Skocz do zawartości
Adam Szrama

Dynamika w Dolby Digital vs Dolby True HD i DTS HD master audio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital. Mam podłączone PS3 do zwykłej wieży stereo po analogu i dźwięk linear pcm. Zauważyłem że jak oglądam film w Dolby Digital to wskaźnik dynamiki w wieży bardzo rzadko dotyka maksimum a w True HD i DTS HD MA przy głośnych scenach jakby wychodził poza zakres, dźwięk brzmi lepiej niż przy dolby digital ale czasem się przesteruje, po ściszeniu w PS3 na -2 się już mieści w zakresie wieży. Pytam tak z ciekawości bo nie przeszkadza mi to jakoś bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital. Mam podłączone PS3 do zwykłej wieży stereo po analogu i dźwięk linear pcm. Zauważyłem że jak oglądam film w Dolby Digital to wskaźnik dynamiki w wieży bardzo rzadko dotyka maksimum a w True HD i DTS HD MA przy głośnych scenach jakby wychodził poza zakres, dźwięk brzmi lepiej niż przy dolby digital ale czasem się przesteruje, po ściszeniu w PS3 na -2 się już mieści w zakresie wieży. Pytam tak z ciekawości bo nie przeszkadza mi to jakoś bardzo.

DTS ma podbite skrajne pasma dźwięku, stąd wrażenie "lepszości".

Wujek Google da Ci szczegółową odpowiedź w tym zakresie.

Laboratorium Dolby stawia na naturalność brzmienia, więc - dla każdego coś miłego.

Jeden woli DTS ze względu na specyfikę brzmienia (podbicie skrajnych pasm, w głównej mierze wysokich tonów), inny woli naturalność.

Oczywiście piszemy o formacie bezstratnym, bo w starszych formatach Dolby Digital przegrywa strumieniem danych - jest mocno obcięty.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DTS ma podbite skrajne pasma dźwięku, stąd wrażenie "lepszości".

Wujek Google da Ci szczegółową odpowiedź w tym zakresie.

Laboratorium Dolby stawia na naturalność brzmienia, więc - dla każdego coś miłego.

Jeden woli DTS ze względu na specyfikę brzmienia (podbicie skrajnych pasm, w głównej mierze wysokich tonów), inny woli naturalność.

Oczywiście piszemy o formacie bezstratnym, bo w starszych formatach Dolby Digital przegrywa strumieniem danych - jest mocno obcięty.

Kompletna bzdura- Dolby True HD, DTS HD Master i Linear PCM są tożsame, zależy jak był zrobiony master

Edytowane przez tomekkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletna bzdura- Dolby True HD, DTS HD Master i Linear PCM są tożsame

Nie są tożsame i nie wiem za bardzo co przez to rozumiesz!

Od lat wiadomo, że DTS podbija skrajne pasma i jest to rzecz oczywista w przypadku tego formatu, stąd słyszalna róznica w przypadku zmian ścieżki z DTS na formaty Dolby.

I nie chce mi się nawet robić tutaj wywodu na pół strony, bo mądremu wystarczą dwa zdania, a głupiemu i elaboratu za mało.

Skoro wszystko jest tożsame to po ch. te rózne formaty?!

 

Tu masz "tożsamość" swoich idiotyzmów, poczytaj, poucz się.

https://livesound.pl/tutoriale/4294-systemy-dzwieku-przestrzennego-dolby-digital-dts-i-inne

 

 

 

Same tylko rozszerzenia DTS mozna opisać następująco:

 

Rozszerzenie XLL odpowiedzialne za bezstratne kodowanie audio, uzyskanie kopii bit na bit oryginalnej, źródłowej ścieżki audio o maksymalnej przepływności sięgającej 24,5 Mbps dla płyt Blu-ray oraz 18,0 Mbps dla płyt HD-DVD.

Rozszerzenie XXCH odpowiedzialne za zwiększenie liczby kanałów, powyżej 6.1.

Rozszerzenie XBR odpowiedzialne za większą stałą przepływność danych, wynoszącą maksymalnie dla płyt Blu-ray 6,0 Mbps oraz 3,0 Mbps dla płyt HDDVD.

Rozszerzenie XSA odpowiedzialne za Secondary Audio/ Sub Audio Content określane także jako DTS-HD LBR (low bit rate).

 

Więc sorry, gdzie te "tożsame" formaty! a skoro są tożsame, to po ch. firmy opłacają licencję za kodeki i stosuje się je z obydwu firm?! Nie wspomnę, skoro są tożsame, to dlaczego brzmią inaczej!

 

A kolejny "idiotyzm" szukaj w swoich wywodach.

