Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


Rekomendowane odpowiedzi

Jak podnieść poziom grania BMNow na kolejny level? 

A no tak, na razie jest tymczasowo, ale ramki już się wycinaja i będzie to wyglądać profesjonalniej 😉

Screenshot_20230705_210846.jpg

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

Witam wszystkich. Dzisiaj naprawiałem swoje s2 II po tym jak od jednego z głośników wysokotonowych odpadł magnes.(na marginesie, magnes nic nie trzyma oprócz jego siły przyciągania!?, żadnego kleju) Ponoć dzieje się tak jak się przegrzeje głośnik. U mnie głośno grały i do tego stały zbyt blisko kominka i sie głośnik przegrzał. Magnes odpadając wyrwal z cewki przewody. Czekałem długo na zestaw naprawczy w postaci cewki, uszczelki i 2 blaszek. 4 h dłubania. Łapy ze stresu trzęsły lutownicą:). Robota upierdliwa na maxa. Po odkręceniu 4 śrub imbusowych w rozmiarze 2.5 mm wystarczyło zdjąć plastikowy koszyk i miekki pierścień. Potem podważyć kopułkę. Jest ona fabrycznie czymś przyklejona. Ten klej pięknie łapie nowa cewkę, z której trzeba odkleić przezroczysty mały kwadracik zabezpieczający wąsy cewki przed pogięciem w transporcie. Potem już nie jest tak super. Trzeba przylutować do 2 blaszek miedziany drut cieńszy niż włos. Lut musi być na prawdę płaski bo potem nie da się skręcić wszystkiego. Na to uszczelka, koszyk i można skręcać. Potem znowu 2 luty na końcu blaszek i tego drutu z miedzi cieńszego niż włos. W tym miejscu już miałem dosyć:). Potem trzeba połączyć magnes z resztą. Katastrofa.. Trzeba równocześnie przewlec blaszki z przylutowanymi wąsami i nie zmiażdzyć silą magnesu ruchomego pierścienia za kopułką głośnika. Potem to już była przyjemności. Trzeba było poskładać wszystko i dolutowac głośnik wysotonowy. Tym razem mi się udało:).Taka "przyjemność" to 4h w plecy i 325pln z azestaw naprawczy. Z tego wszystkiego nie zrobiłem zbyt wielu fotek

20230713_112137.jpg

Edytowane przez zigi696

Szacun za podjęty wysiłek i dobrą robotę. Niestety montaż kondensatora z rezystorem przy tweeterze nie ułatwia zadania bo całość polutowana "na krótko". 

Koszt naprawy spory. Widziałem parę razy na aukcjach używane SS D2905 w cenie zestawu naprawczego. Szkoda, że nie trafiłeś. Oszczędziłbyś sobie te godziny na słuchanie muzyki 😉

Dawno nikt nie wrzucał kawalkow do testowania sprzętu. 

To są dobrze nagrane kawałki z okolic blues'a. Nie do końca moje klimaty ale słucha się przyjemnie:

https://tidal.com/track/50325406

https://tidal.com/track/50325406

https://tidal.com/track/52501210

https://tidal.com/track/31738631

 

 

 

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

W dniu 13.07.2023 o 15:37, zigi696 napisał:

Witam wszystkich. Dzisiaj naprawiałem swoje s2 II po tym jak od jednego z głośników wysokotonowych odpadł magnes.(na marginesie, magnes nic nie trzyma oprócz jego siły przyciągania!?, żadnego kleju) Ponoć dzieje się tak jak się przegrzeje głośnik. U mnie głośno grały i do tego stały zbyt blisko kominka i sie głośnik przegrzał. Magnes odpadając wyrwal z cewki przewody. Czekałem długo na zestaw naprawczy w postaci cewki, uszczelki i 2 blaszek. 4 h dłubania. Łapy ze stresu trzęsły lutownicą:). Robota upierdliwa na maxa. Po odkręceniu 4 śrub imbusowych w rozmiarze 2.5 mm wystarczyło zdjąć plastikowy koszyk i miekki pierścień. Potem podważyć kopułkę. Jest ona fabrycznie czymś przyklejona. Ten klej pięknie łapie nowa cewkę, z której trzeba odkleić przezroczysty mały kwadracik zabezpieczający wąsy cewki przed pogięciem w transporcie. Potem już nie jest tak super. Trzeba przylutować do 2 blaszek miedziany drut cieńszy niż włos. Lut musi być na prawdę płaski bo potem nie da się skręcić wszystkiego. Na to uszczelka, koszyk i można skręcać. Potem znowu 2 luty na końcu blaszek i tego drutu z miedzi cieńszego niż włos. W tym miejscu już miałem dosyć:). Potem trzeba połączyć magnes z resztą. Katastrofa.. Trzeba równocześnie przewlec blaszki z przylutowanymi wąsami i nie zmiażdzyć silą magnesu ruchomego pierścienia za kopułką głośnika. Potem to już była przyjemności. Trzeba było poskładać wszystko i dolutowac głośnik wysotonowy. Tym razem mi się udało:).Taka "przyjemność" to 4h w plecy i 325pln z azestaw naprawczy. Z tego wszystkiego nie zrobiłem zbyt wielu fotek

20230713_112137.jpg

To chyba kupiłym bym nowy 😆

?👈

  • 1 miesiąc później...

