Jump to content
IGNORED

Yayuma - do tablicy!


saruman

Recommended Posts

Podobne wrażenie na znajomych robiłem kiedyś włączając procesor dźwięku technics sh-ge90 w adekwatnym systemie :) Takie były moje odczucia. Mam świadomość że w warunkach wystawy można raczej zapoznać się z produktem niż go oceniać.

Tak jak napisał Elberoth, trzeba by w domu posłuchać. Ale to zadanie dla odważnych do cena: "nie w kij dmuchał". Ja mówię pas.

Nie to dobre co jest dobre, tylko co się komu podoba.

Link to comment
Share on other sites

Słuchałem tego procesora kilkukrotnie na AVS2016 i pierwsze wrażenie robił mocne, słychać było rzeczywiście więcej detali i bas był lepszy, ogólnie zdejmował kocyk z głośników.

Miejscami działał aż za mocno, ale ponoć można regulować stopień działania procesora.

 

Ciekawy jestem na ile jest to podobne rozwiązanie do SAM-a Devialeta i do procesora AncientAudio.

 

Z ceną troszkę popłynęli, ale życzę, żeby im biznes zażarł i cena może spadnie do rozsądnego poziomu :)

Link to comment
Share on other sites

Jest to wg mnie rodzaj aktywnego interfejsu (cholernie drogi) , który wnosi poprawę, ale pytanie- ile w tym realnej nowości a ile voodoo?

Witam.

Nie ma w tym voo doo, tylko czysta fizyka. Do tej pory, w klasycznych systemach, ruch membrany głośnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu. Nie dość, że jest przesunięty w czasie, to jeszcze pomija wiele ruchów membrany mikrofonu. Technologia umieszczona w procesorze Yayaumy wymusza na membranie głośnika pracę odzwierciedlająca pracę membrany mikrofonu.

Na poparcie tej tezy, można zaproponować doświadczenie:

 

część1. głośnik, do niego woltomierz, smartfon z włączoną kamerą, nagrywający ruch głośnika oraz wskazania woltomierza. Przebieg: wciskamy membranę 1cm, przytrzymujemy 2s, wracamy 0,5cm, przytrzymujemy 3s, wciskamy 1,5cm, przytrzymujemy 1s, puszczamy.

 

część 2. bierzemy regulowane źródło zasilania i podłączamy do głośnika. Za pomocną regulacji napięcia (mamy zarejestrowane kamerką) staramy oddać identyczny ruch membrany. Pierwsza bariera - w momencie zatrzymania membrany z części pierwszej, woltomierz będzie wskazywał 0V. 0V w drugiej części, będzie powodować powrót membrany do stanu początkowego

________________________________________________________________________________________________

 

I nie ma to nic wspólnego z EQ. Za pomocą EQ można tylko zniszczyć dźwięk: EQ nie potrafi dodać do sygnału żadnej pożytecznej informacji, oprócz zniekształceń i przesunięć fazowych.

 

Ciekawy jestem na ile jest to podobne rozwiązanie do SAM-a Devialeta i do procesora AncientAudio.

Nijak się ma, ponieważ wspomniane rozwiązania idą w kierunku linearyzacji przetworników. Tutaj chodzi o ogólne prawa fizyki, identyczne dla wszystkich przetworników dynamicznych a nie o poszczególne i konkretne wartości zastosowanych przetworników. Linearyzacja może być stosowana dodatkowo.

 

Z ceną troszkę popłynęli, ale życzę, żeby im biznes zażarł i cena może spadnie do rozsądnego poziomu :)

To jest cena ultra wysokiej jakości, którą trzeba było opracować (fundusze), poświęcić lata pracy (fundusze), opracować całą technologię (fundusze), opatentować (fundusze) + wiele innych czynników. Nikt również nie bierze pod uwagę kosztów prowadzenia działalności.

Dla pocieszenia powiem, że będzie opracowane urządzenie bardziej budżetowe, ale kosztem konstrukcji zbalansowanej.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

Witam.

Nie ma w tym voo doo, tylko czysta fizyka. Do tej pory, w klasycznych systemach, ruch membrany głośnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu. Nie dość, że jest przesunięty w czasie, to jeszcze pomija wiele ruchów membrany mikrofonu. Technologia umieszczona w procesorze Yayaumy wymusza na membranie głośnika pracę odzwierciedlająca pracę membrany mikrofonu.

