Skocz do zawartości
IGNORED

Sub czy kolumny do NAD 356BEE / CA Stream Magic 6 [24m2]


Grzegorz_67693

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Przymierzam się do poprawy jakości mojego aktualnego zestawu, w którym niestety linia basowa znacząco odbiega od moich oczekiwań. Moje myśli chodzą ostatnio wokół subwofera. Zastanawiam się jednak czy wymiana monitorów nie byłaby lepszym pomysłem. Zestaw znajduje się w salonie 24m2 i składa się z:

 

Intefejs Focusrite Scalerlett Solo 2gen

DAC Cambridge Audio Stream Magic 6

Wzmacniacz NAD C356Bee

Monitory Tesi Line 260

 

W obecnej chwili mój Cambridge jest w naprawie, bo zepsuło się wejście USB i nie wiem czy Panom z serwisu uda się naprawić usterkę. Biorąc to pod uwagę mam z tyłu głowy jego potencjalny brak. Nie wszystko jefnak stracone - co ciekawe, odkąd DAC leży w naprawie udało mi się poprawić jakość dzięki kupnie interfejsu Focusrite Scarlett Solo 2Gen. Ewidetnie miałem problem przy połączeniu komputer -> DAC. Tak więc teraz moja linia to Focusrite -> NAD -> Tesi Line i bas poprawił się dość znacząco - mam go mocno odkręconego na wzmacniaczu, ale dalej brakuje mi głebokiego soczystego basu. Stąd pomysł na sub.

 

Budżet do 2 tyś.

 

Myślicie, że lepiej zainwestować w sub czy próbować nowych monitorów/kolumn? Z subem raczej będę miał łatwiej się wstrzelić z tego co poczytałem.

 

Pzdr, G.

Suby do muzyki niestety są drogie. Ceny nowych zaczynają się od około 4-5 tys. Za tańszymi nie rozglądaj się bo to nie ma sensu, do muzyki nie nadają się. Szukaj raczej nowych monitorów.

Czołem!

Przymierzam się do poprawy jakości mojego aktualnego zestawu, w którym niestety linia basowa znacząco odbiega od moich oczekiwań. Moje myśli chodzą ostatnio wokół subwofera. Zastanawiam się jednak czy wymiana monitorów nie byłaby lepszym pomysłem. Zestaw znajduje się w salonie 24m2 i składa się z:

 

Zdecydowanie wymienił bym monitory! Może czas na kolumny podłogowe? Spójrz na Melodikę BL40 mk3 - będzie napewno więcej basu(większa głębia, rozdzielczość). Inną propozycją jest Tannoy Mercury 7.4 - charakteryzuje się nie co mniejszym basem od melodiki i wyrażniejszą górą. Zdecydowanie Melodika wpasowałą by sie w połączeniu z NAD C356 BEE.

 

Pozdrawiam.

Moim zdaniem odpowiedź wcale nie jest taka prosta. Dużo więcej basu nie osiągniesz z monitorów. Jeśli nowe monitory, to posłuchałby Focal Chorus 706 lub Polk Audio RTi A3. Jest jeszcze bardzo dobry monitor Pylon Audio Diamond Monitor, ale to nawet z rabatem klubowym przekroczymy budżet. Z podłogówek można spróbować Melodika BL40 MK3, na pewno będzie więcej dynamiki, szybkości, energii i basu, jednak jest to nadal kolumny klasy na pewno nie wyższej, niż posiadane przez Ciebie Indiana Line Tesi. Znacznie lepszą, ale znowu trochę droższą opcją będzie Focal Chorus 716. Dobrze sprawdzi się Polk Audio S55 czy Pylon Audio Sapphire 25.

Jeśli natomiast wchodzi w rachubę subwoofer, spójrz na dwa bardzo dobre modele, które zostały zaprojektowane przede wszystkim pod muzykę - jest to REL T/5I oraz wersja zamknięta SVS SB-1000.

Zapraszam na odsłuchy, prezentacje i wycenę.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Faktycznie to dziwne że ktś (chyba pierwszy na świecie) obwinia za słaby bas wzmacniacz który powszechnie uznawany jest za mistrza w tej dziedzinie. Rozumiem, gdyby chodziło o koloryt basu, o jego długość, ale tu chodzi tylko i wyłącznie o jego ilość.

