Skocz do zawartości
IGNORED

Tunning Hegel H100 - pomysły?


lete
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, pataus napisał:

Jakość tych "grzebnięć" jest po prostu amatorska. Po prostu wstyd. Taka rzeźba u mnie w firmie nigdy by nie wyszła do klienta.

Tak, acz weź pod uwagę, że to bardzo duże powiększenie (normalnie te piny są bardzo małe i to aż tak nie straszy - gdyby nie rezystor, to nie zwróciłbym na to uwagi). To na pewno jest zabawa ręczną lutownicą i trochę przy okazji "podsmażenie" plastiku, co nie powinno się zdarzyć... Ale być może sprzęt stał otwarty i grał, a przy okazji ciągle ktoś coś tam dolutował, wylutował - nie bawiąc się w ceregiele.

Być może moduł był testowany w różnych konfiguracjach, aż złącze przestało trzymać i... ktoś po prostu wziął to polutował na sztywno. Ale nic, nie ma co siać domysłów. 

Ważne, że wzmak gra wzorowo (nie u mnie, ale gra) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja jeśli ktoś na prototypie się bawi ale szanująca się firma nie puszcza czegoś takiego do klienta.

Uniesione diody i trymerki, gluty na tranzystorze....

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorny odsłuch i spore zaskoczenie...
Zamiana sieciówki, którą spinam H100 ze ścianą z uprzedniego miedzianego rodowanego Viborga na drugą sieciówkę - miedź pozłacaną Viborg spowodowała, że dźwięk (u mnie), który był dotąd nieco odchudzony i rozjaśniony, obiektywnie "wrócił" na właściwe tory. Pojawiło się dociążenie na dolnej średnicy i przełomie górnego basu, a góra złagodniała, nie tracąc przy tym detalu i przestrzeni.
Więcej! Poprawiła się głębia przestrzeni. Nocny odsłuch koncertu Bajm to praktycznie "przeniesienie wraz z fotelem" pod samą scenę na której szalała Beata i muzycy - rozstawieni pięknie w 3D. Czyżby zbyt wcześnie przekreśliłem H100?

Jestem mocno zaskoczony, że Hegel tak wyraźnie zareagował na zmianę sieciówki... Teraz jest to dźwięk, który mógłbym zaakceptować u mnie, choć ewidentnie widać, że jest potencjał do eksperymentów.

Jak ktoś napisał, chyba faktycznie warto dać Heglowi nieco czasu i uwagi, poeksperymentować, a odwdzięczy się, jak mało który wzmacniacz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wymiany kondensatorów SCR (na zdjęciu kolor zielony), to w którą stronę byście rekomendowali pójść?
Chciałbym nieco "obniżyć" barwę, tj. dodać najniższego basu, a przy okazji wzmocnić fakturę dźwięków na dole (dokładniejsze obrysy), a jeżeli to też możliwe - ocieplić minimalnie całość pasma. Nie mierzyłem jeszcze, ale zakładam, że w H100 też jest kondensator 1.00uF?

Hegel by SCR.jpg

Kondensatory cenowo wychodzą bardzo różnie - i tak kolejno (od najtańszych):

1. 2x Mundorf M-Cap Supreme 1.00uF (20x39mm) - około 160 zł.

2. 2x Jantzen Alumen Z-Cap 1.00uF (18x58mm) - około 180 zł

3. 2x Audyn True Copper Cap 1.00uF (40x50mm) - około 280 zł.

Wg specyfikacji, jeżeli w H100 jest to SCR o pojemności 1.00uF, to jego rozmiar powinien wynosić 17x27mm.

Teoretycznie zatem bezproblemowo powinien wejść na to miejsce jedynie Mundorf M-Cap - pozostałe trzeba będzie "zawiesić" nad kondensatorami elektrolitycznymi (zrobić dodatkową podkładkę i użyć paska zaciskowego do spięcia obu).