Koledzy, zachorowałem na nową koncowke mocy i w związku z tym jestem niestety zmuszony sprzedac moje podstawki pod kolumny. Podstawki zrobione przez polecanego swego czasu na forum użytkownika Alle drogo o nicku "OWCA". Świetna robota kamieniarski i żal mi się z nimi rozstawać ale są rzeczy ważne i ważniejsze. Pozwalam sobie tutaj o tym pisać bo nawierty uszykowane dla naszych BMNow. BMNy były do nich przykręcone i dodatkowo stały jeszcze na kolcach. Jeśli kogoś zainteresuje, link do aukcji olx ponizej

https://www.olx.pl/d/oferta/podstawki-granitowe-32x30x5cm-CID99-IDWY7bq.html

Edytowane przez Mikelas76

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,
Czytam już parę dni i jestem bardzo zainteresowany kolumnami BMN S3 II.
Mam tylko pytanie porównawcze kolumn, czy ktoś słuchał Audio phisic clasic 5. Pokój 14m².
Aktualnie słucham na CA Aeromax 6 i są lekko wycofane na sopranach.


Poszło z fona



W dniu 10.09.2023 o 21:39, loli_pl napisał:

Witam wszystkich,
Czytam już parę dni i jestem bardzo zainteresowany kolumnami BMN S3 II.
Mam tylko pytanie porównawcze kolumn, czy ktoś słuchał Audio phisic clasic 5. Pokój 14m².
Aktualnie słucham na CA Aeromax 6 i są lekko wycofane na sopranach. [...]

A jakiej muzyki słuchasz ?

BMN S3 II grają naprawdę dobrze !!! Koniecznie wypożycz i posłuchaj u siebie, i koniecznie daj im pograć minimum 120 godzin, a jeżeli jesteś w stanie dołożyć do Bergesów 3 (choćby na próbę dla porównania po eSkach), to dołóż !!! Będziesz zdecydowanie bardziej usatysfakcjonowany. Słuchając wielu gatunków muzyki - tak, jak ja -  ale zwracając uwagę na wybrzmienia instrumentów, ich barwę oraz lokalizację i przestrzeń, to już od bardzo cichego grania powinieneś być naprawdę zadowolony, zwłaszcza wybierając Crescendo na górze. Z dobrymi przewodami i dobrym  osprzętem, powinieneś wejść na naprawdę "wysoki poziom dla Kowalskiego". Elektronika w zwrotnicach BMNów w połączeniu z głośnikami robi niesamowitą robotę, ale nie każdy to słyszy i biorąc pod uwagę pomieszczenie odsłuchowe oraz nasze przyzwyczajenia odsłuchowe (zmora w testowaniu/porównywaniu) to już wysoki poziom "prezentacji dźwięków" wielu instrumentów muzycznych. Natomiast muzyka dla niewybrednych będzie dobrze zagrana nawet przez niższe modele BMNów, co nieosiągalne jest u masowej konkurencji.

Poza tym możesz z Konstruktorem ustalić, co byś chciał pod siebie zmienić - np. kondensatory z wysokiej półki - i już masz coś, czego nie da Tobie żaden producent masowy (no może poza wyglądem i udziwnieniami, ale one nie grają...).

  • 2 tygodnie później...

Już kiedyś czytałem o BMN tutaj i w końcu przyszedł czas zakupu po przeprowadzce. Mam teraz salon na sporej powierzchni z kuchnią, razem blisko 40m2 otwartej powierzchni, jak na rysunku.  Kanapa ma być odsunięta od tylnej ściany.

Czy podłogówki typu S3 II dadzą radę z basem (stereo głównie i czasem filmy), czy może go brakować i lepiej szukać innych konstrukcji? Nie musi być masowania klaty, ale dobrze byłoby go słychać tyle ile powinno.

I pytanie drugie, ile Bergesy 3 wnoszą ponad S3II? Różnica w cenie już spora 6299 vs 7899.

Szukam wyraźnych i łagodnych sopranów, nie kłujących. Słucham muzyki różnej, ale jestem czuły na czyste wokale, fortepian, smyczki. Skoczną elektroniką też nie gardzę.

Na razie mam Sabaja A30a, gra ładnie z aktualnymi STX M-140, ale wzmaka mogę kiedyś zmienić. Kolumny są dla mnie ważniejsze i chcę mieć je jako docelowe.

uklad-hi-fi.png

1 godzinę temu, virgo napisał:

Szukam wyraźnych i łagodnych sopranów, nie kłujących. Słucham muzyki różnej, ale jestem czuły na czyste wokale, fortepian, smyczki. Skoczną elektroniką też nie gardzę.

Pan Bogdan może Ci dostroić kolumny w kierunku brzmienia które Ci pasuje. Chociaż BMN-y moim zdaniem mają bardzo neutralne i naturalne brzmienie. Jak już trochę pograją to zagadaj  odnośnie kabelków, na pewno Ci coś doradzi i wypożyczy do odsłuchu.

W dniu 28.09.2023 o 17:57, urkoni napisał:

Pan Bogdan może Ci dostroić kolumny w kierunku brzmienia które Ci pasuje. Chociaż BMN-y moim zdaniem mają bardzo neutralne i naturalne brzmienie. Jak już trochę pograją to zagadaj  odnośnie kabelków, na pewno Ci coś doradzi i wypożyczy do odsłuchu.

