Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, il Dottore napisał:

A pamiętam początek lat 90-tych - dużo znajomych już się dorobiło w ramach eksplozji kapitalizmu i kupowało sobie nowe Nissany Sunny. Ten model na badziewnych wówczas polskich drogach robił 300kkm bez zaglądania. To była jakość o której nawet Toyota może dziś tylko pomarzyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A potem była równia pochyła: produkcja w Europie, globalizacja i dziś widzimy co z Nissana zostało.

Ten model wyjątkowo utkwił mi w pamięci,w końcu lat 90-ch chyba 1998r byłem na "przymusowych robotach" w DE,kiedyś z ciekawosci zajrzałem do lokalnego dealera tych aut stała tam wersja benzynowa 1.4L mieśieczna rata wynośiła 200DM.

Nawet ja tyrając za 6DM/h mogłem sobie na niego pozwolić.

Kolejne miłe wspomnienie to koniec lat 80-ch,kumpel miał pływającego za dewizy wujka który sprawił sobie wersję Sunny 1.7 w dieslu,gdy wypływał w morze od czasu do czasu załapywałem śię na odpalanie auta i małą rundę po mieście.

Na tle FSO 1500,Polonezów czy Skody 120L było to cudo...dziś nawet S Klasse nie budzi tych emocji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fan64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, fan64 napisał:

Na tle FSO 1500,Polonezów czy Skody 120L było to cudo.

A pewnie! Ale już wtedy dużo Volvo czy Mietków jeździło po PL. Tylko że to były używki a Sunny często kupowano jako nówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, fan64 napisał:

Na tle FSO 1500,Polonezów czy Skody 120L było to cudo

W połowie lat 90tych miałem przyjemność bycia częstym pasażerem Toyoty Camry wersji amerykańskiej V6, 3.0 benzyna w automacie - model został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych jako mienie przesiedleńcze. W dobie polskiej rzeczywistości motoryzacyjnej to był całkowicie inny wymiar - tym samochodem nawet po ówczesnych drogach płynęło się, pełen komfort, siedzenia welurowe, wspomaganie, pełna elektryka i oczywiście automat. Niestety problem był bardzo prozaiczny - brak było części do takiego modelu i osób, które chciałyby się podjąć wykonania przeglądu takiego modelu.

Pamiętam, że był ogromy problem ze sprzedażą tego samochodu, ostatecznie ktoś bardzo chciał się zamienić na Poloneza z silnikiem diesla Rover'a i do takiej zamiany finalnie doszło - później okazało się dlaczego "właściciel" Poldka tak chętnie zgodził się na zamianę - miał przebite numery silnika i nadwozia...

Nie zmienia to faktu, że Camry w tamtym czasie to był luksus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, il Dottore napisał:

A pamiętam początek lat 90-tych - dużo znajomych już się dorobiło w ramach eksplozji kapitalizmu i kupowało sobie nowe Nissany Sunny. Ten model na badziewnych wówczas polskich drogach robił 300kkm bez zaglądania. To była jakość o której nawet Toyota może dziś tylko pomarzyć.

nie pisz bajek

do 100 tys miał juz zardzewiała podłoge i zawieszenie do wymiany

51 minut temu, przmor napisał:

Toyota dziś nie musi marzyć o takiej jakości bo taką albo i lepsza jakość ma.

marzył o nissanie stad takie wpisy

23 minuty temu, soundintruder napisał:

W połowie lat 90tych miałem przyjemność bycia częstym pasażerem Toyoty Camry wersji amerykańskiej V6, 3.0 benzyna w automacie - model został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych jako mienie przesiedleńcze

z tego okresu był równiez chyba 4runner z benzyna 3.0

wtedy świetne auto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, soundintruder napisał:

Pamiętam, że był ogromy problem ze sprzedażą tego samochodu, ostatecznie ktoś bardzo chciał się zamienić na Poloneza z silnikiem diesla Rover'a

drobna uwaga,silnik Rovera to benzyna 1.4 16V tak naprawdę to konstrukcja Hondy,diesel miał 1.9L,o ile jeszcze benzynowy jakoś tego poldka napędzał mimo zabytkowej skrzyni biegów,wału i tylnego mostu rodem z dostawczaka,jedyną zaleta diesla było niskie spalanie,reszta to koszmar.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, cir napisał:

do 100 tys miał juz zardzewiała podłoge i zawieszenie do wymiany

widziałem egzemplarze z przebiegiem 320kkm - żadnych dolegliwości o których wspominasz.