Moja rada- sprawdź kilka kolumn. ale jeśli mają to być monitory to koniecznie z ciężkimi podstawkami- przynajmniej 20-30 kg.Większość kolumn podłogowych w cenie 2-3kzł to nic innego jak powiększone do dołu monitory i tyle. Przy dobrych standach zawsze otrzymasz całościowo lepszy dźwięk z monitorów niż kosztujących tyle samo kolumn podłogowych.

Moja rada - sprawdź kilka kolumn. ale jeśli mają to być monitory to koniecznie z ciężkimi podstawkami - przynajmniej 20-30 kg.Większość kolumn podłogowych w cenie 2-3kzł to nic innego jak powiększone do dołu monitory i tyle. Przy dobrych standach zawsze otrzymasz całościowo lepszy dźwięk z monitorów niż kosztujących tyle samo kolumn podłogowych.

 

Dobry trop, przyoszczędziłem rzeczywiście na podstawkach i z pewnością wymagają one interwencji, wymyślę coś wieczorem i zdam relację.

 

Te BL40 MK3 wyglądają obiecująco, ale zgodnie z powyższym - powalczymy jeszcze z Tesi.

Za duża powierzchnia jak na monitorki. Z większości kolumn podłogowych będzie wystarczająca ilość basu. Kiedyś jak miałem c356 wziąłem sobie Triangle Comete EZ na test i w podobnym metrażu też brakowało basu. Nie ma się co łudzić nad standardowymi monitorkami. Z NADem i podłogówkami miałem odwrotny problem... było zawsze za dużo basu.

Moja rada- sprawdź kilka kolumn. ale jeśli mają to być monitory to koniecznie z ciężkimi podstawkami- przynajmniej 20-30 kg.Większość kolumn podłogowych w cenie 2-3kzł to nic innego jak powiększone do dołu monitory i tyle. Przy dobrych standach zawsze otrzymasz całościowo lepszy dźwięk z monitorów niż kosztujących tyle samo kolumn podłogowych.

 

Tu chyba jakaś pomyłka zaszła bo nie wierze, że można publicznie strzelic taką głupotę...

 

Tu trzeba sportować to, bo później takie głupoty panują w głowach. Litraż kolumny wielkość bass reflexu, jakość i rodzaj wytłumienia, konstrukcja wewnętrzna ma wielkie znaczenie. Podstawka to co innego - podłogówka to co innego. Różnice jakie są to rozdzielczość niskich czestotliwośći głębia, często większa liczba pzretworników przekłada się na szerszą, wyraźniejsza scęnę. I weź mi wmów że np KEF R3 z podstawkami 30 kilogramowymi zagra podobnie jak KEF R11? Bzdura.

 

 

Za duża powierzchnia jak na monitorki. Z większości kolumn podłogowych będzie wystarczająca ilość basu. Kiedyś jak miałem c356 wziąłem sobie Triangle Comete EZ na test i w podobnym metrażu też brakowało basu. Nie ma się co łudzić nad standardowymi monitorkami. Z NADem i podłogówkami miałem odwrotny problem... było zawsze za dużo basu.

 

Bo to nei zawsze zagra w takich połączeniach. NAD dysponuje potęgą basu, lecz wielu się to podoba, kontrola też jest an dobrym poziomie.

 

Podam ci przykład, zepnij sobie NAD C356 BEE z PMC DB1 Gold zobaczysz jak sie drastycznie wszystko się zmieni w szczególności bas.

 

Pozdrawiam.

A jak zamiast NADa C356 podepniemy dobry wzmacniacz zobaczymy jak duzo sie zmieni, nagle bas stanie sie roznicowany, gorna srednica przestanie swidrowac nam uszy, pojawia sie dalsze plany i nikt posiadajacy DB1Gold nie bedzie juz gwalcil tych monitorow NADem C356, dla ktorego odpowiednie sa najnizsze serie np. Dali czy Magnata a nie PMC.

-Salva Mea-

Witaj.