Potwierdzam, BMN to bardzo dobre kolumny, ja mam beszele 2. Najważniejsze że zawsze możesz umówić się z Panem Bogdanem i zrobic upgrade kolumn. Tak bylo w moim przypadku. Wymiana elektroniki naprawde dużo wnosi, można delektować się muzyką.  Tak jak pisałeś konstruktor pomoże w doborze przewodów/kabli. Można też wypożyczyć na próbę.  Ja zdecydowałem się na PAD głośnikowe i RCA. Teraz czuć powietrze, niemal trójwymiarową scenę. Perfekcyjna lokalizacja, wybrzmienia instrumentów tego nie da się opisać, to trzeba doświadczyć.  Osobiście jestem bardzo zadowolony z BMN-ów , jak również z tego, że poznałem konstruktora, człowieka pełnego pasji, pasji do muzyki

Popieram opinię jarosław74. Sam ma wersję S3 II z dobranymi przez Konstruktora kablami. Jestem bardzo zadowolony. Jak masz więcej kasy, to możesz wybierać wyższe modele. 

     Długo przyszło mi czekać na wzmacniacz, który mnie zachwyci po Moonie. Tymczasem rodzima konstrukcja z wybrzeża w wersji dual mono, która ma zbalansowane wejścia XLR - Baltlab Epoca III - po lekkiej modyfikacji pożyczona od kolegi z forum @Muzyk Marek zaprezentował brzmienie, które jest bardzo blisko mojego ulubionego i tutaj moja Yamaha AX-892 + CDX-890 z udziałem głośnikowych Wireworld Mini Eclipse 8 poprzez Wireworld Eclipse 8 RCA została sporo w tyle w ogólnej prezentacji/kulturze grania. Praktycznie każdy rodzaj granej muzyki poprzez Bergesy 3 przy współudziale Baltlaba jest na naprawdę bardzo dobrym i wysokim poziomie, a w moim przypadku ma to ogromne znaczenie, ponieważ słucham muzyki począwszy od jazzu, bluesa oraz ciężkiego brzmienia po muzykę poważną. I kiedy ma to wszystko być zagrane poprzez jeden zestaw, to zaczynają się przysłowiowe schody. Epoca III od samego dołu gra z werwą, dobrze kontroluje wszystkie pasma, prezentuje dużą scenę, głębię i dobrą lokalizację, a prezentacja poszczególnych pasm jest więcej, niż satysfakcjonująca. Przyczepić się można tylko do wydzielania sporej temperatury wokół i to czuć, więc chowanie tego wzmaka do ciasnej szafki - a ja nie mam innych możliwości - nie jest dobrym pomysłem… Podłączenie Baltlaba kablem zasilającym PAD Jade słyszalnie poprawiło każde pasmo, które BMNy Berges 3 jeszcze piękniej odzwierciedlały i postaram się to opisać. Na zwykłym kabelku zasilającym wszystkie wybrzmienia były niestety delikatnie gorsze… (sic!) Postaram się od Konstruktora BMNów pożyczyć jeszcze jakiś kabelek zasilający i to opiszę dla zainteresowanych…

     Wysokie tony zagrane przez moje kolumny z Crescendo na pokładzie były sporo inne od prezentowanych z udziałem japończyka. Dźwięki instrumentów blaszanych i metalowych były bardziej metaliczne i zarazem subtelniejsze, ale także pełniejsze w wybrzmieniach. Wszelakie dźwięki, czy też syczenia, szelesty i wibracje oraz inne składowe pasma były niesione z ogromem informacji oraz były naprawdę dobrze poukładane i nigdy nie kłuły w uszy. Zarówno wysokie tony fortepianu/pianina, skrzypiec, klarnetów, trąbek, czy innych instrumentów po partie woklalne wybrzmiewały z dużo lepszą ich prezentacją. Usłyszałem sporo dźwięków gdzieś z tła, tych delikatnych, które Yamaha trochę maskowała, a barwa tychże zaskakiwała…

     Średnie tony - idąc za tonami wysokimi - przy pomocy gdańskiej elektroniki zagrane zostały przez Bergesy 3 pod każdym względem na dużo wyższym poziomie, mocniej wypełnione wydźwiękami, naturalniejszą, piękną i lekko ocieploną barwą z ogromną dozą informacji i niesionych poprzez te fale emocji, ale zarazem spokoju z poukładania tych wybrzmień, które nie nakładały się na siebie - w zależności od gatunku muzyki - a wniosły one bardzo dużo do odsłuchiwania/prezentacji sceny muzycznej i muzyki jako całości. Epoca III praktycznie każdy instrument zaprezentowała na nowo w swoim czystszym charakterze brzmienia zarówno w muzyce poważnej, jazzie, czy blusie, gdzie pozostałe gatunki mają zdecydowanie mniej do zaoferowania… Wokale były bardziej wypełnione niezależnie od poziomu głośności, a tembr tychże był baaardzo zajefajny… Wielokrotnie ciary pojawiały się na dobrze znanych mi utworach i praktycznie Baltlaba można słuchać godzinami - zwłaszcza zimą  🙂 Także brzmienie skrzypiec, trąbek, fortepianu, ale i gitar, wiolonczeli i innych instrumentów szarpanych, czy instrumentów drewnianych, czy też bębnów w tymże paśmie również nabrało nowego wymiaru, nawet ostre brzmienia ciężkiej skandynawskiej, czy amerykańskiej muzyki dodały przysłowiowej oliwy do ognia, które to BMNy potrafiły dobrze wyeksponować…

     Niskie tony oczywiście nie pozostały w tyle i za pomocą Baltlaba udowodniły, że Bergesy 3 potrafią to pasmo także zaprezentować z większym wykopem, jakby z większego głośnika było to zagrane.  Kontrola tych tonów była dokładniejsza, a magia tychże polegała na tym, że partie grane miękko były tłustsze, ale nie nazbyt mięsiste, jednak kiedy miały zagrać krótko, szybko i sucho - to tak zagrały. Japończyk w tej materii nie ma takiej kontroli i luzuje basy niczym gumę w… Dynamika jest naprawdę dobra - co w jamaszce też mi się podoba - ale kontrola każdego pasma pokazuje wyższą klasę urządzenia z Gdańska i to pod każdym względem…

