80hz a resztę kierowałem na suba. Poleca przeczytanie np.

http://www.hdtv.com.pl/forum/amplitunery-av/99908-kalibracja-i-ustawienie-kina-domowego-poradnik.html

Sam w tym uczestniczyłem i sporo użytkowników sobie chwaliło to ustawienie. Jest tu wszystko opisane dość wyraźnie. Dla posiadaczy Rel-a dochodzi jeszcze połączenie wysokopoziomowe. Wiem, że Rel zaleca ustawienie frontów na Large. Basu jest więcej, ale mi było szkoda frontów i wolałem żeby więcej basu brał od siebie sub.

 

Aha, jakbyś chciał tak bardzo podporządkować się temu co pisze Rel to pod każdy kanał powinieneś mieć osobnego suba który wspomaga kolumny z danego kanału . Ciekawe jakby to zagrało?

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wreszcie sie zrozumielismy mi wlasnie chodzilo o ustawienia dla obydwu podlaczen na raz w kinie a nie o, tylko nisko poziomowe czy wysokopoziomowe. W moim pomieszczeniu jakos lepszy efekt jest w kinie wlasnie jak pracuja obydwa podlaczenia razem. Dzieki za linka znam te ustawienia. Rel pod central i rear channel pewnie zagra mocno "kinowo" tyle, ze na takie cos trzeba miec sale a ja mam salke juz nie wspominajac o kasie.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ustawienia kinowe to najczęściej jako najlepsze rozwiązanie podaje się to, do którego link podał Silver, czyli odcięcie kolumn głównych 80Hz, natomiast odcięcie suba na LFE 120Hz ponieważ do tylu właśnie nagrywana jest ścieżka LFE dla suba. Też długo męczyłem temat, przeczytałem setki stron na necie.

Wiele osób wydaje mi się, że robi błąd w tym zakresie bo odcina suba bardzo nisko np. 50Hz przez co w ogóle nie słyszą części basu z kanału LFE.

 

Ja u siebie mam trochę inaczej, mianowicie kolumny grają zawsze pełnym pasmem, nie obcinam ich poniżej 80Hz, natomiast sub jest obcięty na 120Hz jak w opisie jednak gra tylko swoją ścieżkę, odtwarza tylko bas z kanału LFE.

Dlaczego tak ? Ponieważ przy mojej elektronice to jedyna możliwość aby sub nie odzywał się w stereo przy możliwości korzystania z dobrodziejstwa autokalibracji w tym trybie. Jest to specyfika danego urządzenia, każdy procesor, każdy ampli ma inne opcje.

 

Jeśli chodzi o ustawienie głośności suba to robiłem to na muzyce, włączyłem utwór który ma sporo powtarzającego się basu, ten sam bas zmieniając odcięcia raz leciał z frontów, raz z suba, starałem się uzyskać jak najmniejszą różnicę. Na dłuższą metę takie ustawienie jest dla mnie najlepsze.

Co ciekawe później trafiłem na film, na necie jak to ustawia profesjonalnie firma Velodyne, co ciekawe robili to bardzo podobnie tylko używali miernika głośności, nie tak jak ja na słuch.

 

Podsumowując nie chcę aby sub grał w stereo, nie podoba mi się. Próbowałem już kilku subów i na dłuższą metę same kolumny zawsze bardziej mi się podobały, może to specyfika pomieszczenia, charakteru tych konkretnych kolumn czy jakichś innych czynników.

 

Odnosząc się do samego RELa i jego możliwości osobnego ustawienia w kinie i stereo. Po pewnym czasie obcowania z tym sprzętem, konkretnie RELem R-328 stwierdzam, że to trochę pic na wodę. Być może moje wnioski płyną z jakiejś mojej niewiedzy czy niedoinformowania, ale sobie pozwolę się podzielić nimi.

