Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc przy wyborze kolumn Hi-End


jamakaci3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

 

 

Uważam ,że pasmo przenoszenia ( tak jak pisze Sly30 i slawek.xm ) nie jest dodatkiem marketingowym do kolumny.

 

A konkretnie w odniesieniu do Rhedeko,które jak rozumiem miałeś w domu na odsłuchu? W oparciu o ich budowę,parametry i walory soniczne,gdybyś był jeszcze łaskaw uzupełnić swoją wypowiedź o resztę toru,w jakim je odsłuchiwałeś i z czym porównałeś?bo rozumiem,że piszesz na ich temat po wnikliwym odsłuchu w domu? Jesteś jednym z największych orędownków opisywania tylko tego co miało się u siebie w domu,chętnie więc poczytam o Twoich przygodach z Rhedeko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie w odniesieniu do Rhedeko,które jak rozumiem miałeś w domu na odsłuchu? W oparciu o ich budowę,parametry i walory soniczne,gdybyś był jeszcze łaskaw uzupełnić swoją wypowiedź o resztę toru,w jakim je odsłuchiwałeś i z czym porównałeś?bo rozumiem,że piszesz na ich temat po wnikliwym odsłuchu w domu? Jesteś jednym z największych orędownków opisywania tylko tego co miało się u siebie w domu,chętnie więc poczytam o Twoich przygodach z Rhedeko.

 

Nie , nie słuchałem tych kolumn ale słuchałem wiele innych i słyszę różnicę np. pomiędzy tweeterami ( Beryl , Diament , Aluminium itp. itd ).

Poza tym skoro już ktoś pisze ,że coś jest najlepsze na świecie to domniemam ,że słyszał wszystkie pozostałe produkowane kolumny w co szczerze wątpię choć nie jest to niemożliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

 

 

Nie , nie słuchałem tych kolumn ale słuchałem wiele innych i słyszę różnicę np. pomiędzy tweeterami ( Beryl , Diament , Aluminium itp. itd ).

Poza tym skoro już ktoś pisze ,że coś jest najlepsze na świecie to domniemam ,że słyszał wszystkie pozostałe produkowane kolumny w co szczerze wątpię choć nie jest to niemożliwe.

 

Dziękuję,tak myślałem,to oczywiście nie przeszkadzało Ci usiłować zrobić z kogoś idiotę i zachęcać innych do przyłączenia się do rechotu-małe.

Dobrze abyś uświadomił sobie,że istnieją też inne, poza B&W series 800 i Focal series Utopia,kolumny,których nie miałeś możliwości posłuchać np. Rhedeko,które mogły by Cię mocno zaskoczyć,zachęcam do doświadczeń a potem komentowania. Zaznaczam,że ja Rhedeko nie posiadam,miałem jednak przyjemność posłuchania ich i wiem,w przeciwieństwie do Ciebie jak grają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. na PW wypada odpisać...nawet jak ma się drugą stronę w 4D...

bardzo przepraszam ,ze nie odpisałem od razu , juz naprawiłem swój bląd:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , nie słuchałem tych kolumn ale słuchałem wiele innych i słyszę różnicę np. pomiędzy tweeterami ( Beryl , Diament , Aluminium itp. itd ).

 

Zauważ, że Rehdeko od innych kolumn różni to, że ich wysokotonówka jest stożkowa a nie kopułka.

Na żadnej scenie live nie widziałem, aby nagłośnienie było na kopułkach. Można dosztukowywać argumenty dlaczego tak jest, ale też można zdobyć się na odwagę i stwirdzić, że jednak dźwięk zawodowy z jakiegoś powodu wyprzedza ten domowy.

 

A co samych kolumn w ogólności... W samochodzie frajde z jazdy sprawia szybkość - mniej ważna jest konstrukcja wygoda itp. Z kolumnami jest pdobnie - niemal bez wyjątku grają wooolnooo. Brakuje im szybkości, z czego bierze się punktowość. Dziś metodą jest zmniajszanie wagi membrany (przy dobrej sztywności), lecz magnes zwykle jest skromny. O wiele lepiej jest dać cięższą membranę i bardzo mocny napęd. Przy trochę większej średnicy jest zachowana genialna szybkość i nie ma efektu anorektyczności. W najniższym basie uzyskanie tego samego oznacza ogromne koszty - po stronie driverów i wzmacniacza. Także szybkość przetwornika jest kluczem a reszta to dodatki. Aha, Rehdeko są najszybszymi kolumnami w zakresie ich możliwości, jakie znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję,tak myślałem,to oczywiście nie przeszkadzało Ci usiłować zrobić z kogoś idiotę i zachęcać innych do przyłączenia się do rechotu-małe.

