Skocz do zawartości
IGNORED

Koncertowe brzmienie, od czego zacząć ?


darek89

Rekomendowane odpowiedzi

To już można nawet teraz napisać: PUDŁO.

 

Świetne kolumny, lecz akurat z przeciwnego bieguna niż robienie koncertu. Bardziej koncertowy jest odpowiednik Harbetha.

Spendor znowu wyprzedza konkurenta modelem SP200. Ciekawe czy Harbeth się złamie i dogoni rywala swoją podłogówką.

 

Ogólnie tzw. angielskie hi-fi raczej nigdy nie stawiało sobie wyzwań w postaci brzmienia live. Niemcy, USA - już prędzej.

Spendor to kwintesencja nobliwego i arystokratycznego hi-fi. Dla królowej brytyjskiego imperium albo jej poddanych :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Live'or jak trza ;-) haha ha :)

 

Kolumny nie są neutralne, ich przetworniki dodają od siebie to i owo, urabiając sound po swojemu - słaba/zakłamana tonalność. Do tego te wszelkie Accu których nie lubię za ich firmową/zakłamaną wizję dźwięku dopompowanego/rozlazłego i sztucznie podgrzanego/podkolorowanego (takie dla amatorzyn). - do hiper-neutralności to im brakuje lat świetlnych :) Accu bardzo mocno przeciętne - poniżej średniej.

 

Spendor S100 + Accuphase

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

杨茵茵 - 情难枕

 

vs.

 

Jak ze szczytu K2 (9900m n.p.m); ale w nich sam jeden driver kosztuje więcej, niż całe Spendory :)

 

JBL Project K2 S9900; McIntosh MC601; McIntosh C2500 (?); Esoteric audio player

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

杨茵茵 - 情难枕

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchales ich na żywo ? Czy tylko strzelasz że słaba zakłamana tonalność ?

 

I porównywać kolumny za 8 tyś do kolumn za 40 tyś ? Czy to czasem nie jest niesprawiedliwe ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Which doesn't go any way at all toward explaining the anticipation I felt when Sam Tellig told me he was going to send me his Spendor S100 monitors (footnote 1). The inestimable Sam wrote about the S100 in Vol.13 No.6, concluding that it was one of the finest products he had reviewed, yet the S100 comes from a long line of loudspeakers intended to be used as recording monitors.

 

A paradox? Actually, no.

 

Spendor was founded in the early 1970s by an ex-BBC engineer, Spen (Spencer) Hughes, and his wife Dorothy (Spen...Dor...get it?) to manufacture a range of professional monitors based on Spencer's work at the BBC and intended to be tonally neutral rather than ruthlessly revealing. These included the large three-way BC3 and the smaller BC1, which were sold in relatively large numbers to both British radio stations and West German Radio. The BC1 in particular, which coupled the classic Celestion HF1300 soft-dome tweeter with a Bextrene-cone midrange/woofer, was perhaps one of the three finest loudspeakers to come out of Britain in the '70s. (The other two were the Rogers LS3/5a and the Linn Isobarik, of course.) It offered superbly accurate imaging and an astonishingly uncolored midrange, these virtues offset by a somewhat restricted dynamic range and an underdamped reflex bass that worked better with direct microphone feeds and master tapes than it did with LP playback (footnote 2).

 

Spencer Hughes, who with Dudley Harwood did much of the early work into the use of polypropylene as a cone material at the BBC Research Department, sadly passed away in June 1983; his son Derek, also trained at the BBC, took over the design reins. The S100, a large, somewhat visually imposing speaker introduced in 1989, is the culmination of Derek's attempts to produce a monitor to rival the BC1 in midrange neutrality but with a higher sensitivity and a considerably greater dynamic range capability, coupled with a low-frequency tuning that will give a good balance between bass extension and articulation in a typical listening room.

 

 

Read more at

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować porównań tego typu. Z Youtuba możesz nauczyć się robić warkocza lub wiązać krwat. A Ty wklejasz filmiki porównując głośniki. Mam rozumiem polegać na czymś takim i uczyć się od takich ? To w takim razie ja pasuje.