     Ogólnie wzmacniacz ten swoją wysoką kulturą prezentacji poszczególnych pasm muzycznych daje niesamowitą swobodę wyborów wielu gatunków słuchanej muzyki jednak “dusić urządzenia” w ciasnej szafce nie należy…Dobór odpowiednich kabelków na pewno przyniesie jeszcze poprawę jakości słuchanej muzyki, że o dobrej akustyce nie wspomnę - mam teraz o czym myśleć, jeśli chodzi o zmianę wzmacniacza…

PAD-Jade-wtyki.jpg

PAD-Jade.jpg

Baltlab.jpg

Baltlab-zaciski.jpg

13 godzin temu, Marko Polo napisał:

     Długo przyszło mi czekać na wzmacniacz, który mnie zachwyci po Moonie. Tymczasem rodzima konstrukcja z wybrzeża w wersji dual mono, która ma zbalansowane wejścia XLR - Baltlab Epoca III - po lekkiej modyfikacji pożyczona od kolegi z forum @Muzyk Marek zaprezentował brzmienie, które jest bardzo blisko mojego ulubionego i tutaj moja Yamaha AX-892 + CDX-890 z udziałem głośnikowych Wireworld Mini Eclipse 8 poprzez Wireworld Eclipse 8 RCA została sporo w tyle w ogólnej prezentacji/kulturze grania. Praktycznie każdy rodzaj granej muzyki poprzez Bergesy 3 przy współudziale Baltlaba jest na naprawdę bardzo dobrym i wysokim poziomie, a w moim przypadku ma to ogromne znaczenie, ponieważ słucham muzyki począwszy od jazzu, bluesa oraz ciężkiego brzmienia po muzykę poważną. I kiedy ma to wszystko być zagrane poprzez jeden zestaw, to zaczynają się przysłowiowe schody. Epoca III od samego dołu gra z werwą, dobrze kontroluje wszystkie pasma, prezentuje dużą scenę, głębię i dobrą lokalizację, a prezentacja poszczególnych pasm jest więcej, niż satysfakcjonująca. Przyczepić się można tylko do wydzielania sporej temperatury wokół i to czuć, więc chowanie tego wzmaka do ciasnej szafki - a ja nie mam innych możliwości - nie jest dobrym pomysłem… Podłączenie Baltlaba kablem zasilającym PAD Jade słyszalnie poprawiło każde pasmo, które BMNy Berges 3 jeszcze piękniej odzwierciedlały i postaram się to opisać. Na zwykłym kabelku zasilającym wszystkie wybrzmienia były niestety delikatnie gorsze… (sic!) Postaram się od Konstruktora BMNów pożyczyć jeszcze jakiś kabelek zasilający i to opiszę dla zainteresowanych…

     Wysokie tony zagrane przez moje kolumny z Crescendo na pokładzie były sporo inne od prezentowanych z udziałem japończyka. Dźwięki instrumentów blaszanych i metalowych były bardziej metaliczne i zarazem subtelniejsze, ale także pełniejsze w wybrzmieniach. Wszelakie dźwięki, czy też syczenia, szelesty i wibracje oraz inne składowe pasma były niesione z ogromem informacji oraz były naprawdę dobrze poukładane i nigdy nie kłuły w uszy. Zarówno wysokie tony fortepianu/pianina, skrzypiec, klarnetów, trąbek, czy innych instrumentów po partie woklalne wybrzmiewały z dużo lepszą ich prezentacją. Usłyszałem sporo dźwięków gdzieś z tła, tych delikatnych, które Yamaha trochę maskowała, a barwa tychże zaskakiwała…

     Średnie tony - idąc za tonami wysokimi - przy pomocy gdańskiej elektroniki zagrane zostały przez Bergesy 3 pod każdym względem na dużo wyższym poziomie, mocniej wypełnione wydźwiękami, naturalniejszą, piękną i lekko ocieploną barwą z ogromną dozą informacji i niesionych poprzez te fale emocji, ale zarazem spokoju z poukładania tych wybrzmień, które nie nakładały się na siebie - w zależności od gatunku muzyki - a wniosły one bardzo dużo do odsłuchiwania/prezentacji sceny muzycznej i muzyki jako całości. Epoca III praktycznie każdy instrument zaprezentowała na nowo w swoim czystszym charakterze brzmienia zarówno w muzyce poważnej, jazzie, czy blusie, gdzie pozostałe gatunki mają zdecydowanie mniej do zaoferowania… Wokale były bardziej wypełnione niezależnie od poziomu głośności, a tembr tychże był baaardzo zajefajny… Wielokrotnie ciary pojawiały się na dobrze znanych mi utworach i praktycznie Baltlaba można słuchać godzinami - zwłaszcza zimą  🙂 Także brzmienie skrzypiec, trąbek, fortepianu, ale i gitar, wiolonczeli i innych instrumentów szarpanych, czy instrumentów drewnianych, czy też bębnów w tymże paśmie również nabrało nowego wymiaru, nawet ostre brzmienia ciężkiej skandynawskiej, czy amerykańskiej muzyki dodały przysłowiowej oliwy do ognia, które to BMNy potrafiły dobrze wyeksponować…

