Skocz do zawartości
IGNORED

Projekty kolumn na glosnikach SB ACOUSTICS MW16P SATORI


slasz11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, takie pytanie o Beryla Satorii.

 

Na dzień dzisiejszy w ofercie są 3 wersje : jezeli chodzi o napęd i impedancje znaminiową ( nie patrzymy na kolor ) , tj ;

 

TW29B-B czyli Ferrofluid 4 ohm / SPL :92db / FS : 600hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

TW29BN-B czyli Neodymowy 4 ohm / SPL: 95db / FS : 700hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

TW29BN-B-8 czyli Neodymowy 8 ohm / SPL : 93,5db / FS : 750hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pytanie o róźnice brzmieniowe; czyli czy ktoś porównywał je może bezpośrednio ( w co wątpię ) lub pośrednio ćwiczył po koleii, czy można przyjać analogicznie jak w szmacianych Ringach że Ferrofluid będzie ciut "cieplejszy" i " okrąglejszy: na brzmieniu, co daje nam w tweterach zastosowanie amgnseu neodymowego oprócz wyższego SPL-u ?? mniejsze zniekształcenia przy niższych podziałach, lepsze transjenty czy co ??

 

Oczywiście zdaje sobię sprawę że czasem projekt kolumny wymusi na nas wersje 4 lub 8 ohm, te kwestię pomińmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przejrzałem cennik Polinka i wujka google i u nikogo w ofercie nie widzę Beryla w wersji z ferofuidem.

Miał go ktoś w ogóle w ręce ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtopa.

Miało być na górze oczywiście że chodzi o głośnik z magnesem ferrytowy, nie wiem co mi się uzbierało z tym ferrofluidem...

 

Także czy ktoś miał takowego czy tylko z neodymem są na rynku?

 

Ale wtopa.

Miało być na górze oczywiście że chodzi o głośnik z magnesem ferrytowy, nie wiem co mi się ubzduralo z tym ferrofluidem...

 

Także czy ktoś miał takowego czy tylko z neodymem są na rynku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja na ferrycie jest bez sensu. Kosztuje tyle samo co na neodymie a masz mniejszą efektywność. Kiedyś dzwoniłem do nich z pytaniem o ten głośnik licząc po cichu ze bezie ciut tańszy ale nie. Chyba nawet Polink ich nie sprowadzał no bo po co.

A drugi, 8 ohmowa wersja neodyma, ma sztywniejsze zawieszenie i ciut lżejszy układ drgający. 50Hz wyzszy fs w zasadzie jest pomijalną sprawą. Pytanie czy to się w ogóle przełożyło w jakiś sposób na brzmienie i czy jest lepiej czy gorzej. Osobiście przeczuwam, że trudno będzie odczuć jakaś istotna różnicę i niespecjalnie bym sobie nim zawracał głowę. Traktowałbym go raczej jako 8 ohmową wersję tego samego głośnika o jednakowych właściwościach sonicznych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Również mam pytanie do Kolegów. Jaka jest różnica w brzmieniu pomiędzy TW29RN a ferrytowym TW29R. Który z nich jest " łagodniejszy, bardziej aksamitny, ciepły "?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

kojarzy ktos czy mozna zamienić 1:1 (bez przerabiania i strojenia zwrotnicy) tweeter SB Acoustic TW29RN-B-4 na SB ACoustic Satori TWBN-B Beryllium?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troels twierdzi że można ale pytam bo może ktoś jużto robil i jest w stanie napisać z własnego doswiadczenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr można zrobić bardzo podobnie ale u mnie wyszły dość istotne różnice. Dlatego najbezpieczniej zrobić nowe pomiary i optymalny filtr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kolumny od Yoshiego lub wg projektu Troles to możesz.

 

Oni projektował i zmierzyli swoje konstrukcje i wg Nich w ich można.

 

Mam na myśli Neodymowa wersje szmatkia( zmiana na Beryla )

 

A jak masz coś typu samorobka lub od innego użytkownika to musisz już ich/siebie pytać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kolumny od Yoshiego lub wg projektu Troles to możesz.

 

Oni projektował i zmierzyli swoje konstrukcje i wg Nich w ich można.

 

Mam na myśli Neodymowa wersje szmatkia( zmiana na Beryla )

 

A jak masz coś typu samorobka lub od innego użytkownika to musisz już ich/siebie pytać.

 

dzieki mam zephyry od Yoshiego - to dobre info :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzieki mam zephyry od Yoshiego - to dobre info :)

 

To napewno możesz.