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są tożsame i nie wiem za bardzo co przez to rozumiesz!

Od lat wiadomo, że DTS podbija skrajne pasma i jest to rzecz oczywista w przypadku tego formatu, stąd słyszalna róznica w przypadku zmian ścieżki z DTS na formaty Dolby.

I nie chce mi się nawet robić tutaj wywodu na pół strony, bo mądremu wystarczą dwa zdania, a głupiemu i elaboratu za mało.

Skoro wszystko jest tożsame to po ch. te rózne formaty?!

 

Tu masz "tożsamość" swoich idiotyzmów, poczytaj, poucz się.

https://livesound.pl/tutoriale/4294-systemy-dzwieku-przestrzennego-dolby-digital-dts-i-inne

 

 

 

Same tylko rozszerzenia DTS mozna opisać następująco:

 

Rozszerzenie XLL odpowiedzialne za bezstratne kodowanie audio, uzyskanie kopii bit na bit oryginalnej, źródłowej ścieżki audio o maksymalnej przepływności sięgającej 24,5 Mbps dla płyt Blu-ray oraz 18,0 Mbps dla płyt HD-DVD.

Rozszerzenie XXCH odpowiedzialne za zwiększenie liczby kanałów, powyżej 6.1.

Rozszerzenie XBR odpowiedzialne za większą stałą przepływność danych, wynoszącą maksymalnie dla płyt Blu-ray 6,0 Mbps oraz 3,0 Mbps dla płyt HDDVD.

Rozszerzenie XSA odpowiedzialne za Secondary Audio/ Sub Audio Content określane także jako DTS-HD LBR (low bit rate).

 

Więc sorry, gdzie te "tożsame" formaty! a skoro są tożsame, to po ch. firmy opłacają licencję za kodeki i stosuje się je z obydwu firm?! Nie wspomnę, skoro są tożsame, to dlaczego brzmią inaczej!

 

A kolejny "idiotyzm" szukaj w swoich wywodach.

 

Wogóle nie wiesz o czym piszesz, koniec z mojej strony

Edytowane przez tomekkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wogóle nie wiesz

Tak, tak. Znawca tematu posługujący się "kamera Full HD 24p" (jakby to było wyznacznikiem jakości obrazka i znaczyło cokolwiek, ale OK - masz u mnie plus, ubawiłeś mnie swoim opisem).

Zaraz dowiemy się zapewne, że formaty obrazu też są tożsame bo... wyświetlają kolorowy obraz z identyczną (czasami) liczbą klatek. O formatach dźwięku stereo też zapewne napiszesz, że to są tożsame formaty i co za różnica, czy koduje dźwięk do formatu AAC, czy do FLAC, a może jeszcze używając formatu .WAV i tak w efekcie końcowym uzyskuje się dźwięk 2 kanałowy.

 

A wracając do samego tematu: w takim razie cały internet opisujący zagadnienie formatów dźwięku przestrzennego oraz DTS i Dolby Laboratories nie wie, co pisze.

Za to Tobie "znafco" polecam zdecydowanie słownik, zanim zaczniesz udzielać się na Forum warto poznać zasady pisowni - tej poprawnej.

 

A to, co ma do powiedzenia świat w tym temacie:

 

"Tymczasem ta sama ścieżka dźwiękowa filmu kodowana jest często niezależnie od DTS i DD. Stosowane są różne bitrate, a nawet oddzielnie przeprowadza się proces masteringu."

 

I na tym zdaniu, de facto podkreślonym i wytłuszczonym można by poprzestać deliberowanie z Tobą i Twoją głupotą "tożsame formaty".

 

Ale by nie było, że nie rozwinąłem tematu:

 

"Każdy z systemów stosuje inne algorytmy kompresji, a co za tym idzie, różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku."

 

"W DTS-ie jest stosowana sprytna sztuczka polegająca na podwyższaniu poziomu głośności kodowanego dźwięku. Dzięki temu ścieżka dźwiękowa robi często wrażenie lepiej brzmiącej."

 

"Badania prowadzone w laboratoryjnych warunkach również dają niejednoznaczne wyniki"

 

I to ostatnie zdanie wprost wykazuje jakie bzdury pleciesz człowieku.

Skoro to są tożsame formaty (wg. Twoich idiotyzmów), to po co wykonuje się badania w warunkach laboratoryjnych dla tych formatów dźwięku?!

 

Wchodzisz w temat, nie masz nic do powiedzenia poza zarzutami z sufitu wziętymi.

O tym, że nawet zdania nie potrafisz sklecić poprawnie szkoda nawet rozpisywać się kolejny raz.

