Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  283 członków

YB Audio Klub
IGNORED

Klub miłośników YB Audio


Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, LOBO_M napisał:

Zawsze było mi bliżej do matematyki aniżeli gramatyki, ale zdania od A, chyba się nie zaczyna😉. Jeżeli jednak tak, to przepraszam.

Poroszę o uzasadnienie.

Czy te kilkadziesiąt cm granulatu styropianu w suficie nie przeszkadza w akustyce? 
 

Peace.

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

Godzinę temu, Audio Academy napisał:

Jak zawodowiec amatorowi.

Nie da rady. Mam zupełnie inny zawód. Ale poświęcam czas siły i środki żeby się nauczyć. W miare dostępności jednego drugiego i trzeciego. Dla własnej satysfakcji uczenia się. W konsekwencji nie mam dobrze ustruktyryzowanej wiedzy jaką powinienem posiadać będąc zawodowcem i nie mogę jej przekazać. 

No i przyszedł czas nauczyć się "żonglerki". 😉

Ale. Po pierwsze, do kopania nie trzeba mieć wypastowanych butow. Po drugie ale najważniejsze, nie mam absolutnie żadnego interesu w kopaniu kogokolwiek. 

Natomiast trafia mnie kiedy z jednej strony dyskusji widzę przytoczone konkretne twarde argumenty, a z drugiej jakąś demagogię. 

Bez względu na błędy, pytanie pozostaje bez odpowiedzi. 

AA, jeśli swoją zawodową karierę łączysz z projektowaniem urządzeń elektroakustycznych to to może to zainwestuj w jakieś studia podyplomowe, czy coś.. 

W zakresie stereofonii, czy szerzej dźwięku przestrzennego, odnośnie którego twierdzicie że się zmierzyć nie da. Macie świadomość że istnieją np macierze mikrofonów którymi można lokalizować konkretne źródła dźwięku w przestrzeni? Albo że efekty stereo powstają często właśnie jako efekty przed komputerem? Algorytmy pozycjonowania źródeł to nie terra incognita, one są znane... 

Godzinę temu, Rokownik napisał:

Poroszę o uzasadnienie.

Czy te kilkadziesiąt cm granulatu styropianu w suficie nie przeszkadza w akustyce? 
 

Peace.

Uzasadnienie że zdania nie zaczyna się od A? Myślę że to analogiczna reguła jak ta, że nie zaczyna się zdania od „i”. 
 

co do granulatu, to masz nieaktualne dane, bo robiłem adaptację poddasza i większość została usunięta, dodana została wełna i podłoga 2x2,5cm OSB i 6cm samopoziomującej wylewki. Jaki ta zmiana ma wpływ na akustykę, trudno mi powiedzieć. Może taki sam jak dołożenie dywanu;-)

2 minuty temu, LOBO_M napisał:

Uzasadnienie że zdania nie zaczyna się od A? Myślę że to analogiczna reguła jak ta, że nie zaczyna się zdania od „i”. 

idem per idem
 

Adaptację poddasza widziałem, zmian w stropie nie. Stąd pytanie.

A szkoda bom ciekaw wpływu styropianu na akustykę.

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

9 minut temu, Rokownik napisał:

A szkoda bom ciekaw wpływu styropianu na akustykę.

troszke pochlania i tyle. Szalu nie ma

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

2 minuty temu, Rokownik napisał:

idem per idem
 

Adaptację poddasza widziałem, zmian w stropie nie. Stąd pytanie.

A szkoda bom ciekaw wpływu styropianu na akustykę.

Wtedy mój zestaw audio był bardzo podstawowy, a sam pokój praktycznie pusty, ale chyba to wiesz, skoro masz takie informacje o mnie… Więc trudno porównywać.

Trzeba mieć na uwadzę, że to był granulat, który z pewnością inaczej się zachowuje niż płyty styropianowe. W przeciwieństwie do płyt bardziej pochłania, niż odbija fale dźwiękowe. Jeszcze kilka worków 200L mam na strychu, mogę pożyczyć do pomiarów. 

1 minutę temu, LOBO_M napisał:

ale chyba to wiesz, skoro masz takie informacje o mnie…

Mam. A Bartosz gdzie wylądował?

 

2 minuty temu, LOBO_M napisał:

Trzeba mieć na uwadzę, że to był granulat, który z pewnością inaczej się zachowuje niż płyty styropianowe. W przeciwieństwie do płyt bardziej pochłania, niż odbija fale dźwiękowe. Jeszcze kilka worków 200L mam na strychu, mogę pożyczyć do pomiarów. 

