Jump to content
Szymon1

Godne polecenia odtwarzacze i transporty HI-END. Bez względu na wiek. AS.

Recommended Posts

W dniu 5.09.2019 o 17:20, plastik1989 napisał:

Moim zdaniem lampa w ogóle nie nadaje się do tych kolumn. Ja próbowałem z lampą 845 i fajnie to zagrało ("lampowo" 😄 ) tyle, że bez jakiejkolwiek dynamiki w całym paśmie plus dodatkowo słaba kontrola dołu.

 

845 do 801-ek ? Paranoja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, jello napisał:

845 do 801-ek ? Paranoja. 

Ja takiego połączenia nie rekomenduje, ale na tym odsłuchu (20 osób) większości się podobało. Pewnie gdyby mieli porównanie z jaka dynamika gra ten wzmacniacz na łatwiejszych kolumnach, aż takiego entuzjazmu by nie wykazali. Natomiast zgodnie uznali ze mocowo radził sobie znacznie lepiej niż jakiś wysoki model Sansui który podpięty był wcześniej. Ja raczej szukałbym mocnego, tranzystorowego Brytyjczyka.  


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
10 minut temu, jello napisał:

Które to 801-ki?

Z tym wzmacniaczem słuchałem S1 jeśli dobrze pamietam. 


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, plastik1989 napisał:

Z tym wzmacniaczem słuchałem S1 jeśli dobrze pamietam. 

Stare może łatwiejsze, ale mimo wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Od samego początku śledzę ten wątek z dużym zainteresowaniem, ale ostatnio zauważyłem, jakby zaczął się wypalać? Ja od wielu lat gram na podstawowym modelu Accu DP-410 i używam go jako transport plus DAC Accu DC-37. Spięte to jest kabelkiem Wireworld Gold Starlight 7. Wydaje mi się, że przyszedł czas na zmianę i tutaj miałbym głównie pytanie do Szymona na co konkretnie postawić. Nie ukrywam, że mam kilka typów, a wygląda to następująco:

1.       Esoteric P03 lub P01 + dCSBartok (+ ewentualnie zegary)

2.       Esoteric K03X lub ewentualnie K01X + dCS NB

3.       Esoteric K01Xs + dCS NB

4.       Accu DP-750 + dCS NB

Jeśli chodzi o transporty P01 lub P03, to nie łatwo z ich dostępnością na rynku wtórnym, poza tym dochodzi kwestia stanu technicznego używanego egzemplarza, dlatego uważam, że dużo bezpieczniej wypada jednak zakup zupełnie nowego sprzętu lub ewentualnie po-wystawowego. Myślę, że po odsprzedaży swoich dotychczasowych klocków plus dodatkowa gotówka, mógłbym liczyć na budżet rzędu 80kzł. Mam sporą kolekcję srebrnych krążków zbieranych od czasów wprowadzenia napędów CD na rynek i nie wyobrażam sobie sytuacji w przyszłości, gdybym nie mógł się cieszyć możliwością dalszego ich odtwarzania w dłuższej perspektywie czasowej. Liczę na wasze sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Mandaragat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie (i Panie), potrzebuję porady ws. napędu wieloformatowego, a że tutaj jest mowa o najlepszych napędach, to może ktoś będzie w stanie coś polecić. O co chodzi i jakie są wymagania:

1) Odtwarzanie płyt CD i DVD oraz plików MP3. Blue Ray odtwarzać może, ale nie musi :-).

3) Wyjście cyfrowe XLR oprócz standardowego RCA. Do tego HDMI. Optyka mieć nie musi.

4) Fajnie by było, jakby miał też wyjście cyfrowe USB.

5) Fajnie by było, jakby sekcje audio i wideo miały osobne tory.

6) Budżet 10 000 PLN, najlepiej używka, ale jeśli są jacyś zawodnicy spełniający powyższe wymagania, a nie mieszczący się w tym budżecie, to też proszę o propozycje.

Edited by damun

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tylko Oppo UDP-205 (ew. starszy UDP-105).


Sansui C/B-2301MOD, Sansui C/B-2301L, Sansui C/B-2105MOS, Sansui B-2103MOS, Sansui B-2102MOS, Sansui B-209

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tego OPPO już mi polecano i mocno się nad nim zastanawiam, ale wstrzymuje mnie kilka drobiazgów:

1) Nie ma wyjścia cyfrowego XLR

2) Jest to kompletny odtwarzacz, a nie tylko napęd, więc płaciłbym też za układy, których nie potrzebuję

3) Znana w tym przypadku propaganda cenowa wynikająca z zaprzestania produkcji, a sprawiająca, że używki są droższe on nówek sprzed kilku lat ;-).