Dobrze abyś uświadomił sobie,że istnieją też inne, poza B&W series 800 i Focal series Utopia,kolumny,których nie miałeś możliwości posłuchać np. Rhedeko,które mogły by Cię mocno zaskoczyć,zachęcam do doświadczeń a potem komentowania. Zaznaczam,że ja Rhedeko nie posiadam,miałem jednak przyjemność posłuchania ich i wiem,w przeciwieństwie do Ciebie jak grają.

 

Koledzy wytłumaczyli w miarę przystępnie dlaczego pasmo przenoszenia jest istotne w konstrukcjach kolumn z czym oczywiście możesz się nie zgodzić.

Skoro kol. vector twierdzi ,że nie ma ono jednak większego znaczenia a Ty przyłączasz się jak rozumiem do jego twierdzeń to ja nie mam nic więcej do dodania.

Podobnie ma się to w temacie braku wpływu kabli na dźwięk.

Poza tym jakoś tak od dłuższego czasu odnoszę wrażenie ,że jedynym Twoim zajęciem na tym forum jest szukanie zaczepki.

W takim razie proponuję abyś dodał mnie do osób przez Ciebie ignorowanych co ułatwi uniknięcie niepotrzebnych nieporozumień.

 

pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, a w temacie klapa kompletna....:-))

Nikt nie ma nic do powiedzenia?

Pisalem, ze Kodeks Vectora to tekst do polemiki wiec moze jakies sugestie...?....

Cos byscie dodali, cos byscie zmienili itp, itd......

Rozumiem, ze temat pasma zostal wyczerpany...... i Kodeks w tym zakresie obowiazuje.....

Dodam jeszcze tekst z podrecznika akustyki Altona Everesta - strona 131 " bardzo niskie tony organow i fortepianu slyszalne przez ucho ludzkie sa odbierane dzieki ich harmonicznym" koniec cytatu...:-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co samych kolumn w ogólności... W samochodzie frajde z jazdy sprawia szybkość - mniej ważna jest konstrukcja wygoda itp. Z kolumnami jest pdobnie - niemal bez wyjątku grają wooolnooo. Brakuje im szybkości, z czego bierze się punktowość. Dziś metodą jest zmniajszanie wagi membrany (przy dobrej sztywności), lecz magnes zwykle jest skromny. O wiele lepiej jest dać cięższą membranę i bardzo mocny napęd. Przy trochę większej średnicy jest zachowana genialna szybkość i nie ma efektu anorektyczności. W najniższym basie uzyskanie tego samego oznacza ogromne koszty - po stronie driverów i wzmacniacza.

 

zgadzam sie z tym w 100% , ale możesz napisać czy brak najniższej oktawy można zaakceptowac w bezkompromisowym produkcie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

 

 

Koledzy wytłumaczyli w miarę przystępnie dlaczego pasmo przenoszenia jest istotne w konstrukcjach kolumn z czym oczywiście możesz się nie zgodzić.

Skoro kol. vector twierdzi ,że nie ma ono jednak większego znaczenia a Ty przyłączasz się jak rozumiem do jego twierdzeń to ja nie mam nic więcej do dodania.

Podobnie ma się to w temacie braku wpływu kabli na dźwięk.

Poza tym jakoś tak od dłuższego czasu odnoszę wrażenie ,że jedynym Twoim zajęciem na tym forum jest szukanie zaczepki.

W takim razie proponuję abyś dodał mnie do osób przez Ciebie ignorowanych co ułatwi uniknięcie niepotrzebnych nieporozumień.

 

pozdr.