Nie pomogą. Mam całe skosy w płytach styro. Na razie bez znaczenia, ale jak córka wyfrunie w świat i sprzęt trafi na górę, to zrobi się zagadnienie.

Jak do tego mają się płyty KG? Pomagają? Przeszkadzają?

@Yoshi_80sorry za off top, więcej nie będę. 

@LOBO_Mnie masz racji z tym "A" i  "I". Pytanie, czy się do tego przyznasz.....🙄

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

2 minuty temu, Rokownik napisał:

Mam. A Bartosz gdzie wylądował?

Myślę, że to już za duży OFT, jak chcesz wiedzieć zapraszam na prv, bo to nie forum o budowie domów.

 

3 minuty temu, Rokownik napisał:

@LOBO_Mnie masz racji z tym "A" i  "I". Pytanie, czy się do tego przyznasz

Już się doedukowałem, byłem w błedzie. Jak widać jest to kolejna rzecz, której błędnie uczono mnie w szkole. Dzięki za lekcję.

14 minut temu, Yoshi_80 napisał:

@Audio Academy wątek klubowy ani w sumie żaden inny nie jest dla mnie odpowiednim miejscem aby udzielać konkurencji korepetycji z zasad budowy zespołów w głośnikowych. Powiedziane było wystarczająco dużo aby ktoś kto jest ciekawy poszukał sobie w Internecie i chociażby powierzchownie zgłębił temat.  To nie jest tajna wiedza, wszystko jest dostępne, trzeba tylko chcieć ją zdobyć i rozumieć co się czyta.

Zgodnie z przewidywaniami mojego postu #3404  Ty nadal siedzisz w miejscu bo tak Ci wygodniej. Po co się ruszać skoro można dalej powielać swoje pseudoteorie a innych, po stokroć mądrzejszych od Ciebie nazywać idiotami bo ich wiedza nie mieści się w  ramach tego co możesz ogarnąć. Idealny przykład efektu Krugera-Dunninga.

No i najlepsze na koniec : "wytłumaczcie mi".  Nikt się nie da na to złapać i nie będziemy sprowadzać poziomu dyskusji na dno. Nikt nie będzie tu pisał elaboratów po to abyś jednym zdaniem określił to jako bzdury bo zwyczajnie nie pasuje to do Twojej wizji świata. Ty nie tyle tego nie rozumiesz, co po prostu uparcie nie chcesz zrozumieć i zrobisz wszystko aby do tego nie doszło więc tłumaczenie czegokolwiek nie ma najmniejszego sensu. 

Myślałem, że dyskusja polega na tym, że ktoś może mieć swoje stanowisko na temat postawionego zagadnienia. Chciałem się tylko upewnić, czy dobrze rozumiem twój tok myślenia z postu 3433, bo w poście 3404 zacząłeś mnie najzwyczajniej obrażać, gdzie ani słowem nie wspomniałem o tobie, twoim projektowaniu i twoich kolumnach, po prostu włączyłem się do dyskusji ze swoim zdaniem. Niestety cała debata przeistoczyła się w głuchy telefon i zaczęto mi zarzucać, że pan Michał nie robi pomiarów i jak ja w ogóle mogę projektować kolumny. Krótko mówiąc nikt tu mnie nie zrozumiał lub nie chciał zrozumieć, bo wiedział co mam na myśli, ale przecież nie podważa się wypowiedzi kogoś z kim się przestaje.

No i najlepsze na koniec: Nie będziemy z panem rozmawiać, bo ma pan inne zdanie niż my. To tak jak Janina Ochojska, która powiedziała, że nie wszystkie kamienie rzucone przez uchodźców trafią w pograniczników, albo, że trzeba się tylko szczepić, bo nic innego nam nie pomoże a wszyscy ci, którzy mają odmienne zdanie zostaną odsunięci od debaty publicznej.

Strasznie przepraszam, że tu wszedłem....

Okej nie mam z tym problemu, czuj się obrażony czy jak tam chcesz. Tobie nie przeszkadza nazwanie idiotą człowieka o ogromnym dorobku naukowym i praktycznym w dziedzinie projektowania kolumn głośnikowych, będącego jednym z największych autorytetów w tej dziedzinie na świecie.