Na koniec - nie ucz ojca dzieci robić, bo zęby straciłem w swojej firmie przy budowie wielkopowierzchniowych sal i małych salek kinowych w UE.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak.

No i w takim razie cały internet oraz DTS i Dolby Laboratories nie wiedzą co piszą.

Za to Tobie polecam słownik, zanim zaczniesz udzielać się na Forum.

 

A to, co ma do powiedzenia świat w tym temacie:

 

"Tymczasem ta sama ścieżka dźwiękowa filmu kodowana jest często niezależnie od DTS i DD. Stosowane są różne bitrate, a nawet oddzielnie przeprowadza się proces masteringu."

 

"Każdy z systemów stosuje inne algorytmy kompresji, a co za tym idzie, różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku."

 

"W DTS-ie jest stosowana sprytna sztuczka polegająca na podwyższaniu poziomu głośności kodowanego dźwięku. Dzięki temu ścieżka dźwiękowa robi często wrażenie lepiej brzmiącej."

 

"Badania prowadzone w laboratoryjnych warunkach również dają niejednoznaczne wyniki"

 

I to ostatnie zdanie wprost wykazuje jakie bzdury pleciesz człowieku.

Skoro to są tożsame formaty (wg. Twoich idiotyzmów), to po co wykonuje się badania w warunkach laboratoryjnych dla tych formatów dźwięku?!

 

Wchodzisz w temat, nie masz nic do powiedzenia poza zarzutami z sufitu wziętymi.

O tym, że nawet zdania nie potrafisz sklecić poprawnie szkoda nawet rozpisywać się kolejny raz.

 

Moderator i taki ignorant (pomijając inwektywy)

Mylisz kompletnie pojęcia:

 

Dolby Digital - format stratny

DTS - format stratny

 

w tych wypadkach możesz mieć rację ale o tym nie piszę i nie tego dotyczy wątek

 

DTS HD Master- format bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z Dolby True HD i Linear PCM które również są zgdone z masterem studyjnym

 

Dolby True HD- format bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z DTS HD Master i Linear PCM które również są zgodne z masterem studyjnym

 

Linear PCM- format nieskompresowany, bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z DTS HD Master i Dolby True HD które również są zgodne z masterem studyjnym

 

To tak jakby twierdził że zripowana płyta do Flac inaczej brzmi jak Wav czy inny format PCM

 

nie ośmieszaj się dłużej

I trochę kultury koleś- jesteś modem

widać kolesie o zerowej kulturze też się "zajmują" tematyką audio

Edytowane przez tomekkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jakby twierdził że zripowana płyta do Flac inaczej brzmi jak Wav

I znów wychodzi Twoja ignorancja.

Otóż w sieci jest masa opinii, że potrafią brzmieć inaczej. Łącznie z naszym Forum.

 

 

Co do tematu samego DTS vs DD - jeśli wszystko jest tożsame, to po co te różne formaty?! Do tego po co zakup licencji dla każdego sprzętu i wyrzucanie w błoto milIardów $ w badania i rozwój tych formatów?

 

Odpuszczę tym razem chamski wtręt o zerowej kulturze. Wchodzisz w temat, w którym poza jednym, do tego z błędem zdaniem nie potrafisz napisać nic więcej. Zarzucasz innym bzdury samemu mając blade pojęcie w temacie.

Na koniec wyskakujesz z zerową kulturą.

Jak już wspomniałem - polecam słownik. Nawet na leciwym Mac Pro pod macOS kupisz słownik.

 

Pisanie nie na temat, z błędami i do tego zarzucanie innym braku wiedzy nie można nazwać inaczej jak nie tylko zerową kultura osobistą, ale zwykłym chamstwem.

 

 

I definitywnie kończąc ten temat, bo staje się to żałosne - nie są to tożsame formaty dźwięku przestrzennego.

Są to zgoła inne algorytmy, w dużej mierze skupione na innym prezentowaniu przestrzennego dźwięku.

Dla tego każdy z nich określany jest z osobna jako FORMAT i tym samym określa się jego odrębność w stosunku do konkurencyjnego.

Dla każdego z tych formatów bardzo często przeprowadza się kompletnie oddzielny proces masteringu.

Dla każdego z tych formatów różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku.

 

Dlatego bzdurą jest pisanie o tym, że są to tożsame formaty dzwięku wielokanałowego.

 

W domowym zaciszu zazwyczaj najciekawszym formatem ze względu na brzmienie wybierany jest format DTS (z jego kolejnymi rozszerzeniami).

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I znów wychodzi Twoja ignorancja.