Jak nie znajdę czegoś lepiej spełniającego wymienione wcześniej punkty, to pewnie skończy się na tym OPPO, ale może jeszcze ktoś coś dorzuci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

👍

Edited by bkeram

Sansui C/B-2301MOD, Sansui C/B-2301L, Sansui C/B-2105MOS, Sansui B-2103MOS, Sansui B-2102MOS, Sansui B-209

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Szymonie, przeczytałem wątek od deski do deski, mimo ze nie jest pan zwolennikiem Harbeth poproszę o pomoc w doborze transportu. Mój obecny system to Audiomeca I, Exogal Cosmo plus, monobloki LFD PM2, preamp LFD, SHL5 40th.

- czy zmiana na accustic arts I ma sens

- czy zamiana na jays audio cdt 2 mkIi ma sens

- jeżeli esoteric to który 

- jest teraz dostępny TEAC VRDS 25x, 

Proszę o podpowiedz i info jakie zmiany może przynieść zastosowanie ww źródeł z exogal, a może cometa tez wymienić na coś innego żeby się zgrało z innym cdt?

komentarze  innych forumowiczów również miłe widziane..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Michael_68150 napisał:

 

- czy zamiana na jays audio cdt 2 mkIi ma sens

 

Zależy czy Ci takie granie podpasuje. Jayz gra fajnie, ale to granie typu dużo detalu, dużo smaczków, dużo wszystkiego tylko mało spójności i "muzykalności"... 

5 godzin temu, Michael_68150 napisał:

- jest teraz dostępny TEAC VRDS 25x, 

Zależy za ile... Miałem podobną konstrukcję VRDS T1 i ogólnie mogę polecić ale raczej to takie entry level do 2 tyś... VRDS25x napewno lepszy od t1, ale tez droższy i ma laser kss151 oraz skomplikowany mechanizm TEACa wiec w razie usterki nie naprawialny, chyba że kupisz innego dawcę. 
Wątpię by ten TEAC był lepszy od Audiomeca I, raczej inny...

 

Edited by plastik1989

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Michael_68150 napisał:

Panie Szymonie, przeczytałem wątek od deski do deski, mimo ze nie jest pan zwolennikiem Harbeth poproszę o pomoc w doborze transportu. Mój obecny system to Audiomeca I, Exogal Cosmo plus, monobloki LFD PM2, preamp LFD, SHL5 40th.

- czy zmiana na accustic arts I ma sens

- czy zamiana na jays audio cdt 2 mkIi ma sens

- jeżeli esoteric to który 

- jest teraz dostępny TEAC VRDS 25x, 

Proszę o podpowiedz i info jakie zmiany może przynieść zastosowanie ww źródeł z exogal, a może cometa tez wymienić na coś innego żeby się zgrało z innym cdt?

komentarze  innych forumowiczów również miłe widziane..

 

Na pewno następny poziom to np Reimyo 999 Limited + CDT 777 spójność i muzykalność, ogromna przyjemność z słuchania. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, plastik1989 napisał:

Zależy czy Ci takie granie podpasuje. Jayz gra fajnie, ale to granie typu dużo detalu, dużo smaczków, dużo wszystkiego tylko mało spójności i "muzykalności"... 

 

 

Hmmmm, mam Jay's Audio CDT-3 już ponad dwa lata. Fakt, nie jest to CDT-2 MkII.

Owszem ma duzo detalu ale nigdy bym nie powiedział, że nie jest muzykalny. Zapewne tworzy się znowu obiegowa opinia podobna do tej, że transporty Esoterica to suchotniki. Więc prosiłbym o nieocenianie tych transportów na podstawie przypadkowych czy pojedynczych odsłuchów.

Moim zdaniem transport nie ma większego wpływu na tzw. muzykalność. Ta cecha nadawana jest przez DAC i analogową część toru. To moje zdanie.

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, plastik1989 napisał:

Zależy czy Ci takie granie podpasuje. Jayz gra fajnie, ale to granie typu dużo detalu, dużo smaczków, dużo wszystkiego tylko mało spójności i "muzykalności"... 

Zależy za ile... Miałem podobną konstrukcję VRDS T1 i ogólnie mogę polecić ale raczej to takie entry level do 2 tyś... VRDS25x napewno lepszy od t1, ale tez droższy i ma laser kss151 oraz skomplikowany mechanizm TEACa wiec w razie usterki nie naprawialny, chyba że kupisz innego dawcę. 
Wątpię by ten TEAC był lepszy od Audiomeca I, raczej inny...