Nada bym nie obwiniał za brak basu. Ma go on pod dostatkiem :-)

Do takiego metrażu i w tej kwocie zaproponowałbym Ci świetne Heco Music Style 900 lub Melodika bl40 oraz coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W żadnej z tych kolumn na brak basu nie powinieneś narzekać ;-)

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po małych pokojowych rewolucjach i przeniesieniu zestawu spod okna na drugą stronę jest zauważalna poprawa! Tak, wiem - spod okna... Teraz muszę jednak przyzwyczaić wzrok to słońca uderzającego zza monitorów w oczy :P

 

Znalazłem gdzieś wcześniejszą nagrywkę Thrill Is Gone i nawet z nagrania na tel da się usłyszeń różnicę.

 

Przed:

Po:

 

+ dwa inne kawałki:

 

Bas na NADzie mam jednak na pełną parę...

 

Mogę też pobawić się w końcu akustyką. Plan na początek to dyfuzory na rogi + dywan na środek.

  • Moderatorzy

Po małych pokojowych rewolucjach i przeniesieniu zestawu spod okna na drugą stronę jest zauważalna poprawa! Tak, wiem - spod okna... Teraz muszę jednak przyzwyczaić wzrok to słońca uderzającego zza monitorów w oczy :P

 

 

Mogę też pobawić się w końcu akustyką. Plan na początek to dyfuzory na rogi + dywan na środek.

 

Te stojaki są za wysokie, chyba, że słuchasz na stojąco :)

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

  • 2 tygodnie później...

Do tego okazało się, że pomaga zdjęcie wtyków na wyjściu kolumn. Na gołych kablach gra znacząco lepiej. Z wtykami czy bez na wejściu do NADa nie ma różnicy.

cześć , przed zakupem suba proponuję zastanowić się nad akustyka może ona powoduje braki basu?

Byłem posiadaczem Rel t5 , i według mnie lepiej czasem podłączyć inny wzmacniacz jak dodatkowy głośnik.

 

za około 2000zl kupisz np. Tannoy d300 , nie wiem jak wypadnie z c356 pamiętam że słuchałem go z MAGS60 i grał dosyc jasno z tego co pamiętam.

 

Teraz widzę zdjęcia twojego zestawu , proponuję dywan na podłogę , koce na meble i basu będzie więcej ;)

 

  • 1 rok później...

Dziś dotarła ostatnia część układanki do zestawu. Ale po kolei, bo trochę sprzętu przybyło.

Odpowiadając Nikimaj i audiofan60
Udało się to końcu w końcu zrobić jak należy ?. Zdjąłem banany z wejść do monitorów, przy NADzie zostawiłem, bo nie robią różnicy. Od razu można było usłyszeć więcej mocy. Bas się poprawił, wszystko lekko, ale zauważalnie. Jak czas mijał, a potrzeba było z pół roku, pokój zaczął się dekorować. Gdzieś w tym momencie zaczęło to wszystko grać soczyście. Myślałem, że wszystkie problemy za mną.

W międzyczasie na kwadrat zawitał nowy kolega Thorens TD145 mk2. Do niego Art DJ Pre II. Wszystko fajnie, pierwsze płyty w kolekcji, a tu znów to samo... BASU brakuje ? Droga cyfrowa dalej ok, więc ewidentnie wina toru analogowego. W poniedziałek zdecydowałem, że to już pora na wymianę preampa, w końcu DJ PRE kupiłem w mocno zakrojonym wtedy budżecie. Zdecydowałem się na Pro-Ject Phono Box DS2. Wtedy zrozumiałem jak to powinno brzmieć. Ogólnie horror shoł, dźwięk pełniejszy, bas na miejscu, mocny punch, średnie też lepsze. Niech się chłopak jeszcze trochę podogrzewa. Akurat minie mi pierwszy atak euforii.

Jeszcze taka ciekawostka o DJ PRE. Za każdym razem kiedy wychodziłem z gain poza 0 krzyczał mi czerwoną diodką że są jakieś zniekształcenia. Producent sugeruje, że utrzymywać go na poziomie kiedy dioda jest zawsze zielona. Może na jednej czy drugiej płycie mogłem podskoczyć o jakieś 25%. Wiele razy nie próbowałem, zrezygnowałem po kilkunastu próbach zmian.

Jak podłączyłem dzisiaj DS2 musiałem o połowę przykręcił kocioł wzmacniacza. Myślę, że ten Pro-Ject gra jakoś 2x więcej. Liczby jednak mówią że to 65db vs 45db na korzyść DS2, good enough.

Jutro podrzucę próbkę, już trochę późno, mimo że piątek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.