Otóż w sieci jest masa opinii, że potrafią brzmieć inaczej. Łącznie z naszym Forum.

 

 

Co do tematu samego DTS vs DD - jeśli wszystko jest tożsame, to po co te różne formaty?! Do tego po co zakup licencji dla każdego sprzętu i wyrzucanie w błoto milIardów $ w badania i rozwój tych formatów?

 

Odpuszczę tym razem chamski wtręt o zerowej kulturze. Wchodzisz w temat, w którym poza jednym, do tego z błędem zdaniem nie potrafisz napisać nic więcej. Zarzucasz innym bzdury samemu mając blade pojęcie w temacie.

Na koniec wyskakujesz z zerową kulturą.

Jak już wspomniałem - polecam słownik. Nawet na leciwym Mac Pro pod macOS kupisz słownik.

 

Do Twojej wiadomości- to mój ostatni wpis, wszystko od teraz nie jest nawet przeze mnie czytane- możesz się dalej pocić, wypisywać bzdury, szukać argumentów których nie masz, możesz dalej błądzić, robić osobiste wycieczki wobec mnie i mojego sprzętu bo przeczytałeś moje "O mnie"- przynajmniej posiadłeś umiejętność czytania co się chwali, w przeciwieństwie do kultury i wiedzy

 

Pa! Trzym się ciepło- ignorancja to błogosławieństwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mojego sprzętu

Tej kupie złomu? Nazywasz to sprzętem?!

Zapewne różne formaty dysków twardych są tożsame dla siebie wg. Ciebie.

Bo w końcu na każdym z nich możesz zapisać dane...

 

I kto tu pisze o ignorancji?!

 

Skoro to są tożsame formaty, jakim dziwnym trafem brak kodeka w sprzęcie dla DTS powoduje ciszę wynikającą z niemozliwości dekodowania formatu.

Spowodowane jest to kompletnie innym algorytmem zapisu dla różnych formatów dzwięku wielokanałowego.

I nie obejmuje on tylko i wyłącznie różnice w zapisie (kodowaniu) oraz dekodowaniu, ale różnice w szerokim znaczeniu, w tym mn. właśnie w brzmieniu. Stąd te słyszalne różnice w domowym kinie.

Jakie dokładnie różnice - napisałem juz powyżej.

 

Resztę każdy sobie znajdzie u wujka google

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało:

 

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital.

 

Tak, mają większy zakres. wynika to z faktu, że dwa pierwsze sa bezstratne, a Dolby Digital (zwany tez jako AC-3) jest stratnym.

Natomiast dwa pierwsze formaty NIE SĄ IDENTYCZNE w brzmieniu, nie sa tożsame.

 

Różnice pomiędzy nimi na przykładzie realnego testu:

 

"materiał: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/hi-defi...erence-disc.php

 

cena: 100 usd

 

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=QVDB-1003

 

- płyta BD "Hi-Definition Reference Disc Blu Ray"

 

The Earth (3:27) PCM 7.1 / DTS-HD 7.1 / TrueHD 7.1

 

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

 

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

 

Dolby TrueHD gdzieś po środku.

 

 

Jakość dekodowania dstMA i DTHD do LPCM:

 

Żadnych uwag. Żadnej ingerencji w parametry dźwięku nie stwierdziliśmy.

 

Zachowane zostały odmienności LPCM/dtsMA/DTHD wymienione wyżej."

 

Czyli formaty te nie są tożsame!

 

I na tym uważam temat ze swojej strony za zamknięty.

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało:

 

 

 

Tak, mają większy zakres. wynika to z faktu, że dwa pierwsze sa bezstratne, a Dolby Digital (zwany tez jako AC-3) jest stratnym.

Natomiast dwa pierwsze formaty NIE SĄ IDENTYCZNE w brzmieniu, nie sa tożsame.

 

Różnice pomiędzy nimi na przykładzie realnego testu:

 

"materiał: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/hi-defi...erence-disc.php

 

cena: 100 usd

 

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=QVDB-1003

 

- płyta BD "Hi-Definition Reference Disc Blu Ray"

 

The Earth (3:27) PCM 7.1 / DTS-HD 7.1 / TrueHD 7.1

 

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

 

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

 

Dolby TrueHD gdzieś po środku.

 

 

Jakość dekodowania dstMA i DTHD do LPCM:

 

Żadnych uwag. Żadnej ingerencji w parametry dźwięku nie stwierdziliśmy.

 

Zachowane zostały odmienności LPCM/dtsMA/DTHD wymienione wyżej."

 

Czyli formaty te nie są tożsame!

 

I na tym uważam temat ze swojej strony za zamknięty.