 

@plastik1989, dzieki za cenne wskazówki, dużo się na naczytałem nt. VRDS i myślałem ze to będzie przeskok jakościowy, czyli w każdym aspekcie będzie lepiej, z Twojej opini wynika ( jeśli dobrze zrozumiałem) ze Audiomeca Mephisto I to mniej więcej ten sam poziom tylko trochę inny sposób prezentacji. Czy mógłbyś rozwinąć w których obszarach mogę spodziewać się największych zmian?? No i raczej zniechęca ze nie ma laserów do niego....

co do jay’s to  rozumiem że gra bardziej szczegółowo rozdzielcza, selektywnie – rzeczywiście to są przeciwieństwa muzykalność, a to muzykalności najbardziej mi zależy. Wychodzi na to że Mefisto I nie jest taki kiepski?   Czy twoim zdaniem jest sens przesiadka na Mefisto II jako cd player albo wykorzystanie  mefisto II jako transportu ?

 

 

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Hmmmm, mam Jay's Audio CDT-3 już ponad dwa lata. Fakt, nie jest to CDT-2 MkII.

Owszem ma duzo detalu ale nigdy bym nie powiedział, że nie jest muzykalny. Zapewne tworzy się znowu obiegowa opinia podobna do tej, że transporty Esoterica to suchotniki. Więc prosiłbym o nieocenianie tych transportów na podstawie przypadkowych czy pojedynczych odsłuchów.

Moim zdaniem transport nie ma większego wpływu na tzw. muzykalność. Ta cecha nadawana jest przez DAC i analogową część toru. To moje zdanie.

Pozdro

@pmcomp , Dzięki za wypowiedź. Czyli wychodzi na to że za muzykalność odpowiada doug więc twoim zdaniem nie mam się co martwić bo za bardzo rozdzielczy selektywny transport. W takim razie mógłbym kupić coś o półkę wyższe za bardzo nie zastanawiając się jaki to styl grania. Tylko z tego co czytałem wy tym wątku nawet transporty mają swój styl grania może nie jest to dominującą cechą całego  toru no, ale zawsze ...

3 godziny temu, Jonny napisał:

Na pewno następny poziom to np Reimyo 999 Limited + CDT 777 spójność i muzykalność, ogromna przyjemność z słuchania. 

 

@Jonny Również dzięki, szczerze mówiąc mocno zainteresowałem się tym ray milio, jest nawet teraz wystawione na aukcji (zastanawiam się czy to nie ty sprzedajesz zamknij na za również dzięki, szczerze mówiąc mocno zainteresowałem się tym ray milio, jest nawet teraz wystawione na aukcji (zastanawiam się czy to nie ty sprzedajesz ).  Z tego co czytałem to konstruktor cdt 777 sugerował że ten transport najlepiej gra z dedykowanym DAC. Mój exOGAL  gra całkiem nieźle, myślę że to wysoka półka, i za bardzo nie chciałbym go zmieniać. Czy twoim zdaniem cdt 777 transport z moim exogalem zagra równie dobrze jak z Dac-em  dedykowanym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Michael_68150 napisał:

@plastik1989, dzieki za cenne wskazówki, dużo się na naczytałem nt. VRDS i myślałem ze to będzie przeskok jakościowy, czyli w każdym aspekcie będzie lepiej, z Twojej opini wynika ( jeśli dobrze zrozumiałem) ze Audiomeca Mephisto I to mniej więcej ten sam poziom tylko trochę inny sposób prezentacji. Czy mógłbyś rozwinąć w których obszarach mogę spodziewać się największych zmian?? No i raczej zniechęca ze nie ma laserów do niego....

 

Stare TEACi są przepięknie wykonane, ale uważam że dźwiękowo trochę przereklamowane... Dla mnie w ogóle odpadają, bo nie kupie urządzenia za kilka-kilkanaście tysięcy (wyższe modele) do których w przypadku padnięcia laseru nie ma sensownej metody serwisu. Zwłaszcza, że te urządzenia mają po 20 lat i więcej... Ale nawet dźwiękowo nie jest to jakiś szał wg. mnie. Niższe modele zmulone nieco, wyższe za bardzo szybkie i detaliczne, ale bez rytmu... Chyba nigdy nie udało się im wyważyć odpowiednio proporcji - przynajmniej wg. mnie. 