 

I sold my beautiful pair of JBL L300’s for an equally beautiful pair of Spendor SP100’s - the L300’s were impressive during short term listening sessions with massive boom and sizzle - the Spendors are musical instruments themselves conveying all the tone, timbre and nuance on any given recording. It took me a while to figure out that price is not always commensurate with performance. :thumbsup:

 

Takich opini jest masa w sieci, więc nie wychylaj się na przód, bo kupa kasy nie zawsze oznacza kupe dobrego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K2 w Black Zebra Wood (ZW) – jedynie £44,000

£55,000 to w każdym z siedmiu premium finishes; a £44,000 w standardowych WG (Wood Grain) i ZW (Black Zebra Wood).

 

W realu jeszcze większa przepaść brzmieniowa. A dodatki z YT były specjalnie dla ciebie, żebyś chociaż miał minimalny orient - bo jest bardzo słaby. Ze starych L300-ek by wykrzesać potencjał brzmieniowy, potrzeba odświeżone zwrotnice głośnikowe i porządną elektronikę. Bo przetworniki mają lepsze od S100. Nawet te same przetworniki w różnych konfiguracjach/kolumnach zagrają inaczej.

 

Ktoś inny, niejaki SVART Ci napisał 11.03.2018 - 16:46 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Już raz to napisałem i jestem teraz tego w 100% pewny, nie masz zielonego pojęcia o audio, ale to nie jest problem - nikt nie znal sie od razu. Ja lubię doradzać, ale trudno jest doradzić jak ktoś ma r(e)isefieber. Najgorsze, ze jak widać nawet nie chcesz czerpać wiedzy, tylko brniesz po omacku i po swojemu, zmieniając koncepcje co 5 minut. Takie paranoidalne i nerwowe audio jakieś, niepotrzebnie i szkoda, bo to ma być dobra zabawa.

 

Miroslawa ostrzegam, abyś doradzał ostrożnie, bo może się i Tobie oberwać ;). Reszta, tez raczej ostrożnie z Darkiem :).

 

Różne Spendory – nie dokładne S100, ale bardzo podobne SP-100R z digital voicing equalizer'em Accu DG-58, plus źródełko i pre Accu. Gdzie set Accu tam zakłamany sound.

 

Już wolę Harbeth M40.2 :)

 

Może dlatego, że przy moich pakach kiedyś w początkowym etapie wysterowania (tak gdzieś przy około 15-22% możliwości kolumn) można było wyczuć trochę Harbeth'a Monitor 40.2. A dokładniej, jak słucha się wysterowanych 40.2 to (barwa, wokale, przestrzeń, naturalność) się przypomina/kojarzy z tamtym początkowym brzmieniem tego zakresu średnio-tonowego z moich i z tychże kolumn z 1954 r.:

 

JBL D30085 HARTSFIELD > Arrival date: 2015-05-18 16:05 (Osu shop) > Sold date: 2015-05-29 > Price: JPY 4,500,000 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBL D30085 HARTSFIELD > Arrival date: 2015-02-04 12:02 (Kyoto shop) > Sold date: 2015-02-17 > Price: JPY 4,500,000 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Świetnie się rozbudowują z wersji 2-way (150-4C / 375) lub nowszej 3-way (150-4C / 375 / 075) do 4-way (150-4C / 375 / LE85 / 075). Z dwoma driverami (375 & LE85) i ring radiator horn bullet tweeterem (075). Obowiązkowo wszystkie zwrotnice głośnikowe prądowe z wysokim bias'em (Charge-Coupled) około 80V DC lub więcej dla wszystkich kondensatorów. 77V || 77V jest wystarczające i hula jak trza - maksymalne killery na Alnico V.