Na poparcie tej tezy, można zaproponować doświadczenie:

 

część1. głośnik, do niego woltomierz, smartfon z włączoną kamerą, nagrywający ruch głośnika oraz wskazania woltomierza. Przebieg: wciskamy membranę 1cm, przytrzymujemy 2s, wracamy 0,5cm, przytrzymujemy 3s, wciskamy 1,5cm, przytrzymujemy 1s, puszczamy.

 

część 2. bierzemy regulowane źródło zasilania i podłączamy do głośnika. Za pomocną regulacji napięcia (mamy zarejestrowane kamerką) staramy oddać identyczny ruch membrany. Pierwsza bariera - w momencie zatrzymania membrany z części pierwszej, woltomierz będzie wskazywał 0V. 0V w drugiej części, będzie powodować powrót membrany do stanu początkowego

________________________________________________________________________________________________

 

I nie ma to nic wspólnego z EQ. Za pomocą EQ można tylko zniszczyć dźwięk: EQ nie potrafi dodać do sygnału żadnej pożytecznej informacji, oprócz zniekształceń i przesunięć fazowych.

 

 

Nijak się ma, ponieważ wspomniane rozwiązania idą w kierunku linearyzacji przetworników. Tutaj chodzi o ogólne prawa fizyki, identyczne dla wszystkich przetworników dynamicznych a nie o poszczególne i konkretne wartości zastosowanych przetworników. Linearyzacja może być stosowana dodatkowo.

 

 

To jest cena ultra wysokiej jakości, którą trzeba było opracować (fundusze), poświęcić lata pracy (fundusze), opracować całą technologię (fundusze), opatentować (fundusze) + wiele innych czynników. Nikt również nie bierze pod uwagę kosztów prowadzenia działalności.

Dla pocieszenia powiem, że będzie opracowane urządzenie bardziej budżetowe, ale kosztem konstrukcji zbalansowanej.

 

pozdrawiam

Bardzo ciekawy opis .

Ruch membrany głośnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu ?

To jest raczej oczywiste .

 

" W wyniku wieloletnich badań zauważyliśmy, że obecne tory elektroakustyczne nie przekazują pełnej informacji muzycznej zawartej w zapisanym materiale muzycznym. Zasadniczo, informacje muzyczne zapisane w każdym możliwym formacie dźwięku (również te przekazywane przez mikrofony do systemu nagłośnień podczas koncertów) można podzielić na trzy składowe dźwięku. Okazuje się, że współczesne systemy audio odtwarzają tylko i wyłącznie jedną z nich. Technologia PONA sound pozwala na wyodrębnienie pozostałych dwóch składowych z materiału dźwiękowego i dodania ich do sygnału wyjściowego.

yayuma-produkt

Prawidłowo zastosowana technologia nie zmienia barwy dźwięku, nie zwiększa amplitudy dźwięku, nie wytwarza nowych informacji uzupełniając materiał dźwiękowy – technologia PONA sound dodaje brakujące ale istniejące, a nigdy nie odtwarzane informacje"

 

Brzmi to dla mnie tymczasowo jak odkrycie tajemnicy " Trójkąta Bermudzkiego" ;)))

Tajemnicze zaginione 2 składowe to czymże są?

 

 

 

No to to chyba 747 pisał ...

 

"Opatentowana przez firmę YAYUMA technologia, koryguje pominięcie w interpretacji powiązań pomiędzy prawami fizyki, które determinują działanie każdego sprzętu audio. Konsekwencją tego jest budowanie urządzeń audio, które nie odtwarzają muzyki pełnią swoich możliwości. Na bazie tej tezy powstało twierdzenie mówiące o tym, że wszystkie współczesne nam konstrukcje audio są tym zaniechaniem obciążone."

 

Kapitalne !!!

 

"Yayuma-podobno-nadchodzi-rewolucja-w-audio"

Link to comment
Share on other sites

Ruch membrany głśnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu ?

To jest raczej oczywiste

no może oczywiste, tylko jakoś nikt nie poszedł za ciosem i nie poszukał rozwiązania problemu (pomijam fakt, że membrana wykonuje oczywiście ruch odwrotny do ruchu membrany głośnika - uznaję to za oczywiste). W najbliższym czasie postaram się umieścić wykres pokazujący przebieg źródłowego sygnału, przebieg pracy membrany głośnika próbującego odtworzyć ten przebieg, wykres obrazujący skorygować te rozbieżności za pomocą EQ i wykres przy zastosowaniu procesora YAYUMA.