33 minuty temu, cir napisał:

marzył o nissanie stad takie wpisy

Ja wtedy miałem Cinquecento prosto z Polmozbytu i nikomu niczego nie zazdrościłem - byłem królem szos! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, il Dottore napisał:

widziałem egzemplarze z przebiegiem 320kkm - żadnych dolegliwości o których wspominasz.

jasne japonski ewenement 🙂

fiaty tez nie rdzewiały i były super

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, cir napisał:

jasne japonski ewenement 🙂

fiaty tez nie rdzewiały i były super

Mój 126p rdzewiał, tzn jeden rdzewiał a drugi nie. Moje 2 CC nie rdzewiały, ale za krótko z nimi byłem, żeby miały zardzewieć - oba samochody nówki. Wtedy wolałem nowy tańszy wóz miejski niż używanego kompakta. Mój błąd. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korozja? kto się tym przejmował,ważne że z dużych fiatów i Skód wiara masowo przesiadała śię do zachodnich aut,a król był tylko jeden guuuulf III we de de iku,stajnia VW rządziła pod blokami.

Co by złego nie napisać o tamtych nie tak odległych czasach w temacie motoryzacji to wielu doznało szoku że można zimą przy -12 podejsć do samochodu i otworzyć drzwi bez użycia lut lampy i grzania zapalniczką zamka...dziś wydaje śię absurdem,ci co mieli np.FSO 1500 wiedzą o co chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
13 godzin temu, przmor napisał:

Toyota dziś nie musi marzyć o takiej jakości bo taką albo i lepsza jakość ma.

Uznam to za żart.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Marcinus napisał:

Uznam to za żart.

No to mnie nie pocieszasz bo córka chce Yarisa Cross. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
31 minut temu, kostropaty napisał:

na tle konkurencji toyota wypada zadziwiająco dobrze 🙂 

Ostatnio przywieźli mi na testy LM. Prócz wygodnych tylnych miejsc, niczym ten pojazd nie urzeka. Układ napędowy, jezdny, wygłuszenie, takie samo liche jak w tańszych Toyotach. 

Wracając do niezawodności, to Toyota "jedzie" na legendzie modelu Starlet sprzed kilkudziesięciu lat, a to już ma niewiele wspólnego z obecną rzeczywistością.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Marcinus napisał:

Wracając do niezawodności, to Toyota "jedzie" na legendzie modelu Starlet sprzed kilkudziesięciu lat, a to już ma niewiele wspólnego z obecną rzeczywistością.

mam znajomego taksiarza, kupił sobie aurisa hybrydowego, zagazował, przejechał ponad 500 000km i twierdzi, ze lepszego samochodu nie miał 🙂 

13 minut temu, Marcinus napisał:

Ostatnio przywieźli mi na testy LM. Prócz wygodnych tylnych miejsc, niczym ten pojazd nie urzeka. Układ napędowy, jezdny, wygłuszenie, takie samo liche jak w tańszych Toyotach. 

ale czym ma toyota urzekać?

toyota urzeka bezawaryjnością i niczym innym 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, il Dottore napisał:

No to mnie nie pocieszasz bo córka chce Yarisa Cross. 🙂

z kaprysami kobitek nie warto walczyć....ja swojej po długiej walce przemówiłem do rozsądku aby do CHR Hybrydy zamiast wersji 1.8 brać 2.0,sama teraz przyznaje że to nawet ładnie jedzie.a ile było gadania że po co,że nie cza...jak tak nie piratuję...tja..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio przywieźli mi na testy LM. Prócz wygodnych tylnych miejsc, niczym ten pojazd nie urzeka. Układ napędowy, jezdny, wygłuszenie, takie samo liche jak w tańszych Toyotach. 
Wracając do niezawodności, to Toyota "jedzie" na legendzie modelu Starlet sprzed kilkudziesięciu lat, a to już ma niewiele wspólnego z obecną rzeczywistością.
Teoretyzujesz. Kolega wyżej pisał a Aurisie HSD z przebiegiem 500tys.km. Mam znajomego, który też ma taki przebieg a mój Auris hybrydowy ma za sobą "jedyne" 383 tys.km bezawaryjnej jazdy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, fan64 napisał:

z kaprysami kobitek nie warto walczyć....ja swojej po długiej walce przemówiłem do rozsądku aby do CHR Hybrydy zamiast wersji 1.8 brać 2.0,sama teraz przyznaje że to nawet ładnie jedzie.a ile było gadania że po co,że nie cza...jak tak nie piratuję...tja..