Ale napisz ewentualnie do Yoshiego co może jeszcze trzeba zmienić w zwrotke by wycisnąć maksa, kontakt z nim jest bard,o dobry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duet MR16P i TW28BN miał bardzo trudne zadanie w dużej i wymagającej aplikacji. Dał Radę :)

 

 

44049447_1086046634904543_9059510775290265600_o.jpg?_nc_cat=101&oh=ecc328562cd68cf9ae45f42058ceee4f&oe=5C18440D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe kijanki, musisz dysponować konkretnymi możliwościami technicznymi, że pozwoliłeś sobie na zrobienie takiego projektu.

 

Tak duża odległość między midem a tweeterem nie sprawia kłopotów z kierunkowością odsłuchu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały projekcik :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 drogi na 2xMW19P-8 + TW29RN

 

Paczki wykonane przez Marko3T, ale projekt obudowy (przyznaję się bez bicia, że formę troszkę podpatrzyłem u Pylon Audio), pomiary i zwrotnica to już moje "wypociny". ;)

 

 

 

super, chodzi mi po glowie taki projekt tylko z berylem

napisalbys dwa zdania na temat szybkosci basu? slyszalem ze średnica jest troche chlodniejsza niz mr16 - jak z czystoscia i szczegolem srednich tonow?

gram teraz na sb23nrx i mr16 i troche jest za miekko i za slodko

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, chodzi mi po glowie taki projekt tylko z berylem

napisalbys dwa zdania na temat szybkosci basu? slyszalem ze średnica jest troche chlodniejsza niz mr16 - jak z czystoscia i szczegolem srednich tonow?

gram teraz na sb23nrx i mr16 i troche jest za miekko i za slodko

 

Mówisz i masz. Akurat wczoraj z dwoma kolegami słuchaliśmy sobie z nimi beryla Satori. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mi szybkość basu z MW19 całkowicie wystarcza. Nie jest to szybkość i twardość np. scana 18WU, ale nie ma mowy, żeby bas się ciągnął z niego jak guma do żucia.

Jak trzeba to się utwardzi, jak trzeba to zagra bardziej miękko. No i posiada tzw. "fun factora", czyli coś tam podbarwi, coś tam upiększy, może nie zagra do końca naturalnie, ale akurat mi to bardzo pasuje. Na pewno nie gra "pudełkowato", nic w tym stylu. :)

 

A średnica, podtrzymuję i potwierdzam, chłodniejsza od MR16, ale też trochę mniej detaliczna.

 

Co do beryla TW29BN vs szmata TW29RN. Nie, nie padłem po zamontowaniu beryla na kolana i nie opadła mi szczęką z wrażenia. Spokojnie też przespałem noc po tym wydarzeniu. :D

Generalnie beryl ma lepsze wybrzmiewanie detali. Dzwoneczki, blachy, szarpanie strun gitar itd. brzmią bardziej naturalnie, mniej miękko niż ze szmaty, ale kompletnie nie powodują krwi z uszy czy mrużenia oczu. Wszystko z klasą i wyczuciem.

Wszelkie znaki na ziemi i niebie (TW29BN i TW29RN mają bardzo podobne ch-ki) wskazują, że beryla można zamontować bez żadnych zmian w zwrotnicy zaprojektowanej dla TW29RN.

Tak też uczyniliśmy podczas testu. Wrażenie odsłuchowe to potwierdziły. Na pomiary nie było czasu...

Kiedyś pewnie wymienię TW29RN na berylka, ale póki co szmatka mi się jeszcze nie znudziła.

 

Jakby co, to ostatnią i najlepszą wersje zwrotnicy dla tych 2,5 dróg wrzucę na dniach na forum diyaudo.pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel_luk1