 

Brzmi to dla mnie tymczasowo jak odkrycie tajemnicy " Trójkąta Bermudzkiego" ;)))

Tajemnicze zaginione 2 składowe to czymże są?

Proszę zwrócić uwagę, ze jest to opis z ubiegłego roku. W tym roku podane zostało więcej szczegółów. Proszę poczekać do marca 2017, kiedy nastąpi publikacja rozwiązania będącego przedmiotem zgłoszenia patentowego.

Proszę wybaczyć nasze szczątkowe przekazywanie informacji, czynimy to ze względu na bezpieczeństwo projektu. To jest 8 lat naszej wytężonej pracy, ogromnych nakładów finansowych - głupio by było stracić to wszytko poprzez nierozważną paplaninę. Życie zna zbyt dużo przypadków wynalazców, którzy stracili dorobek swojej pracy poprzez zbytnie zaufanie do otaczającego ich świata.

 

pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem

Link to comment
Share on other sites

Do tej pory, w klasycznych systemach, ruch membrany głośnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu. Nie dość, że jest przesunięty w czasie, to jeszcze pomija wiele ruchów membrany mikrofonu

 

A jak przy realizacji użyto powiedzmy aż dwóch mikrofonów ?

Link to comment
Share on other sites

A jak przy realizacji użyto powiedzmy aż dwóch mikrofonów ?

 

Liczba pojedyncza została użyta, jako pewne uogólnienie i uproszczenie. Zasada jest ta sama ( z reguły, przy rejestracji używa się więcej niż jednego mikrofonu, podobnie jak do odtwarzania używa się więcej niż jednego głośnika) :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

no może oczywiste, tylko jakoś nikt nie poszedł za ciosem i nie poszukał rozwiązania problemu (pomijam fakt, że membrana wykonuje oczywiście ruch odwrotny do ruchu membrany głośnika - uznaję to za oczywiste). W najbliższym czasie postaram się umieścić wykres pokazujący przebieg źródłowego sygnału, przebieg pracy membrany głośnika próbującego odtworzyć ten przebieg, wykres obrazujący skorygować te rozbieżności za pomocą EQ i wykres przy zastosowaniu procesora YAYUMA.

 

 

Proszę zwrócić uwagę, ze jest to opis z ubiegłego roku. W tym roku podane zostało więcej szczegółów. Proszę poczekać do marca 2017, kiedy nastąpi publikacja rozwiązania będącego przedmiotem zgłoszenia patentowego.

Proszę wybaczyć nasze szczątkowe przekazywanie informacji, czynimy to ze względu na bezpieczeństwo projektu. To jest 8 lat naszej wytężonej pracy, ogromnych nakładów finansowych - głupio by było stracić to wszytko poprzez nierozważną paplaninę. Życie zna zbyt dużo przypadków wynalazców, którzy stracili dorobek swojej pracy poprzez zbytnie zaufanie do otaczającego ich świata.

 

pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem

Czekamy zatem niecierpliwie ;)

 

Link to comment
Share on other sites

A jaka jest cena tego procesora?

Mowa była o 25 000 euro. Więc wg mnie oferta kierowana raczej do osób mających każdy element toru takiej wartości. I w takim systemie trzeba było by posłuchać. Zapewne sprzęt działa i z tańszymi klockami, tylko trzeba mierzyć siły na zamiary.

Miejmy nadzieje że jacyś koledzy z forum będą mieli szanse odsłuchu we własnym systemie i podzielą się wrażeniami.

A firmie wypada życzyć sukcesu.

Teraz Polska

Nie to dobre co jest dobre, tylko co się komu podoba.

Link to comment
Share on other sites

obiecany wykres:

Legenda:

V [signal_audio] - zarejestrowany przebieg nagrania muzycznego

V [V] - wykres pracy głośnika (dobrej słuchawki dynamicznej), próbującej odtworzyć sygnał audio (signal_audio)

V [V-eq] - próba korygowania pracy głośnika za pomocą EQ (12dB)

V [v-new] - odtwarzanie tego samego sygnału audio za pomocą procesora YAYUMA

 

Proszę zwrócić uwagę, na wykres pracy głośnika - jest przesunięty w fazie a dodatkowo gubi dużo informacji. Dopiero przepuszczenie go przez procesor YAYUMA powoduje wyrównanie fazowe oraz dokładne odzwierciedlenie materiału audio.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

powariowali :)

I bardzo dobrze, że zostało to poruszone.