No tu dużego wyboru nie ma bo YC ma tylko jeden silnik: hybryda 1,5 3cyl w dwóch wersjach: 115 i 130KM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przmor napisał:

Teoretyzujesz. Kolega wyżej pisał a Aurisie HSD z przebiegiem 500tys.km

ostatni, jak rozmawialiśmy, to miał ponad 620tys, kupił używany 😉 

Teraz, il Dottore napisał:

No tu dużego wyboru nie ma bo YC ma tylko jeden silnik: hybryda 1,5 3cyl w dwóch wersjach: 115 i 130KM.

na miasto wystarczy 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kostropaty napisał:

mam znajomego taksiarza, kupił sobie aurisa hybrydowego, zagazował, przejechał ponad 500 000km i twierdzi, ze lepszego samochodu nie miał 🙂 

Aurius też na taxi już prawie 260tys.mała dziura krótkie odcinki przejazdu,do tej pory żadnej poważnej usterki.

2 minuty temu, il Dottore napisał:

No tu dużego wyboru nie ma bo YC ma tylko jeden silnik: hybryda 1,5 3cyl w dwóch wersjach: 115 i 130KM.

Jeśli ma być zakup w IR to duża różnica miedzy YC a CHR w cenie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, kostropaty napisał:

ostatni, jak rozmawialiśmy, to miał ponad 620tys, kupił używany 😉 

na miasto wystarczy 🙂 

Otusz to! 🙂

24 minuty temu, fan64 napisał:

Jeśli ma być zakup w IR to duża różnica miedzy YC a CHR w cenie?

W mieście Łodzi. Córka do Polski zjeżdża.

Jeśli chodzi o ceny nowych aut w IRL to są niegodziwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, il Dottore napisał:

No tu dużego wyboru nie ma bo YC ma tylko jeden silnik: hybryda 1,5 3cyl w dwóch wersjach: 115 i 130KM.

YC to straszna pokraka, nie wiem jak oni tego dokonali bo będący jego bazą Yaris gen4 jest całkiem fajny.

W cenie YC masz Corollę Hybrid HB 1.8 140 KM - bardzo zgrabne auto, z wygodną pozycją za kierownicą, przyzwoicie wyciszone, niezależne zawieszenie wszystkich kół, na autostradzie spali 2 litry / 100 km mniej niż YC, w którym rezerwa zapali się po przejechaniu 300 km.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Zbig napisał:

YC to straszna pokraka, nie wiem jak oni tego dokonali bo będący jego bazą Yaris gen4 jest całkiem fajny.

W cenie YC masz Corollę Hybrid HB 1.8 140 KM - bardzo zgrabne auto, z wygodną pozycją za kierownicą, przyzwoicie wyciszone, niezależne zawieszenie wszystkich kół, na autostradzie spali 2 litry / 100 km mniej niż YC, w którym rezerwa zapali się po przejechaniu 300 km.

Tak, zbiornik YC jest malutki. Ale to nie mnie masz przekonać tylko córkę, bo wszystkie Twoje argumenty są w punkt.

I już jej to mówiłem. Co z tego, gdy się uparła?`

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Marcinus napisał:

Wracając do niezawodności, to Toyota "jedzie" na legendzie modelu Starlet sprzed kilkudziesięciu lat, a to już ma niewiele wspólnego z obecną rzeczywistością.

chyba kpisz sobie jak widze

11 godzin temu, il Dottore napisał:

No tu dużego wyboru nie ma bo YC ma tylko jeden silnik: hybryda 1,5 3cyl w dwóch wersjach: 115 i 130KM.

silnik Yarisa jest do miasta bardzo dobry

namów ją jednak na zwykłego Yaris który porusza sie zdecydowanie zwawiej od crossa i jest lepiej wyciszony

jesli upiera sie na małego suva to jednak zdecydowanie nowa CHR

45 minut temu, il Dottore napisał:

Tak, zbiornik YC jest malutki.

jesli po miescie to 1 max dwa tankowania na miesiąc

jaki problem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.04.2024 o 21:09, soundintruder napisał:

W połowie lat 90tych miałem przyjemność bycia częstym pasażerem Toyoty Camry wersji amerykańskiej V6, 3.0 benzyna w automacie - model został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych jako mienie przesiedleńcze. W dobie polskiej rzeczywistości motoryzacyjnej to był całkowicie inny wymiar - tym samochodem nawet po ówczesnych drogach płynęło się, pełen komfort, siedzenia welurowe, wspomaganie, pełna elektryka i oczywiście automat. Niestety problem był bardzo prozaiczny - brak było części do takiego modelu i osób, które chciałyby się podjąć wykonania przeglądu takiego modelu.

Pamiętam, że był ogromy problem ze sprzedażą tego samochodu, ostatecznie ktoś bardzo chciał się zamienić na Poloneza z silnikiem diesla Rover'a i do takiej zamiany finalnie doszło - później okazało się dlaczego "właściciel" Poldka tak chętnie zgodził się na zamianę - miał przebite numery silnika i nadwozia...

Nie zmienia to faktu, że Camry w tamtym czasie to był luksus.

Miałem wtedy dokładnie taką amerykańską Camry 3.0 i potwierdzam, jeździło się nią w tamtych czasach fantastycznie. Jedyne czego nie potwierdzam to ta dziwna historia ze sprzedażą i zamianą na Poldka. Moja była tak utrzymana, że jest to do dziś jedyny samochód, którym jeździłem kilka lat i sprzedałem za wyższą kwotę niż kupiłem. Bardzo miło wspominam pod każdym względem, a silnik 1MZ-FE z aluminiowym blokiem to było wtedy coś, bardzo nowoczesna jednostka na tamte czasy. Z serwisem też nie miałem żadnych problemów, byli już wtedy dobrzy fachowcy od takich Toyot.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, cir napisał:

esli po miescie to 1 max dwa tankowania na miesiąc

jaki problem ?

Dokładnie. Wóz będzie raczej tylko w mieście eksploatowany.

56 minut temu, cir napisał:

namów ją jednak na zwykłego Yaris który porusza sie zdecydowanie zwawiej od crossa i jest lepiej wyciszony

jesli upiera sie na małego suva to jednak zdecydowanie nowa CHR

Ona już miała Yarisa  a teraz ma Urban Cruisera - SUV jej bardziej pasuje ale właśnie w tych rozmiarach. CHR już bym dawno jej kupił ale ona chce mniejszy.

Godzinę temu, przmor napisał:

Napisz kiedy córka zacznie po Łodzi jeździć autem. Będę uważał na YC jeżdżącego pod prąd 🙂

Już dawno jeździ ale Mustangiem cabrio. 🙂 Nie swoim oczywiście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, il Dottore napisał:

Ona już miała Yarisa  a teraz ma Urban Cruisera - SUV jej bardziej pasuje ale właśnie w tych rozmiarach. CHR już bym dawno jej kupił ale ona chce mniejszy.

u mnie w pracy kobiety własnie kupiły YC  i głownie do miasta jak tylko sie pojawił bo rozmiary i wyższy 🙂

teraz marudzą

ja mam dwa niskie yarisy i rozumiem na co narzekaja 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Drizzt napisał:

Jedyne czego nie potwierdzam to ta dziwna historia ze sprzedażą i zamianą na Poldka

Niezbyt rozumiem Twój wywód w powyższym zakresie - skąd czerpiesz wiedzę w zakresie opisanych przeze mnie faktów - czyżbyś był stroną bądź świadkiem takiej transakcji?

Na każdej giełdzie niemal wszyscy zainteresowani byli bardzo zainteresowani egzemplarzem po organoleptycznych oględzinach, ale jak dowiadywali się, że to wersja amerykańska to temat się kończył bo każdy się obawiał "amerykańca".

Być może mieszkałeś w mieście gdzie dostępność serwisantów tego typu modeli była większa, w moim ówczesnym mieście i w okolicy 50km takiej możliwości nie było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.