JMA RQ900 • Arcam A39 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mam takie pytanie, czy ktoś słuchał z z was projekt od producenta czyli Satori Rinjani ? Bardzo łatwa zwrotka , mało elementów , ale czy czasem nie w prostocie siła ? Jeśli dążymy do doskonałości ( zdecydowanie większość forumowiczów z najbardziej znanymi na czele ) projektując zwrotnice z masą pułapek korektorów itd , pchając niemal mnóstwo elementów zabijamy cały smak muzyki , starając się do jak najbardziej płaskiej charakterystyki ? Słuchałem kilka projektów , które ładnie wyglądały na pomiarach ( załóżmy, że pomiary są wiarygodne w dobrym pomieszczeniu, a nie jak w większości w garażu :) , ale na odsłuchach już tak różowo nie było . Po odchudzeniu i przeprojektowaniu zwrotnic muzyka się otworzyła i smak poszczególnych instrumentów powrócił. Kolumny nie mogą grać płasko i beznamiętnie jak jej charakterystyka gdyż większość instrumentów nie zagra tak jak na żywo . Podobnie jak złe dobranie przetworników różniących sie miedzy sobą efektywnością , a później widzimy rezystory o dużej wartości ( kilka ohmów i więcej ) w szeregu na średniaku i tweterze lub mocniejsze lpady ( woofer o efektywnosci 85dB a średniak ponad 92dB , tweter jeszcze głośniejszy i ściszaj go Panie potem na zwrotnicy zabijając to co w muzyce najlepsze ). To takie moje zdanie z praktyki . wracając do Rinjani, czy ktos w kraju ma te kolumienki lub słuchał tego projektu w oryginale od SB Acoustic ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez KrzysztofPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo łatwa zwrotka , mało elementów , ale czy czasem nie w prostocie siła ? Jeśli dążymy do doskonałości ( zdecydowanie większość forumowiczów z najbardziej znanymi na czele ) projektując zwrotnice z masą pułapek korektorów itd , pchając niemal mnóstwo elementów zabijamy cały smak muzyki , starając się do jak najbardziej płaskiej charakterystyki ? Słuchałem kilka projektów , które ładnie wyglądały na pomiarach ( załóżmy, że pomiary są wiarygodne w dobrym pomieszczeniu, a nie jak w większości w garażu :) , ale na odsłuchach już tak różowo nie było . Po odchudzeniu i przeprojektowaniu zwrotnic muzyka się otworzyła i smak poszczególnych instrumentów powrócił. Kolumny nie mogą grać płasko i beznamiętnie jak jej charakterystyka gdyż większość instrumentów nie zagra tak jak na żywo . Podobnie jak złe dobranie przetworników różniących sie miedzy sobą efektywnością , a później widzimy rezystory o dużej wartości ( kilka ohmów i więcej ) w szeregu na średniaku i tweterze lub mocniejsze lpady ( woofer o efektywnosci 85dB a średniak ponad 92dB , tweter jeszcze głośniejszy i ściszaj go Panie potem na zwrotnicy zabijając to co w muzyce najlepsze ).

 

Coś w tym jest, ale to też zależy od samych głośników.

Jeśli jest konieczność założenia pułapki, to się ją zakłada.

No chyba że komuś nie przeszkadza jak "coś brzęczy", albo nie słyszy.

 

Wszystko z umiarem.

Najpierw robimy pod kreskę aby technicznie zwrotnica była poprawna, a potem korygujemy na słuch.

Wtedy wiadomo czy głośniki z danym filtrem grają dobrze czy nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marian133
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie coś w tym jest lecz cała prawda niestety , przykład :

Wykonałem kiedyś kolumny 3 way z projektu zagranicznego bardzo cenionego konstruktora na dobrych przetwornikach gdzie wszystkie głośniki były ze sobą dobrze spasowane przede wszystkim efektywnością oraz innymi ważnymi parametrami , kolumna grałą bardzo muzykalnie, gitara brzmiała niemal tak jak w rzeczywistości nie wspominając o całej reszcie . Potem zrobiłem kolumny 3 way polskiego konstruktora ( jednego z najbardziej znanych na polskich forach audio konstruktora z tym samym głośnikiem średnio tonowym i tweterem ale innym cichszym wooferem . I co ? I kupa , cała para poszła w gwizdek czyli w zwrotnice, w tych kolumnach kompletnie nie ma gitary itd ... a ten sam średniak ... Porażka totalna . W naszym kraju kolumny diy są mało popularne , trudniej je sprzedać , są cenione tylko wśród osób dłubiących w diy , natomiast za granicą ( Niemcy a jeszcze bardziej Holandia) bardziej są cenione małe manufaktury niż fabryczne kolosy . Ale zauważyłem iż zagraniczni konstruktorzy robią łatwiejsze zwrotnice , które grają , jest smak i detal , rezonans danego instrumentu ( wszak instrumenty mają swoje rezonanse , czy muzycy je likwidują? ) . Nie można w zwrotnicy totalnie pozabijać wszystko i zrobić kolumnę jakby grała jak popularna V na korektorze graficznym lub płasko bez życia, beznamiętnie . Przesłuchałem wiele konstrukcji diy najbardziej znanych polskich konstruktorów i niestety chyba zbyt mocno się starają i przedobrzają je . Trzeba pogodzić umiar miedzy pomiarem a odsłuchem .

