Skocz do zawartości
IGNORED

Koncertowe brzmienie, od czego zacząć ?


darek89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Aby konkretnie odpowiedzieć na to pytanie trzeba by znać tłumienność filtra dla danej częstotliwości a ta zależy od rodzaju filtra. Dla tak niskiej częstotliwości będzie ona duża więc prąd popłynie mały.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

No wlasnie, a jak z tym Gryphonem Callisto 2200 ? Mozna go zakwalifiikowac do kategorii brzmienia live? Wzmaka nie znam (pomimo wielu pozytywnych opinii), ale obiektywnie:

- jest to juz dosc leciwy wzmak

- jest to dalej integra, czy zatem wyszedłby obronna ręką z porównania z typowymi końcówkami mocy?

- mało tego, w praktyce ciężko "upolowac".

Aby konkretnie odpowiedzieć na to pytanie trzeba by znać tłumienność filtra dla danej częstotliwości a ta zależy od rodzaju filtra. Dla tak niskiej częstotliwości będzie ona duża więc prąd popłynie mały.

Ble ble ble . Nie chodzi mi o mały tylko konkrety kilo ampery , ampery mili ampery , mikro ampery.

Jak nie jesteś tego wstanie zrobić to pisz że nie masz oprzyrządowania , a nie pisz farmazonów.

To ja proponuję dać sygnał prostokątny tylko o częstotliwości 1 hz i zmieniać jego wypełnienie

 

Pomysł jest b. niebezpieczny i... bezsensowny.

Zresztą jak masz częstotliwość 1Hz to jak chcesz zmieniać jego wypełnienie bo nie rozumiem?

 

Co to znaczy bardzo mały ? Konkretnie ? Na przykład dla 20 hz i 20 watów .

Jak nie jesteś tego wstanie zrobić to pisz że nie masz oprzyrządowania , a nie pisz farmazonów.

 

Konkretnie to w większości konstrukcji np. trójdrożnych lub więcej, tłumienie dla głośnika odtwarzającego zakres średniotonowy i częstotliwości 20Hz będzie dążyło do nieskończoności. Chcesz konkretniejszą odpowiedź to zamiast obrażać innych narysuj schemat zwrotnicy i podaj charakterystykę impedancyjną głośnika.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Zresztą jak masz częstotliwość 1Hz to jak chcesz zmieniać jego wypełnienie bo nie rozumiem?

 

Wypełnienie a częstotliwość to dwa różne parametry. Eksperyment myślowy ma na celu zapewne wprowadzenie składowej stałej, ale IMO to i tak jest bez sensu.

nagrywamy.com

Pomysł jest b. niebezpieczny i... bezsensowny.

Zresztą jak masz częstotliwość 1Hz to jak chcesz zmieniać jego wypełnienie bo nie rozumiem?

 

 

Pomysł jest b. niebezpieczny i... bezsensowny.

Zresztą jak masz częstotliwość 1Hz to jak chcesz zmieniać jego wypełnienie bo nie rozumiem?

 

 

 

 

Konkretnie to w większości konstrukcji np. trójdrożnych lub więcej, tłumienie dla głośnika odtwarzającego zakres średniotonowy i częstotliwości 20Hz będzie dążyło do nieskończoności. Chcesz konkretniejszą odpowiedź to zamiast obrażać innych narysuj schemat zwrotnicy i podaj charakterystykę impedancyjną głośnika.

Jeśli masz rozbudowany generator funkcyjny to regulacja wypełnienia przebiegu prostokątnego jest jak najbardziej realna nawet przy 1 hz .