 

Konkretnie i bez powoływania się na kolegów,dlaczego Rhedeko jest Twoim zdanie be?póki co tradycyjnie,choć w gładki sposób,obracasz kota ogonem. Mogłeś z tego wyjść z klasą i napisać,że się zagalopowałeś,wolisz jednak brnąć,no to proszę o konkrety. Reszta Twojej wypowiedzi to Twoje widzimisię,masz do tego prawo,ale nie ma to nic wspœlnego z rzeczywistością. Konkrety...

Przepraszam,wycofuję się,przecież Ty ich nie słuchałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, a w temacie klapa kompletna....:-))

Nikt nie ma nic do powiedzenia?

Pisalem, ze Kodeks Vectora to tekst do polemiki wiec moze jakies sugestie...?....

Cos byscie dodali, cos byscie zmienili itp, itd......

Rozumiem, ze temat pasma zostal wyczerpany...... i Kodeks w tym zakresie obowiazuje.....

Dodam jeszcze tekst z podrecznika akustyki Altona Everesta - strona 131 " bardzo niskie tony organow i fortepianu slyszalne przez ucho ludzkie sa odbierane dzieki ich harmonicznym" koniec cytatu...:-))

jedyna odpowiedź posluchaj koncertu organowego a potem odtwórz ten sam koncert na swoim systemie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawek.xm

 

Można przywyknąć do takiego braku. Najczęściej adaptacja ucha trwa 15 minut, przy poważniejszych brakach 2 godziny. Oczywiście jeśli "szybkość" jest wystarczająco wciągająca. Największym kompromisem jest często wymuszona niewystarczająca głośność odsłuchu (za mały pokój, niewystarczająco duże kolumny...). Ściągnięcie skali głośności w dół pozwala też bezstresowo przeskalować pasmo. Czystość dźwięku i szybkość w 99% zadowolą, tym bardziej w muzyce akustycznej. U mnie elektryczna, więc 99% sprzętu odpada...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żadnej scenie live nie widziałem, aby nagłośnienie było na kopułkach. Można dosztukowywać argumenty dlaczego tak jest, ale też można zdobyć się na odwagę i stwirdzić, że jednak dźwięk zawodowy z jakiegoś powodu wyprzedza ten domowy.

 

 

Ale czy przeznaczenie kolumn na rynek pro jest takie samo jak do domowego odsłuchu?

Też w domu słuchamy z odległości 20-40m z ogromną głośnością?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jedyna odpowiedź posluchaj koncertu organowego a potem odtwórz ten sam koncert na swoim systemie

 

To ma byc wpis w temacie ..?... BRAWO! ;-)

Moze powinienes dopisac swoj rozdzial w rzeczonym podreczniku akustyki......:-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wam brak to zamawiać Kinoshita 9 Hz at 105 dB ale to "estrada" jak to mówią znawcy a mogli se high-enda jeb...ć do studia

chyba najdroższe studio świata ,nawet Van den Hull robił na zamówienie wzmacniacze dla nich ale podobno padały

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie i bez powoływania się na kolegów,dlaczego Rhedeko jest Twoim zdanie be?póki co tradycyjnie,choć w gładki sposób,obracasz kota ogonem. Mogłeś z tego wyjść z klasą i napisać,że się zagalopowałeś,wolisz jednak brnąć,no to proszę o konkrety. Reszta Twojej wypowiedzi to Twoje widzimisię,masz do tego prawo,ale nie ma to nic wspœlnego z rzeczywistością. Konkrety...

Przepraszam,wycofuję się,przecież Ty ich nie słuchałeś.

 

Proponuję abyś przeczytał jeszcze raz to co napisałem to znajdziesz tam odpowiedź na Twoje pytania.

Tradycyjnie odwracając kota ogonem zapytam w takim razie dlaczego są one najlepsze na świecie , na jakim sprzęcie , kiedy i z czym je porównywałeś ;)

 

EOT.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnięcie skali głośności w dół pozwala też bezstresowo przeskalować pasmo.

wiesz mnie zastanawia jedno :) dla audiofila którego stac na system , który nierzadko przekracza milion zł zamówienie dodatkowego zestawu przetwarzającego ostatnia oktawę nie jest końcem świata i możliwości więc czemu bronic sie przed tym tak zaciekle i po prostu nie sprobować???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

 

 

Proponuję abyś przeczytał jeszcze raz to co napisałem to znajdziesz tam odpowiedź na Twoje pytania.