 

Kuszą mnie Satori Rinjani czy ktoś słuchał w Polsce tych łatwych kolumn ? Pytam gdyż jeden z moich znajomych słuchał ich za granicą i bardzo mu się podobało , tam była gitara , był smak i detal , nic nie krzyczało nie jazgotało, bas był szybki sprężysty , słuchało się bardzo przyjemnie, ale może ktoś tu w kraju je robił lub ma , chętnie bym je posłuchał .

Inny przykład , znajomy mieszkający za granicą zrobił kolumny na przetwornikach SB Acoustic wykonując projekt polskiego konstruktora po czym zaprosił pewnego konstruktora mieszkającego w tamtym kraju produkującego kolumny ( duże możliwości pomiarowe i sprzętowe ) również na głośnikach SB Acoustic ( prawdopodobnie mający umowę z samym SB Acoustic ) aby posłuchał tych kolumn . Niestety kolumny nie zachwyciły go , gdyż zwrotnica bardzo mocno ograniczała możliwości przetworników SB Acoustic . Gdy zobaczył bardzo mocno rozbudowaną zwrotnicę stwierdził iż z tej zwrotnicy zrobiłby prawie 3 zwrotnice . Kolumny zostały zabrane do poprawy . Może za miesiąc coś będzie wiadomo .

Takich przypadków można mnożyć .

 

Więc wniosek jest taki iż ani płaska charka ani zbyt mocna poszarpana ( przecież nikt nie będzie słuchał również górek i dołków na kilka decybeli ) ale nie można pakować ogrom elementów bo charakterystyka ładna i wszystko pięknie wygląda w teorii, ale potem nie gra bo czegoś brakuje . Tutaj widzę, że w krajach gdzie diy jest bardziej rozwinięta produkują chyba lepsze kolumny z prostszymi zwrotnicami i lepiej zgranymi ze sobą przetwornikami . A tutaj w kraju próbuje się zgrać ze sobą kompletnie nie pasujące ze sobą głośniki próbując jakoś to sklecić .

W kraju jak do tej pory słyszałem tylko kilka dobrych projektów ( mogę policzyć na palcach 1 ręki ) , 2 z nich robiłem sam ( oczywiście polskiego konstruktora ) . Jedne kolumny przykładowo miały ok 10 elementów w zwrotnicy , grały tak w miare ok , potem zostały odchudzone o połowę elementów ( przez tego samego konstruktora żeby było jasne opartego na pomiarach ) i wtedy kolumny zagrały, i to bardzo dobrze zagrały !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez KrzysztofPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie coś w tym jest lecz cała prawda niestety , przykład :

Wykonałem kiedyś kolumny 3 way z projektu zagranicznego bardzo cenionego konstruktora na dobrych przetwornikach gdzie wszystkie głośniki były ze sobą dobrze spasowane przede wszystkim efektywnością oraz innymi ważnymi parametrami , kolumna grałą bardzo muzykalnie, gitara brzmiała niemal tak jak w rzeczywistości nie wspominając o całej reszcie . Potem zrobiłem kolumny 3 way polskiego konstruktora ( jednego z najbardziej znanych na polskich forach audio konstruktora z tym samym głośnikiem średnio tonowym i tweterem ale innym cichszym wooferem . I co ? I kupa , cała para poszła w gwizdek czyli w zwrotnice, w tych kolumnach kompletnie nie ma gitary itd ... a ten sam średniak ... Porażka totalna . W naszym kraju kolumny diy są mało popularne , trudniej je sprzedać , są cenione tylko wśród osób dłubiących w diy , natomiast za granicą ( Niemcy a jeszcze bardziej Holandia) bardziej są cenione małe manufaktury niż fabryczne kolosy . Ale zauważyłem iż zagraniczni konstruktorzy robią łatwiejsze zwrotnice , które grają , jest smak i detal , rezonans danego instrumentu ( wszak instrumenty mają swoje rezonanse , czy muzycy je likwidują? ) . Nie można w zwrotnicy totalnie pozabijać wszystko i zrobić kolumnę jakby grała jak popularna V na korektorze graficznym lub płasko bez życia, beznamiętnie . Przesłuchałem wiele konstrukcji diy najbardziej znanych polskich konstruktorów i niestety chyba zbyt mocno się starają i przedobrzają je . Trzeba pogodzić umiar miedzy pomiarem a odsłuchem .

 

Kuszą mnie Satori Rinjani czy ktoś słuchał w Polsce tych łatwych kolumn ? Pytam gdyż jeden z moich znajomych słuchał ich za granicą i bardzo mu się podobało , tam była gitara , był smak i detal , nic nie krzyczało nie jazgotało, bas był szybki sprężysty , słuchało się bardzo przyjemnie, ale może ktoś tu w kraju je robił lub ma , chętnie bym je posłuchał .