11 minut temu, Michael_68150 napisał:

co do jay’s to  rozumiem że gra bardziej szczegółowo rozdzielcza, selektywnie – rzeczywiście to są przeciwieństwa muzykalność, a to muzykalności najbardziej mi zależy. Wychodzi na to że Mefisto I nie jest taki kiepski?   Czy twoim zdaniem jest sens przesiadka na Mefisto II jako cd player albo wykorzystanie  mefisto II jako transportu ?

Szczerze mówiąc gdybym miał wybierać to od tych starych TEACów wolałbym już właśnie Jayz CDT3... Zwłaszcza gdyby udało się wykorzystać jego zegar rubidowy, czyli mając DACa z wejściem na zegar.  Tyle, że Jayz pomimo tego, że jest nowy to użyto w nim zabytkowy laser, niedostępny obecnie... Więc jak padnie laser to znów zabawa w dawców... Jak wyżej pisałem, nie jest to moja szkoła grania, choć obiektywnie muszę przyznać, że ciekawe urządzenie, ale dla mnie dyskwalifikacja przez laser. 

Jak chcesz posłuchać i przetestować, znam osobę która tego Jayza ma na sprzedaż. Ma też audiomeca mephisto II - to chyba najsensowniejszy wybór dla Ciebie, biorąć pod uwagę Twoje preferencje - tyle, że znów - musisz być świadomy, że ten sprzęt w przypadku usterki nie da się naprawić. Brak laserów plus fakt, że były modyfikowane przez producenta, w ogóle nie pozwala serwisować tego urządzenia.  


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Michael_68150 napisał:

@plastik1989, dzieki za cenne wskazówki, dużo się na naczytałem nt. VRDS i myślałem ze to będzie przeskok jakościowy, czyli w każdym aspekcie będzie lepiej, z Twojej opini wynika ( jeśli dobrze zrozumiałem) ze Audiomeca Mephisto I to mniej więcej ten sam poziom tylko trochę inny sposób prezentacji. Czy mógłbyś rozwinąć w których obszarach mogę spodziewać się największych zmian?? No i raczej zniechęca ze nie ma laserów do niego....

co do jay’s to  rozumiem że gra bardziej szczegółowo rozdzielcza, selektywnie – rzeczywiście to są przeciwieństwa muzykalność, a to muzykalności najbardziej mi zależy. Wychodzi na to że Mefisto I nie jest taki kiepski?   Czy twoim zdaniem jest sens przesiadka na Mefisto II jako cd player albo wykorzystanie  mefisto II jako transportu ?

 

 

@pmcomp , Dzięki za wypowiedź. Czyli wychodzi na to że za muzykalność odpowiada doug więc twoim zdaniem nie mam się co martwić bo za bardzo rozdzielczy selektywny transport. W takim razie mógłbym kupić coś o półkę wyższe za bardzo nie zastanawiając się jaki to styl grania. Tylko z tego co czytałem wy tym wątku nawet transporty mają swój styl grania może nie jest to dominującą cechą całego  toru no, ale zawsze ...

@Jonny Również dzięki, szczerze mówiąc mocno zainteresowałem się tym ray milio, jest nawet teraz wystawione na aukcji (zastanawiam się czy to nie ty sprzedajesz zamknij na za również dzięki, szczerze mówiąc mocno zainteresowałem się tym ray milio, jest nawet teraz wystawione na aukcji (zastanawiam się czy to nie ty sprzedajesz ).  Z tego co czytałem to konstruktor cdt 777 sugerował że ten transport najlepiej gra z dedykowanym DAC. Mój exOGAL  gra całkiem nieźle, myślę że to wysoka półka, i za bardzo nie chciałbym go zmieniać. Czy twoim zdaniem cdt 777 transport z moim exogalem zagra równie dobrze jak z Dac-em  dedykowanym? 

Nie mój bo ja mam wersję Limited, a takiej wystawionej nie ma 

Nie wiem jak gra z Exogal, wiem jak gra z Metronome i Reimyo 

To tyle ode mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, plastik1989 napisał:

 

Szczerze mówiąc gdybym miał wybierać to od tych starych TEACów wolałbym już właśnie Jayz CDT3... Zwłaszcza gdyby udało się wykorzystać jego zegar rubidowy, czyli mając DACa z wejściem na zegar.  Tyle, że Jayz pomimo tego, że jest nowy to użyto w nim zabytkowy laser, niedostępny obecnie... Więc jak padnie laser to znów zabawa w dawców... Jak wyżej pisałem, nie jest to moja szkoła grania, choć obiektywnie muszę przyznać, że ciekawe urządzenie, ale dla mnie dyskwalifikacja przez laser. 