 

Dzięki, właśnie chodziło mi głównie o ten zakres między zwykłym Dolby Digital a formatami bezstratnymi.

Natomiast różnica w brzmieniu między samymi formatami bezstratnymi nie gra dla mnie aż tak dużej roli bo na płytach jest albo DTS HD MA albo Dolby True HD, jak by były oba dawane to pewnie wybrał bym ten wierniejszy bo sam staram się ustawiać tak dzwięk by brzmiał neutralnie.

A z tym LPCM to chodzilo mi wlasnie o to że konwertuje bo nie spotkałem takiego jeszcze w filmach BD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak. Znawca tematu posługujący się "kamera Full HD 24p" (jakby to było wyznacznikiem jakości obrazka i znaczyło cokolwiek, ale OK - masz u mnie plus, ubawiłeś mnie swoim opisem).

 

akurat 24p znaczy, że obraz rejestrowany jest progresywnie czyli nie trzeba usuwać przeplotu czyli świadczy o jakości obrazka :D

 

z prędkością stosowaną jeszcze w filmie

 

To ty mnie bawisz :)

 

pewnie teraz dostanę bana- ostrzeżenie już dostałem :D

 

co do LPCM to bywa na starszych filmach jak np. "Szósty Zmysł", "Gothica" czy jeszcze wielu innych

Edytowane przez tomekkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli świadczy o jakości obrazka :D

Dyletant bez podstaw. 24p nie świadczy to o jakości obrazka chłopcze, tylko i wyłącznie o ilości uzyskanych klatek na sekundę (w tym przypadku progresywnie.)

O jakości obrazka nieuku świadczy kilka innych parametrów, nie klatki.

Obecnie najlepszą płynność obrazu uzyskuje się dzięki 60fps, o czym nawet jak widac nie wiesz.

A na jakość obrazu wpływa rozdzielczość, bitrate, kodek oraz wielkość matrycy w kamerze i jej rodzaj.

Równie dobrze moge wyeksportować film z 24 klatkami w marnym kodeku i kiepskiej rozdzielczości, czyli jakość będzie do doopy. I co z tego, że nagrywałem swoim RED'em, gdzie mogę dokonywac płynnie zmiany klatek i ustawiłem rejestrowanie na 24 klatki? Nic, bo to nie o jakości decyduje.

Na razie nie masz o czym dyskutowac jesteś za cienki w podejmowanych tematach.

A swoją kamerkę możesz wsadzic sobie w... nie robi wrażenia

A kolejny post nie na temat spotka się z kolejnym ostrzezeniem i banem w temacie.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPCM raczej rzadko jest używany do filmów, do tej pory trafiłem może na jeden albo dwa filmy na BD z tym formatem, a tak to tylko DTS HD MA albo Dolby TrueHD + ewentualnie Atmos (w nowszych wydaniach). Prędzej pewnie spotkasz LPCM na wydaniach muzycznych na Bluray'u.

 

Co do samego PCM, to chyba o ten sposób kodowania oparte są i DTS i Dolby. Inny sposób kodowania sygnału to DSD (czyli format Super Audio CD), ale w filmie tego nie uświadczysz.

 

Dzięki, właśnie chodziło mi głównie o ten zakres między zwykłym Dolby Digital a formatami bezstratnymi.

Natomiast różnica w brzmieniu między samymi formatami bezstratnymi nie gra dla mnie aż tak dużej roli bo na płytach jest albo DTS HD MA albo Dolby True HD, jak by były oba dawane to pewnie wybrał bym ten wierniejszy bo sam staram się ustawiać tak dzwięk by brzmiał neutralnie.

A z tym LPCM to chodzilo mi wlasnie o to że konwertuje bo nie spotkałem takiego jeszcze w filmach BD.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linear PCM 917 7.44 %

(źródło: blu-raystats.com)

 

Na wydanych do chwili obecnej BD 917 tytułów miało dźwięk LPCM, co stanowi 7.44% rynku.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPCM, bo jest nieskompresowany. Polecam bluray „Black Hawk Down” LPCM 5.1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się bo w marcu 2009 zorganizowałem ( vel BUKU) ślepy test i opisałem obszernie:

https://hdtvpolska.com/forum/topic/15875-lpcm-vs-dtsma-vs-dthd/

We wnioskach napisałem:

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

Dolby TrueHD gdzieś po środku.

 

Widać zbieżność oceny po 10 latach. To cieszy.

 

ps.: jak pytasz o dynamikę to należy uściślić o jaki typ dynamiki Ci chodzi, bo np. HDR w video to także wysoki zakres dynamiki.

Edytowane przez janunio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.