Jeśli masz zaplecze które ma generator funkcyjny , miernik zniekształceń nieliniowych , miernik mocy wyjściowej , oscyloskop , oraz multimetr i niekoniecznie miernik częstotliwości to pomiar prądu przy częstotliwości 20 hz jaki płynie przez wzmacniacz i kolumnę nie powinno stanowić problemu tak samo przez głośnik , tylko trzeba by ją zdemontować i badać tylko konkrety głośnik wraz z filtrem . Cały wic polega jeśli się nie mylę na składowej stałej .Bez tego oprzyrządowania lepiej za to się nie brać . Mówienie bardzo mały prąd to nic nie mówi . Jeśli mówieniem że ktoś mówi farmazony jest obrażaniem no to co ? Nawet jak pisze nieprawdę to ma się mówić tak masz rację bardzo dobrze ?

Bo ja już zwariowałem . A poza tym żądanie konkretów to nie obrażanie .

 

 

Konkretnie to w większości konstrukcji np. trójdrożnych lub więcej, tłumienie dla głośnika odtwarzającego zakres średniotonowy i częstotliwości 20Hz będzie dążyło do nieskończoności. Chcesz konkretniejszą odpowiedź to zamiast obrażać innych narysuj schemat zwrotnicy i podaj charakterystykę impedancyjną głośnika.

Wypełnienie a częstotliwość to dwa różne parametry. Eksperyment myślowy ma na celu zapewne wprowadzenie składowej stałej, ale IMO to i tak jest bez sensu.

 

Jeżeli mamy badać co się dzieje za filtrem przy 1Hz wypełniany prostokątem powiedzmy 1Khz to bynajmniej nie rozpatrywałbym tego jako badanie 1Hz tylko 1Khz z przerwami 0.5s :)

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Jeżeli mamy badać co się dzieje za filtrem przy 1Hz wypełniany prostokątem powiedzmy 1Khz to bynajmniej nie rozpatrywałbym tego jako badanie 1Hz tylko 1Khz z przerwami 0.5s :)

 

Ale współczynnik wypełnienia to nie jest "wypełnienie 1Hz powiedzmy 1kHz" tylko parametr sygnału przecież?

nagrywamy.com

  • Moderatorzy

Pan Stanisław chyba sam do końca nie wie co chce udowodnić.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Gdyby komuś się udało zakupić serie Array 1400, to dołączy do grona największych szczęśliwców :) To co wydobywa się z tych tub w kwestii góry i średnicy, przerasta wszelkie wyobrażenia jak może grać muzyka w domu! Kosmos i powalający realizm!

 

Pare ciekawostek dot. Array'ow:

 

1) Chyba najniżej schodzące/strojone JBLe (?)

2) Tworca Greg Timbers chciał dac przetworniki na berylu, ale się nie zgodzili w JBLu :) Bo kto by kupil K2 i Everesty, góra z Array to dla mnie również no2. zaraz za jbl everest dd55000. GT miał prototyp na wzor Array w prywatnym systemie.

3) Array maja i tak lepsze przetworniki niż 4429, S3900 itd.

4) Nie trzeba az takich piecy jak ML532, tzn. wiadomo ze z taka koncowka pokaza więcej niż z slabsza czy integra.

5) Nie potrzeba tez po 2m z każdej strony, normalny 30m2 pokoj i po 1m z każdej strony w zupełności wystarczy.

 

Pozdrawiam

 

Już wcześniej w niezaktualizowanym prywatnym rankingu tylko najlepszych z wybranych kolumn które miał / ma u siebie - to te wysokie i średnie tony z Bi-Radial'nych Horn'ów w kolumnach 1400 Array (grających wtedy z ML No 33H) były no2, tuż za jego Everest'ami DD55000. Ostatnio jak posłuchał 1400 Array z obecnym ML-em No 532, to jeszcze lepiej przekonał się co to znaczy wysterowanie, gdy 1400 Array ukazały tyle, ile dotąd z nich nie słyszał w całym paśmie i jakże rozciągniętym w obie strony, że ogólnie / całościowo znalazły się na pozycji No2.

 

ML-e to pewniaki do kolumn, takich „brandów”, jak: Revel, JBL, Avalon Acoustics, Isophon / Gauder Akustik itp.