Znowu proponuję proste doświadczenie: proszę przeznaczyć 8 lat swojego życia na realizację projektu, przez 8 lat w 100% oddać się poszukiwaniom, inwestować (wbrew pozorom, całkiem spore środki) w badania, budowę prototypów, nie mając oczywiście pewności, że droga, którą się podąża wiedzie do celu. I jeśli uda odkryć się coś ciekawego, zainwestować w założenie firmy, zainwestować w realizację najwyższej jakości produktu (nie wspomnę o samym wdrożeniu technologii), najlepiej jeszcze w kraju. Proszę zainwestować w opatentowanie odkrycia na całym świecie. I na końcu proszę skalkulować cenę, tak aby powoli zwracały się nakłady na zbudowanie go, tak aby firma mogła zarobić na dalszy rozwój (kolejne projekty) no i w końcu aby został jakiś dochód dla właścicieli (wbrew pozorom oni również potrzebują zarabiać pieniądze na życie). Istotnym czynnikiem wydaję się również koszt produkcji urządzenia, wraz ze wszystkimi akcesoriami. Jaki on jest? proszę samemu spróbować zrobić coś takiego, to wtedy odpowiedź będzie jasna i czytelna (i nie jest to kilka tyś złotych, jak to domorośli znawcy określą swym bystrym okiem eksperta od wszystkiego). Proszę również pamiętać, że z ceny produktu, w uproszczeniu, 42% zabiera państwo w formie podatków (właściciele opodatkowani są dodatkowo). I jeśli zostanie doprowadzone to proste doświadczenie do końca, bardzo proszę skalkulować cenę i ocenić czy jest ona adekwatna czy nie. Zatem, do dzieła! Wymienimy się doświadczeniami za 8 lat.

 

pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

I bardzo dobrze, że zostało to poruszone.

Znowu proponuję proste doświadczenie: proszę przeznaczyć 8 lat swojego życia na realizację projektu, przez 8 lat w 100% oddać się poszukiwaniom, inwestować (wbrew pozorom, całkiem spore środki) w badania, budowę prototypów, nie mając oczywiście pewności, że droga, którą się podąża wiedzie do celu. I jeśli uda odkryć się coś ciekawego, zainwestować w założenie firmy, zainwestować w realizację najwyższej jakości produktu (nie wspomnę o samym wdrożeniu technologii), najlepiej jeszcze w kraju. Proszę zainwestować w opatentowanie odkrycia na całym świecie. I na końcu proszę skalkulować cenę, tak aby powoli zwracały się nakłady na zbudowanie go, tak aby firma mogła zarobić na dalszy rozwój (kolejne projekty) no i w końcu aby został jakiś dochód dla właścicieli (wbrew pozorom oni również potrzebują zarabiać pieniądze na życie). Istotnym czynnikiem wydaję się również koszt produkcji urządzenia, wraz ze wszystkimi akcesoriami. Jaki on jest? proszę samemu spróbować zrobić coś takiego, to wtedy odpowiedź będzie jasna i czytelna (i nie jest to kilka tyś złotych, jak to domorośli znawcy określą swym bystrym okiem eksperta od wszystkiego). Proszę również pamiętać, że z ceny produktu, w uproszczeniu, 42% zabiera państwo w formie podatków (właściciele opodatkowani są dodatkowo). I jeśli zostanie doprowadzone to proste doświadczenie do końca, bardzo proszę skalkulować cenę i ocenić czy jest ona adekwatna czy nie. Zatem, do dzieła! Wymienimy się doświadczeniami za 8 lat.

 

pozdrawiam serdecznie.