PYTANIE:

Czy biorąc pod uwagę moje preferencje, Mundorf będzie tu dobrym wyborem? Może jednak w tym miejscu znacznie lepiej sprawdzi się Jantzen Alumen, albo nawet Audyn True Copper (także w wersji MAX w zasięgu)?

Zmianę chcę zrobić raz a dobrze, więc kwota nie jest tu tak do końca priorytetem, biorąc pod uwagę wymienione opcje.

Słuchaliście Mundorfa? Jak się ma Jantzen do Audyna? W tym ostatnim przypadku warto ewentualnie dopłacić?

UWAGA:

Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem elektrolity Rubycon YKA 47uF 25V. Czy warto je od razu wymienić np. na Nichicon MUSE ES, skoro będę miał ten obszar i tak do przepracowania? Oczywiście, o wstawieniu Nichicon MUSE ES (tych samych, bo parametry są identyczne) przy opampach SSM 2141 też pamiętam i to od razu zrobię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ryzykowne jest szacowanie pojemności kondów bazując na ich rozmiarze, nawet w obrębie tego samego producenta. Jeśli brak serwisówki to najlepiej zdobyć miernik RLC.

Moim zdaniem, jednak, zbyt dużo sobie obiecujesz po zmianie kondensatorów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H100 w standardzie brzmi tak, że w sumie mógłbym słuchać bez zmian (ew. zabawa z akustyką). Proste zmiany zawsze można będzie odwrócić. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę chciał wymienić oryginalnie montowane w Hegel H100 kondensatory Nover LA 10000uF 63V.

Co sądzicie o poniższych propozycjach (ceny oczywiście przyblizone, bez kosztów przesyłki)?
Które z tych kondensatorow dobrze sprawdzą się w końcówce mocy?
Cena Elna for Audio (z Azji - częste podróbki?) jest atrakcyjna, ale jak z jakością (dźwiękowo) w porównaniu np. do Nichicon KG Gold Tune lub Mundorf M-Lytic AG? - na zdjęciu.
Najlepsza cena to Kemet, ale czy one "grają" w porówaniu do pozostałych 3 marek?

-

Koszt dla 6 sztuk:

1) Nichicon KG Gold Tune 10000uf – 63v Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 405,45 zł => 95,4 Euro (~4,25 PLN/EUR)

2) Mundorf M-Lytic AG MLGO 10000uF 63V - Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 458,95 zł (-10% rabat) - pewnie można jeszcze taniej, biorąc pod uwagę ceny w sklepie Mundorfa

3) Elna for Audio 10000uF 63V - Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 193,8 zł => 51 USD (~3,8 PLN/USD)

4) Kemet ALC70 Series 10000uF 63V

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 124,62 zł
 

20191231_102332_resize_99.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, lete napisał:

Będę chciał wymienić oryginalnie montowane w Hegel H100 kondensatory Nover LA 10000uF 63V.

Co sądzicie o poniższych propozycjach (ceny oczywiście przyblizone, bez kosztów przesyłki)?
Które z tych kondensatorow dobrze sprawdzą się w końcówce mocy?
Cena Elna for Audio (z Azji - częste podróbki?) jest atrakcyjna, ale jak z jakością (dźwiękowo) w porównaniu np. do Nichicon KG Gold Tune lub Mundorf M-Lytic AG? - na zdjęciu.
Najlepsza cena to Kemet, ale czy one "grają" w porówaniu do pozostałych 3 marek?