Miałem kolumny Pana Michała (przekazałem synowi), mam kolumny Pana Pawła i Roberta, jedne i drugie cenię za wzorową równowagę tonalną, barwę. Będąc pasjonatami, wszyscy Panowie osiągnęli wysoki poziom swoich konstrukcji. Skrzypce Stradivarius'a są do dziś niedoścignionym wzorem ... 🙂

54 minutes ago, ar10 said:

Miałem kolumny Pana Michała (przekazałem synowi), mam kolumny Pana Pawła i Roberta, jedne i drugie cenię za wzorową równowagę tonalną, barwę. Będąc pasjonatami, wszyscy Panowie osiągnęli wysoki poziom swoich konstrukcji. Skrzypce Stradivarius'a są do dziś niedoścignionym wzorem ... 🙂

no nie znow Ci symetrysci 😁

37 minut temu, Moriarty napisał:

A jednak nie masz racji. I co więcej, od "i" też da się zacząć 😄

A już zupełnie serio, to są przestarzałe zasady. W literaturze jest na to wiele przykładów.

3461 w tym poście napisałem, że byłem w błędzie;-)

 

  • 3 tygodnie później...

No dobra, co by tu napisać, tak na zakończenie roku?

To jak te kolumny są zrobione, patrząc na estetykę, to klasa sama w sobie. Krzynkę, ostatnimi czasy, widziałem kolumienek  i to w różnych cenach. Żadną miarą wstydu nie ma, nawet w stosunku do sporo droższych.

Na plus także pomieszczenie odsłuchowe....bo takie zwyczajne. Takie zwyczajne ma też zdecydowana większość słuchaczy. Nie chodzi o wielkość, tylko o brak zaawansowanej adaptacji akustycznej. IMHO bardzo dobrze.

Tylko ten pies....pisałem już o ujadającym psie.....🤣😊

Żarty na bok. Z aktualnych, będących na stanie podłogówek, absolutnie bezkonkurencyjne są, dla mojego zębem czasu nadgryzionego ucha, Huracany RS. 

To co urzeka najsampierw to spójność. Tu wszystko jest na miejscu, cały zakres. Szpilka na górze, szczegółowa, nie natarczywa, wybrzmiewająca adekwatnie, szybka. Średnica zszyta na miarę, po prostu słuchasz muzyki, nie zastanawiasz się jak ona gra. Dla mnie to jest właśnie definicja neutralności. Dla mnie!!. Coś czego można słuchać godzinami, wokale naturalne, ani ciepłe, ani zimne. Sporo planktonu, smaczków, był helikopter (The Wall), były koniki stukające po pomoście (R. Waters), było pianino. 

Bas. Mój utrwalony w głowie ideał. Szybki, zwarty, raczej krótszy niż dłuższy, selektywny, różnicujący barwy, dość nisko schodzący, nie "gubiący się w nagraniach", stopa, bębny....ech.....

Kolumny są dynamiczne.

Spinam resztę gratów, być może pojadę jeszcze raz z własnym wzmakiem. Jak będzie synergia (a coś mi mówi, że tak), to i u mnie zagoszczą YB. Trochę cierpliwości....☺️

Pozdrawiam sprawców zamieszania, obu.

PS. Psa nie pozdrawiam.....

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

Słuchałem Zephyrów II, ale tylko krótką chwilę. To nie "moje granie". A może po prostu słuchane na końcu wypadły blado na tle pozostałych? Nie wiem....

Dość długo słuchałem Zephyrów S. Nie wiem na ile to kwestia wzmacniacza, ale mnie one nie podeszły. Ten Revelator 22 chyba nie jest prosty w napędzeniu. Bas był donośny, ciężki, niski, ale wg mnie zbyt jednostajny i mało zróżnicowany. Mało elastyczny. Średnica całkiem fajna, góra na szpilce, więc grało zacnie. Środek jest dla mnie taki trochę przykryty. Z jednej strony przez "zakusy" basowe, z drugiej przez wyśmienite wysokie. 

IMHO do odsłuchu z innym wzmacniaczem. A może po prostu ktoś ma inne preferencje i będzie mu się podobało? Albo będzie inaczej to słyszał?

Nie chcę przynudzać i kończyć sławnym: trzeba samemu posłuchać. Ale.....trzeba samemu posłuchać. 🤣😀

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

W dniu 30.12.2022 o 15:16, Rokownik napisał:

No dobra, co by tu napisać, tak na zakończenie roku?

To jak te kolumny są zrobione, patrząc na estetykę, to klasa sama w sobie. Krzynkę, ostatnimi czasy, widziałem kolumienek  i to w różnych cenach. Żadną miarą wstydu nie ma, nawet w stosunku do sporo droższych.

Na plus także pomieszczenie odsłuchowe....bo takie zwyczajne. Takie zwyczajne ma też zdecydowana większość słuchaczy. Nie chodzi o wielkość, tylko o brak zaawansowanej adaptacji akustycznej. IMHO bardzo dobrze.

Tylko ten pies....pisałem już o ujadającym psie.....🤣😊

Żarty na bok. Z aktualnych, będących na stanie podłogówek, absolutnie bezkonkurencyjne są, dla mojego zębem czasu nadgryzionego ucha, Huracany RS. 