     Niskie tony oczywiście nie pozostały w tyle i za pomocą Baltlaba udowodniły, że Bergesy 3 potrafią to pasmo także zaprezentować z większym wykopem, jakby z większego głośnika było to zagrane.  Kontrola tych tonów była dokładniejsza, a magia tychże polegała na tym, że partie grane miękko były tłustsze, ale nie nazbyt mięsiste, jednak kiedy miały zagrać krótko, szybko i sucho - to tak zagrały. Japończyk w tej materii nie ma takiej kontroli i luzuje basy niczym gumę w… Dynamika jest naprawdę dobra - co w jamaszce też mi się podoba - ale kontrola każdego pasma pokazuje wyższą klasę urządzenia z Gdańska i to pod każdym względem…

     Ogólnie wzmacniacz ten swoją wysoką kulturą prezentacji poszczególnych pasm muzycznych daje niesamowitą swobodę wyborów wielu gatunków słuchanej muzyki jednak “dusić urządzenia” w ciasnej szafce nie należy…Dobór odpowiednich kabelków na pewno przyniesie jeszcze poprawę jakości słuchanej muzyki, że o dobrej akustyce nie wspomnę - mam teraz o czym myśleć, jeśli chodzi o zmianę wzmacniacza…

PAD-Jade-wtyki.jpg

PAD-Jade.jpg

Baltlab.jpg

Baltlab-zaciski.jpg

Marek. Gratuluję umiejętności ubrania w słowa tego co słyszysz. 
Ja tak nigdy nie potrafiłem 🙂

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

     No to stało się… Dzięki @sebgla mam kabelki PAD Poseidon RCA, które u Konstruktora – kiedy ich słuchałem na Jego sprzęcie – wprawiły mnie w zachwyt, więc zobaczywszy ofertę i po uzgodnieniu korzystnej dla mnie ceny pojechałem i nabyłem…

Będąc u kolegi i przez chwilę słuchając Jego sprzętu mocno podekscytowany wracałem do domu… Oj mocno !!!

     Dopiero dzisiaj zacząłem ich słuchać i postanowiłem potestować ich brzmienie z moimi Wireworldami Eclipse 8 RCA oraz Albedo Blue RCA. PADy jednak mają to coś, a ichnie tony, wybrzmienia, narastanie sygnału i barwa są na wyższym poziomie i tu nie ma co dyskutować. Eclipde 8 bronią się przede wszystkim ceną, jednak ich brzmienie jest i tak na wysokim poziomie dla przeciętnego kowalskiego. Mają pełne wybrzmienia wszystkich tonów, wysokie są metaliczne i subtelne zarazem, nie kłują w uszy. Średnica zaś przyjemnie prezentuje wokale trąbki i fortepiany, jest lekko ocieplona, ma dynamikę i szeroki zakres i praktycznie nie nachodzi na pozostałe pasma. Niskie tony potrafią zejść naprawdę nisko, są bogate i pełne wybrzmień i dość sprężyste kiedy potrzeba. Ogólnie w porównaniu do poprzednika – czyli Albedo Blue – to już naprawdę słyszalna różnica na korzyść Eclipse 8. Jednak PADy prezentują wyższą kulturę grania/prezentacji muzyki, mają swój urok, ale także wyższą cenę… Czy zawsze musi być to „ale” ???

     Włączyłem zatem tą samą płytę – co u kolegi – i niestety bardzo szybko zostałem sprowadzony na ziemię… Włoski sprzęt Seby połączony amerykańskimi kabelkami (nie wiem, czy wszystkie), które dostarczały cudny sygnał do szkockich kolumn – listwy i DACa nie pamiętam – a równie dobrego streamera nie zdążyliśmy włączyć; spowodował, że przyrównując tamte dźwięki do tych u mnie – doznałem szoku… Jednak dobry sprzęt robi niesamowitą robotę, kiedy uda się cały tor audio dopasować, mimo nie za specjalnie (profesjonalnie) zaadoptowanego pokoju. Oczywiście nie ma co porównywać całego osprzętu kolegi z moim, ponieważ cena jest nieporównywalnie wyższa, ale te dźwięki po prostu siedzą mi w głowie i nie dają spokoju… Były tak niesamowicie inne, przepiękne i zupełnie inaczej prezentujące muzykę… I tu pewnie nie chodzi o 26cm na dole, bo Crescendo na górze było przecież to, które i ja mam, ale naturalność tamtych wybrzmień była na poziomie, którego jeszcze nie słyszałem… Barwa, przestrzeń, dynamika, kontrola i ten niesamowity, poukładany sposób prezentacji, który ani nie był suchy, ani cukierkowy, ani przerysowany, ani przesycony – po prostu poezja dźwięków w pełnym wydaniu… Mam teraz jeszcze bardziej o czym myśleć !!!

Baltlab także z Poseidonem pokazał lepsze granie od mojej jamaszki !!! O dziwo z cedeka - CDX-890 - słuchało mi się lepiej, niż z maliny RPI4 + Allo DigiOne poprzez DAC Nostromo Wolf SE.. (sic!) Dźwięki ze streamera są lekko mocniejsze w górnym basie i dolnej średnicy, co można uznać za mniej neutralne... Zapewne wielu kowalskich by tak chciało mieć u siebie...