-

Koszt dla 6 sztuk:

1) Nichicon KG Gold Tune 10000uf – 63v Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 405,45 zł => 95,4 Euro (~4,25 PLN/EUR)

2) Mundorf M-Lytic AG MLGO 10000uF 63V - Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 458,95 zł (-10% rabat) - pewnie można jeszcze taniej, biorąc pod uwagę ceny w sklepie Mundorfa

3) Elna for Audio 10000uF 63V - Snap in

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 193,8 zł => 51 USD (~3,8 PLN/USD)

4) Kemet ALC70 Series 10000uF 63V

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koszt: 124,62 zł
 

20191231_102332_resize_99.jpg

U mnie w AudioGd Precision 2 też siedzą Nover 10000uf sztuk 8 i jestem ciekaw efektu zmiany u ciebie, Nichicon ów kg Gold tune raczej Ci nie polecę bo je miałem kiedyś i były mułami w końcówce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, gabler napisał:

U mnie w AudioGd Precision 2 też siedzą Nover 10000uf sztuk 8 i jestem ciekaw efektu zmiany u ciebie, Nichicon ów kg Gold tune raczej Ci nie polecę bo je miałem kiedyś i były mułami w końcówce.

Wygląda na to, że będzie Mundorf. Chyba, że ktoś ma doświadczenia z dużymi pojemnościami Kemet w końcówce mocy i porównywał to (byłby chyba cud) z Mundorfem...
Mam głosy, że Elna i Nichicon potrafią zamulić, a tego nie chcemy...

Pozdrawiam,
Lete

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz łatwy dostęp do tych elektrolitów to się możesz pobawić różnymi, kiedyś w Arcamie tak wymieniałem aby poznać jak który zagra, oryginały były Aerovox i słabo wypadły do innych a zostały Jamicony na 85 sc bo miały ładną barwę, Musical fidelity i Burmeister je dawali do swoich wzmaków, Mundorfy dają kopa bo mam je w dacu,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundorfy M-Lytic AG MLGO 10000uF zamonotowałem w HD11. Poprawa w "szybkości" niskich, zwarte, lepiej kontrolowane. Jestem bardzo zadowolony. Nichicon KG też b.dobre. Gdyby gabaryty mi pozwoliły, zamontowałbym Kaisei. Dwa Audio Note Standard zamontowałem w prostym słuchawkowcu SOHA III. Ponownie bardzo wielka poprawa. Niestety Kaisei drogie ale śmiem twierdzić, że jeśli sprzęt ma pozostać na długo to warto. Trzeba kondensatorom elektrolitycznym jak i innym dać trochę czasu.

W słuchawkowym - jednym z pierwszych - Espressivo wstawiłem Jupiter Beeswax jako sprzęgające. Wypadły najlepiej z jakich do tej pory miałem (Jantzeny, Audyny, Clarity Cap CSA, jakieś stare Ruskie). Pojemność 0,47uF. Myślałem, że już więcej się nie osiągnie do czasu jak nie wstawiłem Mundorf Supreme Silver/Gold/Oil. Cenowo drogo ale warto.

Wartości tych SCR lepiej nie zmieniać. Wstawiłbym Beeswax. Z Azjatyckimi dałbym sobie spokój. Ja kupuję w hificollective.co.uk

To moje zdanie bo wiem, że ceny są b.wysokie ale gdyby sprzęt miał pozostać tak bym zrobił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiedzie o Kendeil? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kiedyś była to rozpoznawalna marka, jeżeli chodzi o rynek audiofilski...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, lete napisał:

A co powiedzie o Kendeil? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kiedyś była to rozpoznawalna marka, jeżeli chodzi o rynek audiofilski...

Mam nawet takie tylko 22000uf z połączeniami śrubowymi,bardzo ładna barwa ale na dole za wolne może 10000uf są lepsze szybsze

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ci się zmieściły to polecam te z linku, Epcos Sikorel, w linku wersja na 100V, istnieją też na 63V ale obecnie nie ma na stanie, niestety montaż śrubowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzylem te SCR'y. Mają nietypowe 2,47uF - ug specyfikacj zapewne byłoby to 2,5uF.