 

Załóżmy, że korzystamy z RELa właśnie w kinie i stereo. Mamy możliwość osobnego ustawienia jak to podaje producent głośności oraz odcięcia zarówno dla wejścia LFE oraz wejścia wysokopoziomowego, czyli tego z kolumn. Wszystko wygląda fajnie w teorii. Wszystko również jest fajnie jak słuchamy stereo, ponieważ do suba dociera tylko bas z jednego wejścia wysokopoziomowego.

Schody zaczynają się jak słuchamy kina. Wówczas subwoofer odtwarza bas zarówno z głośników głównych jak i swojego kanału. Po pierwsze tego się nigdzie nie zaleca, aby bas dla frontów odtwarzały jednocześnie głośniki główne jak i sub, druga rzecz tracimy w ten sposób np. dobrodziejstwa autokaliracji suba, a większości nowoczesnych amplitunerów to już standard. Przecież sygnał, który dotrze z frontów nie będzie skalibrowany pod suba, tak jak sygnał z LFE tylko pod fronty, robi się sieczka. Osobiście uważam, że kalibracja bardzo dużo daje, zwłaszcza jeśli chodzi o mocny bas jak potrafi wytworzyć sub. W większości pomieszczeń będą w tym zakresie góry i doliny bez kalibracji.

 

Druga niedogodność, załóżmy, że do stereo mamy ustawiony trochę większe wzmocnienie niż do kina, sub więc w kinie zagra głośnością stereo.

 

Aby w Relu łączyć dobrze kino i stereo brakuje mi przełączenia, które w kinie odcinałoby ustawienie wysokopoziomowe.

 

Wyszedł mi elaborat, mam nadzieję, że ktoś zrozumie :)

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze lubisz zamieszac. Jak juz pisalem Rel to nie jest taki zwykly sub, wiec moze sie nie podobac lub wrecz moze sie nie sprawdzic w kazdym pomieszczeniu. Ja mam 528se i jak dla mnie to w kinie jest jeszcze za slaby gdzie akustyki nie mam wcale najgorszej a Ty miales 328.... do muzyki jest juz dla mnie wystarczajacy oczywiscie nie slucham kazdej muzy z subem, tylko jakies bum bum a do muzy stereo tez nikt nie zaleca suba a sie slucha :) gol jet taki aby sub nie zagluszal calych kolumn. gusta i gusciki .Propos..Jak ktos lubi mocny basik to jak wielkie musialby kupic same kolumny zeby dorownaly w zakresie basu kolumnom np gx300 z 528se ??

moze cos zle ustawiales, albo problem z akustyka, bo u mnie zadnej sieczki nie odnotowalem.

Tak samo takie gadanie ze inne suby tez nisko schodza a kosztuja o polowe mniej ...sa samochody co tez jada rownie szybko a kosztuja polowe mniej od bmw...

 

Jak ktos jest full 100% nastawiony na kino to tez rela nie kupuje, tylko np cos ala svs i szafa gra.

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że może ciężko to opisałem :) Jednak jeśli byś dokładnie stestował suba w różnych konfiguracjach i ustawieniach to prawdopodobnie zrozumiałbyś o co mi chodzi.

 

Tak samo takie gadanie ze inne suby tez nisko schodza a kosztuja o polowe mniej ...sa samochody co tez jada rownie szybko a kosztuja polowe mniej od bmw.

Nigdzie tego nie napisałem, chyba że to nie do mnie.

 

Jak juz pisalem Rel to nie jest taki zwykly sub, wiec moze sie nie podobac lub wrecz moze sie nie sprawdzic w kazdym pomieszczeniu.

Moim zdaniem to zwykły chwyt marketingowy, sub to sub, ma jak najlepiej, jak najwierniej odtworzyć bas i to wszystko. Reszta to dorabianie filozofii.

 

Ja mam 528se i jak dla mnie to w kinie jest jeszcze za slaby gdzie akustyki nie mam wcale najgorszej a Ty miales 328....