 

Następnie przy naprawdę już dobrym wysterowaniu (na 50-55%), podobieństwo (ton detalu z 3-ech driverów Alnico V na Alu) w całym zakresie średnio-wysokotonowym jest do Vivid Audio Giya G1 Spirit, ale dużo bardziej wciągająco live'owo/prawdziwiej i swobodniej od Vividów bez tego ich przesadnie wygładzonego/stłamszonego konturu detali i ataku; tak, że można zagrać delikatnie, jak i wyczynowo/rasowo z ekstremalnym detalem i dynamitem. Jak są bdb wysterowane, grają ekstremalnie neutralnie/naturalnie/detalicznie i uniwersalnie.

Do tego potrzebna elektronika jak najbardziej równa, neutralna, szybka, rozdzielcza i detaliczna, i wszelkie okablowanie również musi być maksymalnie neutralne równo przekazujące wszystko jak leci.

 

Topowe przetworniki - stare, pośrednie lub nowe - nie ważne jakie, aby topowe i w topowych zestawieniach. Zestawy markowe, w całości na przetwornikach tego samego producenta. I jak zestawia się to starsze ze starszymi (jak w oryginale) - ze swoich lat. Pośrednie z pośrednimi, a najnowsze z najnowszymi od tego samego producenta.

Połączenie: driver+horn także musi być od tego samego producenta. I każdy horn z tego samego tworzywa, a nie jak w Living Voice Vox Olympian / Vox Palladian - każdy horn i driver z innej mańki - hehe

 

Cała sekcja średnio-wysokotonowa z Vox Olympian (Vitavox S2 + wood horn; TAD TD-2002+mosiężna lufa; TAD ET-703 tweeter) jest stłamszona i zamulona, przy tej opisanej co mam u siebie. No i są lensy, a nie jakieś sterczące lufy jak u rudego 102 - horny przy HF w VO. Niech Kevin Scott sobie dalej poleruje tę lufę :D na HF'ie - to być może następni starzy lamerzy polecą jemu na błyskotki.

 

Vox Olympian w ogóle nie są lepsze - co najwyżej mogą być inne i są - w drewniaku podbarwiają/kolorują niższą średnicę, a detalu/góry tyle co prawie nic. Takie urobione granie na własny struj przez angielskiego producenta. - Ja czegoś takiego nie łykam.

Już przed odsłuchem wiedziałem co to będzie za granie. Dla mnie wystarczy spojrzeć na projekt kolumn typu horn - zastosowane komponenty, drivery, horny, okablowanie, następnie to co je napędza - i od razu jest jasne jakie granie z tego może być. I takie było jak zakładałem z góry.

To nie jest moje granie, do tego z amplifikacją i okablowaniem kondo - mocno przekłamującymi sound.

 

Z większych na tradycyjnych przetwornikach nie lubię Wilson Audio Alexx

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , które jak dla mnie były 2x za mało detaliczne i 3x za wolne. Grały z monoblokami Dan D’Agostino Progression Mono i 4-ro elementowym źródłem dCS Vivaldi. Dźwięk nieprawdziwy, sztucznie napompowany jak jakiś 'koksiarz', ale na szczęście nie było sumo masters. Czy to Vivaldi za delikatny, gładki i wypolerowany; czy Dan D’Agostino za gruby/tłusty – a może to takie są Wilsony Audio Alexx – tak, takie one są, grube, zmulone, wolne i zwaliste prawie jak sumo masters. Współczuje każdemu komu one mogły się podobać – ci muszą mieć u siebie marnotę żeby łyknąć taki sound.

Dla mnie i wszystkim osobom które znam, i też słuchają na referencyjnych lub bardzo wysokich modelach kolumn typu Horn. To każdemu z nich ww. Wilsony również się nie podobały – i to bardzo.

 

To nie są hiper-neutralne, precyzyjne i szybkie kolumny do wszystkiego.

Jak top'owe Wilsony mają chociaż 20% z Alexx'ów – to już nie dla mnie.