I jest problem. Jeżeli ma być jeden kond, to albo 2,2 uF, albo 2,7 uF - standardowe pojemnosci. Brać 2,2 uF? A może 2,7 uF?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mniejszy procentowo błąd z 2,47uF jest do 2,7uF... Ale w dobrej cenie dostępna jest pojemność 2,2uF - pytanie, czy taka różnica (2,2uF -> 2,47uF) w tym miejscu (kondensator sprzęgający) będzie już słyszalna in minus? Wolałbym wrzucić 2,2uF - bez bocznikowania dodatkowym kondensatorem 0,22uF - podwójny już wtedy koszt (wysoki).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, lete napisał:

Teoretycznie mniejszy procentowo błąd z 2,47uF jest do 2,7uF... Ale w dobrej cenie dostępna jest pojemność 2,2uF - pytanie, czy taka różnica (2,2uF -> 2,47uF) w tym miejscu (kondensator sprzęgający) będzie już słyszalna in minus? Wolałbym wrzucić 2,2uF - bez bocznikowania dodatkowym kondensatorem 0,22uF - podwójny już wtedy koszt (wysoki).

Mniejsza pojemność to wcześniejsze obcinanie niskich częstotliwości, zdecydowanie bezpieczniejszym wyborem będzie większa pojemność.

Jeśli masz dokładny schemat tego urządzenia, to załącz, będzie można policzyć częstotliwość odcięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ricambi napisał:

Mniejsza pojemność to wcześniejsze obcinanie niskich częstotliwości, zdecydowanie bezpieczniejszym wyborem będzie większa pojemność.

Jeśli masz dokładny schemat tego urządzenia, to załącz, będzie można policzyć częstotliwość odcięcia.

Schematu chyba nikt nie ma - jak to u Hegla (top secret). Ale faktycznie, nie będę ryzykował wrzucania mniejszego konda, bo jednak nie chcę odchudzić basu (będzie go za mało).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako elektrolity polecam Mlgo od Mundorf. Robilem takie zabiegi w swoich wzmaka h tranzystorowych swego czasu. Zawsze świetny efekt. Dźwięk ze sprężyną na dole i kontrolą i świetna przestrzeń. Kendeil są wolne na dole jak jeden z kolegów pisał wcześniej - potwierdzam to również jak też napisał  że maja ładna barwę. Mundorf jest bardziej neutralny i przejrzysty. 

Mundorf Supreme dociazy ładnie dół. Dla mnie to najlepsze kondensatory. Moje ulubione.

Hegel ma slabawe zasilanie. Mialem H360 i zmiana sieciowki zmieniała więcej u mnie niż kable głośnikowe. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem, pojemność tych kondensatorów "Hegel by SCR" to 2,47uF - a więc nietypowa. Nie wymienię na nic z tolerancją 1-2%.

Ciężka sprawa w kwestii miejsca (SCR mają wymiar 1,2 x 2,2 cm - są malutkie, jak na tą pojemność). Będę musiał kombinować.

Biorąc pod uwagę koszt (chyba odpuszczę topowe Mundorfy, Rike, czy Duelund) i brzmienie, co Waszym zdaniem byłoby tu optymalne? Mam na myśli głównie dobry bas i przejrzystość, barwę, bez zamulenia):

1) Mundorf Supreme 2,7uF (x2)

2) Jantzen Alumen Z-cap 2,7uF (x2)

Hegel by SCR.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lete napisał:

Jak wspomniałem, pojemność tych kondensatorów "Hegel by SCR" to 2,47uF - a więc nietypowa. Nie wymienię na nic z tolerancją 1-2%.

Ciężka sprawa w kwestii miejsca (SCR mają wymiar 1,2 x 2,2 cm - są malutkie, jak na tą pojemność). Będę musiał kombinować.

Biorąc pod uwagę koszt (chyba odpuszczę topowe Mundorfy, Rike, czy Duelund) i brzmienie, co Waszym zdaniem byłoby tu optymalne? Mam na myśli głównie dobry bas i przejrzystość, barwę, bez zamulenia):

1) Mundorf Supreme 2,7uF (x2)

2) Jantzen Alumen Z-cap 2,7uF (x2)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mundorf Supreme bez dwóch zdań. To są świetne kondensatory. Na pewno nie mulą a dają świetna przestrzeń i subtelność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie stanęło na 2x Mundorf Supreme Silver/Gold/Oil 2.2uF (używane). 
Sprzęt zostawiam sobie na dłużej, więc można trochę poszaleć, bo potem "pruć" wzmaka już nie będzie mi się chciało.