 

W takim ustawieniu i metrażu można grać, jak ma się Mark'a Levinson'a No 532 z którym wszystkiego więcej i lepiej słychać, w szerokim pasmie, szybko, bardzo dokładnie i pod kontrolą każdego zakresu - ''Brilliant all-rounder''. Żadnych farbujących/stonowanych Krell'i, BAT'ów, Pass'ów i Accuphase'ów itp., on już nie chce - nawet nie chce o nich słyszeć, po tym jak kupił poleconego przeze mnie Levinson'a No 532, który jest lepszy i od starszych No: 33, 33H, 333, 20.6, 23.5 . ML-e No 33H były ciepłe, dostojne i 'soczyste' brzmieniowo, ale przejrzyste (tym bardziej jak na swoje lata) bez sztucznej farby Accu, i to przy większym live. Tyle, że przy nowszym/nowszych No 532, a tym bardziej No 53, to nie ma co zbierać z historii No 33 i No 33H. Te stare ML-e prędzej mogą mieć coś wspólnego, jakieś wspólne cechy z brzmieniem monobloków Jeff Rowland 925, czy jakichś tam Vitus Audio MP-P201 mk.II - które u nas bardzo prawdopodobnie poleciałyby do grupy farbujących na własną modłę, stonowanych, oszukujących, maskujących to i owo wzmacniaczy mocy.

 

Jeffa słyszałem. Vitusa także - 'witek' ładnie się gubił na wysokich ze sztucznymi diamentami w niemalże najwyższych Gauder'ach - i to przy jakimś pyrkaniu. A przy naszym graniu tweetery Accuton'a mogłyby niejednokrotnie być przepalane i wymieniane.

 

Z Gryphon'ami uważaj, bo to duńskie i może być ciemne i przygaszone na górze, z równowaga tonalną przesuniętą w dół, coś à la Krell.

 

Przypomniały mu się S3100 (w pierwszej wersji), które też miał, a wcześniej o nich zapomniał. Obecnie tak to wygląda z najciekawszymi wybranymi podłogowymi i podstawkowymi 'paczkami/pakami', które miał / ma :

 

1. JBL Project EVEREST DD55000

2. JBL Project Array™ – 1400 Array

3. JBL S3900

4. Klipsch Cornwall III

5. B&W Nautilus 801

6. JBL S3100

7. JBL 250 Ti

8. Focal.JMlab Alto Utopia Be

9. JMlab Mezzo Utopia

10. B&W Nautilus 802

11. Zoller Solution

12. JBL LS80

13. Harpia Acoustics Keith / Dobermann

 

1. JMlab Mini Utopia

2. JBL 4429 Studio Monitor

3. JBL 4312E Control Monitor

4. Sonus faber Extrema

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Pan Stanisław chyba sam do końca nie wie co chce udowodnić.

Zapytałem o prąd jaki będzie płynął , a ty mi mówisz że bardzo mały . Dla mnie bardzo mały to nie jest odpowiedzią .

Chodzi mi o wartość tego prądu . Ampery , mili ampery , mikro ampery . Jak nie masz czym zmierzyć to nie mów bardzo mały . Kolumna to obciążenie indukcyjne .

 

Ale współczynnik wypełnienia to nie jest "wypełnienie 1Hz powiedzmy 1kHz" tylko parametr sygnału przecież?

Właśnie . Nie każdy generator funkcyjny ma tą możliwość czyli regulację wypełnienia.

 

Pan Stanisław chyba sam do końca nie wie co chce udowodnić.

.