 

To wszystko szczera prawda, badania i technologie kosztują. Czas i nakład pracy są w zasadzie niewymierne. Dlatego właśnie mamy wolny rynek - producent może zażądać dowolnej ceny za swój produkt, ale to rynek zweryfikuje ile jest warte dane rozwiązanie. Jest to o tyle i piękne co bezwzględne. Użytkownika końcowego mało interesują fakty takie jak nakład pracy, koszta patentów i technologii oraz poświęconego czasu. Jego interesuje efekt końcowy i on sam zdecyduje ile ten efekt jest wart. Liczę, że klienci rzucą się na Yayumę, koszta poniesione na R&D się szybko zwrócą, a urządzenie wejdzie pod strzechy za przyjaźniejszą cenę i to w nowej, jeszcze lepszej wersji -- bo sam bym widział taką Yayumę u siebie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

obiecany wykres:

Legenda:

V [signal_audio] - zarejestrowany przebieg nagrania muzycznego

V [V] - wykres pracy głośnika (dobrej słuchawki dynamicznej), próbującej odtworzyć sygnał audio (signal_audio)

V [V-eq] - próba korygowania pracy głośnika za pomocą EQ (12dB)

V [v-new] - odtwarzanie tego samego sygnału audio za pomocą procesora YAYUMA

 

Proszę zwrócić uwagę, na wykres pracy głośnika - jest przesunięty w fazie a dodatkowo gubi dużo informacji. Dopiero przepuszczenie go przez procesor YAYUMA powoduje wyrównanie fazowe oraz dokładne odzwierciedlenie materiału audio.

 

1bc817ae690f2534med.jpg

Rozumiem ,że korekcja Yayuma odbywa się w domenie cyfrowej?

 

 

I bardzo dobrze, że zostało to poruszone.

Znowu proponuję proste doświadczenie: proszę przeznaczyć 8 lat swojego życia na realizację projektu, przez 8 lat w 100% oddać się poszukiwaniom, inwestować (wbrew pozorom, całkiem spore środki) w badania, budowę prototypów, nie mając oczywiście pewności, że droga, którą się podąża wiedzie do celu. I jeśli uda odkryć się coś ciekawego, zainwestować w założenie firmy, zainwestować w realizację najwyższej jakości produktu (nie wspomnę o samym wdrożeniu technologii), najlepiej jeszcze w kraju. Proszę zainwestować w opatentowanie odkrycia na całym świecie. I na końcu proszę skalkulować cenę, tak aby powoli zwracały się nakłady na zbudowanie go, tak aby firma mogła zarobić na dalszy rozwój (kolejne projekty) no i w końcu aby został jakiś dochód dla właścicieli (wbrew pozorom oni również potrzebują zarabiać pieniądze na życie). Istotnym czynnikiem wydaję się również koszt produkcji urządzenia, wraz ze wszystkimi akcesoriami. Jaki on jest? proszę samemu spróbować zrobić coś takiego, to wtedy odpowiedź będzie jasna i czytelna (i nie jest to kilka tyś złotych, jak to domorośli znawcy określą swym bystrym okiem eksperta od wszystkiego). Proszę również pamiętać, że z ceny produktu, w uproszczeniu, 42% zabiera państwo w formie podatków (właściciele opodatkowani są dodatkowo). I jeśli zostanie doprowadzone to proste doświadczenie do końca, bardzo proszę skalkulować cenę i ocenić czy jest ona adekwatna czy nie. Zatem, do dzieła! Wymienimy się doświadczeniami za 8 lat.

 

pozdrawiam serdecznie.

Cenę zweryfikuje i tak rynek ..25 tys. Euro to spora kwota szczególnie w Polsce.

Patrząc na wykres nie do końca rozumiem zamysł ...sygnał został wygładzony ..i tyle.

Wyrównanie fazowe to niezbyt skomplikowana czynność w domenie cyfrowej .

Zresztą po opuszczeniu procesora faza i tak może sobie zrobić co chce...w zwrotnicy albo po opuszczeniu głośników .

Ważne jest to co dociera do naszych uszu , a nie to co widać na wykresie ..

Link to comment
Share on other sites

Zamiast zdawkowej, marketingowej zajawki ;) czekamy z niecierpliwością na rzetelny i dogłębny opis opatentowanej technologii. (PONA sound ?)!

Cena urządzenia, pomijając ew. skuteczność zastosowanych rozwiązań, z pewnością tego wymaga. :)

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Link to comment
Share on other sites

slvn - dziękuję za ciepłe słowa.

sygnał został wygładzony ..i tyle.