     Po rozmowie z Konstruktorem o usłyszanych różnicach w dźwięku okazało się, że mój wzmacniacz tylko z zewnątrz wygląda tak samo, ponieważ modyfikacje wewnątrz i z tyłu robią swoją, lepszą robotę i to jest jednak zupełnie inna bajka i stąd wynikają właśnie te różnice. Tyle składowych ma znaczenie i zarazem stanowią pułapki i nie wszystko jest oczywiste i dlatego są tacy, co robią upgrade, czy wręcz modyfikują swoje sprzęty, by ten dźwięk w naszych domach był jak najwierniejszy i satysfakcjonujący nas… Ech…

PAD-Poseidon-b.jpg

PAD-Poseidon.jpg

25 minut temu, Marko Polo napisał:

     No to stało się… Dzięki @sebgla mam kabelki PAD Poseidon RCA, które u Konstruktora – kiedy ich słuchałem na Jego sprzęcie – wprawiły mnie w zachwyt, więc zobaczywszy ofertę i po uzgodnieniu korzystnej dla mnie ceny pojechałem i nabyłem…

Będąc u kolegi i przez chwilę słuchając Jego sprzętu mocno podekscytowany wracałem do domu… Oj mocno !!!

     Dopiero dzisiaj zacząłem ich słuchać i postanowiłem potestować ich brzmienie z moimi Wireworldami Eclipse 8 RCA oraz Albedo Blue RCA. PADy jednak mają to coś, a ichnie tony, wybrzmienia, narastanie sygnału i barwa są na wyższym poziomie i tu nie ma co dyskutować. Eclipde 8 bronią się przede wszystkim ceną, jednak ich brzmienie jest i tak na wysokim poziomie dla przeciętnego kowalskiego. Mają pełne wybrzmienia wszystkich tonów, wysokie są metaliczne i subtelne zarazem, nie kłują w uszy. Średnica zaś przyjemnie prezentuje wokale trąbki i fortepiany, jest lekko ocieplona, ma dynamikę i szeroki zakres i praktycznie nie nachodzi na pozostałe pasma. Niskie tony potrafią zejść naprawdę nisko, są bogate i pełne wybrzmień i dość sprężyste kiedy potrzeba. Ogólnie w porównaniu do poprzednika – czyli Albedo Blue – to już naprawdę słyszalna różnica na korzyść Eclipse 8. Jednak PADy prezentują wyższą kulturę grania/prezentacji muzyki, mają swój urok, ale także wyższą cenę… Czy zawsze musi być to „ale” ???

     Włączyłem zatem tą samą płytę – co u kolegi – i niestety bardzo szybko zostałem sprowadzony na ziemię… Włoski sprzęt Seby połączony amerykańskimi kabelkami (nie wiem, czy wszystkie), które dostarczały cudny sygnał do szkockich kolumn – listwy i DACa nie pamiętam – a równie dobrego streamera nie zdążyliśmy włączyć; spowodował, że przyrównując tamte dźwięki do tych u mnie – doznałem szoku… Jednak dobry sprzęt robi niesamowitą robotę, kiedy uda się cały tor audio dopasować, mimo nie za specjalnie (profesjonalnie) zaadoptowanego pokoju. Oczywiście nie ma co porównywać całego osprzętu kolegi z moim, ponieważ cena jest nieporównywalnie wyższa, ale te dźwięki po prostu siedzą mi w głowie i nie dają spokoju… Były tak niesamowicie inne, przepiękne i zupełnie inaczej prezentujące muzykę… I tu pewnie nie chodzi o 26cm na dole, bo Crescendo na górze było przecież to, które i ja mam, ale naturalność tamtych wybrzmień była na poziomie, którego jeszcze nie słyszałem… Barwa, przestrzeń, dynamika, kontrola i ten niesamowity, poukładany sposób prezentacji, który ani nie był suchy, ani cukierkowy, ani przerysowany, ani przesycony – po prostu poezja dźwięków w pełnym wydaniu… Mam teraz jeszcze bardziej o czym myśleć !!!

Baltlab także z Poseidonem pokazał lepsze granie od mojej jamaszki !!! O dziwo z cedeka - CDX-890 - słuchało mi się lepiej, niż z maliny RPI4 + Allo DigiOne poprzez DAC Nostromo Wolf SE.. (sic!) Dźwięki ze streamera są lekko mocniejsze w górnym basie i dolnej średnicy, co można uznać za mniej neutralne... Zapewne wielu kowalskich by tak chciało mieć u siebie...

     Po rozmowie z Konstruktorem o usłyszanych różnicach w dźwięku okazało się, że mój wzmacniacz tylko z zewnątrz wygląda tak samo, ponieważ modyfikacje wewnątrz i z tyłu robią swoją, lepszą robotę i to jest jednak zupełnie inna bajka i stąd wynikają właśnie te różnice. Tyle składowych ma znaczenie i zarazem stanowią pułapki i nie wszystko jest oczywiste i dlatego są tacy, co robią upgrade, czy wręcz modyfikują swoje sprzęty, by ten dźwięk w naszych domach był jak najwierniejszy i satysfakcjonujący nas… Ech…

PAD-Poseidon-b.jpg

PAD-Poseidon.jpg

Marek.
Kable RCA i głośnikowe to Purist Audio Design Neptune i Poseidon. DAC zewnetrznego brak. Źródłem był CD Lector CDP 707. Listwa to Lector Edison 230. Kable zasilające to Oyaide Tunami na różnych wtykach.  
I kolumny ART Deco 10. 
Miło było Cię gościć 🙂, polecam się na przyszłość. 
 

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

  • 3 tygodnie później...

Nie, narazie nic nie chce go pobić. Lampa fajna, ale dźwięk się rozlazi jak rozstępy w ciąży 😁

Fajna barwa itd, ale dla mnie mało precyzji no i za słaba zdecydowanie. 