 

Prędzej, nawet w ciemno bym wolał California Audio Technology (CAT):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , zamiast Wilson Audio

 

Świetnie byłoby żeby w PL zrezygnowali z Wilson'ów na rzecz CAT'ów :)

mbx10big.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prosiłem Ciebie i Twojego kolegi o rady. Człowieku o jakich Ty mi propozycjach piszesz ? 40 tyś funtów to tosamo co 12 tyś zł ? Gdybyście proponowali mi coś z mojego przedziału cenowego nie było by tylu takich słów. Pochwal się na czym Ty grasz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tytuł wątku "Koncertowe brzmienie, od czego zacząć ?" na pewno nie od Spendor s100, ale doświadczenie trzeba nabyć ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Spendor to nie koncertowe granie, ale może być bardzo dobre...

Miałem S100 u siebie, niestety "się nie wpasowały" wiadomo, kwestia gustu i konfiguracji...

A JBL- i nie lubię, bo to jest koncertowe granie - z złym znaczeniu, przynajmniej z takim do tej pory miałem doczynienia...

Nie pisze o sprzęcie estradowym - bo tu - pierwsza klasa.... ale to nie do domu....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę się nie spoufalać zbytnio, bo się nie znamy.....

istotne może być o jakim "koncertowym dźwięku" mowa, bo jeśli o klasycznych koncertach, to te moje beznadziejne Proaki i im pododne kolumny są o niebo lepsze od JBL-i.....

Ale jeśli piszesz o innych koncertach - nagłaśnianych, często niestety źle, to tutaj na twoim sprzęcie na pewno masz brzemienie bardziej zbliżone do tego co było słychać na żywo...... tylko, czy to jest dobry dźwięk???

 

a tęsknot nie mam wiele, bo odcuję z muzyką praktycznie cały czas, tylko jak chyba sam zauważyłeś, mam inne (i to wcale nie musi oznaczać gorsze) preferencje brzmieniowe;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać po propozycjach dwóch nowobogackich, żeby być audiofilem i mieć hiend trzeba mieć sprzęt za cene mieszkania, inaczej nie powinno się tego robić bo ma się KUPE i PUDŁA. Jeszcze raz to napisze nie chce waszych rad i nie życzę sobie byście kiedykolwiek i "gdzie kolwiek ! " mi coś doradzali i wtrącali swoje mądrości. Jak można porównywać sprzęt za 20 tyś zł do sprzętu 350 tyś zł. Na dodatek robiąc to za pomocą Youtube, baw się sobie sam w takim świecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolumny za 8 tyś

 

''tyś'' za 8 tys. zł to se możesz kupić podstawkowego ProAczka i jeszcze Ci sporo z tego zostanie na kabelki.

 

Jak jesteś osłuchany tak samo jak wit-told u siebie na ''pierdziawkach'', to dla Ciebie mogą być git do poplumkania 1-2-ma ''dźwięczkami'' - i to skompresowanymi.

 

Przykro, ale nie potrafię w twym ww. budżecie znaleźć wyczynowych kolumn - czyli grających ekstremalnie neutralnie/szybko/precyzyjnie - a musisz te aspekty mieć na wyczynowym poziomie by był maksymalny ''Live'' i ''uniwerka''. Oczywiście do osiągnięcia tego Sound'u potrzebne możliwie jak najlepsze/wyczynowe wysterowanie zespołów głośnikowych.

 

8 tys. to mi ledwo wystarczyło na same standy pod sekcje niskotonowe; a najlepsze to co jest na nich :)

 

istotne może być o jakim "koncertowym dźwięku" mowa, bo jeśli o klasycznych koncertach, to te moje beznadziejne Proaki i im pododne kolumny są o niebo lepsze od JBL-i.....

Ale jeśli piszesz o innych koncertach - nagłaśnianych, często niestety źle, to tutaj na twoim sprzęcie na pewno masz brzemienie bardziej zbliżone do tego co było słychać na żywo...... tylko, czy to jest dobry dźwięk???

 

Realizm = maksymalnie wiernie odtworzony dźwięk, tak jak został nagrany/zapisany na płycie/nośniku!

 

Ty z ProAczkami masz takie swe ''brzemienie'' skompresowane i zabarwione na własną modłę :)

 

A ja z JBL-ami maksymalnie Live'owy - uniwersalny/neutralny, swobodny, szybki i precyzyjny sound.