Tradycyjnie odwracając kota ogonem zapytam w takim razie dlaczego są one najlepsze na świecie , na jakim sprzęcie , kiedy i z czym je porównywałeś ;)

 

EOT.

 

Manipulacja i to mierna,zgodnie z prośbą eot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma byc wpis w temacie ..?... BRAWO! ;-)

Moze powinienes dopisac swoj rozdzial w rzeczonym podreczniku akustyki......:-))

 

bardzo merytoryczne:):) najwyższy czas przejśc na Twój poziom lub zignorować:) zastanawiam sie jeszcze co fajniejsze:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wam brak to zamawiać Kinoshita 9 Hz at 105 dB ale to "estrada" jak to mówią znawcy a mogli se high-enda jeb...ć do studia

chyba najdroższe studio świata ,nawet Van den Hull robił na zamówienie wzmacniacze dla nich ale podobno padały

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Widze, ze w tym studiu maja glosniki w 100% zgodne z Kodeksem Vectora.....:-)))

Podoba mi sie...!

 

 

 

bardzo merytoryczne:):) najwyższy czas przejśc na Twój poziom lub zignorować:) zastanawiam sie jeszcze co fajniejsze:)

 

Oczywiscie przejscie na moj poziom.....i napisanie czegos ciekawego.....:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale czy przeznaczenie kolumn na rynek pro jest takie samo jak do domowego odsłuchu?

Też w domu słuchamy z odległości 20-40m z ogromną głośnością?

 

No nareszcie jakies ciekawe pytanie....:-)

Ale do tego jest potrzebny oddzielny wątek.....

 

Tom Hidley robił im studio a ja drobny żuczek mam jego kolumny tylko 28hz

 

No i wystarczy!!! :-)) Jaki spadek przy tych 28 Hz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

nie znam kolumn komercyjnych które mialyby spadek impedancji do 1-oma , np accu 7100 może oddac w krotkim impulsie przy 1omie moc ponad 1000watt

 

Są takie france, np Apogee Scyntylla. Ale to są w mojej ocenie wynalazki. Wiem, że niektóre elektrostaty też schodzą tak nisko, ale to odbywa się w bezpiecznym, wysokotonowym zakresie pasma. Z tego co ja miałem, to najbardziej francowate były HGP Fuga, spadały i to w zakresie niskotonowym do 1,5 oma. Były trudniejsze w wysterowaniu niż topowy model Lyra, który też posiadałem. Moim prywatnym zdaniem, wszystkie te konstrukcje to przykład partactwa inżynierskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wlasciwa odpowiedz!

 

To prawda. Bardzo właściwa odpowiedź w zakładce high end. Moja kobita w kuchni też słucha boom boxa, nic nie mierzy, tylko słucha i jest bardzo zadowolona... :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Na żadnej scenie live nie widziałem, aby nagłośnienie było na kopułkach. Można dosztukowywać argumenty dlaczego tak jest, ale też można zdobyć się na odwagę i stwirdzić, że jednak dźwięk zawodowy z jakiegoś powodu wyprzedza ten domowy.

Zapewne chodzi o obciążalność mocową.

 

Są takie france, np Apogee Scyntylla. Ale to są w mojej ocenie wynalazki. Wiem, że niektóre elektrostaty też schodzą tak nisko, ale to odbywa się w bezpiecznym, wysokotonowym zakresie pasma. Z tego co ja miałem, to najbardziej francowate były HGP Fuga, spadały i to w zakresie niskotonowym do 1,5 oma. Były trudniejsze w wysterowaniu niż topowy model Lyra, który też posiadałem. Moim prywatnym zdaniem, wszystkie te konstrukcje to przykład partactwa inżynierskiego.

Hmm, Fuga... Wystarczyło zastosować wydajny prądowo wzmacniacz. Ja stosowałem ML 331 i było super.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

 

 

bardzo merytoryczne:):) najwyższy czas przejśc na Twój poziom lub zignorować:) zastanawiam sie jeszcze co fajniejsze:)

To drugie ...przecież to troll chcący się popisać i zabłysnąć ....

Szkoda czasu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.