?👈

  • Redaktorzy

"O zespołach głośnikowych BMN"

 

Czytelniku ProjectPi, dzięki za Twoją opinię

Postaram się rozprawić z nimi zwinnie

Tak samo mają moje leciwe Yamahy

Że aż dury, trytony i mol(l)e wyfruwają z szafy

 

Mojej małżonce podobają się te nowe skrzynki

Są smaczniejsze niż wędzone makrele i szynki

Forniry robią tutaj największą wizualną robotę

Dbają bardziej niż ja o moją i gości głuchotę

 

Wygląd wyglądem, ważne dla mnie jest samo granie

Intrygujące i wciągające jest jak kiedyś dywanów trzepanie

Bo przy trzepaku spędzało się wolny czas

Często nauka była, ale za chwilę szła sobie w las...

 

Słucham muzyki z zestawów Pana Bogdana

Wiem jedno - jest to konstrukcja z zewnątrz prosta, ale bardzo udana

Nic nie upiększa i nic na siłę nie udaje

Wciąga tak mocno, że chyba zapalę sobie faję

 

Albo za chwilę naleję sobie dobrego czerwonego wina

Może kiedyś wpadłaby do mnie jakaś przemiła dziewczyna?

Co prawda od lat mam mądrą i piękną żonę

Przegiąć nie przegnę - zaraz pójdę na stronę

 

Te dwie kobiety grają przecudnie klasyczną muzykę

Aż chyba z uwielbienia zawieszę nad łóżkiem grafikę

Koniecznie z widoczną liczbą "Pi"

Żeby przemnożyć ją radośnie przez "drzwi"

 

Bo "Pi razy drzwi" często robi robotę

Po tym na wiele rzeczy mam zwyczajnie ochotę

A lepiej ją mieć aniżeli tylko skromnie "być"

Albowiem wtedy pozostaje jedynie wódkę ciepłą pić

 

Sami widzicie co czynią kolumny Be eM eN

Wy pewnie jeszcze nie wiecie, ale ja już wiem

Wprawiają mnie z cudowny nastrój radosny

Nie czekam ani do zimy, ani też do wiosny

 

Dzisiaj na tyle rymów mojego pisania

Mam sporo ubrań do segregacji i prania

Zwyczajnie chcę pomóc mojej cierpliwej żonie

Bo zasługuje na to - jak Charliego Wattsa rasowe i piękne konie...

 

 

Kangie

30.10.2023

***

Zapraszam do odwiedzenia wątku o BMN na moim blogu. Niedługo będzie recenzja modelu podstawkowego Beszele Pro 2.

 

 

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

W dniu 28.10.2023 o 11:06, rafal735r napisał:

Tania lampka w natarciu 🙂

 

20231028_110326_copy_2046x1534.jpg

A to jest blok solny na świeczki, w którym ponoć rozgrzane lampy lepiej się chłodzą...

  :) 

W dniu 31.10.2023 o 10:14, Marek780 napisał:

Jaki to Teac? Coś mi umknęło.

UD-505 + AP-505 

W dniu 31.10.2023 o 21:05, Marko Polo napisał:

A to jest blok solny na świeczki, w którym ponoć rozgrzane lampy lepiej się chłodzą...

  🙂

Świecznik robi robotę po zmroku 🙂

?👈

Kabelki zasilające…

     Podchodząc do tego zagadnienia, jak przysłowiowy pies do jeża, ale biorąc wrodzoną ciekawość za przewodnika postanowiłem na własne uszy przekonać się, "czy kable zasilające grają...". Kiedy jeszcze miałem u siebie Baltlaba Epocę III, to po rozmowie z Konstruktorem BMNów dostałem dodatkowo jeszcze jeden przewód zasilający na wtykach ieGO Gigaworks. Miałem do dyspozycji już 4 kabelki zasilające: PAD Jade, DH Labs Red Wave, zwykły komputerowy i Gigawatt LC-1 mk3+ od listwy zasilającej. No i zaczęło się...

     Baltlab Epca III + komputerowy (lub producenta) – porównywałem bezpośrednio do brzmienia mojej Yamahy AX-892, bo tak zawsze robiłem porównania, bo nic innego nie miałem. Więc sam Baltlab pokazał wyższą kulturę grania, więcej wybrzmień, lepszą barwę instrumentów, trochę większą scenę i głębię. BMN Berges 3 z Crescendo wyraźnie zagrały lepiej pod każdym względem z Baltlabem Epoca III.

     Baltlab Epoca III + Gigawatt LC-1mk3+ - po prostu mnie zaskoczył, ale w niepozytywnym tego słowa znaczeniu. Wiele dźwięków zabrzmiało z BMNami żywiej, z większą skalą, ale całe pasmo było przesunięte mocno w górne rejestry średnicy i wysokich tonów. Wysokie tony wręcz potrafiły zasyczeć i zdarzało im się kłuć  w uszy, natomiast dolne rejestry były bogatsze (od komputerowego), ale przeciągały wybrzmienia niskich tonów powodując zlewanie się tego pasma w wybrzmieniach, co określa się „bułą”… Ten kabelek zapewne sprawdzi się w szybkim wzmacniaczu z suchymi niskimi tonami i przygaszoną górą lub z delikatnym głośnikiem wysokotonowym i z delikatnie schowaną średnicą. 