Odwrotnie.Wykres zielony to sygnał muzyczny (sygnał podawany na wejście), wykres czerwony, to wykres odpowiedzi głośnika po przepuszczeniu przez procesor YAYUMA: ma dokładnie taki sam przebieg jak sygnał wejściowy: ta sama amplituda, ten sam kształt, identyczna faza. Delikatne przesunięcia w płaszczyźnie pionowej spowodowane są uniwersalnością metody (działa z każdym głośnikiem) i nie mają większego wpływu. Jest oczywiście możliwe idealne wyrównanie charakterystyk, ale wymaga dopasowania indywidualnego dopasowania do poszczególnych głośników. Ze słuchawką już to realizujemy (mamy gotowy wzmacniacz słuchawkowy), dopasowanie do głośników to najbliższa przyszłość.

Granatowy przebieg to odpowiedź głośnika w standardowym systemie - jest wygładzony, gubi wiele informacji. Niebieski to próba ratowania sytuacji korektorem - jest tylko gorzej.

 

Rozumiem ,że korekcja Yayuma odbywa się w domenie cyfrowej?

zdecydowanie nie. Zamian sygnału analogowego na cyfrowy i z powrotem to tylko degradacja sygnału. Sygnał w procesorze pracuje tylko i wyłącznie w domenie analogowej. Część cyfrowa steruje częścią analogową.

 

faza i tak może sobie zrobić co chce...w zwrotnicy

to nie jest dobre podejście i nie powinno tak być. Jest to jedena z przyczyn, dlaczego przez słuchawki można uzyskiwać spektakularne efekty przy odsłuchach nagrań binauralnych a z głośników nie. Zwrotnica zawsze wprowadza przesunięcia fazowe ale konstruktorzy zespołów głośnikowych właśnie walczą z tym zjawiskiem.

ale tu powinno być wiernie...

tak jak napisałem wyżej, właśnie jest wiernie, co nie oznacza, że we wszystkich przypadkach pięknie - np. wprowadzenie equlizacji do nagrania powoduje słyszalne zniekształcenia.

 

Szanowni forumowicze dałem dosyć dużo informacji, kto jest techniczny dużo z tego zrozumie - pokazane jest właściwe jaki jest efekt pracy procesora.

 

Informuje również, że nie będzie mnie przez dłuższy czas na forum (praca), więc nie będę mógł odpowiedzieć w krótkim czasie, na ewentualne, nowo powstałe pytania.

 

dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Na poparcie tej tezy, można zaproponować doświadczenie:

 

część1. głośnik, do niego woltomierz, smartfon z włączoną kamerą, nagrywający ruch głośnika oraz wskazania woltomierza. Przebieg: wciskamy membranę 1cm, przytrzymujemy 2s, wracamy 0,5cm, przytrzymujemy 3s, wciskamy 1,5cm, przytrzymujemy 1s, puszczamy.

 

część 2. bierzemy regulowane źródło zasilania i podłączamy do głośnika. Za pomocną regulacji napięcia (mamy zarejestrowane kamerką) staramy oddać identyczny ruch membrany. Pierwsza bariera - w momencie zatrzymania membrany z części pierwszej, woltomierz będzie wskazywał 0V. 0V w drugiej części, będzie powodować powrót membrany do stanu początkowego

Mocne doświadczenie, na zajęciach z pracowni elektronicznej w technikum dostałbyś gałę. W tym pierwszym przypadku wciśnięta membrana nie wraca do pozycji początkowej bo nie pozwala jej na to palec, który ją wcisnął, bo jak by nie palec to by wróciła i woltomierz też wskazywałby zero. Załóżmy jednak, że ten pierwszy przypadek potraktujemy jak mikrofon to wskaż mi taki sygnał dźwiękowy, który wciśnie membranę na pewną głębokość i będzie ją tak utrzymywał nie wzbudzając w niej żadnych drgań.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diogenes

(Konto usunięte)

 

Mocne doświadczenie, na zajęciach z pracowni elektronicznej w technikum dostałbyś gałę. W tym pierwszym przypadku wciśnięta membrana nie wraca do pozycji początkowej bo nie pozwala jej na to palec, który ją wcisnął, bo jak by nie palec to by wróciła i woltomierz też wskazywałby zero. Załóżmy jednak, że ten pierwszy przypadek potraktujemy jak mikrofon to wskaż mi taki sygnał dźwiękowy, który wciśnie membranę na pewną głębokość i będzie ją tak utrzymywał nie wzbudzając w niej żadnych drgań.

Podparcie jej pałeczką perkusyjną ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.