Wcale nie chodzi w mojej wypowiedzi czy on wystarczał w kinie czy nie, nie w tym rzecz.

 

moze cos zle ustawiales, albo problem z akustyka, bo u mnie zadnej sieczki nie odnotowalem.

I tu jest meritum sprawy. Wcale nie chodzi mi, że z suba i kolumn poleciała basowa sieczka. Chodzi o to, że sub dostaje sygnałową sieczkę w trybie kinowym, przemyśl to co napisałem odnośnie połączeń, pracy suba w poszczególnych ustawieniach.

Jeśli posiadasz w amplitunerze system autokalibracji, to kalibruje on również suba, ale tylko na wyjściu LFE, aby wydobywający się z niego bas w kinie był jak najlepszy. Niestety przy podwójnym podłączeniu dostaje w kinie jednocześnie dwa sygnały. Skalibrowany z LFE i nieskalibrowany w wejścia wysokopoziomowego, z kolumn głównych.

 

Podlaczony przez hi-level i 1./LFE robi wrazenie, ale samym 1.LFE moim zdaniem efekt slaby jak na pomieszczenie ponizej 20m2.

O to właśnie chodzi, nie da się tego suba skalibrować tylko pod kino jeśli podłączamy go jednocześnie nisko i wysokopoziomowo. Efekt o jakim piszesz nie powinien mieć miejsca. Samo podłączenie po LFE powinno powodować, że sub w kinie pięknie śmiga. Starasz się pogodzić oba połączenia i wychodzi jakaś średnia.

 

do muzyki jest juz dla mnie wystarczajacy oczywiscie nie slucham kazdej muzy z subem, tylko jakies bum bum a do muzy stereo tez nikt nie zaleca suba a sie slucha :)

No widzisz, jeśli sub dobrze się zgrywa w stereo to powinien on grać zawsze w tym stereo, przy każdej muzyce. Jednak jak sam piszesz czasami go włączasz, a czasami nie. Sęk w tym, że z każdym subem, którym próbowałem było podobnie w muzie, czasami się sprawdzał było fajnie, a czasami niestety nie. Jak grają same komulny praktycznie zawsze jest ok.

Jak trzeba tego suba włączać i wyłączać to równie dobrze można sobie bas podkręcić gałką na frontach jak chce się dać czadu i na jedno wyjdzie.

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie chodzi, nie da się tego suba skalibrować tylko pod kino jeśli podłączamy go jednocześnie nisko i wysokopoziomowo. Efekt o jakim piszesz nie powinien mieć miejsca. Samo podłączenie po LFE powinno powodować, że sub w kinie pięknie śmiga. Starasz się pogodzić oba połączenia i wychodzi jakaś średnia.

 

 

Wlasnie zle to zrozumiales, u mnie samym LFE wlasnie nie smiga tak pieknie jak powinno kalibracja odciecie itp. i dupa.

Dopiero jak jade na obydwu podlaczeniach z frontami na large to wtedy to smiga wtedy to mi sie podoba widocznie u mnie sie kalibruje , moze dziwne, ale tak jest.

Moral z tego taki, ze u mnie na moim sprzecie ten sub dziala tak jak opisal ten chwyt marketingowy Rel w manualu, a po samym LFE juz nie jest tak pieknie, albo po prostu tak jak pisalem sub do kina za slaby (jak dla mnie) a moze moje uszy wola efekt suba z BR.

Lubie sobie czasem posluchac muzy z subem i ten naprawde zgrywa sie swietnie, ale w kinie mam niedosyt a z racji tego, ze teraz wiecej uzywam suba do kina jak do samego stereo to wlasnie dlatego chce przejsc na sub z portem np. taki jak bk monolith lub nawet dwa jak znajdzie sie kupiec na mojego rela a jak nie te bede miec suba do muzy. Ja na moich kolumnach nie mam co podkrecac one takiego basu nie osiagna musialbym zmienic na PL300 wtedy bylbym zadowolony :)

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.