Cały czas się zastanawiam, czy wymieniać zasadniczo prawie wszystkie elektrolity pozostałe, które u mnie siedzą - zwykłe Rubycony.
Myślałem, aby poza tymi 2 sprzęgającymi na Mundorfie Supreme SGO oraz w końcówce (6x Mundorf M-Lytic 10.000uF), a także w przedwzmacniaczu (2x Nichicon Muse ES), polecieć po całości i pozbyć się tych Rubyconów... Pytanie, czy to byłby dobry krok, jeżeli wstawiłbym ponad 20 kondensatorów Nichicon Fine Gold (i parę KZ).
Pytanie, czy Nichicon Fine Gold i KZ to jest progres, czy "zamulenie" w stosunku do Rubyconów wg tej tabeli? 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.01.2020 o 08:47, lete napisał:

Biorąc pod uwagę koszt (chyba odpuszczę topowe Mundorfy, Rike, czy Duelund) i brzmienie, co Waszym zdaniem byłoby tu optymalne? Mam na myśli głównie dobry bas i przejrzystość, barwę, bez zamulenia):

Dwa kawałki drutu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, McGyver napisał:

Dwa kawałki drutu.

Tak wiem ?

Ale skoro już zdecydowałem się jednak na więcej "dłubanki" przy tym sprzęcie, to jednak zastanawiam się - patrz pytanie powyżej ?

Na ile obecne Rubycon'y odpowiadają za barwę (bo to moja główna obawa), a na ile zmiana na Nichicon Fine Gold lub KZ pozwoli zachować "heglowską" naturę dźwięku, przy poprawie np. dynamiki, niskiego basu (zejście i rozciągnięcie), czy choćby mikro-dynamiki (detal, szerokość sceny, kontury).

Wszystkie kondensatory podpisałem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze istotne pytanie...

Mam miejsce, aby "na styk" (odległość pomiędzy kondensatorami wtedy to ok. 1-2mm) zamontować kondensatory M-Lytic o napięciu 80V (średnica 35mm), zamiast oryginalnie dedykowanych 63V (średnica 30mm - jak na zdjęciu).

1. Czy montaż kondensatorów na 80V wpłynie pozytywnie na wydajność (np. na basie) w porównaniu do wersji 63V?

2. Czy tak bliskie zestawienie kondensatorów na 80V (prawie będą się stykać ściankami) nie będzie powodowało ich wcześniejszego starzenia się? To wzmacniacz w klasie AB, więc aż tak się nie grzeje.

Oryginalnie Nover 63V o średnicy 30mm wyglądają jak na zdjęciu. Jeżeli zamontowałbym kondensatory o średnicy 35mm, to praktycznie miałbym 1-2mm odstępu. UWAGA: Cenę na wersję 63V (brak rabatu) i na 80V (dobry rabat!) mam taką samą...

Na co się zdecydować? 63V, czy 80V? Chodzi tylko o walory soniczne i trwałość w tym miejscu.

#McGyver ?

20191231_102332_resize_99.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lete napisał:

I jeszcze istotne pytanie...

Mam miejsce, aby "na styk" (odległość pomiędzy kondensatorami wtedy to ok. 1-2mm) zamontować kondensatory M-Lytic o napięciu 80V (średnica 35mm), zamiast oryginalnie dedykowanych 63V (średnica 30mm - jak na zdjęciu).

1. Czy montaż kondensatorów na 80V wpłynie pozytywnie na wydajność (np. na basie) w porównaniu do wersji 63V?

2. Czy tak bliskie zestawienie kondensatorów na 80V (prawie będą się stykać ściankami) nie będzie powodowało ich wcześniejszego starzenia się? To wzmacniacz w klasie AB, więc aż tak się nie grzeje.