Jak chcesz posłuchać i przetestować, znam osobę która tego Jayza ma na sprzedaż. Ma też audiomeca mephisto II - to chyba najsensowniejszy wybór dla Ciebie, biorąć pod uwagę Twoje preferencje - tyle, że znów - musisz być świadomy, że ten sprzęt w przypadku usterki nie da się naprawić. Brak laserów plus fakt, że były modyfikowane przez producenta, w ogóle nie pozwala serwisować tego urządzenia.  

U mnie cały tor cyfrowy jest wysterowany zegarem z Jay's Audio. I robi to różnicę. Co do lasera nowiutki na zapas lezy sobie w szufladzie na wszelki wypadek.

 

Do autora wątku: obawiam się, że nie pozostaje Ci nic innego jak przytachac kilka różnych transportów do siebie i posłuchać w swoim systemie. Wiem, to jest upierdliwe ale lepszego rozwiązania nie ma. Ja bym polował na Twoim miejscu na używane średnie modele Esoterica.

I zapomnij o OPPO. Stoi u mnie w systemie do kina i do Jay's Audio dzieli go wielka przepaść.

 

PS. jeśli kupisz Jay'S Audio z rubidem na pokłądzie możesz z nego wyjść z dwoma sygnałami zegara (krotność 44,1 i krotność 48) do Bartoka i wtedy będzie różnica. Jeśli myslisz o wykorzystaniu zegara np. zewnętrznego to Twój transport powinien mieć wejście na taki zegar (krotność 44,1). Wtlko wtedy potrzebujesz dodatkowy dobry zegar i robi sie drożej. Dlatego rubidowe transporty Jay's Audio są tak funkcjonalne, mają zegar na pokładzie.

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem CDT3 został już wycofany z produkcji, więc pozostaje tylko rynek wtórny raczej. Co do CDT2 to miałem go okazję testować z moim Exogalem i bardzo fajnie wypadł. Rzeczywiście bardzo dobra rozdzielczość i energetyczny bas, moim zdaniem nie grał przy tym sucho i technicznie. Słyszałem, że najlepiej gra po I2S, ale nie miałem jak tego sprawdzić z Exogalem (brak takiego wejścia w tym dacu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam Twojego DACa, ale możesz przemyśleć opcję, by zamiast transportu po prostu kompletne CD kupić. Odpada kabel cyfrowy, jeden kabel zasilajcy, no i zwrot kasy za DACa, a koszt takiego transportu Jayz CDT3 można już upolować Remiyo CDP 777... Można szukać dalej, np. Macintosh MCD500, Accuphase DP500, MBL1531 i wiele innych... 

Edited by plastik1989

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ciszyn11 napisał:

Z tego co wiem CDT3 został już wycofany z produkcji, więc pozostaje tylko rynek wtórny raczej. Co do CDT2 to miałem go okazję testować z moim Exogalem i bardzo fajnie wypadł. Rzeczywiście bardzo dobra rozdzielczość i energetyczny bas, moim zdaniem nie grał przy tym sucho i technicznie. Słyszałem, że najlepiej gra po I2S, ale nie miałem jak tego sprawdzić z Exogalem (brak takiego wejścia w tym dacu)

Jest CDT-3 Mk2:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie słuchałem.

 

U mnie gra z dCS Debussy i jest to już "prawie analog" co u mnie jest duuużym komplementem 😝. Czasem dla sportu z Audio Note DAC4. Żadnej suchości, żadnej techniki, żadnego darcia ryja, żadnego nalotu. To taki zestaw jak na TDA1541 ale z mnóstwem szczegółów i smaczków. Normalne muzykalne granie gdzie noga sama tupie na podłodze. Przypominam jednak o zegarach choć co poniektórzy tutaj dalej z uporem maniaka twierdzą, że one nie mają żadnego znaczenia. 

 

Godzinę temu, plastik1989 napisał:

Nie znam Twojego DACa, ale możesz przemyśleć opcję, by zamiast transportu po prostu kompletne CD kupić. Odpada kabel cyfrowy, jeden kabel zasilajcy, no i zwrot kasy za DACa, a koszt takiego transportu Jayz CDT3 można już upolować CDP 777... Można szukać dalej, np. Macintosh MCD500, Accuphase DP500, MBL1531 i wiele innych... 