     Baltlab Epoca III + PAD Jade – no muszę to napisać, ponieważ Bergesy 3 w tym zestawieniu wyraźnie zagrały lepiej !!! Wszystkie wybrzmienia poszczególnych pasm tonalnych zyskały klarowności, lekkości, przysłowiowego powietrza i mocy. Wysokie tony zagrały czyściej, troszkę mocniej, różnorodniej metalicznie, ale zarazem subtelniej. Średnie tony zyskały na szerszej palecie tonalnej, gdzie także z wokali wydobywały jeszcze więcej słyszalnych niuansów. Wokale o płytkim, tępym, chropowatym, czy gardłowo-nosowym tembrze głosu zabrzmiały zdecydowanie lepiej !!! Podobnie niskie tony, gdzie kotły nabrały masy, a perkusja jeszcze bardziej różnicowała wybrzmienia. Piękniej zagrały fortepiany, trąbki, smyczki, ale i wiolonczela, kontrabas, czy gitara. A jednak PAD Jade, jako kabelek zasilający dodał wyraźnie słyszalną poprawę brzmienia prezentowaną poprzez BMN Berges 3. Uważam ten kabelek za bardzo uniwersalny i mogący grać z większością sprzętu !!!

     Baltlab Epoca III + DH Labs Red Wave na wtykach ieGO – o tutaj wszystko powyższe z PADa Jade można przepisać, ale jednak średnica przedstawiona przez Baltlaba za jego pomocą, a raczej jej rozciągnięcie w kierunku dolnych rejestrów tego pasma pokazały jeszcze inne granie. Baltlab z Bergesami 3 z tym kabelkiem zagrał bliżej do dźwięków, które usłyszałem u kolegi @sebgla, które to były bardziej bogate w wybrzmienia i powodowały więcej mrówek na plecach, niż u PADa Jade. Wysokie tony minimalnie zyskały na detaliczności. Skrzypce i trąbki nabrały jeszcze lepszego wybrzmienia, a wokale o tym charakterystycznym tembrze, np. Wodecki, McDonald, Beth Hart i inni oj… oj było fajniej… Za ciosem poszły także wybrzmienia w niskich tonach, a zwłaszcza w górnych rejestrach tego pasma. Bardzo zyskały gitary, zwłaszcza w ciężkim brzmieniu, wiolonczela, kontrabas, ale i puzony, saksofony, klarnet basowy i inne. Muzyka poważna, czy np. Williamsa i innych po prostu na nowo cieszyła lepszymi wybrzmieniami... Bogactwo prezentacji średnicy dało poprzez kabelek DH Labs Red Wave najwięcej dla muzyki z BMN Berges 3 z Crescendo za pomocą Baltlaba Epoca III.

DHLabsRedWave.thumb.jpg.e1fab13aef34db56c414d16f34089214.jpgGigawattLC-1.thumb.jpg.8a503cf75253a03a1e11185b0dce1dde.jpgieGOwtyk.thumb.jpg.9a202e36cb0a414d23b0c8911005be09.jpgPADJade.thumb.jpg.d3a41ea8ca8afc4ae95ddfcb304e3c16.jpg

     Kiedy Baltlab powrócił do właściciela powtórzyłem to porównanie kabelków z moją Yamahą AX-892, ale niestety nie mam gniazda w obudowie, więc wpiąłem te kabelki do zasilacza od DACa Nostromo Wolf 2 wersja limitowana i okazało się, że powyższe różnice także są słyszalne. Największa różnica w dźwięku, jego wybrzmieniach i prezentacji muzyki – jako całości – była słyszalna na kabelku DH Labs Red Wave na wtykach ieGO. PAD Jade także dał słyszalną różnicę, ale był delikatnie słabszy w prezentacji dolnej średnicy. LC-1mk3+ zagrał jeszcze ostrzej, niż z Baltlabem i wynika to zapewne z prezentacji wybrzmień japończyka, który średnicę dość wyraźnie artykułuje.

Postanowiłem więc zrobić sobie kabelek, na razie tańszy, by po prostu zacząć… Okazuje się, że nie ma jednoznacznych norm w PRLu i niby są, ale ponoć nie... Więc ogólnie przyjąłem istniejącą zasadę, że w gniazdku ściennym "faza" powinna być w lewej dziurce tylko i wyłącznie (sic!), a w gniazdku w obudowie sprzętu także na pinie z lewej strony. ElecAudio akurat pokazuje na ilustracji odwrotne położenie "fazy". Podobnie rzecz ma się na wtykach i gniazdach, więc zrobiłem tak, jak mam w domu i (niby) mam poprawnie. Pod żadnym pozorem nie mierzyłem impedancji, konduktancji i innych, ponieważ chciałem się przekonać, czy to usłyszę...

I usłyszałem różnicę w brzmieniu poprzez zmianę przewodu zasilającego !!!

IMG_20231022_110732.thumb.jpg.c1115cfbfeb2970bd6a008e0164fbfa9.jpgIMG_20231022_110816.thumb.jpg.8395e34f89dddabd388e4550e64751f2.jpgIMG_20231022_132444.thumb.jpg.c6797bbc6b041ea66a711a204d2cd563.jpgIMG_20231025_180542.thumb.jpg.c9dbe34d50e04692bfa90d284c7397bd.jpgIMG_20231025_182857.thumb.jpg.1f0a56a29d5933f3dfbb34f685350b10.jpgIMG_20231025_201115.thumb.jpg.cb8b2bb47b2c3b0ed3d65c9b9cb7beaa.jpgIMG_20231027_154832.thumb.jpg.e1f06bd91ea8f80465ad3b9a7ce0d4cd.jpgIMG_20231027_155013.thumb.jpg.e65a3c83b0bd51bdc43992023701881e.jpg

Viborg VP1606.jpg

Edytowane przez Marko Polo
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.