Tak, że w bezpośredniej konfrontacji, czego bym nie zapuścił, to i tak ProAczki polegną - nawet gdybyś miał ProAc Response D100, ProAc Response K6 i ProAc Carbon Pro 8

 

U mnie czapka uszatka, to za mało - żeby było tak mało Sound'u jak z ProAc-a :-) ... potrzeba stopery z nausznikami.

 

D100 to bardziej pułap 1400 Array. A na 4367 Studio Monitor, ProAc-i są za słabe. Nie mówiąc o wszelkich K2 i EVEREST - bo przy nich wszelkie ProAc-i to muły.

 

wit-told, twoje i Cytrus'a ''popierdółki'' to zabawki przy takich 4367 Studio Monitor - które (z końcówką mocy No.534) zmiotły/zmiatają Harbeth'a M40.2 pod dywan. A wasze, zdaje się są gorsze od M40.2

 

Na szczęście ten pan z zagranicy nie jest lamerem i nie ma cech typowych dla polaczków wit-told'a , Cytrus'a i im podobnych z audio na poziomie Bangladeszu. W PL to głównie mają jakieś masówki popierdółki i zabaweczki jak do bloczku (taki Bangladesz audio i zacofanie) - jakby na więcej nie było stać i pyrkają na kolumienkach niemalże jak do PC, myśląc że mają audio nirwanę :D

Pan z UK i lepiej od was się zna na rzeczy :-) ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś osłuchany tak samo jak wit-told u siebie na ''pierdziawkach'', to dla Ciebie mogą być git do poplumkania 1-2-ma ''dźwięczkami'' - i to skompresowanymi.

Czy mógłbyś zmienić retorykę, bo jest na bardzo niskim poziomie....

 

Realizm = maksymalnie wiernie odtworzony dźwięk, tak jak został nagrany/zapisany na płycie/nośniku!

 

Ty z ProAczkami masz takie swe ''brzemienie'' skompresowane i zabarwione na własną modłę :)

 

A ja z JBL-ami maksymalnie Live'owy - uniwersalny/neutralny, swobodny, szybki i precyzyjny sound.

Tak, że w bezpośredniej konfrontacji, czego bym nie zapuścił, to i tak ProAczki polegną - nawet gdybyś miał ProAc Response D100, ProAc Response K6 i ProAc Carbon Pro 8

Te moje małe kolumienki w moim pomieszczeniu sprawiają mi wiele przyjemności odtwarzając Muzykę którą lubię....

i wiesz co, tyle już powinieneś wiedzieć, że każdy sprzęt - w tym hiper, super JBL-e zniekształca i jest dalego od dźwięku jaki słyszymy na żywo..... tylko kwestia tego, czy wybieramy zniekształcenia JBL-a, czy np. ProAk-a....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

..... tylko kwestia tego, czy wybieramy zniekształcenia JBL-a, czy np. ProAk-a....

 

Kwestia wyboru jest przede wszystkim taka czy wolimy być kulturalnym, sympatycznym człowiekiem czy bufoniastym snobem tyle, że z grubym portfelem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając wątek to jeden jest snobem z dużą kasą, albo się na takiego kreuje, tudzież jest zwykłym trollem, a drugi lepszy też nie jest nie wyłączając autora, bo sposób wysławiania się jest żenujący.

 

Pożycz coś chłopie, posłuchaj, pomyśl.

Wybierz co Ci pasuje, a nie od pół roku się frustrujesz na jednym, drugim forum.

 

Przy sprzęcie second hand to albo bierzesz co jest aktualnie, albo polujesz latami.