Skoro w kręgu zainteresowania pozostaje dCS Bartok czy dCS NB to raczej pliki tez bedą robione. Sam CD player nie wystarczy 😉 .

Chyba, że jakis CD Player z wejściami cyfrowymi.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli już muszą być pliki, to faktycznie taki Bartok nie jest złym pomysłem - odpada streamer i kable. Wtedy jako transport CD szukałbym własnie Jayz (zegar rubidowy możliwy do użycia z DCSem) lub inny, jak najbardziej detaliczny, szybki tak by dźwiękowo pokkrwyał się właśnie ze stylem grania DCS z plików. Tak by nie bylo sytuacji, że z plików gra zbyt "technicznie", a z CD zbyt "kluchowato", bo resztą systemu trzeba będzie kompensować styl grania DCSa, by uzyskać wciągający i muzykalny dźwięk, wtedy już docieplony Transport CD to będzie za dużo. 

 


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, plastik1989 napisał:

Macintosh MCD500

A podoba Ci się dźwięk tego modelu? Bo mnie nie.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, plastik1989 napisał:

Jeśli już muszą być pliki, to faktycznie taki Bartok nie jest złym pomysłem - odpada streamer i kable. Wtedy jako transport CD szukałbym własnie Jayz (zegar rubidowy możliwy do użycia z DCSem) lub inny, jak najbardziej detaliczny, szybki tak by dźwiękowo pokkrwyał się właśnie ze stylem grania DCS z plików. Tak by nie bylo sytuacji, że z plików gra zbyt "technicznie", a z CD zbyt "kluchowato", bo resztą systemu trzeba będzie kompensować styl grania DCSa, by uzyskać wciągający i muzykalny dźwięk, wtedy już docieplony Transport CD to będzie za dużo. 

 

Stawiam na połączenie transportu Jay's Audio opartego na zegarze rubidowym z dCS Bartok. To moim zdaniem optymalny system pod kątem konfiguracji. Dwa klocki, jeden kable i gramy i pliki i srebrne krążki. Do tego sterowanie tym samym zegarem całym cyfrowym torem.

Jedynie trzeba z Jay'sa wyprowadzić drugi zegar kablem koncentrycznym (np. 44,1 kHz) oraz zamienić na wyjściu zegara 10MHz na 48kHz. To 10 minut roboty po odkręceniu górnej pokrywy napedu. I dodatkowy kabel koncentryczny za 30 zł z końcówką bodajże MCX do napedu. dCS Bartok przyjmie oba zegary na swoje wejścia i mamy optymalne połączenie. Wszystkie przełączenia zegara dzieją się automatycznie. 

To może grać nawet lepiej niż mój zestaw dCS Debussy + dCS NB + Jay's CDT-3, niestety drożej. A ja musze przy plikach ręcznie przełączać zegar w Mutec'u USB dla plików 48, 96 i 192 kHz.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, McGyver napisał:

A podoba Ci się dźwięk tego modelu? Bo mnie nie.

Podoba, a pod warunkiem, ze lubi się Macintoshe to się spodoba każdemu kto lubi ten sznyt. No i by zagrał tak jak powinien raczej spiąłbym ze wzmacniaczem z tej samej stajni. 

Chciałem dać kilka propozycji z różnych marek, bo w cenie proponowanych tu transportów można już ciekawy CD wyrwać, dobrych producentów. 


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, plastik1989 napisał:

Podoba, a pod warunkiem, ze lubi się Macintoshe

Cóż, de gustibus... 
McIntosha lubię, ale nie każde ich urządzenie uważam za udane i warte kupienia.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowiek pyta się konkretnie o odtwarzacz lub transport. Nie staczajmy tej rozmowy na to czy pliki grają inaczej czy nie, z czego to wynika itd. Bo takich tematów jest obecnie z dziesięć na forum i to już naprawdę wystarczy...

  • Like 1

"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, pmcomp napisał:

Jest CDT-3 Mk2:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A to musiało się coś zmienić, bo jeszcze w sierpniu jak pytałem niejakiego Alvina z Jaysa, to odpisał mi, że CDT3 wycofany.

Rozumiem, że Twój Debussy korzysta z zegara w CDT3? Do czego służy w Twoim systemie ten Mutec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Sine Metu napisał:


 

 


Na CD są właśnie pliki - od 35 lat, k**wa emoji3.png

 

Na CD jest zapisany strumień danych. I znaczniki czasowe pozwalające dotrzeć do konkretnego utworu.

Żadne tam pliki.

 

  • Like 2

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.