Jak kolega Sovereign napisal, Gryphon to moze byc nieco cieplejsza szkola (tak twierdza moi bliscy znajomi, ktorzy znaja ten piec). Tak czy siak mega gratulacje bo ten wzmak tchnie zycie w system! :) Gdzie udalo sie wyrwac callisto? :)

Gość

(Konto usunięte)

W środku konstrukcja bardzo podobna do wzmacniaczy Crest Audio z resztą do każdej porządnej końcówki tylko że Crest kosztuje o połowę mniej , czyli płacimy za DSP który jest w środku co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem . W przypadku awarii paraliżuje pracę całego systemu . A tak to przynajmniej jeśli pracujemy w tri-ampingu jeden do naprawy i z całą resztą da się posłuchać

CERWIN-VEGA CV 5000 kosztuje 3280 czyli 3300 złociszy pasmo przenoszenia od 5 hz do 50 khz czyli też końcówka referencyjna z możliwością pracy przy obciążeniach 2 omy

https://supersound.pl/3766-cerwin-vega-cv-5000-wzmacniacz-mocy

Gość

(Konto usunięte)

Kupiłem w Uk tu gdzie mieszkam. Jestem ciekawy tego wzmacniacza.

Dali helicon 400.

Kupiłeś dyrygenta , a Dali helicon 400 to kwartet smyczkowy . Koncertu nie będzie . Poza tym wydałeś kupę szmalu .

Patrzałem na jego parametry , nie powalają . Ale cóż , twój wybór .

To dziwne bo czytałem różne opinie i pytałem na zagranicznych forach i raczej bliżej mu do diablo niż do reszty Gryphonów. No ale każdy swoje Wie.

  • Redaktorzy

Nie przesadzajmy z tym narzekaniem. Kiedy Callisto były w produkcji, narzekano na model 2100, jako na odchudzonego brata 2200. Natomiast sam 2200 był oceniany wysoko. Ja nie byłbym za tym, żeby od razu krytykować wzmacniacz, którego sie ani nie miało, ani nie słuchało.

Gość

(Konto usunięte)

A jakie parametry powalają ?

Cena przy tych parametrach powala . Estrada ma dokładnie te same parametry czyli pasmo przenoszenia od 20 hz do 20 khz . CERWIN-VEGA CV 5000 kosztuje 3280 czyli 3300 złociszy pasmo przenoszenia od 5 hz do 50 khz . ciężar 34 kilogramy co mówi że parametry nie są naginane jeśli chodzi o moc . To samo z pasmem przenoszenia . Kolega wystraszył się pewnie ceny . Zbyt tania . No i ta obskurna obudowa do montowania w szafach rackowych . Jak mam płacić stylistom to poczekam . DSP przy tym paśmie też pewnie nie powala . Strzelam z dubeltówki , 44 khz próbkowanie standard audio CD " nie mam nic do tego standardu ale cena nieadekwatna do parametrów". Osiemnaście kafli +- 2 kafle wybacz jak dla mnie za wzmak zintegrowany to trochę za dużo przy takich parametrach . Ale wybrałeś i to szanuję,

Gość

(Konto usunięte)

Fajny...a jak wentylatory? Muszą nieźle hałasować?

Nie koniecznie . U mnie w dwóch końcówkach są wentylatory i jakoś mi to nie przeszkadza . Poza tym Cervin-Vega jest nastawiony na pracę w ciężkich warunkach bo to jest wersja profesjonalna przeznaczona między innymi do pracy w plenerze . Wzmacniacz który autor kupił nie ma wentylatorów ale jak w lecie będzie miał 40 stopni na plusie w pomieszczeniu i trochę przyładuje to z tego wzmacniacza zrobi się piecyk oraz może coś się w nim sypnąć w wyniku przegrzania . Proszę zauważyć że ten wzmak ma 600 watów mocy przy 2 omach a 400 watów przy 4 omach .

 

Na estradzie jest to bez znaczenia.

Jeśli by przeznaczyć w domu "jednorodzinnym bo tam najłatwiej zagospodarować nie wykorzystane miejsce " małe pomieszczenie na amplifikatornię czyli tam wywalić końcówki mocy z całym osprzętem a w pokoju słuchacza zostawić preamp + źródła muzyki , gramofony , cd-ki ,streamery plików i kolumny to niech sobie te wentylatory nawet wyją jak syrena podczas nalotu ,ale nie są one tak straszne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.