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na jednym forum pisze, nowy sprzęt odpada. Nie flustruje się i nie mam i nie miałem nigdy pretensji do kogoś kto mi polecił coś z głową (znaczy w moim budżecie) na tym polega forum żeby można było się zapytać o taki czy inny sprzęt zwłaszcza gdy chodzi o używany. Osoby które pytałem o dany sprzęt jakoś problemu do mnie nie miały i nie mają. Odświeżylem ten wątek i nie napisałem nic złego a jak zostałem potraktowany ? Piękny język mnie przywitał i kulturalne osoby. Wole przełknąć niż pisać komuś ze ma Kupe a nie wzmacniacz lub pudła a nie głośniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na jednym forum pisze, nowy sprzęt odpada. Nie flustruje się i nie mam i nie miałem nigdy pretensji do kogoś kto mi polecił coś z głową (znaczy w moim budżecie) na tym polega forum żeby można było się zapytać o taki czy inny sprzęt zwłaszcza gdy chodzi o używany. Osoby które pytałem o dany sprzęt jakoś problemu do mnie nie miały i nie mają. Odświeżylem ten wątek i nie napisałem nic złego a jak zostałem potraktowany ? Piękny język mnie przywitał i kulturalne osoby. Wole przełknąć niż pisać komuś ze ma Kupe a nie wzmacniacz lub pudła a nie głośniki.

 

Spokojnie, nie przejmuj się. W hiendzie pisze się jaką jeździsz furą i żona, gdzie byłeś na wakacjach, trochę o whisky itd. Trochę warto znać się na sieciówkach i być z paroma osobami na ty... Po to jest forum aby pobić pianę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak ta zakładka już nigdy nie ujrzy mojej osoby. Z dwóch powodów ;

Większość osób nie zna pojęcia słowa "hiend", drugą sprawą jest to że dla większości liczy się tylko cena produktu. A znajdą się też tacy dla których liczy się jedna jedyna marka a reszta to badziew. To tak samo jak by powiedzieć; ta dziewczyna jest brzydka lub ta dziewczyna nie jest w moim guście.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........................................

 

Proaki i im pododne

...małe kolumienki zbudowane na małych mid-woofer'kach i tweeter'kach, znane na tym forum jako ''pierdziawki'' i ''popierdółki'' - często mają bardzo duże zniekształcenia, szczególnie na przeciążonym mid-wooferze, a czasami i na tweeterze.

 

Twój wybór, jak lubisz małe kolumienki to mogą Ci pasować do systemu w sypialni w trakcie wolnego lizanka i grania na flecie.

 

Te moje małe kolumienki w moim pomieszczeniu sprawiają mi wiele przyjemności odtwarzając Muzykę którą lubię....

i wiesz co, tyle już powinieneś wiedzieć, że każdy sprzęt - w tym hiper, super JBL-e zniekształca i jest dalego od dźwięku jaki słyszymy na żywo..... tylko kwestia tego, czy wybieramy zniekształcenia JBL-a, czy np. ProAk-a....

 

Kwestia, czy wybieramy rekordowo niskie zniekształcenia, jak w różnych wysokich modelach JBL i B&W 800 D3. Czy takie jak w Twoich małych kolumienkach podstawkowych ProAc-a, które nie mają nic wspólnego z dźwiękiem Live.

 

Dlatego do pokazu (na IFA 2007) zorganizowanego przez redakcje niemieckiego Audio i Stereoplaya zostały wybrane EVEREST'y DD66000 - do odtworzenia profesjonalnie zarejestrowanego dźwięku na żywo podczas występu kwintetu z akustycznymi instrumentami: I skrzypce, II skrzypce, fortepian, saksofon tenorowy i kontrabas. Dźwięk został zarejestrowany i superancko odtworzony z ultra-drogiego (same top'y) bardzo rozbudowanego systemu audio. 99.9% tego co było na żywo. Jeszcze mam stamtąd prywatne zdjęcia. Masz szczęście, że nie było tam żadnych ProAc-ów :) ... bo wyszłoby w bezpośredniej konfrontacji, ile one tam mają w sobie wierności przekazu.