Oryginalnie Nover 63V o średnicy 30mm wyglądają jak na zdjęciu. Jeżeli zamontowałbym kondensatory o średnicy 35mm, to praktycznie miałbym 1-2mm odstępu. UWAGA: Cenę na wersję 63V (brak rabatu) i na 80V (dobry rabat!) mam taką samą...

Na co się zdecydować? 63V, czy 80V? Chodzi tylko o walory soniczne i trwałość w tym miejscu.

#McGyver ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moim zdaniem bez sensu. Pakowal bym na to samo napięcie. Parametry katalogowo maja takie same praktycznie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, szczypior88 napisał:

Moim zdaniem bez sensu. Pakowal bym na to samo napięcie. Parametry katalogowo maja takie same praktycznie. 

Acz, zastanawiam się, czy 80V nie będą trwalsze? Tj. skoro mają tolerancję na wyższe napięcie, to czy nie będą tracić parametrów wolniej od 63V? Skoro cena ta sama...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że będzie luz 1 czy 2 mm wystarczy spokojnie, w niczym to nie przeszkadza, 80v będzie z zapasem, rubicony yk na razie zostaw to przemyślany typ i w cale nie taki zły, ma szybki bas, wiem bo znam je dobrze, za dużo zmian na raz nie da Ci obrazu co jak wpłynęło, zmieniaj stopniowo. Strojenie wzmacniacza wymaga cierpliwości i nie jest to taki proste ja się wydaje,. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, gabler napisał:

To, że będzie luz 1 czy 2 mm wystarczy spokojnie, w niczym to nie przeszkadza, 80v będzie z zapasem, rubicony yk na razie zostaw to przemyślany typ i w cale nie taki zły, ma szybki bas, wiem bo znam je dobrze, za dużo zmian na raz nie da Ci obrazu co jak wpłynęło, zmieniaj stopniowo. Strojenie wzmacniacza wymaga cierpliwości i nie jest to taki proste ja się wydaje,. 

Jeden post, który zasadniczo odpowiada na wiele moich pytań ? Taki właśnie miałem plan - 80V już zamówione. Mundorfy SGO już w domu. W tym tygodniu lutowanie i zobaczymy. Spodziewam się naprawdę mocnych zmian.

Choćby dlatego, że wiem, jak ten wzmacniacz wyraźnie reaguje na np. wymianę sieciówki... Potrafi zagrać beznadziejnie (jeżeli jest podłączony do listwy filtrowanej) oraz bardzo dobrze, jeżeli sieciówka idzie od razu do ściany... To pokazuje, że jest to konstrukcja bardzo przejrzysta, więc nadzieje związane z upgrade mam spore.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze jeden drobiazg.

Od czasu do czasu, przy włączeniu wzmacniacza od razu "wyskakuje" mi korek w skrzynce rozdzielczej - dzieje się tak co 8-10 uruchomienie wzmacniacza.

Mechanizm heglowski związany z automatycznym ściszeniem (na wyświetlaczu 0) i potem stopniowym zwiększeniem głośności dźwięku do bezpiecznego poziomu 30 działa zawsze normalnie. Tyle, że czasem nawet wyświetlacz nie zdąży się załączyć - nie ma żadnych iskier, czy trzasków. Ot, przyciskam "Power" i słyszę, jak w skrzynce rozdzielczej jeden "hebelek" spada na pozycję "OFF". Przywracam zasilanie i potem jest znów normalnie. Po kilku razach (włącz/wyłącz) sytuacja się powtarza - bezpiecznik wyskakuje w skrzynce rozdzielczej.

Co może być powodem? Kable raczej są OK, ale dla pewności sprawdzę jeszcze sieciówkę standardową - teraz korzystam z sieciówek DIY dobrej jakości (na wtykach Viborg i Furutech/Neotech).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.