To co urzeka najsampierw to spójność. Tu wszystko jest na miejscu, cały zakres. Szpilka na górze, szczegółowa, nie natarczywa, wybrzmiewająca adekwatnie, szybka. Średnica zszyta na miarę, po prostu słuchasz muzyki, nie zastanawiasz się jak ona gra. Dla mnie to jest właśnie definicja neutralności. Dla mnie!!. Coś czego można słuchać godzinami, wokale naturalne, ani ciepłe, ani zimne. Sporo planktonu, smaczków, był helikopter (The Wall), były koniki stukające po pomoście (R. Waters), było pianino. 

Bas. Mój utrwalony w głowie ideał. Szybki, zwarty, raczej krótszy niż dłuższy, selektywny, różnicujący barwy, dość nisko schodzący, nie "gubiący się w nagraniach", stopa, bębny....ech.....

Kolumny są dynamiczne.

Spinam resztę gratów, być może pojadę jeszcze raz z własnym wzmakiem. Jak będzie synergia (a coś mi mówi, że tak), to i u mnie zagoszczą YB. Trochę cierpliwości....☺️

Pozdrawiam sprawców zamieszania, obu.

PS. Psa nie pozdrawiam.....

To był huracan rs Evo ?

Nie, sam RS, bez Evo.

Evo.....jak dla mnie za bardzo syczał i był męczący w odsłuchu. Ba....dawał ten sam poziom dźwięku na pozycji 24 wzmacniacza, co pozostałe ZG na pozycji 30. Nie wiem o co chodzi.?

Takie granie jak...hm...bowersy 702S2.... I znowu, nie moja bajka.

pzdr

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

W dniu 31.12.2022 o 17:27, Rokownik napisał:

dawał ten sam poziom dźwięku na pozycji 24 wzmacniacza, co pozostałe ZG na pozycji 30. Nie wiem o co chodzi.?

Inne strojenie z podbiciem skraju pasma

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
  • 1 miesiąc później...

Klubowicze!!!!!

Stoję przed wyborem kolumn z zacnej manufaktury YB Audio

Jestem po pierwszym odsłuch modelów Bise XL oraz Zephyr II

Wkrótce je wypożyczę na odsłuch .

Chciałby jednak jeszcze posłuchać modelu Zonda

Czy ktoś z Panstwa może zaprosić mnie na krótki odsłuch tego modelu

Województwo Łodzkie lub okolice Czestochowy

Jeśli nie lubisz przesadzonego basu i nie masz adaptacji, to Zephyr II do takiego pomieszenia osobiście bym odpuścił. Miałem okazję je testować w podobnym metrażu i bas zabijał resztę pasma przy trochę wyższych poziomach głośności.

Jeśli masz taką możliwość, to polecam się samemu przekonać

Edytowane przez Andrzej_64730
32 minuty temu, Andrzej_64730 napisał:

Jeśli nie lubisz przesadzonego basu i nie masz adaptacji, to Zephyr II do takiego pomieszenia osobiście bym odpuścił. Miałem okazję je testować w podobnym metrażu i bas zabijał resztę pasma przy trochę wyższych poziomach głośności.

Jeśli masz taką możliwość, to polecam się samemu przekonać

Byłem u Roberta .

Obsłuchałem prawie wszystkie propozycje .

Najmilsze były Bise XL

Jeśli Bise najbardziej Ci leżą,to chyba sprawa załatwiona? Ja akurat ich nie słuchałem, bo chciałem podłogówki. Wybór padł na Zephyr II.Zanim jednak się zdecydowałem, pożyczyłem je do domu, żeby się upewnić. Mam je już prawie 2 lata i nadal jestem bardzo zadowolony.

5 godzin temu, chwostek napisał:

Panowie i Panie.

Może inaczej którą z konstrukcji chłopaków YB audio polecacie do pokoju 23m

Elektronika tranzystor Cayin oraz Dac Audio gd r2r

Poleciłbym kolegi Huracan XRS Evo ale nie wiem czy ten Cayin da rade solidnie prowadzić dwa 8" revelatory.

Ale ogólnie kolumny bardzo dobre.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
37 minut temu, rafa napisał:

Poleciłbym kolegi Huracan XRS Evo ale nie wiem czy ten Cayin da rade solidnie prowadzić dwa 8" revelatory.

Ale ogólnie kolumny bardzo dobre.

Cayin pewnie da radę napędzić. Ale nie jestem przekonany, czy koledze Chwostek przypadnie do gustu przyzwoita szczegółowość kolumn Huracan. 😉 Poza tym cena wyższa. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.