 

Jak tam sytuacja wygląda z przetwornikami w droższych ProAczkach? Strach się bać :D

 

Możesz sobie słuchać na czym chcesz. Twój wybór pada na starsze Response D80, czy nowsze Response K6? Ale ja od nich wolałbym B&W 800 D3 - które także lubię jak inne :)

 

Response D80 (Volt, Visaton G 50 FFL, Vifa DX25TG)

18650-max_pro_ac_d_.jpg

 

Response K6 (Volt, Visaton G 50 FFL, i jakaś ''wstążka'')

21948-max_pro_ac_k_fot.jpg

21951-max_pro_ac_k_fot.jpg21952-max_pro_ac_k_fot.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa o założonym budżecie była na pierwszej stronie tego tematu ;) Mieszkam w UK gdzie często zdarzają się okazje cenowe i dlatego pytam często o różne produkty w tym samym czasie. Nie miałeś styczności z Spendor s100 a mimo to je skrytykowałeś. Jutro będą u mnie i sam je ocenie. I nie wydaje mi się że 33 cm na dole i ogólna waga 37 kg to są popierdówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobereign - naprawde ci sie chce wciaz użerać... Odpusc czasem, olej niech ludzie sami dochodza do wnioskow. Po co walczyc i na sile tlumaczyc. To jak elektronika przekonywac do zwrotki spolaryzowanej. Dla niego to bez sensu chyba ze poslucha

 

Darek89. Spendory wygladaja obiecujaco co prawda sam zaczal bym od modow ale nie jest to zle granie na pewno z 2giej strony pytanie czy temat dzwieku live jest tutaj realny... Ale przeciez to ma dawac przyjemnosc wiec to chyba jest najwazniejsze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w założonym wątku były wszysykie wytyczne które mają ogromne znaczenie dla mnie przy wyborze kolumn, cena, wielkość, wygląd i łatwość w wysterowaniu. Nie żyje sam w mieszkaniu mam drogą połowę i z nią też muszę się liczyć. Wszystko co było napisane dobrze zapamiętałem. Spendora wybrałem bo.. Nie jest to już popierdówka, wygląda jak piękny klasyczny głośnik, jest łatwy w wysterowniu, podoba się nie tylko mi, i ta konstrukcja przez ponad 30 lat była udoskonalana by oddawać jak najwierniejsze barwy. Po za tym jedna z bardzo ważnych rzeczy jaką wyczytałem to przyjemność z słuchania godzinami i możliwość robienia tego przy niskich poziomach głośności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i jeśli nie będzie problemów z dodanym basem, powinny się dobrze sprawdzić.

Czysta klasyka ;-) ale bez ekstrawagancji w górze, czyli akurat do tej muzyki.

Tego modelu nie słuchałem, ale paru innych Spendorów i zawsze bez przykrości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przeniesienie przez moderacje wątku do HiFi również nie pomogło w okiełznaniu agresywnych antagonistów.

Zatem od tej pory, każdy wpis będący kierowanym personalnie atakiem na interlokutora, natychmiast spowoduje usunięcie z wątku agresywnego usera!

Proszę o wpisy merytoryczne wyłącznie w temacie tego wątku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek89 daj znać jak się z nimi osłuchasz. Dobrze, że eksperymentujesz. Nie ma jak na spokojnie posłuchać u siebie, a nie czytanie "recenzji" i słuchanie youtube. Ważne, żeby Tobie się podobało. Śmieszą mnie te rady niby o brzmieniu super neutralnym, naturalnym, live , a potem idziesz np. na takie audioshow odsłuchujesz ten super zestaw i nie jesteś w stanie wysiedzieć 10 minut bo jest tak płasko, ostro, jazgotliwie albo buczy bas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Głośniki stają już w salonie i chce im dać trochę czasu żeby temperatury się wyrównały, nie są pierwszej młodości. Stan jest niesamowity, po powrocie do domu muszę zrobić na szybko jakieś zworki na trzy pary terminali, nie przygotowałem się. Jedyna moja obawa to wiek, zawieszenie tych driverow są bardzo sztywne. Niskotonowca rozumiem ale sredniotonówka również ma sztywne. No nic wszystko okaże się wieczorem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywnością średniotonowego się nie przejmuj :-) Z reguły są takie. Woofer sam się "ułoży" Pograj kilkadziesiąt godzin i sam zdecydujesz czy o takie brzmienie zabiegałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.