Inny przykład , znajomy mieszkający za granicą zrobił kolumny na przetwornikach SB Acoustic wykonując projekt polskiego konstruktora po czym zaprosił pewnego konstruktora mieszkającego w tamtym kraju produkującego kolumny ( duże możliwości pomiarowe i sprzętowe ) również na głośnikach SB Acoustic ( prawdopodobnie mający umowę z samym SB Acoustic ) aby posłuchał tych kolumn . Niestety kolumny nie zachwyciły go , gdyż zwrotnica bardzo mocno ograniczała możliwości przetworników SB Acoustic . Gdy zobaczył bardzo mocno rozbudowaną zwrotnicę stwierdził iż z tej zwrotnicy zrobiłby prawie 3 zwrotnice . Kolumny zostały zabrane do poprawy . Może za miesiąc coś będzie wiadomo .

Takich przypadków można mnożyć .

 

Więc wniosek jest taki iż ani płaska charka ani zbyt mocna poszarpana ( przecież nikt nie będzie słuchał również górek i dołków na kilka decybeli ) ale nie można pakować ogrom elementów bo charakterystyka ładna i wszystko pięknie wygląda w teorii, ale potem nie gra bo czegoś brakuje . Tutaj widzę, że w krajach gdzie diy jest bardziej rozwinięta produkują chyba lepsze kolumny z prostszymi zwrotnicami i lepiej zgranymi ze sobą przetwornikami . A tutaj w kraju próbuje się zgrać ze sobą kompletnie nie pasujące ze sobą głośniki próbując jakoś to sklecić .

W kraju jak do tej pory słyszałem tylko kilka dobrych projektów ( mogę policzyć na palcach 1 ręki ) , 2 z nich robiłem sam ( oczywiście polskiego konstruktora ) . Jedne kolumny przykładowo miały ok 10 elementów w zwrotnicy , grały tak w miare ok , potem zostały odchudzone o połowę elementów ( przez tego samego konstruktora żeby było jasne opartego na pomiarach ) i wtedy kolumny zagrały, i to bardzo dobrze zagrały !

 

A ja mam obawę, że Twoim problemem będzie elektronika, źródło bądź inne kwestie a nie zwrotnice polskich konstruktorów :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cie ze moja elektronika nie ograniczala mozliwosci kolumn, i nie chodzi tylko o mnie ale inne osoby ktore rowniez maja drogie sprzety nawet za kilkadziesiat tys zl a odczucia i wnioski te same co u mnie.

Z reszta dlaczego zagraniczne kolumny oparte na tych samych przetwornikach z latwa zwrotnica potrafia zagrac a kolumna polskiego majsterkowicza z piekna charakterystyka i bardzo rozbudowana zwrotnica juz nie? Od lat mocy u mnie nie brakowalo , nie brakuje rowniez i teraz ( 2x330W przy 4R gdzie trafo potrafi wziasc z sieci zmierzone 1,1kW w impulsie , samo trafo ma 1,8kVA), o źródle nie wspomne a bylo tego troche w przeciagu kilku lat.

Tyle w temacie. Wyrazilem swoje zdanie, wszak to wolny kraj . :)

 

Swoim zdaniem nie obrazam nikogo, absolutnie nie mam zlych intencji do zadnego polskiego konstruktora, ale w praktyce juz kilka razy sie przekonalem i moi znajomi iz polscy konstruktorzy powinni lepiej dobierac ze soba glosniki i wiecej sluchac uszami a nie oczami wpatrujac sie na wykres pomiaru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez KrzysztofPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram @KrzysztofPL - oto dlaczego:

Jest mnóstwo wątków ( nie w DIY żeby było jasne ) gdzie próbuje się okiełznać ewidentnie źle

zestrojone ( na szybki efekt ) kolumny doborem różnych elementów toru.

Wystarczy czasem rzut oka, żeby się przekonać czy kolumna ma szanse zagrać jak trzeba.

Zdarza się znaleźć pomiary, które też sporo wyjaśniają i czytać recenzje między wierszami.

Żeby osiągnąć wyższy poziom często wystarczają drobne zabiegi typu inny montaż zwrotnicy,

czy choćby rezygnacja z III rzędu na II, okablowanie itd itp..

Jednak twierdzenie, że np. szeregowy rezystor z drutu zdegraduje dźwięk to przesada.

A co do tematu, to wymieniłem XT na popularny model na neodymie SBA i jest duuuużo lepiej ..;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.